Két dologban voltam biztos az életben:
- Az egyik, hogy sosem lesz autóm,
- A másik, hogyha mégis, akkor az egy 306 lesz.
Előszó:
2010 környékén érlelődött meg a gondolat, hogy mi lenne, ha nekem is lenne saját autóm.
Valamiért sosem merült fel bennem, hogy mennyivel praktikusabb, kényelmesebb és szabadabb lenne az életem,
ha akkor és oda mehetnék, amikor és ahova csak kedvem tartja.
Annyiból volt könnyű helyzetem a keresgélésnél, hogy nagyjából tudtam mit akarok:
peugeot 306 ferdehátú!
Sosem tartottam magam petrol head-nek, sőt egyáltalán nem is érdekeltek az autók, de valamiért mindíg megdobbantotta a szívemet,
ha megláttam valahol egy 306-ot.
Semmit sem tudtam a típusról, ezért kicsit utánna olvastam és kiderült, hogy nagy hülyeséget nem csinálhatokok,
ha emellett a márka mellett döntök.
Hónapokon keresztül lapozgattam a hírdetéseket, jártam a kereskedéseket és a nyár közepén megakadt a szemem egy példányon,
ami közel is volt, a felszereltsége is megfelelő volt és árban is jónak tűnt. Ami nem volt szimpi, az a tuning kinézet
és hogy sérült volt a hátulja.
Elhatároztam, hogy mivel közel van, vetek rá egy pillantást és felmérem az előző tulajok álltal ejtett, főként esztétikai "károkat".
Reggel még ránéztem a hírdetésre és eldöntöttem, hogy amint a munkahelyre érek fel is hívom.
Beértem, nyitom az oldalt, a hírdetést levették....
Minden kezdődött elölről, hetekig keresgéltem, de egy hasonló kaliberű autót sem találtam.
Majd egy jó hónap elteltével megint megjelenik a kiszemelt áldozat.
Azonnal felhívtam és kértem egy személyes tallkozót, hogy végre lássam élőben az autót.
Szereztem gyorsan egy megbízható szerelőt és átnézettem vele töviről hegyire, mivel nagyjából mindent rendben talált,
meg is történt az adásvétel.
Az első nap itthon:
Történelmi áttekintés:
A hivatalos dokumentumok szerint 1996.11.28-án vásárolták az autót egy családi vállakozáshoz a feleség részére.
Mivel főként a férj autóját használták, sokat állt kihasználatlanúl.
2004 környékén családon belül gazdát cserélt és egy huszonéves srácé lett, aki hétvégi "tuning" autónak használta,
és főként a hifi fejlesztésével foglalkozott. Sport kormány és kipufogó került bele, valamint xenon első és lexus hátsólámpák.
Amit még biztosan lehet tudni, hogy volt törve, (ez látszott a hírdetés fótóin is) és egy váltó csere is történt ezidőtájt.
Így amikor 2010 augusztus végén hozzám került, mindössze 112.000 km volt benne, ami hihetetlennek hangzik, de az állapota és a gyári alkatrészek megléte ezt igazolni látszott.
Szerencsére megkaptam minden egyes kicserélt eredeti tartozékát egy dobozban, úgyhogy az első dolgom az volt, hogy vissza állítsam a gyári kinézetét.
A sérüléseket leszámítva nagyon egyben van az autó, viszont én örököltem meg a kopó alkatrészek cseréjét, amit a mai napig becsületesen teljesítek.
Folyt. köv....