Peugeot 306 Klub - Az Első Magyar Peugeot 306 Klub

Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Részletes kereső  

Szavazás

Menyire vagy elégedett az E85 átalakítóval?

Teljesen jó
- 0 (0%)
Lehetne jobb is
- 1 (2.6%)
Csak hideg indításra használom
- 0 (0%)
Kár volt meg venni
- 3 (7.7%)
Nem tudok nyilatkozni mert nincs
- 35 (89.7%)

Összes szavazó: 33


Oldalak: 1 2 [3] 4 5 ... 14   Le

Szerző Téma: E85 tapasztalatok...  (Megtekintve 128108 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Tibcsi

  • Vendég
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #100 Dátum: 2010 Március, 09, 15:32:24 »

Kb 30%-kal olcsóbb az anyag, kb 20%-kal többet fogyaszt. Kb 10% spórolással számolhatsz.
Ennyit vezetésistílus-finomítással is megspórolhat az ember. És az nem kerül 40 ezerbe:-)
Vagy minden 10. alkalommal bringával mész :-))
Ez nem így van, rosszul számolsz. 16ezernek a minimum 3000 megtakarítás nem a 10%-a és akkor ez a legrosszabb eset. Ennél csak többet lehet spórolni, de kinek a pap, kinek a lánya. ;) Van akinek a laguna koptató a fontos, másnak az alufelni, a harmadiknak meg küszöbspoiler. Nekem meg az, hogy ne fizessek a semmiért ennek a léhűtő bagázsnak.
Naplózva

fisi306b1.4xn

  • Vendég
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #101 Dátum: 2010 Március, 09, 15:35:56 »

Ez nem így van, rosszul számolsz. 16ezernek a minimum 3000 megtakarítás nem a 10%-a és akkor ez a legrosszabb eset. Ennél csak többet lehet spórolni, de kinek a pap, kinek a lánya. ;) Van akinek a laguna koptató a fontos, másnak az alufelni, a harmadiknak meg küszöbspoiler. Nekem meg az, hogy ne fizessek a semmiért ennek a léhűtő bagázsnak.

Jól beszélsz, ott rosszul számoltak. Na meg a papnét se felejtsd. Már anya oltva van. Hja, amikor azt kérdezi, hol lehet beszerezni, jó úton vagyok. ;D
 Az a baj mostanában sokat állunk a 95-ös kútoszlophoz.
Naplózva

Dakar 306

  • Füred-Team
  • V.I.P
  • Családtag
  • **
  • Népszerűség: 219
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 6.724
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Maglód
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #102 Dátum: 2010 Március, 09, 15:40:06 »

Ez nem így van, rosszul számolsz. 16ezernek a minimum 3000 megtakarítás nem a 10%-a és akkor ez a legrosszabb eset. Ennél csak többet lehet spórolni, de kinek a pap, kinek a lánya. ;) Van akinek a laguna koptató a fontos, másnak az alufelni, a harmadiknak meg küszöbspoiler. Nekem meg az, hogy ne fizessek a semmiért ennek a léhűtő bagázsnak.

Pillanatnyilag abból lehet kiindulni, amit az ember a neten olvas. Az pedig nagyátlagban 20% többletfogyi. Nyilván még tipuson belül is van/lesz eltérés fogyasztásban. Majd írjátok mit művelnek a szeszkazánok, kiváncsian várjuk :-!
Naplózva

Rozsahegyir

  • Adminisztrátor
  • Le sem lehet lőni
  • *****
  • Népszerűség: 343
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 20.758
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 2002/06
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: Sedan
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #103 Dátum: 2010 Március, 09, 19:44:20 »

Jaja csak nem írtam le. Én +20%-al számoltam. Legszélsőségesebb számításaim szerint is 300 Ft/100 km a nyereség. De ennél több lesz... Nálam most jött el az az idő, hogy már csak elvből sem adományozok mégtöbbet a "familiárisan hiperpigmentált", "nemzetiségi kisállatkereskedő", "beépített gázálarcos" stb. bandának...

én heti 1 másfél tankot hajtok el... lehet, hogy megérné be dobni de a füstösbe asszem sok értelme nem lenne!  ;D
sajátban meg fater azt mondja, hogy ha majd a gyár be teszi akkor lesz a 306-ban azaz soha! Én meg a 406-ba nem rakok mert negatív volt a tapasztalatt és ott a céges verda!  ;)
Naplózva

Petike88

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 10
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 348
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 99.02.
  • Lakóhely: Tata
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajtós
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #104 Dátum: 2010 Március, 09, 20:33:06 »

a Benzin leváltása E85re miért éri meg...számokkal:
egy teli tank benzin( kb 60lityi): 19.260.-
egy teli tank E85:                    14.040.-
megtakarítás:                           5.220.-

Ha 20%os töbletfogyasztást mérünk,modjuk egy átlag 8literes fogyasztással,az 9,6liter.

8liter benzin: 2568.-
9,6liter e85:  2246.-
külömség:       322.- (egy liter benzin ára 2010.03.09ei árfolyamban)
tehát,100km erenként 322ftot lehet spórolni, ami 2415ft egy teljes tank esetén. És az átlag fogyasztást 8literrel számoltam. Nos ha valaki sokszor tankol,mert a munkájához kell,mint mondjuk Nekem,hamar megtérül ez a bizonyos 50ezer forintos befektetés az átalakítóba,és a beszerelésbe. Szerintem megéri...

a számokat a helyi benzinkutak árfolyamával számoltam,ezért eltérő lehet helyenként.

Üdv.: Petike
Naplózva

lajos

  • Férfi
  • Klubfüggő
  • *
  • Népszerűség: 162
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.855
  • Autó színe: "ezüst metál"
  • Évjárat: 1999.10
  • Lakóhely: Szentes
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: Sedan
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #105 Dátum: 2010 Március, 09, 22:44:31 »


Olyan sok szépet irtok erröl az E85-röl, bennem viszont felmerült egy kérdés egy régi hozzászóéás alapján, mégpedig.
Az E85 az szesz mint mondjuk a pálinka? Akkor felveszi a vizet és nem válik belőle ki tehát könnyebb vele vissza élni.
Mivan ha valami sz@r minőségű naftát kapok és cseszhetem a tankolt mennyiségem mert sajnos ma ha nyerek xx pénzt ha még a más kárán is de akkor is megcsinálom és nem érdekel hogy más mennyit szopik.   Hazai vircsaft.
Naplózva
"Ezt valóban élmény...."

Petike88

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 10
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 348
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 99.02.
  • Lakóhely: Tata
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajtós
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #106 Dátum: 2010 Március, 10, 05:47:20 »

Olyan sok szépet irtok erröl az E85-röl, bennem viszont felmerült egy kérdés egy régi hozzászóéás alapján, mégpedig.
Az E85 az szesz mint mondjuk a pálinka? Akkor felveszi a vizet és nem válik belőle ki tehát könnyebb vele vissza élni.
Mivan ha valami sz@r minőségű naftát kapok és cseszhetem a tankolt mennyiségem mert sajnos ma ha nyerek xx pénzt ha még a más kárán is de akkor is megcsinálom és nem érdekel hogy más mennyit szopik.   Hazai vircsaft.

Szerintem jobban van vizezve ez a benzin amit most használunk,mint a pálesz:D  De szó se róla,igazad lehet.
Naplózva

K Nándor

  • Vendég
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #107 Dátum: 2010 Március, 10, 17:06:23 »


Olyan sok szépet irtok erröl az E85-röl, bennem viszont felmerült egy kérdés egy régi hozzászóéás alapján, mégpedig.
Az E85 az szesz mint mondjuk a pálinka? Akkor felveszi a vizet és nem válik belőle ki tehát könnyebb vele vissza élni.
Mivan ha valami sz@r minőségű naftát kapok és cseszhetem a tankolt mennyiségem mert sajnos ma ha nyerek xx pénzt ha még a más kárán is de akkor is megcsinálom és nem érdekel hogy más mennyit szopik.   Hazai vircsaft.

Hát igen, vissza lehet vele élni,de remélem erre nem kerül sor.
Naplózva

fisi306b1.4xn

  • Vendég
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #108 Dátum: 2010 Március, 10, 21:36:11 »

Olyan sok szépet irtok erröl az E85-röl, bennem viszont felmerült egy kérdés egy régi hozzászóéás alapján, mégpedig.
Az E85 az szesz mint mondjuk a pálinka? Akkor felveszi a vizet és nem válik belőle ki tehát könnyebb vele vissza élni.
Mivan ha valami sz@r minőségű naftát kapok és cseszhetem a tankolt mennyiségem mert sajnos ma ha nyerek xx pénzt ha még a más kárán is de akkor is megcsinálom és nem érdekel hogy más mennyit szopik.   Hazai vircsaft.
:-! Így van.
Naplózva

pistike4ever

  • V.I.P
  • Családtag
  • **
  • Népszerűség: 32
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 4.481
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 1997.03
  • Kor: 24
  • Lakóhely: Szabolcs-Szatmár-Bereg Megye = GÉGÉNY
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: Sedan
  • //PISTIKE//
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #109 Dátum: 2010 Március, 11, 21:13:59 »

Naplózva
306 Grey Evolution® :: 1.6 8v SR Sport
... AND WHAT DRiVES YOU?

bellabali

  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 26
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.537
  • Autó színe: Sötétszürke
  • Évjárat: 2006.03
  • Lakóhely: Tápiószentmárton
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajtós
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #110 Dátum: 2010 Március, 12, 17:06:51 »

fiatalok

el sem hiszem
nálunk is elkezdték forgalmazni az E85öt
230/l
Naplózva
Balázs

kissaty -p3u0e6t-

  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 34
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.771
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 1996.11
  • Lakóhely: Kenéz
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
  • p3u0e6t SL Wintertime®™
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #111 Dátum: 2010 Március, 12, 18:31:15 »

fiatalok

el sem hiszem
nálunk is elkezdték forgalmazni az E85öt
230/l

fiatal :-*  örülünk neki  :-)) whistle  és?
Naplózva
p3u0e6t SL Senior teem

.ugyan ki lett volna? egy lopakodó? :D

jöttem , nyertem , csibét ettem  !!! :D

bellabali

  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 26
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.537
  • Autó színe: Sötétszürke
  • Évjárat: 2006.03
  • Lakóhely: Tápiószentmárton
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajtós
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #112 Dátum: 2010 Március, 12, 19:01:53 »

fiatal :-*  örülünk neki  :-)) whistle  és?

és örülök neki, mert eddig a legközelebbi e85 kút vagy 25km-re volt...
Naplózva
Balázs

Tibcsi

  • Vendég
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #113 Dátum: 2010 Március, 12, 19:07:59 »

és örülök neki, mert eddig a legközelebbi e85 kút vagy 25km-re volt...
;)
Naplózva

kissaty -p3u0e6t-

  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 34
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.771
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 1996.11
  • Lakóhely: Kenéz
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
  • p3u0e6t SL Wintertime®™
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #114 Dátum: 2010 Március, 13, 10:33:52 »

és örülök neki, mert eddig a legközelebbi e85 kút vagy 25km-re volt...

nah akkor az jó  :-! és milyen arányokat alkalmazol?
Naplózva
p3u0e6t SL Senior teem

.ugyan ki lett volna? egy lopakodó? :D

jöttem , nyertem , csibét ettem  !!! :D

bellabali

  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 26
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.537
  • Autó színe: Sötétszürke
  • Évjárat: 2006.03
  • Lakóhely: Tápiószentmárton
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajtós
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #115 Dátum: 2010 Március, 13, 10:50:03 »

nah akkor az jó  :-! és milyen arányokat alkalmazol?

egyenlőre felesbe de semmi negatív változás nincs
Naplózva
Balázs

bandit306

  • Vendég
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #116 Dátum: 2010 Március, 13, 17:44:51 »

Hátha érdekel valakit ez a cikk.

http://spuri-adalek.hu/content/view/27/1/
Naplózva

kissaty -p3u0e6t-

  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 34
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.771
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 1996.11
  • Lakóhely: Kenéz
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
  • p3u0e6t SL Wintertime®™
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #117 Dátum: 2010 Március, 13, 19:23:58 »

Hátha érdekel valakit ez a cikk.

http://spuri-adalek.hu/content/view/27/1/

"2008. 04. 14-én 215Ft bioetanolból"

2év alatt 10-15Ft-ot drágult. bízom benne hogy ez a tendencia marad ill. csökken  :-!
Naplózva
p3u0e6t SL Senior teem

.ugyan ki lett volna? egy lopakodó? :D

jöttem , nyertem , csibét ettem  !!! :D

K Nándor

  • Vendég
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #118 Dátum: 2010 Március, 14, 16:49:21 »

Elfogyasztotta az autóm az első 50-50%-os anyagot. 12l benya és szintén 12l etanol. Volt amikor toltam neki és tatásan is közlekedtem vele. Tehát ca. 24l-el 392km-t tettem meg és még éppen nem világít a sárga visszajelző. 8)
Naplózva

Rozsahegyir

  • Adminisztrátor
  • Le sem lehet lőni
  • *****
  • Népszerűség: 343
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 20.758
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 2002/06
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: Sedan
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #119 Dátum: 2010 Március, 14, 17:37:17 »

Elfogyasztotta az autóm az első 50-50%-os anyagot. 12l benya és szintén 12l etanol. Volt amikor toltam neki és tatásan is közlekedtem vele. Tehát ca. 24l-el 392km-t tettem meg és még éppen nem világít a sárga visszajelző. 8)

ország úton közlekedtél? 6,1L/100Km...
Naplózva

K Nándor

  • Vendég
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #120 Dátum: 2010 Március, 14, 17:38:55 »

ország úton közlekedtél? 6,1L/100Km...

Vegyesen. Volt benne 2-3 gödöllői út 1 velence a többi meg Budapest.
Naplózva

Rozsahegyir

  • Adminisztrátor
  • Le sem lehet lőni
  • *****
  • Népszerűség: 343
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 20.758
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 2002/06
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: Sedan
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #121 Dátum: 2010 Március, 14, 17:49:24 »

Vegyesen. Volt benne 2-3 gödöllői út 1 velence a többi meg Budapest.

nem rossz
Naplózva

Tibcsi

  • Vendég
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #122 Dátum: 2010 Március, 14, 19:52:20 »

Na megvan az első fogyi tiszta szesszel. Nem mondanám éppen rózsásnak, de mint utólag kiderült nem véletlenül sok. Az első 70-80km-t egy hibás lambdával tettem meg, aminek az lett az eredménye, hogy egy negyed tanknyit becsippentett ennyi idő alatt. Aztán volt egy 250km-es túra gyakorlatilag versenytempóban kedves rokonaimmal. ;D 130 alatt gyakorlatilag akkor volt a mutató, ha véletlenül utolértünk valakit, vagy túl éles volt a kanyar. Na ezek fényében már elfogadhatónak mondanám a kerek 10literes fogyit. Ez persze lényegesen több mint a benzines 7,2 de meglepő módon, még így is olcsóbb(-200Ft/100Km)! És hát lesz ez sokkal jobb is, mert ezzel a lambdával a tankolás óta megtett 60km-en alig rezdült meg a mutató... ;) Normális közlekedés mellett reálisnak látszik a 9 körüli érték, ami belefér a beígért 20%-ba, tehát hozza az átalakító amit kell!
Naplózva

Kapi

  • Adminisztrátor
  • Tag
  • *****
  • Népszerűség: 71
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 878
  • Autó színe: Blazel Yellow
  • Évjárat: 1998
  • Lakóhely: Kalocsa
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: 3 ajtós
  • XU10J4RS + KENT CAMS PT81 @ 264'
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #123 Dátum: 2010 Március, 15, 01:03:36 »

Nah a mai naptól én is tiszta etanollal járok! A GTi megkapta a turbó calibra injectorait, valamint 0.4 bar üzemagyag nyomást emeltünk. Így sikerült elérni a "jó" keverékképézést a gyári szonda valamint az öszbarnára égett gyertyák alapján.

Első tapasztalat, h alapjártaton sokkal szebben, csendesebben jár a motor, teljesítmény nem változott, amin lehetne mondjuk javítani az előgyújtással...
Reggel majd kiderűl h indul hidegen, de sztem nem lesz gond, max bevetek egy kis trükköt.
Negatívom eddig a szag... az sajna az én orromat bántja, de hát valamit valamiért!  ;)
Holanap mérek fogyit is, mert hát kíváncsi vagyok rá!
Azt is sikerül talán megoldani, ha esetleg benzint lenne muszály tankolni, de ez még a jövő zenéje!
Naplózva
306 Rallye + 1.6 XN

Tibcsi

  • Vendég
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #124 Dátum: 2010 Március, 15, 11:25:09 »

Nah a mai naptól én is tiszta etanollal járok! A GTi megkapta a turbó calibra injectorait, valamint 0.4 bar üzemagyag nyomást emeltünk. Így sikerült elérni a "jó" keverékképézést a gyári szonda valamint az öszbarnára égett gyertyák alapján.

Első tapasztalat, h alapjártaton sokkal szebben, csendesebben jár a motor, teljesítmény nem változott, amin lehetne mondjuk javítani az előgyújtással...
Reggel majd kiderűl h indul hidegen, de sztem nem lesz gond, max bevetek egy kis trükköt.
Negatívom eddig a szag... az sajna az én orromat bántja, de hát valamit valamiért!  ;)
Holanap mérek fogyit is, mert hát kíváncsi vagyok rá!
Azt is sikerül talán megoldani, ha esetleg benzint lenne muszály tankolni, de ez még a jövő zenéje!
Remélem valami épkézláb diagnosztikával megnéztétek a lambda értékeket, mert észrevétlenül is ki lehet nyírni a túl szegény keverékkel a mocit. Ha melegszik az idő, lehet hogy gond nélkül indulni is fog a járgány, de 0 fok körül mindíg legen nálad hidegindító. :D Ugyanis a gyári ecu nem tudja az indításhoz szükséges minimum 150%-os dúsítást...
Naplózva

Kapi

  • Adminisztrátor
  • Tag
  • *****
  • Népszerűség: 71
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 878
  • Autó színe: Blazel Yellow
  • Évjárat: 1998
  • Lakóhely: Kalocsa
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: 3 ajtós
  • XU10J4RS + KENT CAMS PT81 @ 264'
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #125 Dátum: 2010 Március, 15, 11:52:30 »

Remélem valami épkézláb diagnosztikával megnéztétek a lambda értékeket, mert észrevétlenül is ki lehet nyírni a túl szegény keverékkel a mocit. Ha melegszik az idő, lehet hogy gond nélkül indulni is fog a járgány, de 0 fok körül mindíg legen nálad hidegindító. :D Ugyanis a gyári ecu nem tudja az indításhoz szükséges minimum 150%-os dúsítást...

A lambda jel alak az jó, hidegindítással meg nem lesz gond. Van rá 1 kis trükk, amivel haver kocsija -10 -ben is indult.
Naplózva
306 Rallye + 1.6 XN

Tibcsi

  • Vendég
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #126 Dátum: 2010 Március, 15, 11:56:42 »

A lambda jel alak az jó, hidegindítással meg nem lesz gond. Van rá 1 kis trükk, amivel haver kocsija -10 -ben is indult.
A jel alakja mindíg jó, csak esetleg kicsi. ;) De nem beleokoskodni akarok természetesen, csak tolmácsolni amit mások tapasztaltak. Kis potival meg lehet hülyíteni az ecut, hogy többet nyomjon, ez is igaz. De attól én még maradok a kényelmes, teljesen automata verziónál. :)
Naplózva

Kapi

  • Adminisztrátor
  • Tag
  • *****
  • Népszerűség: 71
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 878
  • Autó színe: Blazel Yellow
  • Évjárat: 1998
  • Lakóhely: Kalocsa
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: 3 ajtós
  • XU10J4RS + KENT CAMS PT81 @ 264'
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #127 Dátum: 2010 Március, 15, 12:07:14 »

A jel alakja mindíg jó, csak esetleg kicsi. ;) De nem beleokoskodni akarok természetesen, csak tolmácsolni amit mások tapasztaltak. Kis potival meg lehet hülyíteni az ecut, hogy többet nyomjon, ez is igaz. De attól én még maradok a kényelmes, teljesen automata verziónál. :)

Úgy éretem h nem megy 200 mV alá se 800 mV fölé csak egy pár mV-al. De jövő héten berakunk egy AFR-t, azzal ir megnézzük.
De csak addig kellene kibírni amig meg nem lesz írva az ecu. Egy program benzinre egy program e85.
Meg hát próbálkozás, kiváncsi voltam az etanolra, de 1-2 hónapra nem lett volna értelme megvenni az átalakítót!

De, a kiskocsiba megy egy bele, ha tényleg lesz tőlem 10 km-re kút nem pedig csak 60-ra!
Naplózva
306 Rallye + 1.6 XN

Tibcsi

  • Vendég
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #128 Dátum: 2010 Március, 15, 12:25:49 »

Úgy éretem h nem megy 200 mV alá se 800 mV fölé csak egy pár mV-al. De jövő héten berakunk egy AFR-t, azzal ir megnézzük.
De csak addig kellene kibírni amig meg nem lesz írva az ecu. Egy program benzinre egy program e85.
Meg hát próbálkozás, kiváncsi voltam az etanolra, de 1-2 hónapra nem lett volna értelme megvenni az átalakítót!

De, a kiskocsiba megy egy bele, ha tényleg lesz tőlem 10 km-re kút nem pedig csak 60-ra!
Ok, értem. Szóval én is azt hittem, hogy hű de ****a az autóm...de az átalakítóból kapott adatok alapján kiderült, hogy nem. Sajna beteg volt a lambda. A tökéletes lambdajel alsó értéke 0-200mV, a felső 700-900mV. Persze ez az érték üzemmeleg motornál, alapjáraton érvényes!
Naplózva

nyalee

  • Vendég
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #129 Dátum: 2010 Március, 15, 13:31:15 »

Ok, értem. Szóval én is azt hittem, hogy hű de ****a az autóm...de az átalakítóból kapott adatok alapján kiderült, hogy nem. Sajna beteg volt a lambda. A tökéletes lambdajel alsó értéke 0-200mV, a felső 700-900mV. Persze ez az érték üzemmeleg motornál, alapjáraton érvényes!
te ezzel ki tudom mérni?ezzel tudom ellenőrizni hogy jó e a lamda?
Naplózva

Tibcsi

  • Vendég
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #130 Dátum: 2010 Március, 15, 13:35:53 »

te ezzel ki tudom mérni?ezzel tudom ellenőrizni hogy jó e a lamda?
Igen az átalakító rá van kötve és tudja az élő adatokat.
Naplózva

nyalee

  • Vendég
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #131 Dátum: 2010 Március, 15, 13:38:33 »

Igen az átalakító rá van kötve és tudja az élő adatokat.
tehát még nincs bent az átalakitó addig nem tudom meg hogy jó e vagy nem
Naplózva

Jesi

  • Füred-Team (Senior Engineer)
  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 190
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.578
  • Autó színe: Diablo Red - MOKQ
  • Évjárat: 1997.07
  • Lakóhely: Balatonfüred
  • Motor: Egyéb
  • Típus: Break
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #132 Dátum: 2010 Március, 15, 16:03:11 »

Balatonalmádiban a sh*ll kút átalakult ag*p kúttá, már ki van írva az etanol 225-ért... :-! éppen útbaesik hazafelé menet... :-))
Naplózva
2.0T 8v (nem dízel)= ;D

trabispali

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 4
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 135
  • Autó színe: xsi black
  • Évjárat: 1994
  • Lakóhely: Cegléd
  • Motor: 2.0 - 8V
  • Típus: 5 ajtós
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #133 Dátum: 2010 Március, 15, 16:34:34 »

Talirol hazafele jövet tankoltam 14 littyó etanolt kb 30 littyó benyához, és most dadog a gép valamiért.
Pedig azt is megprobáltam h akksisaru lehuz vár gyujtást ráad....
Ötlet?
Naplózva
Tudom hol a határ!....

Jesi

  • Füred-Team (Senior Engineer)
  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 190
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.578
  • Autó színe: Diablo Red - MOKQ
  • Évjárat: 1997.07
  • Lakóhely: Balatonfüred
  • Motor: Egyéb
  • Típus: Break
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #134 Dátum: 2010 Március, 15, 16:38:17 »

Talirol hazafele jövet tankoltam 14 littyó etanolt kb 30 littyó benyához, és most dadog a gép valamiért.
Pedig azt is megprobáltam h akksisaru lehuz vár gyujtást ráad....
Ötlet?

Hmm.pedig ez a moci szereti a szeszt...egyfolytában csinálja?
Naplózva
2.0T 8v (nem dízel)= ;D

trabispali

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 4
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 135
  • Autó színe: xsi black
  • Évjárat: 1994
  • Lakóhely: Cegléd
  • Motor: 2.0 - 8V
  • Típus: 5 ajtós
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #135 Dátum: 2010 Március, 15, 16:50:10 »

Hmm.pedig ez a moci szereti a szeszt...egyfolytában csinálja?
Szinte egyfolytában,de nagyobb gázra inkább
Ja és néha huz mint az állat de többnyire dadog.
Edddig is dadogott minimálisan de most kijött rajta rendesen!
Naplózva
Tudom hol a határ!....

Jesi

  • Füred-Team (Senior Engineer)
  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 190
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.578
  • Autó színe: Diablo Red - MOKQ
  • Évjárat: 1997.07
  • Lakóhely: Balatonfüred
  • Motor: Egyéb
  • Típus: Break
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #136 Dátum: 2010 Március, 15, 17:22:44 »

Szinte egyfolytában,de nagyobb gázra inkább
Ja és néha huz mint az állat de többnyire dadog.
Edddig is dadogott minimálisan de most kijött rajta rendesen!

Akkor lehet a lambda..mivel az a legfőbb jeladó az égéssel kapcsolatban. Érdemes lenne kicserélni egy tesztre. Vagy benzinhiányod van. Szűrő?
Naplózva
2.0T 8v (nem dízel)= ;D

trabispali

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 4
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 135
  • Autó színe: xsi black
  • Évjárat: 1994
  • Lakóhely: Cegléd
  • Motor: 2.0 - 8V
  • Típus: 5 ajtós
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #137 Dátum: 2010 Március, 15, 17:31:46 »

Akkor lehet a lambda..mivel az a legfőbb jeladó az égéssel kapcsolatban. Érdemes lenne kicserélni egy tesztre. Vagy benzinhiányod van. Szűrő?

Szűrőt nemrég cseréltem,de lambda lehet hiba!
Megprobálok beszerezni egyet hátha az a baj. De egyenlöre nincs hozzá kedvem :-))
Naplózva
Tudom hol a határ!....

Bally

  • V.I.P
  • Családtag
  • **
  • Népszerűség: 186
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 5.599
  • Autó színe: Noir Onyx
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Gödöllö
  • Motor: 1.8 - 16V
  • Típus: 3 ajtós
  • XU7JP4(RS Wannabe)
    • Taglap
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #138 Dátum: 2010 Március, 15, 17:44:07 »


Szűrőt nemrég cseréltem,de lambda lehet hiba!
Megprobálok beszerezni egyet hátha az a baj. De egyenlöre nincs hozzá kedvem :-))

OFFos tapasztalat az, hogy a dadogás a szegénykeverék jele.
De mivel 50-50%ig azt írják, nem kell átalakító, maradna tényleg a lambda.
Hacsak nem az etanol hozott elő vmi másik hibát, ami kialakulóban volt ??
Naplózva
           
                                            

trabispali

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 4
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 135
  • Autó színe: xsi black
  • Évjárat: 1994
  • Lakóhely: Cegléd
  • Motor: 2.0 - 8V
  • Típus: 5 ajtós
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #139 Dátum: 2010 Március, 15, 17:56:01 »

OFFos tapasztalat az, hogy a dadogás a szegénykeverék jele.
De mivel 50-50%ig azt írják, nem kell átalakító, maradna tényleg a lambda.
Hacsak nem az etanol hozott elő vmi másik hibát, ami kialakulóban volt ??
Nem tom milyen lappangó hiba lehet..
De ugye  az alapjáratom se volt tökéletes
Egyenlőre ugy álok hozzá hogy lambda ,és arra gyüjtök.
Naplózva
Tudom hol a határ!....

Tibcsi

  • Vendég
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #140 Dátum: 2010 Március, 15, 18:00:32 »

Nem tom milyen lappangó hiba lehet..
De ugye  az alapjáratom se volt tökéletes
Egyenlőre ugy álok hozzá hogy lambda ,és arra gyüjtök.
Lehúzod a lambdáról a kábelt és mész vele egy kört...
Naplózva

trabispali

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 4
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 135
  • Autó színe: xsi black
  • Évjárat: 1994
  • Lakóhely: Cegléd
  • Motor: 2.0 - 8V
  • Típus: 5 ajtós
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #141 Dátum: 2010 Március, 15, 18:03:00 »

Lehúzod a lambdáról a kábelt és mész vele egy kört...
oké
proba

Módosítva: 2010 Március, 15, 18:34:36
Lehúzod a lambdáról a kábelt és mész vele egy kört...
Köszönöm mindenki segítségét
Sajna nem bírtam kitépni a csatit belöle és a lambdát se tudtam kitekerni(kajak össze van érve)
Elraktam holnapra világosba hátha többre jutok na meg felemelem normálisan.
Vagy van máshol is csatija esetleg vagy csak a szondánál?
Naplózva
Tudom hol a határ!....

Jesi

  • Füred-Team (Senior Engineer)
  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 190
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.578
  • Autó színe: Diablo Red - MOKQ
  • Évjárat: 1997.07
  • Lakóhely: Balatonfüred
  • Motor: Egyéb
  • Típus: Break
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #142 Dátum: 2010 Március, 15, 18:39:52 »

oké
proba

Módosítva: 2010 Március, 15, 18:34:36
Köszönöm mindenki segítségét
Sajna nem bírtam kitépni a csatit belöle és a lambdát se tudtam kitekerni(kajak össze van érve)
Elraktam holnapra világosba hátha többre jutok na meg felemelem normálisan.
Vagy van máshol is csatija esetleg vagy csak a szondánál?

Az ecu csatija a következő... ;D
Naplózva
2.0T 8v (nem dízel)= ;D

Tibcsi

  • Vendég
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #143 Dátum: 2010 Március, 15, 18:44:37 »

oké
proba

Módosítva: 2010 Március, 15, 18:34:36

Köszönöm mindenki segítségét
Sajna nem bírtam kitépni a csatit belöle és a lambdát se tudtam kitekerni(kajak össze van érve)
Elraktam holnapra világosba hátha többre jutok na meg felemelem normálisan.
Vagy van máshol is csatija esetleg vagy csak a szondánál?
Remélem nem a szondából akartad kitépni a kábeleket! ;D Világosban majd rájössz, hogyan működnek a csatlakozók, de erőből nem fog menni, az biztos.
Naplózva

trabispali

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 4
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 135
  • Autó színe: xsi black
  • Évjárat: 1994
  • Lakóhely: Cegléd
  • Motor: 2.0 - 8V
  • Típus: 5 ajtós
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #144 Dátum: 2010 Március, 15, 18:51:15 »

Az ecu csatija a következő... ;D
::) ;D Na jó
Akkor holnap nekifutok, lehet felkéne rendesen emelni hátha látnék valamit ::)
Naplózva
Tudom hol a határ!....

Kapi

  • Adminisztrátor
  • Tag
  • *****
  • Népszerűség: 71
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 878
  • Autó színe: Blazel Yellow
  • Évjárat: 1998
  • Lakóhely: Kalocsa
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: 3 ajtós
  • XU10J4RS + KENT CAMS PT81 @ 264'
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #145 Dátum: 2010 Március, 15, 21:40:08 »

Ok, értem. Szóval én is azt hittem, hogy hű de ****a az autóm...de az átalakítóból kapott adatok alapján kiderült, hogy nem. Sajna beteg volt a lambda. A tökéletes lambdajel alsó értéke 0-200mV, a felső 700-900mV. Persze ez az érték üzemmeleg motornál, alapjáraton érvényes!

Üdv!

Én nagyon remélem h még tökéletes a szondám, mert max 20000 km van benne. Egyenlőre úgy tűnik, h jó lesz a beállításom, csak hát ugye így nincs az átalakító által nyújtott előnyök legjava..
Tehát a kiskocsiba jövőhónapba megy egy bele.

Nah reggel a hidegindítás gyötrelmes volt, de potizva már elfogadható...
Remélem nemsoká eljön azaz idő h a gyári ecut meg tudjam iratni, és sztem etanolra. Eddig tetszik az etanol.

Ma mértem fogyit, 200 km 24.5 liter. Benzinnel ebben a hidegben 9-10 liter volt. De sebességhatárokat betartva, város, városon kívül, pályán is voltam.
tehát 100 km-en 400-500 ft a megtakarítás.
Naplózva
306 Rallye + 1.6 XN

fisi306b1.4xn

  • Vendég
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #146 Dátum: 2010 Március, 17, 13:45:29 »

No E85 alkoholos guruk. A kérdés a következő:  A fogyasztáson kívül a motor üzemi hőfok maradt-e a teljes benzines használatnál megszokott szerint, avagy valamelyest emelkedett.

Azt mondja germánból a szomszéd, hogy ott 1/3-os fogyasztás növekedésről számolnak be, valamint a motor üzemi hőfoka is magasabb az E 85 használata mellett.
Naplózva

Tibcsi

  • Vendég
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #147 Dátum: 2010 Március, 17, 13:53:00 »

No E85 alkoholos guruk. A kérdés a következő:  A fogyasztáson kívül a motor üzemi hőfok maradt-e a teljes benzines használatnál megszokott szerint, avagy valamelyest emelkedett.

Azt mondja germánból a szomszéd, hogy ott 1/3-os fogyasztás növekedésről számolnak be, valamint a motor üzemi hőfoka is magasabb az E 85 használata mellett.
Itthon 20-25% ez az érték, de ez is típusfüggő. A skodák garantáltan 30-35%-al többet esznek, de ez a friccvágen motornak köszönhető. Más márkáknál meg alacsonyabb a túlfogyasztás. A hőfokon meg semmi változás, ugyanúgy sétál a mutatóm a 85-95 között, mint eddig. Bár sokkal stabilabb...
Naplózva

Bally

  • V.I.P
  • Családtag
  • **
  • Népszerűség: 186
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 5.599
  • Autó színe: Noir Onyx
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Gödöllö
  • Motor: 1.8 - 16V
  • Típus: 3 ajtós
  • XU7JP4(RS Wannabe)
    • Taglap
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #148 Dátum: 2010 Március, 17, 14:11:30 »

No E85 alkoholos guruk. A kérdés a következő:  A fogyasztáson kívül a motor üzemi hőfok maradt-e a teljes benzines használatnál megszokott szerint, avagy valamelyest emelkedett.

Azt mondja germánból a szomszéd, hogy ott 1/3-os fogyasztás növekedésről számolnak be, valamint a motor üzemi hőfoka is magasabb az E 85 használata mellett.

Az etanol égése során csak akkor léphet fel túlzott melegedés, ha szegény a keverék, nem?
Az etanol hőértéke kisebb, mint a benziné.
Naplózva
           
                                            

Tibcsi

  • Vendég
Re:E85 tapasztalatok...
« Válasz #149 Dátum: 2010 Március, 17, 14:31:53 »

Az etanol égése során csak akkor léphet fel túlzott melegedés, ha szegény a keverék, nem?
Az etanol hőértéke kisebb, mint a benziné.
Ezért kell több a motornak... Aztán hogy egy keverék 1500, 1200, vagy 800fokon ég, mellékes a 90-es üzemi hőmérsékletnek. Csupán a felmelegedés ideje lehet más.
Naplózva
Oldalak: 1 2 [3] 4 5 ... 14   Fel
 


Az oldal 0.473 másodperc alatt készült el 28 lekéréssel.