Peugeot 306 Klub - Az Első Magyar Peugeot 306 Klub

Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Részletes kereső  

Szerző Téma: Peugeot 306 GTI szlevi  (Megtekintve 12674 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

szlevi

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 114
  • Autó színe: Bordó
  • Évjárat: 1997
  • Lakóhely: Veresegyház
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: 3 ajts
Peugeot 306 GTI szlevi
« Dátum: 2014 Május, 28, 01:42:03 »

Sziasztok!

Megkésve bár, de törve nem elkezdem írni a kocsi történetét, majd meglátom meddig jutok! Sokat morfondíroztam, hogy milyen autót vegyek a polo után, két dolgot biztosan tudtam, hogy nem akarok sokért venni, és valami erősebb kell, mint amilyen a polo volt. Úgy voltam vele, hogy inkább a kocsira költöm a maradék pénz egy részét, de valami szerethető legyen.
Ekkor még nem tudtam, hogy ez egy Peugeot 306 GTI lesz. Volt már peugeotom, egy 206 - os, de az nagyon régen volt.
Eladtam a polot és nem nagyon akartam várni, mert kocsi nélkül nem nagyon tudok létezni, ezért keresgéltem, igazából nem tudom, hogy akadtam rá erre a kocsira, de ráakadtam. Megvettem és már az csoda volt, hogy mikor a srác megmutatta, mit tud nem esett ki a helyéről a motor(a motortartó gumibakot annyira szét lehetett már feszíteni, hogy befért közé több újjam). Az autó nagyon ment, én is kipróbáltam, de csak finoman mentem vele, soha nem hajtottam meg egyből egy ismeretlen autót, mert nem lehet tudni egyből, hogy milyenek a reakciói.
Volt már sok autóm (kb. 20), ennél jóval erősebb is, de akkor is, nem kell az első úton leamortizálni. Első utam egy szervizbe vezetett, ahol felmérték, hogy mi a gond a kocsival. Volt lista rendesen, elkezdtem megcsináltatni, így utólag jobb lett volna, ha a mostani szerelőmhöz viszem egyből, mert ugyanannyi pénzért több mindent megcsinált volna.
Esztétikailag is voltak vele gondok, de nekem az első a műszaki megbízhatóság, mert menni szeretnék vele.

Az autót 2013.09.11 - én vásároltam 140.536 kilométerrel, az előző tulajnál 10 évig volt, az utóbbi években nem nagyon használta.

Zimu megnézte nekem az ORGA szám alapján a gyártási időpontot, és 1 nappal készült a szülinapom előtt.
(Na jó, azért pár évvel idősebb vagyok az autónál. :))

Leírom a paramétereit, de tudom sokan tudják, 2000 cm3 16V, 163 LE, 6 sebességes váltó.

Lekérdeztem Peugeot szalonban az alvázszám alapján, és ott azt mondták, hogy ez gyárilag 180 LE, ezt majd egyszer megnézetem egy hozzáértővel.

Az eddig elvégzett szerelések az autón, a teljesség ígénye nélkül:

         -Első körben kapott 4 új tárcsát betétekkel együtt,
         -olajcsere, 141.284 km
         -vezérlés csere, 142.113 km
         -fűtés szerelés kb. 142.700 km
         -főtengely hátsó szimering, olajteknő tömítés, nyomatéktámasz, 144.747 km
         -ablaktörlő lapátok, két első lámpa kb. 147.800 km
         -első futómű szerelés(gömbcsuklók, gumiharang, stabilizátor rudak) 149.500 km
         -generátor javítás, kettős relé cseréje kb. 149.800 km
         -olajcsere, hátsó futómű felújítás, gyertyacsere 152.800 km
         -lökhárító javítás, 1 db. gyújtótrafó csere 153.000 km
         -vezérműtárcsa, ékszíj csere 153.437 km
         -tetőablak csere (működik, király  ::))
         
Jelenleg 155.500 km van az autóban, meg vagyok vele elégedve, kicsit sok volt a műszaki probléma, de ezt bevállaltam, mikor megvettem. Van még egy-két műszaki apróság, amit javítattni szeretnék, de most jön majd az esztétikai felújítás. A fórumon sok hasznos infót kaptam, a klub nagy Öregjei sokat segítettek, tanácsaikkal, ezt köszönöm nekik.
Az autót elég sokat használom, tehát teljesen reális, hogy nagyon sok hiba előjött, mivel az előző tulaj alig használta az utóbbi években, ahogy írtam is. Néhány dolgot jómagam is meg tudtam oldani, de többségében hozzáértőkre bíztam a szerelést. Azt nem gondoltam volna, hogy bizonyos alkatrészeket már nem lehet rendelni, ez eléggé megnehezíti a dolgokat, ha pedig van, akkor csak horror árban.

Az autó fogyasztása az eddig megtett kilométerek alapján 9 liter. Ez jónak mondható, ahogy megyek vele. Ahol lehet és van kedvem, ott nyomom neki, ha kell pianóban megyek.

Ha a jövőben lesznek fejlemények, akkor majd megosztom veletek!

Levente         
Naplózva

szlevi

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 114
  • Autó színe: Bordó
  • Évjárat: 1997
  • Lakóhely: Veresegyház
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: 3 ajts
Re:Peugeot 306 GTI szlevi
« Válasz #1 Dátum: 2014 Június, 23, 21:46:43 »

Ma vettem hozzá egy gyújtó trafót, mert megint bedöglött az egyik. Eddig kettőt kellett cserélnem, most kettő sagem, és kettő valeo van benne. Kiváncsi vagyok, hogy meddig bírják még a sagemek.
Felkészülve arra, hogy majd megint tönkre fog menni az egyik, vettem egyet tartalékba.

Km: 156600
Naplózva

szlevi

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 114
  • Autó színe: Bordó
  • Évjárat: 1997
  • Lakóhely: Veresegyház
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: 3 ajts
Re:Peugeot 306 GTI szlevi
« Válasz #2 Dátum: 2014 Július, 07, 22:47:37 »

Egy hónapja megrendeltem Angliából az új ködlámpákat, és egy Peugeot GTI 6 pólót. Végre megjöttek, most hozta meg egy ismerős ismerőse.
A ködlámpákat valószínű, hogy fényezés után fogom beszerelni. Úgy néz ki, hogy teljes fényezést kap az autó, de még gondolkozom rajta.

Km:157485
Naplózva

szlevi

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 114
  • Autó színe: Bordó
  • Évjárat: 1997
  • Lakóhely: Veresegyház
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: 3 ajts
Re:Peugeot 306 GTI szlevi
« Válasz #3 Dátum: 2014 Augusztus, 15, 19:12:59 »

A múltkor fel akartam töltetni a klimát gázzal, de ez nem sikerült, mivel egy hatalmas nagy lyuk volt rajta, ezt megcsináltattam, ma lett kész.

Úgy néz ki, most kb.2 hétig még parkol az autó, mert mikor szerelték a klímát, kiderült, hogy a jobb oldali nyúlványnál (ami a hűtőhöz van közelebb, az a rész) van egy kicsii hézag. A probléma könnyen orvosolható, nem egy nagy valami, meg kell hegeszteni, csak aki csinálja holnap megy szabira, és csak szeptemberben lesz. :(

Még az alábbi dolgokat cseréltem ki rajta, illetve vettem hozzá:

Kuplung bovden csere, 4 darab nyári gumi, futóműállítás.

A négy újabb guminak köszönhetően a fogyasztás csökkent.

Km: 159700
Naplózva

szlevi

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 114
  • Autó színe: Bordó
  • Évjárat: 1997
  • Lakóhely: Veresegyház
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: 3 ajts
Re:Peugeot 306 GTI szlevi
« Válasz #4 Dátum: 2014 Szeptember, 19, 15:13:30 »

kb. 2 hete lett kész az autóm, tegnap még feltöltötték gázzal, tökéletes lett, nem szivárog. Egy probléma adódott, hogy nem megy a klímakompresszor, ha bekapcsolom a klímát, a visszajelző lámpája az világít.
Adtunk neki direktbe áramot, és jött be rendesen a hideg levegő :), tehát nem a kompresszor a rossz.

Garanciálisan kicseréltettem az első féktárcsákat, és betéteket, mert már szétrázta a kocsit, megmérték a fékhatást, és az is nagyon gáz volt. Most ATE tárcsa, és betét került bele. Össze sem lehet hasonlítani az előzővel, olyan mintha egy új kocsit kaptam volna vissza. Valószínű, hogy a hátsót is kicseréltetem, mert az is elég gáz, a mérés ezt mutatta.

Km: 160512
Naplózva

szlevi

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 114
  • Autó színe: Bordó
  • Évjárat: 1997
  • Lakóhely: Veresegyház
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: 3 ajts
Re:Peugeot 306 GTI szlevi
« Válasz #5 Dátum: 2014 Október, 08, 15:53:32 »

Tegnap megvettem a 4. gyújtótrafót is, ezt még azelőtt kicserélem, hogy elromlana a 4. a kocsiban.

A múltkor úgy jártam, hogy elindultam a melóhelyemről apámhoz, és közben néha, néha lefulladt a kocsi a dugóban. Hát ez meg mi lehet(ekkor még a gyújtótrafóra nem gyanakodtam, mert a többi nem így ment tönkre) gondoltam? Megyek át a Blahán a Keleti felől, és hát hol áll meg, na hol, természetesen a dupla villamos sín kellős közepén. Vészvillogó bekapcsol, kiszállok, éppen kezdem letolni az útról, mikor elindul a keresztirányú forgalom. Persze senki nem segítene, de dudálni azt tudnak. Gondolhatnák, hogy nem egy új sportot találtam ki, "csúcsforgalomban kocsit tolni a sínekről".
Letoltam. Próbáltam beindítani, de nem sikerült, vártam és közben telefonáltam, hogy ki tudna kimenteni innen. 10 percenként próbálkoztam az indítással, de egy darabig semmi, aztán elindult, de csak három hengerrel. Mondom magamban, ez már jó jel, ilyen tapasztalásom már volt, akkor ez gyújtótrafó lesz. Visszamentem a melóhelyemre, hazavonatoztam, magamhoz vettem a trafót, aztán másnap reggel bevonatoztam, és a parkolóban kb. 10 perc alatt kicseréltem.
Azóta tökéletesen működik.

Ma reggel kicserélték a hátsó féktárcsáimat és fékbetéteimet, garanciálisan, hátra is ATE került.

Km: 161800

Naplózva

szlevi

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 114
  • Autó színe: Bordó
  • Évjárat: 1997
  • Lakóhely: Veresegyház
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: 3 ajts
Re:Peugeot 306 GTI szlevi
« Válasz #6 Dátum: 2014 Október, 27, 20:02:44 »

Ma lecserélték az olajat, és a szűrőket.

Km: 163318
Naplózva

szlevi

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 114
  • Autó színe: Bordó
  • Évjárat: 1997
  • Lakóhely: Veresegyház
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: 3 ajts
Re:Peugeot 306 GTI szlevi
« Válasz #7 Dátum: 2015 Április, 20, 11:38:53 »

Régen írtam, hogy mi van az autóval. Az utóbbi időben nem sok mindent csináltattam rajta, élveztem a korábban elvégzett karbantatások áldását. Nem kellett az autóra költeni. Lassan itt lesz az ideje, hogy megint olajat cseréljek benne. Egy kis statisztika, azoknak, akik azt kedvelik. Biztos sokan ismerik a My Cars androidos alkalmazást, abban vezetem mennyit költöttem az autóra, ebből írtam nektek egy kis ízelítőt, hogy milyen adatok nyerhetők ki belőle. Nagyon jó kis alkalmazás, nagyon durván szembesít azzal, hogy mennyi megy el a kocsira.

Amióta megvettem az autót:

31500 Km - t mentem vele,

9,09 az átlag fogyasztása,

2894 liter benzint tankoltam bele,

73x tankoltam bele,

388,5 Ft az átlagos üzemanyag literenkénti ára

1115259 Ft - t költöttem benzinre

Km: 172080
Naplózva

szlevi

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 114
  • Autó színe: Bordó
  • Évjárat: 1997
  • Lakóhely: Veresegyház
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: 3 ajts
Re:Peugeot 306 GTI szlevi
« Válasz #8 Dátum: 2015 Június, 03, 11:09:42 »

Az autó levizsgázott 2 évre, hátsó gátlókat kellett hozzá cserélnem és két kormányösszekötő gömbfejet. A múlt hónap közepén lecseréltettem az olajat is.

Zalakaroson voltam több napot és átvittem Zimunak az autót, hogy egy régi problémát próbáljon meg orvosolni. Zimu profi, ezért ez sikerült (köszönöm) is neki. Azóta tökéletesen működnek a ventilátoraim mind alacsony fokozatban, mind pedig gyors fokozatban. Még apróságokat is megcsinált, mint hátsó szárny féklámpa csatlakozó, bal oldali elektromos tükör állító.

A zalakarosi túra alkalmával 8,24 l/100 km fogyasztást mértem. Ez szerintem egész jó. Egyszer majd kiváncsi leszek, hogy mennyit fog fogyasztani, ha szinte az egész tank benzint az autópályán égetem el.

Km: 174500
Naplózva

szlevi

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 114
  • Autó színe: Bordó
  • Évjárat: 1997
  • Lakóhely: Veresegyház
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: 3 ajts
Re:Peugeot 306 GTI szlevi
« Válasz #9 Dátum: 2018 Január, 06, 23:06:08 »

Sziasztok!

Sok idő eltelt, mióta nem írtam a kocsiról, ezért is írok, meg azért is, mert itt a fórumozók közül volt valaki, aki mondta, hogy írjak, mert szereti olvasni, hogy kinek mi történt a kocsijával, ezzel én is így vagyok, jó olvasni/látni, hogy ki hol tart.  _pug

Nagyon sok minden történt a kocsival:

2015.09: vettem egy olaj-jeladót az olajhőmérséklet mérő műszerhez, ami mint utólag kiderült felesleges volt, mert a műszerhez adtak jeladót is.

2015.11: 184000 km olajcsere

2016.03: Voltmérő és olajhőmérséklet mérő műszerek beszereltetése

2016.05: jobb féltengely csere, mint kiderült a HDI féltengelye belemegy a GTI féltengely helyére

2016.06: 196000 km olajcsere, itt sajnos túlmentem a 10.000 km – s csereperióduson

2016.06: első lökhárító-javítás, hátsószárny ragasztása

2016.06: ebben a hónapban kislányommal Németországba mentünk és a hazafelé tartó úton tönkrement a kilométeróra. Az elején csak ugrált föl-le, aztán teljesen megadta magát. Sajnos elég hosszadalmas volt a javítása, mert nem nagyon tudtam vele foglalkozni, és a szerelőnél a nyáron nem is tudtam ott hagyni. Ez lett volna az az út, ahol kb. 1 tank benzint mentem volna vele egyszerre, tehát kiderült volna, hogy mennyit fogyaszt autópályán.  :)

2016.11: visszatérő probléma miatt megint el kellett végezni a generátorjavítást. Ezért került bele voltmérő, abból látom, hogy tölt – e az akksi.

2017.02: kipufogó felfüggesztés javítás. Ez nem volt annyira fontos, de zavart, hogy bizonyos fordulaton a motor felöl egy erős ciripelő hang jön, viszont a fordulatot elhagyva a ciripelés megszűnt. Néztem, hogy mi lehet az, de nem találtam, mivel aknám nincs ezért nem tudtam alánézni sem. Aztán már kínomban belerúgtam a kipufogó végébe is, hogy hátha valami kipufogó felfüggesztési probléma, és talált, a leömlőknél van egy csavar és egy rugó, az kezdett meghalni, korrodált volt.

2017.05: 207000 km olajcsere és vizsga két évre, ha így haladunk lassan OT –s rendszámom is lehet.  :)

2017.07: első futómű és kormánymű felújítás. Hosszabb használat után ez egy húzósabb összeg volt, de már szükség volt rá.

folyt.köv (nem fért ki egybe)
Naplózva

szlevi

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 114
  • Autó színe: Bordó
  • Évjárat: 1997
  • Lakóhely: Veresegyház
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: 3 ajts
Re:Peugeot 306 GTI szlevi
« Válasz #10 Dátum: 2018 Január, 06, 23:07:02 »

a folytatás

2017.08: sebesség jeladó szerelése a szereldmagad.hu – l saját kezűleg. Ez jó volt ezt is kipróbáltam, mármint a szereldmagad.hu –t.
Azért döntöttem amellett, hogy mindenképpen kicserélem a jeladót, mert korábban beleraktunk egy használtat, de attól nem javult meg.
Vettem egy Valeot, ami elvileg a gyári. 

Előzmény:
már korábban kiszereltem a teljes műszert és elvittem egy kilométeróráshoz, ahol megállapította, hogy teljesen rendben van, nem az óracsoport a hibás.  Az egyik hétvégén bedurrant az agyam, hogy nem igaz, hogy nem kideríthető, hogy miért nem megy a kilométerórám. Megtudtam, hogy merre megy a vezeték, ezért elkezdtem lebontani a bal oldali sárvédőt és érdekes dolgokat találtam a burkolat alatt a vezetékeknél, csatlakozásoknál, homok, sár, levelek, döglött bogarak. Újra bandázsoltam az egészet, ha már szétszedtem.  :)
Sajnos ezek után sem ment a kilométerórám.

Ha kinagyítjátok, akkor ott a bogár. :)

http://www.anubisz.hu/Peugeot_306_GTI/IMG_20170821_131750.jpg
http://www.anubisz.hu/Peugeot_306_GTI/IMG_20170820_175504.jpg
http://www.anubisz.hu/Peugeot_306_GTI/IMG_20170820_191222.jpg
http://www.anubisz.hu/Peugeot_306_GTI/IMG_20170822_174021.jpg
http://www.anubisz.hu/Peugeot_306_GTI/IMG_20170822_174358.jpg
http://www.anubisz.hu/Peugeot_306_GTI/IMG_20170821_190652.jpg
http://www.anubisz.hu/Peugeot_306_GTI/IMG_20170822_151948.jpg

Visszatérve a jeladó szereléshez:
mikor végeztem a szereléssel kicsit izgatott voltam, mert elvileg azonnal működnie kellett volna a kilométerórának. Hát sajnos nem így volt, a kálváriámnak ezzel még nem volt vége. Utolsó lehetőségként az egyik hétvégén megint kiszedtem a teljes óracsoportot és kiderült, hogy az egyik csatlakozó a kilométerórán belül nem jól csatlakozott. Valószínűleg én raktam rosszul vissza. Ez egy 3 tüskéből álló csatlakozó, amiből az egyik tüske nem ment rendesen vissza a helyére. Összeraktam az egészet és végre működött a kilométeróra, ez volt a hiba. Előállt az a helyzet, ami ritka manapság, én előre fogom tekertetni az órát  :) kb. 14.000 km –l, hogy a valós képet mutassa. Amióta megállt az óra, írtam, hogy mikor, hová és mennyi kilométert tettem meg az autóval, még mindig megvan a papír.  :)

2017.09: Koni lengéscsillapítók beszerelése előre. Sajnos a régiek közül az egyik már folyt, a felújítás pedig annyiba került volna, mint a Koni, és ennek még a csillapítása is nagyobb kb. 30 % - kal.

http://www.anubisz.hu/Peugeot_306_GTI/IMG_20170910_134800.jpg

2018.01: Bőrkormány beszerelése, végre, a régi már nagyon ocsmány volt.

Erre az évre az alábbi terveim vannak az autóval:

1.   olajhőmérséklet mérő, volt mérő Jézuskától (Piros, a barátnőm neve Piros, nem a műszer színe) :) beszerelése, a régi bedöglött és két másik típust vettem, végre felrakom az „A” oszlopra is őket.

2.   Fényezés további intézése, már kértem ajánlatokat, de nem igazán akarják elvállalni a bal- és jobb-hátsó sárvédő miatt, mert le kell csiszolni az egészet. (Ha valaki tud fényezőt ajánlani, azt megköszönöm)

3.   visszapillantó tükrök rendbetétele

4.   Metzmi meglátogatása, már tavaly is úgy volt, hogy megyek.  :)

Üdv, Levente
Naplózva

szlevi

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 114
  • Autó színe: Bordó
  • Évjárat: 1997
  • Lakóhely: Veresegyház
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: 3 ajts
Re:Peugeot 306 GTI szlevi
« Válasz #11 Dátum: 2018 Június, 06, 08:13:08 »

Sziasztok!

Kuplung szettett kellet cserélni, azóta az autó sokkal jobban húz, gyorsabban reagál a gázadásra, elég gatya állapotban volt már.
Vizcső cseréje, ami a tűzfalba megy bele a radiátorhoz, csak gyári van horror áron.
Sajnos a sebességmérő megint bedöglött, kicseréltük a csatlakozót, ami a váltóba megy, de még így sem működik, elég idegesítő, hogy megint nem mutat semmit a kilométeróra.
Lassan időszerű lesz egy olajcsere és a vezérlést is ki kell cseréltessem, mert amióta megvan (idén lesz 5 éve) kb. 100.000 km - t mentem vele.

Üdv, Levente
Naplózva
 


Az oldal 0.28 másodperc alatt készült el 29 lekéréssel.