Blog > Saját kocsink története

Peugeot 306 1.4 Black Editon

<< < (39/40) > >>

Peugeot9:
Még nem számoltam be a legújabb szerzeményemről.Itt is és még sok helyen is megköszöntem már Zimurgynak a közbenjárását,amivel sikerült végre egy nagy álmomat elérnem.
Szinte gombokért sikerült lecserélnem az ülésgarnitúrámat feketére blingdriveingsmiley
Még egy dolog kihúzható a bakancslistámról  O0

Peugeot9:
Ismét elhalálozott egy váltóm XD
Pedig esküszöm nem vezetek őrült módon.A 4. bontóban sikerült ugyanolyat találnom,szóval most megint jó a gép.
Aztán amint jobb idő lesz nekiesek a legújabb projektnek :P

Peugeot9:
Szokásos kopó alkatrészek cseréjét megejtettem mielőtt felkerültek a nyári gurigák
Meyle hd stab pálcák illetve ugyanilyen márkából kapott két trapézgömbfejet is :)

Peugeot9:
Szép Napot :)
Elég rég jártam erre,azóta történt egy két dolog.Szerencsére csak apróságok illetve új projekt.
Egy ideje nem működött a km óra egység jobb oldalán a háttérvilágitás,ezért kikaptam és sajnálattal konstatáltam hogy az egyik foglalatnál a nyáklap eléggé eldeformálódott.Amennyire tudtam megmókoltam,most világit,sokáig úgysem lesz bennt mert hála Zimurgy klubbtársnak/barátomnak sikeresen véghezvittünk egy olyan projektet amiről régebben azt mondtam hogy ez sosem fog belekerülni.
Szóval megkaptam az instrukciókat és nekiálltam a kocsimban lévő km óra egység csatlakozóiról leolvasgatni a számokat színekkel együtt.
Régebben hiénáztam egy autóból s3 km órát jó áron és valahogy a kezem közé került az alkatrészkupacban.
Zimu talált egy francia oldalt ahol a srác szépen levezette mi kellhet az óraegység cseréjéhez.
Szerencsére Deák Patriknak volt az új műszeregységhez kék illetve sárga csatlakozója(ezúton is köszönöm neki)
Szóval következett ezeknek a kábeleknek a leolvasása is.
Aztán említett mesteremberünk szépen hadrendbe fogta magát(pár nap alatt) és elkészítette az adaptert amivel már életre kelt az új s3 km óra  blingdriveingsmiley
Szokásos kis baki is megvolt,ugyanis az általam berakott izzók fele nem volt jó,persze mi meg elsőre azt hittük hogy rossz lett a bekötés,de kimértük és kicseréltük jó izzókra és voila ahogy a franszia mondá működik  :-!
Aztán készülök lassacskán a nyári szezonra esedékes a garnitúra cseréje.
Sok utánaolvasás és teszteredmények láttán TOYO Proxes cf2 abroncsokra esett a választásom(195/50 15 méretben)
régi gumik lejöttek már cycloneokról,még benne van egy újrafényezés esélye is(szín egyelőre meglepi )

Meg még régi vágyam volt hogy az s1 es kis szörnyem tudja az indexek villogását ha ki be kapcsolom a centrálzárat.Ezt egy ebayen vásárolt bicskakulcs,modul készlettel véghez is vittük.Szintén Zimu közbenjárásával :) eddig is tetszett a gép,most mégjobban

Peugeot9:
Jó régen jártam erre,kicsit nagy fába vágtam a fejszémet :)
Hosszabb sztorit majd később írok,most legyen fordítva és a képek beszéljenek






Na akkor jöjjön  a sztori:
Anno sikerült hozzájutnom egy 1,6 nfz blokkhoz(vezérlővel kábelekkel)
cirka másfél évet állt is amíg rávettem magam a cserére.Eléggé gyengusznak éreztem már a KDX et ami fénykorában tudta a 75 nyihahát,de ez mára már szerintem 60+ körülire redukálódott(15 ös alukkal is alig akart menni)
Szóval elérkezett az ideje hogy megvalósítsam eme tervemet is :)
Természetesen állandó barátom,klubbtársam,elektronikai zseni ZIMURGY segített a motortéri kábelköteget átbogarászni.Vadásztuk a a csatlakozókat mi hova melyik lehet.Révén hogy ez egy xsara blokk,házasítani kellett a körcsatit hogy kompatibilis legyen a peugeottal.
Ezek után nekiálltam átnézegetni mi az ami kellhet majd a szervcserekor.Mivel tudom a motor előéletét ezért csak egy vezérműszíjat vettem illetve a szokásos dolgokat:olaj,olajszűrő,fagyálló,termosztát,légszűrő,üzemanyagszűrő
Ja meg egy jobbos féltengely gumiharangot belülre(ez a kiemelés után derült ki hogy már nincs benne zsír XD
Nagyjából minden rendben történt a ki és beemeléskor,adta minden magát,csati a csatlakozóra,vízcsövek a helyükre,testpontok tápkábel,és jött a hoppá :D
Nem indul a kocsi,hát ki mást kerestem volna fel mint a mi ezermesterünket(aki utána is járt egykét dolognak,és sajnálattal konstatáltuk hogy nem megy az ac pumpa.
Direktbe kötve szépen beröffent a gép.Méregettünk mindent,kettősrelét is kipróbáltunk többet,és mégse jártunk sikerrel.
Ekkor jutottunk el oda hogy az ecura menő nagy csatlakozónál az egyik láb felel a hibáért,vagyis ehhez az inerciakapcsoló volt párositva,ergo olyan mint ha felborult volna az autó(inercia direktbe volt kötve)
aztán vagy a kontaktspray,vagy az hogy lehúztam az ecucsatit és visszanyomogattam passzentosra,de meghozta a javulást :D jár a motor szép csendes(már amennyire a paragi engedi)
Jöhet a légtelenítés,és próbakör.Megy is mint a veszedelem(1,4 lendkerék kuplunggal váltóval)
Később majd lehet leváltom 1,6 csak most össze kellett rakni,plusz elméletileg csak az áttételezés más szóval gondot nem okoz.
Az oké hogy szépen húz,de nem mutatja a km órát XD
Na megint felkerestem Zimut(akinek itt is nagyon nagyon szépen köszönöm a sok segítséget,nélküle szerintem még mindig a fejemet vakargatnám :) )
Sok utánajárással de rájött a hibára:az 1,6 kábelkötegénél a körcsati nem tartalmazta az elektromos km óra kábelét(merthogyhát spirálos autóból volt a moci) persze h nem mutatta XD
szóval annyi volt  a dolgunk hogy kimérjük a kasztniban található körcsati ellenoldali részénél hogy melyik  vezeték az és home madebe ugyan de rákötöttük a jeladóra és most már ez is működik
Annyit még hozzátennék hogy mivel ez a gyantás genyó van a körcsatinál,sajnos nem tudtuk oda berakni az érintkezőt hogy gyári legyen
Engem nem zavar a jelenlegi állapota,működik,ja és legalább oldható
Tehát ennyi volt a nagy sztori :D
Időben kb két nap volt a művelet(ha nem szivat le az ac akkor pénteken már járt volna,így szombatra átnyúlott de sebaj
Ha a motor készen lett volna és tényleg csak be kell rakni meg bekötni akkor egy nap alatt is meglett volna,de nem siettünk(szabin voltam XD)
Köszönöm ha elolvastad a kis regémet-lehet egy pöppet hosszú lett.
IZU újabb extrát kapott,ezzel is bizonyitva hogy letagadható az a 97 es évjárat  blingdriveingsmiley

Navigáció

[0] Üzenetek főoldala

[#] Következő oldal

[*] Előző oldal