Peugeot 306 Klub - Az Első Magyar Peugeot 306 Klub

Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Részletes kereső  

Szerző Téma: DZ + Zsuzsi 1,4 Saint-Tropez 2000  (Megtekintve 2037 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

DZ

  • Vendég
DZ + Zsuzsi 1,4 Saint-Tropez 2000
« Dátum: 2012 Január, 19, 12:05:41 »

2011. februárban tette le a csajszi a jogsit és elég hamar kiderült, hogy a munkabeosztás miatt elég keveset tudunk együtt jönni-menni egy autóval, hogy gyakorlatot is szerezzen.

Gondoltunk egy nagyot és áprilisban elkezdtünk autót keresni, először kisebb autókat nézegetve. Mivel mi sem leszünk fiatalabbak, így felmerült, hogy ha esetleg baba projekt lesz, akkor nem ártana egy az én swiftemnél tágasabb csomagtartójú autó. Mivel a swiftből még volt hátra ~2év törlesztés így nem őt cseréltük nagyobbra, hanem mellé kerestünk vmit. A Zsuzsi a swiftre nem volt ráizgulva, mert felmerült az is, hogy az övé lesz én meg nézek vmi mást. A 306-kat nézegetve azonban teljesen beleszerelmesedett így neki kerestünk konkrét példányokat. A sok siralmas felhozatal miatt inkább fiatalabb, utolsó szériás autót nézegettem.
Az eredeti "félmilláért nézük"-ből így lett lassan 800e a keret. Hihetetlen mennyire madárnak nézik az embert a kereskedésekben...
Végül egy fehérvári kereskedésben akadtunk egy 307-be beszámolt 306-ra, amit elugrottunk megnézni egy felhőszakadásos szombat reggel. A hely a Sturzautó volt, ahol nincs szombati nyitvatartás, de kinyitottak a kedvünkért. Volt próbaút, az autó indult, kanyarodott, fékezett, minden kütyü működött rajta, klímástól-mindenestől. Némi kékes füstöt leszámítva teljesen rendben lévőnek látszott. A szervizkönyvben pecsételő Mazda! szervizt felhívtam, de nem szerepelt náluk a rendszerben az autó. Kereskedés felhív, hogy a szervizkönyv kuka... Aztán még egyszer lementünk, hogy elvigyük a helyi márkaszervizbe, ahol átnézték, én is alámásztam, megrángattam. Itt eldőlt, hogy megvesszük, mert komoly dolgok nem derültek ki, lebontva a burkolatokat lárszott az új szíjak, vezérlés és vízpumpa. A belső kárpitok szépen ki voltak takarítva, olyanok voltak mint a gyári új. A bal első ajtón kívül a többi elég nehezen mozgott, mintha sosem használták volna őket.

Hazafelé 90 körül kisebb vibrációt lehetett érezni, ami az idő múlásával egyre csökkent.
Sztem ritkán használhatták a kocsit, mert a mindennapi Bp-i használat és dugózás kissé megviselte, előkerültek az elöregedés jelei a futóműben.

Törve nem volt, egyedül a motorháztető lett újra fújva a többi elem gyári, rozsdafolt a doblemezre fúrt sziréna körül van, meg egy 20ft-os nagyságú a tűzfalnál. Idén 12 évesen ez azért nem rossz sztem.

Természetesen összes olajat és szűrőt lecseréltük, meg egy hátsó motortartó bakot. Mivel téli gumikkal vettük így kellett 4 felni gumival nyárra.

Azóta kiderült, hogy a váltóból olaj került a kuplungra, ami nagy fordulaton meg-megcsúszott, de amúgy is csereérett volt olyan kopott állapotot ért el. Ha már szét lett szedve, akkor összes szimmering csere, motor és váltóolaj csere, mivel május óta 10.000km-t beleraktunk. A lambdaszonda is kilehelte a lelkét, kapott abból is újat, A csajszi által megnyomott sárvédő is le lett cserélve egy gyári színazonosra (ami azért csak sötétebb kicsit  :-\ )
Cserekor derült ki hogy az automata kuplungbowden is megadta magát így az még cserére kerül pár napon belül.

Összességében mindketten imádjuk, a csajszi feneke alól alig lehet kirobbantani még a szervizelés idejére is :D

U.i: Én meg tettem bele némi hifit  whistle

Naplózva

DZ

  • Vendég
Re:DZ + Zsuzsi 1,4 Saint-Tropez 2000
« Válasz #1 Dátum: 2012 Április, 02, 10:31:54 »

A kuplungbowden csere még másnap este megtörtént a Robiéknál  :-!

Tegnap ismét újítottunk a verdán, két függőstabpálca csereérett lett, a kuplungpedál tengelyét meg kellett kenni, mert elkezdett nyekeregni benyomáskor.
A vmikor megbontott műszerfal nem volt rendesen rögzítve,a meleggel egyidőben előkerültek a tücskök, így Robi meghúzta a csavarjait és lett néma csend. Egyúttal ki lett takarítva az ablaktörlő motor alatti fészek, ahol kb 5centi vastag földréteg és pár marok levél tömítette le a lefolyót. Szerencsére sehol egy rozsdafolt itt sem.

Odaúton, hogy ne legyen teljes az öröm az M5 felhajtónál elkezdett melegedni a víz, mikor odapillantottam már 100°C körül járt. Félreállás, termosztát megkeres, megkocogtat. Vízhőfok csökken... Mire odaértem a műhelyhez ismét elkezdett melegedni. Vasárnap lévén nincs nyitva semmi így nem cseréltük, mert nem volt mire. Hazafelé volt hogy 50-el jöttem a nulláson, mert 110-re is felment emelkedőn a vízhőfok. Ráhúztam a teljes fűtést és lejtőkön motorfékkel gurulva hűtöttem a járgányt. Szerencsésen elértem hazáig, pirosban nem volt egyszer sem a mutató. Reggel megrendeltem a termosztátot, házzal együtt 5500 pénz, délután kicserélem.

A futóműnek jót tett a pálcák cseréje...

A termosztát meg érdekesen akadt fel, combos balkanyarnál felakadt, combos jobbkanyarnál meg nyitott..  :o Mondjuk 12 éves, mert még a gyári van benne '99-es gyártási nyomattal így egész jól bírta. Meg marhára mák, hogy nálam jött elő, mert lehet a csajszi nem vette volna észre és megfőzi a hengerfejet.  ::)


A hifin kellett kicsit mókolni mióta beépítettem, érdekes módon ha össze"kopik" a rendszer néha megfordul a fázis a mélynyomónál. A tünet az volt, hogy kezdtek eltünedezni a mélyhangok, illyetve csak akkor volt, ha csak nagyon mély hang szólt a zenében. Megcserélve a két kábelt a hangszórón helyreállt a rend.
Naplózva

DZ

  • Vendég
Re:DZ + Zsuzsi 1,4 Saint-Tropez 2000
« Válasz #2 Dátum: 2012 Április, 03, 08:34:09 »

Tegnap győzelemmel zárult a termosztát cseréje, kicsti türelmetlen voltam a légtelenítéssel.
Ennek az az oka, hogy kb 1 liter hűtőfolyadékot fogtam fel egy üvegbe, ami a termosztát kiszerelésekor a blokkból távozott. Csere után ezt visszatöltöttem, meg még egy litert hígitatlan fagyállót és még mindig nem jött víz át a már nyitva lévő termosztáton. Kellett még bele kb 2,5 liter ioncserélt víz is mire rendben helyreállt minden. Ez azért fura, mert a hűtő oldalán lévő tágulási tartály oldalán a szint pont középen volt a min és a max között. Ehhez képest a blokkba csak akkor került a folyadék, ha a felső peremig töltöttem, ekkor viszont az előző szintig elég gyorsan lecsökkent. Ezt játszottam míg tele nem lett minden. Csak azt nem értem, eddig mi hűtötte a verdát?

A termosztát egyébként még a gyári volt, a közepén a tömítést begyűrte és szétszakította, ettől felakadt és nem nyitott ki.
Naplózva

DZ

  • Vendég
Re:DZ + Zsuzsi 1,4 Saint-Tropez 2000
« Válasz #3 Dátum: 2012 Július, 26, 01:34:16 »

Úgy tűnik a termosztát mizéria nem ért véget a cserével, mert az új olyan fajta volt, ami a könyökbe öntött fülekbe volt beakasztva, amiből az egyik hamar megadta magát. Így a termosztát ismét nem nyitott, a motor meg kissé melegedett.

Most az eredeti cső ment vissza, bele egy opel termosztát, aminek a pereme meg van fúrva, így ha megszorulna ismét akkor is minimálisan, de tud keringeni a víz. Sajnos ez nem vált be, előzőleg a csajszi megfőzte a hengerfej tömítést egyik este hazafelé úgy tűnik.

Nemrég volt a Robinál a verda, kapott új HF tömítést, ha már szét volt szedve biztos ami biztos alapon egy síkolást a hengerfej, meg új szelepszár szimering garnitúrát. Olajcsere, fagyállóval feltöltés.

Másfél hete gond nélkül megy, úgy néz ki ennyivel megúsztuk.

Robnak ismét hatalmas köszönet  leborul
Naplózva

DZ

  • Vendég
Re:DZ + Zsuzsi 1,4 Saint-Tropez 2000
« Válasz #4 Dátum: 2012 Október, 20, 23:07:17 »

Az ülésfűtést hiányoltuk a verdából, így rámentem a dologra. Több lehetőség után egy elég gazdaságos megoldást sikerült találni, gyári swift fűtőlapokat sikerült egész jó áron vennem, ma végeztem a beépítéssel. A komfort fokozat ismét növekedett  :-!

A HF javítás óta hangosodott a motor, a tegnapi Robi féle füldiagnosztika alapján a szervo szivattyú kezd döglődni és annak a csapágya zajong. Biztosat majd szétszedéskor fogunk tudni. Sajnos pár csavar hibás ami a HF felújításnál lett cserélve és nyúlik, ezeket cserélni kell ismét.

November elején meglátjuk mi a bibi, akkor lesz hely a szervizben  _pug

Naplózva
 


Az oldal 0.245 másodperc alatt készült el 20 lekéréssel.