Szavazás

A gĂĄzolajba raksz dermedĂŠs gĂĄtlĂłt kĂźlĂśn?

Igen
6 (7.1%)
Nem
32 (38.1%)
Benzin ĂźzemĹą az autĂłm
46 (54.8%)

Összes szavazó: 80

Szerző Téma: FĂźstĂśs topik  (Megtekintve 243870 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Nem elérhető Kolin

  • V.I.P
  • KlubfĂźggő
  • **
  • Hozzászólások: 2.785
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 149
  • :2023 Július, 14, 09:51:29
Re:FĂźstĂśs topik
« Válasz #500 Dátum: 2014 Április, 28, 20:37:32 »
17-es turbĂł elĂŠg lenne?most bosch adagolĂł van fenn nagyobb elem nem lenne elĂŠg mĂĄsik adagolĂł kell?A turbĂłt hogy tudom leg egyszerĹąbben levenni?
Ha gt17-re gondolsz, az elĂŠg lehet. Az adagolĂł belsejĂŠt is elĂŠg kicserĂŠlni nagyobb elemĹąre. A turbĂłt csavarok fogjĂĄk...

Nem elérhető hkuli

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 6
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2015 Március, 10, 20:05:02
Re:FĂźstĂśs topik
« Válasz #501 Dátum: 2014 Április, 28, 21:33:29 »
Azt ĂŠn is tudom hogy a turbĂłt csavarok fogjĂĄk de annyira a motor mĂśgĂśtt van hogy lehetetlen hozzĂĄfĂŠrni

Nem elérhető Kolin

  • V.I.P
  • KlubfĂźggő
  • **
  • Hozzászólások: 2.785
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 149
  • :2023 Július, 14, 09:51:29
Re:FĂźstĂśs topik
« Válasz #502 Dátum: 2014 Április, 29, 11:24:13 »
Azt ĂŠn is tudom hogy a turbĂłt csavarok fogjĂĄk de annyira a motor mĂśgĂśtt van hogy lehetetlen hozzĂĄfĂŠrni
AknĂĄrĂłl kell prĂłbĂĄlkozni, esetleg kicsit megemelni/billenteni a motort.

Nem elérhető sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 278
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 26
  • :2024 Március, 08, 07:47:39
Re:FĂźstĂśs topik
« Válasz #503 Dátum: 2014 Május, 22, 14:16:54 »
Sziasztok!

Adott egy 1995-ös 1,9TD 306-os. Olyan problémám van vele, hogy járó motornál hátramenetet nem lehet kapcsolni, csak kerreg, nem is erőltettem. Egyest is elég nehezen veszi be, de itt nem kerrenik. Az autó külföldről származik, nemrég került hozzám ilyen állapotban, előéletéről nem tudok semmit. A kuplungbowdent kicseréltem egy másik bontottra, de semmi nem változott. Kuplungtárcsa hiba lehet? Vagy váltó?

Előre is köszönöm a segítséget.

Nem elérhető parizs

  • AdminisztrĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • *****
  • Hozzászólások: 2.135
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 200
  • :2018 Június, 13, 13:56:53
  • peugeot_boxer
Re:FĂźstĂśs topik
« Válasz #504 Dátum: 2014 Május, 22, 16:53:10 »
Sziasztok!

Adott egy 1995-ös 1,9TD 306-os. Olyan problémám van vele, hogy járó motornál hátramenetet nem lehet kapcsolni, csak kerreg, nem is erőltettem. Egyest is elég nehezen veszi be, de itt nem kerrenik. Az autó külföldről származik, nemrég került hozzám ilyen állapotban, előéletéről nem tudok semmit. A kuplungbowdent kicseréltem egy másik bontottra, de semmi nem változott. Kuplungtárcsa hiba lehet? Vagy váltó?

Előre is köszönöm a segítséget.

Szia!

Én kuplungra gyanakodnék, valószínűleg nem emel ki rendesen.

Nem elérhető DrSanya

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 163
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 1
  • :2017 Október, 06, 19:10:41
Re:FĂźstĂśs topik
« Válasz #505 Dátum: 2014 Május, 23, 07:56:54 »
szĂŠp reggelt!

1.9D (WJZ) klíma használat mellett megemelkedik a vízhő fok 90 körüli értékre. Városban még oké lenne de nem azt M0-n 80-110 km/h közt.
SzĂĄmomra fura vagy valami haldoklik?
Normál üzembe klíma nélkül 80 fölé nem megy. Hűtőfolyadék szint rendben, vízpumpában kb 5000km van vegyes használatban.

Sanya
Soha ne hajts gyorsabban, mint amilyen gyorsan az őrangyalod repülni tud!

Nem elérhető Kolin

  • V.I.P
  • KlubfĂźggő
  • **
  • Hozzászólások: 2.785
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 149
  • :2023 Július, 14, 09:51:29
Re:FĂźstĂśs topik
« Válasz #506 Dátum: 2014 Május, 23, 08:30:02 »
szĂŠp reggelt!

1.9D (WJZ) klíma használat mellett megemelkedik a vízhő fok 90 körüli értékre. Városban még oké lenne de nem azt M0-n 80-110 km/h közt.
SzĂĄmomra fura vagy valami haldoklik?
Normál üzembe klíma nélkül 80 fölé nem megy. Hűtőfolyadék szint rendben, vízpumpában kb 5000km van vegyes használatban.

Sanya

Hello!
Szerintem normĂĄlis, hogy klĂ­mĂĄval melegebb. Mivel klĂ­ma nĂŠlkĂźl 80-on van, Ă­gy sztem nincs semmi gond, klĂ­mĂĄval meg normĂĄlis, hogy jobban felmelegszik. Akkor van gond, ha 90 fok fĂślĂŠ megy.
gond.

Nem elérhető laszlo

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 45
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2015 Február, 08, 20:10:32
Re:FĂźstĂśs topik
« Válasz #507 Dátum: 2014 Május, 25, 20:05:34 »
Sziasztok. Olyan kérdésem lenne hogy a 2.0hdi siemens Befecskendező rendszerét ki lehet-e cserélni boschra? Minden meg van hozzá, ecu, kábelek stb, meghát ugye a Befecskendező rendszer is.

Nem elérhető sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 278
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 26
  • :2024 Március, 08, 07:47:39
Re:FĂźstĂśs topik
« Válasz #508 Dátum: 2014 Május, 28, 17:40:25 »
Szia!

Én kuplungra gyanakodnék, valószínűleg nem emel ki rendesen.

KĂśszĂśnĂśm! Akkor nem Ăşszom meg a szĂŠtszedĂŠst.

Nem elérhető DrSanya

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 163
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 1
  • :2017 Október, 06, 19:10:41
Re:FĂźstĂśs topik
« Válasz #509 Dátum: 2014 November, 28, 17:47:47 »
Sziasztok,

prĂŠmium gĂĄzolajrĂłl vĂŠlemĂŠny?
csak azt, felesleges esetleg csak bizonyos mĂĄrka (OMV, Shell) vagy nincs kĂźlĂśnbsĂŠg olyan mint a sima csak drĂĄgĂĄbb ;)
Soha ne hajts gyorsabban, mint amilyen gyorsan az őrangyalod repülni tud!

Nem elérhető matska

  • FĂŠrfiak
  • Tag
  • *
  • Hozzászólások: 126
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 6
  • :2021 Március, 18, 08:52:47
Re:FĂźstĂśs topik
« Válasz #510 Dátum: 2014 November, 28, 18:10:07 »
Sziasztok,

prĂŠmium gĂĄzolajrĂłl vĂŠlemĂŠny?
csak azt, felesleges esetleg csak bizonyos mĂĄrka (OMV, Shell) vagy nincs kĂźlĂśnbsĂŠg olyan mint a sima csak drĂĄgĂĄbb ;)

Ha ĂŠrzel is kĂźlĂśnbsĂŠget az csak lĂŠlektani. Ha vĂŠletlenĂźl kevesebbet eszik vele akkor te nyomtad kevĂŠsbĂŠ a gĂĄzt mert azt akartad tudat alatt, hogy kevesebbet egyen.  ;)
A szaga más lehet kémény oldalon az eltérő adalékolás miatt.

Mindig röhögök az OMV téli gázolajon amiben egy dermedésgátló csodaszer van: pár százalék benzin ami ugyebár amúgy is előfordul benne, a kőolaj lepárlásnál minden folyékony frakcióban van minden csak különböző arányban.
Sajnos el kellett adnom az előrehaladott korrózió miatt amit már nem volt érdemes kezelni de bizton állítom, hogy életem legjobb és legmegbízhatóbb autója volt 8 éven és majd 200.000ezer km-en keresztül pedig 16 éves korában vettem 400 Euróért végtelen +2 km-rel. XUD9TE forever!

Nem elérhető DrSanya

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 163
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 1
  • :2017 Október, 06, 19:10:41
Re: Re:FĂźstĂśs topik
« Válasz #511 Dátum: 2014 November, 28, 19:06:25 »
Ha ĂŠrzel is kĂźlĂśnbsĂŠget az csak lĂŠlektani. Ha vĂŠletlenĂźl kevesebbet eszik vele akkor te nyomtad kevĂŠsbĂŠ a gĂĄzt mert azt akartad tudat alatt, hogy kevesebbet egyen.  ;)
A szaga más lehet kémény oldalon az eltérő adalékolás miatt.

Mindig röhögök az OMV téli gázolajon amiben egy dermedésgátló csodaszer van: pár százalék benzin ami ugyebár amúgy is előfordul benne, a kőolaj lepárlásnál minden folyékony frakcióban van minden csak különböző arányban.
KĂśszĂśnĂśm
Nem tankoltam, előtte inkább érdeklődők. A szerelő mondta, aki dizelekkel foglalkozik csak, hogy érdemes mert tisztítja a rendszert. Ezért kérdeztem inkább nem a hideg miatt.
FogyasztĂĄsa az autĂłnak nem megy 5.7 fĂślĂŠ akĂĄrhogy kozlekedem vele.
Soha ne hajts gyorsabban, mint amilyen gyorsan az őrangyalod repülni tud!

Nem elérhető jocĂł vezĂŠr

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 97
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2024 Március, 15, 21:54:03
Re:FĂźstĂśs topik
« Válasz #512 Dátum: 2014 December, 12, 17:25:59 »
Sziasztok!

A napokban felgyulladt a diagnosztika, vagy katalizĂĄtor lĂĄmpa.Elvittem a szerelőhĂśz ĂŠs a szĂĄmĂ­tĂłgĂŠp a katalizĂĄtor szĹąrĂŠsĂŠnek a romlĂĄsĂĄt jelezte. LĂŠtezik az hogy esetleg a szonda koszolĂłdott el? Vagy tĂŠnyleg katalizĂĄtort kell cserĂŠlni?Érdemes bontott katalizĂĄtort nĂŠzni? Nem szĂ­vesen kĂśltenĂŠk most 130 ezret rĂĄ.AttĂłl fĂźggetlenĂźl az autĂł jóÊ megy, rendesen hĂşz ĂŠs nem rĂĄngat.Vagy egy szarabb minősĂŠgi benzin okozza ezt? Valakinek volt ,ĂĄr tapasztalata ilyenben segĂ­tsen.A kocsi 2001-es 98  LE kombi Break.

Nem elérhető Kolin

  • V.I.P
  • KlubfĂźggő
  • **
  • Hozzászólások: 2.785
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 149
  • :2023 Július, 14, 09:51:29
Re: Re:FĂźstĂśs topik
« Válasz #513 Dátum: 2014 December, 14, 11:09:30 »
KĂśszĂśnĂśm
Nem tankoltam, előtte inkább érdeklődők. A szerelő mondta, aki dizelekkel foglalkozik csak, hogy érdemes mert tisztítja a rendszert. Ezért kérdeztem inkább nem a hideg miatt.
FogyasztĂĄsa az autĂłnak nem megy 5.7 fĂślĂŠ akĂĄrhogy kozlekedem vele.

Szerintem nemsok kĂśze van a rendszer tisztĂ­tĂĄsĂĄhoz...
Meg ezek azĂŠrt annyira nem ĂŠrzĂŠkenyek a koszra mint az Ăşjabbak (HDI, stb.)

Nem elérhető Sannze

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 190
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 6
  • :2023 November, 28, 22:53:58
    • Peugeot Klub
Re: Re:FĂźstĂśs topik
« Válasz #514 Dátum: 2014 December, 29, 15:06:35 »
Szerintem nemsok kĂśze van a rendszer tisztĂ­tĂĄsĂĄhoz...
Meg ezek azĂŠrt annyira nem ĂŠrzĂŠkenyek a koszra mint az Ăşjabbak (HDI, stb.)

Az OMW-nél azt írják, hogy a Maxx nem tartalmaz pararffin részecskéket. 30Ft/liter árkülönbségnél nagyjából 30L fölött jobban megéri külön adalékanyagot venni, és hozzáönteni a sima dízelhez. A többiekkel azt tapasztaltuk, nagyobb különbség érezhető ha új/felújított benzinkúton tankolsz, mint aminek már leromlott állapotba van a tartálya.

Nem elérhető Adam89

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 40
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2015 Május, 11, 20:05:49
Re:FĂźstĂśs topik
« Válasz #515 Dátum: 2014 December, 31, 17:17:15 »
Ma izzitógyertyákat cseréltem és észrevettem hogy a cooler belseje olajos....mit lehet tenni ilyenkor?Illetve ott a hengerfej tetején kap e rendesen levegőt?Morotháztető légbeömlő vagy egy másik cooler a lökösbe?

Nem elérhető sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 278
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 26
  • :2024 Március, 08, 07:47:39
Re:FĂźstĂśs topik
« Válasz #516 Dátum: 2014 December, 31, 18:17:26 »
Ma izzitógyertyákat cseréltem és észrevettem hogy a cooler belseje olajos....mit lehet tenni ilyenkor?Illetve ott a hengerfej tetején kap e rendesen levegőt?Morotháztető légbeömlő vagy egy másik cooler a lökösbe?

A cooler belsejébe a turbó hord fel olajat. Ez jöhet magából a turbóból (kopott) vagy a kartergázzal, ami a turbó elé van bekötve a szívócsőbe. Ha nincs nagy mennyiségű olaj a coolerban, akkor szerintem nem kell vele foglalkozni.
Angol fórumon azt írják, hogy a gyári cooler kb 120-130 lóerőig felel meg. Szóval ha nincs tuningolva a géped, akkor teljesen jó így, ahogy van. A menetszelet a hűtőmaszk és a motorháztető burkolata vezetik rá a coolerre.

Nem elérhető Adam89

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 40
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2015 Május, 11, 20:05:49
Re:FĂźstĂśs topik
« Válasz #517 Dátum: 2014 December, 31, 22:06:41 »
A cooler belsejébe a turbó hord fel olajat. Ez jöhet magából a turbóból (kopott) vagy a kartergázzal, ami a turbó elé van bekötve a szívócsőbe. Ha nincs nagy mennyiségű olaj a coolerban, akkor szerintem nem kell vele foglalkozni.
Angol fórumon azt írják, hogy a gyári cooler kb 120-130 lóerőig felel meg. Szóval ha nincs tuningolva a géped, akkor teljesen jó így, ahogy van. A menetszelet a hűtőmaszk és a motorháztető burkolata vezetik rá a coolerre.

Mi szĂĄmĂ­t sok olajnak ? Ha sikerĂźlne talĂĄlni valami rendes kinĂŠzetĹą lĂŠgbeĂśmlőt, szerintem kivĂĄgnĂĄm a motorhĂĄztetőt, mert ugy mĂŠgiscsak jobban kapna hideg levegőt a cooler :D  gondolom :D

Nem elérhető sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 278
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 26
  • :2024 Március, 08, 07:47:39
Re:FĂźstĂśs topik
« Válasz #518 Dátum: 2015 Január, 01, 09:00:23 »
Mi szĂĄmĂ­t sok olajnak ? Ha sikerĂźlne talĂĄlni valami rendes kinĂŠzetĹą lĂŠgbeĂśmlőt, szerintem kivĂĄgnĂĄm a motorhĂĄztetőt, mert ugy mĂŠgiscsak jobban kapna hideg levegőt a cooler :D  gondolom :D

Nehéz megmondani. Ha folyik belőle, amikor oldalra fordítod az már sok. :D Ha nem tapasztalsz jelentős olajfogyasztást, akkor nem kell aggódnod. Talán a többiek tudnak majd mondani valamit.

Én a helyedben nem bántanám a motorháztetőt. Nem az a baj a gyárival, hogy nem kap elég levegőt, hanem hogy nem tud elég gyorsan távozni a meleg levegő, mert útban van a hengerfej. Egy bizonyos teljesítmény felett ezért nem jó már, mert megreked ott a forró levegő. Ugye minél magasabb a turbó nyomás, annál forróbb lesz a levegő. Ha gyári értéken van a nyomásod, akkor minden gond nélkül le tudja hűteni így ahogy van.

Nem elérhető Adam89

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 40
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2015 Május, 11, 20:05:49
Re:FĂźstĂśs topik
« Válasz #519 Dátum: 2015 Január, 01, 09:52:02 »
Tegnap cserĂŠltem az izzitĂłgyertyĂĄkat.....azĂłta nem indul azautĂł sajnos.Vagyis elĂŠg soket kell tekertetni mire beindul......
A gázolajat engedheti vissza?Mert az első két nyomócsövet le kellett venni meg az a 30centiset is ami a szűrő és az adagoló között van.Lehet hogy levegős lett?Van a rendszerben visszafolyásgátló.....ugyhogy nem értem :'(


Most meg a fűtőradiátorral harcolok....elvileg 4-5 éve lett benne cserélve,de hogy uj lett e beletéve azt nem lehet tudni.... ugyhogy most levettem a csöveket és tettem rá másikat és föltöltöttem ecettel hátha kitisztítja a belsejét..... ha nem akkor sajna cserélni kell de ahogy olvastam ahoz eléggé szét kell szedni a műszerfalat :-[

Nem elérhető sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 278
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 26
  • :2024 Március, 08, 07:47:39
Re:FĂźstĂśs topik
« Válasz #520 Dátum: 2015 Január, 01, 12:48:15 »
Tegnap cserĂŠltem az izzitĂłgyertyĂĄkat.....azĂłta nem indul azautĂł sajnos.Vagyis elĂŠg soket kell tekertetni mire beindul......
A gázolajat engedheti vissza?Mert az első két nyomócsövet le kellett venni meg az a 30centiset is ami a szűrő és az adagoló között van.Lehet hogy levegős lett?Van a rendszerben visszafolyásgátló.....ugyhogy nem értem :'(


Most meg a fűtőradiátorral harcolok....elvileg 4-5 éve lett benne cserélve,de hogy uj lett e beletéve azt nem lehet tudni.... ugyhogy most levettem a csöveket és tettem rá másikat és föltöltöttem ecettel hátha kitisztítja a belsejét..... ha nem akkor sajna cserélni kell de ahogy olvastam ahoz eléggé szét kell szedni a műszerfalat :-[

Ha van multimétered, akkor meg kéne mérni, hogy eljut-e az áram izzításkor a gyertyákra. Nekem is csinált ilyet gyertya cserekor. Megtisztogattam az kábel sarukat, ami összeköti a gyertyákat és jó lett. Szerintem ha beindul, akkor a levegőt már kidolgozza a rendszerből, de ebben nem vagyok biztos.

RadiĂĄtorral kapcsolatban nincs tapasztalatom. Itt a fĂłrumon olvasottak alapjĂĄn csak a csere szokott segĂ­teni ĂŠs ĂŠrdemes Ăşjat venni, mert a hasznĂĄlt lehet hogy egy hĂłnap mĂşlva tĂśnkremegy... De lehet, hogy szerencsĂŠd lesz a tisztĂ­tĂĄssal is.

Nem elérhető Adam89

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 40
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2015 Május, 11, 20:05:49
Re:FĂźstĂśs topik
« Válasz #521 Dátum: 2015 Január, 01, 15:49:29 »
A gyertyák kapnak áramot mert mikor ráadom a gyujtást és izzít akkor egy vezetékkel összezártam a testtel és szikrázott :D és mikor visszaraktam egyből meg is csiszoltam a sarukat hogy tuti jó legyen.

A radiĂĄtort meg kĂŠtszer fĂśltĂśltĂśttem ecettel ĂŠs vĂĄrtam pĂĄr ĂłrĂĄt.....majd kiderĂźl lesz e valami hatĂĄsa.EgyĂŠbkĂŠnt ha jĂł a radiĂĄtor akkor jĂł fĹątĂŠs van a kocsiban?Mert jelenleg a ventim csak max fordulaton megy de igy se szoktam izzadni.....

Nem elérhető sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 278
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 26
  • :2024 Március, 08, 07:47:39
Re:FĂźstĂśs topik
« Válasz #522 Dátum: 2015 Január, 01, 16:05:47 »
A gyertyák kapnak áramot mert mikor ráadom a gyujtást és izzít akkor egy vezetékkel összezártam a testtel és szikrázott :D és mikor visszaraktam egyből meg is csiszoltam a sarukat hogy tuti jó legyen.

A radiĂĄtort meg kĂŠtszer fĂśltĂśltĂśttem ecettel ĂŠs vĂĄrtam pĂĄr ĂłrĂĄt.....majd kiderĂźl lesz e valami hatĂĄsa.EgyĂŠbkĂŠnt ha jĂł a radiĂĄtor akkor jĂł fĹątĂŠs van a kocsiban?Mert jelenleg a ventim csak max fordulaton megy de igy se szoktam izzadni.....

Én meg vagyok elégedve a fűtésével. Nemrég cseréltem termosztátot, így 80 fok körülre beáll a vízhőfok és ha maxon menetem a ventilátort, akkor gyorsan meg lehet izzadni benne. :D

Nem elérhető Adam89

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 40
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2015 Május, 11, 20:05:49
Re:FĂźstĂśs topik
« Válasz #523 Dátum: 2015 Január, 01, 16:22:41 »
Én meg vagyok elégedve a fűtésével. Nemrég cseréltem termosztátot, így 80 fok körülre beáll a vízhőfok és ha maxon menetem a ventilátort, akkor gyorsan meg lehet izzadni benne. :D

A hőfok nekem is 80nál áll meg, pályán négy személlyel dombon meg föl 90 körülre.

Nem elérhető Adam89

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 40
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2015 Május, 11, 20:05:49
Re:FĂźstĂśs topik
« Válasz #524 Dátum: 2015 Január, 01, 18:29:13 »
Most voltam a kocsoval próbakörön.....a fútés nem javult ugyhogy cserélni kell a radiátort sajnos, de ami jobban idegesít az az hogy már most nehezen indult..... pedig van a rendszerben az adagoló előtt vosszafolyásgátló, és ugye a szűrőben is marad elég cucc, mégsem indul elsőre :-[

mi lehet mĂŠg a baja?

Nem elérhető kissaty -p3u0e6t-

  • V.I.P
  • MĂĄniĂĄkus
  • **
  • Hozzászólások: 1.771
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 34
  • :2023 Február, 11, 03:09:31
  • p3u0e6t SL Wintertime®™
    • @pump_upp - best crypto pumps on telegram !
Re:FĂźstĂśs topik
« Válasz #525 Dátum: 2015 Január, 06, 21:11:53 »
Most voltam a kocsoval próbakörön.....a fútés nem javult ugyhogy cserélni kell a radiátort sajnos, de ami jobban idegesít az az hogy már most nehezen indult..... pedig van a rendszerben az adagoló előtt vosszafolyásgátló, és ugye a szűrőben is marad elég cucc, mégsem indul elsőre :-[

mi lehet mĂŠg a baja?

sok baja nem lehet . első körben gyorsan kicserélném a visszacsapó szelepet egy újra.

Nem elérhető DrSanya

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 163
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 1
  • :2017 Október, 06, 19:10:41
Re:FĂźstĂśs topik
« Válasz #526 Dátum: 2015 Január, 07, 19:20:58 »
szĂŠp estĂŠt!

kĂŠt problĂŠmĂĄva kĂźzdĂśk az 1.9D-vel (WJZ)
1. iszonyat nehezen indul el 0 fok alatt, csillag garázs és cégnél is kinti parkoló. tavaly nem tapasztaltam igaz nem is volt ilyen hideg. többszőr is ráizzítottam ma is de ugyan az mint tegnap. akksi jó kondiban van.
2. autóút temp kb 90 gyorsítani akartam (~2500 forudlatról ~3000re) Ês olyan volt mint ha csúzsnak a kuplung, de csak kb 1mp-ig. lehetsÊges? hiba?

Üdv
Sanya
Soha ne hajts gyorsabban, mint amilyen gyorsan az őrangyalod repülni tud!

Nem elérhető sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 278
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 26
  • :2024 Március, 08, 07:47:39
Re:FĂźstĂśs topik
« Válasz #527 Dátum: 2015 Január, 07, 21:28:23 »
szĂŠp estĂŠt!

kĂŠt problĂŠmĂĄva kĂźzdĂśk az 1.9D-vel (WJZ)
1. iszonyat nehezen indul el 0 fok alatt, csillag garázs és cégnél is kinti parkoló. tavaly nem tapasztaltam igaz nem is volt ilyen hideg. többszőr is ráizzítottam ma is de ugyan az mint tegnap. akksi jó kondiban van.
2. autóút temp kb 90 gyorsítani akartam (~2500 forudlatról ~3000re) Ês olyan volt mint ha csúzsnak a kuplung, de csak kb 1mp-ig. lehetsÊges? hiba?

Üdv
Sanya

Üdv!

1. Ha csak 0 fok alatt indul nehezen, akkor szerintem az izzító gyertyák nincsenek már a toppon. Próbáld meg, hogy miután elalszik az izzítás lámpa, még nem indítasz, hanem vársz 10-15 másodpercet. A lámpa kialszik ugyan, de izzít tovább. (Nálam TD-nél ez szokott segíteni) Másik ami lehet, hogy ledermed a gázolaj. Ez ellen annyit tehetsz, hogy megpróbálsz valami "téli gázolajat" tankolni. Lenne még egy harmadik lehetőség is, hogy levegősödik az üzemanyagrendszer, de akkor szerintem 0 fok felett is nehezen indulna.

2. Ahogy kopik a kuplungtárcsa először 5. sebességben kezd el meg-megcsúszni, majd egyre alacsonyabb fokozatban is.

Nem elérhető DrSanya

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 163
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 1
  • :2017 Október, 06, 19:10:41
Re:FĂźstĂśs topik
« Válasz #528 Dátum: 2015 Január, 08, 07:09:08 »
Üdv!

1. Ha csak 0 fok alatt indul nehezen, akkor szerintem az izzító gyertyák nincsenek már a toppon. Próbáld meg, hogy miután elalszik az izzítás lámpa, még nem indítasz, hanem vársz 10-15 másodpercet. A lámpa kialszik ugyan, de izzít tovább. (Nálam TD-nél ez szokott segíteni) Másik ami lehet, hogy ledermed a gázolaj. Ez ellen annyit tehetsz, hogy megpróbálsz valami "téli gázolajat" tankolni. Lenne még egy harmadik lehetőség is, hogy levegősödik az üzemanyagrendszer, de akkor szerintem 0 fok felett is nehezen indulna.

2. Ahogy kopik a kuplungtárcsa először 5. sebességben kezd el meg-megcsúszni, majd egyre alacsonyabb fokozatban is.

KĂśszĂśnĂśm
1. a plusz 10-15 mp mintha nyĂĄr lenne Ăşgy indult, izzĂ­tĂł gyertyĂĄkat kĂ­vĂĄnsĂĄg listĂĄra felĂ­rtam :P
2. remĂŠlem lesz időpont a szerelőnĂŠl  erre a hĂŠtre, mert ritkĂĄn jelentkezik, de hajlamos vagyok 50km/h is 5.be vĂĄltani ĂŠs azĂŠrt zavar
Soha ne hajts gyorsabban, mint amilyen gyorsan az őrangyalod repülni tud!

Nem elérhető sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 278
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 26
  • :2024 Március, 08, 07:47:39
Re:FĂźstĂśs topik
« Válasz #529 Dátum: 2015 Január, 08, 08:20:27 »
KĂśszĂśnĂśm
1. a plusz 10-15 mp mintha nyĂĄr lenne Ăşgy indult, izzĂ­tĂł gyertyĂĄkat kĂ­vĂĄnsĂĄg listĂĄra felĂ­rtam :P
2. remĂŠlem lesz időpont a szerelőnĂŠl  erre a hĂŠtre, mert ritkĂĄn jelentkezik, de hajlamos vagyok 50km/h is 5.be vĂĄltani ĂŠs azĂŠrt zavar

Ha ritkĂĄn jelentkezik, akkor nem kell mĂŠg annyira aggĂłdni. 50km/h-nĂĄl ĂśtĂśsben elĂŠg keveset forog a motor ĂŠs az olajnyomĂĄs is alacsonyabb, viszont a terhelĂŠs nagyobb. Ez nem tesz annyira jĂłt a motornak az ĂŠn meglĂĄtĂĄsom szerint.

Nem elérhető DrSanya

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 163
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 1
  • :2017 Október, 06, 19:10:41
Re:FĂźstĂśs topik
« Válasz #530 Dátum: 2015 Január, 08, 17:44:05 »
Ha ritkĂĄn jelentkezik, akkor nem kell mĂŠg annyira aggĂłdni. 50km/h-nĂĄl ĂśtĂśsben elĂŠg keveset forog a motor ĂŠs az olajnyomĂĄs is alacsonyabb, viszont a terhelĂŠs nagyobb. Ez nem tesz annyira jĂłt a motornak az ĂŠn meglĂĄtĂĄsom szerint.
Kezd zavarĂł lenni, hogy autĂłpĂĄlya felhajtĂłnĂĄl nem tudok rendesen gyorsĂ­tani.
Lehet ĂĄllĂ­tani a kuplungon valamennyit esetleg?
Nem vagyok autószerelő, de én úgy gondolom ha a motor alapjáraton (1000-1050 fordulat) felépíti a nyomást és van rendes kenés akkor 50nél ami kb 1300 fordulat és nem erőlködik az autó akkor meg van a megfelelő nyomás és kenés.
Soha ne hajts gyorsabban, mint amilyen gyorsan az őrangyalod repülni tud!

Nem elérhető sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 278
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 26
  • :2024 Március, 08, 07:47:39
Re:FĂźstĂśs topik
« Válasz #531 Dátum: 2015 Január, 08, 17:58:57 »
Kezd zavarĂł lenni, hogy autĂłpĂĄlya felhajtĂłnĂĄl nem tudok rendesen gyorsĂ­tani.
Lehet ĂĄllĂ­tani a kuplungon valamennyit esetleg?
Nem vagyok autószerelő, de én úgy gondolom ha a motor alapjáraton (1000-1050 fordulat) felépíti a nyomást és van rendes kenés akkor 50nél ami kb 1300 fordulat és nem erőlködik az autó akkor meg van a megfelelő nyomás és kenés.

Meg kell nézni, hogy milyen a kuplungbowden. Ha automata állítású, akkor nem lehet, ha kézi állítású akkor igen. Ezt ott fogod látni, ahol a bovden a motortérből bemegy az utastérbe. Google képkeresőbe beírva meg tudod nézni melyik hogy néz ki, de szerintem automata lesz.
Autószerelő én sem vagyok, úgy olvastam egy cikkben. http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/05/15/a_nyomatek_ol_nem_a_fordulat/
Ha van időd olvasd el. A közepe felé írnak a konkrét kérdésről.

Nem elérhető F2Tom

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 145
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 5
  • :2018 Január, 05, 16:05:22
Re:FĂźstĂśs topik
« Válasz #532 Dátum: 2015 Január, 08, 20:48:36 »
Én is azt javaslom, ne közlekedj 50-el 5-ben. Max akkor ha lejtőn gurulsz, és minimális a terhelés. Persze, van olajnyomás, de semmilyen belsőégésű motornak nem tesz jót az alacsony fordulat, a turbónak meg főleg nem, nem tudom, a tiéd TD-e. Én mindig betartom, hogy 1500 alatt nem nagyon használom, de ha mégis, akkor konstans gázzal gurulok, nem terhelem.
Nekem újabban olyan gondom van, hogy hőmérséklettől és vízhőfoktól függetlenül időnként nagyon sokáig teker az indító, mire elkapja. Megfigyeltem, hogy ha sík terepen állok, akkor nem csinálja, fél tekerésre már indul, viszont ha szintkülönbség van, már egyből nehezen indul. Gondolom a gázolaj valahol levegősödhet, vagy elengedi valami a nyomást. A kis kézipumpa nem lehet ludas szerintetek?


Kezd zavarĂł lenni, hogy autĂłpĂĄlya felhajtĂłnĂĄl nem tudok rendesen gyorsĂ­tani.
Lehet ĂĄllĂ­tani a kuplungon valamennyit esetleg?
Nem vagyok autószerelő, de én úgy gondolom ha a motor alapjáraton (1000-1050 fordulat) felépíti a nyomást és van rendes kenés akkor 50nél ami kb 1300 fordulat és nem erőlködik az autó akkor meg van a megfelelő nyomás és kenés.

Nem elérhető sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 278
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 26
  • :2024 Március, 08, 07:47:39
Re:FĂźstĂśs topik
« Válasz #533 Dátum: 2015 Január, 08, 20:58:39 »
Én is azt javaslom, ne közlekedj 50-el 5-ben. Max akkor ha lejtőn gurulsz, és minimális a terhelés. Persze, van olajnyomás, de semmilyen belsőégésű motornak nem tesz jót az alacsony fordulat, a turbónak meg főleg nem, nem tudom, a tiéd TD-e. Én mindig betartom, hogy 1500 alatt nem nagyon használom, de ha mégis, akkor konstans gázzal gurulok, nem terhelem.
Nekem újabban olyan gondom van, hogy hőmérséklettől és vízhőfoktól függetlenül időnként nagyon sokáig teker az indító, mire elkapja. Megfigyeltem, hogy ha sík terepen állok, akkor nem csinálja, fél tekerésre már indul, viszont ha szintkülönbség van, már egyből nehezen indul. Gondolom a gázolaj valahol levegősödhet, vagy elengedi valami a nyomást. A kis kézipumpa nem lehet ludas szerintetek?

Nézd meg a gázolajszűrű ház alján az adagoló felőli oldalán, hogy nem csöpög-e. Ott van egy O gyűrű ami el szokott öregedni, bár lehet, hogy már be van ragasztva...
Ha jól tudom a kézi pumpában van egy visszacsapó szelep, ami szintén lehet hibás, de az meg nem hiszem hogy összefüggne egyesen és lejtős talajjal.

Nem elérhető F2Tom

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 145
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 5
  • :2018 Január, 05, 16:05:22
Re:FĂźstĂśs topik
« Válasz #534 Dátum: 2015 Január, 08, 21:22:48 »
Igen, a gĂĄzolajszĹąrő hĂĄzban van egy patron, azt hiszem, az hőmĂŠrsĂŠklet fĂźggvĂŠnyĂŠben egy bowdenen keresztĂźl az alapjĂĄratot hĂşzza, de az nem mĹąkĂśdik nekem, plusz ha jĂłl lĂĄtom ragasztva van mĂĄr. Viszont az adagolĂł LDA tornyon levő tĂşlfolyĂłjĂĄbĂłl folyamatosan csĂśpĂśg a gĂĄzolaj. Lehet, hogy ott megy el a nyomĂĄs? El fogom vinni egy tĂśmĂ­tĂŠsszett cserĂŠre, meg egy revĂ­ziĂłra. Nem tudom, azt az alapjĂĄratszabĂĄlyzĂł patront ĂŠrdemes-e kicserĂŠltetni, eddig is kivĂĄlĂłan indult ĂŠs Ăźzemelt -20-ban is. EgyĂŠbkĂŠnt nagyon frankĂłn indul ezekben a mĂ­nusz 10 fokokban is, kivĂŠve, ha lejtőn ĂĄll  ;D


Nézd meg a gázolajszűrű ház alján az adagoló felőli oldalán, hogy nem csöpög-e. Ott van egy O gyűrű ami el szokott öregedni, bár lehet, hogy már be van ragasztva...
Ha jól tudom a kézi pumpában van egy visszacsapó szelep, ami szintén lehet hibás, de az meg nem hiszem hogy összefüggne egyesen és lejtős talajjal.

Nem elérhető sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 278
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 26
  • :2024 Március, 08, 07:47:39
Re:FĂźstĂśs topik
« Válasz #535 Dátum: 2015 Január, 08, 21:37:34 »
Igen, a gĂĄzolajszĹąrő hĂĄzban van egy patron, azt hiszem, az hőmĂŠrsĂŠklet fĂźggvĂŠnyĂŠben egy bowdenen keresztĂźl az alapjĂĄratot hĂşzza, de az nem mĹąkĂśdik nekem, plusz ha jĂłl lĂĄtom ragasztva van mĂĄr. Viszont az adagolĂł LDA tornyon levő tĂşlfolyĂłjĂĄbĂłl folyamatosan csĂśpĂśg a gĂĄzolaj. Lehet, hogy ott megy el a nyomĂĄs? El fogom vinni egy tĂśmĂ­tĂŠsszett cserĂŠre, meg egy revĂ­ziĂłra. Nem tudom, azt az alapjĂĄratszabĂĄlyzĂł patront ĂŠrdemes-e kicserĂŠltetni, eddig is kivĂĄlĂłan indult ĂŠs Ăźzemelt -20-ban is. EgyĂŠbkĂŠnt nagyon frankĂłn indul ezekben a mĂ­nusz 10 fokokban is, kivĂŠve, ha lejtőn ĂĄll  ;D

Nem arra a patronra gondolok, az a vízkörben van benne, hanem a műanyag szűrőházon, ha jól emlékszem a patron felett. https://drive.google.com/file/d/0B95GLqddB9RLa002TE00ZXpMSnM/view?usp=sharing
Ott nĂŠzd meg, hogy nem csĂśpĂśg-e.
Érdemes lenne elvinned felújításra, mert lehet, hogy amiatt indul nehezen, hogy ott levegőt kap.

Nem elérhető F2Tom

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 145
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 5
  • :2018 Január, 05, 16:05:22
Re:FĂźstĂśs topik
« Válasz #536 Dátum: 2015 Január, 09, 10:48:46 »
Ja, látom, mire gondolsz. Nem hiszem, hogy onnan folyik. Egyébként ez valami csap? Úgy fest, mintha el lehetne vele zárni az anyagot. Szerinted annak a hőpatronnak van értelme, hogy kicseréltessem? Ma megyek szerelőhöz időpontot kérni.

Nem arra a patronra gondolok, az a vízkörben van benne, hanem a műanyag szűrőházon, ha jól emlékszem a patron felett. https://drive.google.com/file/d/0B95GLqddB9RLa002TE00ZXpMSnM/view?usp=sharing
Ott nĂŠzd meg, hogy nem csĂśpĂśg-e.
Érdemes lenne elvinned felújításra, mert lehet, hogy amiatt indul nehezen, hogy ott levegőt kap.

Nem elérhető sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 278
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 26
  • :2024 Március, 08, 07:47:39
Re:FĂźstĂśs topik
« Válasz #537 Dátum: 2015 Január, 09, 11:11:06 »
Ja, látom, mire gondolsz. Nem hiszem, hogy onnan folyik. Egyébként ez valami csap? Úgy fest, mintha el lehetne vele zárni az anyagot. Szerinted annak a hőpatronnak van értelme, hogy kicseréltessem? Ma megyek szerelőhöz időpontot kérni.

Megmondom őszintén, fogalmam nincs, hogy mi a szerepe annak... :D
A hőpatron annyit csinál, hogy hidegen megemeli az alapjáratot. Nekem működik és hidegen kevesebb fordulat alatt beindul, mint amikor már melegebb a motor. Az aksit tudod vele kímélni szerintem. Ha nem egy nagy összeg, akkor én kicserélném.

Nem elérhető F2Tom

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 145
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 5
  • :2018 Január, 05, 16:05:22
Re:FĂźstĂśs topik
« Válasz #538 Dátum: 2015 Január, 23, 19:32:24 »
KĂŠsz a jĂĄrmĹą, kapott egy garnitĂşra tĂśmĂ­tĂŠst az adagolĂł, mĂĄr nem kĂśpkĂśd, ellenben Ăşgy indul reggelente a hidegben, hogy negyedet sem fordul a főtengely  :-!

Nem elérhető sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 278
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 26
  • :2024 Március, 08, 07:47:39
Re:FĂźstĂśs topik
« Válasz #539 Dátum: 2015 Január, 23, 20:25:36 »
KĂŠsz a jĂĄrmĹą, kapott egy garnitĂşra tĂśmĂ­tĂŠst az adagolĂł, mĂĄr nem kĂśpkĂśd, ellenben Ăşgy indul reggelente a hidegben, hogy negyedet sem fordul a főtengely  :-!

Az a lĂŠnyeg! :) Ha nem titok, elĂĄrulod, hogy mennyiĂŠrt csinĂĄltĂĄk meg az adagolĂł felĂşjĂ­tĂĄst?

Nem elérhető F2Tom

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 145
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 5
  • :2018 Január, 05, 16:05:22
Re:FĂźstĂśs topik
« Válasz #540 Dátum: 2015 Január, 23, 22:04:44 »
Nem titok, de annyira nem neveznĂŠm felĂşjĂ­tĂĄsnak. 35 volt Ăşgy hogy vittem, hoztam az autĂłt. AdagolĂłsnĂĄl a Bosch VE 35-40 kĂśrĂźl megy, ha viszed az adagolĂłt.


Az a lĂŠnyeg! :) Ha nem titok, elĂĄrulod, hogy mennyiĂŠrt csinĂĄltĂĄk meg az adagolĂł felĂşjĂ­tĂĄst?

Nem elérhető Adam89

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 40
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2015 Május, 11, 20:05:49
Re:FĂźstĂśs topik
« Válasz #541 Dátum: 2015 Január, 28, 20:33:48 »
Heti kĂŠtszer megyek Sopron-SalgĂłtarjĂĄn vonalon, hĂŠt kĂśzben csak boltba megyek melĂł utĂĄn.
A kocsiból fogy a víz.... de nem mindig. Most mikor jöttem fogyott 3-4 deci de előző körben pedig semmi.....mikor milyen kedve van
Elvileg hengerfejessĂŠg kizĂĄrva mert most cserĂŠltem olajat ĂŠs nem lĂŠttam elvĂĄltozĂĄst rajta ĂŠs a vizet sem forralja....
De indulĂĄsnĂĄl olyan mintha nem indulna el minden henger....de az izzitĂłgyertyĂĄk cserĂŠlve vannak, de nagyon fĂźstĂśl indulĂĄsnĂĄl :'(

Valami Ăśtlet?

Nem elérhető sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 278
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 26
  • :2024 Március, 08, 07:47:39
Re:FĂźstĂśs topik
« Válasz #542 Dátum: 2015 Január, 28, 20:56:11 »
Heti kĂŠtszer megyek Sopron-SalgĂłtarjĂĄn vonalon, hĂŠt kĂśzben csak boltba megyek melĂł utĂĄn.
A kocsiból fogy a víz.... de nem mindig. Most mikor jöttem fogyott 3-4 deci de előző körben pedig semmi.....mikor milyen kedve van
Elvileg hengerfejessĂŠg kizĂĄrva mert most cserĂŠltem olajat ĂŠs nem lĂŠttam elvĂĄltozĂĄst rajta ĂŠs a vizet sem forralja....
De indulĂĄsnĂĄl olyan mintha nem indulna el minden henger....de az izzitĂłgyertyĂĄk cserĂŠlve vannak, de nagyon fĂźstĂśl indulĂĄsnĂĄl :'(

Valami Ăśtlet?

A vĂ­z fogyĂĄsnak 3 lehetsĂŠges magyarĂĄzata van.
1. ElcsĂśpĂśg---> lĂĄtnĂĄd az autĂł alatt a tĂłcsĂĄt
2. BelekerĂźl az olajba. EmlĂ­tetted, hogy nem lĂĄtszik az olajon, szĂłval ez kizĂĄrhatĂł.
3. BekerĂźl az ĂŠgĂŠstĂŠrbe. Ez magyarĂĄzat lehet arra, hogy fĂźstĂśl ĂŠs nem indul valamelyik henger. KĂŠrdĂŠs, hogy milyen az a fĂźst. Ha szĂźrkĂŠs, akkor nagyon valĂłszĂ­nĹą, hogy ez a verziĂł ĂĄll fent.

A nehĂŠz indĂ­tĂĄst csak hidegen, vagy melegen, de mondjuk 10 perc ĂĄllĂĄs utĂĄn is produkĂĄlja?

Nem elérhető Adam89

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 40
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2015 Május, 11, 20:05:49
Re:FĂźstĂśs topik
« Válasz #543 Dátum: 2015 Január, 29, 06:13:27 »
 Sajnos szĂźrke a fĂźst,de csak első inditasnĂĄl,utĂĄna semmi.
Mi ilyenkor a teendő?

Nem elérhető sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 278
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 26
  • :2024 Március, 08, 07:47:39
Re:FĂźstĂśs topik
« Válasz #544 Dátum: 2015 Január, 29, 08:16:30 »
Sajnos szürke a füst,de csak első inditasnál,utána semmi.
Mi ilyenkor a teendő?

Próbáld meg azt, hogy hidegen amikor elalszik az izzítás lámpa, várj még 6-10 másodpercet és csak utána indítsd el. Ha így jól indul és nem füstöl, akkor szerintem csak izzítógyertya hiba. Ha így sem jó, akkor lehet hengerfej tömítés. A hűtővízben nem érzel kipufogógáz szagot esetleg? Vagy a hűtő csövek nincsenek felfúvódva? Angol fórumon írják, hogy ezeknél a motoroknál általában a víztér és az égéstér között megy szét a hengerfej tömítés, de akkor a kipufogógáznak is be kéne kerülnie a hűtőbe. Szóval nem egyértelmű a dolog így látatlanban.

Nem elérhető F2Tom

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 145
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 5
  • :2018 Január, 05, 16:05:22
Re:FĂźstĂśs topik
« Válasz #545 Dátum: 2015 Január, 29, 13:23:59 »
A szürke füst azért van, mert a nem gyújtó hengerből elégetlenül távozik a gázolaj. Először az izzítást ellenőrizném, nekem ugyanígy nehézkesen indult egy hengerem, ketté volt nyílva a gyertya, persze hogy nem működött. Mennyi idő alatt fogy el 3-4deci víz?

Sajnos szürke a füst,de csak első inditasnál,utána semmi.
Mi ilyenkor a teendő?

Nem elérhető Adam89

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 40
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2015 Május, 11, 20:05:49
Re:FĂźstĂśs topik
« Válasz #546 Dátum: 2015 Január, 29, 21:34:07 »
400 km alatt megy el 3-4 deci,de volt olyan is hogy semmi nem fogyott.....
Ha a hűtőről leveszem a sapkát akkor szisszen,tehát valami nyomás lehet benne,de akkor ez nem normalis gondolom....
JĂł lenne ha csak hengerfej tĂśmĂ­tĂŠs lenne a ludas
Reggel megprĂłbĂĄlom hogy izzitĂĄs utĂĄn vĂĄrok mĂŠg.
A gyertyĂĄk egy honapja lettek cserĂŠlve kb

Nem elérhető sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 278
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 26
  • :2024 Március, 08, 07:47:39
Re:FĂźstĂśs topik
« Válasz #547 Dátum: 2015 Január, 30, 12:04:27 »
400 km alatt megy el 3-4 deci,de volt olyan is hogy semmi nem fogyott.....
Ha a hűtőről leveszem a sapkát akkor szisszen,tehát valami nyomás lehet benne,de akkor ez nem normalis gondolom....
JĂł lenne ha csak hengerfej tĂśmĂ­tĂŠs lenne a ludas
Reggel megprĂłbĂĄlom hogy izzitĂĄs utĂĄn vĂĄrok mĂŠg.
A gyertyĂĄk egy honapja lettek cserĂŠlve kb

Valamekkora nyomás kialakul a hűtőkörben. Ez normális. Akkor van baj, ha a hűtő csövek megduzzadnak a nagy nyomástól, de azt észrevetted volna már.

Nem elérhető F2Tom

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 145
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 5
  • :2018 Január, 05, 16:05:22
Re:FĂźstĂśs topik
« Válasz #548 Dátum: 2015 Január, 30, 15:56:54 »
Nekem is szisszen, az nem rendellenes, valamilyen szintű túlnyomás hidegen is van. Volt hogy másfél évig nem néztem rá a vízszintre és egy jó litert rá kellett töltenem, pedig semmi baja. Hűtősapkád nem engedi kitágulni? Nekem a motoromnál volt ilyen probléma, bár annak külön kiegyenlítőtartálya van. Szar volt a tömítés a sapkán és már üzemi hőfokon tolta ki a vizet. Kiegyenlítőtartály meg el volt repedve, onnan ment a nagyvilágba a víz. Szerintem ha a hűtőn van egy minimális sérülés, ahol el tud szivárogni, nem fogsz tócsát látni alatta. Főleg, ha csak menet közben tolja, amikor a vízpumpa már forgatja a vizet.

400 km alatt megy el 3-4 deci,de volt olyan is hogy semmi nem fogyott.....
Ha a hűtőről leveszem a sapkát akkor szisszen,tehát valami nyomás lehet benne,de akkor ez nem normalis gondolom....
JĂł lenne ha csak hengerfej tĂśmĂ­tĂŠs lenne a ludas
Reggel megprĂłbĂĄlom hogy izzitĂĄs utĂĄn vĂĄrok mĂŠg.
A gyertyĂĄk egy honapja lettek cserĂŠlve kb

Nem elérhető Sannze

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 190
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 6
  • :2023 November, 28, 22:53:58
    • Peugeot Klub
Re:FĂźstĂśs topik
« Válasz #549 Dátum: 2015 Január, 30, 19:59:00 »
A szürke füst azért van, mert a nem gyújtó hengerből elégetlenül távozik a gázolaj. Először az izzítást ellenőrizném, nekem ugyanígy nehézkesen indult egy hengerem, ketté volt nyílva a gyertya, persze hogy nem működött. Mennyi idő alatt fogy el 3-4deci víz?
Nekem az izzĂ­tĂłrelĂŠm halt meg: furcsa volt, hogy tĂŠlen-nyĂĄron 5 mĂĄsodpercig izzĂ­tott. Kaptak valamennyi feszĂźltsĂŠget a gyertyĂĄk, de csak 6. izzĂ­tĂĄsra indult be...

 


Google PageRank