Blog > Saját kocsink története
Peugeot 306 GTI szlevi
szlevi:
a folytatás
2017.08: sebesség jeladó szerelése a szereldmagad.hu – l saját kezűleg. Ez jó volt ezt is kipróbáltam, mármint a szereldmagad.hu –t.
Azért döntöttem amellett, hogy mindenképpen kicserélem a jeladót, mert korábban beleraktunk egy használtat, de attól nem javult meg.
Vettem egy Valeot, ami elvileg a gyári.
Előzmény:
már korábban kiszereltem a teljes műszert és elvittem egy kilométeróráshoz, ahol megállapította, hogy teljesen rendben van, nem az óracsoport a hibás. Az egyik hétvégén bedurrant az agyam, hogy nem igaz, hogy nem kideríthető, hogy miért nem megy a kilométerórám. Megtudtam, hogy merre megy a vezeték, ezért elkezdtem lebontani a bal oldali sárvédőt és érdekes dolgokat találtam a burkolat alatt a vezetékeknél, csatlakozásoknál, homok, sár, levelek, döglött bogarak. Újra bandázsoltam az egészet, ha már szétszedtem. :)
Sajnos ezek után sem ment a kilométerórám.
Ha kinagyítjátok, akkor ott a bogár. :)
http://www.anubisz.hu/Peugeot_306_GTI/IMG_20170821_131750.jpg
http://www.anubisz.hu/Peugeot_306_GTI/IMG_20170820_175504.jpg
http://www.anubisz.hu/Peugeot_306_GTI/IMG_20170820_191222.jpg
http://www.anubisz.hu/Peugeot_306_GTI/IMG_20170822_174021.jpg
http://www.anubisz.hu/Peugeot_306_GTI/IMG_20170822_174358.jpg
http://www.anubisz.hu/Peugeot_306_GTI/IMG_20170821_190652.jpg
http://www.anubisz.hu/Peugeot_306_GTI/IMG_20170822_151948.jpg
Visszatérve a jeladó szereléshez:
mikor végeztem a szereléssel kicsit izgatott voltam, mert elvileg azonnal működnie kellett volna a kilométerórának. Hát sajnos nem így volt, a kálváriámnak ezzel még nem volt vége. Utolsó lehetőségként az egyik hétvégén megint kiszedtem a teljes óracsoportot és kiderült, hogy az egyik csatlakozó a kilométerórán belül nem jól csatlakozott. Valószínűleg én raktam rosszul vissza. Ez egy 3 tüskéből álló csatlakozó, amiből az egyik tüske nem ment rendesen vissza a helyére. Összeraktam az egészet és végre működött a kilométeróra, ez volt a hiba. Előállt az a helyzet, ami ritka manapság, én előre fogom tekertetni az órát :) kb. 14.000 km –l, hogy a valós képet mutassa. Amióta megállt az óra, írtam, hogy mikor, hová és mennyi kilométert tettem meg az autóval, még mindig megvan a papír. :)
2017.09: Koni lengéscsillapítók beszerelése előre. Sajnos a régiek közül az egyik már folyt, a felújítás pedig annyiba került volna, mint a Koni, és ennek még a csillapítása is nagyobb kb. 30 % - kal.
http://www.anubisz.hu/Peugeot_306_GTI/IMG_20170910_134800.jpg
2018.01: Bőrkormány beszerelése, végre, a régi már nagyon ocsmány volt.
Erre az évre az alábbi terveim vannak az autóval:
1. olajhőmérséklet mérő, volt mérő Jézuskától (Piros, a barátnőm neve Piros, nem a műszer színe) :) beszerelése, a régi bedöglött és két másik típust vettem, végre felrakom az „A” oszlopra is őket.
2. Fényezés további intézése, már kértem ajánlatokat, de nem igazán akarják elvállalni a bal- és jobb-hátsó sárvédő miatt, mert le kell csiszolni az egészet. (Ha valaki tud fényezőt ajánlani, azt megköszönöm)
3. visszapillantó tükrök rendbetétele
4. Metzmi meglátogatása, már tavaly is úgy volt, hogy megyek. :)
Üdv, Levente
szlevi:
Sziasztok!
Kuplung szettett kellet cserélni, azóta az autó sokkal jobban húz, gyorsabban reagál a gázadásra, elég gatya állapotban volt már.
Vizcső cseréje, ami a tűzfalba megy bele a radiátorhoz, csak gyári van horror áron.
Sajnos a sebességmérő megint bedöglött, kicseréltük a csatlakozót, ami a váltóba megy, de még így sem működik, elég idegesítő, hogy megint nem mutat semmit a kilométeróra.
Lassan időszerű lesz egy olajcsere és a vezérlést is ki kell cseréltessem, mert amióta megvan (idén lesz 5 éve) kb. 100.000 km - t mentem vele.
Üdv, Levente
Navigáció
[*] Előző oldal