Peugeot 306 Klub - Az Első Magyar Peugeot 306 Klub

Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Részletes kereső  

Szerző Téma: feco110 - 306 SR 1.4  (Megtekintve 1990 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

feco110

  • Vendég
feco110 - 306 SR 1.4
« Dátum: 2009 December, 21, 21:24:52 »

Bevezetőként annyit, hogy volt már jónéhány autóm: trabant,dácia,renault11,wartburg,mazda323(ebből kettő is),és végül honda civic. És most a Peugeot 306 SR! A renaultból még emlékszem a francia autók kényelmes mivoltára, így a megszeretni-megszokni pillanatok műve volt.
[imgt]http://gallery.site.hu/d/11656943-2/IMGA0012.JPG[/imgt][imgt]http://gallery.site.hu/d/11656949-2/IMGA0015.JPG[/imgt][imgt]http://gallery.site.hu/d/11656955-2/IMGA0018.JPG[/imgt][imgt]http://gallery.site.hu/d/11656961-2/IMGA0021.JPG[/imgt]

A történetét még feleségem kezdte el írni, amit én nemes egyszerűséggel átmásoltam ide:
November 2.

"Szemrevételeztük", kipróbáltuk, 200e-re lealkudtuk, pacsi, elhoztuk.
Az autó Érden maradt, hogy Laci-barátunk tüzetesebben feltérképezze, és felkészítse vizsgára.

--------------------------------------------------------------------------------
November 4.

Laci-barátunk nyakába vette a bontókat, autósboltokat, és csak költ...költ.... vásárol, szerel.
                                                                                                                                                             
--------------------------------------------------------------------------------
November 5.

Ami cserélve lett (újra v. bontottra):

nivópálca                         
m.tartó bak,                       
2 féktárcsa,
fékbetétek,
gömbfej,
olajszűrő,
olajcsere,                               
légszűrő
fékhez + membránszelep                         

Hétfőn (9.-én) mehet az autó vizsgára, zöldkártyát is kap majd.

--------------------------------------------------------------------------------
Nov. 16. hétfő:

Hurrá! Az autó friss vizsgával és zöldkártyával megérkezett.

Délután birtokba is vettem (kb. 25 km. autóúton és városban). Alapvető probléma, hogy ez megint az az ülés, amiből "nem látok ki".  Volt sok olyan autóm, amikben csak úgy volt (viszonylagos)  "komfort-érzetem", ha a hátam mögé és a popsim alá is párnákat gyömöszöltem.  Nagyon utáltam. Ezeket folyton igazgatni kellett, sokszor kiestek kiszálláskor, kész őrület volt, na. 
Néhány régi autómba, pl. a legutóbbi 1.1-es Ford Fiestában és a mostani Ford Escortomban nem kellenek párnák. Ez azon kevesek egyike, amit szerettem ezekben az autókban. Mindegy.

A vezetőoldali ablak elektronikája, ill. mechanikája nem működött, Laci-barátunk hősiesen megküzdött a kárpit lebontásával (szerintem a pugosok tudják: nem egyszerű!), és megberhelte a szerkezetet. Mire ideért, megint megadta magát. 

Most megint vallomás következik. Én egy láncdohányos spiné vagyok, és a jelek szerint már így is távozom az örök vadászmezőkre.  Ám a füstöt nehezen tolerálom. Szabályosan légszomjam van, hogy nem tudom lezümmögtetni az ablakot ezen az oldalon. Mindegy, mondja a barátom, lezümmögteted a két hátsó ablakot, meg az anyósülés mellettit, és majd jön a levegő. Ok., ablakok hátul le.  Na, ez így is maradt, így áll most kint a ház előtt az éccakában ez a szegény pug..... Mert mikor megérkeztem Devecserből a bevásárlásból, ez is megadta magát.

Ezen kívül a kp.zár is meghalt. Mikor Laci megjött, kiszállt, még - ha nyögvenyelősen is - reagált valamennyire a kulcs nyomókás izéjére (mittomén, mijez, még soha nem volt ilyen távirányítós bizgentyűm  ), de mostanra ez is megadta magát,  meg sem mukkan. Csak a riasztó vonyít fel néha. De nem központizáraz, annyi szent. 
Ezt az átkozott nyomkodós távirányítós izét meg nem tudom szétnyitni (szétgányolni nem akarom). Hogya' bánatba' cserélnek elemet az ilyen herkentyűkben?

Két nap múlva, 19.-én csütörtökön viszem eredetvizsgára, utána átíratom.  Ajka-Bakonygyepesen a Renault-Császár-ban lesz az eredetvizsga, majd meginterjuvolom az ottaniakat, mibe fájna a kp. zárak és az ablakemelő gyógyítása.

Eddig (alkatrészek, munkadíj, vizsgadíj, zöldkártya - a vizsgánál valami nem stimmelt még a fékkel, ezért  6.200-ért raktak bele egy membránszelepet) 80.000-ban van. Ehhez jön csütörtökön az eredetvizsga, átírás,új forgalmi : 47.480,-  Összesen tehát 127,480 + 205.000 = 332,480,- Ft.-ban lesz az autó. Nem olyan sok - (mihez képest)...szerintem.

A j. oldali visszapillantó tükör úgy van össze-szigszalagozva, ez tartja egyben. A kormány is iszonyatosan kopott, rossz ránézni. Kéne rá valami takaros takaró vagy védőhuzat vagymi...

Szóval van egy Peugeot 306-osunk. Vagyis ez még nem a saját-különbejáratú, hanem közös, vagyis a férjemé... de talán lesz egy majd nekem is.

Addig ezt dédelgetjük-javítgatjuk majd...


Jóóóóvan... Aki hülye, az hajjommeg.   Felhívtam fiacskámat, vajon mi a bánat történhetett az addig jó hátsó elektr. ablakemelő szerkezettel. Udvariasan és kíméletesen közölte: szerinte a gyerekzárat kéne megkeresni, mert biztosan át lett állítva. Éééés bingó!    (éppen most kezdett kicsit szemerkélni az eső  ) 
Fogalmam sincs, mikor-hogyan állítgattam én azt a gyerekzárat, de sztem nincs mit szégyellni a dolgon, mint említettem, nem volt még elektromos-ablakemelős autóm.

--------------------------------------------------------------------------------
2009.novmber 20.
A héten szinte minden nap mentem Fecó pugjával, mivel jól be tudtam állítani az ülést, már kényelmes, úgy tűnik, "kilátok" az autóból... 

Mivel holnap (szombaton) jönnek a vevők a Hondát megnézni, azt haza kell hoznom Sárvárról.
Egész úton gyönyörűen ment Fecó pugja,  110-120-nál is halkan zümmögött a motor,  isteni-jó a fék, eltekintve attól, hogy nem tudom leengedni a vez.ülés ablakát, tuti-kényelmes, biztonságos érzésem volt végig. A 84-esen kb. félúton előttem szüttyögött egy megrakott, régi teherautó, 60-70-el, emelkedőnél 50-el.   Úgy előztem le, mintha állt volna - ötödikben. 
Fecó munkahelyi parkolójában kiálltam a Hondával, beraktam a helyére a "zújautóját", és hazaindultam. Szerettem a Hondát, kb. 4 évig az enyém volt, de most nem élveztem a hazautat. Egészen más a Peugeot... Jobb, na.



Fecó-párom 26.-án csütörtökön ért haza, ekkor vette birtokba a pirosát, nagyon meg van elégedve vele.

Amióta beszállt az autóba, azóta működik a vez.ülés ablaka, szépen zümmög le-fel, és neki a kp. zár is tízből kilencszer működik. Elektronyikusan fel van töltve ez a pasi, vagy mi, szóval megvajákolta...   

Felfedezett azonban néhány "műteni-valót"; nem világít pl. a fűtéskapcsolók sora, megpróbálja a süket rádiót is meggyógyítani, és szeretne szélterelőket az első ajtókra.

Úgy itélte meg, hogy nem jó szögben világítanak a fényszórók, este sötétben beállította az elektronikával.

Összegzésképpen ezzel ért haza: "Nagyon egyben van a verda!" 

--------------------------------------------------------------------------------
nov. 28. szombat:
Vettünk egy kormányvédő huzatot, nem puccosat, csak egy olyan középárasat, égőket a műszerfal-világításhoz, biztosítékokat, és a rádióhoz is üvegbiztosítékot, valamint (remélhetőleg színazonos) javítófestéket.

Fecó-párom nemsokára nekiáll a javító munkálatoknak.
Még egy adat: most 151ezer van a verdában, tehát kb. 150ezerrel vásároltuk.

     

Módosítva: 2009 December, 21, 21:51:39
Innentől már magam folytatom.

Ma elvittem a szerelőnkhöz (aki nem "csak a miénk", de minden autónkat ő javította eddig és meg vagyunk vele elégedve). Kicserélte a vezérműszíjat, az ékszíjat, és a szelepfedéltömítést. Beállította a szelephézagokat (csöppet hangosak voltak).
Én közben meggyógyítottam a középkonzol világítását(minden égő ki volt égve). Ehhez a művelethez nagyon hasznos volt a dokumentáció, amit a fórumban találtam :-!!
Utána még közösen átvizsgáltuk az alját, nagyon elégedett vagyok a látottakkal. NO rozsda, egy csöpp sem. Minden patent.
Egyenlőre ennyi. Hideg van, garázs nincs, őszintén szólva semmi kedvem most kint szerelgetni.. whistle
Amit még a közeljövőben meg kell csinálnom: kesztyűtartóban lóg a világítás, üléseket ki kéne tisztogatni. Hogy mikor, az majd kiderül....
Naplózva

feco110

  • Vendég
Re:feco110 - 306 SR 1.4
« Válasz #1 Dátum: 2010 Január, 05, 20:53:10 »

Üléskárpit tisztogatása megtörtént (a hideg ellenére), igaz még nem 100%-os, mert elfogyott a kárpittisztítóm.... ::)
 Egyébként beletettem 1800 km-t, úgy hogy észre sem vettem!  biggrin _pug
Naplózva

feco110

  • Vendég
Re:feco110 - 306 SR 1.4
« Válasz #2 Dátum: 2010 Február, 04, 18:06:05 »

Négy hétig árválkodott a parkolóban, hóban és fagyban... Aztán kulcs elfordult és már zümmögött is a motor. Imádom _pug !
Egy tank kb 900 km , szerintem ez is rendben van.
Naplózva
 


Az oldal 0.254 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.