Peugeot 306 Klub - Az Első Magyar Peugeot 306 Klub

Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Részletes kereső  

Szavazás

Tudtad, hogy 4 évente kellene cserélni hűtőfolyadékot?

Igen
Nem
Nem is tudtam, hogy cserélni kell

Oldalak: 1 ... 680 681 [682]   Le

Szerző Téma: Szerelés és Tuning  (Megtekintve 3810366 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 335
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.552
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #34050 Dátum: 2021 Március, 30, 09:20:00 »

Sziasztok!

Kapható még új gumikéder a 306-oshoz? Cserélném mindkét oldalt az ajtók körül, és lenn a küszöböknél is.

Köszi a választ!

Sajnos mostanában nem férek hozzá a serviceboxhoz, de igen kicsi esélyt látok arra, hogy emberi áron újonnan kapható ilyen...
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 273
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #34051 Dátum: 2021 Március, 30, 11:04:28 »

Sajnos mostanában nem férek hozzá a serviceboxhoz, de igen kicsi esélyt látok arra, hogy emberi áron újonnan kapható ilyen...

Szia Zimu!

Köszi a választ! Esetleg érdemes a UNIX-nál, Bárdinál érdeklődni, vagy eleve esélytelen szerinted? Márkaszerviz?
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 335
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.552
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #34052 Dátum: 2021 Április, 01, 12:27:56 »

Szia Zimu!

Köszi a választ! Esetleg érdemes a UNIX-nál, Bárdinál érdeklődni, vagy eleve esélytelen szerinted? Márkaszerviz?

Szia Mersault, szerintem inkább csak márkaszerviz, de inkább ülve hallgasd végég, mennyibe kerül... ;-)
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 273
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #34053 Dátum: 2021 Április, 01, 13:05:07 »

Szia Mersault, szerintem inkább csak márkaszerviz, de inkább ülve hallgasd végég, mennyibe kerül... ;-)

Hehe, rendben!  :-))
Naplózva

Laci0915

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 57
  • Autó színe: kék
  • Évjárat: 2000.10
  • Lakóhely: Tiszaújváros
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #34054 Dátum: 2021 Augusztus, 08, 11:40:43 »

Sziasztok,a klíma sajnos megadta magát,szerelőnél volt,feltöltötték,kb.egy hétig jól hűtött,aztán egyre rosszabbul,újra szerelő,infra lámpával ellenőrizték,legalább nyolc helyen engedi a gázt,azt mondták nem érdemes javítani,túl sokba kerülne.Az alany 1.4-es S3-mas,2000 kiadású,minden tökéletesen működik,aklímát kivéve.Szerintetek javítható még gazdaságosan?
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 335
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.552
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #34055 Dátum: 2021 Augusztus, 08, 20:40:34 »

Sziasztok,a klíma sajnos megadta magát,szerelőnél volt,feltöltötték,kb.egy hétig jól hűtött,aztán egyre rosszabbul,újra szerelő,infra lámpával ellenőrizték,legalább nyolc helyen engedi a gázt,azt mondták nem érdemes javítani,túl sokba kerülne.Az alany 1.4-es S3-mas,2000 kiadású,minden tökéletesen működik,aklímát kivéve.Szerintetek javítható még gazdaságosan?

Ezt Neked kell eldöntened... Ha 100.000 Ft-ba kerülne, én akkor is megjavíttatnám, ugyanis eszem ágában sincs eladni a 306-osomat... ;-)
Klíma nélkül én nem szeretem...
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 273
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #34056 Dátum: 2021 Augusztus, 08, 22:17:39 »

OFF

HOD-771, ötajtós, ezüst 306 kompakt, S3-as. Ismerős valakinek? A hátsó ablakon szerepel a 306Klub matricája. Pár utcányira van tőlem a Balatonnál. :-)
Naplózva

Laci0915

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 57
  • Autó színe: kék
  • Évjárat: 2000.10
  • Lakóhely: Tiszaújváros
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #34057 Dátum: 2021 Augusztus, 09, 17:01:32 »

Ezt Neked kell eldöntened... Ha 100.000 Ft-ba kerülne, én akkor is megjavíttatnám, ugyanis eszem ágában sincs eladni a 306-osomat... ;-)
Klíma nélkül én nem szeretem...
Naplózva

krissz306

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 53
  • Autó színe: világoskék
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Csengőd
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #34058 Dátum: 2021 Augusztus, 12, 18:06:54 »

Sziasztok!
Mostanában a szokásosnál is jobban visszafogja a kocsimat a klíma.
Gázadásnál majdnem olyan érzés, mintha kamiont húznék.  :D
Persze eddig is lomhább volt ha ment a klíma, de ennyire azért nem.
Mi lehet az oka?
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 335
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.552
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #34059 Dátum: 2021 Augusztus, 13, 09:51:02 »

Sziasztok!
Mostanában a szokásosnál is jobban visszafogja a kocsimat a klíma.
Gázadásnál majdnem olyan érzés, mintha kamiont húznék.  :D
Persze eddig is lomhább volt ha ment a klíma, de ennyire azért nem.
Mi lehet az oka?

Ez meglep. Nekem is 1.4 van, és csak picit veszem észre, hogy a klíma visszafogja. komolyabb gázadáskor tudtommal a mi autóinkon is kikapcsol időlegesen a klíma.
Próbáld kivizsgáltatni, valami gond lehet, de sajnos ötletem sincs, hogy mi...
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 273
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #34060 Dátum: 2021 Augusztus, 26, 17:05:46 »

Sziasztok!

Ha már volt szó róla, bocs: S3 műszerfala jelzi azt, ha kopott a fékbetét? Ahogy nézegettem a műszerfal világítást, elvileg tudnia kéne (12-es).

Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 335
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.552
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #34061 Dátum: 2021 Augusztus, 27, 08:35:34 »

Sziasztok!

Ha már volt szó róla, bocs: S3 műszerfala jelzi azt, ha kopott a fékbetét? Ahogy nézegettem a műszerfal világítást, elvileg tudnia kéne (12-es).



A műszeregységben valóban ott a helye a jelzőlámpának hozzá, de én eddig (furcsa módon) csak S1-ben láttam kiépített fékbetétkopás-jelzőt, S2-nél és S3-nál nem. Szinte 100%, hogy a Te autódban sincs meg a vezetékezés hozzá.

De ha kiszereled a műszeregységet, és fény felé tartod, más érdekességet is láthatsz: nekem így tűnt fel, hogy a biztonsági öv becsatolására figyelmeztető jelzőlámpa is helyet kapott. Aztán jobban utánanézve kiderült, hogy a karosszéria-kábelkötegben is ott van, a csatlakozója pedig papírszalaggal van hozzárögzítve a kábelköteghez a vezetőülés alatt. A műszerfali kötegből nálam hiányzott, de ezt kipótoltam, és egy Xsarából kibontott övcsat felhasználásával lett mikrokapcsolóm is, így nálam már ez funkcionál.  ;-)
De ez utóbbi a korai S3-asoknál tudtommal nincs, mert ugyanezen a helyen azoknál egy nyitott ajtókra figyelmeztető jelzőlámpa kapott helyet, ami persze szintén sosincs gyárilag bekötve. Ez utóbbihoz a tippek-trükkök rovatban láthatsz egy leírást, valaki korábban beüzemelte, bár emlékeim szerint csak az első két ajtóhoz.
Ha már itt tartunk: a hátsó ajtók zárjaiban is ott vannak S3-nál a mikrokapcsolók, de csak a nagyon gazdagon felszerelt 306-oknál van funkciójuk: ezek a mikrokapcsolók vezérlik az utastéri lámpákat. Ezeket is beüzemeltem, olyan formában, hogy nálam (az egyébként szintén általam utólag beépített) hátsó utastéri lámpát csak a két hátsó ajtó vezérli, az első ajtók nyitásától tehát függetlenítettem. Azt, hogy fokozatosan erősödő-halványuló fénnyel kapcsoljon fel-le, azt egy első generációs Xantiából származó kis külön vezérlővel oldottam meg...
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 273
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #34062 Dátum: 2021 Augusztus, 28, 21:08:42 »

A műszeregységben valóban ott a helye a jelzőlámpának hozzá, de én eddig (furcsa módon) csak S1-ben láttam kiépített fékbetétkopás-jelzőt, S2-nél és S3-nál nem. Szinte 100%, hogy a Te autódban sincs meg a vezetékezés hozzá.

De ha kiszereled a műszeregységet, és fény felé tartod, más érdekességet is láthatsz: nekem így tűnt fel, hogy a biztonsági öv becsatolására figyelmeztető jelzőlámpa is helyet kapott. Aztán jobban utánanézve kiderült, hogy a karosszéria-kábelkötegben is ott van, a csatlakozója pedig papírszalaggal van hozzárögzítve a kábelköteghez a vezetőülés alatt. A műszerfali kötegből nálam hiányzott, de ezt kipótoltam, és egy Xsarából kibontott övcsat felhasználásával lett mikrokapcsolóm is, így nálam már ez funkcionál.  ;-)
De ez utóbbi a korai S3-asoknál tudtommal nincs, mert ugyanezen a helyen azoknál egy nyitott ajtókra figyelmeztető jelzőlámpa kapott helyet, ami persze szintén sosincs gyárilag bekötve. Ez utóbbihoz a tippek-trükkök rovatban láthatsz egy leírást, valaki korábban beüzemelte, bár emlékeim szerint csak az első két ajtóhoz.
Ha már itt tartunk: a hátsó ajtók zárjaiban is ott vannak S3-nál a mikrokapcsolók, de csak a nagyon gazdagon felszerelt 306-oknál van funkciójuk: ezek a mikrokapcsolók vezérlik az utastéri lámpákat. Ezeket is beüzemeltem, olyan formában, hogy nálam (az egyébként szintén általam utólag beépített) hátsó utastéri lámpát csak a két hátsó ajtó vezérli, az első ajtók nyitásától tehát függetlenítettem. Azt, hogy fokozatosan erősödő-halványuló fénnyel kapcsoljon fel-le, azt egy első generációs Xantiából származó kis külön vezérlővel oldottam meg...

Szia Zimu!

Köszi a választ. Sajnálom a dolgot, mert szerintem különösen hasznos infó lenne, nagy kár, hogy ez nincs bekötve. Nem is tudom, miért... (költségcsökkentésből? de akkor meg minek van az előkészítés?...)

Ha már itt tartunk: a hátsó ajtók zárjaiban is ott vannak S3-nál a mikrokapcsolók, de csak a nagyon gazdagon felszerelt 306-oknál van funkciójuk: ezek a mikrokapcsolók vezérlik az utastéri lámpákat.

Nekem ez gyárilag benne van, a fokozatosan elhalványuló fény is. A nyitott ajtókra figyelmeztető lámpa nincs bekötve, mezei sípoló (kissé idegesítő) hangjelzés van csak.

Úgy tervezem/tervezzük különben, hogy ha csak nem történik valami extra nagy baj, akkor egy jó 4-5 évig még marad a gép nálunk. Ritka szerethető, szép, kellemes és kényelmes autó. Lehetne persze erősebb, gyorsabb, autópálya tempónál halkabb, de igazából nincs sok értelme. A menetkomfortja egy kategóriával feljebb is elmenne és ami ennél újabb, az sokkal drágább is, tele felesleges cuccal, ami inkább bosszantana és levenne a még jó értelemben nyersnek, természetesnek mondható vezetési élményből.
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 335
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.552
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #34063 Dátum: 2021 Augusztus, 30, 08:41:57 »

Szia Zimu!

Köszi a választ. Sajnálom a dolgot, mert szerintem különösen hasznos infó lenne, nagy kár, hogy ez nincs bekötve. Nem is tudom, miért... (költségcsökkentésből? de akkor meg minek van az előkészítés?...)

Ha már itt tartunk: a hátsó ajtók zárjaiban is ott vannak S3-nál a mikrokapcsolók, de csak a nagyon gazdagon felszerelt 306-oknál van funkciójuk: ezek a mikrokapcsolók vezérlik az utastéri lámpákat.

Nekem ez gyárilag benne van, a fokozatosan elhalványuló fény is. A nyitott ajtókra figyelmeztető lámpa nincs bekötve, mezei sípoló (kissé idegesítő) hangjelzés van csak.

Úgy tervezem/tervezzük különben, hogy ha csak nem történik valami extra nagy baj, akkor egy jó 4-5 évig még marad a gép nálunk. Ritka szerethető, szép, kellemes és kényelmes autó. Lehetne persze erősebb, gyorsabb, autópálya tempónál halkabb, de igazából nincs sok értelme. A menetkomfortja egy kategóriával feljebb is elmenne és ami ennél újabb, az sokkal drágább is, tele felesleges cuccal, ami inkább bosszantana és levenne a még jó értelemben nyersnek, természetesnek mondható vezetési élményből.

A fokozatosan elhalványuló belső világítás S3-nál széria-dolog.
Ezen meglepődtem, hogy van hátsó utastéri lámpád és a hátsó ajtók is vezérlik a belső világítást. Úgy emlékeztem, hogy alacsonyabb felszereltségű (talán Saint Tropez) az autód, de hát valószínűleg rosszul tudtam.
Nekem a 2001-es XR-ben a vezeték-előkészítés sem volt meg hozzá sem a karosszériakábelkötegben, sem a tetőkábelben, teljesen nulláról kellett csinálnom. Aztán a hátsóajtó-kábelkötegeket igazán feleslegesen egészítettem ki a szükséges két plusz vezetékkel, mert mire kész lett, pár hónapon belül sikerült egy hátsó elektromos ablakemelő-szettet vennem, azokban az ajtó-kábelkötegekben meg persze ez a két szükséges vezeték is benne volt. Persze sebaj, elajándékoztam valakinek, hogy könnyen lehessen hátsó utastéri lámpája...
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 273
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #34064 Dátum: 2021 Augusztus, 30, 18:05:25 »

A fokozatosan elhalványuló belső világítás S3-nál széria-dolog.
Ezen meglepődtem, hogy van hátsó utastéri lámpád és a hátsó ajtók is vezérlik a belső világítást. Úgy emlékeztem, hogy alacsonyabb felszereltségű (talán Saint Tropez) az autód, de hát valószínűleg rosszul tudtam.
Nekem a 2001-es XR-ben a vezeték-előkészítés sem volt meg hozzá sem a karosszériakábelkötegben, sem a tetőkábelben, teljesen nulláról kellett csinálnom. Aztán a hátsóajtó-kábelkötegeket igazán feleslegesen egészítettem ki a szükséges két plusz vezetékkel, mert mire kész lett, pár hónapon belül sikerült egy hátsó elektromos ablakemelő-szettet vennem, azokban az ajtó-kábelkötegekben meg persze ez a két szükséges vezeték is benne volt. Persze sebaj, elajándékoztam valakinek, hogy könnyen lehessen hátsó utastéri lámpája...

"Ezen meglepődtem, hogy van hátsó utastéri lámpád és a hátsó ajtók is vezérlik a belső világítást."

Mistral felszereltségű az autó, ami igazán extra benne szerintem, az az ülésfűtés, még extrább, hogy működik is (amennyire tudom, gyakorta elromlanak). Hátsó utastéri lámpa nincs benne, viszont a hátsó ajtók vezérlik a belső világítást. Francia autó :)
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 273
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #34065 Dátum: 2021 Augusztus, 30, 18:15:57 »

Sziasztok!

Kiégett a műszerfalvilágítás a bal oldalon, és úgy gondoltam, hátha érdemes újra nekifutni a régóta tervezgetett világításcserének. Valakinek van tapasztalata esetleg olyan műhelyről Budapesten, ahol vállalnak cserét plazma számlapra? Hol lehet plazma számlapot kapni S3-as 306-oshoz? (És egyúttal cserélném a fűtéspanelben is az izzókat).

Ez a színvilág tetszene:
https://www.306oc.co.uk/forum/archive/index.php?thread-10153.html

https://moman.pl/en/home/250-201-volkswagen-golf-3-design-3-plasma-tacho-glow-gauges-tachoscheiben-dials.html

Valaki esetleg?
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 335
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.552
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #34066 Dátum: 2021 Augusztus, 31, 11:45:19 »

Sziasztok!

Kiégett a műszerfalvilágítás a bal oldalon, és úgy gondoltam, hátha érdemes újra nekifutni a régóta tervezgetett világításcserének. Valakinek van tapasztalata esetleg olyan műhelyről Budapesten, ahol vállalnak cserét plazma számlapra? Hol lehet plazma számlapot kapni S3-as 306-oshoz? (És egyúttal cserélném a fűtéspanelben is az izzókat).

Ez a színvilág tetszene:
https://www.306oc.co.uk/forum/archive/index.php?thread-10153.html

https://moman.pl/en/home/250-201-volkswagen-golf-3-design-3-plasma-tacho-glow-gauges-tachoscheiben-dials.html

Valaki esetleg?

Sajnos semmi ilyenben konkrétumot nem tudok.

Max ha csak simán izzókra szeretnéd cserélni, a csere menetét tudom megadni - a középkonzolhoz is.
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 273
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #34067 Dátum: 2021 Augusztus, 31, 13:43:31 »

Sajnos semmi ilyenben konkrétumot nem tudok.

Max ha csak simán izzókra szeretnéd cserélni, a csere menetét tudom megadni - a középkonzolhoz is.

Szia Zimu!

OK, köszi a választ! Futok egy-két kört még, hátha valaki tud segíteni. Ha zsákutcákba futok, akkor lehet, hogy keresnélek a csere menete miatt. (Jobban szeretem azért azt, ha a speciálisabb szakértelmet kívánó munkákat inkább egy tapasztalt illető csinálja.)
Naplózva

Kolin

  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 149
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.785
  • Autó színe: Zöld metál
  • Évjárat: 1996
  • Lakóhely: Borsod megye
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #34068 Dátum: 2021 Szeptember, 03, 08:51:59 »

Sziasztok,a klíma sajnos megadta magát,szerelőnél volt,feltöltötték,kb.egy hétig jól hűtött,aztán egyre rosszabbul,újra szerelő,infra lámpával ellenőrizték,legalább nyolc helyen engedi a gázt,azt mondták nem érdemes javítani,túl sokba kerülne.Az alany 1.4-es S3-mas,2000 kiadású,minden tökéletesen működik,aklímát kivéve.Szerintetek javítható még gazdaságosan?

Hello!
Bontott cuccokból szerintem viszonylag olcsón meg lehet javítani. Mondta, hogy hol ereszt?
3 cső van a motortérben, a klímahűtő, meg a kompresszor ahol ereszthet, meg persze ezek csatlakozása ahová érdemes új O gyűrűket venni.
Ha veszel valamit, 1.4 vagy 1.6 benzinesből legyen.
Naplózva

krissz306

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 53
  • Autó színe: világoskék
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Csengőd
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #34069 Dátum: 2021 Szeptember, 19, 17:11:17 »

Sziasztok!
Menet közben időnként tompa kopogást hallok a jobb első kerék felől.
Megemeltem, és mindkét első kerék forgatásakor kopogás hallatszik egészen bentről, a váltó környékéről.
Féltengely készül megadni magát?  ???
Naplózva

krissz306

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 53
  • Autó színe: világoskék
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Csengőd
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #34070 Dátum: 2021 Szeptember, 22, 11:23:55 »

Sziasztok!
Menet közben időnként tompa kopogást hallok a jobb első kerék felől.
Megemeltem, és mindkét első kerék forgatásakor kopogás hallatszik egészen bentről, a váltó környékéről.
Féltengely készül megadni magát?  ???

Stabilizátor karokat kellett cserélni elöl, és megszűnt a kopogás menet közben.
Viszont a megemelt kerék forgatásakor hallható kottyanó hangra a váltó alól nem tudtak semmi érdemlegeset mondani.
Naplózva

violino

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 182
  • Évjárat: 2002.07
  • Lakóhely: Jász-Nagykun -Szolnok
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #34071 Dátum: 2021 Október, 28, 23:27:00 »

Üdv!

Bocs az offolásért, de úgy gondolom ez a probléma bármelyik 16 szelepes motornál jelentkezhet.



 Renault Clio II. 1.2 16v. Gyertyáit szeretném megnézni. A csatlakozókat hogyan kell leszedni a gyertyákról,mert számomra nem akar lejönni. Van valamilyen spéci mozdulat amivel ez simán megy, vagy begyógyulhatott mert olyan mélyen benyúlik a hengerfejbe?
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 273
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #34072 Dátum: 2021 Október, 29, 22:32:51 »

Sziasztok!

Talán volt már szó róla, de ha nem, akkor érdekelne, hogy szerintetek érdemes cserélni manuális váltóban az olajat? Ha igen, csinálta már valaki? Megoldható az olajcsere egy szakszervizben? Mennyi km után lehet javasolt a csere? Vagy teljesen felesleges az aggodalmam?

Köszi a választ előre is!
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 335
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.552
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #34073 Dátum: 2021 Október, 31, 14:50:50 »

Sziasztok!

Talán volt már szó róla, de ha nem, akkor érdekelne, hogy szerintetek érdemes cserélni manuális váltóban az olajat? Ha igen, csinálta már valaki? Megoldható az olajcsere egy szakszervizben? Mennyi km után lehet javasolt a csere? Vagy teljesen felesleges az aggodalmam?

Köszi a választ előre is!

Ennyi idős autóknál már kimondottan ajánlott lecserélni, igen. Oldalt van egy leeresztő- és egy feltöltő nyílás is a váltón. Általános szerelő is könnyűszerrel le tudja cserélni, nem kell szakszerviz. Potosan két liter váltóolaj kell, 75W80.
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 273
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #34074 Dátum: 2021 Október, 31, 15:18:28 »

Ennyi idős autóknál már kimondottan ajánlott lecserélni, igen. Oldalt van egy leeresztő- és egy feltöltő nyílás is a váltón. Általános szerelő is könnyűszerrel le tudja cserélni, nem kell szakszerviz. Potosan két liter váltóolaj kell, 75W80.

Szia! Köszönöm a választ! Nagy tétben mernék fogadni, hogy az eddigi 230e km alatt 2001 óta még soha nem volt cserélve az olaj. Szerintem megvárom a következő olajcserét, és jövőre megejtem a cserét, habár lehetséges, hogy nem várok vele addig. Nem lehet egy nagy költség, viszont jó lenne nyugodtan aludni és megőrizni az amúgy jó állapotban lévő autót, ameddig csak lehet ebben az egyre furább (autós) világban... Van esetleg konkrét tipped az olajra? Total? Vagy valami más?
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 335
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.552
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #34075 Dátum: 2021 November, 01, 09:07:40 »

Szia! Köszönöm a választ! Nagy tétben mernék fogadni, hogy az eddigi 230e km alatt 2001 óta még soha nem volt cserélve az olaj. Szerintem megvárom a következő olajcserét, és jövőre megejtem a cserét, habár lehetséges, hogy nem várok vele addig. Nem lehet egy nagy költség, viszont jó lenne nyugodtan aludni és megőrizni az amúgy jó állapotban lévő autót, ameddig csak lehet ebben az egyre furább (autós) világban... Van esetleg konkrét tipped az olajra? Total? Vagy valami más?

Ugyanígy vagyok vele én is: ameddig csak bírom, meg szeretném tartani kis autómat. :)
Kimondottan a Total 75W80-at javaslom. Emlékeim szerint nem is volt drága.
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 273
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #34076 Dátum: 2021 November, 01, 23:03:24 »

Ugyanígy vagyok vele én is: ameddig csak bírom, meg szeretném tartani kis autómat. :)
Kimondottan a Total 75W80-at javaslom. Emlékeim szerint nem is volt drága.

Köszönöm, így teszek, a 240e km-es olajcserénél megejtem a váltóolaj cseréjét is, totál biztos, hogy Total megy bele!  _pug
Naplózva

lajos

  • Férfi
  • Klubfüggő
  • *
  • Népszerűség: 162
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.855
  • Autó színe: "ezüst metál"
  • Évjárat: 1999.10
  • Lakóhely: Szentes
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #34077 Dátum: 2021 November, 18, 18:51:11 »

Ennyi idős autóknál már kimondottan ajánlott lecserélni, igen. Oldalt van egy leeresztő- és egy feltöltő nyílás is a váltón. Általános szerelő is könnyűszerrel le tudja cserélni, nem kell szakszerviz. Potosan két liter váltóolaj kell, 75W80.
Sziasztok Rég jártam erre. Én a váltóolaj feltöltést a váltó tetején található "szuszogón" keresztül oldottam meg.Egy kis cső meg egy tölcsér némi idő.
Naplózva
"Ezt valóban élmény...."
Oldalak: 1 ... 680 681 [682]   Fel
 


Az oldal 0.464 másodperc alatt készült el 29 lekéréssel.