Peugeot 306 Klub - Az Első Magyar Peugeot 306 Klub

Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Részletes kereső  

Szerző Téma: Metzmi 306 Roland Garros 1996  (Megtekintve 19354 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Metzmi

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 105
  • Autó színe: zöld
  • Évjárat: 1996,05
  • Lakóhely: Győr
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: 3 ajts
Metzmi 306 Roland Garros 1996
« Dátum: 2014 December, 16, 20:18:54 »

Sziasztok,

csak röviden egy kis nyitókomment, amit úgy tervezek, hogy alkalomadtán (szabadidő függvényében) frissítgetek.

1993óta csak Peugeotok vannak a családban.
1993-2003 ->Peugeot 505 2,2GTI
2003-2007 ->Peugeot 307 1,4
2004-2007 ->2db Peugeot 206 1.4HDI (cégautók voltak)
2010-        ->Peugeot 206 1.1
2007-        ->Peugeot 407 2.2HDI
Természetesen mindegyik autót hajtottam én is (leginkább a 407est whistle).

Nem volt kérdés, hogy én is Peugeotra fogom elverni az összekuporgatott fizetésemet. 2012ben vettem is egy 1.6HDi 206ost! Csak javasolni tudom mindenkinek... nincs rá szó, milyen élményt tud nyújtani.

A családi körülmények úgy alakultak, hogy venni kell egy második autót, hogy "apa ne busszal járjon be dolgozni". A mérce éppen ezért nem volt magasra téve, mivel kb.300eFT volt erre a mutatványra.
A keresgélés közben találtam rá erre 306ra. Kissé lelakott állapotban, 1,5éve műszaki nélkül, egy helyben állt...
Nem tudom miért, de megláttam benne fantáziát.
Két kritériumom volt:
1. Induljon be
2. működjön a tetőablak :)
A kritériumok teljesültek! pöccre indult (akksi ki volt belőle véve), tetőablak: OK!

Az autónak van pár hibája, de amire megvettem, azt teljesíti; azaz egyenlőre bevitt munkába és haza is hozott (kopp-kopp :) ).
Szóval a fórumon szerintem eléggé sokszor fogjátok majd látni a nevemet, mint értetlenkedő érdeklődő. Előre is bocsánat, ha evidens kérdéseket teszek föl. A tapasztalataimat a javítgatások során igyekszem majd minél többször, képekkel illusztrálva veletek is megosztani.
Mindezek egyenlőre csak tervek, a mindennapi munka és időjárás függvénye, hogy milyen gyakran fogok majd jelentkezni.

Addig is az első kép a kocsiról:
Naplózva
1996 306 Roland Garros

Metzmi

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 105
  • Autó színe: zöld
  • Évjárat: 1996,05
  • Lakóhely: Győr
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: 3 ajts
Re:Metzmi 306 Roland Garros 1996 1.6
« Válasz #1 Dátum: 2014 December, 21, 18:13:57 »

Mióta megvettem az autót, mentem vele kb 1500-1700km-t. Ez idő alatt az autó olajfogyasztása kb. 1liter/1000km... Volt itthon 2-3 deci olaj, azt beletöltöttem pár száz km-el ezelőtt.
A holnapi projekt, hogy olajból bevásárolok!
Mivel hidegen az autó kékesen füstölgött, ezért a szerelő ismerősöm javaslatára a hétvégén szelepszár szimeringet cseréltünk. A csere már nagyon is érett, mert a szimeringek apró darabokra törtek, miközben szedtük le őket a szelepszárról. Bízom benne, hogy a cserének köszönhetően nem csak a kékes füst, de az olajfogyasztás is mérséklődni fog.
Összerakás közben a szelephézagok is be lettek állítva:

További cserélt alkatrészek:
- szelepfedél gumitömítés (szelepfedél takarítása)
- légszűrő
- fagyálló hűtőfolyadék

Update: az olajfogyasztás megszűnt  :-!
Naplózva
1996 306 Roland Garros

Metzmi

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 105
  • Autó színe: zöld
  • Évjárat: 1996,05
  • Lakóhely: Győr
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: 3 ajts
Re:Metzmi 306 Roland Garros 1996 1.6i
« Válasz #2 Dátum: 2015 Január, 16, 21:02:31 »

Valamikor a napokban viszonylag szép idő volt, ezért csináltam egy pár képet a kocsiról...

...Az újonnan beszerzett (használt :) ) dísztárcsáimmal.

Közben Technodome társunktól sikerült beszereznem pár cuccot a kocsiba:
- hátsó ablak gumitömítéseket (az enyémek már elöregedtek, így az autómosóban szivárgott be mellette a víz). Most, mintha új lenne :)
- csomagtérajtó teleszkópokat (eddig nem nyílt olyan magasra -nem gyáriak voltak benne- , és mindig bevertem a fejemet a szerelés közben  angry
Naplózva
1996 306 Roland Garros

Metzmi

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 105
  • Autó színe: zöld
  • Évjárat: 1996,05
  • Lakóhely: Győr
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: 3 ajts
Re:Metzmi 306 Roland Garros 1996 1.6i
« Válasz #3 Dátum: 2015 Február, 22, 18:24:52 »

volt egy kis időm hétvégén az autóra.
esős időben nedves szokott lenni a csomagtartó hátulja, a bal oldalon. ezért megnéztem a kocsi egyik típusbetegségét, a bal hátsó kerékjárat rohadását. a belső borítások lebontása után (meglepő módon) csak minimális rozsdát találtam :)

még korábban vettem műanyag dobbetétet, jobbosat és balosat is. most végre az időjárás is jó volt, ezért a baloldalit sikerült beraknom a helyére. mivel utángyártottakat vettem, ezért persze kellett rajta vágni,reszelni, de a végén korrekt módon bement a helyére. Mostantól legalább a kerék nem csapja fel a vizet a doblemez tetejéig.
bízom benne, hogy mostantól már nem lesz nedves a csomagtartóm hátulja  ::)

@sajnos a bizakodás nem jött be! a csomagtér bal hátulja továbbra is nedves, amikor ilyen "szép" idő van, mint az elmúlt két napban. tovább kell keresgélnem, hol szivárog be a víz...
Naplózva
1996 306 Roland Garros

Metzmi

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 105
  • Autó színe: zöld
  • Évjárat: 1996,05
  • Lakóhely: Győr
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: 3 ajts
Re:Metzmi 306 Roland Garros 1996 1.6i
« Válasz #4 Dátum: 2015 Április, 04, 23:34:13 »

15ös Peugeot Sirocco felnivel is mutatós

Bár a látványt:
- egy pogácsaszett és
- egy ültetés
még jobban feldobná...

..de ami késik, nem múlik  ::)
Naplózva
1996 306 Roland Garros

Metzmi

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 105
  • Autó színe: zöld
  • Évjárat: 1996,05
  • Lakóhely: Győr
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: 3 ajts
Re:Metzmi 306 Roland Garros 1996 1.6i
« Válasz #5 Dátum: 2015 Április, 18, 21:27:42 »

Szíjcserék egy időre letudva!

- Vezérlés szett (szíj, pumpa, görgő)
- Ékszíj
- Szervószíj
Naplózva
1996 306 Roland Garros

Metzmi

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 105
  • Autó színe: zöld
  • Évjárat: 1996,05
  • Lakóhely: Győr
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: 3 ajts
Re:Metzmi 306 Roland Garros 1996 1.6i
« Válasz #6 Dátum: 2015 Május, 27, 20:25:57 »

Hétvégén végre sikerült két fontos dolgot kipipálnom a hibalistáról:

1. Nem volt fűtés a kocsiban -> Fűtőradiátor csere
   

2. lyukas volt a vízhűtőm -> hűtő csere

Ezúton is szeretném megköszönni Sohadani-nak a közreműködést!
Naplózva
1996 306 Roland Garros

Metzmi

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 105
  • Autó színe: zöld
  • Évjárat: 1996,05
  • Lakóhely: Győr
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: 3 ajts
Re:Metzmi 306 Roland Garros 1996 1.6i
« Válasz #7 Dátum: 2015 Június, 08, 23:05:44 »

Naplózva
1996 306 Roland Garros

Metzmi

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 105
  • Autó színe: zöld
  • Évjárat: 1996,05
  • Lakóhely: Győr
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: 3 ajts
Re:Metzmi 306 Roland Garros 1996 1.6i
« Válasz #8 Dátum: 2015 Július, 07, 21:32:00 »

ismételten kipipálhatok pár dolgot a bakancslistámról:

- elöl-hátul csüccs  ;D
 
  a köszönetnyilvánítás Sohadani részére most sem maradhat el  :-!

- a mai naptól az automata klíma ismét probléma nélkül működik whistle
 
Naplózva
1996 306 Roland Garros

Metzmi

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 105
  • Autó színe: zöld
  • Évjárat: 1996,05
  • Lakóhely: Győr
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: 3 ajts
Re:Metzmi 306 Roland Garros 1996 1.6
« Válasz #9 Dátum: 2015 November, 09, 22:14:50 »

Ütött a féktárcsám, és ha már féktárcsa csere, akkor miért ne cseréljem nagyobbra?  whistle

+fékolaj csere
+motorolaj és szűrő csere

És a kötelező  :-!
Naplózva
1996 306 Roland Garros

Metzmi

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 105
  • Autó színe: zöld
  • Évjárat: 1996,05
  • Lakóhely: Győr
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: 3 ajts
Re:Metzmi 306 Roland Garros 1996 1.6
« Válasz #10 Dátum: 2016 Április, 06, 20:51:13 »

Az elmúlt pár héten tovább szűkült a hibalista:
- az első futómű felújítása/cseréje
   
   - szilentek, gömbfejek csere
   - jobb első csonkállvány csere
   - futómű beállítás
  (- korábban a toronycsapágyak és stabilizátorok cseréje is megvolt)

- ajtó- és csomagtér kédergumi csere
- benzinszűrő csere
- csomagtér szigetelőszivacs csere
- hátsó kipuffrendszer csere
- tetőantenna csere
- bontott alapjárati motor és gázpedál helyzetérzékelő csere (kicsivel stabilabb lett az alapjárat)
- pótkeréktaró javítása
- csomagtérajtó rezonancia javítás, alsó műanyag díszléc csere
- tetőablak konzol javítása

És a kötelező  :-!
Naplózva
1996 306 Roland Garros

Metzmi

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 105
  • Autó színe: zöld
  • Évjárat: 1996,05
  • Lakóhely: Győr
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: 3 ajts
Re:Metzmi 306 Roland Garros 1996 1.6
« Válasz #11 Dátum: 2016 Április, 30, 22:49:20 »

további dolgokat pipálhatok ki a bakancslistámon:
1. Ouragan + Hankook 205 45 16
   
2. pótféklámpa beszerelés
3. duplaoptikás első fényszórók
Naplózva
1996 306 Roland Garros

Metzmi

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 105
  • Autó színe: zöld
  • Évjárat: 1996,05
  • Lakóhely: Győr
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: 3 ajts
Re:Metzmi 306 Roland Garros 1996 1.6
« Válasz #12 Dátum: 2016 Június, 15, 21:10:23 »

A prio1-es tétel is kipipálva a bakancslistán:

Pár nappal a projekt elkezdése előtt a jobbos féltengely megadta magát.
Még jó hogy Sohadani-nál minden 306 alkatrész megtalálható, így cseréltük azt is.

És a végeredmény:
Peugeot 306 Roland Garros XSI ;D


to be continued
Naplózva
1996 306 Roland Garros

Metzmi

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 105
  • Autó színe: zöld
  • Évjárat: 1996,05
  • Lakóhely: Győr
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: 3 ajts
Re:Metzmi 306 Roland Garros 1996 1.6
« Válasz #13 Dátum: 2016 Október, 30, 19:15:52 »

lekerült a nyári szett és egy kis görgőzés után (mert "jófej" eladók is vannak a fb-on...) felkerült az új téli szett
(195 50 15 - Hankook W442)

és pár további apróság az utóbbi időből:
- Motorháztető zajvédő szivacs csere
- új gyári sebváltó gomb
- gyújtáskaplcsoló + zárak csere
- olaj + szűrő + levegőszűrő + aktív szénszűrő (alias pollenszűrő) csere
- újabb két év műszaki
- az öttevényi bontóban kukáztam egy sosem használt gyári 306 autóemelőt

Naplózva
1996 306 Roland Garros

Metzmi

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 105
  • Autó színe: zöld
  • Évjárat: 1996,05
  • Lakóhely: Győr
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: 3 ajts
Metzmi 306 Roland Garros 1996 S16
« Válasz #14 Dátum: 2017 Április, 06, 13:17:26 »

Roland Garros S16 VTS:
- S16 Motor
- Xsara VTS váltó, bölcső, kormánymű, komplett első-hátsó futómű és fékrendszer

De szavak helyett beszéljen ez a videó:

https://www.youtube.com/watch?v=C-qdrqvZ3BQ

és ez még csak a kezdet  whistle
hamarosan jelentkezek.
Naplózva
1996 306 Roland Garros

Metzmi

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 105
  • Autó színe: zöld
  • Évjárat: 1996,05
  • Lakóhely: Győr
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: 3 ajts
Re:Metzmi 306 Roland Garros 1996 S16
« Válasz #15 Dátum: 2017 Május, 05, 22:09:38 »

Nem szoktam ilyen miatt új postot nyitni, de gondoltam hátha valakit érdekel mik a benyomások az átépítés óta.
Motor
alul nem húz annyira mint egy RFS (Xsara VTS), de cserébe még nagyobbat "ránt" 4200as fordulat környékén, ami egészen 7000ig kitart. Préselődök az ülésbe, mint szar a fűbe.
Update /2017.12.21/: mióta megvan a VTS, van "párhuzamos" összehasonlítási alapom. Írhatnék regényt is, de inkább rövid leszek: Az RFS megeszi reggelire az RFY-t.
Váltó
össze sem hasonlítható az 1.6 váltóval. határozott, precíz. Rúgatás közben érzi magát elemében. Nem kérdez, veszi a sebességet mint az álom.
Futómű
Nem pattog, mint egy ültetett vagy állítható futómű. VTS vs. 1.6(gyári) -> ég vs. föld. Az egyiket csak berakták a kocsi alá, a másikat meg is tervezték. Hihetetlenül fekszi az utat. Kemény, feszes, kanyarokban igencsak határozott.
Fékrendszer
az 1.6 lassulgat, a VTS fékez. Nem említhetők egy lapon...
Naplózva
1996 306 Roland Garros

Metzmi

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 105
  • Autó színe: zöld
  • Évjárat: 1996,05
  • Lakóhely: Győr
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: 3 ajts
Re:Metzmi 306 Roland Garros 1996 S16
« Válasz #16 Dátum: 2017 December, 20, 17:41:26 »

Az utóbbi időben nem történt radikálisabb változtatás a kocsimon, azaz mégis: elektromos hátsó ablakaim lettek.
Önmagában még nem lenne egy húde különleges extra. De a kocsim csak 3ajtós  ;D
Íme a videó:
https://www.youtube.com/watch?v=u_meexB4CW8
Ismételten Sohadani volt a jótevő.
Jó csapat vagyunk mi ketten. Én kitalálom és megveszem, Dani pedig gondolkodik és összerakja  whistle

Ezen kívül a kocsi és az újdonsült motorom kapott egy "kisebb" törődést:
  • komplett új gyári kipufogó rendszer a leömlőtől. lambda szonda, katalizátor, középső és hátsó dob
  • vezérlés szett csere, főtengely szimeringekkel együtt
  • gyári valeo kuplung szett, kuplungbowden és féltengely szimeringek csere
  • kopogásérzékelő csere
  • fojtószelep és alapjárati motor tisztítva
  • új gyári S16 nívópálca. A régi eléggé viseltes volt
  • jobb, bal talpasok csere, futómű beállítva
  • S16 klímacsövek beszerelve, a rendszer nyomáspróbázva és feltöltve
  • a hidegek (és az S16 motor :) ) beköszöntével a régi akku megadta magát -> új Banner akkumulátor
  • rejtett hangszórós kalaptartó beszerelve
Egy kép az egyik szintén fanatikus kollegámmal:


De vissza a 306hoz:
A kocsi lábtere nagyobb esőzéseknél kisebb-nagyobb mértékben beázott. Ahogy nézegettem az ajtónál talált beutat az esőviz. Többszöri gumikéder csere sem hozott javulást. Korábbi szerelésekből emlékeztem, hogy az ajtó szerelőnyílásainál nincs már meg (vagy éppen szét van cincálva) a takaró/tömítő borítás. De többen is biztosra mondták, hogy ettől bizony simán balatonná változhat a lábtér. Vettem hát direkt erre a célra gyártott Butil csíkot (aranyárban mérik!!) és mezőgazdasági fóliát. Zsírtalanítás, butil csík felrakás, fólia méretre vágás és egy délután után kész lettem a bal ajtóval. Azóta volt pár nagyobb eső és a kocsi száraz maradt. Szóval bizakodó vagyok :)


Ennyi ugrott be az utóbbi fél évről.
De jelenleg is vannak teendők és tervek. Amint végeztem velük és időm ismételten engedi, jelentkezek.

Addigis
 _pug
Naplózva
1996 306 Roland Garros

Metzmi

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 105
  • Autó színe: zöld
  • Évjárat: 1996,05
  • Lakóhely: Győr
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: 3 ajts
Re:Metzmi 306 Roland Garros 1996
« Válasz #17 Dátum: 2019 November, 14, 20:51:16 »

Sziasztok,
az utóbbi időben nem voltam nagyon fórumon. Még decemberben irtam egy frissitést, de pár nap után vmiért eltünt  ???
na most megpróbálom újra, de kicsit rövidebben.
Mi is történt a Garrossal az elmúlt 2évben?

2018.február: Kapott egy alapos lakatolást



2018.április: Gyári szinkód alapján megkapta a telifényt



A lakatolás előtt müszerfalig visszabontottam a kocsi. Elvittem a lakatoshoz, ahol kb.3 hónapot parkolt... (tipp: jól nézzétek meg milyen lakatoshoz viszitek a kocsitokat, ha ilyen felújitást terveztek, mint én.) Nagynehezen elkészült a kocsival. Utána irány a fényezőmühely. Itt minden terv szerint haladt. Egy új 306 lakkozott karosszériát kaptam vissza tőlük  :angel:
Hazahoztam a mühelybe a kocsit és kb.2hét alatt összeraktam. Miért 2hét? Minden törött fület, klipszet, boritást, szivacsot, stb. javitottam közben. És ha már 1x teljesen szét van szedve a kocsi, törött és rossz alkatrészekkel nem fogom összeszerelni  ;) De a legfőbb szempont az összeszereléskor a "vizhatlanság" volt. Porszáraz a kocsi, sehol sem jut be a viz  :-!

2018.augusztus: ime a végeredmény



És még egy tipp a végére: Ne vágjatok bele ilyen projektbe, mint én..............

Az elmúlt 1 éveben az egyik szemem nevet, a másik sir.
 ;D -> egyetlen fillért és percet sem bántam meg, amit a kocsira költöttem és a kocsival töltöttem. 90%-ban egy új 306osom lett a végére (a maradék 10% az ülések restaurálása lesz). A kocsi müszaki és az esztétikai állapotának harmóniája szavakkal nem kifejezhető. Tökéletes.
 :'( -> ezen tökéletesség okozta a "kocsi végét"...A beleölt idő, energia és pénz hármasa és persze a tökéletesség megóvása érdekében a kocsi a mühelyemben pihen az év 362-363napján. Idén két "túra" alkalmával 6-700km-t mentem vele  :'( ezen kivül 1-2havonta megjáratom 5-10-15km erejéig...
Naplózva
1996 306 Roland Garros
 


Az oldal 0.296 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.