Peugeot 306 Klub - Az Első Magyar Peugeot 306 Klub

Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Részletes kereső  

Szerző Téma: Tommy's 1,1 xn RELOADED!!!  (Megtekintve 26044 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Tommy306

  • Szakbarbár
  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 6
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 196
  • Autó színe: piros (még...)
  • Évjárat: 1993
  • Kor: 21
  • Lakóhely: Balogunyom
  • Motor: 1.1
  • Típus: 5 ajtós
  • Szakbarbár
Re:Tommy's 1,1 xn RELOADED!!!
« Válasz #50 Dátum: 2014 Március, 01, 19:39:00 »

Tömbösített update:

A kocsi kész, megy. Elkötöttem pár vezetéket ez okozta a galibát. A motor kész, a rövid váltó is bírja.

Közeleg a műszaki (hátam közepére sem kívánom) addig meg kell csinálnom a gombos indítást, és a kipufogót. A kipufogó hátsó dob csatlakozója van szétrohadva, valszeg behegesztetek egy darab csövet fixre, mert utána úgyis egy nyitott rendszert akarok rá a jóval fentebb említett ford dupla dobbal.
A gombos indítás már folyamatban van. Egy darab gombbal szeretném megoldani, ehhez egy arduino nanot és 3 relét használok. Az egység már készen van, a programban van még néhány hiba, de amint minden működni fog rendesen mehet a kocsiba. Egyenlőre csak indítani fog, ha lesz több időm műszaki után már immobiliser is lesz, sőt ha sikerül elég lesz egy gombnyomás és a kocsi magától indul.

Műszaki után karburátorok fel, aztán amint lesz pénzem rá, komplett kipufogórendszer csere mert eddig az nem lett cserélve.
Szépen lassan újra autó lesz belőle :)

Naplózva

Tommy306

  • Szakbarbár
  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 6
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 196
  • Autó színe: piros (még...)
  • Évjárat: 1993
  • Kor: 21
  • Lakóhely: Balogunyom
  • Motor: 1.1
  • Típus: 5 ajtós
  • Szakbarbár
Re:Tommy's 1,1 xn RELOADED!!!
« Válasz #51 Dátum: 2014 Március, 02, 13:56:44 »

Volt még egy kis elektromos baja amit ma orvosoltam. Ha beraktam rükvercbe leesett nullára a vízhőfok jelzőm és kigyulladt a stop lámpa. Kicseréltem a hőmérséklet jeladót és a hátramenet jeladót. Ezzel meg is oldódott a dolog... Már csak ki kellett légteleníteni a hengerfejet. kiengedtem a csavart, majd becsavartam és beletört -.-
Könnyen orvosoltam, bele kalapáltam a réz csavarba egy kicsi torx bitfejet, majd azzal kicsavartam, és mehetett bele a másik blokké...

(nem is tudom mi lenne a bontott cuccok nélkül....)
Naplózva

Tommy306

  • Szakbarbár
  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 6
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 196
  • Autó színe: piros (még...)
  • Évjárat: 1993
  • Kor: 21
  • Lakóhely: Balogunyom
  • Motor: 1.1
  • Típus: 5 ajtós
  • Szakbarbár
Re:Tommy's 1,1 xn RELOADED!!!
« Válasz #52 Dátum: 2014 Március, 27, 14:55:52 »

Végre, két évig megint legális a kocsi. Kipufogó rendberakva. Egyedül a fojtószelep jeladója kezd döglődni, néha nagyon leesik az alapjárat néha meg mikor elveszem a gázt fent ragad a fordulat. Remélhetőleg pár héten belül a kocsi közelébe kerülnek a karburátorok, így ez majd megoldódik.
Naplózva

Tommy306

  • Szakbarbár
  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 6
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 196
  • Autó színe: piros (még...)
  • Évjárat: 1993
  • Kor: 21
  • Lakóhely: Balogunyom
  • Motor: 1.1
  • Típus: 5 ajtós
  • Szakbarbár
Re:Tommy's 1,1 xn RELOADED!!!
« Válasz #53 Dátum: 2014 Április, 05, 12:21:05 »

Végre sikerült beszerezni majdnem mindent a karburátorokhoz. Az utóbbi 4 hétben tanulmányaim miatt szinte semmi időm sem maradt erre. Megvannak a szívócsövek, bilincsek, jövő héten érkeznek a légszűrők. A karbi fúvókákat valszeg cserélni kell, mivel a mikuni fúvókáknak darabja 800ft és 4db kell ezért ha megoldható (még konzultálok egy szakértővel  biggrin ) M5-ös menetet vágok bele és az egyébként ugyanolyan MZ fúvókákat teszek bele aminek darabja 100ft. A héten már ennél többet nem tudok vele foglalkozni, jövő héten összeállítom és talán a tavaszi szünetben bele tudom tenni a kocsiba.

Naplózva

Tommy306

  • Szakbarbár
  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 6
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 196
  • Autó színe: piros (még...)
  • Évjárat: 1993
  • Kor: 21
  • Lakóhely: Balogunyom
  • Motor: 1.1
  • Típus: 5 ajtós
  • Szakbarbár
Re:Tommy's 1,1 xn RELOADED!!!
« Válasz #54 Dátum: 2014 Április, 24, 14:14:17 »

Kis update!

Megint túl optimista voltam a karbikat illetően. A szívócsonkok közül az egyik jó de a másikon egy kicsit közelebb kerültek a csövek egymáshoz, így nem lehet ráhúzni a gumi csöveket. Sajnos mivel nem mostanában csináltattam ezért már nem nagyon tudok reklamálni, emiatt még 2 centi csövet rá kell hegeszteni. Ez a héten talán már kész lesz. A beömlőket belül le kell kicsit sorjázni, erre a célra vettem egy fúróba fogható marófejet. Ami még beszerzendő alkatrész az a benzin nyomás szabályzó, ezenkívül a karbikat rögzítő keretet is meg kell csinálni. 

Közeleg a vizsga időszak, most nincs túl sok idő ilyesmire :(
Naplózva

Tommy306

  • Szakbarbár
  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 6
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 196
  • Autó színe: piros (még...)
  • Évjárat: 1993
  • Kor: 21
  • Lakóhely: Balogunyom
  • Motor: 1.1
  • Típus: 5 ajtós
  • Szakbarbár
Re:Tommy's 1,1 xn RELOADED!!!
« Válasz #55 Dátum: 2014 Június, 06, 17:09:39 »

Gyűlnek, csak gyűlnek a hozzávalók....



Ha minden jól megy  (már ahogyan szokott...) jövő héten lesz az utolsó vizsgám, utána érdemben tudok a kocsival foglalkozni. Jelenlegi állás szerint megvan minden a karbikhoz, csak az őket tartó keret nincs. Sajnos a fojtószelep állás jeladóm haldoklik, kicsit odavan szegény. Ezen felül a szelepfedél mellett még mindig nyomja az olajat dacára az új tömítésnek, megpróbálom egy másik szelepfedéllel hátha azzal jobb lesz. Valamiért gyöngyözik az olaj a hengerfej tömítésnél is, nem annyira mint síkolás előtt, de attól még zavar, remélem nem kell a motort síkolni. Mindegy, új motort tervezek bele, addig hajtom karbikkal. Hiába bontott osztrák tragacs motorja csak egy bontott osztrák tragacs motorja....

Itt jegyzem meg keresek 1,6-os TU5JPZ motort  leömlővel injektorral(lehet karbis lesz) kábelköteggel kompletten. (lehet inkább komplett kocsit kéne vennem aztán kábelköteg csere kívül belül.)

Folyt. köv. ha meglesz a matek 2.......... :-!



Naplózva

Tommy306

  • Szakbarbár
  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 6
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 196
  • Autó színe: piros (még...)
  • Évjárat: 1993
  • Kor: 21
  • Lakóhely: Balogunyom
  • Motor: 1.1
  • Típus: 5 ajtós
  • Szakbarbár
Re:Tommy's 1,1 xn RELOADED!!!
« Válasz #56 Dátum: 2014 Június, 16, 10:55:03 »

Minden remekül megy ahogy szokott, a matek még mindig nincs meg, de addig is volt némi időm foglalkozni a kocsival.

A fojtószelep jeladóm teljesen meghalt, egy kicsit több gázt adok neki alacsony fordulaton már felvillan a motorhiba lámpa és rángat össze vissza. Jelenleg használhatatlan a kocsi.

Nekiálltam a szívócsonkok belsejének, lecsiszoltam a hegesztési sorját. Méretre vágtam a gumi csöveket. Előszedtem a régi motort és hengerfejet, azon könnyebb összeállítani mielőtt szétdönteném a kocsit és ott jönnék rá hogy nem passzol.

http://fc03.deviantart.net/fs70/f/2014/167/2/8/untitled_by_dj_tometkow-d7mkyo9.jpg

http://fc09.deviantart.net/fs70/f/2014/167/f/9/untitled_by_dj_tometkow-d7mkxl8.jpg

http://fc03.deviantart.net/fs71/f/2014/167/8/2/untitled_by_dj_tometkow-d7mkx6a.jpg

Képeket linkelem csak mert lusta voltam lekicsinyíteni.

Majdnem teljesen passzol a helyére, csak egy kicsit kellett lekanyarintani  a motortartóból...

http://fc09.deviantart.net/fs70/f/2014/167/d/4/untitled_by_dj_tometkow-d7mkyxj.jpg

Nem marad így, a vágás le lesz csiszolva csak odapróbáltam.

A gyújtás egyenlőre az ecu dolga lesz, sokat olvastam angol fórumokat, több videót is láttam ahol így ment a kocsi, de később egy 205-ös vagy citroen ax gyújtáselosztót kap ami teljesen mechanikus.

Mostanában folyatta az olajat rendesen, úgy néz ki megtaláltam az olaj forrását, a bal oldali vezérműtengely szimering lesz a hunyó.
Naplózva

Tommy306

  • Szakbarbár
  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 6
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 196
  • Autó színe: piros (még...)
  • Évjárat: 1993
  • Kor: 21
  • Lakóhely: Balogunyom
  • Motor: 1.1
  • Típus: 5 ajtós
  • Szakbarbár
Re:Tommy's 1,1 xn RELOADED!!!
« Válasz #57 Dátum: 2014 Július, 07, 21:00:39 »

Lassan két hete halogatom, hogy írjak már valamit, pedig sok minden történt azóta.

Először is meglett az olaj folyás forrása. A szelepfedelem el volt deformálódva de úgy hogy ha egyik sarkát a földhöz nyomtam az átellenes sarok majdnem egy centire a levegőben volt. Kicseréltem, volt egy pót darab itthon.



Mióta elkezdett döglődni a folyószelep jeladóm azóta pörög a karbi projekt. Lassan de biztosan halad a pislákoló fény felé az alagút végén. A szívócsövek belsejét amennyire lehet simára csiszoltam (szélesebb a cső mint a hengerfej furata így van egy kis szűkítés benne), felfúrtam a fúvókáit 1,5mm-re, beszereltem a karbikat a kocsiba, bekötöttem a benzin csöveket. Képem csak régebbi van amin még nincs becsövezve.



Mindent összeállítottam ami a beröffentéshez kell, indítózás után viszont nem indult  :-\ Mivel még nincs se szívató se gáz bovden, egy egy darab bovdennel húztam mindkettőt. Szívatóval és gázzal beindult, 1100ig pörgött fel de nem volt a legjobb. Nézelődtem mások mekkora fúvókákat használnak, angol opel fórumon találtam 1,4-es átépített corsa-t ott 1,9re fúrták a fúvókákat, máshol 1,8-2mm-t olvastam. Kipróbáltam 1,5-el nehogy túl nagy legyen, de fúrni kell még.



Ezeken kívül kicseréltem a kipuf csonk tömítését is mert már nagyon kifújt.

Holnap talán a felfúrt fúvókákkal menni fog, és kezdődhet a szívás a beállítással.  _pug
Naplózva

Tommy306

  • Szakbarbár
  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 6
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 196
  • Autó színe: piros (még...)
  • Évjárat: 1993
  • Kor: 21
  • Lakóhely: Balogunyom
  • Motor: 1.1
  • Típus: 5 ajtós
  • Szakbarbár
Re:Tommy's 1,1 xn RELOADED!!!
« Válasz #58 Dátum: 2014 Július, 08, 20:07:17 »

Életre kelt!!
Szépen jár a kocsi motorja, persze még kicsit darabos alacsony fordulaton, magas az alapjárata, és úgy néz ki két karbi valahol el van dugulva, vagy az úszó nem zárja el rendesen a benzin csapot. Fordulaton nincs gond vele de ha alapjáraton (1200 körül) járatom elkezdi engedni a benzint  a légszűrőkbe.

Ez  még csak a kezdet, csinálnom kell egy konzolt a gáznak, egy kart az utastérbe a szívatónak és egy rögtönzött légtömegmérőt hogy szinkronba hozhassam a karbikat.

További feladatok:

-megtudni két karbi miért szenved inkontinenciában
-gázbovden konzolt csinálni
-szivatót összehozni
-beállítani hogy ne egye le a gatyát is rólam,
-szinkronba hozni a karbikat
-egyéb előre nem látható gixerek...
Naplózva

Tommy306

  • Szakbarbár
  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 6
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 196
  • Autó színe: piros (még...)
  • Évjárat: 1993
  • Kor: 21
  • Lakóhely: Balogunyom
  • Motor: 1.1
  • Típus: 5 ajtós
  • Szakbarbár
Re:Tommy's 1,1 xn RELOADED!!!
« Válasz #59 Dátum: 2014 Július, 14, 18:54:14 »

Megtaláltam a benzin folyatásának okát, a karburátorok benzinszelep tömítései.  Kicseréltem mindet, kipucoltam, most már jó lesz.
Bár csak ilyen egyszerű lenne a dolog. Széles körben ismert tény, hogy ma országszerte hétfő van, mindenki tudja hogy a h betűs nap szívást jelent...
Ezúttal sem volt másképp. Olyan simán becsusszantak a tömítések a megtisztított csapocskákkal együtt a helyükre hogy az már szinte gyönyörű. Már tervezgettem ha egy picit eláll az eső összedobom és holnap megyek vele melóba.... Hát nem. Az egyik karbi úszó tartó pöckei közül az egyik vissza volt ragasztva mert korábban gondolom eltört. (mint most kiderült) a másik sem húzta sokáig, éppen csak kihúztam a szeget ami fogja az úszót és nem eltört a rohadék??!!

Kisebb fajta szívroham közepette ilyen arcot vágtam:


Majd rögtön utána mikor rájöttem mi is történt valójában akkor ilyet:



És még azt gondoltam, a reggel a táskámba borult savanyúság lé volt a legrosszabb....

Az előző tulaj megoldását használtam. Visszaragasztottam. Uverapid 20 ragasztót használtam, adatlapja szerint használható fűre, fára, rézre, alura, betonra, stb és 100°C-ig benzin lúg és olaj álló. Majd most kiderül. Felragasztottam, adtam neki az érzésből még körbe is kentem, amennyire lehet fogja meg. 24 óra a száradás, holnap összerakom.

Most így néz ki:






Záros határidőn belül szereznem kell egy mikuni bs-38 karbi öntvényt. Ezt a típust sok kawasakira, suzukira rakták 2-4 karbis kivitelben. Addig marad így, eddig ment, csak mivel leszedtem a csapok miatt az úszókat meg lett bolygatva. Így nem maradhat. (kísért az összeragasztott 1,1-es blokk szelleme....)

Van jó hír is, elkészült a gyári gázbovden konzolja, a gázpedálon kell áthelyezni a bovden csatlakozását mert rövidebb úton jár a gázpedál a karbival. Tulajdonképp kész lett volna ha nem üt be a hétfő.

Igyekszem vele, szeretnék eljutni vele talira és már nincs sok időm, főleg így munka mellett.

Naplózva

Tommy306

  • Szakbarbár
  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 6
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 196
  • Autó színe: piros (még...)
  • Évjárat: 1993
  • Kor: 21
  • Lakóhely: Balogunyom
  • Motor: 1.1
  • Típus: 5 ajtós
  • Szakbarbár
Re:Tommy's 1,1 xn RELOADED!!!
« Válasz #60 Dátum: 2014 Július, 15, 19:29:30 »

Nos, mint kiderült a benzinálló ragasztó annyira nem benzinálló. Az adatlapja szerint az  whistle  http://www.uvesz.hu/IUV20M.htm

Kemény 5 percig bírta, addig legalább benzin folyás nélkül működött szépen. Bekötöttem a gázpedált az is működik, a szervó féknek a karbin lévő gyári vákuum csonkra kell egy átalakítót csinálni és akkor már fék is lesz.

Van már megoldás a törésre, ha minden jól megy a héten még megérkezik. Az Alu-Forr kft gyártotta alu forrasz. Beszéltem a gyártóval, rendeltem egy csomagot, elvileg hegesztés minőségű kötést lehet létrehozni vele. Mintha láng hegeszteném. Elvileg beválik, gyakorlatilag ha sima forrasztás minőségű lesz már az is megteszi.

https://www.youtube.com/watch?v=qenI9gjyukg

Jó morgós öblös hangja van, véletlenül rátenyereltem a gázra miközben a karbik mögé hajolva matattam, egy darabig nem nagyon hallottam a bal fülemmel....

Naplózva

Tommy306

  • Szakbarbár
  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 6
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 196
  • Autó színe: piros (még...)
  • Évjárat: 1993
  • Kor: 21
  • Lakóhely: Balogunyom
  • Motor: 1.1
  • Típus: 5 ajtós
  • Szakbarbár
Re:Tommy's 1,1 xn RELOADED!!!
« Válasz #61 Dátum: 2014 Július, 18, 08:42:25 »

Well... fuck!

Van hogy az ember hiába igyekszik, bármit tesz csak a szívás van belőle. Megérkezett a forraszanyag amivel meg kívántam forrasztani a törött karbit. Nagyon szépen működött, kipróbáltam némi maradék húzott alu profilon, tényleg mintha hegesztettem volna, beolvad az aluminiumba. Azonban a karburátor anyagába bele se kóstolt  :'( . Valószínűleg mivel nagyon öreg anyag, sokáig volt kitéve hőfáradásnak vagy csak azért mert homoköntvény, esetleg mert olyan hitvány spiáter amit még nem látott a világ ( halvány fogalmam sincs miért) egyszerűen lepergett róla. Hiába csiszoltam fel a felületet úgy is csak minimálisan tapadt meg, nem volt meg a beolvadás mint a próbaként forrasztott daraboknál. Ez van, a célegyenesben több hét meló után pofáraestem.
Egyenlőre megrendeltem a legolcsóbb utángyártott fojtószelep jeladót, összedobom injektorral hogy használhassam, a karbikat meg elsüllyesztem egy dobozba. Illetve van még egy ötletem hogy összemonyákoljam, majd ha lesz időm meg kedvem megcsinálom.

Ezzel a motorral nem akarok komolyabban foglalkozni, 1,6 lesz a következő. Hajtom így aztán majd jövőre lesz valami. Sajnos már hetek óta olyan pech szériám van, bármihez nyúlok csak megszívom. Ha nem csinálnék semmit csak egyhelyben ülnék egy széken az is tuti eltörne alattam....



Naplózva

Tommy306

  • Szakbarbár
  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 6
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 196
  • Autó színe: piros (még...)
  • Évjárat: 1993
  • Kor: 21
  • Lakóhely: Balogunyom
  • Motor: 1.1
  • Típus: 5 ajtós
  • Szakbarbár
Re:Tommy's 1,1 xn RELOADED!!!
« Válasz #62 Dátum: 2014 Július, 18, 11:19:16 »

Beszéltem a forrasz gyártójával, nagyon úgy néz ki hogy kifogtam az egyetlen ötvözetet amit nem lehet forrasztani. Magnéziumos ötvözetből van a karbi öntvénye és emiatt melegítésre szénréteg alakul ki rajta. Erre nincs gyógymód, de gazdagabb lettem egy értékes tapasztalattal. Szívás.... angry
Naplózva

Tommy306

  • Szakbarbár
  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 6
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 196
  • Autó színe: piros (még...)
  • Évjárat: 1993
  • Kor: 21
  • Lakóhely: Balogunyom
  • Motor: 1.1
  • Típus: 5 ajtós
  • Szakbarbár
Re:Tommy's 1,1 xn RELOADED!!!
« Válasz #63 Dátum: 2014 Augusztus, 05, 19:19:56 »

Visszaszereltem az injektort, kezdődhet a szívás megint.
Ott hagytam abba hogy a kocsi nem pörög 4000 fölé és ha nagy gázt adok 2000-es fordulat alatt akkor fullad, ha kis gázt adok akkor is fullad, ha lassan gyorsítom akkor felpörög de még így is hajlamos megfulladni.

Mint kiderült több szálon fut a probléma. Az egyik szálat sikeresen felderítettem. A benzinpumpa miatt nem volt hajlandó felpörögni a motor. Viszont a pumpa jó volt. Mikor kinyitottam a tankot kicsit meghűlt bennem a vér......

http://fc04.deviantart.net/fs71/f/2014/217/5/2/untitled_by_dj_tometkow-d7tsz5v.jpg

http://fc08.deviantart.net/fs71/f/2014/217/3/a/untitled_by_dj_tometkow-d7tsyz1.jpg

http://fc00.deviantart.net/fs71/f/2014/217/1/7/untitled_by_dj_tometkow-d7tsysi.jpg

http://fc04.deviantart.net/fs70/f/2014/217/7/e/untitled_by_dj_tometkow-d7tsyke.jpg

Aki olvassa ezt a blogot az tudja, hogy nem riadok vissza a gányolástól. (nem mindig vagyok rá büszke) Viszont van egy határ. Ami nálam a fék és a benzinnel kapcsolatos dolgok és egyéb potenciális halálokok. Ha ilyesmit csinálok akkor az első utam a szerelőhöz vezet. Valamikor még mielőtt a kocsi hozzám került egy élelmes szerelő a tank belsejében lévő törött benzincső helyére egy gumicsövet kendácsolt. Sajnos nem nagyon bírta a folyamatos benzin alatti kiképzést. Most cseréltem egy bontott gyári darabra.

Egy pipa!

Sajnos a másik probléma nagyobb szívás. Valamiért mindig letilt ha nagy gázt adok. Amikor fuldoklik a motorhiba lámpa kigyullad. Mindent kicseréltem már az ECU-n kívül. Első gyanúsított a fojtószelep potmétere volt, mert ha lehúztam a csatlakozóját és úgy indítottam el, akkor ugyanaz volt  a hiba csak hatványozottabban jelentkezett. Kicseréltem, egy napig ment, utána visszatért a hiba, sokkal rosszabb lett. Alapjárata nincs, pár másodperc után fuldokol és leáll.

Átnéztem a fojtószelep szenzor kábeleit, a 4-ből 3 jel kábel rendben elér az ecuba, viszont a test kábele nem érintkezik. Valahol meg van törve. Átkötöttem próbaként, akkor nem hajlandó elindulni. Átnéztem a többi injektorhoz köthető egység kábeleit is.



A kapcsolás szerint viszont földelve kellene lennie a jeladónak. (természetesen)


injektor+ hőmérséklet jeladó rendben, lambda szonda (nem okozhat ilyen tüneteket de megmértem) rendben, olajnyomás gomba (el se indulna ha nem lenne jó) rendben, hőmérséklet jeladó rendben, alapjárati motor rendben.

Csinálok egy diag "műszert" holnap kicsipogtatom mégis mi a baja őnagyságának.



Monopoint injection fitted to AX 1.4, ZX 1.4
11 end of fault code output
12 start of fault code output
13 Air Intake temp sensor
14 Coolant temp sensor
21 Idle switch- Throttle Control motor
31 Lambda sensor signal
32 " "
33 Throttle position sensor
41 No engine RPM signal (crank sensor)
51 Lambda sensor signal
52 " "
53 Battery supply voltage to ECM
54 ECM failure

Remélem csak egy test hiba lesz és sikerül egyszerűen megoldani, esetleg egy cserés ecuval is kiegyeznék, csak menjen már mert hülyét kapok  _pug

Naplózva

Tommy306

  • Szakbarbár
  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 6
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 196
  • Autó színe: piros (még...)
  • Évjárat: 1993
  • Kor: 21
  • Lakóhely: Balogunyom
  • Motor: 1.1
  • Típus: 5 ajtós
  • Szakbarbár
Re:Tommy's 1,1 xn RELOADED!!!
« Válasz #64 Dátum: 2014 Augusztus, 06, 18:55:19 »

Diag kütyü megépítve éés semmi.

Ez alapján csináltam, elvileg működnie kellene. http://www.diaaut.home.pl/dtc04_citroen.pdf
A módszer pofon egyszerű:
1. gyújtás
2. kütyü beköt
3. földelni a 2-es szálat a csatlakozóban 2,5-5 másodpercig
4. kivillogja gondját-baját
5. földelni 10-20mp-ig
6. gyújtás le

Videók is vannak róla:

www.youtube.com/embed/1faq74vWwMA

www.youtube.com/embed/KHgVdUWBMHw


Nekem ott bukott a mutatvány, hogy mikor földeltem a diag csatit, utána folyamatosan égett a led. Nem tudtam szóra bírni. Holnap még átnézem a kábelköteget hogy a fojtószelep poti zöld-sárga kábele biztos test kábel-e, illetve hogy van e más ami gondot okozhat. (kapcsolás szerint az, 3 megy az ecuba egy a test.)

Nagy valószínűséggel a törött kábel miatt az ecu nem kapott jó jelet, mivel nincs referencia könnyen létrejöhet egy feszültség tüske ami könnyen kinyírhatja az ecu fojtószelephez kapcsolódó részeit. (tapasztaltam ilyet arduino mikrokontrolleren) 
Persze ez csak feltevés, mivel nincs oszcilloszkópom hozzá sajnos az is marad. (egy villamosmérnök ismerősöm is megerősítette)

Asszem kell egy ecu....

Naplózva

Tommy306

  • Szakbarbár
  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 6
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 196
  • Autó színe: piros (még...)
  • Évjárat: 1993
  • Kor: 21
  • Lakóhely: Balogunyom
  • Motor: 1.1
  • Típus: 5 ajtós
  • Szakbarbár
Re:Tommy's 1,1 xn RELOADED!!!
« Válasz #65 Dátum: 2014 Augusztus, 15, 15:23:26 »

Igazam volt, az ecu volt a baj.... az egyik.... A következő a trafó lesz. 2000 fordulat alatt kihagy a gyújtásom, nincs alapjárata. A gyertyákat megpucolom vagy cserélem, aztán trafó csere. Valszeg a szűrő kondi ami a trafón van tönkrement, és kapott egy pofont egy feszültség tüske képében az ecu, ettől meg is halt. Trafó csere után talán jó lesz.....


Naplózva

Tommy306

  • Szakbarbár
  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 6
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 196
  • Autó színe: piros (még...)
  • Évjárat: 1993
  • Kor: 21
  • Lakóhely: Balogunyom
  • Motor: 1.1
  • Típus: 5 ajtós
  • Szakbarbár
Re:Tommy's 1,1 xn RELOADED!!!
« Válasz #66 Dátum: 2014 Augusztus, 26, 18:41:18 »

Fél siker!

A kocsi elindult, megy, van alapjárata.
Ezt a hihetetlen fordulatot a kék csatlakozós motor hőmérséklet mérő cseréjével értem el amit elfekvőben találtam a csavaros dobozban. Valószínűleg a dízel bontott kocsié volt. A csavar az egészben, hogy ellenállás méréssel ugyanolyan volt a kettő, valami működés közbeni hibája volt, ehhez nincs műszerem.
Azért csak fél siker mert bár az autó megy de magas fordulaton bedadog (4500-5000 fölött), túldúsít és ha sokat megyek 2000 alatt rángat. Lambdaszonda hibának tűnik a dolog, sajnos az új nem jöhet számításba mert sokba kerül. Egyenlőre marad a bontott, elgurulok a bontóig, kérek egyet, ha jó vele megpróbálok emberi árat kialkudni érte és egy darabig kihúzni vele.

Sajnos járulékos veszteség is keletkezett, a sok rángatás és döglődés miatt meghalt a kuplungom, és egy vagy több motortartó bak.

Tehát a mérleg:

Egy gyógyuló félben lévő autó,

Egy döglött motorvezérlő, kuplung, hőmérséklet jeladó és pár motortartó.

Folyt. köv.





Naplózva

Tommy306

  • Szakbarbár
  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 6
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 196
  • Autó színe: piros (még...)
  • Évjárat: 1993
  • Kor: 21
  • Lakóhely: Balogunyom
  • Motor: 1.1
  • Típus: 5 ajtós
  • Szakbarbár
Re:Tommy's 1,1 xn RELOADED!!!
« Válasz #67 Dátum: 2014 Szeptember, 22, 19:27:37 »

Végre pozitív fejlemények. Elvittem a kocsit egy zalaegerszegi francia autó specialista szerelőhöz.

A karbik beépítése előtt kicseréltettem a helyi szerelővel a vízpumpát, mint kiderült elrakta a vezérlést két foggal.  :-[ Ez még csak a kisebb gond mert bár most forog mint a veszedelem és az ereje is meglett, de folyton meg-meg torpan, sajnos a rángatás maradt. A szerelő szerint kihagy egy hengerem és ezért tilt a motorvezérlő.
A tünet: 1000-2000 fordulat tartományban jelentkezik, ha alacsony fordulaton megpadlózom elkezd villogni a  motorhiba lámpa és megáll a motor, motorfékkel lassul a kocsi. 2000 környékén rángatózik, és néha az előbb leírt leállás. Ritkán de magasabb fordulaton is ugyanezt csinálja.

Holnap gyertyakábel csere, ha ez nem hoz eredményt gyertya csere, ha ez sem akkor próbából trafó, ha ez sem akkor október hatodikán megkapja a szerelő hogy csináljon vele valamit.

https://www.youtube.com/watch?v=_xlUhB02FKQ

Youtube linket hogy lehet beszúrni rendesen?
Naplózva

Tommy306

  • Szakbarbár
  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 6
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 196
  • Autó színe: piros (még...)
  • Évjárat: 1993
  • Kor: 21
  • Lakóhely: Balogunyom
  • Motor: 1.1
  • Típus: 5 ajtós
  • Szakbarbár
Re:Tommy's 1,1 xn RELOADED!!!
« Válasz #68 Dátum: 2014 Szeptember, 23, 15:17:33 »

Újabb fél siker!

Kicseréltem a gyertya kábeleket, már annyira nem csinálja a dadogást a kocsi, már "csak" olyan tüneteket produkál mint mikor legutóbb trafós lett. Trafócsere a következő és reméljük a legjobbakat. A vezérlés rendberakása óta szinte légiesen könnyen megy a kocsi. Azt hiszem még egy szerelőt törlök a telefonkönyvemből......

Péntek trafó csere és remélem már jó lesz  :-!

Naplózva

Tommy306

  • Szakbarbár
  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 6
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 196
  • Autó színe: piros (még...)
  • Évjárat: 1993
  • Kor: 21
  • Lakóhely: Balogunyom
  • Motor: 1.1
  • Típus: 5 ajtós
  • Szakbarbár
Re:Tommy's 1,1 xn RELOADED!!!
« Válasz #69 Dátum: 2014 Október, 01, 09:58:03 »

Siker!

A kocsi megy, jobban mint eddig  ;D

Cseréltem trafót, gyújtó kábeleket. Megszűnt a rángatás. Az alapjárat hibát és az eredeti hibát valószínűleg a fojtószelep állás jeladója okozta és a rossz motorhőmérséklet jeladók, de emellett volt egy élőhalott trafóm és egy sor rossz gyertyakábelem, és egy elrakott vezérlésem, egy döglött benzinpumpám. Sajnos a jól bevált egerszegi szerelőmet a nyáron nem lehetett elérni, nyaralt, így csak most jutottam el hozzá. Eddig akárkihez vittem a kocsit nem nagyon tudtak vele mit kezdeni ez a srác meg egyszer ránézett és meg is mondta mi a baja.

Végre minden rendben lett, szépen megy ahogy illik neki, most gyűjthetek az új kuplungra és lassan közeleg a váltó csere mert az 1,1 váltója nem nagyon szereti az 1,4-es motort....

Ugyanitt bosch központi injektor és motorvezérlő eladó..... _pug

Naplózva
 


Az oldal 0.307 másodperc alatt készült el 23 lekéréssel.