Peugeot 306 Klub - Az Első Magyar Peugeot 306 Klub

Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Részletes kereső  

Szerző Téma: parizs autója 1996. 1,6 XR  (Megtekintve 2809 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

parizs

  • Adminisztrátor
  • Klubfüggő
  • *****
  • Népszerűség: 200
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.135
  • Autó színe: sötétkék
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.8 - 16V
  • Típus: 5 ajtós
  • peugeot_boxer
parizs autója 1996. 1,6 XR
« Dátum: 2011 Augusztus, 03, 12:27:35 »

Két dologban voltam biztos az életben:

- Az egyik, hogy sosem lesz autóm,
- A másik, hogyha mégis, akkor az egy 306 lesz.


Előszó:

2010 környékén érlelődött meg a gondolat, hogy mi lenne, ha nekem is lenne saját autóm.
Valamiért sosem merült fel bennem, hogy mennyivel praktikusabb, kényelmesebb és szabadabb lenne az életem,
ha akkor és oda mehetnék, amikor és ahova csak kedvem tartja.
Annyiból volt könnyű helyzetem a keresgélésnél, hogy nagyjából tudtam mit akarok:
peugeot 306 ferdehátú!

Sosem tartottam magam petrol head-nek, sőt egyáltalán nem is érdekeltek az autók, de valamiért mindíg megdobbantotta a szívemet,
ha megláttam valahol egy 306-ot.
Semmit sem tudtam a típusról, ezért kicsit utánna olvastam és kiderült, hogy nagy hülyeséget nem csinálhatokok,
ha emellett a márka mellett döntök.
Hónapokon keresztül lapozgattam a hírdetéseket, jártam a kereskedéseket és a nyár közepén megakadt a szemem egy példányon,
ami közel is volt, a felszereltsége is megfelelő volt és árban is jónak tűnt. Ami nem volt szimpi, az a tuning kinézet
és hogy sérült volt a hátulja.






Elhatároztam, hogy mivel közel van, vetek rá egy pillantást és felmérem az előző tulajok álltal ejtett, főként esztétikai "károkat".
Reggel még ránéztem a hírdetésre és eldöntöttem, hogy amint a munkahelyre érek fel is hívom.
Beértem, nyitom az oldalt, a hírdetést levették....
Minden kezdődött elölről, hetekig keresgéltem, de egy hasonló kaliberű autót sem találtam.
Majd egy jó hónap elteltével megint megjelenik a kiszemelt áldozat.
Azonnal felhívtam és kértem egy személyes tallkozót, hogy végre lássam élőben az autót.
Szereztem gyorsan egy megbízható szerelőt és átnézettem vele töviről hegyire, mivel nagyjából mindent rendben talált,
meg is történt az adásvétel.

Az első nap itthon:





Történelmi áttekintés:

A hivatalos dokumentumok szerint 1996.11.28-án vásárolták az autót egy családi vállakozáshoz a feleség részére.
Mivel főként  a férj autóját használták, sokat állt kihasználatlanúl.
2004 környékén családon belül gazdát cserélt és egy huszonéves srácé lett, aki hétvégi "tuning" autónak használta,
és főként a hifi fejlesztésével foglalkozott. Sport kormány és kipufogó került bele, valamint xenon első és lexus hátsólámpák.
Amit még biztosan lehet tudni, hogy volt törve, (ez látszott a hírdetés fótóin is) és egy váltó csere is történt ezidőtájt.

Így amikor 2010 augusztus végén hozzám került, mindössze 112.000 km volt benne, ami hihetetlennek hangzik, de az állapota és a gyári alkatrészek megléte ezt igazolni látszott.
Szerencsére megkaptam minden egyes kicserélt eredeti tartozékát egy dobozban, úgyhogy az első dolgom az volt, hogy vissza állítsam a gyári kinézetét.

A sérüléseket leszámítva nagyon egyben van az autó, viszont én örököltem meg a kopó alkatrészek cseréjét, amit a mai napig becsületesen teljesítek.

Folyt. köv....
Naplózva

parizs

  • Adminisztrátor
  • Klubfüggő
  • *****
  • Népszerűség: 200
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.135
  • Autó színe: sötétkék
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.8 - 16V
  • Típus: 5 ajtós
  • peugeot_boxer
Re:parizs autója 1996. 1,6 XR
« Válasz #1 Dátum: 2011 November, 14, 20:10:33 »

Amik cserélve lettek azóta:

- első és hátsó fékbetétek (a gyáriak voltak)
 még bírták volna, de jobb a békesség alapon kicserélődtek

- kipufogó rendszer
 először a hátsó dob adta meg magát, de fél éven belül a katalizátor után elengedett a heggesztés,
 jobbnak láttam megelőzni a bajt.

- komplett vezérlés
 evvel sem volt igazán probléma csak annyi, hogy az előző tulaj nem emlékezett mikor volt pontosan cserélve

- lambda szonda
 a diagnosztika kimutatta, hogy nem igazán van a helyzet magaslatán, ezért ő is kispados lett

- szívósor tömítés
 az alapjárati hajsza első áldozataként cserélve lett fals levegő szívásáért

- alapjárati motor (gyári)
 következő lépésként bekerült egy új gyári példány méregdrágán, de a probléma azóta is fennáll

- kézifék bowdenek
 az egyik burkolata sérült volt, jobbnak láttam cserélni mindkettőt

- jobb hátsó önbeálló
 egy átvizsgálás során észre vettem, hogy valami fogja a jobb hátsó kereket, szétesett az önbeálló
 "sajnos" ebből is csak gyári javítókészlet létezik horror áron

- gyertyák és komplett gyujtáskábel garnitúra
  cserélve lettek és érezhető volt a külömbség

- kuplung bowden
 mióta megvan az autó érezhető volt, hogy előbb utóbb cserés lesz a kuplung, de kiderült,
 hogy csak a bowden adta meg magát.

- hűtő
 egyszer már volt heggesztve a légtelenítő szelepnél, de a nyár végén megadta magát.

- kuplung csere
 egy újabb fájó tétel, de úgy tűnik a rossz bowden magával rántotta a kuplungtárcsát is,
 ezért könnyes búcsút vettünk egymástól
Naplózva

parizs

  • Adminisztrátor
  • Klubfüggő
  • *****
  • Népszerűség: 200
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.135
  • Autó színe: sötétkék
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.8 - 16V
  • Típus: 5 ajtós
  • peugeot_boxer
Re:parizs autója 1996. 1,6 XR
« Válasz #2 Dátum: 2012 Január, 08, 14:33:14 »

Megint nem bírtam magammal és elkezdtem a futómű felújítást, bár még ráért volna.

- új lengőkar szilentek
- új talpas gömbfejek
- új stabilizátor rúdak



Tavasszal tervben van egy hátsóhíd átvizsgálás, bár nincs semmi tünet, de szeretem megelőzni a bajt.
Naplózva

parizs

  • Adminisztrátor
  • Klubfüggő
  • *****
  • Népszerűség: 200
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.135
  • Autó színe: sötétkék
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.8 - 16V
  • Típus: 5 ajtós
  • peugeot_boxer
Re:parizs autója 1996. 1,6 XR
« Válasz #3 Dátum: 2012 Február, 25, 19:26:47 »

Folytatódott a futómű felújítás:

- új stabilizátor rúd szilentek
- toronycsapágy
- valamint a bal első lengőkar szilent újra kicserélődött,
  mert hibás volt.  :-!
Naplózva

parizs

  • Adminisztrátor
  • Klubfüggő
  • *****
  • Népszerűség: 200
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.135
  • Autó színe: sötétkék
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.8 - 16V
  • Típus: 5 ajtós
  • peugeot_boxer
Re:parizs autója 1996. 1,6 XR
« Válasz #4 Dátum: 2012 Március, 20, 23:50:09 »

Bekerült még egy mondhatni zsír új önindító is a tél végén, mert a régi már gyengén muzsikált. Olyan hangja lett indításnál, mintha vadonat új autó lenne.   ;D
Naplózva

parizs

  • Adminisztrátor
  • Klubfüggő
  • *****
  • Népszerűség: 200
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.135
  • Autó színe: sötétkék
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.8 - 16V
  • Típus: 5 ajtós
  • peugeot_boxer
Re:parizs autója 1996. 1,6 XR
« Válasz #5 Dátum: 2012 Április, 16, 13:47:00 »

Kezdenek fogyni a javítanivalók és eddíg nem nagyon jelentkeztek újabbak, ezért ráfókuszáltam kicsit az esztétikai "tuningra".
Kapott nemrégiben az autó egy teljes kézipolírt Robi és Kifli jóvoltából, amit ezúton is köszönök, valamint tervben van egy pár küszöb
szpojler felrakása is. Ezen kivűl tervezek gyári pótféklámpa felszerelést és nemsoká hivatalosan is beléphetek a Topaze felniken
futók büszke tárborába, Kispiros jóvoltából.
Naplózva

parizs

  • Adminisztrátor
  • Klubfüggő
  • *****
  • Népszerűség: 200
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.135
  • Autó színe: sötétkék
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.8 - 16V
  • Típus: 5 ajtós
  • peugeot_boxer
Re:parizs autója 1996. 1,6 XR
« Válasz #6 Dátum: 2012 Április, 30, 15:30:27 »

Jelentem megszűnt a rejtélyes kotyogás, szombaton voltam Tétényben és az egyetlen kopó dolog amit eddíg nem cseréltünk,
az első futóműben az a kormányösszekötő gömbfej. Állapotra nem volt vészes, viszont az a csend ami azóta van, pótolhatatlan.  ;D
Hátra van még egy futómű beállítás és kész is.
Naplózva

parizs

  • Adminisztrátor
  • Klubfüggő
  • *****
  • Népszerűség: 200
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.135
  • Autó színe: sötétkék
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.8 - 16V
  • Típus: 5 ajtós
  • peugeot_boxer
Re:parizs autója 1996. 1,6 XR
« Válasz #7 Dátum: 2013 Május, 05, 17:41:26 »

Túl vagyunk a télen, kisebb nagyobb beavatkozások történtek:

- 4 lengéscsillapító
- toronycsapágy szilentek
- új lambdaszonda
- stabilizátor rúd szilentek
- hídtartó gumibakok

December környékén elkezdett újra előjönni az alapjárati probléma és hosszabb állás után elsőre nem lehetett elindítani az autót.
Sokat kísérleteztünk (ECU és kondi csere, MAP csere, stb.), de nem derült ki mi lehet a probléma.
Végül megelégeltem, és elvittem Érdere az http://injektor.hu/ céghez, akik 2 nap alatt teljesen átnézték.
A vizsgálat szerint minden alkatrész és érzékelő megfelelően működik, csak két problémát találtak:

- Az egyik a szelephézagok elállítódása, ami megfelelő beállítás után az alapjárati problémákat úgytűnik megoldotta.
- Az indulási probléma attól lehet, hogy az ECU a meleg üzem értékeket nem törli leállás után, így hidegben nagyon alacsony
alapjáraton akar indulni. Valószínűleg a hengerfejben valami rossz értékeket ad a motorvezérlőnek és ez okozza a hibát.

Azt javasolták, hogy újítsam fel a hengerfejet, ha annyira zavar ez a probléma.

Jelen pillanatban épp nagy fejetlenség uralkodik az autó házatáján:



Ami kiderült, hogy a szimeringek eléggé engedték az olajat, ami vastagon le volt rakódva mindenhol,
Kapi és Robi szerint ez simán megzavarhatta az érzékelőket.
A héten megy gépműhelybe a hengerfej és a hétvégén össze lesz rakva az autó,
addíg türelmesen várok és élvezem a bkv nyújtotta lehetőségeket .  ::)
Naplózva
 


Az oldal 0.226 másodperc alatt készült el 28 lekéréssel.