0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
KĂśszi a vĂĄlaszt!MegprĂłbĂĄlkozom vele, de a fĂŠkpumpĂĄlĂĄsra tĂśrtĂŠnĹ reagĂĄlĂĄsa az alapjĂĄratnak nem a rozsdĂĄsodĂĄs miatt lehet.
Szia!Nem lehet, hogy valami a pedĂĄlok rĂśgzĂtĂŠsĂŠnĂŠl van Ăśsszeakadva?Nekem a fĂŠk ĂŠs a kuplungnĂĄl volt gond: senki se ĂŠrtette, hogy miĂŠrt fĂŠkezek minden vĂĄltĂĄsnĂĄl.
Szia!NĂĄlad mi okozta az ĂśsszeakadĂĄst? Hogy volt kapcsolatban a gĂĄzbovden a fĂŠkkel ĂŠs a kuplunggal?
Sziasztok!Van egy 1.4-es '99-es 306-om, ĂŠs az utĂłbbi idĹben azt tapasztaltam hogy alapjĂĄrat kĂśzben elĂŠg gyakran ĂŠgĂŠskimaradĂĄs van, nem egyenletes a jĂĄrĂĄsa. Az alapjĂĄrati fordulatszĂĄmot (~800 rpm bemelegedett motornĂĄl) tudja tartani rendesen, viszont nagyon minimĂĄlisan ugrĂĄl a fordulatszĂĄm (visszaesik) - nyilvĂĄn az ĂŠgĂŠskimaradĂĄs miatt. TovĂĄbbi problĂŠma, hogy ha elveszem a gĂĄzt (pl. vĂĄltĂĄs elĹtt) durrog, ĂŠs ugyanezt csinĂĄlja nĂŠha motorfĂŠk-Ăźzemben is a 2000 rpm kĂśrĂźli tartomĂĄnyban. A gĂĄzreakciĂł teljesen rendben van, rĂŠsz- ĂŠs teljes terhelĂŠskor is szĂŠpen jĂĄr olyankor a motor ĂŠs elĂŠg erĹ is van benne.Valakinek van esetleg Ăśtlete hogy mi okozhatja ezt a jelensĂŠget? A MAP szenzor jelĂŠt az alapjĂĄrat szabĂĄlyozĂĄshoz felhasznĂĄlja az ECU? A lambda-szondĂĄt cserĂŠltem mĂĄr, vĂĄltozĂĄs nem tĂśrtĂŠnt.
Sziasztok! 1998 1.6 8V , NFZ Motronic 5.2 es rendszerNekem is bekĂśvetkezett az alapjĂĄrati gond. ElĂśszĂśr csak menetkĂśzben kuplung kinyomĂĄsnĂĄl leĂĄllt. Ăzemmeleg motornĂĄl is a mutatĂłn lĂĄtszik az ingadozĂĄs. MostanĂĄba beindulni is csak gĂĄzadĂĄssal szokott,ilyenkor ha beindul s elengedem a gĂĄzt akkor szinte vagy 500 as alapjĂĄrattal ketyeg mikĂśzben majd leĂĄll. AztĂĄn felpĂśrgetem s megjavul. Amiket leĂrtatok mindent megcsinĂĄltam.KĂĄbelhiba , test hiba leellenĹriztem nincs sehol.CserĂŠlve lett :Lambdaszonda, vĂzgomba, alapjĂĄratszab., sebesĂŠg jeladĂł, fojtĂłszelep ĂĄllĂĄs ĂŠrz.,Sehol nem szĂv falsot . vĂĄkumcsĂśvek rendben. Map szenzor okozhatja ezt ? Mert mĂĄr a ECUn kĂvĂźl csak azt nem cserèltem.ElĹre is kĂśszĂśnĂśm a segĂtsĂŠget!
Sajnos Sagem SL96 esetĂĄn ez relatĂve gyakori.Volt mĂĄr klubtag, akinek meg tudtĂĄk javĂtani, nem kellett ECU-t cserĂŠlnie.BĂĄr elĹfordulhat, hogy mĂĄra olyannyira leesett az ECU+immo+kulcsok ĂĄra, hogy olcsĂłbb botottat venni, mint javĂttatni.
Sziasztok!KĂŠne egy kis (SOS) segĂtsĂŠg... MĂŠg soha nem volt ilyen. IndĂtĂłzĂĄs utĂĄn az alapjĂĄrat felmegy 4000-re. UtĂĄna tĂśbb prĂłbĂĄlkozĂĄs utĂĄn is ugyanennyi, nĂŠha felmegy 4500-ra is. Mi lehet a gond? Az alapjĂĄrati motor (VDO) kb. 1 ĂŠve lett cserĂŠlve. LehetsĂŠges, hogy koszos lett ennyi idĹ alatt? Ezt kell kipucolni, ugye? WD40 jĂł rĂĄ? Az immobilizer lehet esetleg hibĂĄs?KĂśszĂśnĂśm elĹre is!
Immot nem tudom elkĂŠpzelni hibaoknak. TisztĂtani jobb a WD40-nĂŠl a fĂŠktisztĂtĂł.
tSziasztok!MostanĂĄban csinĂĄlja azt az autĂł, hogy hidegen beindĂtva a motort, felmegy a (hidegjĂĄrati) alapjĂĄrat kereken 1500 fordulat/percre, kb. 20-30 mĂĄsodpercig, utĂĄna visszamegy 1000 kĂśrĂźlire. Ez ĂśsszefĂźggĂŠsben lehet a tĂŠli hideggel? NormĂĄlis ez egyĂĄltalĂĄn? Mennyi a normĂĄlis ĂŠrtĂŠke a hideg Ăźzemnek? Nem olyan 1200 kĂśrĂźl?
Valaki esetleg?
SziaNekem rĂŠgebben csinĂĄlt hasonlĂłt,annyi kĂźlĂśnbsĂŠggel hogy kb 2000 fordulatig ment fel indĂtĂĄskor majd onnan ĂĄllt be 1200re.Ăn akkor alapjĂĄrati motort ĂŠs MAP szenzort cserĂŠltem (nem ezĂŠrt a jelensĂŠg miatt,hanem azĂŠrt mert nĂŠha kuplung kinyomĂĄsra leĂĄllt a motor) azĂłta nem jelentkezett hasonlĂł.Ărdemes megprĂłbĂĄlni a cserĂŠt vagy tisztĂtĂĄst hĂĄtha segĂt Ăźdv:KrisztiĂĄn