Peugeot 306 Klub - Az Első Magyar Peugeot 306 Klub

Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Részletes kereső  

Szavazás

Menyire vagy elégedett az E85 átalakítóval?

Teljesen jó
- 0 (0%)
Lehetne jobb is
- 1 (2.6%)
Csak hideg indításra használom
- 0 (0%)
Kár volt meg venni
- 3 (7.7%)
Nem tudok nyilatkozni mert nincs
- 35 (89.7%)

Összes szavazó: 33


Oldalak: 1 2 3 [4] 5 6 ... 14   Le

Szerző Téma: E85 tapasztalatok...  (Megtekintve 155902 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Jesi

  • Füred-Team (Senior Engineer)
  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 190
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.578
  • Autó színe: Diablo Red - MOKQ
  • Évjárat: 1997.07
  • Lakóhely: Balatonfüred
  • Motor: Egyéb
  • Típus: Break
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #150 Dátum: 2010 Március, 17, 16:26:50 »

Az etanol égése során csak akkor léphet fel túlzott melegedés, ha szegény a keverék, nem?
Az etanol hőértéke kisebb, mint a benziné.

Igazából a szegény keverék a kipufogógáz hőmérsékletének emelkedéséhez (is) vezet. Ezáltal kismértékben lehet melegebb a hf-ben a víz hőmérséklete, persze ez függ a vízcsatorna kiképzésétől. De lényegesen nem növekedhet a vízhőfok sztem. Ez is inkább csak elméleti síkon van... ;D
Naplózva
2.0T 8v (nem dízel)= ;D

Rozsahegyir

  • Adminisztrátor
  • Le sem lehet lőni
  • *****
  • Népszerűség: 343
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 20.758
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 2002/06
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: Sedan
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #151 Dátum: 2010 Március, 17, 20:11:05 »

Az etanol égése során csak akkor léphet fel túlzott melegedés, ha szegény a keverék, nem?
Az etanol hőértéke kisebb, mint a benziné.

pontosan ezért is kell több belőle...
Naplózva

Petike88

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 10
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 348
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 99.02.
  • Lakóhely: Tata
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajtós
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #152 Dátum: 2010 Március, 17, 20:34:21 »

pontosan ezért is kell több belőle...

olvastam olyat is,hogy valaki azt tapasztalta,hogy kevesebb lett a fogyasztás... erre mi lehet a magyarázat? ???
Naplózva

Bally

  • V.I.P
  • Családtag
  • **
  • Népszerűség: 186
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 5.599
  • Autó színe: Noir Onyx
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Gödöllö
  • Motor: 1.8 - 16V
  • Típus: 3 ajtós
  • XU7JP4(RS Wannabe)
    • Taglap
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #153 Dátum: 2010 Március, 17, 20:42:27 »

olvastam olyat is,hogy valaki azt tapasztalta,hogy kevesebb lett a fogyasztás... erre mi lehet a magyarázat? ???

Rossz mérés?
Esetleg túl dús keverék előtte?
Naplózva
           
                                            

lajos

  • Férfi
  • Klubfüggő
  • *
  • Népszerűség: 162
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.855
  • Autó színe: "ezüst metál"
  • Évjárat: 1999.10
  • Lakóhely: Szentes
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: Sedan
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #154 Dátum: 2010 Március, 17, 21:50:25 »

olvastam olyat is,hogy valaki azt tapasztalta,hogy kevesebb lett a fogyasztás... erre mi lehet a magyarázat? ???
A szomszéd sunyi módon esténként titokban beletölt vagy 5 lityit, és másnap ámultan halgatja hogy milyen f@sz@ a fogyid.
Eltelik vagy két hónap és amit eddig belerakott azt most vissza szedegeti és marhára röhögi magát hogy nem találod a tulfogyasztás okát.
Naplózva
"Ezt valóban élmény...."

fisi306b1.4xn

  • Vendég
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #155 Dátum: 2010 Március, 18, 08:24:14 »

A szomszéd sunyi módon esténként titokban beletölt vagy 5 lityit, és másnap ámultan halgatja hogy milyen f@sz@ a fogyid.
Eltelik vagy két hónap és amit eddig belerakott azt most vissza szedegeti és marhára röhögi magát hogy nem találod a tulfogyasztás okát.

Eddig sztem Lala a Te verziód a legjobb magyarázat. ;D :-)) whistle
Naplózva

Kasz

  • Vendég
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #156 Dátum: 2010 Március, 18, 08:31:02 »

Sikerült kitapasztalnom, hogy átalakító nélkül mi a maximum, amit bír ez a motor (1,6 90 LE): 53 % még ok, 61 már sok. Hidegindítás nehézkes, utána volt, hogy lefulladt, hidegen gázelvételre durván reagált, olyan 170 km után pedig a motor öndiagnosztika lámpácska is kigyulladt… Rátankoltam tiszta benzint, pár km után helyre is állt minden.
Naplózva

Bally

  • V.I.P
  • Családtag
  • **
  • Népszerűség: 186
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 5.599
  • Autó színe: Noir Onyx
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Gödöllö
  • Motor: 1.8 - 16V
  • Típus: 3 ajtós
  • XU7JP4(RS Wannabe)
    • Taglap
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #157 Dátum: 2010 Március, 18, 11:12:33 »

Veresen a Honda szalon is épít be átalakítót, ETUN-t talán?
Megnéztem, utánaolvastam a KITeknek.
Feltűnt, hogy a dobozka egyik esetben sem függetleníthető a kábelektől.
Pedig hasznos lenne, ha a doboz mégis külön mozgatható lenne. Pl tuti kis immo :D
De az estleges csere is könnyebb lenne - persze lehet, hogy sosem hibásodnak meg.
Naplózva
           
                                            

Sali

  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 19
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.366
  • Autó színe: schwarz
  • Évjárat: 1996
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: 3 ajtós
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #158 Dátum: 2010 Március, 18, 12:23:42 »

Veresen a Honda szalon is épít be átalakítót, ETUN-t talán?
Megnéztem, utánaolvastam a KITeknek.
Feltűnt, hogy a dobozka egyik esetben sem függetleníthető a kábelektől.
Pedig hasznos lenne, ha a doboz mégis külön mozgatható lenne. Pl tuti kis immo :D
De az estleges csere is könnyebb lenne - persze lehet, hogy sosem hibásodnak meg.

itt mennyibe kerül a művelet egyébiránt??
Naplózva
könnyű annak, akinek nem nehéz...

Bally

  • V.I.P
  • Családtag
  • **
  • Népszerűség: 186
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 5.599
  • Autó színe: Noir Onyx
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Gödöllö
  • Motor: 1.8 - 16V
  • Típus: 3 ajtós
  • XU7JP4(RS Wannabe)
    • Taglap
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #159 Dátum: 2010 Március, 18, 12:29:34 »

itt mennyibe kerül a művelet egyébiránt??

>>INFO ITT<<
Naplózva
           
                                            

Tibcsi

  • Vendég
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #160 Dátum: 2010 Március, 18, 16:13:14 »

>>INFO ITT<<
Na ebből nem derül ki, hogy melyikről van szó, de valszeg az etun lesz. Mondjuk én akkor mondtam le róla, mikor megláttam a vízcsőre kötegelt hőmérőt.  :-)) Tudom hogy sokan használják, talán ez is volt az első átalakító, na de azért vannak határok.
Naplózva

Bally

  • V.I.P
  • Családtag
  • **
  • Népszerűség: 186
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 5.599
  • Autó színe: Noir Onyx
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Gödöllö
  • Motor: 1.8 - 16V
  • Típus: 3 ajtós
  • XU7JP4(RS Wannabe)
    • Taglap
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #161 Dátum: 2010 Március, 18, 16:32:53 »

Na ebből nem derül ki, hogy melyikről van szó, de valszeg az etun lesz. Mondjuk én akkor mondtam le róla, mikor megláttam a vízcsőre kötegelt hőmérőt.  :-)) Tudom hogy sokan használják, talán ez is volt az első átalakító, na de azért vannak határok.

A Power dolog nekem is jobban tetszik, de kár, hogy a gyújtáson nem állít.
Amúgy Tibcsi, milyen kábeleket kell átvágni a szereléskor?
Ez az egyetlen dolog, amitől "fázom".
Naplózva
           
                                            

Tibcsi

  • Vendég
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #162 Dátum: 2010 Március, 18, 17:13:53 »

A Power dolog nekem is jobban tetszik, de kár, hogy a gyújtáson nem állít.
Amúgy Tibcsi, milyen kábeleket kell átvágni a szereléskor?
Ez az egyetlen dolog, amitől "fázom".
Átvágni az injektorok és a lambda vezetékét kell. A hőfok, meg gázpedál vezetékét "csak" blankolni kell. De nem egy komplikált dolog, nincs mitől tartani.
Ja és egy kérdés. Létezik szerinted olyan átalakító, ami állít a gyújtáson?
Naplózva

Jesi

  • Füred-Team (Senior Engineer)
  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 190
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.578
  • Autó színe: Diablo Red - MOKQ
  • Évjárat: 1997.07
  • Lakóhely: Balatonfüred
  • Motor: Egyéb
  • Típus: Break
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #163 Dátum: 2010 Március, 18, 17:29:03 »

Átvágni az injektorok és a lambda vezetékét kell. A hőfok, meg gázpedál vezetékét "csak" blankolni kell. De nem egy komplikált dolog, nincs mitől tartani.
Ja és egy kérdés. Létezik szerinted olyan átalakító, ami állít a gyújtáson?

Most van fejlesztés alatt... nemsokára forgalomba is helyezik.
Naplózva
2.0T 8v (nem dízel)= ;D

Tibcsi

  • Vendég
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #164 Dátum: 2010 Március, 18, 18:11:23 »

Most van fejlesztés alatt... nemsokára forgalomba is helyezik.
Fejlesztés alatt? Azt el is hiszem, mivel azt kizárólag az ECU tudja tologatni a kopogásérzékelő jelei alapján... ;)
Naplózva

Rozsahegyir

  • Adminisztrátor
  • Le sem lehet lőni
  • *****
  • Népszerűség: 343
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 20.758
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 2002/06
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: Sedan
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #165 Dátum: 2010 Március, 18, 18:47:40 »

Fejlesztés alatt? Azt el is hiszem, mivel azt kizárólag az ECU tudja tologatni a kopogásérzékelő jelei alapján... ;)

meg is mondtad a választ!
kopogás érzékelőbe kell +ba bele kötni és még ott is meg tudja keverni a mocit!
Naplózva

Bally

  • V.I.P
  • Családtag
  • **
  • Népszerűség: 186
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 5.599
  • Autó színe: Noir Onyx
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Gödöllö
  • Motor: 1.8 - 16V
  • Típus: 3 ajtós
  • XU7JP4(RS Wannabe)
    • Taglap
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #166 Dátum: 2010 Március, 18, 19:35:07 »

Átvágni az injektorok és a lambda vezetékét kell. A hőfok, meg gázpedál vezetékét "csak" blankolni kell. De nem egy komplikált dolog, nincs mitől tartani.
Ja és egy kérdés. Létezik szerinted olyan átalakító, ami állít a gyújtáson?

Ha úgy általában kérded, akkor igen, pl. Greddy eManage (offomban van) - univerzális nem valószínű, de Pug specifikus még lehetne :)
Naplózva
           
                                            

Tibcsi

  • Vendég
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #167 Dátum: 2010 Március, 18, 19:48:35 »

Ha úgy általában kérded, akkor igen, pl. Greddy eManage (offomban van) - univerzális nem valószínű, de Pug specifikus még lehetne :)
Most speciel etanolos cuccra gondoltam. Mondjuk az értelmét sem látom tisztán, hiszen az ecu a lehető legnagyobb előgyújtást állítja, amit kopogás nélkül tud. Ennél többet minek ráadni?
Naplózva

Bally

  • V.I.P
  • Családtag
  • **
  • Népszerűség: 186
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 5.599
  • Autó színe: Noir Onyx
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Gödöllö
  • Motor: 1.8 - 16V
  • Típus: 3 ajtós
  • XU7JP4(RS Wannabe)
    • Taglap
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #168 Dátum: 2010 Március, 18, 20:09:12 »

Most speciel etanolos cuccra gondoltam. Mondjuk az értelmét sem látom tisztán, hiszen az ecu a lehető legnagyobb előgyújtást állítja, amit kopogás nélkül tud. Ennél többet minek ráadni?

Nemtom, vhogy az S16ban az az érzésem, hogy nem éppen 100%osan műxik.
"érzem" = "hallom" :(
Naplózva
           
                                            

Tibcsi

  • Vendég
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #169 Dátum: 2010 Március, 18, 20:23:10 »

Nemtom, vhogy az S16ban az az érzésem, hogy nem éppen 100%osan műxik.
"érzem" = "hallom" :(
Ezt nem tudom, igazából Te érzed. De mióta ezzel a pálesszel járok, kicsit "ércesebben" dobognak a pacik. Teljesen megváltozott a motor hangja. Általában csendesebben üzemel, de ha kicsit noszogatom egyből mérgesedik a hangja...
Naplózva

Bally

  • V.I.P
  • Családtag
  • **
  • Népszerűség: 186
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 5.599
  • Autó színe: Noir Onyx
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Gödöllö
  • Motor: 1.8 - 16V
  • Típus: 3 ajtós
  • XU7JP4(RS Wannabe)
    • Taglap
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #170 Dátum: 2010 Március, 18, 20:25:03 »

Ezt nem tudom, igazából Te érzed. De mióta ezzel a pálesszel járok, kicsit "ércesebben" dobognak a pacik. Teljesen megváltozott a motor hangja. Általában csendesebben üzemel, de ha kicsit noszogatom egyből mérgesedik a hangja...

Goromba részeg... :D
Naplózva
           
                                            

Tibcsi

  • Vendég
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #171 Dátum: 2010 Március, 18, 20:27:19 »

Goromba részeg... :D
:-)) :-)) Hát azért az a 90 paci nem rúgja szét a kocsma oldalát.
Naplózva

Bally

  • V.I.P
  • Családtag
  • **
  • Népszerűség: 186
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 5.599
  • Autó színe: Noir Onyx
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Gödöllö
  • Motor: 1.8 - 16V
  • Típus: 3 ajtós
  • XU7JP4(RS Wannabe)
    • Taglap
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #172 Dátum: 2010 Március, 18, 20:28:18 »

:-)) :-)) Hát azért az a 90 paci nem rúgja szét a kocsma oldalát.

90 józanul, na de ittasan?  ;D
Naplózva
           
                                            

Jesi

  • Füred-Team (Senior Engineer)
  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 190
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.578
  • Autó színe: Diablo Red - MOKQ
  • Évjárat: 1997.07
  • Lakóhely: Balatonfüred
  • Motor: Egyéb
  • Típus: Break
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #173 Dátum: 2010 Március, 18, 20:33:06 »

90 józanul, na de ittasan?  ;D

Szerencsétlen moci állandóan eco módban kapja a szeszt... ;D úgy nem csoda ha nem rúg ki semmit :-))
Naplózva
2.0T 8v (nem dízel)= ;D

Tibcsi

  • Vendég
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #174 Dátum: 2010 Március, 18, 20:39:44 »

Szerencsétlen moci állandóan eco módban kapja a szeszt... ;D úgy nem csoda ha nem rúg ki semmit :-))
Hogy őszinte legyek, nagyon gyorsan el lehet felejteni azt a módot. Sokkal jobban teszik 2500-4000 közötti motorhang. ;D
Naplózva

Jesi

  • Füred-Team (Senior Engineer)
  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 190
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.578
  • Autó színe: Diablo Red - MOKQ
  • Évjárat: 1997.07
  • Lakóhely: Balatonfüred
  • Motor: Egyéb
  • Típus: Break
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #175 Dátum: 2010 Március, 18, 20:59:19 »

Hogy őszinte legyek, nagyon gyorsan el lehet felejteni azt a módot. Sokkal jobban teszik 2500-4000 közötti motorhang. ;D

Jah, az nekem is tetszik...a sajátomon... :-))
Naplózva
2.0T 8v (nem dízel)= ;D

Bally

  • V.I.P
  • Családtag
  • **
  • Népszerűség: 186
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 5.599
  • Autó színe: Noir Onyx
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Gödöllö
  • Motor: 1.8 - 16V
  • Típus: 3 ajtós
  • XU7JP4(RS Wannabe)
    • Taglap
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #176 Dátum: 2010 Március, 18, 23:48:46 »

Hogy őszinte legyek, nagyon gyorsan el lehet felejteni azt a módot. Sokkal jobban teszik 2500-4000 közötti motorhang. ;D

Hehe, lesz még itt 16V moci ha ez így halad  8)
Naplózva
           
                                            

Kapi

  • Adminisztrátor
  • Tag
  • *****
  • Népszerűség: 71
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 878
  • Autó színe: Blazel Yellow
  • Évjárat: 1998
  • Lakóhely: Kalocsa
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: 3 ajtós
  • XU10J4RS + KENT CAMS PT81 @ 264'
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #177 Dátum: 2010 Március, 22, 20:42:59 »

Nah kéremszépen most már tuti h csak e85-el fogom itatni a vasat! Eddig semmi gond nem volt, talán egy picivel jobban is megy vele. De majd ez ecu írás még segít rajta. Megint mértem fogyit 40 lityi 300 km-en durván 13.5 liter 100-on. Ezzel tökéletesen meg vagyok elégedve, mert volt benne kb 5-ször   0-230-ig, meg egy 1 órás repterezés, valamit kb 80 km- bandás autókázás, ahol volt bőven padlózás! whistle

Meg még mindig el sem tudom hinni, h alapjáraton mennyivel csendesebb lett a moci. :-!
Naplózva
306 Rallye + 1.6 XN

bandit306

  • Vendég
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #178 Dátum: 2010 Március, 23, 09:49:55 »

Naplózva

Kapi

  • Adminisztrátor
  • Tag
  • *****
  • Népszerűség: 71
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 878
  • Autó színe: Blazel Yellow
  • Évjárat: 1998
  • Lakóhely: Kalocsa
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: 3 ajtós
  • XU10J4RS + KENT CAMS PT81 @ 264'
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #179 Dátum: 2010 Március, 23, 15:51:57 »

Ez talán érdekelhet valakit.

http://etanol.blog.hu/2008/07/14/olajlevalaszto_pozitiv_hatasai_az_e85_uzemre

Érdekes a zsigulikban van gyárilag ilyen olajcsapda... De hogy ér is e valamit...
Naplózva
306 Rallye + 1.6 XN

Bally

  • V.I.P
  • Családtag
  • **
  • Népszerűség: 186
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 5.599
  • Autó színe: Noir Onyx
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Gödöllö
  • Motor: 1.8 - 16V
  • Típus: 3 ajtós
  • XU7JP4(RS Wannabe)
    • Taglap
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #180 Dátum: 2010 Március, 23, 16:05:40 »

Érdekes a zsigulikban van gyárilag ilyen olajcsapda... De hogy ér is e valamit...

Gábor nekem is rakott annó...
Naplózva
           
                                            

Kapi

  • Adminisztrátor
  • Tag
  • *****
  • Népszerűség: 71
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 878
  • Autó színe: Blazel Yellow
  • Évjárat: 1998
  • Lakóhely: Kalocsa
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: 3 ajtós
  • XU10J4RS + KENT CAMS PT81 @ 264'
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #181 Dátum: 2010 Március, 23, 16:12:38 »

Gábor nekem is rakott annó...

Az enyémben gyárilag van kartelgázfűtés két helyen meg egy kis doboz a csövön. Érdekes mert a Robi féle gti-ben nem volt ilyesmi!
Naplózva
306 Rallye + 1.6 XN

bandit306

  • Vendég
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #182 Dátum: 2010 Március, 23, 18:03:28 »

Érdekes a zsigulikban van gyárilag ilyen olajcsapda... De hogy ér is e valamit...
Végig olvastam sok írást erről, és jó tapasztalatokat írtak. a lényege hogy a kartergázzal egyben jövő
sok trutyit, meg olajat meg fogja, de meg  hagyja a gázt aminek vannak jótékony hatásai.
Naplózva

Tibcsi

  • Vendég
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #183 Dátum: 2010 Március, 23, 18:19:41 »

Végig olvastam sok írást erről, és jó tapasztalatokat írtak. a lényege hogy a kartergázzal egyben jövő
sok trutyit, meg olajat meg fogja, de meg  hagyja a gázt aminek vannak jótékony hatásai.
Ezzel csak az a baj, hogy elméletileg minden motorban kellene lennie ilyennek, ugyanis olaj nem kerülhet vissza a szívóágba. Vagy van beszerelve, vagy olyan a motor kialakítása, hogy ne kerülhessen e gázba semmi.
Naplózva

Rozsahegyir

  • Adminisztrátor
  • Le sem lehet lőni
  • *****
  • Népszerűség: 343
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 20.758
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 2002/06
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: Sedan
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #184 Dátum: 2010 Március, 23, 18:22:01 »

Ezzel csak az a baj, hogy elméletileg minden motorban kellene lennie ilyennek, ugyanis olaj nem kerülhet vissza a szívóágba. Vagy van beszerelve, vagy olyan a motor kialakítása, hogy ne kerülhessen e gázba semmi.

jaja, kivéve ha már nem új a motor és vissza dolgozik egy csöppet!
én még nem láttam olyan autót ami 100eKm után ne hordana fel olajat...
Naplózva

Petike88

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 10
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 348
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 99.02.
  • Lakóhely: Tata
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajtós
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #185 Dátum: 2010 Március, 23, 19:12:32 »

jaja, kivéve ha már nem új a motor és vissza dolgozik egy csöppet!
én még nem láttam olyan autót ami 100eKm után ne hordana fel olajat...

az én kartergázvisszavezető csövem is nyakig olajos  :-\
Naplózva

Tibcsi

  • Vendég
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #186 Dátum: 2010 Március, 23, 19:22:33 »

Mindenkié olajos, még az új motorok is hordanak fel valamennyit. Ahogy a levegőnek is van nedvességtartalma, úgy a kartergáznak is olajtartalma. Lehet oda tenni gyémántos soklépcsős lecsapatót, akkor is kerül vissza valamennyi olaj. Így ezt nyugodtan lehet természetesnek venni. A gond akkor van, ha már folyik ki a légszűrőn(nem szó szerint érteni).
Naplózva

Bally

  • V.I.P
  • Családtag
  • **
  • Népszerűség: 186
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 5.599
  • Autó színe: Noir Onyx
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Gödöllö
  • Motor: 1.8 - 16V
  • Típus: 3 ajtós
  • XU7JP4(RS Wannabe)
    • Taglap
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #187 Dátum: 2010 Március, 23, 19:40:25 »

Mindenkié olajos, még az új motorok is hordanak fel valamennyit. Ahogy a levegőnek is van nedvességtartalma, úgy a kartergáznak is olajtartalma. Lehet oda tenni gyémántos soklépcsős lecsapatót, akkor is kerül vissza valamennyi olaj. Így ezt nyugodtan lehet természetesnek venni. A gond akkor van, ha már folyik ki a légszűrőn(nem szó szerint érteni).

Azért a "bödönnek" adok egy esélyt :)
Már csak helyet kéne találni neki az alig zsúfolt motortérben  :-\
Naplózva
           
                                            

bandit306

  • Vendég
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #188 Dátum: 2010 Március, 23, 20:28:42 »

Ezzel csak az a baj, hogy elméletileg minden motorban kellene lennie ilyennek, ugyanis olaj nem kerülhet vissza a szívóágba. Vagy van beszerelve, vagy olyan a motor kialakítása, hogy ne kerülhessen e gázba semmi.
Igen van a dieselekben is, de sajna ha bedöglik, nem végzi a munkáját rendesen, és átengedi az olaj cseppeket is
Naplózva

zoli

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 25
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 986
  • Autó színe: Szürke
  • Évjárat: 1997,12
  • Lakóhely: Nyíregyháza
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #189 Dátum: 2010 Március, 23, 22:07:01 »

Azért a "bödönnek" adok egy esélyt :)
Már csak helyet kéne találni neki az alig zsúfolt motortérben  :-\

Mivel én sokat járok városban kis távokat ezért a levegő szűrő elég trutyis volt. Ezért a kartelcsövet külön elvezettem a szabadba. Tehát a szívó részbe semmilyen káros anyag nem kerül (igaz a gáz sem) de semmilyen változást nem vettem észre amiket annyira hangoztatnak a cikkben.
Naplózva
Munkaidőm kötetlen, megyek mint a töketlen!

K Nándor

  • Vendég
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #190 Dátum: 2010 Március, 25, 18:04:05 »

Naplózva

bandit306

  • Vendég
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #191 Dátum: 2010 Március, 25, 19:01:20 »

http://www.webcsatorna.hu/page/E95
Csak jelzem, ez a busz az 1.4 de lehet az 1.6 ot is legyorsulná.állóhelyből. :-!
Naplózva

Jesi

  • Füred-Team (Senior Engineer)
  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 190
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.578
  • Autó színe: Diablo Red - MOKQ
  • Évjárat: 1997.07
  • Lakóhely: Balatonfüred
  • Motor: Egyéb
  • Típus: Break
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #192 Dátum: 2010 Március, 25, 19:11:20 »

Csak jelzem, ez a busz az 1.4 de lehet az 1.6 ot is legyorsulná.állóhelyből. :-!

Hát ha a kis 500-as fityót nem tudta, akkor sztem nem annyira... ::)
Naplózva
2.0T 8v (nem dízel)= ;D

marcusa

  • Adminisztrátor
  • Klubfüggő
  • *****
  • Népszerűség: 151
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.889
  • Autó színe: Kék
  • Évjárat: 2000
  • Kor: 30
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 2.0HDI
  • Típus: 5 ajts
  • 2.0 HDI
    • marcusa.atw.hu
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #193 Dátum: 2010 Március, 25, 19:20:46 »

http://www.webcsatorna.hu/page/E95
De most én hülye vagyok ehhez, dízelbe lehet tankolni E95-öt? És ez miben más mint az E85? Hol lehet ilyet tankolni?
Naplózva

Jesi

  • Füred-Team (Senior Engineer)
  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 190
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.578
  • Autó színe: Diablo Red - MOKQ
  • Évjárat: 1997.07
  • Lakóhely: Balatonfüred
  • Motor: Egyéb
  • Típus: Break
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #194 Dátum: 2010 Március, 25, 19:22:42 »

De most én hülye vagyok ehhez, dízelbe lehet tankolni E95-öt? És ez miben más mint az E85? Hol lehet ilyet tankolni?

Amint a jóember is mondta, át van alakítva etanol üzemre. Dízelbe csak úgy nem javasolt beletankolni, mert nem sokáig jutnál... ;D gondolom az E95 a szesz arányát mutatja, mintahogyan az E85...
Naplózva
2.0T 8v (nem dízel)= ;D

bandit306

  • Vendég
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #195 Dátum: 2010 Március, 25, 20:56:19 »

De most én hülye vagyok ehhez, dízelbe lehet tankolni E95-öt? És ez miben más mint az E85? Hol lehet ilyet tankolni?
Lehet.beletenni, csak az adagolódat szétt kel szedetned, a gumialkatrészeket kicserélni hogy bírják az alkoholt, és még pár dolgot, hogy elfogadja a motor is az anyagot probléma mentesen.
Naplózva

vasi

  • Füred-Team
  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 105
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 749
  • Évjárat: 1999.06
  • Lakóhely: Székesfehérvár
  • Motor: 1.4
  • Típus: Break
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #196 Dátum: 2010 Március, 26, 05:29:20 »

Lehet.beletenni, csak az adagolódat szétt kel szedetned, a gumialkatrészeket kicserélni hogy bírják az alkoholt, és még pár dolgot, hogy elfogadja a motor is az anyagot probléma mentesen.

Elárulom, hogy nem a gumi alkatrészek miatt nem lehet a dízelbe etanolt rakni. Az etanol nem károsítja az üzemanyagálló műanyagokat. Az adagoló nyomást előállító részeinek elégtelen kenése miatt nem lehet. A gázolaj ugyanis kenőanyag is, míg az etanol inkább lemos mindent. Pont ugyanezen okok miatt nem lehet benzint sem belerakni (mert az sem ken... mivel is szoktuk lemosni az olajos alkatrészeket? Benzinnel...)  , mert nincs meg a szükséges kenés. Mivel egy dízelben sokkal nagyobb nyomás kell a megfelelő porlasztáshoz, kényesebb a megfelelő kenésre is. Hogy honnan tudom mindezt? Ilyeneket gyártunk...  :)
Naplózva
Brékó, Brékó...BREAK Óóóóóó!!!!!

fisi306b1.4xn

  • Vendég
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #197 Dátum: 2010 Március, 26, 07:31:15 »

Elárulom, hogy nem a gumi alkatrészek miatt nem lehet a dízelbe etanolt rakni. Az etanol nem károsítja az üzemanyagálló műanyagokat. Az adagoló nyomást előállító részeinek elégtelen kenése miatt nem lehet. A gázolaj ugyanis kenőanyag is, míg az etanol inkább lemos mindent. Pont ugyanezen okok miatt nem lehet benzint sem belerakni (mert az sem ken... mivel is szoktuk lemosni az olajos alkatrészeket? Benzinnel...)  , mert nincs meg a szükséges kenés. Mivel egy dízelben sokkal nagyobb nyomás kell a megfelelő porlasztáshoz, kényesebb a megfelelő kenésre is. Hogy honnan tudom mindezt? Ilyeneket gyártunk...  :)

De jó hogy írod. Jó ezt tudni. Van egy 35 éves bukócsöves "pipacs" (4700 ccm), be tudnád lőni az adagolót? ;D ;D whistle
Naplózva

vasi

  • Füred-Team
  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 105
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 749
  • Évjárat: 1999.06
  • Lakóhely: Székesfehérvár
  • Motor: 1.4
  • Típus: Break
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #198 Dátum: 2010 Március, 26, 14:56:03 »

De jó hogy írod. Jó ezt tudni. Van egy 35 éves bukócsöves "pipacs" (4700 ccm), be tudnád lőni az adagolót? ;D ;D whistle

Szétszedni szétszedem, meg össze is rakom, de hogy működni fog-e, arra nem vállalok garanciát...  ;D Eddig 5 mtz adagolót szereltem, 2 elindult 3 nem... Nem feltétlenül szerelési hiba miatt, de ezt sem lehet kizárni... Mondjuk akkora tétje nem volt a dolognak, mert eleve üzemképtelenek voltak.
Amiket mi gyártunk, azokat már nem kell beállítgatni... Mechanikusan összerakjuk, egy tesztpadon felprogramozza saját magát (hogy tudja az előírt paramétereket) aztán onnantól uzsgyi! Nem is lehet már utána állítgatni, csak komputercserével. Felújítás is csak az "Íves felújítás" módszerével lehetséges. Miközben az újat berakod a helyére, a régit nagy ívben elhajítod...  whistle  ;D
Naplózva
Brékó, Brékó...BREAK Óóóóóó!!!!!

vasi

  • Füred-Team
  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 105
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 749
  • Évjárat: 1999.06
  • Lakóhely: Székesfehérvár
  • Motor: 1.4
  • Típus: Break
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #199 Dátum: 2010 Március, 28, 16:31:04 »

57/43 %-os benzin/e85 keverékkel 723 km után 50,07 liter tiszta e85-öt tudtam tankolni  ;). Ennek durván fele város (reggel 8, délután 8 km) így 6,92 L/100 km lett a fogyim. Most lesz majd izgalmas, hogy tisztaszesszel mit alakítunk...
Naplózva
Brékó, Brékó...BREAK Óóóóóó!!!!!
Oldalak: 1 2 3 [4] 5 6 ... 14   Fel
 


Az oldal 0.418 másodperc alatt készült el 29 lekéréssel.