Összes szavazó: 80
HelloPedig ez már a 21.század. Nem a magas nyomás , inkább a dugattyú kamrás kialakitás a lényeg....Majd beszámolok hogy hogy haladok....A hdi váltó-val ha jólszámolok , kb 140-et megy 5.-ben 3000 fordulaton...?Üdv
szép napot!Gázolajszűrőt milyen gyakran kell cserélni?
Holnap reggel állok neki.Hétfőn már kell az autó!!!
Szia Kolin! Józsi vagyok 1.9 td interkúlos,98-as, DHY motorral. Szeretnék segítséget kérni Tőled, vagy aki tud.A bal felső vezető görgő képe kéne. Vagy cserélt e már valaki.Hogy néz ki, hogy jön le, mire vigyázzunk.A jobb alsót levettem,az a feszítő görgő amibe belemegy az ajtókilincs.Nálam a bal felső nagyon ferdén áll. Egy szíjat már megevett két hónap alatt.Miért ferdült el?? 30-as torx-szal jön le?Kösziii
Hello!Szerintem neked is ez a fajta van.Általában a 3-as miatt szokott ferdén állni, vagy az 5-ös miatt, ha jól tudom megkopik és lóg a tengelyen.
Helló Kulin!Engem érdekelne ez az oldal ahonnan ezt a képet készítetted! Ez privát ez az oldal vagy magánszemély is felléphet?
Hello!Regisztrálhat magánszemély is ingyenesen. Lehet alvázszámra is keresni, illetve típusra is, motorra stb.http://public.servicebox.peugeot.com/
Eddig eljutottam!És hogyan tovább?A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Ez egy jó kérdés... be kellene jönni annak a menünek ami a képen van...De hogy neked miért nincs azt nem tudom.
Hali igen en is jartam mar igy .altalaba az lda nal szokot fojni tipus betegseg .egy jo adagolos pik pak megcsinalja ,neken komplet az osszes tomites cserelve lett bosch ra plusz kapot egy 10 es elemet a 9 es helyet plusz be lett padozva kb 20 e be kerult
Hat igazabol nalam ugy nezki hogy bosch adagolo 10 es elem es a turbo 1.5 barron dolgozik parkettanal nyomatek eszmelezlen modon negnot es le is lett boven igazabol mig egy kicsit megtekert gyari adsgolo 9es elemmel 120 felet elkezd fogyni addig ez onanntol kezd elni de megadom a szamom ha erdekell a dolog es akkor reszletesebben atbeszelhetjuk .
Üdvözlet mindenkinek, nem csak a fórumban, a Peugeot ismeretében, de a Diesel járművekben is új vagyok.Szeptemberben jutottam egy 1995-ös 1,9D XND-hez.Nagyon jó állapotban van, indul, megy, ahogyan kell.A hűtés/fűtés nem tiszta nekem: Cseréltem a hűtővizet. (leeresztettem a hűtőből)Most már hamarabb is melegszik, de megáll 70 fok felett, gyakorlatilag 70-75 fok közt autózgatok vele.Azt hallottam, hogy a termosztátja 80 foknál nyit, így gyakorlatilag értem is, miért nincs vagy alig van fűtés benne.Ez mostanában azért fontos lenne Ha pl városban autózom, megállok lámpáknál stb, fel megy 82 fokig is, de amint elindulok, a menetszél miatt azonnal 75-re vissza esik.Lehet ezzel valamit csinálni, vagy marad az IFÁS megoldás, hogy kartonlap a fél hűtő elé?Elég kevés a hely a hűtőrács mögött.Köszönöm a segítséget!!
Szia. Természetesen lehet vele mit csinálni. Ki kell cserélni a termosztátot. Diesel 306-ok esetében ez 83°C környékén nyit és ilyen hideg időben is szépen tartja ezen a hőfokon, ha bemelegedett a motor.
Nagyon köszönöm!Még egy kérdés: valamelyik topicban, ezen a honlapon láttam ugyanazt a problémát, ami előjött most.A ventillátor nyikorog, gondolom a csapágya. A legnagyobb (azt hiszem 4-es) fokozatban nem akar menni -de ha a kapcsolót kissé nyomogatom, elindul.Ki lehet szedni a ventillátort, a komplett műszerfal bontás nélkül?Sajnos, amikor olvasgattam ezt a nagyon jó oldalt, be kellett csuknom a lapot (munkahely ), és persze már nem találom, így a válasz elveszett.
Hello!Légteleníteni ne felejtsd el a hűtőrendszert!A ventit az utas lábterénél ki tudod venni, 3 db torx csavar fogja.
Működik is az a termosztát?Könnyen ellenőrizheted ha indulás után kb. 70 fokos víznél megállsz és megérinted a hűtőt, hidegnek kell lennie. Ha nem hideg akkor nyitva beállt a termosztátod.
Köszönöm, megnézem, az lesz az első. Bár.. most jut eszembe, vízcsere/légtelenítés után 80 fok felett megindult a melegvíz a műszerfal felé, gondolom ott a fűtő radiátor (2 gumicső a motor és a tűzfal között), elvileg az jó.Egy tanácsot kaptam, aszerint is, hogy ilyenkor nézzem meg, mindkét cső meleg-e, akkor jó.Az volt.
A fűtőradiátorra alapból megy a víz, szóval akkor is ha zárva a termosztát.
Sziasztok!Most, hogy megint aktuális a környezetvédelmi besorolás a szmog miatt, ránéztem a forgalmimra. 4-es szám szerepel. Pedig úgy tudtam, hogy az én kocsim Euro 3-asnak felel meg.Mit kéne tudnom erről? 1999 1.4 benzin. S3Köszönöm szépen előre is a segítséget! ☺️
SziaAz enyém is 1.4-es S3 széria.Volt nemrég (nem tudom pontosan mikor)törvény módosítás és akkor egyel magasabb csoportba került.A műszaki vizsgán mondták akkor, hogy be kell mennem az okmányirodába és adnak új forgalmit és beírják az Euro 4-es csoportot.Itt írnak egy kicsit részletesebben is erről (bár nem friss cikk,de a lényeg benne van):https://www.autonavigator.hu/sztori/minden_az_emisszios_normakrol_es_a_most_megszunt_kornyezetvedelmi_plakettekrol-16168A szmogriadó pedig az Euro3 és annál kisebb besorolású autókra vonatkozik.üdv:Krisztián
Sajnos nem ilyen jó a helyzet az én tapasztalatom alapján.Ha jól emlékszem, 2-es környezetvédelmi besorolású volt az autóm eredetileg, tehát katalizátoros, de Euro2-t sem teljesítő kategória.Megreklamáltam, és közölték, hogy rengeteg autóval történt hasonló, de legyek nyugodt, csak egy ötszázasba fog kerülni a dupla matrica (ami azóta már meg is szűnt), és a helyes besorolásba fogják helyezni az autót.Csakhogy koppantam, mivel 4-esbe helyezték, ami Euro2-nek felel meg, holott nekem már kétlambdaszondás TU3JP/L4 motorral szerelték az autómat, ami legjobb tudomásom szerint Euro3-as.De nem álltak szóba velem, mikor ezt felvetettem, mivel azt állították, hogy a következő környezetvédelmi besorolási kategória itt Magyarországon az Euro4, tehát nem tudják előnyösebb besorolásba tenni az Euro3-as motort, mint az Euro2-eset...
Szerencsére nekem nem volt problémám ezzel kapcsolatban...Műszaki vizsga után a kezembe nyomták a tanúsítványt, hogy a vizsgálaton megfelelt majd sétáltassam meg a kapott papírt az okmányirodáig ott majd adnak cserébe egy új forgalmi engedélyt Kérdeztem az ügyintéző hölgyet, hogy miért is cserélik, ő mondta el hogy változtattak a besoroláson.Az hogy miért az Euro 4-be került,a linkelt cikkben is benne van:"A 2000-től kötelező Euro 3 összesen kettő darab lambda szondát ír elő." + "A 2005-ös Euro 4 norma például a benzines autóknál 1,0 gramm szén-monoxid kibocsátást enged meg kilométerenként, szemben az 1992-es 2,72 grammal."Ha jól rémlik az egyik műszaki mérési jegyzőkönyvben 0,92 volt a határérték de majd holnap megkeresem
Hú, ha valami erre vonatkozó dokumentumot meg tudnál osztani, annak nagyon örülnék.Holnapután megy műszaki vizsgára az autóm...
Szia Megkerestem a papírokat,rosszul emlékeztem.... nem g/km-ben hanem %-ban vannak megadva a határértékek A zöldkártyán lévő adatok lehet hogy segítenek kicsit:http://www.kephost.com/image/vfvtEzt pedig a vizsgaállomáson adták ki,itt már Euro4 besorolás szerepel de a határértékek nincsenek feltüntetve....:http://www.kephost.com/image/vfw0De találtam egy táblázatot is,amin viszont g/km-ben van meghatározva az érték,átlagsebesség alapján...:http://www.kephost.com/image/vfwkÜdv:Krisztián
Köszi a mellékleteket!A másodikról nekem úgy jön át, hogy ugyanúgy 4-es besorolású az autód (Euro2), mint az enyém is...Egyébként ma felhívtam a helyet, ahol vizsgáztatni fogom az autót, de teljességgel elzárkóztak: csakis az NKH-nak van bárminemű jogosultsága, ők még csak ajánlást sem tehetnek...
SziaTeljes mértékben igazad van...Kicsit jobban utánanéztem a dolognak,a "Környezetvédelmi osztály jelzés" amivel összekevertem az "EURO norma szerinti besorolást".... A 4-es osztály jelzés még az Euro2-be tartozik.Az ENSZ-EGB előírásról viszont nem találok semmi használható információt,pedig a 9-es osztály (ami az EURO4-re vonatkozik) többi részének megfelel a típus felszereltsége: "katalizátoros, szabályozott keverékképzésű, az ENSZ-EGB 83.05 előírás B jóváhagyás B. szintje szerint jóváhagyott, OBD-rendszerrel ellátott Otto-motoros (Euro 4);"Az NKH oldalán van használható info,de ott sem található meg minden Elnézést a figyelmetlenségem miatt
Ma felkerestem személyesen a helyi NKH-kirendeltséget. Az ügyintéző készséges, segítőkész volt, nem rajta múlott, hogy itt nincs mit tenni. Az autó adatait nézve megállapította, hogy szerinte is Euro3-as ez a motor, de hát az adatbázisukban a TU3JP motorhoz csakis egy 1996-os tanúsítvány létezik.Létezik egy európai adatbank, azt ígérte, hogy innét is lekéri az adatokat. Vissza is hívott később, hogy semmi... Mintha nem is létezett volna soha kétlambdaszondás 306-os. Javasolta, hogy próbálkozzak be a Peugeot vezérképviseleténél, ahol egy kedves hangú hölgy udvariasan közölte, hogy ő aztán nem tud kapcsolni senkit, aki hozzá tudna szólni a kérdéshez. Adott egy email-címet, hogy írjak arra, hátha. Onnét meg mailer-daemon válasz jött vissza.Szóval úgy néz ki, hogy két éven át olyan motorokkal is szereltek 306-osokat, amelyekről soha senki nem volt hajlandó adatlapot felvenni, egyáltalán tudomásul venni, hogy létezik. Nonszensz...Még a végén mérgemben átcseréltetem egy 1.8 16V motorra, hiszen meg sem tud bukni műszaki vizsgán, mivel papíron TU3JP KFW a motorom, de az meg _ugye_ nem létező motor, bármi lehet tehát.
Szia Zimu!Az 1.8 16V-re más besorolás vonatkozik? Mert nekem is 4-es szerepel a forgalmiban. Remélem, hogy csak elírás, mert akkor intézem a forgalmi cserét.
Szia Párizs, tudtommal az 1.8 16v az csak egy lambdaszondás (Euro2), így valós a forgalmidban a 04.De teljesen biztosra nem tudom mondani.