Blog > Saját kocsink története

Peugeot 306 GTI szlevi

<< < (2/3) > >>

szlevi:
Tegnap megvettem a 4. gyújtótrafót is, ezt még azelőtt kicserélem, hogy elromlana a 4. a kocsiban.

A múltkor úgy jártam, hogy elindultam a melóhelyemről apámhoz, és közben néha, néha lefulladt a kocsi a dugóban. Hát ez meg mi lehet(ekkor még a gyújtótrafóra nem gyanakodtam, mert a többi nem így ment tönkre) gondoltam? Megyek át a Blahán a Keleti felől, és hát hol áll meg, na hol, természetesen a dupla villamos sín kellős közepén. Vészvillogó bekapcsol, kiszállok, éppen kezdem letolni az útról, mikor elindul a keresztirányú forgalom. Persze senki nem segítene, de dudálni azt tudnak. Gondolhatnák, hogy nem egy új sportot találtam ki, "csúcsforgalomban kocsit tolni a sínekről".
Letoltam. Próbáltam beindítani, de nem sikerült, vártam és közben telefonáltam, hogy ki tudna kimenteni innen. 10 percenként próbálkoztam az indítással, de egy darabig semmi, aztán elindult, de csak három hengerrel. Mondom magamban, ez már jó jel, ilyen tapasztalásom már volt, akkor ez gyújtótrafó lesz. Visszamentem a melóhelyemre, hazavonatoztam, magamhoz vettem a trafót, aztán másnap reggel bevonatoztam, és a parkolóban kb. 10 perc alatt kicseréltem.
Azóta tökéletesen működik.

Ma reggel kicserélték a hátsó féktárcsáimat és fékbetéteimet, garanciálisan, hátra is ATE került.

Km: 161800

szlevi:
Ma lecserélték az olajat, és a szűrőket.

Km: 163318

szlevi:
Régen írtam, hogy mi van az autóval. Az utóbbi időben nem sok mindent csináltattam rajta, élveztem a korábban elvégzett karbantatások áldását. Nem kellett az autóra költeni. Lassan itt lesz az ideje, hogy megint olajat cseréljek benne. Egy kis statisztika, azoknak, akik azt kedvelik. Biztos sokan ismerik a My Cars androidos alkalmazást, abban vezetem mennyit költöttem az autóra, ebből írtam nektek egy kis ízelítőt, hogy milyen adatok nyerhetők ki belőle. Nagyon jó kis alkalmazás, nagyon durván szembesít azzal, hogy mennyi megy el a kocsira.

Amióta megvettem az autót:

31500 Km - t mentem vele,

9,09 az átlag fogyasztása,

2894 liter benzint tankoltam bele,

73x tankoltam bele,

388,5 Ft az átlagos üzemanyag literenkénti ára

1115259 Ft - t költöttem benzinre

Km: 172080

szlevi:
Az autó levizsgázott 2 évre, hátsó gátlókat kellett hozzá cserélnem és két kormányösszekötő gömbfejet. A múlt hónap közepén lecseréltettem az olajat is.

Zalakaroson voltam több napot és átvittem Zimunak az autót, hogy egy régi problémát próbáljon meg orvosolni. Zimu profi, ezért ez sikerült (köszönöm) is neki. Azóta tökéletesen működnek a ventilátoraim mind alacsony fokozatban, mind pedig gyors fokozatban. Még apróságokat is megcsinált, mint hátsó szárny féklámpa csatlakozó, bal oldali elektromos tükör állító.

A zalakarosi túra alkalmával 8,24 l/100 km fogyasztást mértem. Ez szerintem egész jó. Egyszer majd kiváncsi leszek, hogy mennyit fog fogyasztani, ha szinte az egész tank benzint az autópályán égetem el.

Km: 174500

szlevi:
Sziasztok!

Sok idő eltelt, mióta nem írtam a kocsiról, ezért is írok, meg azért is, mert itt a fórumozók közül volt valaki, aki mondta, hogy írjak, mert szereti olvasni, hogy kinek mi történt a kocsijával, ezzel én is így vagyok, jó olvasni/látni, hogy ki hol tart.  _pug

Nagyon sok minden történt a kocsival:

2015.09: vettem egy olaj-jeladót az olajhőmérséklet mérő műszerhez, ami mint utólag kiderült felesleges volt, mert a műszerhez adtak jeladót is.

2015.11: 184000 km olajcsere

2016.03: Voltmérő és olajhőmérséklet mérő műszerek beszereltetése

2016.05: jobb féltengely csere, mint kiderült a HDI féltengelye belemegy a GTI féltengely helyére

2016.06: 196000 km olajcsere, itt sajnos túlmentem a 10.000 km – s csereperióduson

2016.06: első lökhárító-javítás, hátsószárny ragasztása

2016.06: ebben a hónapban kislányommal Németországba mentünk és a hazafelé tartó úton tönkrement a kilométeróra. Az elején csak ugrált föl-le, aztán teljesen megadta magát. Sajnos elég hosszadalmas volt a javítása, mert nem nagyon tudtam vele foglalkozni, és a szerelőnél a nyáron nem is tudtam ott hagyni. Ez lett volna az az út, ahol kb. 1 tank benzint mentem volna vele egyszerre, tehát kiderült volna, hogy mennyit fogyaszt autópályán.  :)

2016.11: visszatérő probléma miatt megint el kellett végezni a generátorjavítást. Ezért került bele voltmérő, abból látom, hogy tölt – e az akksi.

2017.02: kipufogó felfüggesztés javítás. Ez nem volt annyira fontos, de zavart, hogy bizonyos fordulaton a motor felöl egy erős ciripelő hang jön, viszont a fordulatot elhagyva a ciripelés megszűnt. Néztem, hogy mi lehet az, de nem találtam, mivel aknám nincs ezért nem tudtam alánézni sem. Aztán már kínomban belerúgtam a kipufogó végébe is, hogy hátha valami kipufogó felfüggesztési probléma, és talált, a leömlőknél van egy csavar és egy rugó, az kezdett meghalni, korrodált volt.

2017.05: 207000 km olajcsere és vizsga két évre, ha így haladunk lassan OT –s rendszámom is lehet.  :)

2017.07: első futómű és kormánymű felújítás. Hosszabb használat után ez egy húzósabb összeg volt, de már szükség volt rá.

folyt.köv (nem fért ki egybe)

Navigáció

[0] Üzenetek főoldala

[#] Következő oldal

[*] Előző oldal