Összes szavazó: 33
Az etanol égése során csak akkor léphet fel túlzott melegedés, ha szegény a keverék, nem?Az etanol hőértéke kisebb, mint a benziné.
pontosan ezért is kell több belőle...
olvastam olyat is,hogy valaki azt tapasztalta,hogy kevesebb lett a fogyasztás... erre mi lehet a magyarázat?
A szomszéd sunyi módon esténként titokban beletölt vagy 5 lityit, és másnap ámultan halgatja hogy milyen f@sz@ a fogyid.Eltelik vagy két hónap és amit eddig belerakott azt most vissza szedegeti és marhára röhögi magát hogy nem találod a tulfogyasztás okát.
Veresen a Honda szalon is épít be átalakítót, ETUN-t talán?Megnéztem, utánaolvastam a KITeknek.Feltűnt, hogy a dobozka egyik esetben sem függetleníthető a kábelektől.Pedig hasznos lenne, ha a doboz mégis külön mozgatható lenne. Pl tuti kis immo De az estleges csere is könnyebb lenne - persze lehet, hogy sosem hibásodnak meg.
itt mennyibe kerül a művelet egyébiránt??
>>INFO ITT<<
Na ebből nem derül ki, hogy melyikről van szó, de valszeg az etun lesz. Mondjuk én akkor mondtam le róla, mikor megláttam a vízcsőre kötegelt hőmérőt. Tudom hogy sokan használják, talán ez is volt az első átalakító, na de azért vannak határok.
A Power dolog nekem is jobban tetszik, de kár, hogy a gyújtáson nem állít.Amúgy Tibcsi, milyen kábeleket kell átvágni a szereléskor?Ez az egyetlen dolog, amitől "fázom".
Átvágni az injektorok és a lambda vezetékét kell. A hőfok, meg gázpedál vezetékét "csak" blankolni kell. De nem egy komplikált dolog, nincs mitől tartani.Ja és egy kérdés. Létezik szerinted olyan átalakító, ami állít a gyújtáson?
Most van fejlesztés alatt... nemsokára forgalomba is helyezik.
Fejlesztés alatt? Azt el is hiszem, mivel azt kizárólag az ECU tudja tologatni a kopogásérzékelő jelei alapján...
Ha úgy általában kérded, akkor igen, pl. Greddy eManage (offomban van) - univerzális nem valószínű, de Pug specifikus még lehetne
Most speciel etanolos cuccra gondoltam. Mondjuk az értelmét sem látom tisztán, hiszen az ecu a lehető legnagyobb előgyújtást állítja, amit kopogás nélkül tud. Ennél többet minek ráadni?
Nemtom, vhogy az S16ban az az érzésem, hogy nem éppen 100%osan műxik."érzem" = "hallom"
Ezt nem tudom, igazából Te érzed. De mióta ezzel a pálesszel járok, kicsit "ércesebben" dobognak a pacik. Teljesen megváltozott a motor hangja. Általában csendesebben üzemel, de ha kicsit noszogatom egyből mérgesedik a hangja...
Goromba részeg...
Hát azért az a 90 paci nem rúgja szét a kocsma oldalát.
90 józanul, na de ittasan?
Szerencsétlen moci állandóan eco módban kapja a szeszt... úgy nem csoda ha nem rúg ki semmit
Hogy őszinte legyek, nagyon gyorsan el lehet felejteni azt a módot. Sokkal jobban teszik 2500-4000 közötti motorhang.
Ez talán érdekelhet valakit.http://etanol.blog.hu/2008/07/14/olajlevalaszto_pozitiv_hatasai_az_e85_uzemre
Érdekes a zsigulikban van gyárilag ilyen olajcsapda... De hogy ér is e valamit...
Gábor nekem is rakott annó...
Végig olvastam sok írást erről, és jó tapasztalatokat írtak. a lényege hogy a kartergázzal egyben jövő sok trutyit, meg olajat meg fogja, de meg hagyja a gázt aminek vannak jótékony hatásai.
Ezzel csak az a baj, hogy elméletileg minden motorban kellene lennie ilyennek, ugyanis olaj nem kerülhet vissza a szívóágba. Vagy van beszerelve, vagy olyan a motor kialakítása, hogy ne kerülhessen e gázba semmi.
jaja, kivéve ha már nem új a motor és vissza dolgozik egy csöppet! én még nem láttam olyan autót ami 100eKm után ne hordana fel olajat...
Mindenkié olajos, még az új motorok is hordanak fel valamennyit. Ahogy a levegőnek is van nedvességtartalma, úgy a kartergáznak is olajtartalma. Lehet oda tenni gyémántos soklépcsős lecsapatót, akkor is kerül vissza valamennyi olaj. Így ezt nyugodtan lehet természetesnek venni. A gond akkor van, ha már folyik ki a légszűrőn(nem szó szerint érteni).
Azért a "bödönnek" adok egy esélyt Már csak helyet kéne találni neki az alig zsúfolt motortérben
http://www.webcsatorna.hu/page/E95
Csak jelzem, ez a busz az 1.4 de lehet az 1.6 ot is legyorsulná.állóhelyből.
De most én hülye vagyok ehhez, dízelbe lehet tankolni E95-öt? És ez miben más mint az E85? Hol lehet ilyet tankolni?
Lehet.beletenni, csak az adagolódat szétt kel szedetned, a gumialkatrészeket kicserélni hogy bírják az alkoholt, és még pár dolgot, hogy elfogadja a motor is az anyagot probléma mentesen.
Elárulom, hogy nem a gumi alkatrészek miatt nem lehet a dízelbe etanolt rakni. Az etanol nem károsítja az üzemanyagálló műanyagokat. Az adagoló nyomást előállító részeinek elégtelen kenése miatt nem lehet. A gázolaj ugyanis kenőanyag is, míg az etanol inkább lemos mindent. Pont ugyanezen okok miatt nem lehet benzint sem belerakni (mert az sem ken... mivel is szoktuk lemosni az olajos alkatrészeket? Benzinnel...) , mert nincs meg a szükséges kenés. Mivel egy dízelben sokkal nagyobb nyomás kell a megfelelő porlasztáshoz, kényesebb a megfelelő kenésre is. Hogy honnan tudom mindezt? Ilyeneket gyártunk...
De jó hogy írod. Jó ezt tudni. Van egy 35 éves bukócsöves "pipacs" (4700 ccm), be tudnád lőni az adagolót?