Peugeot 306 Klub - Az Első Magyar Peugeot 306 Klub

Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Részletes kereső  

Szerző Téma: zimurgy 2001 1.4 XR  (Megtekintve 46813 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
« Válasz #50 Dátum: 2012 Október, 04, 12:56:23 »

A csomagtéri 12V-os aljzathoz sikerült organizálnom egy (eredetileg Xsara) fedlapot.
Így már egészen úgy néz ki, mintha gyárilag lett volna ide beépítve:
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
« Válasz #51 Dátum: 2012 Október, 10, 22:01:16 »

Immár három éve, hogy vettük az autót.
Mozgalmas volt ez az időszak, jócskán megváltozott az autó, mégis első ránézésre ugyanolyan, mint 2009-ben volt.  ;)
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
« Válasz #52 Dátum: 2012 Október, 13, 21:58:15 »

Pár hete már rákattantam arra, hogy elő kellene csalogatni valahogyan a gyári rádióból, ami még benne rejlik...
Bally jóvoltából bebizonyosodott, hogy a gyári távvezérlő által biztosított funkciókon túl (hangerő fel-le, illetve a jó jelerősségű rádióadók közti fel-le váltás, valamint a cd-játszón a számok előre-visza léptetése) biztosan vannak még távvezérelhető funkciók.

Napokon át bújtam a netet, találtam is adatokat bőven. Kár, hogy gyökeresen eltértek általában egymástól...  :o
Itt is Bally Xantiás rajza lett a nyerő. Ámbár az ellenállás-értékek nem egyeztek, de egy hirtelen ötlettől vezérelve a gyári távvezérlőt "klónozva" (mini ISO 1-3 ról 2-3 -ra)összeállt a kép.

Beújítottam egy S2-es kormánytávvezérlőt, és a hozzá tartozó alsó burkolatot is, hogy legyen min gyakorolni, aztán végülis felesleges lett a plusz burkolat, mert elsőre sikerült a farigcsálás. Tulajdonképpen a tempomatkapcsoló helyére építettem be a plusz joysicket.

Első lépésként az új távvezérlőt szétszedtem, és a kart 180 fokkal elfordítva raktam vissza. Utána a burkolatra belül bejelölt helyen kivágtam, és megpróbáltam az új joysticket beépíteni. A lyukat még jócskén bővítenem kellett,de aztán jó lett.



Egy kis nyáklapra sikerült a szükséges ellenállásokat felforrasztani, és a kapcsolón van is két furat, ahova szépen felcsavarozható...
Ekkor már csak a bekötés volt hátra.
Ilyen lett:


A visszaszerelt burkolattal ilyen:


A következő funkciókat sikerült még kihozni:
némítás, váltás rádió és CD, valamint CD-tár között. Az eltárolt rádióállomások közötti fel-le váltás, illetve a CD-tárban lévő lemezek közti váltás.
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
« Válasz #53 Dátum: 2012 Október, 18, 17:16:20 »

A nyár dereka óta betegeskedett a klímám: néha csak negyedik-ötödik ki-be kapcsolás után indult be, és néha spontán kikapcsolt.
A hűtési teljesítménye is érezhetően visszaesett: a nyár végére már teljesen a hideg állásig kellett a szabályzót fordítanom, és jócskán ventillátorozni, hogy érdemben hűtsön.
Ma elmentem XMBélához az autóval klímatöltésre, és átvizsgálásra.
A töltöttsége nagyjából 70%-os volt, ami csak kis részben indokolta a gyengélkedést.
Volt egy bontott nyomáskapcsolóm; bepróbáltuk, de azzal is ugyanúgy viselkedett: néha kapcsolt a klíma, néha nem...
Néztük a klíma reléjét, az kifogástalan.
A probléma nagyon érdekes, ami okozza a fő hibát: a klíma nyomógombja bizonytalanul kapcsol, és annak ellenére, hogy a led minden egyes bekapcsoláskor szépen világít, mégis véletlenszerű, hogy kapcsol-e ténylegesen.
Így még vár rám egy kis feladat: a kapcsológomb érintkezőit ki kell takarítom valamikor.
A kilépő levegő hőmérséklete teljesen hidegre állítva 4 Celsius fok volt, ez kimondottan jónak tűnik. UV-s töltést is kértem, ami a későbbiekben még jól jöhet, bár ne legyen rá szükség.
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
« Válasz #54 Dátum: 2013 Január, 11, 10:48:49 »

A mai napon 12 éve, hogy gyártották az autót.
113.600 km-t futott eddig, most már olyan keveset használom, hogy még 9.500 km sincs az átlagos éves futásteljesítmény.
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
« Válasz #55 Dátum: 2013 Február, 04, 14:03:46 »

A műszaki vizsga újabb két évre letudva. Okos újítás, hogy ha kevesebb, mint egy hónap van hátra a műszaki érvényességből, akkor nyugodtan vihető már az autó: az eredeti érvényességhez viszonyított két évre adják meg az újabb érvényességi időt.
Érdekes, hogy két éve is ugyanennyibe került, manapság már meglepő dolog ez, sajnos.
Részemről a felkészítés most csak annyiból állt, hogy lemostam az autót.  ;)

Rákérdeztem, hogy mi a helyzet, ha valakinek bekrepál a kilométerórája, és bontóból egészen más állású műszert tud csak szerezni?
A válasz: semmi... a legközelebbi műszakin az akkor leolvasott értéket fogják bejegyezni, meg sem nézik, hogy magasabb-e, mint a korábbi vizsgán rögzített adat.  :P
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
« Válasz #56 Dátum: 2013 Március, 09, 20:08:21 »

A héten vettem még két Bitron elektronikát (a meglévő kettő mellé...  ;) ), és ma a szép időben be is építettem őket.
Ugyan már sok éve automata ablakaim voltak elöl is, de a jobb első az csak a vezető oldaláról, és -bár csak nagyon ritkán- előfordult, hogy a házilagos elektronika nem volt üzembiztos.
Készítettem néhány fotót is.
Itt már kész a vezetőoldali ajtóban a kábelezés:

Az automatikát rákötve, pont szorosan megáll a csipogók vezetékei alatt, így csavarral nem is rögzítettem:

A kész jobb oldali kábelezés:


Bár azonos cikkszámú automatikákat vettem, mégsem voltak teljesen azonosak.
Elvileg elegendő volna 6 kivezetés, de egyik cucc 6-, míg a másik 8-lábú volt.
A vezetőoldal számára a nyolcpólusú csatis nyáklapját meghekkeltem azzal a céllal, hogy a gyári, eredeti ablakemelő-vezetékezést sem elvágni, sem megblankolni ne kelljen sehol. Így már a kapcsoló a tápfeszültséget és a testelést a Bitronon keresztül kapja, mert mind a nyolc lábát kihasználtam.
Az utasoldali automatikának sajnos csak 6 kivezetése volt. Mivel ide hét kivezetés kellett a fenti okból, ezért
egy pin-t magam építettem be utólag, egészen szépen sikerült is:

Összességében szerintem szép lett, ha még pluszban csavarok tartanáik a Bitronokat, gyári cuccnak nézne ki, de nem volt szívem az ajtókat megfúrni.

Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
« Válasz #57 Dátum: 2013 Július, 27, 16:03:16 »

Már hosszabb ideje elő- előfordult, hogy elsőre nem kapcsolódott be a klíma, de a visszajelző led viszont mindig elsőre jelzett már.
Kiderült, hogy a kapcsolója hibás: a két érintkezőpáros kapcsoló nagyon apró belső komponensekből épül fel, de a hibát valószínűleg magam idéztem elő két éve, mikor a ledet átcseréltük nagy fényerejűre. A panel igencsak érzékeny, és alighanem túl sok hőt kapott a ki- beforrasztások alkalmával.
Javítani nem lehetett, ki kellett cserélnem a panelt.
Jesivel barteloztunk pár cuccot, így lett S3-as manuális klímáshoz panelem.
Most remekül működik, csak hát ismét nem látni a kis zöld led fényét...  ::)

Valahogy el kellett jutni Szántódig a klímátlan autóval, ezért ideiglenes megoldásra volt hirtelen szükség.
Kapi útmutatása alapján (köszi szépen még egyszer!) készítettem egy kis adapterkábelt a motortérbe a nyomáskapcsolóhoz, az utastérbe pedig csak egyszerűen kívülről, az ajtónyíláson át vezettem be a vezetékét, hiszen a cucc csak egy útra szólt.
Így nézett ki az ideiglenes klímakapcsolóm:

Remekül működött, (szükség is volt rá erősen) ez a lényeg.

Most azon rágódom, hogy _rendkívül óvatosan_ ismét nagy fényerejű ledet építsek-e be, vagy esetleg egy műszerfali kiegészítő visszajelző volna-e a jobb megoldás. Valami kell, mert szinte csak éjjel látni meg, hogy világít-e...
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
« Válasz #58 Dátum: 2013 Augusztus, 12, 09:30:12 »

Szombaton megoldottam a klíma visszajelzőjét. Most sokkal óvatosabban jártunk el, mint a régi panel esetében, gondoskodtam a hőelvezetésről, illetve felületszerelt ledet kapott. Hirtelen ötlettől vezérelve most kék színű lett a visszajelzőm.
Kiválóan működik, verőfényben ilyen:

Éjjel, koromsötétben picit bántóan erős a fénye, de hát nem az a jellemző időszaka a klíma használatának.
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
« Válasz #59 Dátum: 2013 Szeptember, 28, 14:26:14 »

A Pistike által javasolt megoldással készítettem a tűzfalra a motortéri oldalon hő- és hangszigetelő burkolatot.
Még nyár elején vettem fillérekért egy Xsara1-ből gyári burkolatot (Xsarán az összesen van).
Négy műanyag rögzítőpatentot kell felül, és egyet alul óvatosan kibontani.
Ilyen volt a levett patentokkal:

Mivel klíma nélküli autóból vettem ki, azért az átvezetőnél a kikönnyített résznél könnyedén, kézzel ki tudtam emelni a felesleges részt. Ezt zölddel jelöltem, és még azt a két pontot, ahol jó helyen voltak a lyukak 306-oshoz is.
Ahol pirossal jelöltem, azokon a pontokon pluszban kellenek lyukak a 306-on.
Ahol nincs jelölés, ott sajnos felesleges lyukak maradtak, de ezek nagyobb részben nem láthatóak.
Vágni két ponton kellett: bal alul a klímaátvezetőnél egy picit, illetve jobb oldalon felül, mert a féknél sem volt kedvem bontani.
Azon a részen egyébként is sérült volt a burkolat, amit szerezni tudtam.

Beépítés után ilyen lett:


Szinte gyárinak tűnik.
Hogy ér-e egyáltalán valamit, majd elválik... Némileg jobban néz ki, mint a csupasz lemez.
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
« Válasz #60 Dátum: 2013 Október, 10, 07:56:16 »

Négy éve, hogy megvettük az autót. Még mindig csökkenőben az évi futásteljesítmény, most ~7.300 km/év értéket számoltam a négy év átlagában.
Össz futott km: 118.482

Az autó jól teszi a dolgát, csak egy apróságot javítottam a minap: bizonyos furdulatszámokon nagyon cicergett a szellőzőventillátor.
Kiszereltem, sűrítettlevegő-spray-vel mindenhol kifújogattam, a csapágyakhoz jobb híján WD40-et fújtam, összeszereltem. Most teljesen csendes.
Egy Citroën-es fórumon olyat olvastam, hogy valaki átalakította golyós csapágyazásúra. Ahogy elnéztem a saját ventillátoromat: nem is éppen egyszerű lehetett...
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
« Válasz #61 Dátum: 2013 November, 19, 21:59:38 »

Sajnos engem is utolért a gyári ülésfűtés-krach a vezetőoldalon...   :(
119.000 km-nél tulajdonképpen nem is meglepő.
A fekete plüss S3-as ülésekben olyan az ülésfűtés, hogy egy csatlakozópárral a háttámla leválasztható.
Így legalább könnyen ki tudtam mérni, hogy az ülőlapnál van a gond.
Ma szétbontottam a vezetőülés alját, és a következő látvány fogadott:

Egy textilalapú fűtőpárna van bent (nagyjából a fél ülőlap alatt, közel sem ér ki az ülés elejéig), amelybe valami ragaccsal rögzítették a vezetékeket, amelyek blankolt vége forrasztva van - a párnában nagyon vékony szálak futnak.
A két sárga vezeték egy nagyobb gombelem méretű (gondolom bimetallos) hőfokszabályzóra megy.
A szakadást sajnos nem találtam meg...
Az a baj, hogy a háttámla közel sem ilyen hozzáférhető (bár ez sem nagyon), így ugyanilyen fűtőlapot kellene szereznem, mivel a két fűtőlap sorba van kapcsolva.
Itt egyelőre elakadtam...
Ha valaki tud okos ötletet, hogyan tovább, annak nagyon örülnék.
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
« Válasz #62 Dátum: 2013 December, 04, 18:40:04 »

A múlt héten kaptam ingyen egy Mercedesből kibontott fűthető ülőlap-párnát (itt is hálás köszönet érte Puminak!!), így nekieshettem végre az ülésfűtés megjavításának.
Szabadságot vettem ki mára, mert sejtettem, hogy húzós lesz...   ... hát az volt.
A múltkor már nagyjából kitapasztaltam, hogy milyen szétszerelni az ülést (no meg Kispiros is hasznos instrukciókat adott, köszi!), de most még tovább kellett mennem: az ülőlap kárpitját merevítő két pálcát is ki kellett bontanom, hogy a teljes fűthető párnához hozzáférjek. Robi telefonos segítségét követően  :) már kint is volt a gyári üléshuzat. Most már azonnal megláttam a szakadás helyét, kicsit sem kellett keresgélnem. Brutális égésnyomot találtam, feketén beleégett az ülés szivacsába is, és a külső plüss kárpitot is átégette. Ez utóbbit az üléshuzat miatt nem vehettem észre, az nem égett át, bár alulról kicsit még az is megpörkölődött...
Ilyen volt:

A komplett gyári ülésfűtés csak az ülőlap 2/3 részét melegíti, így néz ki:

A kapott fűtőpárnát méretre igazítottam, a vezetékezését hőálló szigetelésű ónozott erű vezetékekkel készítettem el, majd a helyére igazítva a régi fűtőpárnához férceltem. A régi fűtőpárna olyan masszívan be van ragasztva, hogy inkább bent hagytam, csak a bimetallos hőfokszabályzót építettem át az új fűtőpárnához.

Egy picit kisebb az ellenállása, mint a gyári fűtőpárnáé (csak 88%-a), de kipróbáltam - működik.
Most jöhet a teszt-időszak, hogy miként funkcionál.
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
« Válasz #63 Dátum: 2014 Május, 26, 21:30:36 »

Nemrég beújítottam én is Xsara2-ablakmosó fúvókákat. Tényleg intenzívebb, mint a gyári 306-os.

Már a vételkor is problémás volt a kesztyűtartóm: a jobb oldali zsanérnál félig el volt törve, illetve az ütközője is törött, hiányos volt, így "túl lehetett nyitni".

Ha már gyógyításra szorult, akkor elhatároztam, hogy nem csak egy egyszerű ütközőt teszek fel a letört rész pótlásához, hanem klímátlan 306-ból kibontott nyomógombot, és lámpatestet is.
Beépítés előtt így nézett ki:


A zsanér körüli törött részt műanyaghegesztő szakemberrel javíttattam ki.
A kesztyűtartó két kis csapját kivenni sem volt gyerekjáték, de visszarakni kész borzalom.
Szerencsére korábban olvastam egy külföldi fórumon, hogy igen-igen vékony fűzőszálat kell a csap elejére fúrt lyukon átfűzni, azzal van esély a helyére rángatni. Működik, de tömény szenvedés még így is.
Ilyen lett végül:
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
« Válasz #64 Dátum: 2014 Július, 07, 22:35:41 »

Mivel már nagyon odavolt a hátsó kipufogódobom (az egész belseje gyakorlatilag már szétesett), és a toldásnál is csúnyán kifújt, ráadásul a középdobnál is rozsdásodott már, így mindkettőből vettem újat.
Eredetileg Valker-t szerettem volna, de középdobból kizárólag csak Bosal-t tudtam rendelni, és a hátsó dob olyan szinten gagyin nézett ki a Valker, hogy abból is Bosal lett. A szokásos fél nap helyett 15 napig tartott, mire ideért a(z előre kifizetett) cucc, úgy, hogy a végén már naponta rájuk telefonáltam. :(  A végére már egészen csúnya hangja lett az autónak, és egyetlen kis mozdulattal leszakadt az egész, mire végre a karosszériáshoz jutottam - de szerencsére kibírta odáig.

"Természetesen" a katalógusból rendelt bilincs túl nagynak bizonyult, és a két kipufogócső sem pontosan illeszkedtek egymáshoz, de végül szépen sikerült a karosszériás ismerősömnek megoldania.
12.000 km után még az eredeti volt a középső- és a hátsó dob is.
A mostani hátsó dobon gyárilag van a legmélyebb pontján egy pici lyuk, talán segít, hogy később kezdjen el rozsdásodni.
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
« Válasz #65 Dátum: 2014 Augusztus, 02, 19:26:22 »

Az utastári szellőzőventillátort ismét ki kellett szerelnem, mert kiújult a cicergése...
Párizs tanácsa alapján most zsírspray-vel kentem meg. Remélem, hogy sokkal tartósabb lesz, mint volt a WD40-nel.
Egyúttal a házilagos pollenszűrő-betétet is cseréltem, bőven ráfért már a csere.
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
« Válasz #66 Dátum: 2014 Október, 09, 10:36:46 »

Pontosan ma öt éve, hogy megvettük az autót. Emlékszem, hogy akkor is csodaszép idő volt, október ellenére még klímát is kellett kapcsolni.
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
« Válasz #67 Dátum: 2015 Január, 13, 12:09:16 »

Betöltötte a 14. évét a kisautó...
Nemrég sikerült egy original állapotú S3-as kalaptartót találnom. (Már régóta kerestem ilyet, mert amivel vettem az autót, abba barbár módon voltak ovál-hangszórók beépítve, mozgott is ide-oda, meg csúnya is volt.)
A gyári noname papírmembrános olasz hangszórók igen gyengécskén szólnak, azokat ki kellett cserélnem valami másra.
A hangszórókosarakat semmiképpen nem akartam kidobni vagy szétvágni, így olyan hangszórókat kellett keresnem, amelyek beférnek ebbe a kis mélységű helyre is. MacAudio 165F-re esett a választásom, ez gyári helyekre tervezett hangszóró, és az F-es a kis beépítési mélységre utal (mindössze 45 mm mély). Egészen minimális módosítással be is passzolt a helyére, ennél nagyobb hangszóró már biztosan nem férne el, csak pár mm szabad hely maradt.
Így néz ki az új rejtett hangszórós kalaptartó:

Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
« Válasz #68 Dátum: 2015 Február, 02, 10:21:28 »

Műszaki vizsga két évre letudva.
A felkészítés megint csak annyi volt, hogy előtte lemostam az autót...
A hátsó ablaktörlő kar viszont nem az igazi, most vettem észre. A felfogatási pontnál elrepedt a műanyag, így kicsit lötyög a helyén. S3-as csapotthátút nemigen találni bontóban, így valószínűleg egy műanyaghegesztőt kell felkeresnem.
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
« Válasz #69 Dátum: 2015 Április, 07, 22:04:48 »

A vásárlás után öt és fél évvel, no meg 42.500 km-rel úgy éreztem, hogy eljött az ideje a vezérlés-cserének is.
Legtöbben ezt azonnal letudják vétel után, de engem meggyőzött a kereskedésben az eladó, hogy ők szervizelték az autót és pár évvel azelőtt cserélték a vezérlést.
Így hát jócskán kivártam a cserével, csak ma történt meg.
Most viszont (mint a megbontást követően bebizonyosodott) már erősen csereéretté vált: konkrétan szinte teljesen ki volt száradva a szíj, a vízpumpa pedig "darabosan" forgott körbe. Egyúttal cserélve lett a generátor- és a szervo/klíma szíja is, valamint friss fagyállót is kapott a hűtőrendszer.
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
« Válasz #70 Dátum: 2015 Július, 08, 09:16:49 »

Az utóbbi néhány hétben azt tapasztaltam, hogy egyre furcsább "surrogó" hangot hallat a klímaberendezés miután bekapcsoltam (sejtettem, hogy a csökkenő gázmennyiségre utal), illetve egy hete előjött, hogy már full hidegre kellett állítanom, és még úgy is alig hűtött valamicskét. Elmentem XM-Bélához, aki kimutatható rendellenességet nem tapasztalt. "Csak" fel kellett tölteni, de egészen nem vagyok nyugodt, hiszen két év és nyolc hónappal ezelőtt volt legutóbb töltve, ennyi idő alatt szerintem nem szabadott volna a gáz ekkora részének elszöknie. Most mindenesetre szépen működik, jó is ebben a rekkenő hőségben.
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
« Válasz #71 Dátum: 2015 Július, 31, 13:33:22 »

Egy ideje gyanús volt, hogy beteg a hátsó híd, mivel négy személlyel, sok csomaggal, illetve eső után nyekergő hangot hallatott.
A kerekek szépen álltak, rugózott is rendesen, így azt gondoltam, hogy kezdeti stádiumban van, csapágycsere elegendő lesz.
Nos: tévedtem, nagyon. :(
Szerdán elmentem Kakasdra Andorékhoz, és még a futómű kiszerelése után is úgy tűnt, hogy nem lesz komoly gond.

A szétszerelés is gyorsan ment, nem volt összegyógyulva.
A tűgörgők szinte eltűntek, az egyik csonk teljesen halott volt, a másik kevésbé, de már az is cserés volt.

A hídtesten is berágódások nyomai voltak, így minden cserés lett sajnos.

Andorék egyébként nagyon profik, ugyanakkor nagyon drágák is...
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
« Válasz #72 Dátum: 2015 December, 08, 07:41:38 »

Tegnap találtam egy hirdetést egy a közelben árult törött 306-ról, amiben gyári CD-s rádió volt. Ugyan csak egyben akarta eladni a srác, de a rádióval mégis kivételt tett.
A készüléket meglátva nem is csodáltam: valaki korábban úgy akarta kiszerelni, hogy az előlapnál kifeszegeti, így tört előlappal, hiányzó gombbal találtam rá:

Sebaj, ugyanis már eddig is volt két ilyen rádióm, ugyanazzal a nyűggel: nem működött a saját CD-mechanikájuk, így az előlap állapota nem volt fontos.
Nagynehezen az autó papírjai közt ráleltünk a kódjára, és remekül működik minden funkciója.
Az előlapot gyorsan átszereltem, és végre teljes értékű gyári rádióm van. Grátiszként (általam ismeretlen okból) a tunere sokkal érzékenyebb, mint az eddigi ugyanilyen készülékemé: lényegesen több rádióadót talál meg...
A készülék 4.000 Ft volt, és ráadásként még egy original S3-as kezelési könyvet (bár német nyelvűt) is kaptam hozzá, eddig csak a letölthető verzió volt meg.
Ezt lapozgatva feltűnt, hogy Ausztriában forgalmazták gyárilag LPG-re hangolt motorokkal is, kapcsolóval, műszerfali visszajelzővel, tehát nem márkaszerviz által beüzemelt, hanem a szalagról így legördült kivitelként...
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
« Válasz #73 Dátum: 2016 Január, 11, 09:53:16 »

Most semmi nem történt az autóval, de épp' ma töltötte be a 15. évét.
Majdnem pontosan 140.000 km-en áll a számláló, így bőven tízezer alatti az autó éves átlag-futásteljesítménye.
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
« Válasz #74 Dátum: 2016 Május, 26, 08:06:35 »

Tegnap végre kicseréltettem a szélvédőt. Már egy éve, hogy követ kaptam, és akkora területet érintett, hogy nem lehetett javítani.
Nem volt a központi látómezőben, de zavart, illetve műszaki vizsgán sem ment volna át.
Nem volt filléres mulatság: kerek 30.000 Ft-ba fájt (színezett, esőérzékelős).
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
« Válasz #75 Dátum: 2016 Július, 15, 22:11:06 »

Ma végre tudtam egész nap az autóval foglalatoskodni. Elvittem a lökhárítót műanyag-hegesztőhöz, mert a koptató már nagyon oda volt, és még néhány másik ponton is meg kellett erősíteni.
Utána nekiálltam a már egy éve halogatott munkának: végre beépítettem a fényszórómosókat.  ;)
Nem teljesen gyári megoldást akartam, mert nekem nem jön be, hogy minden szélvédőmosás alkalmával a fényszórómosó is működik (ugyan csak bekapcsolt világítás esetén, de hát szinte mindig be van nálam kapcsolva...), így külön nyomógomb adja a vezérlést az időzítő relé számára.
Az utasoldali légzsák semlegesítő kapcsolójának mennie kellett, így áttettem a diagnosztikai csatlakozó mellé egy kis konzolra, idáig elért a vezetéke is. Kikapcsolni soha nem szoktam, de ha véletlenül valaha kellene, a biztosítéktábla fedelének levétele után továbbra is megoldható.

Ilyen most a kis kapcsolókonzolom (fényszórómosógomb persze gyáriban nem létezik, ez saját gyártás):

Összehasonlító fotó a standard 4,5 literes, és a fényszórómosós 6 literes tartály közti különbségről:

Kész a vezetékezés, az új tartály a helyén:

Nagy levegővétel...

Végigfúrkálva...

Alakulgat...

Egyik oldal kész...

Teljesen kész:

Müködés közben:

Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
« Válasz #76 Dátum: 2017 Január, 26, 16:27:17 »

Ma volt műszaki vizsgán az autó, most nem úsztam meg aprópénzből.
Cserések voltak a féktárcsák, fékbetétek, hátsó fékpofák, kézifékkötelek, alsó lengőkar-szilentek.
Minden együtt 82.000 Ft-ban állt meg.

Érdekességként ideírom, hogy az Euro2-nek minősített (valójában Euro3-asnak gyártott, de hát idehaza ez nem érvényesíthető...) motor milyen mérési adatokat produkált:
alapjárati CO: 0% (határérték: 0,5%)
emelt fordulati CO: 0,02% (határérték: 0,3%)
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
« Válasz #77 Dátum: 2017 Február, 03, 12:40:01 »

A műszaki vizsgát követően, még aznap érkezett meg a Peugeot vezérképviselettől az igazolás, hogy a motor Euro3-as.  :P
Így megkerestem ismét az NKH-t, ahol azt javasolták, hogy a vizsgáztatást végző helyre vigyem vissza, ahol valami "korrekciós dokumentumot" kell kérnem, utána irány az okmányiroda.
Megtettem, de a vizsgáztatást végző helyen ilyennel nem foglalkoznak, így vissza az NKH-hoz.
Ott közölték, hogy a pdf-ben megküldött igazolás kevés, kérjem meg papíralapon is...
Tegnap megérkezett, felhívtam az NKH-t, hogy ma mehetek-e? Igen volt a válasz, és közölték, hogy 1700 Ft körüli összegbe fog kerülni.
Felhívtam a figyelmüket arra, hogy múlt héten még ingyenesnek nevezték ezt az utólagos szemlét...
Ma reggel ott kezdtem, és mégiscsak ingyen kiállították az új adatlapot.
Meglepő módon nem csak a környezetvédelmi besorolást módosították 04-ről (Euro2) 06-ra (Euro3), hanem az autó típusát módosították 306-ról 7-re  whistle. A kereskedelmi megjelölést pedig XR-ről 306 XR-re. Minimum érdekes.
Ezeken túl -számomra felfoghatatlan okból- így 16 év után kiderítették, hogy a motorszámnak PSAKFW karakterekkel kell kezdődnie, így az okmányirodában közölték, hogy majd menjek vissza az autó törzskönyvével, mivel a forgalmin túl így már azt is cserélni kell.
Szóval mozgalmas, érdekes történet kerekedett belőle.
De a lényeg: az okmányirodában is ingyenes volt az ügyintézés, ráadás bónuszként most 5 helyett egyetlen bejegyzés van a jelenlegi forgalmi engedély érvényességi rovatában, így jó sokára fog csak betelni.
A forgalmi belepillantva laikus most azt látja, hogy egy Peugeot 7-es autóról van szó.
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
« Válasz #78 Dátum: 2017 Július, 19, 22:00:28 »

Pár hete sajnos szétesett a váltógombom.
A szép, átbőrözött... :(
Szalonban rendeltem újat, némileg érdekes volt a történet: S3-hoz és S2-höz is (alvázszám alapján) ugyanazt a kódot hozza a servicebox. Ez kb. 17.000 Ft, ráadásul jelenleg nem elérhető, egy másik cikkszámot ajánlanak helyette. A helyettesítő, kevésbé drága volna: kb. 14.000 Ft.
Viszont alvázszám nélkül rákeresve egy harmadik cikkszámot is hoz a sb, amire azt adják meg, hogy bőr. Érdekes módon ez a legkevésbé drága: 8.900 Ft.
Ez utóbbit rendeltem meg, ma mentem érte.


Sokkal nehezebb, mint az eddigi váltógombjaim, meg is mértem: 26 dkg. A bőr az persze csak bőrnek látszó akármi, ámbár egészen elfogadható a fogása.
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
« Válasz #79 Dátum: 2018 Április, 23, 14:38:54 »

A minap sajnos ütköztem egy őzzel.
Alkonyodott, szembejövő is kissé elvakított, semmit nem láttam belőle. :(
Szerencse a szerencsétlenségben, hogy lakott terület után még csak gyorsítottam, de így is igen nagy volt a csattanás.
Elsőre úgy tűnt, hogy csodával határon módon csak a rendszámtábla-tartó sérült, de aztán kiderült, hogy az egyik fényszórómosó is eltört, és maga a lökhárító is belső sérüléseket kapott, emiatt ide-oda mozgatható a helyén.
Ráadásul egyik ködfényszórónak is eltört mindhárom tartóeleme.
Most lökhárítót keresek, ezt már nem javíttatom, ugyanis már eddig is bugos volt, nem illeszkedett szépen.

Még a télen szert tettem egy teljesen sértetlen klímagombra. Most, a meleg idő beálltával cseréltem csak ki a régivel (nehogy törjön egy rögzítőkarom), ahol az A/C felirat szélei voltak elrepedve, már a háttérvilágítás fénye is kiszivárgott sötétben a repedés mentén.
Még szerencse, hogy a fűtéspanel elejének visszapattintása után kipróbáltam, hogy kapcsolja-e a klímát.
Ugyanis nem kapcsolt, és nem nulláról kellett így újrakezdenem, hanem csak a hőfokszabályzó előlapjának a leszerelésével.
A nem-kapcsolás oka egészen profán volt:
Ebből a klíma-gombból kétféle létezik a jelek szerint, és amit szereztem bontóból (pedig a donor is manuális klímás volt!) annál a panelon lévő kapcsoló "pöckénél" egy furat volt az átlátszó betétben a nyomógomb belsejében. Így hiába nyomtam be a gombot, nem tudta a panelon lévő kapcsolót benyomni.
Szerencsére ezt az átlátszó betétet könnyű kivenni, így átcseréltem a két gomb betétjeit, és remekül működik a kívülről sértetlen sértetlen A/C gombbal, (belső felén a "teli" átlátszó betéttel).

Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
« Válasz #80 Dátum: 2019 Január, 11, 10:50:38 »

Pontosan ma lett "nagykorú" az autóm: 18 évvel ezelőtt gyártották...
Rövidesen műszaki vizsgára viszem, és aztán fényezőhöz, elsősorban az új lökhárító miatt.
Amúgy megy szépen, remek kis autó.
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
« Válasz #81 Dátum: 2019 Január, 14, 20:22:03 »

Ma megvolt a műszaki vizsga. Annyi volt a felkészítés, hogy szépen lemostam, kiporszívóztam előtte...
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
« Válasz #82 Dátum: 2019 Április, 02, 09:24:39 »

Feltettem a nyári kerék-szettet, illetve megjavítottam a hátsó szélvédő fűtését. A minap reggel kis fagy volt, és döbbenten tapasztaltam, hogy nem működik a fűtőszál. Hamar meglett a hiba: az egyik vezeték (a testelés) elégett az átvezető gumiharmonika alatt. Inkább nem toldozgattam, hanem (mivel volt otthon egy vadonatúj szilikon-szigeteléses, megfelelő érintkezővel ellátott vezetékem) a komplett kis vezetéket cseréltem. A burkolatok bontása miatt tartott viszonylag sokáig a művelet. Ha már lent volt a burkolat, akkor körülnéztem, hogy van-e esetleg korrózió. Nem láttam gyanús dolgot, jó dolog hát, hogy gyárilag tettek ebbe az autóba bal dobbetétet...
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
« Válasz #83 Dátum: 2019 Április, 10, 22:00:53 »

Ma reggel egy piros lámpánál álltam, mikor egy jóindulatú motoros bekopogott az oldalablakomon, hogy egyik féklámpám sem világít... Kedves gesztus volt tőle, igazán örültem a figyelmességének. Késő délután nekiestem, és persze, hogy a nyomógomb volt a hibás, mi más. :(
Peugeot9 kollégának hála, lett egy csere-nyomógomb, sőt Gabesz olyan előzékeny, hogy még házhoz is hozta a cuccot!
Ez különösen jól esett, mert ott állt az autó leeresztett kormányoszloppal, és ilyen későn természetesen már bontó sincs nyitva.
Még a visszarakása sem volt egyszerű, különösen, hogy a műszerfal alatti lemezek-konzolok egyike sincs lesorjázva. Így jópár apró horzsolással-vágással sikerült csak a művelet.
Lehet, hogy ha már szét volt szerelve, akkor meg kellett volna reléznem is egyúttal: több, mint 100W terhelést kap ez a pici kis nyomógomb. (Nekem oldalanként 2-2 féklámpám van...)
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
« Válasz #84 Dátum: 2019 Október, 09, 20:27:30 »

Most semmi nem történt az autóval, viszont épp' ma napra pontosan tíz éve, hogy megvettem. :)
Egy excelben vezetem az összes költséget (illetve majdnem mindent, a kötelező biztosításokat valamiért kifelejtettem kezdettől).
Így egyben kissé sokkolóan hat:
Össz megtett táv. 90.450 km
Össz tankolás: 116 alkalom (átlag kb. 51,5 liter/tankolás)
Össz benzinköltség: 2.154.516 Ft
Átlagfogyasztás: 6,35 liter/100 km

Szerviz-jellegű kiadások (alkatrész+munkadíjak+extrák+műszaki vizsgák+fényezés, stb.): 1.211.000 Ft
Pedig komolyabb, nem kopóalkatrészre kiadott összeg csak a 62.000 Ft-os légzsákvezérlő, illetve a 117.000 Ft-os hátsófutómű-felújítás volt.

Ezekhez képest szinte elenyésző volt a 700.000 Ft-os vételár.
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
« Válasz #85 Dátum: 2020 Október, 16, 10:54:08 »

Már rég írtam ide, pedig igencsak voltak történések az autómmal. Most pótolom…
A tél végétől erősen kezdett az autó alatt olajtócsa gyűlni, de pontosan nem bírtam beazonosítani: sok minden olajban úszott… Ezen túl 85-95 km/h közötti sebességtartományban csúnyán rázott is az autó.
Kicseréltem a szelepfedél-tömítést, de nem változott a helyzet. Elvittem az autót szerelőhöz, és nagygenerált javasolt.
Cseréltettem főtengely-szimmeringet, vezértengely-szimmeringet, féltengelyekét csakúgy.
Új Valeo kupplung-szettet is beépítettek, lett hengerfej is síkoltatva gépműhelyben. új vezérlést is kapott az autó, új első lengéscsillapítókat is beépíttettem, a toronycsapágyak is cserélve lettek. A gyújtógyertyák is újak, a szívósor-tömítés is, a hengerfejcsavarok és a hengerfej-tömítés szintúgy. Kapott az autó új stabpálcákat, és jobb oldali féltengely támasztócsapágyat is.
Alkatrészre elment így 195.000 Ft, plusz még munkadíjra további 132000 Ft…
A motor határozottan jobb lett, a tengelykapcsoló is szépen, puhán működött, csakhogy az olaj folyt továbbra is, és rázott az autó, ugyanúgy, mint előtte… ☹
Ekkor jött segítségemre Sohadani, aki ingyen dolgozott nekem!!! Ráadásul a saját bontott féltengelyeit is felajánlotta tesztelésre, és mivel a sejtése beigazolódott, hogy azok miatt rázott az autó, a teszt után az original féltengelyeket is beépítette, melyeket vittem magammal hozzá, de a tesztelés után építette csak be őket.
Az alkatrészek újabb 45.000 Ft-ba kerültek, és Dani arra is pillanatok alatt rájött, hogy az olajfolyás oka egy repedt olajnyomás-gomba. Ezt egy 1.700 Ft-os alkatrész cseréjével már magam orvosoltam.
Nagyon jó lett az autó végre, jó sok költséggel…

Májusban még egy 22.000 Ft-os akkumulátor-csere történt.

Július közepén aztán jött a krach, egy Mercedes áttolt egy kereszteződésen, az autóm gazdasági totálkáros lett. ☹
Három hónapig tartott a kálváriám. Először a károkozó fél nem akarta elismerni a felelősségét, aztán két hónap után mégiscsak megtette, a biztosító 244.000 Ft-ot utalt.
Sajnos csak a harmadik bontott csomagtérajtó vált be, ott is sok idő elment, a karosszérialakatosra, és a fényezőre várakozással szintén, így csaknem három hónapig autó nélkül voltam.
Cserélni kellett a csomagtérajtót és a lökhárítót, valamint húzatópadon kellett a deformált karosszéria-részeket az eredeti helyzetbe visszaállítani.
Alkatrész+munkadíj+utazgatások összköltsége nagyjából 284.000 Ft-ra jött ki, ez 40.000 Ft-tal több, mint amit a biztosítótól kaptam, de ebben a költségben benne van még egy első lökhárító fényezése és felszerelése is, amelyet még a tavalyi őz-balesetem miatt akartam már egy ideje megejteni. Tehát szinte pontosan annyit fizetett a biztosító, mint amibe az autó kijavíttatása került. Persze azt, hogy három hónapig nem volt autóm, és hogy mennyi időm ráment, azt nem számoltam bele…
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
« Válasz #86 Dátum: 2021 Január, 11, 10:47:35 »

A mai napon lett pontosan húsz éves az autóm (ámbár az első forgalomba helyezés az majd csak márciusban éri el ezt a kerek számot), így mától én is a youngtimeresek táborához tartozom...
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
« Válasz #87 Dátum: 2021 Január, 23, 20:41:49 »

Tegnap megvolt a műszaki vizsga ismét. Kellett két flexibilis fékcső, és egy jobbb oldali talpas gömbfej. Ha már megbontották, akkor az teljes mennyiségű fékfolyadékot is kicseréltettem. Összességében nem sok minden kellett a sikeres vizsgához.
Naplózva
 


Az oldal 0.374 másodperc alatt készült el 29 lekéréssel.