Peugeot 306 Klub - Az Első Magyar Peugeot 306 Klub

Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Részletes kereső  

Szavazás

A gázolajba raksz dermedés gátlót külön?

Igen
- 6 (7.1%)
Nem
- 32 (38.1%)
Benzin üzemű az autóm
- 46 (54.8%)

Összes szavazó: 80


Oldalak: 1 ... 9 10 [11] 12 13 14   Le

Szerző Téma: Füstös topik  (Megtekintve 243177 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Kolin

  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 149
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.785
  • Autó színe: Zöld metál
  • Évjárat: 1996
  • Lakóhely: Borsod megye
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Sedan
Re:Füstös topik
« Válasz #500 Dátum: 2014 Április, 28, 20:37:32 »

17-es turbó elég lenne?most bosch adagoló van fenn nagyobb elem nem lenne elég másik adagoló kell?A turbót hogy tudom leg egyszerűbben levenni?
Ha gt17-re gondolsz, az elég lehet. Az adagoló belsejét is elég kicserélni nagyobb eleműre. A turbót csavarok fogják...
Naplózva

hkuli

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 6
  • Autó színe: ezüst
  • Évjárat: 1999
  • Kor: 20
  • Lakóhely: dudar
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: 5 ajtós
Re:Füstös topik
« Válasz #501 Dátum: 2014 Április, 28, 21:33:29 »

Azt én is tudom hogy a turbót csavarok fogják de annyira a motor mögött van hogy lehetetlen hozzáférni
Naplózva

Kolin

  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 149
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.785
  • Autó színe: Zöld metál
  • Évjárat: 1996
  • Lakóhely: Borsod megye
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Sedan
Re:Füstös topik
« Válasz #502 Dátum: 2014 Április, 29, 11:24:13 »

Azt én is tudom hogy a turbót csavarok fogják de annyira a motor mögött van hogy lehetetlen hozzáférni
Aknáról kell próbálkozni, esetleg kicsit megemelni/billenteni a motort.
Naplózva

sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 26
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 278
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1995
  • Lakóhely: Kolontár
  • Motor: 1.9TD
Re:Füstös topik
« Válasz #503 Dátum: 2014 Május, 22, 14:16:54 »

Sziasztok!

Adott egy 1995-ös 1,9TD 306-os. Olyan problémám van vele, hogy járó motornál hátramenetet nem lehet kapcsolni, csak kerreg, nem is erőltettem. Egyest is elég nehezen veszi be, de itt nem kerrenik. Az autó külföldről származik, nemrég került hozzám ilyen állapotban, előéletéről nem tudok semmit. A kuplungbowdent kicseréltem egy másik bontottra, de semmi nem változott. Kuplungtárcsa hiba lehet? Vagy váltó?

Előre is köszönöm a segítséget.
Naplózva

parizs

  • Adminisztrátor
  • Klubfüggő
  • *****
  • Népszerűség: 200
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.135
  • Autó színe: sötétkék
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.8 - 16V
  • Típus: 5 ajtós
  • peugeot_boxer
Re:Füstös topik
« Válasz #504 Dátum: 2014 Május, 22, 16:53:10 »

Sziasztok!

Adott egy 1995-ös 1,9TD 306-os. Olyan problémám van vele, hogy járó motornál hátramenetet nem lehet kapcsolni, csak kerreg, nem is erőltettem. Egyest is elég nehezen veszi be, de itt nem kerrenik. Az autó külföldről származik, nemrég került hozzám ilyen állapotban, előéletéről nem tudok semmit. A kuplungbowdent kicseréltem egy másik bontottra, de semmi nem változott. Kuplungtárcsa hiba lehet? Vagy váltó?

Előre is köszönöm a segítséget.

Szia!

Én kuplungra gyanakodnék, valószínűleg nem emel ki rendesen.
Naplózva

DrSanya

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 1
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 163
  • Lakóhely: Tahi
  • Motor: Egyb
  • Típus: Break
Re:Füstös topik
« Válasz #505 Dátum: 2014 Május, 23, 07:56:54 »

szép reggelt!

1.9D (WJZ) klíma használat mellett megemelkedik a vízhő fok 90 körüli értékre. Városban még oké lenne de nem azt M0-n 80-110 km/h közt.
Számomra fura vagy valami haldoklik?
Normál üzembe klíma nélkül 80 fölé nem megy. Hűtőfolyadék szint rendben, vízpumpában kb 5000km van vegyes használatban.

Sanya
Naplózva
Soha ne hajts gyorsabban, mint amilyen gyorsan az őrangyalod repülni tud!

Kolin

  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 149
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.785
  • Autó színe: Zöld metál
  • Évjárat: 1996
  • Lakóhely: Borsod megye
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Sedan
Re:Füstös topik
« Válasz #506 Dátum: 2014 Május, 23, 08:30:02 »

szép reggelt!

1.9D (WJZ) klíma használat mellett megemelkedik a vízhő fok 90 körüli értékre. Városban még oké lenne de nem azt M0-n 80-110 km/h közt.
Számomra fura vagy valami haldoklik?
Normál üzembe klíma nélkül 80 fölé nem megy. Hűtőfolyadék szint rendben, vízpumpában kb 5000km van vegyes használatban.

Sanya

Hello!
Szerintem normális, hogy klímával melegebb. Mivel klíma nélkül 80-on van, így sztem nincs semmi gond, klímával meg normális, hogy jobban felmelegszik. Akkor van gond, ha 90 fok fölé megy.
gond.
Naplózva

laszlo

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 45
  • Autó színe: black
  • Évjárat: 1998
  • Kor: 23
  • Lakóhely: zalaerdőd
  • Motor: 1.8 - 16V
  • Típus: 3 ajtós
Re:Füstös topik
« Válasz #507 Dátum: 2014 Május, 25, 20:05:34 »

Sziasztok. Olyan kérdésem lenne hogy a 2.0hdi siemens Befecskendező rendszerét ki lehet-e cserélni boschra? Minden meg van hozzá, ecu, kábelek stb, meghát ugye a Befecskendező rendszer is.
Naplózva

sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 26
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 278
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1995
  • Lakóhely: Kolontár
  • Motor: 1.9TD
Re:Füstös topik
« Válasz #508 Dátum: 2014 Május, 28, 17:40:25 »

Szia!

Én kuplungra gyanakodnék, valószínűleg nem emel ki rendesen.

Köszönöm! Akkor nem úszom meg a szétszedést.
Naplózva

DrSanya

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 1
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 163
  • Lakóhely: Tahi
  • Motor: Egyb
  • Típus: Break
Re:Füstös topik
« Válasz #509 Dátum: 2014 November, 28, 17:47:47 »

Sziasztok,

prémium gázolajról vélemény?
csak azt, felesleges esetleg csak bizonyos márka (OMV, Shell) vagy nincs különbség olyan mint a sima csak drágább ;)
Naplózva
Soha ne hajts gyorsabban, mint amilyen gyorsan az őrangyalod repülni tud!

matska

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 6
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 126
  • Autó színe: Piros
  • Évjárat: 1996/05
  • Kor: 40
  • Lakóhely: Sárkeresztes
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: 5 ajtós
Re:Füstös topik
« Válasz #510 Dátum: 2014 November, 28, 18:10:07 »

Sziasztok,

prémium gázolajról vélemény?
csak azt, felesleges esetleg csak bizonyos márka (OMV, Shell) vagy nincs különbség olyan mint a sima csak drágább ;)

Ha érzel is különbséget az csak lélektani. Ha véletlenül kevesebbet eszik vele akkor te nyomtad kevésbé a gázt mert azt akartad tudat alatt, hogy kevesebbet egyen.  ;)
A szaga más lehet kémény oldalon az eltérő adalékolás miatt.

Mindig röhögök az OMV téli gázolajon amiben egy dermedésgátló csodaszer van: pár százalék benzin ami ugyebár amúgy is előfordul benne, a kőolaj lepárlásnál minden folyékony frakcióban van minden csak különböző arányban.
Naplózva
Sajnos el kellett adnom az előrehaladott korrózió miatt amit már nem volt érdemes kezelni de bizton állítom, hogy életem legjobb és legmegbízhatóbb autója volt 8 éven és majd 200.000ezer km-en keresztül pedig 16 éves korában vettem 400 Euróért végtelen +2 km-rel. XUD9TE forever!

DrSanya

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 1
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 163
  • Lakóhely: Tahi
  • Motor: Egyb
  • Típus: Break
Re: Re:Füstös topik
« Válasz #511 Dátum: 2014 November, 28, 19:06:25 »

Ha érzel is különbséget az csak lélektani. Ha véletlenül kevesebbet eszik vele akkor te nyomtad kevésbé a gázt mert azt akartad tudat alatt, hogy kevesebbet egyen.  ;)
A szaga más lehet kémény oldalon az eltérő adalékolás miatt.

Mindig röhögök az OMV téli gázolajon amiben egy dermedésgátló csodaszer van: pár százalék benzin ami ugyebár amúgy is előfordul benne, a kőolaj lepárlásnál minden folyékony frakcióban van minden csak különböző arányban.
Köszönöm
Nem tankoltam, előtte inkább érdeklődők. A szerelő mondta, aki dizelekkel foglalkozik csak, hogy érdemes mert tisztítja a rendszert. Ezért kérdeztem inkább nem a hideg miatt.
Fogyasztása az autónak nem megy 5.7 fölé akárhogy kozlekedem vele.
Naplózva
Soha ne hajts gyorsabban, mint amilyen gyorsan az őrangyalod repülni tud!

jocó vezér

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 97
  • Autó színe: Grafit metál
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Baja
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Füstös topik
« Válasz #512 Dátum: 2014 December, 12, 17:25:59 »

Sziasztok!

A napokban felgyulladt a diagnosztika, vagy katalizátor lámpa.Elvittem a szerelőhöz és a számítógép a katalizátor szűrésének a romlását jelezte. Létezik az hogy esetleg a szonda koszolódott el? Vagy tényleg katalizátort kell cserélni?Érdemes bontott katalizátort nézni? Nem szívesen költenék most 130 ezret rá.Attól függetlenül az autó jóé megy, rendesen húz és nem rángat.Vagy egy szarabb minőségi benzin okozza ezt? Valakinek volt ,ár tapasztalata ilyenben segítsen.A kocsi 2001-es 98  LE kombi Break.
Naplózva

Kolin

  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 149
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.785
  • Autó színe: Zöld metál
  • Évjárat: 1996
  • Lakóhely: Borsod megye
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Sedan
Re: Re:Füstös topik
« Válasz #513 Dátum: 2014 December, 14, 11:09:30 »

Köszönöm
Nem tankoltam, előtte inkább érdeklődők. A szerelő mondta, aki dizelekkel foglalkozik csak, hogy érdemes mert tisztítja a rendszert. Ezért kérdeztem inkább nem a hideg miatt.
Fogyasztása az autónak nem megy 5.7 fölé akárhogy kozlekedem vele.

Szerintem nemsok köze van a rendszer tisztításához...
Meg ezek azért annyira nem érzékenyek a koszra mint az újabbak (HDI, stb.)
Naplózva

Sannze

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 6
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 190
  • Autó színe: Moonstone blue
  • Évjárat: 2006.11
  • Kor: 35
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 2.0HDI
  • Típus: Break
    • Peugeot Klub
Re: Re:Füstös topik
« Válasz #514 Dátum: 2014 December, 29, 15:06:35 »

Szerintem nemsok köze van a rendszer tisztításához...
Meg ezek azért annyira nem érzékenyek a koszra mint az újabbak (HDI, stb.)

Az OMW-nél azt írják, hogy a Maxx nem tartalmaz pararffin részecskéket. 30Ft/liter árkülönbségnél nagyjából 30L fölött jobban megéri külön adalékanyagot venni, és hozzáönteni a sima dízelhez. A többiekkel azt tapasztaltuk, nagyobb különbség érezhető ha új/felújított benzinkúton tankolsz, mint aminek már leromlott állapotba van a tartálya.
Naplózva

Adam89

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 40
  • Autó színe: kék
  • Évjárat: 1996
  • Kor: 25
  • Lakóhely: Salgótarján
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Sedan
Re:Füstös topik
« Válasz #515 Dátum: 2014 December, 31, 17:17:15 »

Ma izzitógyertyákat cseréltem és észrevettem hogy a cooler belseje olajos....mit lehet tenni ilyenkor?Illetve ott a hengerfej tetején kap e rendesen levegőt?Morotháztető légbeömlő vagy egy másik cooler a lökösbe?
Naplózva

sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 26
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 278
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1995
  • Lakóhely: Kolontár
  • Motor: 1.9TD
Re:Füstös topik
« Válasz #516 Dátum: 2014 December, 31, 18:17:26 »

Ma izzitógyertyákat cseréltem és észrevettem hogy a cooler belseje olajos....mit lehet tenni ilyenkor?Illetve ott a hengerfej tetején kap e rendesen levegőt?Morotháztető légbeömlő vagy egy másik cooler a lökösbe?

A cooler belsejébe a turbó hord fel olajat. Ez jöhet magából a turbóból (kopott) vagy a kartergázzal, ami a turbó elé van bekötve a szívócsőbe. Ha nincs nagy mennyiségű olaj a coolerban, akkor szerintem nem kell vele foglalkozni.
Angol fórumon azt írják, hogy a gyári cooler kb 120-130 lóerőig felel meg. Szóval ha nincs tuningolva a géped, akkor teljesen jó így, ahogy van. A menetszelet a hűtőmaszk és a motorháztető burkolata vezetik rá a coolerre.
Naplózva

Adam89

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 40
  • Autó színe: kék
  • Évjárat: 1996
  • Kor: 25
  • Lakóhely: Salgótarján
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Sedan
Re:Füstös topik
« Válasz #517 Dátum: 2014 December, 31, 22:06:41 »

A cooler belsejébe a turbó hord fel olajat. Ez jöhet magából a turbóból (kopott) vagy a kartergázzal, ami a turbó elé van bekötve a szívócsőbe. Ha nincs nagy mennyiségű olaj a coolerban, akkor szerintem nem kell vele foglalkozni.
Angol fórumon azt írják, hogy a gyári cooler kb 120-130 lóerőig felel meg. Szóval ha nincs tuningolva a géped, akkor teljesen jó így, ahogy van. A menetszelet a hűtőmaszk és a motorháztető burkolata vezetik rá a coolerre.

Mi számít sok olajnak ? Ha sikerülne találni valami rendes kinézetű légbeömlőt, szerintem kivágnám a motorháztetőt, mert ugy mégiscsak jobban kapna hideg levegőt a cooler :D  gondolom :D
Naplózva

sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 26
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 278
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1995
  • Lakóhely: Kolontár
  • Motor: 1.9TD
Re:Füstös topik
« Válasz #518 Dátum: 2015 Január, 01, 09:00:23 »

Mi számít sok olajnak ? Ha sikerülne találni valami rendes kinézetű légbeömlőt, szerintem kivágnám a motorháztetőt, mert ugy mégiscsak jobban kapna hideg levegőt a cooler :D  gondolom :D

Nehéz megmondani. Ha folyik belőle, amikor oldalra fordítod az már sok. :D Ha nem tapasztalsz jelentős olajfogyasztást, akkor nem kell aggódnod. Talán a többiek tudnak majd mondani valamit.

Én a helyedben nem bántanám a motorháztetőt. Nem az a baj a gyárival, hogy nem kap elég levegőt, hanem hogy nem tud elég gyorsan távozni a meleg levegő, mert útban van a hengerfej. Egy bizonyos teljesítmény felett ezért nem jó már, mert megreked ott a forró levegő. Ugye minél magasabb a turbó nyomás, annál forróbb lesz a levegő. Ha gyári értéken van a nyomásod, akkor minden gond nélkül le tudja hűteni így ahogy van.
Naplózva

Adam89

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 40
  • Autó színe: kék
  • Évjárat: 1996
  • Kor: 25
  • Lakóhely: Salgótarján
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Sedan
Re:Füstös topik
« Válasz #519 Dátum: 2015 Január, 01, 09:52:02 »

Tegnap cseréltem az izzitógyertyákat.....azóta nem indul azautó sajnos.Vagyis elég soket kell tekertetni mire beindul......
A gázolajat engedheti vissza?Mert az első két nyomócsövet le kellett venni meg az a 30centiset is ami a szűrő és az adagoló között van.Lehet hogy levegős lett?Van a rendszerben visszafolyásgátló.....ugyhogy nem értem :'(


Most meg a fűtőradiátorral harcolok....elvileg 4-5 éve lett benne cserélve,de hogy uj lett e beletéve azt nem lehet tudni.... ugyhogy most levettem a csöveket és tettem rá másikat és föltöltöttem ecettel hátha kitisztítja a belsejét..... ha nem akkor sajna cserélni kell de ahogy olvastam ahoz eléggé szét kell szedni a műszerfalat :-[
Naplózva

sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 26
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 278
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1995
  • Lakóhely: Kolontár
  • Motor: 1.9TD
Re:Füstös topik
« Válasz #520 Dátum: 2015 Január, 01, 12:48:15 »

Tegnap cseréltem az izzitógyertyákat.....azóta nem indul azautó sajnos.Vagyis elég soket kell tekertetni mire beindul......
A gázolajat engedheti vissza?Mert az első két nyomócsövet le kellett venni meg az a 30centiset is ami a szűrő és az adagoló között van.Lehet hogy levegős lett?Van a rendszerben visszafolyásgátló.....ugyhogy nem értem :'(


Most meg a fűtőradiátorral harcolok....elvileg 4-5 éve lett benne cserélve,de hogy uj lett e beletéve azt nem lehet tudni.... ugyhogy most levettem a csöveket és tettem rá másikat és föltöltöttem ecettel hátha kitisztítja a belsejét..... ha nem akkor sajna cserélni kell de ahogy olvastam ahoz eléggé szét kell szedni a műszerfalat :-[

Ha van multimétered, akkor meg kéne mérni, hogy eljut-e az áram izzításkor a gyertyákra. Nekem is csinált ilyet gyertya cserekor. Megtisztogattam az kábel sarukat, ami összeköti a gyertyákat és jó lett. Szerintem ha beindul, akkor a levegőt már kidolgozza a rendszerből, de ebben nem vagyok biztos.

Radiátorral kapcsolatban nincs tapasztalatom. Itt a fórumon olvasottak alapján csak a csere szokott segíteni és érdemes újat venni, mert a használt lehet hogy egy hónap múlva tönkremegy... De lehet, hogy szerencséd lesz a tisztítással is.
Naplózva

Adam89

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 40
  • Autó színe: kék
  • Évjárat: 1996
  • Kor: 25
  • Lakóhely: Salgótarján
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Sedan
Re:Füstös topik
« Válasz #521 Dátum: 2015 Január, 01, 15:49:29 »

A gyertyák kapnak áramot mert mikor ráadom a gyujtást és izzít akkor egy vezetékkel összezártam a testtel és szikrázott :D és mikor visszaraktam egyből meg is csiszoltam a sarukat hogy tuti jó legyen.

A radiátort meg kétszer föltöltöttem ecettel és vártam pár órát.....majd kiderül lesz e valami hatása.Egyébként ha jó a radiátor akkor jó fűtés van a kocsiban?Mert jelenleg a ventim csak max fordulaton megy de igy se szoktam izzadni.....
Naplózva

sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 26
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 278
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1995
  • Lakóhely: Kolontár
  • Motor: 1.9TD
Re:Füstös topik
« Válasz #522 Dátum: 2015 Január, 01, 16:05:47 »

A gyertyák kapnak áramot mert mikor ráadom a gyujtást és izzít akkor egy vezetékkel összezártam a testtel és szikrázott :D és mikor visszaraktam egyből meg is csiszoltam a sarukat hogy tuti jó legyen.

A radiátort meg kétszer föltöltöttem ecettel és vártam pár órát.....majd kiderül lesz e valami hatása.Egyébként ha jó a radiátor akkor jó fűtés van a kocsiban?Mert jelenleg a ventim csak max fordulaton megy de igy se szoktam izzadni.....

Én meg vagyok elégedve a fűtésével. Nemrég cseréltem termosztátot, így 80 fok körülre beáll a vízhőfok és ha maxon menetem a ventilátort, akkor gyorsan meg lehet izzadni benne. :D
Naplózva

Adam89

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 40
  • Autó színe: kék
  • Évjárat: 1996
  • Kor: 25
  • Lakóhely: Salgótarján
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Sedan
Re:Füstös topik
« Válasz #523 Dátum: 2015 Január, 01, 16:22:41 »

Én meg vagyok elégedve a fűtésével. Nemrég cseréltem termosztátot, így 80 fok körülre beáll a vízhőfok és ha maxon menetem a ventilátort, akkor gyorsan meg lehet izzadni benne. :D

A hőfok nekem is 80nál áll meg, pályán négy személlyel dombon meg föl 90 körülre.
Naplózva

Adam89

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 40
  • Autó színe: kék
  • Évjárat: 1996
  • Kor: 25
  • Lakóhely: Salgótarján
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Sedan
Re:Füstös topik
« Válasz #524 Dátum: 2015 Január, 01, 18:29:13 »

Most voltam a kocsoval próbakörön.....a fútés nem javult ugyhogy cserélni kell a radiátort sajnos, de ami jobban idegesít az az hogy már most nehezen indult..... pedig van a rendszerben az adagoló előtt vosszafolyásgátló, és ugye a szűrőben is marad elég cucc, mégsem indul elsőre :-[

mi lehet még a baja?
Naplózva

kissaty -p3u0e6t-

  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 34
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.771
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 1996.11
  • Lakóhely: Kenéz
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
  • p3u0e6t SL Wintertime®™
    • @pump_upp - best crypto pumps on telegram !
Re:Füstös topik
« Válasz #525 Dátum: 2015 Január, 06, 21:11:53 »

Most voltam a kocsoval próbakörön.....a fútés nem javult ugyhogy cserélni kell a radiátort sajnos, de ami jobban idegesít az az hogy már most nehezen indult..... pedig van a rendszerben az adagoló előtt vosszafolyásgátló, és ugye a szűrőben is marad elég cucc, mégsem indul elsőre :-[

mi lehet még a baja?

sok baja nem lehet . első körben gyorsan kicserélném a visszacsapó szelepet egy újra.

DrSanya

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 1
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 163
  • Lakóhely: Tahi
  • Motor: Egyb
  • Típus: Break
Re:Füstös topik
« Válasz #526 Dátum: 2015 Január, 07, 19:20:58 »

szép estét!

két problémáva küzdök az 1.9D-vel (WJZ)
1. iszonyat nehezen indul el 0 fok alatt, csillag garázs és cégnél is kinti parkoló. tavaly nem tapasztaltam igaz nem is volt ilyen hideg. többszőr is ráizzítottam ma is de ugyan az mint tegnap. akksi jó kondiban van.
2. autóút temp kb 90 gyorsítani akartam (~2500 forudlatról ~3000re) és olyan volt mint ha csúzsnak a kuplung, de csak kb 1mp-ig. lehetséges? hiba?

Üdv
Sanya
Naplózva
Soha ne hajts gyorsabban, mint amilyen gyorsan az őrangyalod repülni tud!

sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 26
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 278
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1995
  • Lakóhely: Kolontár
  • Motor: 1.9TD
Re:Füstös topik
« Válasz #527 Dátum: 2015 Január, 07, 21:28:23 »

szép estét!

két problémáva küzdök az 1.9D-vel (WJZ)
1. iszonyat nehezen indul el 0 fok alatt, csillag garázs és cégnél is kinti parkoló. tavaly nem tapasztaltam igaz nem is volt ilyen hideg. többszőr is ráizzítottam ma is de ugyan az mint tegnap. akksi jó kondiban van.
2. autóút temp kb 90 gyorsítani akartam (~2500 forudlatról ~3000re) és olyan volt mint ha csúzsnak a kuplung, de csak kb 1mp-ig. lehetséges? hiba?

Üdv
Sanya

Üdv!

1. Ha csak 0 fok alatt indul nehezen, akkor szerintem az izzító gyertyák nincsenek már a toppon. Próbáld meg, hogy miután elalszik az izzítás lámpa, még nem indítasz, hanem vársz 10-15 másodpercet. A lámpa kialszik ugyan, de izzít tovább. (Nálam TD-nél ez szokott segíteni) Másik ami lehet, hogy ledermed a gázolaj. Ez ellen annyit tehetsz, hogy megpróbálsz valami "téli gázolajat" tankolni. Lenne még egy harmadik lehetőség is, hogy levegősödik az üzemanyagrendszer, de akkor szerintem 0 fok felett is nehezen indulna.

2. Ahogy kopik a kuplungtárcsa először 5. sebességben kezd el meg-megcsúszni, majd egyre alacsonyabb fokozatban is.
Naplózva

DrSanya

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 1
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 163
  • Lakóhely: Tahi
  • Motor: Egyb
  • Típus: Break
Re:Füstös topik
« Válasz #528 Dátum: 2015 Január, 08, 07:09:08 »

Üdv!

1. Ha csak 0 fok alatt indul nehezen, akkor szerintem az izzító gyertyák nincsenek már a toppon. Próbáld meg, hogy miután elalszik az izzítás lámpa, még nem indítasz, hanem vársz 10-15 másodpercet. A lámpa kialszik ugyan, de izzít tovább. (Nálam TD-nél ez szokott segíteni) Másik ami lehet, hogy ledermed a gázolaj. Ez ellen annyit tehetsz, hogy megpróbálsz valami "téli gázolajat" tankolni. Lenne még egy harmadik lehetőség is, hogy levegősödik az üzemanyagrendszer, de akkor szerintem 0 fok felett is nehezen indulna.

2. Ahogy kopik a kuplungtárcsa először 5. sebességben kezd el meg-megcsúszni, majd egyre alacsonyabb fokozatban is.

Köszönöm
1. a plusz 10-15 mp mintha nyár lenne úgy indult, izzító gyertyákat kívánság listára felírtam :P
2. remélem lesz időpont a szerelőnél  erre a hétre, mert ritkán jelentkezik, de hajlamos vagyok 50km/h is 5.be váltani és azért zavar
Naplózva
Soha ne hajts gyorsabban, mint amilyen gyorsan az őrangyalod repülni tud!

sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 26
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 278
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1995
  • Lakóhely: Kolontár
  • Motor: 1.9TD
Re:Füstös topik
« Válasz #529 Dátum: 2015 Január, 08, 08:20:27 »

Köszönöm
1. a plusz 10-15 mp mintha nyár lenne úgy indult, izzító gyertyákat kívánság listára felírtam :P
2. remélem lesz időpont a szerelőnél  erre a hétre, mert ritkán jelentkezik, de hajlamos vagyok 50km/h is 5.be váltani és azért zavar

Ha ritkán jelentkezik, akkor nem kell még annyira aggódni. 50km/h-nál ötösben elég keveset forog a motor és az olajnyomás is alacsonyabb, viszont a terhelés nagyobb. Ez nem tesz annyira jót a motornak az én meglátásom szerint.
Naplózva

DrSanya

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 1
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 163
  • Lakóhely: Tahi
  • Motor: Egyb
  • Típus: Break
Re:Füstös topik
« Válasz #530 Dátum: 2015 Január, 08, 17:44:05 »

Ha ritkán jelentkezik, akkor nem kell még annyira aggódni. 50km/h-nál ötösben elég keveset forog a motor és az olajnyomás is alacsonyabb, viszont a terhelés nagyobb. Ez nem tesz annyira jót a motornak az én meglátásom szerint.
Kezd zavaró lenni, hogy autópálya felhajtónál nem tudok rendesen gyorsítani.
Lehet állítani a kuplungon valamennyit esetleg?
Nem vagyok autószerelő, de én úgy gondolom ha a motor alapjáraton (1000-1050 fordulat) felépíti a nyomást és van rendes kenés akkor 50nél ami kb 1300 fordulat és nem erőlködik az autó akkor meg van a megfelelő nyomás és kenés.
Naplózva
Soha ne hajts gyorsabban, mint amilyen gyorsan az őrangyalod repülni tud!

sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 26
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 278
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1995
  • Lakóhely: Kolontár
  • Motor: 1.9TD
Re:Füstös topik
« Válasz #531 Dátum: 2015 Január, 08, 17:58:57 »

Kezd zavaró lenni, hogy autópálya felhajtónál nem tudok rendesen gyorsítani.
Lehet állítani a kuplungon valamennyit esetleg?
Nem vagyok autószerelő, de én úgy gondolom ha a motor alapjáraton (1000-1050 fordulat) felépíti a nyomást és van rendes kenés akkor 50nél ami kb 1300 fordulat és nem erőlködik az autó akkor meg van a megfelelő nyomás és kenés.

Meg kell nézni, hogy milyen a kuplungbowden. Ha automata állítású, akkor nem lehet, ha kézi állítású akkor igen. Ezt ott fogod látni, ahol a bovden a motortérből bemegy az utastérbe. Google képkeresőbe beírva meg tudod nézni melyik hogy néz ki, de szerintem automata lesz.
Autószerelő én sem vagyok, úgy olvastam egy cikkben. http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/05/15/a_nyomatek_ol_nem_a_fordulat/
Ha van időd olvasd el. A közepe felé írnak a konkrét kérdésről.
Naplózva

F2Tom

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 5
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 145
  • Autó színe: bordó
  • Évjárat: 1995
  • Kor: 28
  • Lakóhely: Székesfehérvár
  • Motor: 1.9TD
Re:Füstös topik
« Válasz #532 Dátum: 2015 Január, 08, 20:48:36 »

Én is azt javaslom, ne közlekedj 50-el 5-ben. Max akkor ha lejtőn gurulsz, és minimális a terhelés. Persze, van olajnyomás, de semmilyen belsőégésű motornak nem tesz jót az alacsony fordulat, a turbónak meg főleg nem, nem tudom, a tiéd TD-e. Én mindig betartom, hogy 1500 alatt nem nagyon használom, de ha mégis, akkor konstans gázzal gurulok, nem terhelem.
Nekem újabban olyan gondom van, hogy hőmérséklettől és vízhőfoktól függetlenül időnként nagyon sokáig teker az indító, mire elkapja. Megfigyeltem, hogy ha sík terepen állok, akkor nem csinálja, fél tekerésre már indul, viszont ha szintkülönbség van, már egyből nehezen indul. Gondolom a gázolaj valahol levegősödhet, vagy elengedi valami a nyomást. A kis kézipumpa nem lehet ludas szerintetek?


Kezd zavaró lenni, hogy autópálya felhajtónál nem tudok rendesen gyorsítani.
Lehet állítani a kuplungon valamennyit esetleg?
Nem vagyok autószerelő, de én úgy gondolom ha a motor alapjáraton (1000-1050 fordulat) felépíti a nyomást és van rendes kenés akkor 50nél ami kb 1300 fordulat és nem erőlködik az autó akkor meg van a megfelelő nyomás és kenés.
Naplózva

sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 26
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 278
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1995
  • Lakóhely: Kolontár
  • Motor: 1.9TD
Re:Füstös topik
« Válasz #533 Dátum: 2015 Január, 08, 20:58:39 »

Én is azt javaslom, ne közlekedj 50-el 5-ben. Max akkor ha lejtőn gurulsz, és minimális a terhelés. Persze, van olajnyomás, de semmilyen belsőégésű motornak nem tesz jót az alacsony fordulat, a turbónak meg főleg nem, nem tudom, a tiéd TD-e. Én mindig betartom, hogy 1500 alatt nem nagyon használom, de ha mégis, akkor konstans gázzal gurulok, nem terhelem.
Nekem újabban olyan gondom van, hogy hőmérséklettől és vízhőfoktól függetlenül időnként nagyon sokáig teker az indító, mire elkapja. Megfigyeltem, hogy ha sík terepen állok, akkor nem csinálja, fél tekerésre már indul, viszont ha szintkülönbség van, már egyből nehezen indul. Gondolom a gázolaj valahol levegősödhet, vagy elengedi valami a nyomást. A kis kézipumpa nem lehet ludas szerintetek?

Nézd meg a gázolajszűrű ház alján az adagoló felőli oldalán, hogy nem csöpög-e. Ott van egy O gyűrű ami el szokott öregedni, bár lehet, hogy már be van ragasztva...
Ha jól tudom a kézi pumpában van egy visszacsapó szelep, ami szintén lehet hibás, de az meg nem hiszem hogy összefüggne egyesen és lejtős talajjal.
Naplózva

F2Tom

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 5
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 145
  • Autó színe: bordó
  • Évjárat: 1995
  • Kor: 28
  • Lakóhely: Székesfehérvár
  • Motor: 1.9TD
Re:Füstös topik
« Válasz #534 Dátum: 2015 Január, 08, 21:22:48 »

Igen, a gázolajszűrő házban van egy patron, azt hiszem, az hőmérséklet függvényében egy bowdenen keresztül az alapjáratot húzza, de az nem működik nekem, plusz ha jól látom ragasztva van már. Viszont az adagoló LDA tornyon levő túlfolyójából folyamatosan csöpög a gázolaj. Lehet, hogy ott megy el a nyomás? El fogom vinni egy tömítésszett cserére, meg egy revízióra. Nem tudom, azt az alapjáratszabályzó patront érdemes-e kicseréltetni, eddig is kiválóan indult és üzemelt -20-ban is. Egyébként nagyon frankón indul ezekben a mínusz 10 fokokban is, kivéve, ha lejtőn áll  ;D


Nézd meg a gázolajszűrű ház alján az adagoló felőli oldalán, hogy nem csöpög-e. Ott van egy O gyűrű ami el szokott öregedni, bár lehet, hogy már be van ragasztva...
Ha jól tudom a kézi pumpában van egy visszacsapó szelep, ami szintén lehet hibás, de az meg nem hiszem hogy összefüggne egyesen és lejtős talajjal.
Naplózva

sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 26
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 278
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1995
  • Lakóhely: Kolontár
  • Motor: 1.9TD
Re:Füstös topik
« Válasz #535 Dátum: 2015 Január, 08, 21:37:34 »

Igen, a gázolajszűrő házban van egy patron, azt hiszem, az hőmérséklet függvényében egy bowdenen keresztül az alapjáratot húzza, de az nem működik nekem, plusz ha jól látom ragasztva van már. Viszont az adagoló LDA tornyon levő túlfolyójából folyamatosan csöpög a gázolaj. Lehet, hogy ott megy el a nyomás? El fogom vinni egy tömítésszett cserére, meg egy revízióra. Nem tudom, azt az alapjáratszabályzó patront érdemes-e kicseréltetni, eddig is kiválóan indult és üzemelt -20-ban is. Egyébként nagyon frankón indul ezekben a mínusz 10 fokokban is, kivéve, ha lejtőn áll  ;D

Nem arra a patronra gondolok, az a vízkörben van benne, hanem a műanyag szűrőházon, ha jól emlékszem a patron felett. https://drive.google.com/file/d/0B95GLqddB9RLa002TE00ZXpMSnM/view?usp=sharing
Ott nézd meg, hogy nem csöpög-e.
Érdemes lenne elvinned felújításra, mert lehet, hogy amiatt indul nehezen, hogy ott levegőt kap.
Naplózva

F2Tom

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 5
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 145
  • Autó színe: bordó
  • Évjárat: 1995
  • Kor: 28
  • Lakóhely: Székesfehérvár
  • Motor: 1.9TD
Re:Füstös topik
« Válasz #536 Dátum: 2015 Január, 09, 10:48:46 »

Ja, látom, mire gondolsz. Nem hiszem, hogy onnan folyik. Egyébként ez valami csap? Úgy fest, mintha el lehetne vele zárni az anyagot. Szerinted annak a hőpatronnak van értelme, hogy kicseréltessem? Ma megyek szerelőhöz időpontot kérni.

Nem arra a patronra gondolok, az a vízkörben van benne, hanem a műanyag szűrőházon, ha jól emlékszem a patron felett. https://drive.google.com/file/d/0B95GLqddB9RLa002TE00ZXpMSnM/view?usp=sharing
Ott nézd meg, hogy nem csöpög-e.
Érdemes lenne elvinned felújításra, mert lehet, hogy amiatt indul nehezen, hogy ott levegőt kap.
Naplózva

sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 26
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 278
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1995
  • Lakóhely: Kolontár
  • Motor: 1.9TD
Re:Füstös topik
« Válasz #537 Dátum: 2015 Január, 09, 11:11:06 »

Ja, látom, mire gondolsz. Nem hiszem, hogy onnan folyik. Egyébként ez valami csap? Úgy fest, mintha el lehetne vele zárni az anyagot. Szerinted annak a hőpatronnak van értelme, hogy kicseréltessem? Ma megyek szerelőhöz időpontot kérni.

Megmondom őszintén, fogalmam nincs, hogy mi a szerepe annak... :D
A hőpatron annyit csinál, hogy hidegen megemeli az alapjáratot. Nekem működik és hidegen kevesebb fordulat alatt beindul, mint amikor már melegebb a motor. Az aksit tudod vele kímélni szerintem. Ha nem egy nagy összeg, akkor én kicserélném.
Naplózva

F2Tom

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 5
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 145
  • Autó színe: bordó
  • Évjárat: 1995
  • Kor: 28
  • Lakóhely: Székesfehérvár
  • Motor: 1.9TD
Re:Füstös topik
« Válasz #538 Dátum: 2015 Január, 23, 19:32:24 »

Kész a jármű, kapott egy garnitúra tömítést az adagoló, már nem köpköd, ellenben úgy indul reggelente a hidegben, hogy negyedet sem fordul a főtengely  :-!
Naplózva

sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 26
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 278
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1995
  • Lakóhely: Kolontár
  • Motor: 1.9TD
Re:Füstös topik
« Válasz #539 Dátum: 2015 Január, 23, 20:25:36 »

Kész a jármű, kapott egy garnitúra tömítést az adagoló, már nem köpköd, ellenben úgy indul reggelente a hidegben, hogy negyedet sem fordul a főtengely  :-!

Az a lényeg! :) Ha nem titok, elárulod, hogy mennyiért csinálták meg az adagoló felújítást?
Naplózva

F2Tom

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 5
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 145
  • Autó színe: bordó
  • Évjárat: 1995
  • Kor: 28
  • Lakóhely: Székesfehérvár
  • Motor: 1.9TD
Re:Füstös topik
« Válasz #540 Dátum: 2015 Január, 23, 22:04:44 »

Nem titok, de annyira nem nevezném felújításnak. 35 volt úgy hogy vittem, hoztam az autót. Adagolósnál a Bosch VE 35-40 körül megy, ha viszed az adagolót.


Az a lényeg! :) Ha nem titok, elárulod, hogy mennyiért csinálták meg az adagoló felújítást?
Naplózva

Adam89

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 40
  • Autó színe: kék
  • Évjárat: 1996
  • Kor: 25
  • Lakóhely: Salgótarján
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Sedan
Re:Füstös topik
« Válasz #541 Dátum: 2015 Január, 28, 20:33:48 »

Heti kétszer megyek Sopron-Salgótarján vonalon, hét közben csak boltba megyek meló után.
A kocsiból fogy a víz.... de nem mindig. Most mikor jöttem fogyott 3-4 deci de előző körben pedig semmi.....mikor milyen kedve van
Elvileg hengerfejesség kizárva mert most cseréltem olajat és nem léttam elváltozást rajta és a vizet sem forralja....
De indulásnál olyan mintha nem indulna el minden henger....de az izzitógyertyák cserélve vannak, de nagyon füstöl indulásnál :'(

Valami ötlet?
Naplózva

sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 26
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 278
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1995
  • Lakóhely: Kolontár
  • Motor: 1.9TD
Re:Füstös topik
« Válasz #542 Dátum: 2015 Január, 28, 20:56:11 »

Heti kétszer megyek Sopron-Salgótarján vonalon, hét közben csak boltba megyek meló után.
A kocsiból fogy a víz.... de nem mindig. Most mikor jöttem fogyott 3-4 deci de előző körben pedig semmi.....mikor milyen kedve van
Elvileg hengerfejesség kizárva mert most cseréltem olajat és nem léttam elváltozást rajta és a vizet sem forralja....
De indulásnál olyan mintha nem indulna el minden henger....de az izzitógyertyák cserélve vannak, de nagyon füstöl indulásnál :'(

Valami ötlet?

A víz fogyásnak 3 lehetséges magyarázata van.
1. Elcsöpög---> látnád az autó alatt a tócsát
2. Belekerül az olajba. Említetted, hogy nem látszik az olajon, szóval ez kizárható.
3. Bekerül az égéstérbe. Ez magyarázat lehet arra, hogy füstöl és nem indul valamelyik henger. Kérdés, hogy milyen az a füst. Ha szürkés, akkor nagyon valószínű, hogy ez a verzió áll fent.

A nehéz indítást csak hidegen, vagy melegen, de mondjuk 10 perc állás után is produkálja?
Naplózva

Adam89

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 40
  • Autó színe: kék
  • Évjárat: 1996
  • Kor: 25
  • Lakóhely: Salgótarján
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Sedan
Re:Füstös topik
« Válasz #543 Dátum: 2015 Január, 29, 06:13:27 »

 Sajnos szürke a füst,de csak első inditasnál,utána semmi.
Mi ilyenkor a teendő?
Naplózva

sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 26
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 278
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1995
  • Lakóhely: Kolontár
  • Motor: 1.9TD
Re:Füstös topik
« Válasz #544 Dátum: 2015 Január, 29, 08:16:30 »

Sajnos szürke a füst,de csak első inditasnál,utána semmi.
Mi ilyenkor a teendő?

Próbáld meg azt, hogy hidegen amikor elalszik az izzítás lámpa, várj még 6-10 másodpercet és csak utána indítsd el. Ha így jól indul és nem füstöl, akkor szerintem csak izzítógyertya hiba. Ha így sem jó, akkor lehet hengerfej tömítés. A hűtővízben nem érzel kipufogógáz szagot esetleg? Vagy a hűtő csövek nincsenek felfúvódva? Angol fórumon írják, hogy ezeknél a motoroknál általában a víztér és az égéstér között megy szét a hengerfej tömítés, de akkor a kipufogógáznak is be kéne kerülnie a hűtőbe. Szóval nem egyértelmű a dolog így látatlanban.
Naplózva

F2Tom

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 5
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 145
  • Autó színe: bordó
  • Évjárat: 1995
  • Kor: 28
  • Lakóhely: Székesfehérvár
  • Motor: 1.9TD
Re:Füstös topik
« Válasz #545 Dátum: 2015 Január, 29, 13:23:59 »

A szürke füst azért van, mert a nem gyújtó hengerből elégetlenül távozik a gázolaj. Először az izzítást ellenőrizném, nekem ugyanígy nehézkesen indult egy hengerem, ketté volt nyílva a gyertya, persze hogy nem működött. Mennyi idő alatt fogy el 3-4deci víz?

Sajnos szürke a füst,de csak első inditasnál,utána semmi.
Mi ilyenkor a teendő?
Naplózva

Adam89

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 40
  • Autó színe: kék
  • Évjárat: 1996
  • Kor: 25
  • Lakóhely: Salgótarján
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Sedan
Re:Füstös topik
« Válasz #546 Dátum: 2015 Január, 29, 21:34:07 »

400 km alatt megy el 3-4 deci,de volt olyan is hogy semmi nem fogyott.....
Ha a hűtőről leveszem a sapkát akkor szisszen,tehát valami nyomás lehet benne,de akkor ez nem normalis gondolom....
Jó lenne ha csak hengerfej tömítés lenne a ludas
Reggel megpróbálom hogy izzitás után várok még.
A gyertyák egy honapja lettek cserélve kb
Naplózva

sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 26
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 278
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1995
  • Lakóhely: Kolontár
  • Motor: 1.9TD
Re:Füstös topik
« Válasz #547 Dátum: 2015 Január, 30, 12:04:27 »

400 km alatt megy el 3-4 deci,de volt olyan is hogy semmi nem fogyott.....
Ha a hűtőről leveszem a sapkát akkor szisszen,tehát valami nyomás lehet benne,de akkor ez nem normalis gondolom....
Jó lenne ha csak hengerfej tömítés lenne a ludas
Reggel megpróbálom hogy izzitás után várok még.
A gyertyák egy honapja lettek cserélve kb

Valamekkora nyomás kialakul a hűtőkörben. Ez normális. Akkor van baj, ha a hűtő csövek megduzzadnak a nagy nyomástól, de azt észrevetted volna már.
Naplózva

F2Tom

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 5
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 145
  • Autó színe: bordó
  • Évjárat: 1995
  • Kor: 28
  • Lakóhely: Székesfehérvár
  • Motor: 1.9TD
Re:Füstös topik
« Válasz #548 Dátum: 2015 Január, 30, 15:56:54 »

Nekem is szisszen, az nem rendellenes, valamilyen szintű túlnyomás hidegen is van. Volt hogy másfél évig nem néztem rá a vízszintre és egy jó litert rá kellett töltenem, pedig semmi baja. Hűtősapkád nem engedi kitágulni? Nekem a motoromnál volt ilyen probléma, bár annak külön kiegyenlítőtartálya van. Szar volt a tömítés a sapkán és már üzemi hőfokon tolta ki a vizet. Kiegyenlítőtartály meg el volt repedve, onnan ment a nagyvilágba a víz. Szerintem ha a hűtőn van egy minimális sérülés, ahol el tud szivárogni, nem fogsz tócsát látni alatta. Főleg, ha csak menet közben tolja, amikor a vízpumpa már forgatja a vizet.

400 km alatt megy el 3-4 deci,de volt olyan is hogy semmi nem fogyott.....
Ha a hűtőről leveszem a sapkát akkor szisszen,tehát valami nyomás lehet benne,de akkor ez nem normalis gondolom....
Jó lenne ha csak hengerfej tömítés lenne a ludas
Reggel megpróbálom hogy izzitás után várok még.
A gyertyák egy honapja lettek cserélve kb
Naplózva

Sannze

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 6
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 190
  • Autó színe: Moonstone blue
  • Évjárat: 2006.11
  • Kor: 35
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 2.0HDI
  • Típus: Break
    • Peugeot Klub
Re:Füstös topik
« Válasz #549 Dátum: 2015 Január, 30, 19:59:00 »

A szürke füst azért van, mert a nem gyújtó hengerből elégetlenül távozik a gázolaj. Először az izzítást ellenőrizném, nekem ugyanígy nehézkesen indult egy hengerem, ketté volt nyílva a gyertya, persze hogy nem működött. Mennyi idő alatt fogy el 3-4deci víz?
Nekem az izzítórelém halt meg: furcsa volt, hogy télen-nyáron 5 másodpercig izzított. Kaptak valamennyi feszültséget a gyertyák, de csak 6. izzításra indult be...
Naplózva
Oldalak: 1 ... 9 10 [11] 12 13 14   Fel
 


Az oldal 0.444 másodperc alatt készült el 29 lekéréssel.