Blog > Saját kocsink története

Perkele 306 1.6 '95 RG

(1/7) > >>

Perkele:
Na hát hol is kezdjem...
Mindig is tetszettek a kicsi, könnyű, de relatíve erős autók. Na nem mintha az 1.6-os moci egy izomgép lenne, de szedi a lábát, ha kell. Már régebben is kinéztem magamnak egy 306-ost, de akkor anyagi okok miatt nem jött össze a vásárlás. Aztán idén aktuális lett, használtautón beállítottam az autóvadászt, és kezdtem autót keresgélni. Persze közben lelkesen olvasgattam ezt az oldalt is. Amit akartam: 1.6, S1, klíma, ferdehátú. Hát nem nagyon volt választék, aztán egy reggel az autóvadász kidobott egy megfelelő autót. Mit mondjak, szerelem volt első látásra... Kicsit kiokosítottam magam, mire kell figyelni, miket kell nézni használt autó vásárlásnál, és hétvégén már mentem is megnézni az autót. Egész egybe volt a kocsi korához képest, itt-ott kisebb esztétikai hibákkal, de műszakilag úgy tűnt rendben van. Persze gondoltam, hogy egy 95-ös autóra majd kellesz némi pénzt költeni, de melyikre nem kell ilyen idősen... Meg is alkudtunk az árban, és fülig érő vigyorral hoztam haza az első autómat.


Felszereltség:
* légzsák (vezető)
* automata klíma
* kormányszervó, abs
* központizár, riasztó
* elektomos ablak elől, elektromos/fűthető tükrök
* napfénytető
* félbőr ülések
* ködlámpa
* 15" alufelni (tyúkitató), nyári gumi: 195/50r15, elől Dunlop Sport FastResponse, hátul: Hankook KinergyECO; téli: Dunlop SP Winter Response 185/60r14

Perkele:
Ezeket kellett eddig megjavítanom házilag:
* bal oldali hűtőventi, bontottra cserélve (szét volt égve a kefefészek)
* jobb oldali ablakemelő-motor, javítva (belseje szétrohadva)
* elektromos tükrök kapcsolója, kipucolva (poros-zsíros kosz)
* belső elülső világítás/tetőnyító műanyagkonzol rögzítése (félig lógott)
* fordulatszámmérő csere
* fűtéscső-csonk csere (szerelés közben letört, de úgy, mint a ropi), szerencsére találtam csonkot, és nem kellett az egész csövet kompletten cserélni
Kapott pár cuccot is:
* Pioneer DEH-X5500BT (usb, bt)
* GE H7 MegaLight Ultra +90%
* aktívszénszűrű
* ablakemelő komfortmodul (beszerelésre vár)
* kormányvezérlés

Perkele:
Szeptember elején elvittem a pugot átnézésre, az alábbi dolgokra lettek cserélve:
* vezérlés csere, szíjak, pumpa (előző csere 2008-ban 155eKm-nél, most 217e): SKF vezérlés-szett+vízpumpa, dayco szíjjak
* két talpas, bal csonkállvány+kerékcsapágy
* első futómű szilentek (meyle)
* motortartó bakok
* hátsó fékmunkahenger (cifam)+fékpofák, fékolaj csere
* kuplungbowden (automata)És amire már nem volt keret, vagy nem sürgős:
* katalizátor
* hátsó dob
* bal féltengely
* bal toronycsapágy
* üzemanyagszűrő
* gyertyák (NGK BKR6EK)
* váltóolaj csere

Perkele:
Felkészülés kicsit a mínuszokra:
* hűtőfolyadék oké
* téli szélvédőmosó (HunOil), nyárit kinyomattam, nem sok volt, pont sikerült a spricnin igazítani vele
* wd40 a zsanérokra, ajtóhatárolókra, zárakra
* fűtés ellenőrizve, frankó meleget nyom
* téli gumik is valamikor a jövőhéten felkerülnek
* hótálcát beszerezni!
* akkucsere esélyes lehet még idén

Perkele:
A hétvégén szerencsére kellemes idő volt, úgyhogy be is pattintottam a uDimension Element6Comp szettet előre. Igaz elégé szét kellett faragni a mélynek a helyét, hogy beférjen (lehet jobb lett volna egy kiemelést csinálni hozzá). A magasakat a tükörháromszögre raktam, szerencsére lehet valamennyit billenteni a csipogókon. A legtöbbet idő a kábelezéssel ment el (6m kábel pont elég lett), a váltót az ajtóban rögzítettem, bár hely nem nagyon volt.
A lényeg, hogy a gyárinál mérföldekkel jobban szól, de érezni, hogy az ajtót jó lenne leszigetelni (bár nem tudom, hogy azokon a nem túl nagy lyukakon keresztül ki lehet-e normálisan egyáltalán...).

Navigáció

[0] Üzenetek főoldala

[#] Következő oldal