Peugeot 306 Klub - Az Első Magyar Peugeot 306 Klub

Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Részletes kereső  

Szavazás

A gázolajba raksz dermedés gátlót külön?

Igen
- 6 (7.1%)
Nem
- 32 (38.1%)
Benzin üzemű az autóm
- 46 (54.8%)

Összes szavazó: 80


Oldalak: 1 ... 11 12 [13] 14   Le

Szerző Téma: Füstös topik  (Megtekintve 229222 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

marcusa

  • Adminisztrátor
  • Klubfüggő
  • *****
  • Népszerűség: 151
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.889
  • Autó színe: Kék
  • Évjárat: 2000
  • Kor: 30
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 2.0HDI
  • Típus: 5 ajts
  • 2.0 HDI
    • marcusa.atw.hu
Re:Füstös topik
« Válasz #600 Dátum: 2015 Október, 22, 05:21:47 »

Hello

Pedig ez már a 21.század. Nem a magas nyomás , inkább a dugattyú kamrás kialakitás a lényeg....
Majd beszámolok hogy hogy haladok....
A hdi váltó-val ha jólszámolok , kb 140-et megy 5.-ben 3000 fordulaton...?

Üdv
Pontosan 140-nél van 3000-es fordulaton.  :)
Naplózva

subi78

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 24
  • Autó színe: bordó
  • Évjárat: 1996
  • Kor: 37
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: 5 ajts
Re:Füstös topik
« Válasz #601 Dátum: 2015 November, 07, 21:54:45 »

Picit elakadtam. Kapcs rajz kellene 306 hdi-ről. De ebben már valamiért a második gen-es edc15c2 volt , amiben 3 csati van. Valaki tud segiteni ? Autodata-ban nincsen benne....
Naplózva

Kolin

  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 149
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.785
  • Autó színe: Zöld metál
  • Évjárat: 1996
  • Lakóhely: Borsod megye
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Sedan
Re:Füstös topik
« Válasz #602 Dátum: 2015 December, 03, 21:25:59 »

Hello!

Valaki tudja esetleg, hogy hdi-ből létezik olyan váltóval szerelt is, aminek a hátramenet bal elöl van?
Naplózva

DrSanya

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 1
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 163
  • Lakóhely: Tahi
  • Motor: Egyb
  • Típus: Break
Re:Füstös topik
« Válasz #603 Dátum: 2016 Február, 04, 08:04:54 »

szép napot!

Gázolajszűrőt milyen gyakran kell cserélni?
Naplózva
Soha ne hajts gyorsabban, mint amilyen gyorsan az őrangyalod repülni tud!

Kolin

  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 149
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.785
  • Autó színe: Zöld metál
  • Évjárat: 1996
  • Lakóhely: Borsod megye
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Sedan
Re:Füstös topik
« Válasz #604 Dátum: 2016 Február, 04, 08:48:41 »

szép napot!

Gázolajszűrőt milyen gyakran kell cserélni?

Hello!

1 év vagy 10 ezrenként érdemes.
Naplózva

suli.j

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 31
  • Autó színe: Metál kék
  • Évjárat: 1998
  • Kor: 52
  • Lakóhely: Forráskút
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Break
Re:Füstös topik
« Válasz #605 Dátum: 2016 Február, 06, 15:02:40 »

Szia Kolin!
 
Józsi vagyok 1.9 td interkúlos,98-as, DHY motorral. Szeretnék segítséget kérni Tőled, vagy aki tud.A bal felső vezető görgő képe kéne. Vagy cserélt e már valaki.Hogy néz ki, hogy jön le, mire vigyázzunk.A jobb alsót levettem,az a feszítő görgő amibe belemegy az ajtókilincs.Nálam a bal felső nagyon ferdén áll. Egy szíjat már megevett két hónap alatt.Miért ferdült el?? 30-as torx-szal jön le?
Kösziii
Naplózva

suli.j

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 31
  • Autó színe: Metál kék
  • Évjárat: 1998
  • Kor: 52
  • Lakóhely: Forráskút
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Break
Re:Füstös topik
« Válasz #606 Dátum: 2016 Február, 06, 15:04:00 »

Holnap reggel állok neki.Hétfőn már kell az autó!!!
Naplózva

Kolin

  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 149
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.785
  • Autó színe: Zöld metál
  • Évjárat: 1996
  • Lakóhely: Borsod megye
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Sedan
Re:Füstös topik
« Válasz #607 Dátum: 2016 Február, 07, 20:20:57 »

Holnap reggel állok neki.Hétfőn már kell az autó!!!
Alvázszám utolsó 8 számjegye kellene!
Naplózva

Kolin

  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 149
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.785
  • Autó színe: Zöld metál
  • Évjárat: 1996
  • Lakóhely: Borsod megye
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Sedan
Re:Füstös topik
« Válasz #608 Dátum: 2016 Február, 07, 20:28:37 »

Szia Kolin!
 
Józsi vagyok 1.9 td interkúlos,98-as, DHY motorral. Szeretnék segítséget kérni Tőled, vagy aki tud.A bal felső vezető görgő képe kéne. Vagy cserélt e már valaki.Hogy néz ki, hogy jön le, mire vigyázzunk.A jobb alsót levettem,az a feszítő görgő amibe belemegy az ajtókilincs.Nálam a bal felső nagyon ferdén áll. Egy szíjat már megevett két hónap alatt.Miért ferdült el?? 30-as torx-szal jön le?
Kösziii

Hello!

Szerintem neked is ez a fajta van.
Általában a 3-as miatt szokott ferdén állni, vagy az 5-ös miatt, ha jól tudom megkopik és lóg a tengelyen.
Naplózva

suli.j

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 31
  • Autó színe: Metál kék
  • Évjárat: 1998
  • Kor: 52
  • Lakóhely: Forráskút
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Break
Re:Füstös topik
« Válasz #609 Dátum: 2016 Február, 07, 20:36:16 »

Köszi Kolin a segítőkészséged. Megtaláltam az automata feszítőgörgőt, megvan az új is. Nem tudtam megcsinálni,mert le kell bontani a szervó szivattyút is, ahhoz meg nincs szerszámom. Viszont ajánlom mindenkinek, hogy az automata feszítő funkcióját félévente ellenőrizze.Az enyém a felsőponton megragadt, így megette az ékszíjat. Az ellenőrzés egyszerű, valaki meghúzza az ékszíjat alul,a másik meg nézi felül a görgőt, hogy mozog-e. 
Naplózva

BANDITA1981

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 124
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 1997
  • Lakóhely: Bókaháza
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Füstös topik
« Válasz #610 Dátum: 2016 Február, 07, 20:44:55 »

Hello!

Szerintem neked is ez a fajta van.
Általában a 3-as miatt szokott ferdén állni, vagy az 5-ös miatt, ha jól tudom megkopik és lóg a tengelyen.

Helló Kulin!Engem érdekelne ez az oldal ahonnan ezt a képet készítetted! Ez privát ez az oldal vagy magánszemély is felléphet?
Naplózva

Kolin

  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 149
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.785
  • Autó színe: Zöld metál
  • Évjárat: 1996
  • Lakóhely: Borsod megye
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Sedan
Re:Füstös topik
« Válasz #611 Dátum: 2016 Február, 07, 20:47:07 »

Helló Kulin!Engem érdekelne ez az oldal ahonnan ezt a képet készítetted! Ez privát ez az oldal vagy magánszemély is felléphet?

Hello!
Regisztrálhat magánszemély is ingyenesen. Lehet alvázszámra is keresni, illetve típusra is, motorra stb.
http://public.servicebox.peugeot.com/
Naplózva

BANDITA1981

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 124
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 1997
  • Lakóhely: Bókaháza
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Füstös topik
« Válasz #612 Dátum: 2016 Február, 07, 20:52:05 »

Hello!
Regisztrálhat magánszemély is ingyenesen. Lehet alvázszámra is keresni, illetve típusra is, motorra stb.
http://public.servicebox.peugeot.com/
Köszi megnézem!
Naplózva

BANDITA1981

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 124
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 1997
  • Lakóhely: Bókaháza
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Füstös topik
« Válasz #613 Dátum: 2016 Február, 08, 15:38:04 »

Hello!
Regisztrálhat magánszemély is ingyenesen. Lehet alvázszámra is keresni, illetve típusra is, motorra stb.
http://public.servicebox.peugeot.com/
Eddig eljutottam!És hogyan tovább?

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Naplózva

Kolin

  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 149
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.785
  • Autó színe: Zöld metál
  • Évjárat: 1996
  • Lakóhely: Borsod megye
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Sedan
Re:Füstös topik
« Válasz #614 Dátum: 2016 Február, 08, 18:35:20 »

Eddig eljutottam!És hogyan tovább?

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Ez egy jó kérdés... be kellene jönni annak a menünek ami a képen van...

De hogy neked miért nincs azt nem tudom.
Naplózva

BANDITA1981

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 124
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 1997
  • Lakóhely: Bókaháza
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Füstös topik
« Válasz #615 Dátum: 2016 Február, 08, 20:31:21 »

Ez egy jó kérdés... be kellene jönni annak a menünek ami a képen van...

De hogy neked miért nincs azt nem tudom.
Újra regisztráltam és most jó!Köszi!
Naplózva

suli.j

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 31
  • Autó színe: Metál kék
  • Évjárat: 1998
  • Kor: 52
  • Lakóhely: Forráskút
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Break
Re:Füstös topik
« Válasz #616 Dátum: 2016 Október, 02, 20:52:13 »

Hello.
Ma vettem észre ,hogy csöpög az adagolóból a nafta. Elég rendesen. Mi lehet a gond , járt már valaki így?
 1.9 td 98-as 200 000 km. Mennyibe fog fájni?
Köszi
Naplózva

sipilo.robert93

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 7
  • Autó színe: Szürke
  • Évjárat: 1995
  • Kor: 21
  • Lakóhely: Siófok
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: 3 ajts
Re:Füstös topik
« Válasz #617 Dátum: 2016 Október, 03, 13:10:55 »

Hali igen en is jartam mar igy .altalaba az lda nal szokot fojni tipus betegseg .egy jo adagolos pik pak megcsinalja ,neken komplet az osszes tomites cserelve lett bosch ra plusz kapot egy 10 es elemet a 9 es helyet plusz be lett padozva kb 20 e be kerult :)
Naplózva

suli.j

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 31
  • Autó színe: Metál kék
  • Évjárat: 1998
  • Kor: 52
  • Lakóhely: Forráskút
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Break
Re:Füstös topik
« Válasz #618 Dátum: 2016 Október, 03, 15:47:45 »

Most jövök adagolóstól, megcsinálta. Mázli : 1 gumitömítés szét volt "törve". Egy ezresbe fight a dolog. Hála' !  Pedig ez már Lucas .
Naplózva

Kolin

  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 149
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.785
  • Autó színe: Zöld metál
  • Évjárat: 1996
  • Lakóhely: Borsod megye
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Sedan
Re:Füstös topik
« Válasz #619 Dátum: 2016 Október, 04, 12:52:48 »

Hali igen en is jartam mar igy .altalaba az lda nal szokot fojni tipus betegseg .egy jo adagolos pik pak megcsinalja ,neken komplet az osszes tomites cserelve lett bosch ra plusz kapot egy 10 es elemet a 9 es helyet plusz be lett padozva kb 20 e be kerult :)

Hali!
Leírnád milyen változást hozott az elemcsere? Turbónyomásod gyári?
Üdv!
Naplózva

sipilo.robert93

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 7
  • Autó színe: Szürke
  • Évjárat: 1995
  • Kor: 21
  • Lakóhely: Siófok
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: 3 ajts
Re:Füstös topik
« Válasz #620 Dátum: 2016 Október, 05, 21:18:20 »

Hat igazabol nalam ugy nezki hogy bosch adagolo 10 es elem es a turbo 1.5 barron dolgozik parkettanal nyomatek eszmelezlen modon negnot es le is lett boven igazabol mig egy kicsit megtekert gyari adsgolo 9es elemmel 120 felet elkezd fogyni addig ez onanntol kezd elni de megadom a szamom ha erdekell a dolog es akkor reszletesebben atbeszelhetjuk .;)
Naplózva

Kolin

  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 149
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.785
  • Autó színe: Zöld metál
  • Évjárat: 1996
  • Lakóhely: Borsod megye
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Sedan
Re:Füstös topik
« Válasz #621 Dátum: 2016 Október, 07, 08:07:39 »

Hat igazabol nalam ugy nezki hogy bosch adagolo 10 es elem es a turbo 1.5 barron dolgozik parkettanal nyomatek eszmelezlen modon negnot es le is lett boven igazabol mig egy kicsit megtekert gyari adsgolo 9es elemmel 120 felet elkezd fogyni addig ez onanntol kezd elni de megadom a szamom ha erdekell a dolog es akkor reszletesebben atbeszelhetjuk .;)
Megadhatod! ;)
Naplózva

subi78

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 24
  • Autó színe: bordó
  • Évjárat: 1996
  • Kor: 37
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: 5 ajts
Re:Füstös topik
« Válasz #622 Dátum: 2016 Október, 23, 16:11:06 »

Elkészült. 1.9td-ből 2.0 hdi. Óriási szivás és egy év volt. Nem írnám le részletesen , de kb két küldönböző autó a td és a hdi :)
Viszont nem birtam és rögtön kapott egy stage1-es chiptuningot is , és hozta az elvárt eredményeket.
https://drive.google.com/file/d/0B34EkyrAiipiOTNpZVFjR2JQVS0xZlNIMmtGM0FpNGpUX3o0/view
Naplózva

DrSanya

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 1
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 163
  • Lakóhely: Tahi
  • Motor: Egyb
  • Típus: Break
Re:Füstös topik
« Válasz #623 Dátum: 2016 December, 22, 13:08:20 »

Sziasztok!

Rég jártam erre (szerencsére).
Ma amikor töltöttem az ablakmosó folyadékot két dolgot vettem észre:
1. valahol csöpög a hűtőfolyadék majd később megnézem merre, max 3 csepp  leállás után, a folyadékszint jó benne.
2. a légszűrő ház és a motor közt van egy "lecsatlakozás" ami olajos kívülről. olyan mintha egy gyűjtő doboz lenne rá erősítve. eddig nem vettem észre hogy olyan lenne 3 év alatt. mi lehet a probléma? fényképet megpróbálok később csinálni róla. (1999.04, 1.9D WJZ)


A kép (nem a sajátom, de a "doboz" rajta van):

https://www.dropbox.com/s/co7ti9oczun8i7p/de-pe-motor-wjz-si-wjy-1-9d-51kw-diverse-piese--ZM7QpF.jpg?dl=0

Segítő kész válaszokat előre is köszönöm
Sanya
Naplózva
Soha ne hajts gyorsabban, mint amilyen gyorsan az őrangyalod repülni tud!

matska

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 6
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 126
  • Autó színe: Piros
  • Évjárat: 1996/05
  • Kor: 40
  • Lakóhely: Sárkeresztes
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: 5 ajtós
Re:Füstös topik
« Válasz #624 Dátum: 2017 Január, 04, 16:11:29 »

Sziasztok!

1.9TD Garrett turbójának felújítására tudtok megbízható helyet? (Esetleg cseredarabos rendszerben.)
Nem hulla még de már prüszköli be az olajat tisztességgel az intercoolerbe meg van egy minimális kézzel
érezhető játéka a tengelynek illetve bőven 2000 felett épül fel a teljes nyomásom tehát megérett a felújításra/cserére.
Használt bontott is érdekel, akkor azt újíttatnám fel és lerövidülne az állásidő.

Köszi!
Naplózva
Sajnos el kellett adnom az előrehaladott korrózió miatt amit már nem volt érdemes kezelni de bizton állítom, hogy életem legjobb és legmegbízhatóbb autója volt 8 éven és majd 200.000ezer km-en keresztül pedig 16 éves korában vettem 400 Euróért végtelen +2 km-rel. XUD9TE forever!

vkoppany

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3
  • Autó színe: Szurke
  • Évjárat: 2001
  • Kor: 42
  • Lakóhely: Kezdivasarhely, Kovaszna megye, Romania
  • Motor: 1.9D
  • Típus: Break
Re:Füstös topik
« Válasz #625 Dátum: 2017 Január, 09, 07:30:23 »

Sziasztok!
306 1.9D autóm  -10 fok alatt nem akar begyúlni, és az érdekes, hogy az üzemanyagot is  fel kell pumpálni mert valahonnan levegő kerül a szűrőhöz. Ez a jelenség csak ilyen hidegben észlelhető. Ha tudtok kérlek segítsetek. Köszi.
Naplózva

zholee

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 1
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 45
  • Autó színe: Fehér, macskatalpakkal maszatolt.
  • Évjárat: 1995.04
  • Kor: 46
  • Lakóhely: Gyömrő
  • Motor: 1.9D
  • Típus: 5 ajts
Re:Füstös topik
« Válasz #626 Dátum: 2017 Január, 11, 13:36:26 »

Üdvözlet mindenkinek, nem csak a fórumban, a Peugeot ismeretében, de a Diesel járművekben is új vagyok.
Szeptemberben jutottam egy 1995-ös 1,9D XND-hez.
Nagyon jó állapotban van, indul, megy, ahogyan kell.

A hűtés/fűtés nem tiszta nekem:
Cseréltem a hűtővizet. (leeresztettem a hűtőből)
Most már hamarabb is melegszik, de megáll 70 fok felett, gyakorlatilag 70-75 fok közt autózgatok vele.
Azt hallottam, hogy a termosztátja 80 foknál nyit, így gyakorlatilag értem is, miért nincs vagy alig van fűtés benne.
Ez mostanában azért fontos lenne :)
Ha pl városban autózom, megállok lámpáknál stb, fel megy 82 fokig is, de amint elindulok, a menetszél miatt azonnal 75-re vissza esik.
Lehet ezzel valamit csinálni, vagy marad az IFÁS megoldás, hogy kartonlap a fél hűtő elé?
Elég kevés a hely a hűtőrács mögött.

Köszönöm a segítséget!!
Naplózva

sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 26
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 278
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1995
  • Lakóhely: Kolontár
  • Motor: 1.9TD
Re:Füstös topik
« Válasz #627 Dátum: 2017 Január, 11, 17:43:21 »

Üdvözlet mindenkinek, nem csak a fórumban, a Peugeot ismeretében, de a Diesel járművekben is új vagyok.
Szeptemberben jutottam egy 1995-ös 1,9D XND-hez.
Nagyon jó állapotban van, indul, megy, ahogyan kell.

A hűtés/fűtés nem tiszta nekem:
Cseréltem a hűtővizet. (leeresztettem a hűtőből)
Most már hamarabb is melegszik, de megáll 70 fok felett, gyakorlatilag 70-75 fok közt autózgatok vele.
Azt hallottam, hogy a termosztátja 80 foknál nyit, így gyakorlatilag értem is, miért nincs vagy alig van fűtés benne.
Ez mostanában azért fontos lenne :)
Ha pl városban autózom, megállok lámpáknál stb, fel megy 82 fokig is, de amint elindulok, a menetszél miatt azonnal 75-re vissza esik.
Lehet ezzel valamit csinálni, vagy marad az IFÁS megoldás, hogy kartonlap a fél hűtő elé?
Elég kevés a hely a hűtőrács mögött.

Köszönöm a segítséget!!

Szia. Természetesen lehet vele mit csinálni. Ki kell cserélni a termosztátot. Diesel 306-ok esetében ez 83°C környékén nyit és ilyen hideg időben is szépen tartja ezen a hőfokon, ha bemelegedett a motor.
Naplózva

zholee

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 1
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 45
  • Autó színe: Fehér, macskatalpakkal maszatolt.
  • Évjárat: 1995.04
  • Kor: 46
  • Lakóhely: Gyömrő
  • Motor: 1.9D
  • Típus: 5 ajts
Re:Füstös topik
« Válasz #628 Dátum: 2017 Január, 12, 08:08:39 »

Szia. Természetesen lehet vele mit csinálni. Ki kell cserélni a termosztátot. Diesel 306-ok esetében ez 83°C környékén nyit és ilyen hideg időben is szépen tartja ezen a hőfokon, ha bemelegedett a motor.

Nagyon köszönöm!
Még egy kérdés: valamelyik topicban, ezen a honlapon láttam ugyanazt a problémát, ami előjött most.
A ventillátor nyikorog, gondolom a csapágya. A legnagyobb (azt hiszem 4-es) fokozatban nem akar menni -de ha a kapcsolót kissé nyomogatom, elindul.
Ki lehet szedni a ventillátort, a komplett műszerfal bontás nélkül?
Sajnos, amikor olvasgattam ezt a nagyon jó oldalt, be kellett csuknom a lapot (munkahely :( ), és persze már nem találom, így a válasz elveszett.
Naplózva

Kolin

  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 149
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.785
  • Autó színe: Zöld metál
  • Évjárat: 1996
  • Lakóhely: Borsod megye
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Sedan
Re:Füstös topik
« Válasz #629 Dátum: 2017 Január, 12, 08:59:34 »

Nagyon köszönöm!
Még egy kérdés: valamelyik topicban, ezen a honlapon láttam ugyanazt a problémát, ami előjött most.
A ventillátor nyikorog, gondolom a csapágya. A legnagyobb (azt hiszem 4-es) fokozatban nem akar menni -de ha a kapcsolót kissé nyomogatom, elindul.
Ki lehet szedni a ventillátort, a komplett műszerfal bontás nélkül?
Sajnos, amikor olvasgattam ezt a nagyon jó oldalt, be kellett csuknom a lapot (munkahely :( ), és persze már nem találom, így a válasz elveszett.

Hello!
Légteleníteni ne felejtsd el a hűtőrendszert!
A ventit az utas lábterénél ki tudod venni, 3 db torx csavar fogja.
Naplózva

matska

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 6
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 126
  • Autó színe: Piros
  • Évjárat: 1996/05
  • Kor: 40
  • Lakóhely: Sárkeresztes
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: 5 ajtós
Re:Füstös topik
« Válasz #630 Dátum: 2017 Január, 12, 09:10:17 »

Üdvözlet mindenkinek, nem csak a fórumban, a Peugeot ismeretében, de a Diesel járművekben is új vagyok.
Szeptemberben jutottam egy 1995-ös 1,9D XND-hez.
Nagyon jó állapotban van, indul, megy, ahogyan kell.

A hűtés/fűtés nem tiszta nekem:
Cseréltem a hűtővizet. (leeresztettem a hűtőből)
Most már hamarabb is melegszik, de megáll 70 fok felett, gyakorlatilag 70-75 fok közt autózgatok vele.
Azt hallottam, hogy a termosztátja 80 foknál nyit, így gyakorlatilag értem is, miért nincs vagy alig van fűtés benne.
Ez mostanában azért fontos lenne :)
Ha pl városban autózom, megállok lámpáknál stb, fel megy 82 fokig is, de amint elindulok, a menetszél miatt azonnal 75-re vissza esik.
Lehet ezzel valamit csinálni, vagy marad az IFÁS megoldás, hogy kartonlap a fél hűtő elé?
Elég kevés a hely a hűtőrács mögött.

Köszönöm a segítséget!!

Működik is az a termosztát?
Könnyen ellenőrizheted ha indulás után kb. 70 fokos víznél megállsz és megérinted a hűtőt, hidegnek kell lennie. Ha nem hideg akkor nyitva beállt a termosztátod.
Naplózva
Sajnos el kellett adnom az előrehaladott korrózió miatt amit már nem volt érdemes kezelni de bizton állítom, hogy életem legjobb és legmegbízhatóbb autója volt 8 éven és majd 200.000ezer km-en keresztül pedig 16 éves korában vettem 400 Euróért végtelen +2 km-rel. XUD9TE forever!

zholee

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 1
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 45
  • Autó színe: Fehér, macskatalpakkal maszatolt.
  • Évjárat: 1995.04
  • Kor: 46
  • Lakóhely: Gyömrő
  • Motor: 1.9D
  • Típus: 5 ajts
Re:Füstös topik
« Válasz #631 Dátum: 2017 Január, 12, 11:41:28 »

Hello!
Légteleníteni ne felejtsd el a hűtőrendszert!
A ventit az utas lábterénél ki tudod venni, 3 db torx csavar fogja.

Légtelenítve volt, persze.
Nagyon köszönöm!!!
Naplózva

zholee

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 1
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 45
  • Autó színe: Fehér, macskatalpakkal maszatolt.
  • Évjárat: 1995.04
  • Kor: 46
  • Lakóhely: Gyömrő
  • Motor: 1.9D
  • Típus: 5 ajts
Re:Füstös topik
« Válasz #632 Dátum: 2017 Január, 12, 11:46:06 »

Működik is az a termosztát?
Könnyen ellenőrizheted ha indulás után kb. 70 fokos víznél megállsz és megérinted a hűtőt, hidegnek kell lennie. Ha nem hideg akkor nyitva beállt a termosztátod.

Köszönöm, megnézem, az lesz az első.  :-!
Bár.. most jut eszembe, vízcsere/légtelenítés után 80 fok felett megindult a melegvíz a műszerfal felé, gondolom ott a fűtő radiátor (2 gumicső a motor és a tűzfal között), elvileg az jó.
Egy tanácsot kaptam, aszerint is, hogy ilyenkor nézzem meg, mindkét cső meleg-e, akkor jó.
Az volt.
Naplózva

Kolin

  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 149
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.785
  • Autó színe: Zöld metál
  • Évjárat: 1996
  • Lakóhely: Borsod megye
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Sedan
Re:Füstös topik
« Válasz #633 Dátum: 2017 Január, 12, 15:35:43 »

Köszönöm, megnézem, az lesz az első.  :-!
Bár.. most jut eszembe, vízcsere/légtelenítés után 80 fok felett megindult a melegvíz a műszerfal felé, gondolom ott a fűtő radiátor (2 gumicső a motor és a tűzfal között), elvileg az jó.
Egy tanácsot kaptam, aszerint is, hogy ilyenkor nézzem meg, mindkét cső meleg-e, akkor jó.
Az volt.


A fűtőradiátorra alapból megy a víz, szóval akkor is ha zárva a termosztát.
Naplózva

zholee

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 1
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 45
  • Autó színe: Fehér, macskatalpakkal maszatolt.
  • Évjárat: 1995.04
  • Kor: 46
  • Lakóhely: Gyömrő
  • Motor: 1.9D
  • Típus: 5 ajts
Re:Füstös topik
« Válasz #634 Dátum: 2017 Január, 13, 15:39:15 »

A fűtőradiátorra alapból megy a víz, szóval akkor is ha zárva a termosztát.

Tegnap 75 foknál tudtam megnézni, kézmeleg, vagy picit még melegebb a hűtő.

Ha a fűtőradiátorra alapból megy a víz, akkor ott a gond. Csak 80 fok felett indul el.
De jó lenne érteni hozzá, most mi a gond akkor.

Nagyon köszönöm!
(és a további trükköket, tippeket is!)
Naplózva

dancergabor

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 81
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 1999.11
  • Kor: 27
  • Lakóhely: Székesfehérvár
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Füstös topik
« Válasz #635 Dátum: 2017 Január, 22, 19:16:08 »

Sziasztok!
Most, hogy megint aktuális a környezetvédelmi besorolás a szmog miatt, ránéztem a forgalmimra. 4-es szám szerepel. Pedig úgy tudtam, hogy az én kocsim Euro 3-asnak felel meg.
Mit kéne tudnom erről? 1999 1.4 benzin. S3
Köszönöm szépen előre is a segítséget! ☺️
Naplózva

krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 29
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 306
  • Autó színe: Astor szürke
  • Évjárat: 2001/9
  • Lakóhely: Kiskunfélegyháza
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Füstös topik
« Válasz #636 Dátum: 2017 Január, 22, 20:30:15 »

Sziasztok!
Most, hogy megint aktuális a környezetvédelmi besorolás a szmog miatt, ránéztem a forgalmimra. 4-es szám szerepel. Pedig úgy tudtam, hogy az én kocsim Euro 3-asnak felel meg.
Mit kéne tudnom erről? 1999 1.4 benzin. S3
Köszönöm szépen előre is a segítséget! ☺️

Szia
Az enyém is 1.4-es S3 széria.Volt nemrég (nem tudom pontosan mikor)törvény módosítás és akkor egyel magasabb csoportba került.A műszaki vizsgán mondták akkor, hogy be kell mennem az okmányirodába és adnak új forgalmit és beírják az Euro 4-es csoportot.
Itt írnak egy kicsit részletesebben is erről (bár nem friss cikk,de a lényeg benne van):
https://www.autonavigator.hu/sztori/minden_az_emisszios_normakrol_es_a_most_megszunt_kornyezetvedelmi_plakettekrol-16168
A szmogriadó pedig az Euro3 és annál kisebb besorolású autókra vonatkozik.
üdv:Krisztián
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 336
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.569
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Füstös topik
« Válasz #637 Dátum: 2017 Január, 22, 21:32:56 »

Szia
Az enyém is 1.4-es S3 széria.Volt nemrég (nem tudom pontosan mikor)törvény módosítás és akkor egyel magasabb csoportba került.A műszaki vizsgán mondták akkor, hogy be kell mennem az okmányirodába és adnak új forgalmit és beírják az Euro 4-es csoportot.
Itt írnak egy kicsit részletesebben is erről (bár nem friss cikk,de a lényeg benne van):
https://www.autonavigator.hu/sztori/minden_az_emisszios_normakrol_es_a_most_megszunt_kornyezetvedelmi_plakettekrol-16168
A szmogriadó pedig az Euro3 és annál kisebb besorolású autókra vonatkozik.
üdv:Krisztián

Sajnos nem ilyen jó a helyzet az én tapasztalatom alapján.
Ha jól emlékszem, 2-es környezetvédelmi besorolású volt az autóm eredetileg, tehát katalizátoros, de Euro2-t sem teljesítő kategória.
Megreklamáltam, és közölték, hogy rengeteg autóval történt hasonló, de legyek nyugodt, csak egy ötszázasba fog kerülni a dupla matrica (ami azóta már meg is szűnt), és a helyes besorolásba fogják helyezni az autót.
Csakhogy koppantam, mivel 4-esbe helyezték, ami Euro2-nek felel meg, holott nekem már kétlambdaszondás TU3JP/L4 motorral szerelték az autómat, ami legjobb tudomásom szerint Euro3-as.
De nem álltak szóba velem, mikor ezt felvetettem, mivel azt állították, hogy a következő környezetvédelmi besorolási kategória itt Magyarországon az Euro4, tehát nem tudják előnyösebb besorolásba tenni az Euro3-as motort, mint az Euro2-eset...
Naplózva

krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 29
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 306
  • Autó színe: Astor szürke
  • Évjárat: 2001/9
  • Lakóhely: Kiskunfélegyháza
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Füstös topik
« Válasz #638 Dátum: 2017 Január, 22, 23:37:18 »

Sajnos nem ilyen jó a helyzet az én tapasztalatom alapján.
Ha jól emlékszem, 2-es környezetvédelmi besorolású volt az autóm eredetileg, tehát katalizátoros, de Euro2-t sem teljesítő kategória.
Megreklamáltam, és közölték, hogy rengeteg autóval történt hasonló, de legyek nyugodt, csak egy ötszázasba fog kerülni a dupla matrica (ami azóta már meg is szűnt), és a helyes besorolásba fogják helyezni az autót.
Csakhogy koppantam, mivel 4-esbe helyezték, ami Euro2-nek felel meg, holott nekem már kétlambdaszondás TU3JP/L4 motorral szerelték az autómat, ami legjobb tudomásom szerint Euro3-as.
De nem álltak szóba velem, mikor ezt felvetettem, mivel azt állították, hogy a következő környezetvédelmi besorolási kategória itt Magyarországon az Euro4, tehát nem tudják előnyösebb besorolásba tenni az Euro3-as motort, mint az Euro2-eset...

Szerencsére nekem nem volt problémám ezzel kapcsolatban...
Műszaki vizsga után a kezembe nyomták a tanúsítványt, hogy a vizsgálaton megfelelt majd sétáltassam meg a kapott papírt az okmányirodáig ott majd adnak cserébe egy új forgalmi  engedélyt  ;D
Kérdeztem az ügyintéző hölgyet, hogy miért is cserélik, ő mondta el hogy változtattak a besoroláson.
Az hogy miért az Euro 4-be került,a linkelt cikkben is benne van:
"A 2000-től kötelező Euro 3 összesen kettő darab lambda szondát ír elő."
+
"A 2005-ös Euro 4 norma például a benzines autóknál 1,0 gramm szén-monoxid kibocsátást enged meg kilométerenként, szemben az 1992-es 2,72 grammal."
Ha jól rémlik az egyik műszaki mérési jegyzőkönyvben 0,92 volt a határérték de majd holnap megkeresem  ???
Naplózva

dancergabor

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 81
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 1999.11
  • Kor: 27
  • Lakóhely: Székesfehérvár
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Füstös topik
« Válasz #639 Dátum: 2017 Január, 22, 23:48:51 »

Köszönöm szépen srácok! :)
Novemberben viszem műszakira, addig nem bolygatom a rendszert szerintem. :)
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 336
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.569
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Füstös topik
« Válasz #640 Dátum: 2017 Január, 23, 08:47:44 »

Szerencsére nekem nem volt problémám ezzel kapcsolatban...
Műszaki vizsga után a kezembe nyomták a tanúsítványt, hogy a vizsgálaton megfelelt majd sétáltassam meg a kapott papírt az okmányirodáig ott majd adnak cserébe egy új forgalmi  engedélyt  ;D
Kérdeztem az ügyintéző hölgyet, hogy miért is cserélik, ő mondta el hogy változtattak a besoroláson.
Az hogy miért az Euro 4-be került,a linkelt cikkben is benne van:
"A 2000-től kötelező Euro 3 összesen kettő darab lambda szondát ír elő."
+
"A 2005-ös Euro 4 norma például a benzines autóknál 1,0 gramm szén-monoxid kibocsátást enged meg kilométerenként, szemben az 1992-es 2,72 grammal."
Ha jól rémlik az egyik műszaki mérési jegyzőkönyvben 0,92 volt a határérték de majd holnap megkeresem  ???

Hú, ha valami erre vonatkozó dokumentumot meg tudnál osztani, annak nagyon örülnék.
Holnapután megy műszaki vizsgára az autóm...
Naplózva

krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 29
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 306
  • Autó színe: Astor szürke
  • Évjárat: 2001/9
  • Lakóhely: Kiskunfélegyháza
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Füstös topik
« Válasz #641 Dátum: 2017 Január, 23, 16:59:54 »

Hú, ha valami erre vonatkozó dokumentumot meg tudnál osztani, annak nagyon örülnék.
Holnapután megy műszaki vizsgára az autóm...

Szia

 Megkerestem a papírokat,rosszul emlékeztem.... nem g/km-ben hanem %-ban vannak megadva a határértékek  whistle
A zöldkártyán lévő adatok lehet hogy segítenek kicsit:
http://www.kephost.com/image/vfvt
Ezt pedig a vizsgaállomáson adták ki,itt már Euro4 besorolás szerepel de a határértékek nincsenek feltüntetve....:
http://www.kephost.com/image/vfw0
De találtam egy táblázatot is,amin viszont g/km-ben van meghatározva az érték,átlagsebesség alapján...:
http://www.kephost.com/image/vfwk

Üdv:Krisztián
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 336
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.569
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Füstös topik
« Válasz #642 Dátum: 2017 Január, 23, 19:16:09 »

Szia

 Megkerestem a papírokat,rosszul emlékeztem.... nem g/km-ben hanem %-ban vannak megadva a határértékek  whistle
A zöldkártyán lévő adatok lehet hogy segítenek kicsit:
http://www.kephost.com/image/vfvt
Ezt pedig a vizsgaállomáson adták ki,itt már Euro4 besorolás szerepel de a határértékek nincsenek feltüntetve....:
http://www.kephost.com/image/vfw0
De találtam egy táblázatot is,amin viszont g/km-ben van meghatározva az érték,átlagsebesség alapján...:
http://www.kephost.com/image/vfwk

Üdv:Krisztián

Köszi a mellékleteket!
A másodikról nekem úgy jön át, hogy ugyanúgy 4-es besorolású az autód (Euro2), mint az enyém is...

Egyébként ma felhívtam a helyet, ahol vizsgáztatni fogom az autót, de teljességgel elzárkóztak: csakis az NKH-nak van bárminemű jogosultsága, ők még csak ajánlást sem tehetnek...
Naplózva

krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 29
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 306
  • Autó színe: Astor szürke
  • Évjárat: 2001/9
  • Lakóhely: Kiskunfélegyháza
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Füstös topik
« Válasz #643 Dátum: 2017 Január, 24, 18:08:13 »

Köszi a mellékleteket!
A másodikról nekem úgy jön át, hogy ugyanúgy 4-es besorolású az autód (Euro2), mint az enyém is...

Egyébként ma felhívtam a helyet, ahol vizsgáztatni fogom az autót, de teljességgel elzárkóztak: csakis az NKH-nak van bárminemű jogosultsága, ők még csak ajánlást sem tehetnek...

Szia

Teljes mértékben igazad van...
Kicsit jobban utánanéztem a dolognak,a "Környezetvédelmi osztály jelzés" amivel összekevertem az "EURO norma szerinti besorolást"....  :(
A 4-es osztály jelzés még az Euro2-be tartozik.
Az ENSZ-EGB előírásról viszont nem találok semmi használható információt,pedig a 9-es osztály (ami az EURO4-re vonatkozik) többi részének megfelel a típus felszereltsége: "katalizátoros, szabályozott keverékképzésű, az ENSZ-EGB 83.05 előírás B jóváhagyás B. szintje szerint jóváhagyott, OBD-rendszerrel ellátott Otto-motoros (Euro 4);"
Az NKH oldalán van használható info,de ott sem található meg minden  ???
Elnézést a figyelmetlenségem miatt  :(
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 336
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.569
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Füstös topik
« Válasz #644 Dátum: 2017 Január, 24, 19:15:20 »

Szia

Teljes mértékben igazad van...
Kicsit jobban utánanéztem a dolognak,a "Környezetvédelmi osztály jelzés" amivel összekevertem az "EURO norma szerinti besorolást"....  :(
A 4-es osztály jelzés még az Euro2-be tartozik.
Az ENSZ-EGB előírásról viszont nem találok semmi használható információt,pedig a 9-es osztály (ami az EURO4-re vonatkozik) többi részének megfelel a típus felszereltsége: "katalizátoros, szabályozott keverékképzésű, az ENSZ-EGB 83.05 előírás B jóváhagyás B. szintje szerint jóváhagyott, OBD-rendszerrel ellátott Otto-motoros (Euro 4);"
Az NKH oldalán van használható info,de ott sem található meg minden  ???
Elnézést a figyelmetlenségem miatt  :(

Ma felkerestem személyesen a helyi NKH-kirendeltséget. Az ügyintéző készséges, segítőkész volt, nem rajta múlott, hogy itt nincs mit tenni. :(
Az autó adatait nézve megállapította, hogy szerinte is Euro3-as ez a motor, de hát az adatbázisukban a TU3JP motorhoz csakis egy 1996-os tanúsítvány létezik.

Létezik egy európai adatbank, azt ígérte, hogy innét is lekéri az adatokat. Vissza is hívott később, hogy semmi... Mintha nem is létezett volna soha kétlambdaszondás 306-os. :(
Javasolta, hogy próbálkozzak be a Peugeot vezérképviseleténél, ahol egy kedves hangú hölgy udvariasan közölte, hogy ő aztán nem tud kapcsolni senkit, aki hozzá tudna szólni a kérdéshez. Adott egy email-címet, hogy írjak arra, hátha. Onnét meg mailer-daemon válasz jött vissza.
Szóval úgy néz ki, hogy két éven át olyan motorokkal is szereltek 306-osokat, amelyekről soha senki nem volt hajlandó adatlapot felvenni, egyáltalán tudomásul venni, hogy létezik. Nonszensz...

Még a végén mérgemben átcseréltetem egy 1.8 16V motorra, hiszen meg sem tud bukni műszaki vizsgán, mivel papíron TU3JP KFW a motorom, de az meg _ugye_ nem létező motor, bármi lehet tehát.  ::)
Naplózva

krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 29
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 306
  • Autó színe: Astor szürke
  • Évjárat: 2001/9
  • Lakóhely: Kiskunfélegyháza
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Füstös topik
« Válasz #645 Dátum: 2017 Január, 24, 19:37:16 »

Ma felkerestem személyesen a helyi NKH-kirendeltséget. Az ügyintéző készséges, segítőkész volt, nem rajta múlott, hogy itt nincs mit tenni. :(
Az autó adatait nézve megállapította, hogy szerinte is Euro3-as ez a motor, de hát az adatbázisukban a TU3JP motorhoz csakis egy 1996-os tanúsítvány létezik.

Létezik egy európai adatbank, azt ígérte, hogy innét is lekéri az adatokat. Vissza is hívott később, hogy semmi... Mintha nem is létezett volna soha kétlambdaszondás 306-os. :(
Javasolta, hogy próbálkozzak be a Peugeot vezérképviseleténél, ahol egy kedves hangú hölgy udvariasan közölte, hogy ő aztán nem tud kapcsolni senkit, aki hozzá tudna szólni a kérdéshez. Adott egy email-címet, hogy írjak arra, hátha. Onnét meg mailer-daemon válasz jött vissza.
Szóval úgy néz ki, hogy két éven át olyan motorokkal is szereltek 306-osokat, amelyekről soha senki nem volt hajlandó adatlapot felvenni, egyáltalán tudomásul venni, hogy létezik. Nonszensz...

Még a végén mérgemben átcseréltetem egy 1.8 16V motorra, hiszen meg sem tud bukni műszaki vizsgán, mivel papíron TU3JP KFW a motorom, de az meg _ugye_ nem létező motor, bármi lehet tehát.  ::)

Elég érdekes így ez a dolog...  ???
Lehet hogy holnap bemegyek a Peugeot szalonba (úgyis vennem kellene egy műanyag rögzítőt a lámpa alatti díszléchez) és rákérdezek ott mit tudnak erről  ???
De az a motorcsere nem is rossz ötlet  whistle  de akkor már 2.0 16V  biggrin
Naplózva

dancergabor

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 81
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 1999.11
  • Kor: 27
  • Lakóhely: Székesfehérvár
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Füstös topik
« Válasz #646 Dátum: 2017 Január, 24, 20:33:00 »

Ma felkerestem személyesen a helyi NKH-kirendeltséget. Az ügyintéző készséges, segítőkész volt, nem rajta múlott, hogy itt nincs mit tenni. :(
Az autó adatait nézve megállapította, hogy szerinte is Euro3-as ez a motor, de hát az adatbázisukban a TU3JP motorhoz csakis egy 1996-os tanúsítvány létezik.

Létezik egy európai adatbank, azt ígérte, hogy innét is lekéri az adatokat. Vissza is hívott később, hogy semmi... Mintha nem is létezett volna soha kétlambdaszondás 306-os. :(
Javasolta, hogy próbálkozzak be a Peugeot vezérképviseleténél, ahol egy kedves hangú hölgy udvariasan közölte, hogy ő aztán nem tud kapcsolni senkit, aki hozzá tudna szólni a kérdéshez. Adott egy email-címet, hogy írjak arra, hátha. Onnét meg mailer-daemon válasz jött vissza.
Szóval úgy néz ki, hogy két éven át olyan motorokkal is szereltek 306-osokat, amelyekről soha senki nem volt hajlandó adatlapot felvenni, egyáltalán tudomásul venni, hogy létezik. Nonszensz...

Még a végén mérgemben átcseréltetem egy 1.8 16V motorra, hiszen meg sem tud bukni műszaki vizsgán, mivel papíron TU3JP KFW a motorom, de az meg _ugye_ nem létező motor, bármi lehet tehát.  ::)

Ó,  jaj. Akkor nekem sincs esély, hogy megváltoztathassam a besorolást. 🙁
Köszönjük szépen, hogy utána jártál!

A motor csere pedig hogy megy? Ha 1,4-ről 1,6-ra váltanék?  Bár nincs bajom ezzel a motorral szerencsére ☺️ csak néha jól esne picit több paci.
Naplózva

parizs

  • Adminisztrátor
  • Klubfüggő
  • *****
  • Népszerűség: 200
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.135
  • Autó színe: sötétkék
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.8 - 16V
  • Típus: 5 ajtós
  • peugeot_boxer
Re:Füstös topik
« Válasz #647 Dátum: 2017 Január, 24, 20:57:43 »

Ma felkerestem személyesen a helyi NKH-kirendeltséget. Az ügyintéző készséges, segítőkész volt, nem rajta múlott, hogy itt nincs mit tenni. :(
Az autó adatait nézve megállapította, hogy szerinte is Euro3-as ez a motor, de hát az adatbázisukban a TU3JP motorhoz csakis egy 1996-os tanúsítvány létezik.

Létezik egy európai adatbank, azt ígérte, hogy innét is lekéri az adatokat. Vissza is hívott később, hogy semmi... Mintha nem is létezett volna soha kétlambdaszondás 306-os. :(
Javasolta, hogy próbálkozzak be a Peugeot vezérképviseleténél, ahol egy kedves hangú hölgy udvariasan közölte, hogy ő aztán nem tud kapcsolni senkit, aki hozzá tudna szólni a kérdéshez. Adott egy email-címet, hogy írjak arra, hátha. Onnét meg mailer-daemon válasz jött vissza.
Szóval úgy néz ki, hogy két éven át olyan motorokkal is szereltek 306-osokat, amelyekről soha senki nem volt hajlandó adatlapot felvenni, egyáltalán tudomásul venni, hogy létezik. Nonszensz...

Még a végén mérgemben átcseréltetem egy 1.8 16V motorra, hiszen meg sem tud bukni műszaki vizsgán, mivel papíron TU3JP KFW a motorom, de az meg _ugye_ nem létező motor, bármi lehet tehát.  ::)

Szia Zimu!

Az 1.8 16V-re más besorolás vonatkozik? Mert nekem is 4-es szerepel a forgalmiban.
Remélem, hogy csak elírás, mert akkor intézem a forgalmi cserét.
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 336
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.569
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Füstös topik
« Válasz #648 Dátum: 2017 Január, 25, 08:17:08 »

Szia Zimu!

Az 1.8 16V-re más besorolás vonatkozik? Mert nekem is 4-es szerepel a forgalmiban.
Remélem, hogy csak elírás, mert akkor intézem a forgalmi cserét.

Szia Párizs, tudtommal az 1.8 16v az csak egy lambdaszondás (Euro2), így valós a forgalmidban a 04.
De teljesen biztosra nem tudom mondani.
Naplózva

parizs

  • Adminisztrátor
  • Klubfüggő
  • *****
  • Népszerűség: 200
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.135
  • Autó színe: sötétkék
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.8 - 16V
  • Típus: 5 ajtós
  • peugeot_boxer
Re:Füstös topik
« Válasz #649 Dátum: 2017 Január, 25, 08:52:16 »

Szia Párizs, tudtommal az 1.8 16v az csak egy lambdaszondás (Euro2), így valós a forgalmidban a 04.
De teljesen biztosra nem tudom mondani.

Igen, csak egy lambdaszondás, de újabb mint a sima TU és amekkora káosz van a rendszerben, lehetne akár fentebbi kategóriába tartozó is.  :)
Naplózva
Oldalak: 1 ... 11 12 [13] 14   Fel
 


Az oldal 0.453 másodperc alatt készült el 28 lekéréssel.