Peugeot 306 Klub - Az Első Magyar Peugeot 306 Klub

Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Részletes kereső  
Oldalak: 1 ... 6 7 [8] 9   Le

Szerző Téma: Alapjárati működéssel kapcsolatos problémák  (Megtekintve 203773 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

pythone

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 1
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 35
  • Kor: 26
  • Lakóhely: Tiszakanyár
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Alapjárati működéssel kapcsolatos problémák
« Válasz #350 Dátum: 2016 Január, 18, 08:31:52 »

Sziasztok!

Megígértem,hogy visszajelzek mit találtak az autómnál...Nos motorvezérlő hiba... Két dolgot tehetek: 1,Veszek bontottat immóval kulccsal és kb 30ból megúszom viszont asenki nem tudja megmondani,hogy az a bontott meddig lesz jó...2,felújíttatom aminek a költsége állítólag 30-80ezer forint közötti intervallumba esik... Szóval jöhet a matekozás... ???
Naplózva

btomi87

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 4
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 118
  • Autó színe: Sötétkék
  • Évjárat: 1998
  • Kor: 25
  • Lakóhely: Székesfehérvár
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Alapjárati működéssel kapcsolatos problémák
« Válasz #351 Dátum: 2016 Március, 01, 21:38:47 »

Sziasztok! Reggel hidegen csak nagyon nehezen indul be az autó. Mikor beindul össze-vissza jár a motor hengerek kimaradnak gázadásra lefullad mintha kevés benzint kapna. Ha hagyom bemelegedni utána már pöccre indul egyenletesen jár a hibát csak hidegen produkálja. 1,4 es tu3jp hengerenkénti befecskendezésű. Én hőmérséklet jeladóra gondolok. Valakinek volt már ehhez hasonló problémája?

Hali
Nalam az alapjáratimotor halála okozott ilyet.
Naplózva

melinda707

  • Nők
  • Kezdő
  • ***
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 16
  • Autó színe: lilásmetálkék
  • Évjárat: 1999
  • Lakóhely: Kecskemét
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajtós
Re:Alapjárati működéssel kapcsolatos problémák
« Válasz #352 Dátum: 2016 Március, 31, 11:51:49 »

Sziasztok!A segítségeteket szeretném kérni,mert már kifogytunk az ötletekből. A jelenség a következő: Eleinte csak kissebb lett az alapjáratom, aztán már le is állt az auto menet közben is, ha bemelegszik abbahagyja ezt és onnantól az a verzió jön,hogy nagyon magas lesz az alapjárat 1500-2000 fordulaton ingadozik ha kuplungolok ö gazt ad magának párszor,a gáz felengedésnél megy tovább magától mintha nem is érezné,viszont van amikor tökéletesen müködik van hogy egy hétig is aztán újra kezdi. Már minden ki lett cserélve,alapjárati motor,minden jeladó,olajgomba,szívótorok,a vezetékek is szét lettek bontva,átnézve.1,4 benzines,99es évjárat.Valami tippje esetleg van valakinek?Előre is köszönöm a segítségeteket!
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Alapjárati működéssel kapcsolatos problémák
« Válasz #353 Dátum: 2016 Március, 31, 13:32:24 »

Sziasztok!A segítségeteket szeretném kérni,mert már kifogytunk az ötletekből. A jelenség a következő: Eleinte csak kissebb lett az alapjáratom, aztán már le is állt az auto menet közben is, ha bemelegszik abbahagyja ezt és onnantól az a verzió jön,hogy nagyon magas lesz az alapjárat 1500-2000 fordulaton ingadozik ha kuplungolok ö gazt ad magának párszor,a gáz felengedésnél megy tovább magától mintha nem is érezné,viszont van amikor tökéletesen müködik van hogy egy hétig is aztán újra kezdi. Már minden ki lett cserélve,alapjárati motor,minden jeladó,olajgomba,szívótorok,a vezetékek is szét lettek bontva,átnézve.1,4 benzines,99es évjárat.Valami tippje esetleg van valakinek?Előre is köszönöm a segítségeteket!

Szia, ha 1999-es évjáratú 1.4-es, akkor sajnos erősen valószínű, hogy Sagem SL96-os a motorvezérlő.
Jellemző meghibásodása, hogy a gyújtótrafó elszáll, és ha nem időben cserélik, akkor "magával rántja" a motorvezérlőt is.
Létezik hely, ahol képesek megjavítani, nem csak csere lehetséges.
Naplózva

melinda707

  • Nők
  • Kezdő
  • ***
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 16
  • Autó színe: lilásmetálkék
  • Évjárat: 1999
  • Lakóhely: Kecskemét
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajtós
Re:Alapjárati működéssel kapcsolatos problémák
« Válasz #354 Dátum: 2016 Március, 31, 19:43:42 »

Köszönöm szépen,de már ezen is túlvagyunk :(
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Alapjárati működéssel kapcsolatos problémák
« Válasz #355 Dátum: 2016 Március, 31, 19:54:05 »

Köszönöm szépen,de már ezen is túlvagyunk :(

Gyári szoftverrel volt diagnosztizálva?
Naplózva

BANDITA1981

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 124
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 1997
  • Lakóhely: Bókaháza
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Alapjárati működéssel kapcsolatos problémák
« Válasz #356 Dátum: 2016 Március, 31, 21:46:38 »

Gyári szoftverrel volt diagnosztizálva?
Nekem a map szenzor okozta annó a motor leállást!A kicserélés után a hiba megszünt! Amúgy van egy 97-es Magneti Marelli motorvezérlőm!
Naplózva

melinda707

  • Nők
  • Kezdő
  • ***
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 16
  • Autó színe: lilásmetálkék
  • Évjárat: 1999
  • Lakóhely: Kecskemét
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajtós
Re:Alapjárati működéssel kapcsolatos problémák
« Válasz #357 Dátum: 2016 Április, 01, 16:34:58 »

Igen már ezek is ki lettek cserélve. Igen a Peugeotnál annyit állapítottak meg vezeték hiba és hogy hagyjam ott náluk.
Naplózva

melinda707

  • Nők
  • Kezdő
  • ***
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 16
  • Autó színe: lilásmetálkék
  • Évjárat: 1999
  • Lakóhely: Kecskemét
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajtós
Re:Alapjárati működéssel kapcsolatos problémák
« Válasz #358 Dátum: 2016 Április, 08, 20:10:18 »

Sziasztok! Vezérlő egység cserével kapcsolatban tudna nekem segíteni valaki? Addig oké,hogy kell hozzá a kulcs és a toll is,de valami kis doboz is van az autoban ami kell hozzá,valaki esetleg nem tudja melyik az és hol kell keresni?
Naplózva

BANDITA1981

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 124
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 1997
  • Lakóhely: Bókaháza
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Alapjárati működéssel kapcsolatos problémák
« Válasz #359 Dátum: 2016 Április, 10, 18:29:40 »

Sziasztok! Vezérlő egység cserével kapcsolatban tudna nekem segíteni valaki? Addig oké,hogy kell hozzá a kulcs és a toll is,de valami kis doboz is van az autoban ami kell hozzá,valaki esetleg nem tudja melyik az és hol kell keresni?
http://www.pug306.net/forum/images/imported/2009/04/DSC04773-1.jpg
A képen látod hogy az óra,és a hőmérő alatt helyezkedik el!De hogy hozzáférj ki kell szedned a váltó boxot!
Remélem tudtam segíteni!?
Naplózva

Perkele

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 5
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 204
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1995/12
  • Kor: 35
  • Lakóhely: Kazincbarcika
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: 5 ajtós
Re:Alapjárati működéssel kapcsolatos problémák
« Válasz #360 Dátum: 2016 Április, 12, 00:12:07 »

Üdv Urak!

Ma melóból hazafelé indítom az autót, alapjárat 2000 felett kicsivel... na gondoltam engem is utolért ez a probléma.
Leállítottam-újraindítottam, megint 2000 felett. Járattam kicsit, és pár perc után visszaállt 900 környékére.
3 éve van nálam az autó, eddig talán egyszer csinált ilyet. Nem torpan, nem rángat, szépen húz egyébként.
Ha esetleg megint előjön, mit nézzek meg? Pucoljam meg az említett dolgokat? Úgy gondolom, ez nem egészen az a probléma,
mint ami a topik témája...
Naplózva
Pug306RG 1.6, 3 éve múltam 18... (byBelga)... still rollin'

syntrix

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 4
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 220
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1993
  • Lakóhely: Veszprém
  • Motor: 1.8
  • Típus: 5 ajts
Re:Alapjárati működéssel kapcsolatos problémák
« Válasz #361 Dátum: 2016 Április, 12, 10:12:51 »

Üdv Urak!

Ma melóból hazafelé indítom az autót, alapjárat 2000 felett kicsivel... na gondoltam engem is utolért ez a probléma.
Leállítottam-újraindítottam, megint 2000 felett. Járattam kicsit, és pár perc után visszaállt 900 környékére.
3 éve van nálam az autó, eddig talán egyszer csinált ilyet. Nem torpan, nem rángat, szépen húz egyébként.
Ha esetleg megint előjön, mit nézzek meg? Pucoljam meg az említett dolgokat? Úgy gondolom, ez nem egészen az a probléma,
mint ami a topik témája...
Nekem is szokot hasonlót de nekem azt mondták az Xu motor miatt van 2 ig elmegy majd vissza esik picit ingadozik majd beáll lehet nekem is meg kellne pucolnom majd a dolgokat de még nem vettem rá magam..
Naplózva
Peugeot 306i 1.8

melinda707

  • Nők
  • Kezdő
  • ***
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 16
  • Autó színe: lilásmetálkék
  • Évjárat: 1999
  • Lakóhely: Kecskemét
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajtós
Re:Alapjárati működéssel kapcsolatos problémák
« Válasz #362 Dátum: 2016 Április, 17, 08:01:51 »

Köszike!
Naplózva

Sannze

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 6
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 190
  • Autó színe: Moonstone blue
  • Évjárat: 2006.11
  • Kor: 35
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 2.0HDI
  • Típus: Break
    • Peugeot Klub
Re:Alapjárati működéssel kapcsolatos problémák
« Válasz #363 Dátum: 2016 Április, 25, 23:14:25 »

Sziasztok!
Nekem simán elő lehet idézni magasabb fordulatszámot, ha felpumpálom az üzemanyagszűrőt. Nem tudom a szivató okozhat-e bármi hasonlót - próbálok úgy csinálni, mint ha ismerném a benzinmotorokat...
Naplózva

kassai.mate

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 38
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1994
  • Kor: 19
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Alapjárati működéssel kapcsolatos problémák
« Válasz #364 Dátum: 2016 Április, 29, 23:07:10 »

Üdv Urak!

Ma melóból hazafelé indítom az autót, alapjárat 2000 felett kicsivel... na gondoltam engem is utolért ez a probléma.
Leállítottam-újraindítottam, megint 2000 felett. Járattam kicsit, és pár perc után visszaállt 900 környékére.
3 éve van nálam az autó, eddig talán egyszer csinált ilyet. Nem torpan, nem rángat, szépen húz egyébként.
Ha esetleg megint előjön, mit nézzek meg? Pucoljam meg az említett dolgokat? Úgy gondolom, ez nem egészen az a probléma,
mint ami a topik témája...

Nekem is csinált ilyet, de főleg indítás után, ha hideg volt a moci. Néha menet közben is, ha olyan kedve volt. Amikor szerelőnél jártam, akkor mutatták, h ilyen-olyan kis gumicsövek (vákumcső?) kicsit kivannak és kicseréltek, toldottak párat. Azóta nem szórakozik :)
Naplózva

violino

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 182
  • Évjárat: 2002.07
  • Lakóhely: Jász-Nagykun -Szolnok
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Sedan
Re:Alapjárati működéssel kapcsolatos problémák
« Válasz #365 Dátum: 2016 Július, 13, 18:29:43 »

Üdv!

Tanácsot kérnék!
260.000 km van a verdában , eddig hál'Istennek még nem volt gond az alapjárattal,le is kopogom azonnal. :)
 Azt szeretném kérdezni, hogy ennyi km-t futva mi az, amit el kellene végezni, hogy megelőzzem az alapjárati motor rakoncátlankodását és az ezzel járó bosszúságot?
Naplózva

Kala

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 22
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 226
  • Autó színe: Fekete
  • Évjárat: 1994
  • Lakóhely: Nagyvárad
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: 3 ajtós
Re:Alapjárati működéssel kapcsolatos problémák
« Válasz #366 Dátum: 2016 Augusztus, 31, 15:30:55 »

Üdv!

Jó tanács!!

A hetekben elkezdet nekkem is rakoncátlankodni az alapjárat, reggeli inditáskor csak második kulcsra tudta megtartani a fordulatot elsőre tüszögöt, köhögöt s végül le állt, aztán már menetközben is rájött a hoppáré 1500-2000 en pörgöt aztán abahagyta vagy nem (elég ciki volt a pirosnál álni nekkem meg 1500 az alapjáratom).
Tudtam, hogy mi a gond nem sokat foglalkoztam velle tudtam, hogy cserélni kell ez van (nemtudom, hogy nállatok menyibe kerül de idehaza 65000 forintnak megfelelő öszegbe kerül).
Aztán a tegnap szélvédo moso folyadékot akkartam tölteni s feltünt, hogy az a vákumcső ami a MAP senzorhoz megy elégé ösze van repedezve kicseréltem, csere után hejre jött minden  biggrin nem ugrál a fordulatszám reggel nincs gond.

Ezentul sürüben ráfogok nézni a kiss csövecskére és érdemes másoknak is akinek persze van egyáltalán lehet hogy csak anyi a gond!!!!

Üdv _pug
Naplózva

parizs

  • Adminisztrátor
  • Klubfüggő
  • *****
  • Népszerűség: 200
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.135
  • Autó színe: sötétkék
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.8 - 16V
  • Típus: 5 ajtós
  • peugeot_boxer
Re:Alapjárati működéssel kapcsolatos problémák
« Válasz #367 Dátum: 2016 November, 14, 11:40:05 »



Sziasztok. Ismét. Eddig szerelőnél volt a kocsi, de szinte hozzá se nyúlt, pedig nagyon tuti helyről kaptam a számot...de nem volt kedve bogarászni.

Szóval, a hiba:

Hidegen nincs semmi, ám, ha már mentem a kocsival 15 percet, és rendesen bemelegedett, a motornak sem kell annyira pörgetnie magát, az alapjáratom elkezd ingadozni, de ezt úgy képzeljétek el, hogy lenyeklik a mutató szinte a nulláig, majd gyorsan felpörgeti magát 2500 fordulatig...aztán valamikor le is áll, újra kell indítani...és ez mondjuk egy balra besorolásnál lehet kellemetlen is. Szóval...én ezt nem vágom, hogy mi lehet, életemben először találkozom ilyen problémával...

Hogy értetted azt, hogy tudnál személyesen is segíteni? Ahogy láttam, nem Győr közelében laksz.

Balázs Győr

Szia!

Első körben ki kéne pucolni az alapjárati motort, folytószelep házat, map szenzort és meg kéne nézni, hogy a lambda szondád működik-e rendesen.
Naplózva

oszkarbalazs

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 4
  • Autó színe: szürke
  • Évjárat: 1996
  • Kor: 20
  • Lakóhely: Győr
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Alapjárati működéssel kapcsolatos problémák
« Válasz #368 Dátum: 2016 November, 15, 07:47:14 »

Szia!

Első körben ki kéne pucolni az alapjárati motort, folytószelep házat, map szenzort és meg kéne nézni, hogy a lambda szondád működik-e rendesen.


Naggggyon király vagy! De tényleg. Most már csak kerítenem kell egy szerelőt, ehhez az utóbbi pasashoz inkább nem viszem vissza, még a végén összegányolja... De felírtam mindent amit mondtál, és legalább most már tudok mit mondani :-!
Naplózva

noya0223

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 8
  • Autó színe: piros metál
  • Évjárat: 2002
  • Kor: 27
  • Lakóhely: Maglód
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Alapjárati működéssel kapcsolatos problémák
« Válasz #369 Dátum: 2016 November, 16, 19:05:00 »

Sziasztok!

Nagyon új vagyok minden témában, bár egyszer már írtam elektronika részre a műszerfali mutatóim integetése végett. (Ez egy ideig megoldódott a zavarszűrő cseréjével, bár azóta kiderült, hogy annak köze nincs hozzá  :D ) Már tervben volt a hangos AC miatt az üzemanyagszűrő majd AC csere, ez esedékessé is vált (egyelőre csak az üa szűrő csere) , mivel lassításnál leállt a drága. Az AC csere lesz a következő, mivel változatlanul hangosan búg. Viszont felütötte a fejét egy olyan dolog is, hogy nem csak random leáll (főleg lassításnál kanyarok előtt, illetve inkább hideg motornál, az első pár km alatt csinálja, máskor napokig minden rendben), hanem ingadozik az alapjárat, ami nem a fordulatszámon látszik, hanem hallani, hogy nem egyenletes brummog a kicsi :(
Olvastam itt hasonlókat, átadom majd infókat a szerelőknek, de ők jelenleg úgy állnak hozzá, hogy fingjuk sincs, csak "hát nem tudom, sok minden lehet, kb bármi...." meg a hibakód olvasót emlegetik, de szeptemberben pl annyi volt a kiolvasásnál, hogy eldurrantak  az övfeszítő patronok, 5 perc múlva meg az sem :D
Kérdésem a következő.... Hogy is van ez a Lurdy parkolós találka? Múltkor mikor néztem, nem igazán találtam biztos infót. Illetve  az új vagyok minden téren, annyit tesz, hogy májusban szereztem jogsit és augusztusban lett az enyém a Kicsikocsi, viszont érdekel a téma  ;D lényeg, hogy én is elmehetek ilyen talira? vagy ez ilyen klubbos/tagságis dolog? Ha csak állok és nézek, az is élmény, itthon állandóan "autót szerelek" és kivan a témától a család  :-)) :-))
Naplózva

parizs

  • Adminisztrátor
  • Klubfüggő
  • *****
  • Népszerűség: 200
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.135
  • Autó színe: sötétkék
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.8 - 16V
  • Típus: 5 ajtós
  • peugeot_boxer
Re:Alapjárati működéssel kapcsolatos problémák
« Válasz #370 Dátum: 2016 November, 16, 20:02:56 »

Sziasztok!

Nagyon új vagyok minden témában, bár egyszer már írtam elektronika részre a műszerfali mutatóim integetése végett. (Ez egy ideig megoldódott a zavarszűrő cseréjével, bár azóta kiderült, hogy annak köze nincs hozzá  :D ) Már tervben volt a hangos AC miatt az üzemanyagszűrő majd AC csere, ez esedékessé is vált (egyelőre csak az üa szűrő csere) , mivel lassításnál leállt a drága. Az AC csere lesz a következő, mivel változatlanul hangosan búg. Viszont felütötte a fejét egy olyan dolog is, hogy nem csak random leáll (főleg lassításnál kanyarok előtt, illetve inkább hideg motornál, az első pár km alatt csinálja, máskor napokig minden rendben), hanem ingadozik az alapjárat, ami nem a fordulatszámon látszik, hanem hallani, hogy nem egyenletes brummog a kicsi :(
Olvastam itt hasonlókat, átadom majd infókat a szerelőknek, de ők jelenleg úgy állnak hozzá, hogy fingjuk sincs, csak "hát nem tudom, sok minden lehet, kb bármi...." meg a hibakód olvasót emlegetik, de szeptemberben pl annyi volt a kiolvasásnál, hogy eldurrantak  az övfeszítő patronok, 5 perc múlva meg az sem :D
Kérdésem a következő.... Hogy is van ez a Lurdy parkolós találka? Múltkor mikor néztem, nem igazán találtam biztos infót. Illetve  az új vagyok minden téren, annyit tesz, hogy májusban szereztem jogsit és augusztusban lett az enyém a Kicsikocsi, viszont érdekel a téma  ;D lényeg, hogy én is elmehetek ilyen talira? vagy ez ilyen klubbos/tagságis dolog? Ha csak állok és nézek, az is élmény, itthon állandóan "autót szerelek" és kivan a témától a család  :-)) :-))

Szia!

A Pénteki tali publikus esemény, bárki jöhet, akinek van kedve és francia autója (bár az utóbbi nem kizáró ok).  :-!
Naplózva

noya0223

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 8
  • Autó színe: piros metál
  • Évjárat: 2002
  • Kor: 27
  • Lakóhely: Maglód
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Alapjárati működéssel kapcsolatos problémák
« Válasz #371 Dátum: 2016 November, 16, 20:36:36 »

Szia!

A Pénteki tali publikus esemény, bárki jöhet, akinek van kedve és francia autója (bár az utóbbi nem kizáró ok).  :-!

És ez hogyan, hol és mikor pontosabban? :D
Naplózva

parizs

  • Adminisztrátor
  • Klubfüggő
  • *****
  • Népszerűség: 200
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.135
  • Autó színe: sötétkék
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.8 - 16V
  • Típus: 5 ajtós
  • peugeot_boxer
Re:Alapjárati működéssel kapcsolatos problémák
« Válasz #372 Dátum: 2016 November, 16, 20:44:06 »

És ez hogyan, hol és mikor pontosabban? :D

Érkezéstől függően 20:00 után a mélygarázsban.
Naplózva

noya0223

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 8
  • Autó színe: piros metál
  • Évjárat: 2002
  • Kor: 27
  • Lakóhely: Maglód
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Alapjárati működéssel kapcsolatos problémák
« Válasz #373 Dátum: 2016 November, 16, 21:06:25 »

Érkezéstől függően 20:00 után a mélygarázsban.

Szuper, köszi! Na valamikor bemerészkedek 😁
Naplózva

FBafna

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 10
  • Autó színe: Fekete
  • Évjárat: 1998
  • Lakóhely: Nyíregyháza
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: 3 ajts
Re:Alapjárati működéssel kapcsolatos problémák
« Válasz #374 Dátum: 2016 November, 22, 00:01:51 »

Sziasztok!

Egy kicsit off téma lesz, amiért előre is elnézést kérek, de már nem tudok kihez fordulni. Szóval azért off mert egy 106 Rallye-ról van szó. Ami ugyanazzal a motorral van szerelve mint sok 306-os is. Az 1.6 8V 100 le-vel. Ami amúgy tudtommal a vezérműtengelyen és a motorvezérlőn kívül ugyanaz mint a 88 lovas motor. Szóval az a problémám vele, hogy kis gáznál és lassan felfutó fordulat, de terhelés mellett, tehát pl 1-esben kis gázzal 2000-ig huzatva, nagyon nehezen esik vissza a fordulat alapjáratra 2-esbe váltáskor. Nem marad ott, csak lassan küzdi le magát. Kb olyan 2-3 sec is lehet, de van, hogy feljebb is megy, de olyankor hamar észbe kap, hogy hülyeséget csinál és gyorsan lezúg alapjáratra. Amikor viszont abszolút tünetmentes az nagy fordulat nagy gáz kombó, ilyenkor minden tökéletes.

Viszont soha nem áll le, mindig indul hidegen/melegen pöccre. Viszont alapjáratról ha hirtelen nagy gázt adok üresben, akkor kis késéssel fut fel a fordulat. Először hörög egyet, mintha harapná a levegőt, mert ugye nyitom a fojtószelepet, de nem kap benzint hozzá idejében. Ez a késés csak vagy 0,5 sec. Sok mai euro 4-5-6-os autó is csak ennyit tud, de egy ilyen euro 2-esnek sokkal jobbnak/közvetlenebbnek kellene lennie. Amit még észrevettem, hogy padlógázzal gyorsítva kis fordulatról nagyon enyhe torpanás jelentkezik random fordulatszámokon. De ez kevésbé zavaró. A legrosszabb a fordulat lassú ejtése.

Erre sokan (én is) azt mondanák, hogy biztos falsot szív, de már végignéztem minden vákumcsövet, egyesével leszedtem őket, de nem találtam sehol semmi repedést. Leszedtem a szívósort, vettem alá új tömítést, semmi nem változott.

A kocsihoz kaptam elég sok bontott alkatrészt, többek közt szívósort kompletten az összes érzékelővel, jeladóval. Kicseréltem a MAP szenzort, a fojtószelep potit, a beszívott levegő hőmérséklet jeladót, a léptetőmotort, ebből vettem újat is, bár csak utángyártottat. Lambda szondából is vettem új utángyártottat. Motorvezérlőm is akadt, így azt is beraktam, de azzal sem történt változás.

Végső elkeseredésemben vettem Angliából még egy komplett szívósort, ám ez már az 1.3-as motorról való. Ott mindenki ezt pakolja rá erre és az 1.4-es tu motorokra (el is kérik az árát) a rövidebb szívócsőhossz miatt, ami magasabb fordulatra tolja a nyomatékcsúcsot, ezáltal a teljesítményt is. Az autó erősebb lett fent, ahogy vártam, ám a fentebb említett jelenség nem változott. A csatlakozók egyszerűen, buherálás nélkül felmentek, és a közös motorvezérlő miatt nem probléma a jelfeldolgozás sem, szóval kompatibilis a cucc.

Innentől kezdve viszont már nincs több ötletem. Ha valakinek van, nagyon örülnék bárminek!
Naplózva

FBafna

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 10
  • Autó színe: Fekete
  • Évjárat: 1998
  • Lakóhely: Nyíregyháza
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: 3 ajts
Re:Alapjárati működéssel kapcsolatos problémák
« Válasz #375 Dátum: 2016 November, 22, 00:29:44 »

Azt elfelejtettem írni, hogy hidegen és melegen is ugyanúgy csinálja.

Meg hogyha lehúzom a MAP szenzor csatiját, akkor szerintem átáll valamilyen vészüzemre a motorvezérlő és teljesen közvetlenné válik gázra és gázelvételre, szóval megjavul. Ellenben így meg nem megy, nagyon torpan.
Naplózva

parizs

  • Adminisztrátor
  • Klubfüggő
  • *****
  • Népszerűség: 200
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.135
  • Autó színe: sötétkék
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.8 - 16V
  • Típus: 5 ajtós
  • peugeot_boxer
Re:Alapjárati működéssel kapcsolatos problémák
« Válasz #376 Dátum: 2016 November, 22, 08:56:04 »

Azt elfelejtettem írni, hogy hidegen és melegen is ugyanúgy csinálja.

Meg hogyha lehúzom a MAP szenzor csatiját, akkor szerintem átáll valamilyen vészüzemre a motorvezérlő és teljesen közvetlenné válik gázra és gázelvételre, szóval megjavul. Ellenben így meg nem megy, nagyon torpan.

Szia!

Diagolva volt az autó, mértetek élő adatokat?
Naplózva

FBafna

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 10
  • Autó színe: Fekete
  • Évjárat: 1998
  • Lakóhely: Nyíregyháza
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: 3 ajts
Re:Alapjárati működéssel kapcsolatos problémák
« Válasz #377 Dátum: 2016 November, 22, 16:50:22 »

Igen, volt nem egy szerelőnél (márkaszervizben is) ők diagolták de nem láttak semmi rendelleneset.
Naplózva

parizs

  • Adminisztrátor
  • Klubfüggő
  • *****
  • Népszerűség: 200
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.135
  • Autó színe: sötétkék
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.8 - 16V
  • Típus: 5 ajtós
  • peugeot_boxer
Re:Alapjárati működéssel kapcsolatos problémák
« Válasz #378 Dátum: 2016 November, 23, 08:58:58 »

Igen, volt nem egy szerelőnél (márkaszervizben is) ők diagolták de nem láttak semmi rendelleneset.

A map szenzorra menő cső is rendben van? Nem áll benne az olaj?
Kanisztersz szelep is dolgozott?
Naplózva

FBafna

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 10
  • Autó színe: Fekete
  • Évjárat: 1998
  • Lakóhely: Nyíregyháza
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: 3 ajts
Re:Alapjárati működéssel kapcsolatos problémák
« Válasz #379 Dátum: 2016 November, 23, 19:38:04 »

Nem áll benne olaj, rendben van. Viszont a kaniszter szelep az micsoda, hol van?

Illetve ma olvastam a 206 klubban, hogy valakinek ugyanez volt a problémája és hőgomba csere oldotta meg neki. Nálam még ahhoz nem volt nyúlva, szóvál ebből kiindulva akár elképzelhetőnek tartom, hogy az a baj. Ti mit gondoltok? Csak ezért nem gondoltam eddig erre, mert nem függ össze a hőmérséklettel a hiba.
Naplózva

parizs

  • Adminisztrátor
  • Klubfüggő
  • *****
  • Népszerűség: 200
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.135
  • Autó színe: sötétkék
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.8 - 16V
  • Típus: 5 ajtós
  • peugeot_boxer
Re:Alapjárati működéssel kapcsolatos problémák
« Válasz #380 Dátum: 2016 November, 23, 21:23:12 »

Nem áll benne olaj, rendben van. Viszont a kaniszter szelep az micsoda, hol van?

Illetve ma olvastam a 206 klubban, hogy valakinek ugyanez volt a problémája és hőgomba csere oldotta meg neki. Nálam még ahhoz nem volt nyúlva, szóvál ebből kiindulva akár elképzelhetőnek tartom, hogy az a baj. Ti mit gondoltok? Csak ezért nem gondoltam eddig erre, mert nem függ össze a hőmérséklettel a hiba.

Hőgomba is lehet, ezért kérdeztem, hogy a diag mutatott-e rossz értéket.
A kaniszter mágnesszelep szemből bal felül található, a benzincsövek mögött (barna vagy fekete színű).



Naplózva

FBafna

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 10
  • Autó színe: Fekete
  • Évjárat: 1998
  • Lakóhely: Nyíregyháza
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: 3 ajts
Re:Alapjárati működéssel kapcsolatos problémák
« Válasz #381 Dátum: 2016 November, 23, 21:30:02 »

Mert az enyém ilyen: https://goo.gl/images/ZqDjHA

És szerintem a vákummal szábályozza a nyomást és össze van kötve a map szenzorral.
Naplózva

parizs

  • Adminisztrátor
  • Klubfüggő
  • *****
  • Népszerűség: 200
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.135
  • Autó színe: sötétkék
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.8 - 16V
  • Típus: 5 ajtós
  • peugeot_boxer
Re:Alapjárati működéssel kapcsolatos problémák
« Válasz #382 Dátum: 2016 November, 23, 22:21:09 »

Mert az enyém ilyen: https://goo.gl/images/ZqDjHA

És szerintem a vákummal szábályozza a nyomást és össze van kötve a map szenzorral.

Amit linkeltél, az egy befekcskendező szelep.

Naplózva

FBafna

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 10
  • Autó színe: Fekete
  • Évjárat: 1998
  • Lakóhely: Nyíregyháza
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: 3 ajts
Re:Alapjárati működéssel kapcsolatos problémák
« Válasz #383 Dátum: 2016 November, 23, 22:31:14 »

Amit linkeltél, az egy befekcskendező szelep.



Tehát injektor? Fuel pressure regulator hogy lenne befeckendező?
Naplózva

parizs

  • Adminisztrátor
  • Klubfüggő
  • *****
  • Népszerűség: 200
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.135
  • Autó színe: sötétkék
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.8 - 16V
  • Típus: 5 ajtós
  • peugeot_boxer
Re:Alapjárati működéssel kapcsolatos problémák
« Válasz #384 Dátum: 2016 November, 23, 22:35:35 »

Tehát injektor? Fuel pressure regulator hogy lenne befeckendező?

A linkre amit küldtél, nekem ezt hozza:

Naplózva

FBafna

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 10
  • Autó színe: Fekete
  • Évjárat: 1998
  • Lakóhely: Nyíregyháza
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: 3 ajts
Re:Alapjárati működéssel kapcsolatos problémák
« Válasz #385 Dátum: 2016 November, 23, 22:40:46 »

A linkre amit küldtél, nekem ezt hozza:



Igen. Ez megy a benzinhídba alulról, a két zöld tömítőgyűrűs része. A csőre meg egy vákumcső a map szenzor felé. Egy befecskendező másképp néz ki tudtommal, de nem akarok okoskodónak tűnni :D
Naplózva

parizs

  • Adminisztrátor
  • Klubfüggő
  • *****
  • Népszerűség: 200
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.135
  • Autó színe: sötétkék
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.8 - 16V
  • Típus: 5 ajtós
  • peugeot_boxer
Re:Alapjárati működéssel kapcsolatos problémák
« Válasz #386 Dátum: 2016 November, 23, 22:50:32 »

Igen. Ez megy a benzinhídba alulról, a két zöld tömítőgyűrűs része. A csőre meg egy vákumcső a map szenzor felé. Egy befecskendező másképp néz ki tudtommal, de nem akarok okoskodónak tűnni :D

Igaz, rosszul írtam, üzemanyag nyomásszabályzó.
A lényeg, hogy a hőgombát és a kaniszter szelepet érdemes megnézni.

Naplózva

FBafna

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 10
  • Autó színe: Fekete
  • Évjárat: 1998
  • Lakóhely: Nyíregyháza
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: 3 ajts
Re:Alapjárati működéssel kapcsolatos problémák
« Válasz #387 Dátum: 2016 November, 23, 22:54:43 »

Igaz, rosszul írtam, üzemanyag nyomásszabályzó.
A lényeg, hogy a hőgombát és a kaniszter szelepet érdemes megnézni.



Na igen, a lényeg, hogy az jó és meglátjuk milyen lesz az új hőgombával. Köszi az eddigieket! :)
Naplózva

FBafna

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 10
  • Autó színe: Fekete
  • Évjárat: 1998
  • Lakóhely: Nyíregyháza
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: 3 ajts
Re:Alapjárati működéssel kapcsolatos problémák
« Válasz #388 Dátum: 2016 November, 29, 18:49:30 »

Sajnos nem változott semmit az új hőgombával :( Viszont amit még észrevettem, hogy ha leveszem akku egyik saruját jó pá órára, akkor utána szinte tökéletes. Majd ahogy egyre többet megyek vele, úgy romlik a helyzet. Mintha saru levételkor elfelejtene valamit, majd később újratanulná.
Naplózva

FBafna

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 10
  • Autó színe: Fekete
  • Évjárat: 1998
  • Lakóhely: Nyíregyháza
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: 3 ajts
Re:Alapjárati működéssel kapcsolatos problémák
« Válasz #389 Dátum: 2016 November, 29, 19:11:30 »

Sajnos nem változott semmit az új hőgombával :( Viszont amit még észrevettem, hogy ha leveszem akku egyik saruját jó pá órára, akkor utána szinte tökéletes. Majd ahogy egyre többet megyek vele, úgy romlik a helyzet. Mintha saru levételkor elfelejtene valamit, majd később újratanulná.

Mondjuk lenne egy tippem mi az ami így tanulni szokott. Ha jól tudom, akkor a fojtószelep állás érzékelő az ilyen. De ebből vagy hármat rápróbáltam már. Volt két bontott, meg egy új, utángyártott.
Ellenben a fojtószelepházon van egy kis csavar, ami a fojtószelep alaphelyzetét állítja és ezt én már elcsavargattam kínomban, még régebben, de előtte is szar volt. Amúgy nem nyúltam volna hozzá. Viszont most már gyanús, hogy lehet nem kellett volna :D De amikor csavargattam akkor is inkább abba az irányba, amerre azt érzékelné a TPS, hogy nem adok gázt. Tehát lényegében zártam rajta.
Naplózva

Papamaco

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1
  • Autó színe: kék
  • Évjárat: 1997
  • Kor: 19
  • Lakóhely: Nyírtét
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Alapjárati működéssel kapcsolatos problémák
« Válasz #390 Dátum: 2016 December, 13, 20:04:10 »

Sziasztok!
Bár nem alapjárattal kapcsolatos lenne a kérdésem,de megkérdezem,hátha találkozott már ilyennel valaki.
Nem rég lettem tulajdonosa egy 97-es  _pug 1.4 autónak,ami furcsa dolgot produkál,miszerint ha negyed vagy negyed alatt van a benzin szint jelző,akkor jobbra kanyarodás után egy pillanatra megtorpan a motor,mintha nem kapna üzemanyagot,majd megy tovább,mintha misem történt volna.Mivel még nem találkoztam ilyen tünetekkel egyik kocsimnál sem,így nem tudom hol kezdjem keresni a hibát.
Bocs,ha esetleg Off a téma.
Naplózva

Kala

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 22
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 226
  • Autó színe: Fekete
  • Évjárat: 1994
  • Lakóhely: Nagyvárad
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: 3 ajtós
Re:Alapjárati működéssel kapcsolatos problémák
« Válasz #391 Dátum: 2017 Február, 23, 08:45:13 »

Sziasztok!
Bár nem alapjárattal kapcsolatos lenne a kérdésem,de megkérdezem,hátha találkozott már ilyennel valaki.
Nem rég lettem tulajdonosa egy 97-es  _pug 1.4 autónak,ami furcsa dolgot produkál,miszerint ha negyed vagy negyed alatt van a benzin szint jelző,akkor jobbra kanyarodás után egy pillanatra megtorpan a motor,mintha nem kapna üzemanyagot,majd megy tovább,mintha misem történt volna.Mivel még nem találkoztam ilyen tünetekkel egyik kocsimnál sem,így nem tudom hol kezdjem keresni a hibát.
Bocs,ha esetleg Off a téma.

Szia a Szerelés és tuning topikban kérdezhecc hasonlókat.

Elenőrizni kellene, hogy a benzin pumpa bent van e rendesen a hején.
A tartáj alján van egy tartója a pumpának és ha nincs jol betéve akkor nem kapp mindig benyát. Nekkem sem volt rendsen a hején és ahogy a tű közeledet a piros részhez már le is ált az auto pedig ott még van tartalékja.
Naplózva

bocios

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 25
  • Lakóhely: Tatabanya
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: Cabrio
Re:Alapjárati működéssel kapcsolatos problémák
« Válasz #392 Dátum: 2017 Április, 07, 08:16:05 »

Sziasztok!

98-as 1.6 Cabrio-nal, picit egyenletlen az alapjarat. Szerintem minimalis a dolog, melegen 1000 alatt marad ott valahol talan 800-900 tartomanyban erezheto hogy fel-le megy a fordulatszam. Hidegen olyan 1200 korul van az alapjarat, ami nehany perc alatt lemegy szepen.
Erdekes, hogy mar boven uzemmelegen ha megallok vele, majd 10perc mulva megyek tovabb akkor romlik a helyzet. Ekkor ~800 - 1200kozott eleg rendesen megy fol-le a forulatszammero, majdnem mintha le akarna fulladni az also tartomanyban. Nem csinalja mindig, de van hogy igen.
Merre erdemes nezelodni?

Köszönöm
Naplózva

mumus

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 4
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 55
  • Autó színe: sötétzöld
  • Évjárat: 1997, 1
  • Kor: 43
  • Lakóhely: Felsőgöd
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Alapjárati működéssel kapcsolatos problémák
« Válasz #393 Dátum: 2017 Április, 15, 13:04:55 »

Sziasztok!

#170-ben olvastam egy ilyet:

"Próbálj egy újratanítást:
- gyujtás (ne indítózz)
- 10 mp padlógáz
- gyujtás levesz"

Igaz ez számkódos indításnál is? Vagy gyújtás után először a számsor és utána parketta, 10 s, majd gázpedál fel és gyújtás le? Vagy gáz marad padlón és úgy kell 10 s után levenni a gyújtást?

Lehet minden eddigi adatot törölni úgy, hogy újra tanuljon? Eddig próbálkoztam pár órás akkusaru le játékkal, de nem tudom, hogy ért-e valamit...

Köszi
Naplózva

Zola

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1
  • Lakóhely: Budapest IV.
Re:Alapjárati működéssel kapcsolatos problémák
« Válasz #394 Dátum: 2017 Április, 23, 19:38:25 »

Sziasztok.

Új belépőként kérném a segítségeteket. A páromnak szeretnénk venni egy 1.4-es benzines 306 ost,csak az a probléma vele,hogy néha leáll a motor,ha alapjáratra esik a fordulatszám. Volt már valakinek hasonló gondja? Mi a megoldás?

Naplózva

parizs

  • Adminisztrátor
  • Klubfüggő
  • *****
  • Népszerűség: 200
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.135
  • Autó színe: sötétkék
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.8 - 16V
  • Típus: 5 ajtós
  • peugeot_boxer
Re:Alapjárati működéssel kapcsolatos problémák
« Válasz #395 Dátum: 2017 Április, 23, 23:46:12 »

Sziasztok.

Új belépőként kérném a segítségeteket. A páromnak szeretnénk venni egy 1.4-es benzines 306 ost,csak az a probléma vele,hogy néha leáll a motor,ha alapjáratra esik a fordulatszám. Volt már valakinek hasonló gondja? Mi a megoldás?

Szia!

Olvasd végig ezt a topikot, találsz bőven ötletet.
Elsőként az alapjárati motort kellene kipucolni.
Naplózva

mumus

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 4
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 55
  • Autó színe: sötétzöld
  • Évjárat: 1997, 1
  • Kor: 43
  • Lakóhely: Felsőgöd
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Alapjárati működéssel kapcsolatos problémák
« Válasz #396 Dátum: 2017 Április, 25, 21:44:15 »

Úgya!

Ha egyébként stabil az alapjárat, de pörgetés után zsupsz leáll, akkor kicsit szorulgat, lomha az alapjárati motor. Ez egy szelep tulképpen.

Ha amúgy is dadogna, néha értelmetlenül leállna, akkor fojtószelep érzékelő is lehet kopott.

Ha csak előbbi, akkor vedd kézbe az alapjáratit! Még az is lehet, hogy csak szutykos, vagy a helye van kicsit elkoszolódva...
Naplózva

violino

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 182
  • Évjárat: 2002.07
  • Lakóhely: Jász-Nagykun -Szolnok
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Sedan
Re:Alapjárati működéssel kapcsolatos problémák
« Válasz #397 Dátum: 2017 Június, 04, 23:21:46 »

Üdv!

Nálam is felütötte a fejét az alapjárat rakoncátlankodása.

Először menet közben vettem észre, hogy váltás közben nem esett eléggé vissza  a fordulatszám. Olyan volt, mintha valaki meglökné a váltás után a verdát. Ezt követően üresbe téve valóban emelkedett az alapjárat fordulatszáma kb. 1300-1400 volt. Nem sokkal később beállt a normális alapjárati fordulatszám. Ez  a dolog mostanában egyre sűrűbben mutatkozott, de az előzményekhez hasonlóan megjavult magától.
Ez a jelenség nyugtalanított ezért elkezdtem tapogatózni. Állóhelyzetben kezdtem tapogatózni, de ez a jelenség nem akart előjönni, míg nem egyszer beköszönt, majd kisvártatva visszaállt megint a normálisra.
Ekkor új dolgot próbáltam ki akkor, amikor újból előjött a gond. A motortérben lévő gázbovden feletti műanyag házat megütögettem és azonnal visszaállt az alapjárat. Ez többször is sikerült megismételni, amikor a jelenség előjött.
A következő tapogatózásomnál a fékpedál lenyomásával  próbálkoztam és láss csodát ahányszor lenyomtam úgy emelkedett az üresjárati fordulatszám. Ekkor is a gázbovdenház kocogtatása észhez térítette az alapjáratot.
Mi lehet a gond?
282.000. km van benne. Nálam 100.000. km-t futott. eddig semmi gond nélkül. Az alapjárati motorhoz nem nyúltam. Lambda-szonda szerintem még a gyári lehet.
Vételkor gyertyacsere volt és már megtörtént nálam a következő is .Az előző tulaj nem hiszem, hogy foglalkozott a gyertyával- szívesen küldenék képet-, a középelektróda szinte a szigetelőig volt kopva! :o
Olajat becsülettel cserélek. szinte nincs olajfogyás. Az olajnívó pálcát cserélnem kellett-letört a műanyagrész, ezt úgy tudom ennyi km. után "divat".
Benzinszűrőt cseréltem. Fogyasztása fantasztikus. Igaz nem hajtottam szét ezalatt a 100.000 km alatt.
Naplózva

jocó vezér

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 97
  • Autó színe: Grafit metál
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Baja
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Alapjárati működéssel kapcsolatos problémák
« Válasz #398 Dátum: 2017 Június, 05, 21:54:25 »

Üdv!

Nálam is felütötte a fejét az alapjárat rakoncátlankodása.

Először menet közben vettem észre, hogy váltás közben nem esett eléggé vissza  a fordulatszám. Olyan volt, mintha valaki meglökné a váltás után a verdát. Ezt követően üresbe téve valóban emelkedett az alapjárat fordulatszáma kb. 1300-1400 volt. Nem sokkal később beállt a normális alapjárati fordulatszám. Ez  a dolog mostanában egyre sűrűbben mutatkozott, de az előzményekhez hasonlóan megjavult magától.
Ez a jelenség nyugtalanított ezért elkezdtem tapogatózni. Állóhelyzetben kezdtem tapogatózni, de ez a jelenség nem akart előjönni, míg nem egyszer beköszönt, majd kisvártatva visszaállt megint a normálisra.
Ekkor új dolgot próbáltam ki akkor, amikor újból előjött a gond. A motortérben lévő gázbovden feletti műanyag házat megütögettem és azonnal visszaállt az alapjárat. Ez többször is sikerült megismételni, amikor a jelenség előjött.
A következő tapogatózásomnál a fékpedál lenyomásával  próbálkoztam és láss csodát ahányszor lenyomtam úgy emelkedett az üresjárati fordulatszám. Ekkor is a gázbovdenház kocogtatása észhez térítette az alapjáratot.
Mi lehet a gond?
282.000. km van benne. Nálam 100.000. km-t futott. eddig semmi gond nélkül. Az alapjárati motorhoz nem nyúltam. Lambda-szonda szerintem még a gyári lehet.
Vételkor gyertyacsere volt és már megtörtént nálam a következő is .Az előző tulaj nem hiszem, hogy foglalkozott a gyertyával- szívesen küldenék képet-, a középelektróda szinte a szigetelőig volt kopva! :o
Olajat becsülettel cserélek. szinte nincs olajfogyás. Az olajnívó pálcát cserélnem kellett-letört a műanyagrész, ezt úgy tudom ennyi km. után "divat".
Benzinszűrőt cseréltem. Fogyasztása fantasztikus. Igaz nem hajtottam szét ezalatt a 100.000 km alatt.

Nálam is előfordult, és ha megütögettem a gázbovdent száraz rozsdapor jött ki, nem is kevés. Szerintem nálad is be lehet belül rozsdásodva és az nem engedi vissza az alapjáratra a motort mindjárt. Kipucolod és máris jobb lesz.Legalább is nálam azóta nem jött elő a gond.
Naplózva

violino

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 182
  • Évjárat: 2002.07
  • Lakóhely: Jász-Nagykun -Szolnok
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Sedan
Re:Alapjárati működéssel kapcsolatos problémák
« Válasz #399 Dátum: 2017 Június, 06, 08:40:50 »

Nálam is előfordult, és ha megütögettem a gázbovdent száraz rozsdapor jött ki, nem is kevés. Szerintem nálad is be lehet belül rozsdásodva és az nem engedi vissza az alapjáratra a motort mindjárt. Kipucolod és máris jobb lesz.Legalább is nálam azóta nem jött elő a gond.

Köszi a választ!

Megpróbálkozom vele, de a fékpumpálásra történő reagálása az alapjáratnak nem  a rozsdásodás miatt lehet.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 6 7 [8] 9   Fel
 


Az oldal 0.456 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.