Szerző Téma: zimurgy 2001 1.4 XR  (Megtekintve 47356 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
« Válasz #50 Dátum: 2012 Október, 04, 12:56:23 »
A csomagtĂŠri 12V-os aljzathoz sikerĂźlt organizĂĄlnom egy (eredetileg Xsara) fedlapot.
Így már egészen úgy néz ki, mintha gyárilag lett volna ide beépítve:

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
« Válasz #51 Dátum: 2012 Október, 10, 22:01:16 »
ImmĂĄr hĂĄrom ĂŠve, hogy vettĂźk az autĂłt.
Mozgalmas volt ez az időszak, jĂłcskĂĄn megvĂĄltozott az autĂł, mĂŠgis első rĂĄnĂŠzĂŠsre ugyanolyan, mint 2009-ben volt.  ;)

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
« Válasz #52 Dátum: 2012 Október, 13, 21:58:15 »
Pár hete már rákattantam arra, hogy elő kellene csalogatni valahogyan a gyári rádióból, ami még benne rejlik...
Bally jóvoltából bebizonyosodott, hogy a gyári távvezérlő által biztosított funkciókon túl (hangerő fel-le, illetve a jó jelerősségű rádióadók közti fel-le váltás, valamint a cd-játszón a számok előre-visza léptetése) biztosan vannak még távvezérelhető funkciók.

Napokon ĂĄt bĂşjtam a netet, talĂĄltam is adatokat bőven. KĂĄr, hogy gyĂśkeresen eltĂŠrtek ĂĄltalĂĄban egymĂĄstĂłl...  :o
Itt is Bally Xantiás rajza lett a nyerő. Ámbár az ellenállás-értékek nem egyeztek, de egy hirtelen ötlettől vezérelve a gyári távvezérlőt "klónozva" (mini ISO 1-3 ról 2-3 -ra)összeállt a kép.

Beújítottam egy S2-es kormánytávvezérlőt, és a hozzá tartozó alsó burkolatot is, hogy legyen min gyakorolni, aztán végülis felesleges lett a plusz burkolat, mert elsőre sikerült a farigcsálás. Tulajdonképpen a tempomatkapcsoló helyére építettem be a plusz joysicket.

Első lépésként az új távvezérlőt szétszedtem, és a kart 180 fokkal elfordítva raktam vissza. Utána a burkolatra belül bejelölt helyen kivágtam, és megpróbáltam az új joysticket beépíteni. A lyukat még jócskén bővítenem kellett,de aztán jó lett.



Egy kis nyĂĄklapra sikerĂźlt a szĂźksĂŠges ellenĂĄllĂĄsokat felforrasztani, ĂŠs a kapcsolĂłn van is kĂŠt furat, ahova szĂŠpen felcsavarozhatĂł...
Ekkor mĂĄr csak a bekĂśtĂŠs volt hĂĄtra.
Ilyen lett:


A visszaszerelt burkolattal ilyen:


A következő funkciókat sikerült még kihozni:
némítás, váltás rádió és CD, valamint CD-tár között. Az eltárolt rádióállomások közötti fel-le váltás, illetve a CD-tárban lévő lemezek közti váltás.

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
« Válasz #53 Dátum: 2012 Október, 18, 17:16:20 »
A nyĂĄr dereka Ăłta betegeskedett a klĂ­mĂĄm: nĂŠha csak negyedik-ĂśtĂśdik ki-be kapcsolĂĄs utĂĄn indult be, ĂŠs nĂŠha spontĂĄn kikapcsolt.
A hűtési teljesítménye is érezhetően visszaesett: a nyár végére már teljesen a hideg állásig kellett a szabályzót fordítanom, és jócskán ventillátorozni, hogy érdemben hűtsön.
Ma elmentem XMBĂŠlĂĄhoz az autĂłval klĂ­matĂśltĂŠsre, ĂŠs ĂĄtvizsgĂĄlĂĄsra.
A tĂśltĂśttsĂŠge nagyjĂĄbĂłl 70%-os volt, ami csak kis rĂŠszben indokolta a gyengĂŠlkedĂŠst.
Volt egy bontott nyomĂĄskapcsolĂłm; beprĂłbĂĄltuk, de azzal is ugyanĂşgy viselkedett: nĂŠha kapcsolt a klĂ­ma, nĂŠha nem...
NĂŠztĂźk a klĂ­ma relĂŠjĂŠt, az kifogĂĄstalan.
A probléma nagyon érdekes, ami okozza a fő hibát: a klíma nyomógombja bizonytalanul kapcsol, és annak ellenére, hogy a led minden egyes bekapcsoláskor szépen világít, mégis véletlenszerű, hogy kapcsol-e ténylegesen.
Így még vár rám egy kis feladat: a kapcsológomb érintkezőit ki kell takarítom valamikor.
A kilépő levegő hőmérséklete teljesen hidegre állítva 4 Celsius fok volt, ez kimondottan jónak tűnik. UV-s töltést is kértem, ami a későbbiekben még jól jöhet, bár ne legyen rá szükség.

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
« Válasz #54 Dátum: 2013 Január, 11, 10:48:49 »
A mai napon 12 ĂŠve, hogy gyĂĄrtottĂĄk az autĂłt.
113.600 km-t futott eddig, most mĂĄr olyan keveset hasznĂĄlom, hogy mĂŠg 9.500 km sincs az ĂĄtlagos ĂŠves futĂĄsteljesĂ­tmĂŠny.

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
« Válasz #55 Dátum: 2013 Február, 04, 14:03:46 »
A műszaki vizsga újabb két évre letudva. Okos újítás, hogy ha kevesebb, mint egy hónap van hátra a műszaki érvényességből, akkor nyugodtan vihető már az autó: az eredeti érvényességhez viszonyított két évre adják meg az újabb érvényességi időt.
Érdekes, hogy két éve is ugyanennyibe került, manapság már meglepő dolog ez, sajnos.
RĂŠszemről a felkĂŠszĂ­tĂŠs most csak annyibĂłl ĂĄllt, hogy lemostam az autĂłt.  ;)

RĂĄkĂŠrdeztem, hogy mi a helyzet, ha valakinek bekrepĂĄl a kilomĂŠterĂłrĂĄja, ĂŠs bontĂłbĂłl egĂŠszen mĂĄs ĂĄllĂĄsĂş mĹąszert tud csak szerezni?
A vĂĄlasz: semmi... a legkĂśzelebbi mĹąszakin az akkor leolvasott ĂŠrtĂŠket fogjĂĄk bejegyezni, meg sem nĂŠzik, hogy magasabb-e, mint a korĂĄbbi vizsgĂĄn rĂśgzĂ­tett adat.  :P

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
« Válasz #56 Dátum: 2013 Március, 09, 20:08:21 »
A hĂŠten vettem mĂŠg kĂŠt Bitron elektronikĂĄt (a meglĂŠvő kettő mellĂŠ...  ;) ), ĂŠs ma a szĂŠp időben be is ĂŠpĂ­tettem őket.
Ugyan már sok éve automata ablakaim voltak elöl is, de a jobb első az csak a vezető oldaláról, és -bár csak nagyon ritkán- előfordult, hogy a házilagos elektronika nem volt üzembiztos.
KĂŠszĂ­tettem nĂŠhĂĄny fotĂłt is.
Itt már kész a vezetőoldali ajtóban a kábelezés:

Az automatikĂĄt rĂĄkĂśtve, pont szorosan megĂĄll a csipogĂłk vezetĂŠkei alatt, Ă­gy csavarral nem is rĂśgzĂ­tettem:

A kĂŠsz jobb oldali kĂĄbelezĂŠs:


BĂĄr azonos cikkszĂĄmĂş automatikĂĄkat vettem, mĂŠgsem voltak teljesen azonosak.
Elvileg elegendő volna 6 kivezetés, de egyik cucc 6-, míg a másik 8-lábú volt.
A vezetőoldal számára a nyolcpólusú csatis nyáklapját meghekkeltem azzal a céllal, hogy a gyári, eredeti ablakemelő-vezetékezést sem elvágni, sem megblankolni ne kelljen sehol. Így már a kapcsoló a tápfeszültséget és a testelést a Bitronon keresztül kapja, mert mind a nyolc lábát kihasználtam.
Az utasoldali automatikĂĄnak sajnos csak 6 kivezetĂŠse volt. Mivel ide hĂŠt kivezetĂŠs kellett a fenti okbĂłl, ezĂŠrt
egy pin-t magam ĂŠpĂ­tettem be utĂłlag, egĂŠszen szĂŠpen sikerĂźlt is:

Összességében szerintem szép lett, ha még pluszban csavarok tartanáik a Bitronokat, gyári cuccnak nézne ki, de nem volt szívem az ajtókat megfúrni.


Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
« Válasz #57 Dátum: 2013 Július, 27, 16:03:16 »
Már hosszabb ideje elő- előfordult, hogy elsőre nem kapcsolódott be a klíma, de a visszajelző led viszont mindig elsőre jelzett már.
Kiderült, hogy a kapcsolója hibás: a két érintkezőpáros kapcsoló nagyon apró belső komponensekből épül fel, de a hibát valószínűleg magam idéztem elő két éve, mikor a ledet átcseréltük nagy fényerejűre. A panel igencsak érzékeny, és alighanem túl sok hőt kapott a ki- beforrasztások alkalmával.
JavĂ­tani nem lehetett, ki kellett cserĂŠlnem a panelt.
Jesivel barteloztunk pĂĄr cuccot, Ă­gy lett S3-as manuĂĄlis klĂ­mĂĄshoz panelem.
Most remekĂźl mĹąkĂśdik, csak hĂĄt ismĂŠt nem lĂĄtni a kis zĂśld led fĂŠnyĂŠt...  ::)

Valahogy el kellett jutni SzĂĄntĂłdig a klĂ­mĂĄtlan autĂłval, ezĂŠrt ideiglenes megoldĂĄsra volt hirtelen szĂźksĂŠg.
Kapi útmutatása alapján (köszi szépen még egyszer!) készítettem egy kis adapterkábelt a motortérbe a nyomáskapcsolóhoz, az utastérbe pedig csak egyszerűen kívülről, az ajtónyíláson át vezettem be a vezetékét, hiszen a cucc csak egy útra szólt.
Így nézett ki az ideiglenes klímakapcsolóm:

Remekül működött, (szükség is volt rá erősen) ez a lényeg.

Most azon rágódom, hogy _rendkívül óvatosan_ ismét nagy fényerejű ledet építsek-e be, vagy esetleg egy műszerfali kiegészítő visszajelző volna-e a jobb megoldás. Valami kell, mert szinte csak éjjel látni meg, hogy világít-e...

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
« Válasz #58 Dátum: 2013 Augusztus, 12, 09:30:12 »
Szombaton megoldottam a klíma visszajelzőjét. Most sokkal óvatosabban jártunk el, mint a régi panel esetében, gondoskodtam a hőelvezetésről, illetve felületszerelt ledet kapott. Hirtelen ötlettől vezérelve most kék színű lett a visszajelzőm.
Kiválóan működik, verőfényben ilyen:

Éjjel, koromsötétben picit bántóan erős a fénye, de hát nem az a jellemző időszaka a klíma használatának.

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
« Válasz #59 Dátum: 2013 Szeptember, 28, 14:26:14 »
A Pistike által javasolt megoldással készítettem a tűzfalra a motortéri oldalon hő- és hangszigetelő burkolatot.
Még nyár elején vettem fillérekért egy Xsara1-ből gyári burkolatot (Xsarán az összesen van).
Négy műanyag rögzítőpatentot kell felül, és egyet alul óvatosan kibontani.
Ilyen volt a levett patentokkal:

Mivel klíma nélküli autóból vettem ki, azért az átvezetőnél a kikönnyített résznél könnyedén, kézzel ki tudtam emelni a felesleges részt. Ezt zölddel jelöltem, és még azt a két pontot, ahol jó helyen voltak a lyukak 306-oshoz is.
Ahol pirossal jelĂśltem, azokon a pontokon pluszban kellenek lyukak a 306-on.
Ahol nincs jelĂślĂŠs, ott sajnos felesleges lyukak maradtak, de ezek nagyobb rĂŠszben nem lĂĄthatĂłak.
Vágni két ponton kellett: bal alul a klímaátvezetőnél egy picit, illetve jobb oldalon felül, mert a féknél sem volt kedvem bontani.
Azon a rĂŠszen egyĂŠbkĂŠnt is sĂŠrĂźlt volt a burkolat, amit szerezni tudtam.

BeĂŠpĂ­tĂŠs utĂĄn ilyen lett:


Szinte gyĂĄrinak tĹąnik.
Hogy ĂŠr-e egyĂĄltalĂĄn valamit, majd elvĂĄlik... NĂŠmileg jobban nĂŠz ki, mint a csupasz lemez.

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
« Válasz #60 Dátum: 2013 Október, 10, 07:56:16 »
Négy éve, hogy megvettük az autót. Még mindig csökkenőben az évi futásteljesítmény, most ~7.300 km/év értéket számoltam a négy év átlagában.
Össz futott km: 118.482

Az autó jól teszi a dolgát, csak egy apróságot javítottam a minap: bizonyos furdulatszámokon nagyon cicergett a szellőzőventillátor.
Kiszereltem, sűrítettlevegő-spray-vel mindenhol kifújogattam, a csapágyakhoz jobb híján WD40-et fújtam, összeszereltem. Most teljesen csendes.
Egy CitroĂŤn-es fĂłrumon olyat olvastam, hogy valaki ĂĄtalakĂ­totta golyĂłs csapĂĄgyazĂĄsĂşra. Ahogy elnĂŠztem a sajĂĄt ventillĂĄtoromat: nem is ĂŠppen egyszerĹą lehetett...

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
« Válasz #61 Dátum: 2013 November, 19, 21:59:38 »
Sajnos engem is utolĂŠrt a gyĂĄri ĂźlĂŠsfĹątĂŠs-krach a vezetőoldalon...   :(
119.000 km-nél tulajdonképpen nem is meglepő.
A fekete plĂźss S3-as ĂźlĂŠsekben olyan az ĂźlĂŠsfĹątĂŠs, hogy egy csatlakozĂłpĂĄrral a hĂĄttĂĄmla levĂĄlaszthatĂł.
Így legalább könnyen ki tudtam mérni, hogy az ülőlapnál van a gond.
Ma szétbontottam a vezetőülés alját, és a következő látvány fogadott:

Egy textilalapú fűtőpárna van bent (nagyjából a fél ülőlap alatt, közel sem ér ki az ülés elejéig), amelybe valami ragaccsal rögzítették a vezetékeket, amelyek blankolt vége forrasztva van - a párnában nagyon vékony szálak futnak.
A két sárga vezeték egy nagyobb gombelem méretű (gondolom bimetallos) hőfokszabályzóra megy.
A szakadĂĄst sajnos nem talĂĄltam meg...
Az a baj, hogy a háttámla közel sem ilyen hozzáférhető (bár ez sem nagyon), így ugyanilyen fűtőlapot kellene szereznem, mivel a két fűtőlap sorba van kapcsolva.
Itt egyelőre elakadtam...
Ha valaki tud okos Ăśtletet, hogyan tovĂĄbb, annak nagyon ĂśrĂźlnĂŠk.

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
« Válasz #62 Dátum: 2013 December, 04, 18:40:04 »
A múlt héten kaptam ingyen egy Mercedesből kibontott fűthető ülőlap-párnát (itt is hálás köszönet érte Puminak!!), így nekieshettem végre az ülésfűtés megjavításának.
SzabadsĂĄgot vettem ki mĂĄra, mert sejtettem, hogy hĂşzĂłs lesz...   ... hĂĄt az volt.
A mĂşltkor mĂĄr nagyjĂĄbĂłl kitapasztaltam, hogy milyen szĂŠtszerelni az ĂźlĂŠst (no meg Kispiros is hasznos instrukciĂłkat adott, kĂśszi!), de most mĂŠg tovĂĄbb kellett mennem: az Ăźlőlap kĂĄrpitjĂĄt merevĂ­tő kĂŠt pĂĄlcĂĄt is ki kellett bontanom, hogy a teljes fĹąthető pĂĄrnĂĄhoz hozzĂĄfĂŠrjek. Robi telefonos segĂ­tsĂŠgĂŠt kĂśvetően  :) mĂĄr kint is volt a gyĂĄri ĂźlĂŠshuzat. Most mĂĄr azonnal meglĂĄttam a szakadĂĄs helyĂŠt, kicsit sem kellett keresgĂŠlnem. BrutĂĄlis ĂŠgĂŠsnyomot talĂĄltam, feketĂŠn beleĂŠgett az ĂźlĂŠs szivacsĂĄba is, ĂŠs a kĂźlső plĂźss kĂĄrpitot is ĂĄtĂŠgette. Ez utĂłbbit az ĂźlĂŠshuzat miatt nem vehettem ĂŠszre, az nem ĂŠgett ĂĄt, bĂĄr alulrĂłl kicsit mĂŠg az is megpĂśrkĂślődĂśtt...
Ilyen volt:

A komplett gyári ülésfűtés csak az ülőlap 2/3 részét melegíti, így néz ki:

A kapott fűtőpárnát méretre igazítottam, a vezetékezését hőálló szigetelésű ónozott erű vezetékekkel készítettem el, majd a helyére igazítva a régi fűtőpárnához férceltem. A régi fűtőpárna olyan masszívan be van ragasztva, hogy inkább bent hagytam, csak a bimetallos hőfokszabályzót építettem át az új fűtőpárnához.

Egy picit kisebb az ellenállása, mint a gyári fűtőpárnáé (csak 88%-a), de kipróbáltam - működik.
Most jöhet a teszt-időszak, hogy miként funkcionál.

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
« Válasz #63 Dátum: 2014 Május, 26, 21:30:36 »
NemrĂŠg beĂşjĂ­tottam ĂŠn is Xsara2-ablakmosĂł fĂşvĂłkĂĄkat. TĂŠnyleg intenzĂ­vebb, mint a gyĂĄri 306-os.

Már a vételkor is problémás volt a kesztyűtartóm: a jobb oldali zsanérnál félig el volt törve, illetve az ütközője is törött, hiányos volt, így "túl lehetett nyitni".

Ha már gyógyításra szorult, akkor elhatároztam, hogy nem csak egy egyszerű ütközőt teszek fel a letört rész pótlásához, hanem klímátlan 306-ból kibontott nyomógombot, és lámpatestet is.
Beépítés előtt így nézett ki:


A zsanér körüli törött részt műanyaghegesztő szakemberrel javíttattam ki.
A kesztyĹątartĂł kĂŠt kis csapjĂĄt kivenni sem volt gyerekjĂĄtĂŠk, de visszarakni kĂŠsz borzalom.
Szerencsére korábban olvastam egy külföldi fórumon, hogy igen-igen vékony fűzőszálat kell a csap elejére fúrt lyukon átfűzni, azzal van esély a helyére rángatni. Működik, de tömény szenvedés még így is.
Ilyen lett vĂŠgĂźl:

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
« Válasz #64 Dátum: 2014 Július, 07, 22:35:41 »
Mivel már nagyon odavolt a hátsó kipufogódobom (az egész belseje gyakorlatilag már szétesett), és a toldásnál is csúnyán kifújt, ráadásul a középdobnál is rozsdásodott már, így mindkettőből vettem újat.
Eredetileg Valker-t szerettem volna, de kĂśzĂŠpdobbĂłl kizĂĄrĂłlag csak Bosal-t tudtam rendelni, ĂŠs a hĂĄtsĂł dob olyan szinten gagyin nĂŠzett ki a Valker, hogy abbĂłl is Bosal lett. A szokĂĄsos fĂŠl nap helyett 15 napig tartott, mire ideĂŠrt a(z előre kifizetett) cucc, Ăşgy, hogy a vĂŠgĂŠn mĂĄr naponta rĂĄjuk telefonĂĄltam. :(  A vĂŠgĂŠre mĂĄr egĂŠszen csĂşnya hangja lett az autĂłnak, ĂŠs egyetlen kis mozdulattal leszakadt az egĂŠsz, mire vĂŠgre a karosszĂŠriĂĄshoz jutottam - de szerencsĂŠre kibĂ­rta odĂĄig.

"Természetesen" a katalógusból rendelt bilincs túl nagynak bizonyult, és a két kipufogócső sem pontosan illeszkedtek egymáshoz, de végül szépen sikerült a karosszériás ismerősömnek megoldania.
12.000 km után még az eredeti volt a középső- és a hátsó dob is.
A mostani hátsó dobon gyárilag van a legmélyebb pontján egy pici lyuk, talán segít, hogy később kezdjen el rozsdásodni.

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
« Válasz #65 Dátum: 2014 Augusztus, 02, 19:26:22 »
Az utastári szellőzőventillátort ismét ki kellett szerelnem, mert kiújult a cicergése...
PĂĄrizs tanĂĄcsa alapjĂĄn most zsĂ­rspray-vel kentem meg. RemĂŠlem, hogy sokkal tartĂłsabb lesz, mint volt a WD40-nel.
Egyúttal a házilagos pollenszűrő-betétet is cseréltem, bőven ráfért már a csere.

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
« Válasz #66 Dátum: 2014 Október, 09, 10:36:46 »
Pontosan ma öt éve, hogy megvettük az autót. Emlékszem, hogy akkor is csodaszép idő volt, október ellenére még klímát is kellett kapcsolni.

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
« Válasz #67 Dátum: 2015 Január, 13, 12:09:16 »
BetĂśltĂśtte a 14. ĂŠvĂŠt a kisautĂł...
NemrĂŠg sikerĂźlt egy original ĂĄllapotĂş S3-as kalaptartĂłt talĂĄlnom. (MĂĄr rĂŠgĂłta kerestem ilyet, mert amivel vettem az autĂłt, abba barbĂĄr mĂłdon voltak ovĂĄl-hangszĂłrĂłk beĂŠpĂ­tve, mozgott is ide-oda, meg csĂşnya is volt.)
A gyĂĄri noname papĂ­rmembrĂĄnos olasz hangszĂłrĂłk igen gyengĂŠcskĂŠn szĂłlnak, azokat ki kellett cserĂŠlnem valami mĂĄsra.
A hangszĂłrĂłkosarakat semmikĂŠppen nem akartam kidobni vagy szĂŠtvĂĄgni, Ă­gy olyan hangszĂłrĂłkat kellett keresnem, amelyek befĂŠrnek ebbe a kis mĂŠlysĂŠgĹą helyre is. MacAudio 165F-re esett a vĂĄlasztĂĄsom, ez gyĂĄri helyekre tervezett hangszĂłrĂł, ĂŠs az F-es a kis beĂŠpĂ­tĂŠsi mĂŠlysĂŠgre utal (mindĂśssze 45 mm mĂŠly). EgĂŠszen minimĂĄlis mĂłdosĂ­tĂĄssal be is passzolt a helyĂŠre, ennĂŠl nagyobb hangszĂłrĂł mĂĄr biztosan nem fĂŠrne el, csak pĂĄr mm szabad hely maradt.
Így néz ki az új rejtett hangszórós kalaptartó:


Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
« Válasz #68 Dátum: 2015 Február, 02, 10:21:28 »
MĹąszaki vizsga kĂŠt ĂŠvre letudva.
A felkészítés megint csak annyi volt, hogy előtte lemostam az autót...
A hátsó ablaktörlő kar viszont nem az igazi, most vettem észre. A felfogatási pontnál elrepedt a műanyag, így kicsit lötyög a helyén. S3-as csapotthátút nemigen találni bontóban, így valószínűleg egy műanyaghegesztőt kell felkeresnem.

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
« Válasz #69 Dátum: 2015 Április, 07, 22:04:48 »
A vĂĄsĂĄrlĂĄs utĂĄn Ăśt ĂŠs fĂŠl ĂŠvvel, no meg 42.500 km-rel Ăşgy ĂŠreztem, hogy eljĂśtt az ideje a vezĂŠrlĂŠs-cserĂŠnek is.
Legtöbben ezt azonnal letudják vétel után, de engem meggyőzött a kereskedésben az eladó, hogy ők szervizelték az autót és pár évvel azelőtt cserélték a vezérlést.
Így hát jócskán kivártam a cserével, csak ma történt meg.
Most viszont (mint a megbontást követően bebizonyosodott) már erősen csereéretté vált: konkrétan szinte teljesen ki volt száradva a szíj, a vízpumpa pedig "darabosan" forgott körbe. Egyúttal cserélve lett a generátor- és a szervo/klíma szíja is, valamint friss fagyállót is kapott a hűtőrendszer.

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
« Válasz #70 Dátum: 2015 Július, 08, 09:16:49 »
Az utóbbi néhány hétben azt tapasztaltam, hogy egyre furcsább "surrogó" hangot hallat a klímaberendezés miután bekapcsoltam (sejtettem, hogy a csökkenő gázmennyiségre utal), illetve egy hete előjött, hogy már full hidegre kellett állítanom, és még úgy is alig hűtött valamicskét. Elmentem XM-Bélához, aki kimutatható rendellenességet nem tapasztalt. "Csak" fel kellett tölteni, de egészen nem vagyok nyugodt, hiszen két év és nyolc hónappal ezelőtt volt legutóbb töltve, ennyi idő alatt szerintem nem szabadott volna a gáz ekkora részének elszöknie. Most mindenesetre szépen működik, jó is ebben a rekkenő hőségben.

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
« Válasz #71 Dátum: 2015 Július, 31, 13:33:22 »
Egy ideje gyanús volt, hogy beteg a hátsó híd, mivel négy személlyel, sok csomaggal, illetve eső után nyekergő hangot hallatott.
A kerekek szépen álltak, rugózott is rendesen, így azt gondoltam, hogy kezdeti stádiumban van, csapágycsere elegendő lesz.
Nos: tĂŠvedtem, nagyon. :(
SzerdĂĄn elmentem Kakasdra AndorĂŠkhoz, ĂŠs mĂŠg a futĂłmĹą kiszerelĂŠse utĂĄn is Ăşgy tĹąnt, hogy nem lesz komoly gond.

A szĂŠtszerelĂŠs is gyorsan ment, nem volt ĂśsszegyĂłgyulva.
A tűgörgők szinte eltűntek, az egyik csonk teljesen halott volt, a másik kevésbé, de már az is cserés volt.

A hĂ­dtesten is berĂĄgĂłdĂĄsok nyomai voltak, Ă­gy minden cserĂŠs lett sajnos.

AndorĂŠk egyĂŠbkĂŠnt nagyon profik, ugyanakkor nagyon drĂĄgĂĄk is...

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
« Válasz #72 Dátum: 2015 December, 08, 07:41:38 »
Tegnap talĂĄltam egy hirdetĂŠst egy a kĂśzelben ĂĄrult tĂśrĂśtt 306-rĂłl, amiben gyĂĄri CD-s rĂĄdiĂł volt. Ugyan csak egyben akarta eladni a srĂĄc, de a rĂĄdiĂłval mĂŠgis kivĂŠtelt tett.
A készüléket meglátva nem is csodáltam: valaki korábban úgy akarta kiszerelni, hogy az előlapnál kifeszegeti, így tört előlappal, hiányzó gombbal találtam rá:

Sebaj, ugyanis már eddig is volt két ilyen rádióm, ugyanazzal a nyűggel: nem működött a saját CD-mechanikájuk, így az előlap állapota nem volt fontos.
Nagynehezen az autĂł papĂ­rjai kĂśzt rĂĄleltĂźnk a kĂłdjĂĄra, ĂŠs remekĂźl mĹąkĂśdik minden funkciĂłja.
Az előlapot gyorsan átszereltem, és végre teljes értékű gyári rádióm van. Grátiszként (általam ismeretlen okból) a tunere sokkal érzékenyebb, mint az eddigi ugyanilyen készülékemé: lényegesen több rádióadót talál meg...
A készülék 4.000 Ft volt, és ráadásként még egy original S3-as kezelési könyvet (bár német nyelvűt) is kaptam hozzá, eddig csak a letölthető verzió volt meg.
Ezt lapozgatva feltűnt, hogy Ausztriában forgalmazták gyárilag LPG-re hangolt motorokkal is, kapcsolóval, műszerfali visszajelzővel, tehát nem márkaszerviz által beüzemelt, hanem a szalagról így legördült kivitelként...

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
« Válasz #73 Dátum: 2016 Január, 11, 09:53:16 »
Most semmi nem tĂśrtĂŠnt az autĂłval, de ĂŠpp' ma tĂśltĂśtte be a 15. ĂŠvĂŠt.
Majdnem pontosan 140.000 km-en áll a számláló, így bőven tízezer alatti az autó éves átlag-futásteljesítménye.

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
« Válasz #74 Dátum: 2016 Május, 26, 08:06:35 »
Tegnap végre kicseréltettem a szélvédőt. Már egy éve, hogy követ kaptam, és akkora területet érintett, hogy nem lehetett javítani.
Nem volt a központi látómezőben, de zavart, illetve műszaki vizsgán sem ment volna át.
Nem volt filléres mulatság: kerek 30.000 Ft-ba fájt (színezett, esőérzékelős).

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
« Válasz #75 Dátum: 2016 Július, 15, 22:11:06 »
Ma végre tudtam egész nap az autóval foglalatoskodni. Elvittem a lökhárítót műanyag-hegesztőhöz, mert a koptató már nagyon oda volt, és még néhány másik ponton is meg kellett erősíteni.
UtĂĄna nekiĂĄlltam a mĂĄr egy ĂŠve halogatott munkĂĄnak: vĂŠgre beĂŠpĂ­tettem a fĂŠnyszĂłrĂłmosĂłkat.  ;)
Nem teljesen gyári megoldást akartam, mert nekem nem jön be, hogy minden szélvédőmosás alkalmával a fényszórómosó is működik (ugyan csak bekapcsolt világítás esetén, de hát szinte mindig be van nálam kapcsolva...), így külön nyomógomb adja a vezérlést az időzítő relé számára.
Az utasoldali légzsák semlegesítő kapcsolójának mennie kellett, így áttettem a diagnosztikai csatlakozó mellé egy kis konzolra, idáig elért a vezetéke is. Kikapcsolni soha nem szoktam, de ha véletlenül valaha kellene, a biztosítéktábla fedelének levétele után továbbra is megoldható.

Ilyen most a kis kapcsolĂłkonzolom (fĂŠnyszĂłrĂłmosĂłgomb persze gyĂĄriban nem lĂŠtezik, ez sajĂĄt gyĂĄrtĂĄs):

Összehasonlító fotó a standard 4,5 literes, és a fényszórómosós 6 literes tartály közti különbségről:

KĂŠsz a vezetĂŠkezĂŠs, az Ăşj tartĂĄly a helyĂŠn:

Nagy levegővétel...

VĂŠgigfĂşrkĂĄlva...

Alakulgat...

Egyik oldal kĂŠsz...

Teljesen kĂŠsz:

MĂźkĂśdĂŠs kĂśzben:


Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
« Válasz #76 Dátum: 2017 Január, 26, 16:27:17 »
Ma volt műszaki vizsgán az autó, most nem úsztam meg aprópénzből.
Cserések voltak a féktárcsák, fékbetétek, hátsó fékpofák, kézifékkötelek, alsó lengőkar-szilentek.
Minden egyĂźtt 82.000 Ft-ban ĂĄllt meg.

Érdekességként ideírom, hogy az Euro2-nek minősített (valójában Euro3-asnak gyártott, de hát idehaza ez nem érvényesíthető...) motor milyen mérési adatokat produkált:
alapjĂĄrati CO: 0% (hatĂĄrĂŠrtĂŠk: 0,5%)
emelt fordulati CO: 0,02% (hatĂĄrĂŠrtĂŠk: 0,3%)

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
« Válasz #77 Dátum: 2017 Február, 03, 12:40:01 »
A mĹąszaki vizsgĂĄt kĂśvetően, mĂŠg aznap ĂŠrkezett meg a Peugeot vezĂŠrkĂŠpviselettől az igazolĂĄs, hogy a motor Euro3-as.  :P
Így megkerestem ismét az NKH-t, ahol azt javasolták, hogy a vizsgáztatást végző helyre vigyem vissza, ahol valami "korrekciós dokumentumot" kell kérnem, utána irány az okmányiroda.
Megtettem, de a vizsgáztatást végző helyen ilyennel nem foglalkoznak, így vissza az NKH-hoz.
Ott kĂśzĂśltĂŠk, hogy a pdf-ben megkĂźldĂśtt igazolĂĄs kevĂŠs, kĂŠrjem meg papĂ­ralapon is...
Tegnap megĂŠrkezett, felhĂ­vtam az NKH-t, hogy ma mehetek-e? Igen volt a vĂĄlasz, ĂŠs kĂśzĂśltĂŠk, hogy 1700 Ft kĂśrĂźli Ăśsszegbe fog kerĂźlni.
FelhĂ­vtam a figyelmĂźket arra, hogy mĂşlt hĂŠten mĂŠg ingyenesnek neveztĂŠk ezt az utĂłlagos szemlĂŠt...
Ma reggel ott kezdtem, ĂŠs mĂŠgiscsak ingyen kiĂĄllĂ­tottĂĄk az Ăşj adatlapot.
Meglepő mĂłdon nem csak a kĂśrnyezetvĂŠdelmi besorolĂĄst mĂłdosĂ­tottĂĄk 04-ről (Euro2) 06-ra (Euro3), hanem az autĂł tĂ­pusĂĄt mĂłdosĂ­tottĂĄk 306-rĂłl 7-re  whistle. A kereskedelmi megjelĂślĂŠst pedig XR-ről 306 XR-re. Minimum ĂŠrdekes.
Ezeken túl -számomra felfoghatatlan okból- így 16 év után kiderítették, hogy a motorszámnak PSAKFW karakterekkel kell kezdődnie, így az okmányirodában közölték, hogy majd menjek vissza az autó törzskönyvével, mivel a forgalmin túl így már azt is cserélni kell.
Szóval mozgalmas, érdekes történet kerekedett belőle.
De a lĂŠnyeg: az okmĂĄnyirodĂĄban is ingyenes volt az ĂźgyintĂŠzĂŠs, rĂĄadĂĄs bĂłnuszkĂŠnt most 5 helyett egyetlen bejegyzĂŠs van a jelenlegi forgalmi engedĂŠly ĂŠrvĂŠnyessĂŠgi rovatĂĄban, Ă­gy jĂł sokĂĄra fog csak betelni.
A forgalmi belepillantva laikus most azt lĂĄtja, hogy egy Peugeot 7-es autĂłrĂłl van szĂł.

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
« Válasz #78 Dátum: 2017 Július, 19, 22:00:28 »
PĂĄr hete sajnos szĂŠtesett a vĂĄltĂłgombom.
A szép, átbőrözött... :(
Szalonban rendeltem újat, némileg érdekes volt a történet: S3-hoz és S2-höz is (alvázszám alapján) ugyanazt a kódot hozza a servicebox. Ez kb. 17.000 Ft, ráadásul jelenleg nem elérhető, egy másik cikkszámot ajánlanak helyette. A helyettesítő, kevésbé drága volna: kb. 14.000 Ft.
Viszont alvázszám nélkül rákeresve egy harmadik cikkszámot is hoz a sb, amire azt adják meg, hogy bőr. Érdekes módon ez a legkevésbé drága: 8.900 Ft.
Ez utĂłbbit rendeltem meg, ma mentem ĂŠrte.


Sokkal nehezebb, mint az eddigi váltógombjaim, meg is mértem: 26 dkg. A bőr az persze csak bőrnek látszó akármi, ámbár egészen elfogadható a fogása.

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
« Válasz #79 Dátum: 2018 Április, 23, 14:38:54 »
A minap sajnos ütköztem egy őzzel.
Alkonyodott, szembejövő is kissé elvakított, semmit nem láttam belőle. :(
Szerencse a szerencsĂŠtlensĂŠgben, hogy lakott terĂźlet utĂĄn mĂŠg csak gyorsĂ­tottam, de Ă­gy is igen nagy volt a csattanĂĄs.
Elsőre úgy tűnt, hogy csodával határon módon csak a rendszámtábla-tartó sérült, de aztán kiderült, hogy az egyik fényszórómosó is eltört, és maga a lökhárító is belső sérüléseket kapott, emiatt ide-oda mozgatható a helyén.
RĂĄadĂĄsul egyik kĂśdfĂŠnyszĂłrĂłnak is eltĂśrt mindhĂĄrom tartĂłeleme.
Most lĂśkhĂĄrĂ­tĂłt keresek, ezt mĂĄr nem javĂ­ttatom, ugyanis mĂĄr eddig is bugos volt, nem illeszkedett szĂŠpen.

Még a télen szert tettem egy teljesen sértetlen klímagombra. Most, a meleg idő beálltával cseréltem csak ki a régivel (nehogy törjön egy rögzítőkarom), ahol az A/C felirat szélei voltak elrepedve, már a háttérvilágítás fénye is kiszivárgott sötétben a repedés mentén.
MĂŠg szerencse, hogy a fĹątĂŠspanel elejĂŠnek visszapattintĂĄsa utĂĄn kiprĂłbĂĄltam, hogy kapcsolja-e a klĂ­mĂĄt.
Ugyanis nem kapcsolt, és nem nulláról kellett így újrakezdenem, hanem csak a hőfokszabályzó előlapjának a leszerelésével.
A nem-kapcsolĂĄs oka egĂŠszen profĂĄn volt:
Ebből a klíma-gombból kétféle létezik a jelek szerint, és amit szereztem bontóból (pedig a donor is manuális klímás volt!) annál a panelon lévő kapcsoló "pöckénél" egy furat volt az átlátszó betétben a nyomógomb belsejében. Így hiába nyomtam be a gombot, nem tudta a panelon lévő kapcsolót benyomni.
Szerencsére ezt az átlátszó betétet könnyű kivenni, így átcseréltem a két gomb betétjeit, és remekül működik a kívülről sértetlen sértetlen A/C gombbal, (belső felén a "teli" átlátszó betéttel).


Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
« Válasz #80 Dátum: 2019 Január, 11, 10:50:38 »
Pontosan ma lett "nagykorú" az autóm: 18 évvel ezelőtt gyártották...
Rövidesen műszaki vizsgára viszem, és aztán fényezőhöz, elsősorban az új lökhárító miatt.
AmĂşgy megy szĂŠpen, remek kis autĂł.

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
« Válasz #81 Dátum: 2019 Január, 14, 20:22:03 »
Ma megvolt a műszaki vizsga. Annyi volt a felkészítés, hogy szépen lemostam, kiporszívóztam előtte...

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
« Válasz #82 Dátum: 2019 Április, 02, 09:24:39 »
Feltettem a nyári kerék-szettet, illetve megjavítottam a hátsó szélvédő fűtését. A minap reggel kis fagy volt, és döbbenten tapasztaltam, hogy nem működik a fűtőszál. Hamar meglett a hiba: az egyik vezeték (a testelés) elégett az átvezető gumiharmonika alatt. Inkább nem toldozgattam, hanem (mivel volt otthon egy vadonatúj szilikon-szigeteléses, megfelelő érintkezővel ellátott vezetékem) a komplett kis vezetéket cseréltem. A burkolatok bontása miatt tartott viszonylag sokáig a művelet. Ha már lent volt a burkolat, akkor körülnéztem, hogy van-e esetleg korrózió. Nem láttam gyanús dolgot, jó dolog hát, hogy gyárilag tettek ebbe az autóba bal dobbetétet...

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
« Válasz #83 Dátum: 2019 Április, 10, 22:00:53 »
Ma reggel egy piros lámpánál álltam, mikor egy jóindulatú motoros bekopogott az oldalablakomon, hogy egyik féklámpám sem világít... Kedves gesztus volt tőle, igazán örültem a figyelmességének. Késő délután nekiestem, és persze, hogy a nyomógomb volt a hibás, mi más. :(
Peugeot9 kollégának hála, lett egy csere-nyomógomb, sőt Gabesz olyan előzékeny, hogy még házhoz is hozta a cuccot!
Ez különösen jól esett, mert ott állt az autó leeresztett kormányoszloppal, és ilyen későn természetesen már bontó sincs nyitva.
Még a visszarakása sem volt egyszerű, különösen, hogy a műszerfal alatti lemezek-konzolok egyike sincs lesorjázva. Így jópár apró horzsolással-vágással sikerült csak a művelet.
Lehet, hogy ha mĂĄr szĂŠt volt szerelve, akkor meg kellett volna relĂŠznem is egyĂşttal: tĂśbb, mint 100W terhelĂŠst kap ez a pici kis nyomĂłgomb. (Nekem oldalankĂŠnt 2-2 fĂŠklĂĄmpĂĄm van...)

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
« Válasz #84 Dátum: 2019 Október, 09, 20:27:30 »
Most semmi nem tĂśrtĂŠnt az autĂłval, viszont ĂŠpp' ma napra pontosan tĂ­z ĂŠve, hogy megvettem. :)
Egy excelben vezetem az összes költséget (illetve majdnem mindent, a kötelező biztosításokat valamiért kifelejtettem kezdettől).
Így egyben kissé sokkolóan hat:
Össz megtett táv. 90.450 km
Össz tankolás: 116 alkalom (átlag kb. 51,5 liter/tankolás)
Össz benzinköltség: 2.154.516 Ft
Átlagfogyasztås: 6,35 liter/100 km

Szerviz-jellegĹą kiadĂĄsok (alkatrĂŠsz+munkadĂ­jak+extrĂĄk+mĹąszaki vizsgĂĄk+fĂŠnyezĂŠs, stb.): 1.211.000 Ft
Pedig komolyabb, nem kopóalkatrészre kiadott összeg csak a 62.000 Ft-os légzsákvezérlő, illetve a 117.000 Ft-os hátsófutómű-felújítás volt.

Ezekhez képest szinte elenyésző volt a 700.000 Ft-os vételár.

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
« Válasz #85 Dátum: 2020 Október, 16, 10:54:08 »
Már rég írtam ide, pedig igencsak voltak történések az autómmal. Most pótolom…
A tél végétől erősen kezdett az autó alatt olajtócsa gyűlni, de pontosan nem bírtam beazonosítani: sok minden olajban úszott… Ezen túl 85-95 km/h közötti sebességtartományban csúnyán rázott is az autó.
Kicseréltem a szelepfedél-tömítést, de nem változott a helyzet. Elvittem az autót szerelőhöz, és nagygenerált javasolt.
Cseréltettem főtengely-szimmeringet, vezértengely-szimmeringet, féltengelyekét csakúgy.
Új Valeo kupplung-szettet is beépítettek, lett hengerfej is síkoltatva gépműhelyben. új vezérlést is kapott az autó, új első lengéscsillapítókat is beépíttettem, a toronycsapágyak is cserélve lettek. A gyújtógyertyák is újak, a szívósor-tömítés is, a hengerfejcsavarok és a hengerfej-tömítés szintúgy. Kapott az autó új stabpálcákat, és jobb oldali féltengely támasztócsapágyat is.
Alkatrészre elment így 195.000 Ft, plusz még munkadíjra további 132000 Ft…
A motor határozottan jobb lett, a tengelykapcsoló is szépen, puhán működött, csakhogy az olaj folyt továbbra is, és rázott az autó, ugyanúgy, mint előtte… ☹
Ekkor jött segítségemre Sohadani, aki ingyen dolgozott nekem!!! Ráadásul a saját bontott féltengelyeit is felajánlotta tesztelésre, és mivel a sejtése beigazolódott, hogy azok miatt rázott az autó, a teszt után az original féltengelyeket is beépítette, melyeket vittem magammal hozzá, de a tesztelés után építette csak be őket.
Az alkatrĂŠszek Ăşjabb 45.000 Ft-ba kerĂźltek, ĂŠs Dani arra is pillanatok alatt rĂĄjĂśtt, hogy az olajfolyĂĄs oka egy repedt olajnyomĂĄs-gomba. Ezt egy 1.700 Ft-os alkatrĂŠsz cserĂŠjĂŠvel mĂĄr magam orvosoltam.
Nagyon jó lett az autó végre, jó sok költséggel…

MĂĄjusban mĂŠg egy 22.000 Ft-os akkumulĂĄtor-csere tĂśrtĂŠnt.

Július közepén aztán jött a krach, egy Mercedes áttolt egy kereszteződésen, az autóm gazdasági totálkáros lett. ☹
Három hónapig tartott a kálváriám. Először a károkozó fél nem akarta elismerni a felelősségét, aztán két hónap után mégiscsak megtette, a biztosító 244.000 Ft-ot utalt.
Sajnos csak a harmadik bontott csomagtérajtó vált be, ott is sok idő elment, a karosszérialakatosra, és a fényezőre várakozással szintén, így csaknem három hónapig autó nélkül voltam.
CserĂŠlni kellett a csomagtĂŠrajtĂłt ĂŠs a lĂśkhĂĄrĂ­tĂłt, valamint hĂşzatĂłpadon kellett a deformĂĄlt karosszĂŠria-rĂŠszeket az eredeti helyzetbe visszaĂĄllĂ­tani.
Alkatrész+munkadíj+utazgatások összköltsége nagyjából 284.000 Ft-ra jött ki, ez 40.000 Ft-tal több, mint amit a biztosítótól kaptam, de ebben a költségben benne van még egy első lökhárító fényezése és felszerelése is, amelyet még a tavalyi őz-balesetem miatt akartam már egy ideje megejteni. Tehát szinte pontosan annyit fizetett a biztosító, mint amibe az autó kijavíttatása került. Persze azt, hogy három hónapig nem volt autóm, és hogy mennyi időm ráment, azt nem számoltam bele…

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
« Válasz #86 Dátum: 2021 Január, 11, 10:47:35 »
A mai napon lett pontosan húsz éves az autóm (ámbár az első forgalomba helyezés az majd csak márciusban éri el ezt a kerek számot), így mától én is a youngtimeresek táborához tartozom...

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
« Válasz #87 Dátum: 2021 Január, 23, 20:41:49 »
Tegnap megvolt a műszaki vizsga ismét. Kellett két flexibilis fékcső, és egy jobbb oldali talpas gömbfej. Ha már megbontották, akkor az teljes mennyiségű fékfolyadékot is kicseréltettem. Összességében nem sok minden kellett a sikeres vizsgához.

 


Google PageRank