az előző posztban kicsit a közepébe vágtam. most missza az elejére röviden.
január körül vettem egy bordó cabriót. szép is, jó is nyáron hajtottam is, most lassan elmenne pihenni.
Igen ám, de találtam a h.a.hu -n egy eladó szintén bordót, kemény tetővel. a kocsit nem akartem, de a tetőt igen. jogos a kérdés, hogy ugyan minek, mert a kemény tető télre való, én meg nem szeretném télen használni. Van másik.
Felhívtam a tulajt, ajánlottam neki egy összeget a tetőért. belement.
de akkor már a tesómnak mutattam az autót, és ő is beleszeretett. elmentünk a tetőért, és ajánlottunk egy összeget a kocsira is. a tulaj ebbe már nem ment bele. Mondván, ha a tetőt elviszem, a kocsi már szépen el fog menni azon az áron amit ő szeretne érte. Mondjuk ebben volt valami. Így alku nélkül elhoztuk a kocsit és a tetőt. de külön. nekem lett keménytetőm, a tesómnak lett cabriója.
voltak/vannak kisebb nagyobb hibák az új kocsin, de ki az aki mást vár?
a leg idegesítőbb, a bizonytalan alapjárat (volt), és hogy néha spontán nem indult az autó. pl tankolás után a benzinkúton, vagy bevásárlás után a parkolóban. na ez elég ciki tud lenni
voltak ötletek, hogy lehet alapjárati motor (96.000 csak gyári van) gyertya , gyujtás meg kismillió egyéb dolog.
találtunk némi olajat a kartergáz lecsapató lamellákban, és sajnos azok mögött is valamelyik szenzorban.. ne ez se jó hír. ki lett pucolva az alapjárati motor is , és ettől megoldódott a probléma. Egészen másnapig, amikor ujra hullámzó alapjárat. pontosabban nem is annyira hullámzó, mint felpörgő. Ja igen! a computer nem akart kommunikálni a a szerelő barátom gépével + a problémát sem volt hajlandó produkálni amikor kellett volna. ezért próbálkoztunk volna a két autó közti alkatrész cserélgetéssel, de a 98/99 es 1.6 os motorok nem egyformák.
szerelő cimborám egyik este eljött érte, hogy akkor haza viszi, másnap játszik vele. megállt cigiért, és onnantól nem indult be.. (VÉGRE! produkálja a hibát. bár ennek ő talán nem örült ennyire)
vontathatta haza.
másnap sokadik próbálkozásra a computer hajlandó volt ráállni a rendszerre, és sikerült is érdemi információt kiszedni belőle: a meleg motor a computer szerint -11C° fokos volt. kűdte bele a benzint, túldúsított, ettől felpörgött, illetve időnként el sem indult.
megoldás: motorhőmérséklet jeladó csere, és minden rendben azóta! (300km telt el)
megjegyzem, az alapjárat nem sima, de csak 900-950 között mozog. valszeg az alapjárati motort (ami kiszedve, megrázva zörög) tényleg nem ártana kicserélni, de ez az ingadozás nem ér 96.000Ftot. ja! a 306 szedánomba (2.0) az alapjárati motor 23.000Ft volt.
van még pár apróság, de azok már csak engem zavarnak:
a váltókarnak elég nagy a holtjátéka, az ülések sínje kopott, ezért mozog, a kormány habját megette az idő, 2 helyen (küszüb, és hátsó sárvédő) 1-1 cm2 rozsda, nem gyári váltó gomb.
tesóm szeretett volna kék műszerfal világítást, de ezt nem tudtuk elérhető áron megoldani
ha valakinek van ötlete erre azt szivesen veszem!