Blog > Saját kocsink története

Peugeot 306 GTI szlevi

(1/3) > >>

szlevi:
Sziasztok!

Megkésve bár, de törve nem elkezdem írni a kocsi történetét, majd meglátom meddig jutok! Sokat morfondíroztam, hogy milyen autót vegyek a polo után, két dolgot biztosan tudtam, hogy nem akarok sokért venni, és valami erősebb kell, mint amilyen a polo volt. Úgy voltam vele, hogy inkább a kocsira költöm a maradék pénz egy részét, de valami szerethető legyen.
Ekkor még nem tudtam, hogy ez egy Peugeot 306 GTI lesz. Volt már peugeotom, egy 206 - os, de az nagyon régen volt.
Eladtam a polot és nem nagyon akartam várni, mert kocsi nélkül nem nagyon tudok létezni, ezért keresgéltem, igazából nem tudom, hogy akadtam rá erre a kocsira, de ráakadtam. Megvettem és már az csoda volt, hogy mikor a srác megmutatta, mit tud nem esett ki a helyéről a motor(a motortartó gumibakot annyira szét lehetett már feszíteni, hogy befért közé több újjam). Az autó nagyon ment, én is kipróbáltam, de csak finoman mentem vele, soha nem hajtottam meg egyből egy ismeretlen autót, mert nem lehet tudni egyből, hogy milyenek a reakciói.
Volt már sok autóm (kb. 20), ennél jóval erősebb is, de akkor is, nem kell az első úton leamortizálni. Első utam egy szervizbe vezetett, ahol felmérték, hogy mi a gond a kocsival. Volt lista rendesen, elkezdtem megcsináltatni, így utólag jobb lett volna, ha a mostani szerelőmhöz viszem egyből, mert ugyanannyi pénzért több mindent megcsinált volna.
Esztétikailag is voltak vele gondok, de nekem az első a műszaki megbízhatóság, mert menni szeretnék vele.

Az autót 2013.09.11 - én vásároltam 140.536 kilométerrel, az előző tulajnál 10 évig volt, az utóbbi években nem nagyon használta.

Zimu megnézte nekem az ORGA szám alapján a gyártási időpontot, és 1 nappal készült a szülinapom előtt.
(Na jó, azért pár évvel idősebb vagyok az autónál. :))

Leírom a paramétereit, de tudom sokan tudják, 2000 cm3 16V, 163 LE, 6 sebességes váltó.

Lekérdeztem Peugeot szalonban az alvázszám alapján, és ott azt mondták, hogy ez gyárilag 180 LE, ezt majd egyszer megnézetem egy hozzáértővel.

Az eddig elvégzett szerelések az autón, a teljesség ígénye nélkül:

         -Első körben kapott 4 új tárcsát betétekkel együtt,
         -olajcsere, 141.284 km
         -vezérlés csere, 142.113 km
         -fűtés szerelés kb. 142.700 km
         -főtengely hátsó szimering, olajteknő tömítés, nyomatéktámasz, 144.747 km
         -ablaktörlő lapátok, két első lámpa kb. 147.800 km
         -első futómű szerelés(gömbcsuklók, gumiharang, stabilizátor rudak) 149.500 km
         -generátor javítás, kettős relé cseréje kb. 149.800 km
         -olajcsere, hátsó futómű felújítás, gyertyacsere 152.800 km
         -lökhárító javítás, 1 db. gyújtótrafó csere 153.000 km
         -vezérműtárcsa, ékszíj csere 153.437 km
         -tetőablak csere (működik, király  ::))
         
Jelenleg 155.500 km van az autóban, meg vagyok vele elégedve, kicsit sok volt a műszaki probléma, de ezt bevállaltam, mikor megvettem. Van még egy-két műszaki apróság, amit javítattni szeretnék, de most jön majd az esztétikai felújítás. A fórumon sok hasznos infót kaptam, a klub nagy Öregjei sokat segítettek, tanácsaikkal, ezt köszönöm nekik.
Az autót elég sokat használom, tehát teljesen reális, hogy nagyon sok hiba előjött, mivel az előző tulaj alig használta az utóbbi években, ahogy írtam is. Néhány dolgot jómagam is meg tudtam oldani, de többségében hozzáértőkre bíztam a szerelést. Azt nem gondoltam volna, hogy bizonyos alkatrészeket már nem lehet rendelni, ez eléggé megnehezíti a dolgokat, ha pedig van, akkor csak horror árban.

Az autó fogyasztása az eddig megtett kilométerek alapján 9 liter. Ez jónak mondható, ahogy megyek vele. Ahol lehet és van kedvem, ott nyomom neki, ha kell pianóban megyek.

Ha a jövőben lesznek fejlemények, akkor majd megosztom veletek!

Levente         

szlevi:
Ma vettem hozzá egy gyújtó trafót, mert megint bedöglött az egyik. Eddig kettőt kellett cserélnem, most kettő sagem, és kettő valeo van benne. Kiváncsi vagyok, hogy meddig bírják még a sagemek.
Felkészülve arra, hogy majd megint tönkre fog menni az egyik, vettem egyet tartalékba.

Km: 156600

szlevi:
Egy hónapja megrendeltem Angliából az új ködlámpákat, és egy Peugeot GTI 6 pólót. Végre megjöttek, most hozta meg egy ismerős ismerőse.
A ködlámpákat valószínű, hogy fényezés után fogom beszerelni. Úgy néz ki, hogy teljes fényezést kap az autó, de még gondolkozom rajta.

Km:157485

szlevi:
A múltkor fel akartam töltetni a klimát gázzal, de ez nem sikerült, mivel egy hatalmas nagy lyuk volt rajta, ezt megcsináltattam, ma lett kész.

Úgy néz ki, most kb.2 hétig még parkol az autó, mert mikor szerelték a klímát, kiderült, hogy a jobb oldali nyúlványnál (ami a hűtőhöz van közelebb, az a rész) van egy kicsii hézag. A probléma könnyen orvosolható, nem egy nagy valami, meg kell hegeszteni, csak aki csinálja holnap megy szabira, és csak szeptemberben lesz. :(

Még az alábbi dolgokat cseréltem ki rajta, illetve vettem hozzá:

Kuplung bovden csere, 4 darab nyári gumi, futóműállítás.

A négy újabb guminak köszönhetően a fogyasztás csökkent.

Km: 159700

szlevi:
kb. 2 hete lett kész az autóm, tegnap még feltöltötték gázzal, tökéletes lett, nem szivárog. Egy probléma adódott, hogy nem megy a klímakompresszor, ha bekapcsolom a klímát, a visszajelző lámpája az világít.
Adtunk neki direktbe áramot, és jött be rendesen a hideg levegő :), tehát nem a kompresszor a rossz.

Garanciálisan kicseréltettem az első féktárcsákat, és betéteket, mert már szétrázta a kocsit, megmérték a fékhatást, és az is nagyon gáz volt. Most ATE tárcsa, és betét került bele. Össze sem lehet hasonlítani az előzővel, olyan mintha egy új kocsit kaptam volna vissza. Valószínű, hogy a hátsót is kicseréltetem, mert az is elég gáz, a mérés ezt mutatta.

Km: 160512

Navigáció

[0] Üzenetek főoldala

[#] Következő oldal