Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Főoldal
Frum
Súgó
Keresés
Naptár
Galéria
Bejelentkezés
Regisztráció
Peugeot 306 Klub - Az Első Magyar Peugeot 306 Klub
»
Blog
»
SajĂĄt kocsink tĂśrtĂŠnete
»
Téma:
zimurgy 2001 1.4 XR
« előző
következő »
Nyomtatás
Oldalak:
1
[
2
]
Le
Szerző
Téma: zimurgy 2001 1.4 XR (Megtekintve 47355 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
zimurgy
ModerĂĄtor
KlubfĂźggĹ
Hozzászólások: 3.576
NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
:2024 Április, 18, 09:50:02
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
«
Válasz #50 Dátum:
2012 Október, 04, 12:56:23 »
A csomagtĂŠri 12V-os aljzathoz sikerĂźlt organizĂĄlnom egy (eredetileg Xsara) fedlapot.
Ăgy mĂĄr egĂŠszen Ăşgy nĂŠz ki, mintha gyĂĄrilag lett volna ide beĂŠpĂtve:
Naplózva
zimurgy
ModerĂĄtor
KlubfĂźggĹ
Hozzászólások: 3.576
NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
:2024 Április, 18, 09:50:02
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
«
Válasz #51 Dátum:
2012 Október, 10, 22:01:16 »
ImmĂĄr hĂĄrom ĂŠve, hogy vettĂźk az autĂłt.
Mozgalmas volt ez az idĹszak, jĂłcskĂĄn megvĂĄltozott az autĂł, mĂŠgis elsĹ rĂĄnĂŠzĂŠsre ugyanolyan, mint 2009-ben volt.
Naplózva
zimurgy
ModerĂĄtor
KlubfĂźggĹ
Hozzászólások: 3.576
NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
:2024 Április, 18, 09:50:02
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
«
Válasz #52 Dátum:
2012 Október, 13, 21:58:15 »
PĂĄr hete mĂĄr rĂĄkattantam arra, hogy elĹ kellene csalogatni valahogyan a gyĂĄri rĂĄdiĂłbĂłl, ami mĂŠg benne rejlik...
Bally jĂłvoltĂĄbĂłl bebizonyosodott, hogy a gyĂĄri tĂĄvvezĂŠrlĹ ĂĄltal biztosĂtott funkciĂłkon tĂşl (hangerĹ fel-le, illetve a jĂł jelerĹssĂŠgĹą rĂĄdiĂładĂłk kĂśzti fel-le vĂĄltĂĄs, valamint a cd-jĂĄtszĂłn a szĂĄmok elĹre-visza lĂŠptetĂŠse) biztosan vannak mĂŠg tĂĄvvezĂŠrelhetĹ funkciĂłk.
Napokon ĂĄt bĂşjtam a netet, talĂĄltam is adatokat bĹven. KĂĄr, hogy gyĂśkeresen eltĂŠrtek ĂĄltalĂĄban egymĂĄstĂłl...
Itt is Bally XantiĂĄs rajza lett a nyerĹ. ĂmbĂĄr az ellenĂĄllĂĄs-ĂŠrtĂŠkek nem egyeztek, de egy hirtelen ĂśtlettĹl vezĂŠrelve a gyĂĄri tĂĄvvezĂŠrlĹt "klĂłnozva" (mini ISO 1-3 rĂłl 2-3 -ra)ĂśsszeĂĄllt a kĂŠp.
BeĂşjĂtottam egy S2-es kormĂĄnytĂĄvvezĂŠrlĹt, ĂŠs a hozzĂĄ tartozĂł alsĂł burkolatot is, hogy legyen min gyakorolni, aztĂĄn vĂŠgĂźlis felesleges lett a plusz burkolat, mert elsĹre sikerĂźlt a farigcsĂĄlĂĄs. TulajdonkĂŠppen a tempomatkapcsolĂł helyĂŠre ĂŠpĂtettem be a plusz joysicket.
ElsĹ lĂŠpĂŠskĂŠnt az Ăşj tĂĄvvezĂŠrlĹt szĂŠtszedtem, ĂŠs a kart 180 fokkal elfordĂtva raktam vissza. UtĂĄna a burkolatra belĂźl bejelĂślt helyen kivĂĄgtam, ĂŠs megprĂłbĂĄltam az Ăşj joysticket beĂŠpĂteni. A lyukat mĂŠg jĂłcskĂŠn bĹvĂtenem kellett,de aztĂĄn jĂł lett.
Egy kis nyĂĄklapra sikerĂźlt a szĂźksĂŠges ellenĂĄllĂĄsokat felforrasztani, ĂŠs a kapcsolĂłn van is kĂŠt furat, ahova szĂŠpen felcsavarozhatĂł...
Ekkor mĂĄr csak a bekĂśtĂŠs volt hĂĄtra.
Ilyen lett:
A visszaszerelt burkolattal ilyen:
A kĂśvetkezĹ funkciĂłkat sikerĂźlt mĂŠg kihozni:
nĂŠmĂtĂĄs, vĂĄltĂĄs rĂĄdiĂł ĂŠs CD, valamint CD-tĂĄr kĂśzĂśtt. Az eltĂĄrolt rĂĄdióållomĂĄsok kĂśzĂśtti fel-le vĂĄltĂĄs, illetve a CD-tĂĄrban lĂŠvĹ lemezek kĂśzti vĂĄltĂĄs.
Naplózva
zimurgy
ModerĂĄtor
KlubfĂźggĹ
Hozzászólások: 3.576
NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
:2024 Április, 18, 09:50:02
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
«
Válasz #53 Dátum:
2012 Október, 18, 17:16:20 »
A nyĂĄr dereka Ăłta betegeskedett a klĂmĂĄm: nĂŠha csak negyedik-ĂśtĂśdik ki-be kapcsolĂĄs utĂĄn indult be, ĂŠs nĂŠha spontĂĄn kikapcsolt.
A hĹątĂŠsi teljesĂtmĂŠnye is ĂŠrezhetĹen visszaesett: a nyĂĄr vĂŠgĂŠre mĂĄr teljesen a hideg ĂĄllĂĄsig kellett a szabĂĄlyzĂłt fordĂtanom, ĂŠs jĂłcskĂĄn ventillĂĄtorozni, hogy ĂŠrdemben hĹątsĂśn.
Ma elmentem XMBĂŠlĂĄhoz az autĂłval klĂmatĂśltĂŠsre, ĂŠs ĂĄtvizsgĂĄlĂĄsra.
A tĂśltĂśttsĂŠge nagyjĂĄbĂłl 70%-os volt, ami csak kis rĂŠszben indokolta a gyengĂŠlkedĂŠst.
Volt egy bontott nyomĂĄskapcsolĂłm; beprĂłbĂĄltuk, de azzal is ugyanĂşgy viselkedett: nĂŠha kapcsolt a klĂma, nĂŠha nem...
NĂŠztĂźk a klĂma relĂŠjĂŠt, az kifogĂĄstalan.
A problĂŠma nagyon ĂŠrdekes, ami okozza a fĹ hibĂĄt: a klĂma nyomĂłgombja bizonytalanul kapcsol, ĂŠs annak ellenĂŠre, hogy a led minden egyes bekapcsolĂĄskor szĂŠpen vilĂĄgĂt, mĂŠgis vĂŠletlenszerĹą, hogy kapcsol-e tĂŠnylegesen.
Ăgy mĂŠg vĂĄr rĂĄm egy kis feladat: a kapcsolĂłgomb ĂŠrintkezĹit ki kell takarĂtom valamikor.
A kilĂŠpĹ levegĹ hĹmĂŠrsĂŠklete teljesen hidegre ĂĄllĂtva 4 Celsius fok volt, ez kimondottan jĂłnak tĹąnik. UV-s tĂśltĂŠst is kĂŠrtem, ami a kĂŠsĹbbiekben mĂŠg jĂłl jĂśhet, bĂĄr ne legyen rĂĄ szĂźksĂŠg.
Naplózva
zimurgy
ModerĂĄtor
KlubfĂźggĹ
Hozzászólások: 3.576
NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
:2024 Április, 18, 09:50:02
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
«
Válasz #54 Dátum:
2013 Január, 11, 10:48:49 »
A mai napon 12 ĂŠve, hogy gyĂĄrtottĂĄk az autĂłt.
113.600 km-t futott eddig, most mĂĄr olyan keveset hasznĂĄlom, hogy mĂŠg 9.500 km sincs az ĂĄtlagos ĂŠves futĂĄsteljesĂtmĂŠny.
Naplózva
zimurgy
ModerĂĄtor
KlubfĂźggĹ
Hozzászólások: 3.576
NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
:2024 Április, 18, 09:50:02
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
«
Válasz #55 Dátum:
2013 Február, 04, 14:03:46 »
A mĹąszaki vizsga Ăşjabb kĂŠt ĂŠvre letudva. Okos ĂşjĂtĂĄs, hogy ha kevesebb, mint egy hĂłnap van hĂĄtra a mĹąszaki ĂŠrvĂŠnyessĂŠgbĹl, akkor nyugodtan vihetĹ mĂĄr az autĂł: az eredeti ĂŠrvĂŠnyessĂŠghez viszonyĂtott kĂŠt ĂŠvre adjĂĄk meg az Ăşjabb ĂŠrvĂŠnyessĂŠgi idĹt.
Ărdekes, hogy kĂŠt ĂŠve is ugyanennyibe kerĂźlt, manapsĂĄg mĂĄr meglepĹ dolog ez, sajnos.
RĂŠszemrĹl a felkĂŠszĂtĂŠs most csak annyibĂłl ĂĄllt, hogy lemostam az autĂłt.
RĂĄkĂŠrdeztem, hogy mi a helyzet, ha valakinek bekrepĂĄl a kilomĂŠterĂłrĂĄja, ĂŠs bontĂłbĂłl egĂŠszen mĂĄs ĂĄllĂĄsĂş mĹąszert tud csak szerezni?
A vĂĄlasz: semmi... a legkĂśzelebbi mĹąszakin az akkor leolvasott ĂŠrtĂŠket fogjĂĄk bejegyezni, meg sem nĂŠzik, hogy magasabb-e, mint a korĂĄbbi vizsgĂĄn rĂśgzĂtett adat.
Naplózva
zimurgy
ModerĂĄtor
KlubfĂźggĹ
Hozzászólások: 3.576
NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
:2024 Április, 18, 09:50:02
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
«
Válasz #56 Dátum:
2013 Március, 09, 20:08:21 »
A hĂŠten vettem mĂŠg kĂŠt Bitron elektronikĂĄt (a meglĂŠvĹ kettĹ mellĂŠ...
), ĂŠs ma a szĂŠp idĹben be is ĂŠpĂtettem Ĺket.
Ugyan mĂĄr sok ĂŠve automata ablakaim voltak elĂśl is, de a jobb elsĹ az csak a vezetĹ oldalĂĄrĂłl, ĂŠs -bĂĄr csak nagyon ritkĂĄn- elĹfordult, hogy a hĂĄzilagos elektronika nem volt Ăźzembiztos.
KĂŠszĂtettem nĂŠhĂĄny fotĂłt is.
Itt mĂĄr kĂŠsz a vezetĹoldali ajtĂłban a kĂĄbelezĂŠs:
Az automatikĂĄt rĂĄkĂśtve, pont szorosan megĂĄll a csipogĂłk vezetĂŠkei alatt, Ăgy csavarral nem is rĂśgzĂtettem:
A kĂŠsz jobb oldali kĂĄbelezĂŠs:
BĂĄr azonos cikkszĂĄmĂş automatikĂĄkat vettem, mĂŠgsem voltak teljesen azonosak.
Elvileg elegendĹ volna 6 kivezetĂŠs, de egyik cucc 6-, mĂg a mĂĄsik 8-lĂĄbĂş volt.
A vezetĹoldal szĂĄmĂĄra a nyolcpĂłlusĂş csatis nyĂĄklapjĂĄt meghekkeltem azzal a cĂŠllal, hogy a gyĂĄri, eredeti ablakemelĹ-vezetĂŠkezĂŠst sem elvĂĄgni, sem megblankolni ne kelljen sehol. Ăgy mĂĄr a kapcsolĂł a tĂĄpfeszĂźltsĂŠget ĂŠs a testelĂŠst a Bitronon keresztĂźl kapja, mert mind a nyolc lĂĄbĂĄt kihasznĂĄltam.
Az utasoldali automatikĂĄnak sajnos csak 6 kivezetĂŠse volt. Mivel ide hĂŠt kivezetĂŠs kellett a fenti okbĂłl, ezĂŠrt
egy pin-t magam ĂŠpĂtettem be utĂłlag, egĂŠszen szĂŠpen sikerĂźlt is:
ĂsszessĂŠgĂŠben szerintem szĂŠp lett, ha mĂŠg pluszban csavarok tartanĂĄik a Bitronokat, gyĂĄri cuccnak nĂŠzne ki, de nem volt szĂvem az ajtĂłkat megfĂşrni.
Naplózva
zimurgy
ModerĂĄtor
KlubfĂźggĹ
Hozzászólások: 3.576
NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
:2024 Április, 18, 09:50:02
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
«
Válasz #57 Dátum:
2013 Július, 27, 16:03:16 »
MĂĄr hosszabb ideje elĹ- elĹfordult, hogy elsĹre nem kapcsolĂłdott be a klĂma, de a visszajelzĹ led viszont mindig elsĹre jelzett mĂĄr.
KiderĂźlt, hogy a kapcsolĂłja hibĂĄs: a kĂŠt ĂŠrintkezĹpĂĄros kapcsolĂł nagyon aprĂł belsĹ komponensekbĹl ĂŠpĂźl fel, de a hibĂĄt valĂłszĂnĹąleg magam idĂŠztem elĹ kĂŠt ĂŠve, mikor a ledet ĂĄtcserĂŠltĂźk nagy fĂŠnyerejĹąre. A panel igencsak ĂŠrzĂŠkeny, ĂŠs alighanem tĂşl sok hĹt kapott a ki- beforrasztĂĄsok alkalmĂĄval.
JavĂtani nem lehetett, ki kellett cserĂŠlnem a panelt.
Jesivel barteloztunk pĂĄr cuccot, Ăgy lett S3-as manuĂĄlis klĂmĂĄshoz panelem.
Most remekĂźl mĹąkĂśdik, csak hĂĄt ismĂŠt nem lĂĄtni a kis zĂśld led fĂŠnyĂŠt...
Valahogy el kellett jutni SzĂĄntĂłdig a klĂmĂĄtlan autĂłval, ezĂŠrt ideiglenes megoldĂĄsra volt hirtelen szĂźksĂŠg.
Kapi ĂştmutatĂĄsa alapjĂĄn (kĂśszi szĂŠpen mĂŠg egyszer!) kĂŠszĂtettem egy kis adapterkĂĄbelt a motortĂŠrbe a nyomĂĄskapcsolĂłhoz, az utastĂŠrbe pedig csak egyszerĹąen kĂvĂźlrĹl, az ajtĂłnyĂlĂĄson ĂĄt vezettem be a vezetĂŠkĂŠt, hiszen a cucc csak egy Ăştra szĂłlt.
Ăgy nĂŠzett ki az ideiglenes klĂmakapcsolĂłm:
RemekĂźl mĹąkĂśdĂśtt, (szĂźksĂŠg is volt rĂĄ erĹsen) ez a lĂŠnyeg.
Most azon rĂĄgĂłdom, hogy _rendkĂvĂźl Ăłvatosan_ ismĂŠt nagy fĂŠnyerejĹą ledet ĂŠpĂtsek-e be, vagy esetleg egy mĹąszerfali kiegĂŠszĂtĹ visszajelzĹ volna-e a jobb megoldĂĄs. Valami kell, mert szinte csak ĂŠjjel lĂĄtni meg, hogy vilĂĄgĂt-e...
Naplózva
zimurgy
ModerĂĄtor
KlubfĂźggĹ
Hozzászólások: 3.576
NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
:2024 Április, 18, 09:50:02
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
«
Válasz #58 Dátum:
2013 Augusztus, 12, 09:30:12 »
Szombaton megoldottam a klĂma visszajelzĹjĂŠt. Most sokkal Ăłvatosabban jĂĄrtunk el, mint a rĂŠgi panel esetĂŠben, gondoskodtam a hĹelvezetĂŠsrĹl, illetve felĂźletszerelt ledet kapott. Hirtelen ĂśtlettĹl vezĂŠrelve most kĂŠk szĂnĹą lett a visszajelzĹm.
KivĂĄlĂłan mĹąkĂśdik, verĹfĂŠnyben ilyen:
Ăjjel, koromsĂśtĂŠtben picit bĂĄntĂłan erĹs a fĂŠnye, de hĂĄt nem az a jellemzĹ idĹszaka a klĂma hasznĂĄlatĂĄnak.
Naplózva
zimurgy
ModerĂĄtor
KlubfĂźggĹ
Hozzászólások: 3.576
NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
:2024 Április, 18, 09:50:02
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
«
Válasz #59 Dátum:
2013 Szeptember, 28, 14:26:14 »
A Pistike ĂĄltal javasolt megoldĂĄssal kĂŠszĂtettem a tĹązfalra a motortĂŠri oldalon hĹ- ĂŠs hangszigetelĹ burkolatot.
MĂŠg nyĂĄr elejĂŠn vettem fillĂŠrekĂŠrt egy Xsara1-bĹl gyĂĄri burkolatot (XsarĂĄn az Ăśsszesen van).
NĂŠgy mĹąanyag rĂśgzĂtĹpatentot kell felĂźl, ĂŠs egyet alul Ăłvatosan kibontani.
Ilyen volt a levett patentokkal:
Mivel klĂma nĂŠlkĂźli autĂłbĂłl vettem ki, azĂŠrt az ĂĄtvezetĹnĂŠl a kikĂśnnyĂtett rĂŠsznĂŠl kĂśnnyedĂŠn, kĂŠzzel ki tudtam emelni a felesleges rĂŠszt. Ezt zĂślddel jelĂśltem, ĂŠs mĂŠg azt a kĂŠt pontot, ahol jĂł helyen voltak a lyukak 306-oshoz is.
Ahol pirossal jelĂśltem, azokon a pontokon pluszban kellenek lyukak a 306-on.
Ahol nincs jelĂślĂŠs, ott sajnos felesleges lyukak maradtak, de ezek nagyobb rĂŠszben nem lĂĄthatĂłak.
VĂĄgni kĂŠt ponton kellett: bal alul a klĂmaĂĄtvezetĹnĂŠl egy picit, illetve jobb oldalon felĂźl, mert a fĂŠknĂŠl sem volt kedvem bontani.
Azon a rĂŠszen egyĂŠbkĂŠnt is sĂŠrĂźlt volt a burkolat, amit szerezni tudtam.
BeĂŠpĂtĂŠs utĂĄn ilyen lett:
Szinte gyĂĄrinak tĹąnik.
Hogy ĂŠr-e egyĂĄltalĂĄn valamit, majd elvĂĄlik... NĂŠmileg jobban nĂŠz ki, mint a csupasz lemez.
Naplózva
zimurgy
ModerĂĄtor
KlubfĂźggĹ
Hozzászólások: 3.576
NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
:2024 Április, 18, 09:50:02
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
«
Válasz #60 Dátum:
2013 Október, 10, 07:56:16 »
NĂŠgy ĂŠve, hogy megvettĂźk az autĂłt. MĂŠg mindig csĂśkkenĹben az ĂŠvi futĂĄsteljesĂtmĂŠny, most ~7.300 km/ĂŠv ĂŠrtĂŠket szĂĄmoltam a nĂŠgy ĂŠv ĂĄtlagĂĄban.
Ăssz futott km: 118.482
Az autĂł jĂłl teszi a dolgĂĄt, csak egy aprĂłsĂĄgot javĂtottam a minap: bizonyos furdulatszĂĄmokon nagyon cicergett a szellĹzĹventillĂĄtor.
Kiszereltem, sĹąrĂtettlevegĹ-spray-vel mindenhol kifĂşjogattam, a csapĂĄgyakhoz jobb hĂjĂĄn WD40-et fĂşjtam, Ăśsszeszereltem. Most teljesen csendes.
Egy CitroĂŤn-es fĂłrumon olyat olvastam, hogy valaki ĂĄtalakĂtotta golyĂłs csapĂĄgyazĂĄsĂşra. Ahogy elnĂŠztem a sajĂĄt ventillĂĄtoromat: nem is ĂŠppen egyszerĹą lehetett...
Naplózva
zimurgy
ModerĂĄtor
KlubfĂźggĹ
Hozzászólások: 3.576
NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
:2024 Április, 18, 09:50:02
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
«
Válasz #61 Dátum:
2013 November, 19, 21:59:38 »
Sajnos engem is utolĂŠrt a gyĂĄri ĂźlĂŠsfĹątĂŠs-krach a vezetĹoldalon...
119.000 km-nĂŠl tulajdonkĂŠppen nem is meglepĹ.
A fekete plĂźss S3-as ĂźlĂŠsekben olyan az ĂźlĂŠsfĹątĂŠs, hogy egy csatlakozĂłpĂĄrral a hĂĄttĂĄmla levĂĄlaszthatĂł.
Ăgy legalĂĄbb kĂśnnyen ki tudtam mĂŠrni, hogy az ĂźlĹlapnĂĄl van a gond.
Ma szĂŠtbontottam a vezetĹĂźlĂŠs aljĂĄt, ĂŠs a kĂśvetkezĹ lĂĄtvĂĄny fogadott:
Egy textilalapĂş fĹątĹpĂĄrna van bent (nagyjĂĄbĂłl a fĂŠl ĂźlĹlap alatt, kĂśzel sem ĂŠr ki az ĂźlĂŠs elejĂŠig), amelybe valami ragaccsal rĂśgzĂtettĂŠk a vezetĂŠkeket, amelyek blankolt vĂŠge forrasztva van - a pĂĄrnĂĄban nagyon vĂŠkony szĂĄlak futnak.
A kĂŠt sĂĄrga vezetĂŠk egy nagyobb gombelem mĂŠretĹą (gondolom bimetallos) hĹfokszabĂĄlyzĂłra megy.
A szakadĂĄst sajnos nem talĂĄltam meg...
Az a baj, hogy a hĂĄttĂĄmla kĂśzel sem ilyen hozzĂĄfĂŠrhetĹ (bĂĄr ez sem nagyon), Ăgy ugyanilyen fĹątĹlapot kellene szereznem, mivel a kĂŠt fĹątĹlap sorba van kapcsolva.
Itt egyelĹre elakadtam...
Ha valaki tud okos Ăśtletet, hogyan tovĂĄbb, annak nagyon ĂśrĂźlnĂŠk.
Naplózva
zimurgy
ModerĂĄtor
KlubfĂźggĹ
Hozzászólások: 3.576
NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
:2024 Április, 18, 09:50:02
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
«
Válasz #62 Dátum:
2013 December, 04, 18:40:04 »
A mĂşlt hĂŠten kaptam ingyen egy MercedesbĹl kibontott fĹąthetĹ ĂźlĹlap-pĂĄrnĂĄt (itt is hĂĄlĂĄs kĂśszĂśnet ĂŠrte Puminak!!), Ăgy nekieshettem vĂŠgre az ĂźlĂŠsfĹątĂŠs megjavĂtĂĄsĂĄnak.
SzabadsĂĄgot vettem ki mĂĄra, mert sejtettem, hogy hĂşzĂłs lesz... ... hĂĄt az volt.
A mĂşltkor mĂĄr nagyjĂĄbĂłl kitapasztaltam, hogy milyen szĂŠtszerelni az ĂźlĂŠst (no meg Kispiros is hasznos instrukciĂłkat adott, kĂśszi!), de most mĂŠg tovĂĄbb kellett mennem: az ĂźlĹlap kĂĄrpitjĂĄt merevĂtĹ kĂŠt pĂĄlcĂĄt is ki kellett bontanom, hogy a teljes fĹąthetĹ pĂĄrnĂĄhoz hozzĂĄfĂŠrjek. Robi telefonos segĂtsĂŠgĂŠt kĂśvetĹen
mĂĄr kint is volt a gyĂĄri ĂźlĂŠshuzat. Most mĂĄr azonnal meglĂĄttam a szakadĂĄs helyĂŠt, kicsit sem kellett keresgĂŠlnem. BrutĂĄlis ĂŠgĂŠsnyomot talĂĄltam, feketĂŠn beleĂŠgett az ĂźlĂŠs szivacsĂĄba is, ĂŠs a kĂźlsĹ plĂźss kĂĄrpitot is ĂĄtĂŠgette. Ez utĂłbbit az ĂźlĂŠshuzat miatt nem vehettem ĂŠszre, az nem ĂŠgett ĂĄt, bĂĄr alulrĂłl kicsit mĂŠg az is megpĂśrkĂślĹdĂśtt...
Ilyen volt:
A komplett gyĂĄri ĂźlĂŠsfĹątĂŠs csak az ĂźlĹlap 2/3 rĂŠszĂŠt melegĂti, Ăgy nĂŠz ki:
A kapott fĹątĹpĂĄrnĂĄt mĂŠretre igazĂtottam, a vezetĂŠkezĂŠsĂŠt hĹĂĄllĂł szigetelĂŠsĹą Ăłnozott erĹą vezetĂŠkekkel kĂŠszĂtettem el, majd a helyĂŠre igazĂtva a rĂŠgi fĹątĹpĂĄrnĂĄhoz fĂŠrceltem. A rĂŠgi fĹątĹpĂĄrna olyan masszĂvan be van ragasztva, hogy inkĂĄbb bent hagytam, csak a bimetallos hĹfokszabĂĄlyzĂłt ĂŠpĂtettem ĂĄt az Ăşj fĹątĹpĂĄrnĂĄhoz.
Egy picit kisebb az ellenĂĄllĂĄsa, mint a gyĂĄri fĹątĹpĂĄrnĂĄĂŠ (csak 88%-a), de kiprĂłbĂĄltam - mĹąkĂśdik.
Most jĂśhet a teszt-idĹszak, hogy mikĂŠnt funkcionĂĄl.
Naplózva
zimurgy
ModerĂĄtor
KlubfĂźggĹ
Hozzászólások: 3.576
NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
:2024 Április, 18, 09:50:02
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
«
Válasz #63 Dátum:
2014 Május, 26, 21:30:36 »
NemrĂŠg beĂşjĂtottam ĂŠn is Xsara2-ablakmosĂł fĂşvĂłkĂĄkat. TĂŠnyleg intenzĂvebb, mint a gyĂĄri 306-os.
MĂĄr a vĂŠtelkor is problĂŠmĂĄs volt a kesztyĹątartĂłm: a jobb oldali zsanĂŠrnĂĄl fĂŠlig el volt tĂśrve, illetve az ĂźtkĂśzĹje is tĂśrĂśtt, hiĂĄnyos volt, Ăgy "tĂşl lehetett nyitni".
Ha mĂĄr gyĂłgyĂtĂĄsra szorult, akkor elhatĂĄroztam, hogy nem csak egy egyszerĹą ĂźtkĂśzĹt teszek fel a letĂśrt rĂŠsz pĂłtlĂĄsĂĄhoz, hanem klĂmĂĄtlan 306-bĂłl kibontott nyomĂłgombot, ĂŠs lĂĄmpatestet is.
BeĂŠpĂtĂŠs elĹtt Ăgy nĂŠzett ki:
A zsanĂŠr kĂśrĂźli tĂśrĂśtt rĂŠszt mĹąanyaghegesztĹ szakemberrel javĂttattam ki.
A kesztyĹątartĂł kĂŠt kis csapjĂĄt kivenni sem volt gyerekjĂĄtĂŠk, de visszarakni kĂŠsz borzalom.
SzerencsĂŠre korĂĄbban olvastam egy kĂźlfĂśldi fĂłrumon, hogy igen-igen vĂŠkony fĹązĹszĂĄlat kell a csap elejĂŠre fĂşrt lyukon ĂĄtfĹązni, azzal van esĂŠly a helyĂŠre rĂĄngatni. MĹąkĂśdik, de tĂśmĂŠny szenvedĂŠs mĂŠg Ăgy is.
Ilyen lett vĂŠgĂźl:
Naplózva
zimurgy
ModerĂĄtor
KlubfĂźggĹ
Hozzászólások: 3.576
NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
:2024 Április, 18, 09:50:02
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
«
Válasz #64 Dátum:
2014 Július, 07, 22:35:41 »
Mivel mĂĄr nagyon odavolt a hĂĄtsĂł kipufogĂłdobom (az egĂŠsz belseje gyakorlatilag mĂĄr szĂŠtesett), ĂŠs a toldĂĄsnĂĄl is csĂşnyĂĄn kifĂşjt, rĂĄadĂĄsul a kĂśzĂŠpdobnĂĄl is rozsdĂĄsodott mĂĄr, Ăgy mindkettĹbĹl vettem Ăşjat.
Eredetileg Valker-t szerettem volna, de kĂśzĂŠpdobbĂłl kizĂĄrĂłlag csak Bosal-t tudtam rendelni, ĂŠs a hĂĄtsĂł dob olyan szinten gagyin nĂŠzett ki a Valker, hogy abbĂłl is Bosal lett. A szokĂĄsos fĂŠl nap helyett 15 napig tartott, mire ideĂŠrt a(z elĹre kifizetett) cucc, Ăşgy, hogy a vĂŠgĂŠn mĂĄr naponta rĂĄjuk telefonĂĄltam.
A vĂŠgĂŠre mĂĄr egĂŠszen csĂşnya hangja lett az autĂłnak, ĂŠs egyetlen kis mozdulattal leszakadt az egĂŠsz, mire vĂŠgre a karosszĂŠriĂĄshoz jutottam - de szerencsĂŠre kibĂrta odĂĄig.
"TermĂŠszetesen" a katalĂłgusbĂłl rendelt bilincs tĂşl nagynak bizonyult, ĂŠs a kĂŠt kipufogĂłcsĹ sem pontosan illeszkedtek egymĂĄshoz, de vĂŠgĂźl szĂŠpen sikerĂźlt a karosszĂŠriĂĄs ismerĹsĂśmnek megoldania.
12.000 km utĂĄn mĂŠg az eredeti volt a kĂśzĂŠpsĹ- ĂŠs a hĂĄtsĂł dob is.
A mostani hĂĄtsĂł dobon gyĂĄrilag van a legmĂŠlyebb pontjĂĄn egy pici lyuk, talĂĄn segĂt, hogy kĂŠsĹbb kezdjen el rozsdĂĄsodni.
Naplózva
zimurgy
ModerĂĄtor
KlubfĂźggĹ
Hozzászólások: 3.576
NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
:2024 Április, 18, 09:50:02
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
«
Válasz #65 Dátum:
2014 Augusztus, 02, 19:26:22 »
Az utastĂĄri szellĹzĹventillĂĄtort ismĂŠt ki kellett szerelnem, mert kiĂşjult a cicergĂŠse...
PĂĄrizs tanĂĄcsa alapjĂĄn most zsĂrspray-vel kentem meg. RemĂŠlem, hogy sokkal tartĂłsabb lesz, mint volt a WD40-nel.
EgyĂşttal a hĂĄzilagos pollenszĹąrĹ-betĂŠtet is cserĂŠltem, bĹven rĂĄfĂŠrt mĂĄr a csere.
Naplózva
zimurgy
ModerĂĄtor
KlubfĂźggĹ
Hozzászólások: 3.576
NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
:2024 Április, 18, 09:50:02
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
«
Válasz #66 Dátum:
2014 Október, 09, 10:36:46 »
Pontosan ma Ăśt ĂŠve, hogy megvettĂźk az autĂłt. EmlĂŠkszem, hogy akkor is csodaszĂŠp idĹ volt, oktĂłber ellenĂŠre mĂŠg klĂmĂĄt is kellett kapcsolni.
Naplózva
zimurgy
ModerĂĄtor
KlubfĂźggĹ
Hozzászólások: 3.576
NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
:2024 Április, 18, 09:50:02
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
«
Válasz #67 Dátum:
2015 Január, 13, 12:09:16 »
BetĂśltĂśtte a 14. ĂŠvĂŠt a kisautĂł...
NemrĂŠg sikerĂźlt egy original ĂĄllapotĂş S3-as kalaptartĂłt talĂĄlnom. (MĂĄr rĂŠgĂłta kerestem ilyet, mert amivel vettem az autĂłt, abba barbĂĄr mĂłdon voltak ovĂĄl-hangszĂłrĂłk beĂŠpĂtve, mozgott is ide-oda, meg csĂşnya is volt.)
A gyĂĄri noname papĂrmembrĂĄnos olasz hangszĂłrĂłk igen gyengĂŠcskĂŠn szĂłlnak, azokat ki kellett cserĂŠlnem valami mĂĄsra.
A hangszĂłrĂłkosarakat semmikĂŠppen nem akartam kidobni vagy szĂŠtvĂĄgni, Ăgy olyan hangszĂłrĂłkat kellett keresnem, amelyek befĂŠrnek ebbe a kis mĂŠlysĂŠgĹą helyre is. MacAudio 165F-re esett a vĂĄlasztĂĄsom, ez gyĂĄri helyekre tervezett hangszĂłrĂł, ĂŠs az F-es a kis beĂŠpĂtĂŠsi mĂŠlysĂŠgre utal (mindĂśssze 45 mm mĂŠly). EgĂŠszen minimĂĄlis mĂłdosĂtĂĄssal be is passzolt a helyĂŠre, ennĂŠl nagyobb hangszĂłrĂł mĂĄr biztosan nem fĂŠrne el, csak pĂĄr mm szabad hely maradt.
Ăgy nĂŠz ki az Ăşj rejtett hangszĂłrĂłs kalaptartĂł:
Naplózva
zimurgy
ModerĂĄtor
KlubfĂźggĹ
Hozzászólások: 3.576
NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
:2024 Április, 18, 09:50:02
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
«
Válasz #68 Dátum:
2015 Február, 02, 10:21:28 »
MĹąszaki vizsga kĂŠt ĂŠvre letudva.
A felkĂŠszĂtĂŠs megint csak annyi volt, hogy elĹtte lemostam az autĂłt...
A hĂĄtsĂł ablaktĂśrlĹ kar viszont nem az igazi, most vettem ĂŠszre. A felfogatĂĄsi pontnĂĄl elrepedt a mĹąanyag, Ăgy kicsit lĂśtyĂśg a helyĂŠn. S3-as csapotthĂĄtĂşt nemigen talĂĄlni bontĂłban, Ăgy valĂłszĂnĹąleg egy mĹąanyaghegesztĹt kell felkeresnem.
Naplózva
zimurgy
ModerĂĄtor
KlubfĂźggĹ
Hozzászólások: 3.576
NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
:2024 Április, 18, 09:50:02
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
«
Válasz #69 Dátum:
2015 Április, 07, 22:04:48 »
A vĂĄsĂĄrlĂĄs utĂĄn Ăśt ĂŠs fĂŠl ĂŠvvel, no meg 42.500 km-rel Ăşgy ĂŠreztem, hogy eljĂśtt az ideje a vezĂŠrlĂŠs-cserĂŠnek is.
LegtĂśbben ezt azonnal letudjĂĄk vĂŠtel utĂĄn, de engem meggyĹzĂśtt a kereskedĂŠsben az eladĂł, hogy Ĺk szervizeltĂŠk az autĂłt ĂŠs pĂĄr ĂŠvvel azelĹtt cserĂŠltĂŠk a vezĂŠrlĂŠst.
Ăgy hĂĄt jĂłcskĂĄn kivĂĄrtam a cserĂŠvel, csak ma tĂśrtĂŠnt meg.
Most viszont (mint a megbontĂĄst kĂśvetĹen bebizonyosodott) mĂĄr erĹsen csereĂŠrettĂŠ vĂĄlt: konkrĂŠtan szinte teljesen ki volt szĂĄradva a szĂj, a vĂzpumpa pedig "darabosan" forgott kĂśrbe. EgyĂşttal cserĂŠlve lett a generĂĄtor- ĂŠs a szervo/klĂma szĂja is, valamint friss fagyĂĄllĂłt is kapott a hĹątĹrendszer.
Naplózva
zimurgy
ModerĂĄtor
KlubfĂźggĹ
Hozzászólások: 3.576
NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
:2024 Április, 18, 09:50:02
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
«
Válasz #70 Dátum:
2015 Július, 08, 09:16:49 »
Az utĂłbbi nĂŠhĂĄny hĂŠtben azt tapasztaltam, hogy egyre furcsĂĄbb "surrogĂł" hangot hallat a klĂmaberendezĂŠs miutĂĄn bekapcsoltam (sejtettem, hogy a csĂśkkenĹ gĂĄzmennyisĂŠgre utal), illetve egy hete elĹjĂśtt, hogy mĂĄr full hidegre kellett ĂĄllĂtanom, ĂŠs mĂŠg Ăşgy is alig hĹątĂśtt valamicskĂŠt. Elmentem XM-BĂŠlĂĄhoz, aki kimutathatĂł rendellenessĂŠget nem tapasztalt. "Csak" fel kellett tĂślteni, de egĂŠszen nem vagyok nyugodt, hiszen kĂŠt ĂŠv ĂŠs nyolc hĂłnappal ezelĹtt volt legutĂłbb tĂśltve, ennyi idĹ alatt szerintem nem szabadott volna a gĂĄz ekkora rĂŠszĂŠnek elszĂśknie. Most mindenesetre szĂŠpen mĹąkĂśdik, jĂł is ebben a rekkenĹ hĹsĂŠgben.
Naplózva
zimurgy
ModerĂĄtor
KlubfĂźggĹ
Hozzászólások: 3.576
NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
:2024 Április, 18, 09:50:02
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
«
Válasz #71 Dátum:
2015 Július, 31, 13:33:22 »
Egy ideje gyanĂşs volt, hogy beteg a hĂĄtsĂł hĂd, mivel nĂŠgy szemĂŠllyel, sok csomaggal, illetve esĹ utĂĄn nyekergĹ hangot hallatott.
A kerekek szĂŠpen ĂĄlltak, rugĂłzott is rendesen, Ăgy azt gondoltam, hogy kezdeti stĂĄdiumban van, csapĂĄgycsere elegendĹ lesz.
Nos: tĂŠvedtem, nagyon.
SzerdĂĄn elmentem Kakasdra AndorĂŠkhoz, ĂŠs mĂŠg a futĂłmĹą kiszerelĂŠse utĂĄn is Ăşgy tĹąnt, hogy nem lesz komoly gond.
A szĂŠtszerelĂŠs is gyorsan ment, nem volt ĂśsszegyĂłgyulva.
A tĹągĂśrgĹk szinte eltĹąntek, az egyik csonk teljesen halott volt, a mĂĄsik kevĂŠsbĂŠ, de mĂĄr az is cserĂŠs volt.
A hĂdtesten is berĂĄgĂłdĂĄsok nyomai voltak, Ăgy minden cserĂŠs lett sajnos.
AndorĂŠk egyĂŠbkĂŠnt nagyon profik, ugyanakkor nagyon drĂĄgĂĄk is...
Naplózva
zimurgy
ModerĂĄtor
KlubfĂźggĹ
Hozzászólások: 3.576
NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
:2024 Április, 18, 09:50:02
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
«
Válasz #72 Dátum:
2015 December, 08, 07:41:38 »
Tegnap talĂĄltam egy hirdetĂŠst egy a kĂśzelben ĂĄrult tĂśrĂśtt 306-rĂłl, amiben gyĂĄri CD-s rĂĄdiĂł volt. Ugyan csak egyben akarta eladni a srĂĄc, de a rĂĄdiĂłval mĂŠgis kivĂŠtelt tett.
A kĂŠszĂźlĂŠket meglĂĄtva nem is csodĂĄltam: valaki korĂĄbban Ăşgy akarta kiszerelni, hogy az elĹlapnĂĄl kifeszegeti, Ăgy tĂśrt elĹlappal, hiĂĄnyzĂł gombbal talĂĄltam rĂĄ:
Sebaj, ugyanis mĂĄr eddig is volt kĂŠt ilyen rĂĄdiĂłm, ugyanazzal a nyĹąggel: nem mĹąkĂśdĂśtt a sajĂĄt CD-mechanikĂĄjuk, Ăgy az elĹlap ĂĄllapota nem volt fontos.
Nagynehezen az autĂł papĂrjai kĂśzt rĂĄleltĂźnk a kĂłdjĂĄra, ĂŠs remekĂźl mĹąkĂśdik minden funkciĂłja.
Az elĹlapot gyorsan ĂĄtszereltem, ĂŠs vĂŠgre teljes ĂŠrtĂŠkĹą gyĂĄri rĂĄdiĂłm van. GrĂĄtiszkĂŠnt (ĂĄltalam ismeretlen okbĂłl) a tunere sokkal ĂŠrzĂŠkenyebb, mint az eddigi ugyanilyen kĂŠszĂźlĂŠkemĂŠ: lĂŠnyegesen tĂśbb rĂĄdiĂładĂłt talĂĄl meg...
A kĂŠszĂźlĂŠk 4.000 Ft volt, ĂŠs rĂĄadĂĄskĂŠnt mĂŠg egy original S3-as kezelĂŠsi kĂśnyvet (bĂĄr nĂŠmet nyelvĹąt) is kaptam hozzĂĄ, eddig csak a letĂślthetĹ verziĂł volt meg.
Ezt lapozgatva feltĹąnt, hogy AusztriĂĄban forgalmaztĂĄk gyĂĄrilag LPG-re hangolt motorokkal is, kapcsolĂłval, mĹąszerfali visszajelzĹvel, tehĂĄt nem mĂĄrkaszerviz ĂĄltal beĂźzemelt, hanem a szalagrĂłl Ăgy legĂśrdĂźlt kivitelkĂŠnt...
Naplózva
zimurgy
ModerĂĄtor
KlubfĂźggĹ
Hozzászólások: 3.576
NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
:2024 Április, 18, 09:50:02
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
«
Válasz #73 Dátum:
2016 Január, 11, 09:53:16 »
Most semmi nem tĂśrtĂŠnt az autĂłval, de ĂŠpp' ma tĂśltĂśtte be a 15. ĂŠvĂŠt.
Majdnem pontosan 140.000 km-en ĂĄll a szĂĄmlĂĄlĂł, Ăgy bĹven tĂzezer alatti az autĂł ĂŠves ĂĄtlag-futĂĄsteljesĂtmĂŠnye.
Naplózva
zimurgy
ModerĂĄtor
KlubfĂźggĹ
Hozzászólások: 3.576
NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
:2024 Április, 18, 09:50:02
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
«
Válasz #74 Dátum:
2016 Május, 26, 08:06:35 »
Tegnap vĂŠgre kicserĂŠltettem a szĂŠlvĂŠdĹt. MĂĄr egy ĂŠve, hogy kĂśvet kaptam, ĂŠs akkora terĂźletet ĂŠrintett, hogy nem lehetett javĂtani.
Nem volt a kĂśzponti lĂĄtĂłmezĹben, de zavart, illetve mĹąszaki vizsgĂĄn sem ment volna ĂĄt.
Nem volt fillĂŠres mulatsĂĄg: kerek 30.000 Ft-ba fĂĄjt (szĂnezett, esĹĂŠrzĂŠkelĹs).
Naplózva
zimurgy
ModerĂĄtor
KlubfĂźggĹ
Hozzászólások: 3.576
NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
:2024 Április, 18, 09:50:02
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
«
Válasz #75 Dátum:
2016 Július, 15, 22:11:06 »
Ma vĂŠgre tudtam egĂŠsz nap az autĂłval foglalatoskodni. Elvittem a lĂśkhĂĄrĂtĂłt mĹąanyag-hegesztĹhĂśz, mert a koptatĂł mĂĄr nagyon oda volt, ĂŠs mĂŠg nĂŠhĂĄny mĂĄsik ponton is meg kellett erĹsĂteni.
UtĂĄna nekiĂĄlltam a mĂĄr egy ĂŠve halogatott munkĂĄnak: vĂŠgre beĂŠpĂtettem a fĂŠnyszĂłrĂłmosĂłkat.
Nem teljesen gyĂĄri megoldĂĄst akartam, mert nekem nem jĂśn be, hogy minden szĂŠlvĂŠdĹmosĂĄs alkalmĂĄval a fĂŠnyszĂłrĂłmosĂł is mĹąkĂśdik (ugyan csak bekapcsolt vilĂĄgĂtĂĄs esetĂŠn, de hĂĄt szinte mindig be van nĂĄlam kapcsolva...), Ăgy kĂźlĂśn nyomĂłgomb adja a vezĂŠrlĂŠst az idĹzĂtĹ relĂŠ szĂĄmĂĄra.
Az utasoldali lĂŠgzsĂĄk semlegesĂtĹ kapcsolĂłjĂĄnak mennie kellett, Ăgy ĂĄttettem a diagnosztikai csatlakozĂł mellĂŠ egy kis konzolra, idĂĄig elĂŠrt a vezetĂŠke is. Kikapcsolni soha nem szoktam, de ha vĂŠletlenĂźl valaha kellene, a biztosĂtĂŠktĂĄbla fedelĂŠnek levĂŠtele utĂĄn tovĂĄbbra is megoldhatĂł.
Ilyen most a kis kapcsolĂłkonzolom (fĂŠnyszĂłrĂłmosĂłgomb persze gyĂĄriban nem lĂŠtezik, ez sajĂĄt gyĂĄrtĂĄs):
ĂsszehasonlĂtĂł fotĂł a standard 4,5 literes, ĂŠs a fĂŠnyszĂłrĂłmosĂłs 6 literes tartĂĄly kĂśzti kĂźlĂśnbsĂŠgrĹl:
KĂŠsz a vezetĂŠkezĂŠs, az Ăşj tartĂĄly a helyĂŠn:
Nagy levegĹvĂŠtel...
VĂŠgigfĂşrkĂĄlva...
Alakulgat...
Egyik oldal kĂŠsz...
Teljesen kĂŠsz:
MĂźkĂśdĂŠs kĂśzben:
Naplózva
zimurgy
ModerĂĄtor
KlubfĂźggĹ
Hozzászólások: 3.576
NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
:2024 Április, 18, 09:50:02
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
«
Válasz #76 Dátum:
2017 Január, 26, 16:27:17 »
Ma volt mĹąszaki vizsgĂĄn az autĂł, most nem Ăşsztam meg aprĂłpĂŠnzbĹl.
CserĂŠsek voltak a fĂŠktĂĄrcsĂĄk, fĂŠkbetĂŠtek, hĂĄtsĂł fĂŠkpofĂĄk, kĂŠzifĂŠkkĂśtelek, alsĂł lengĹkar-szilentek.
Minden egyĂźtt 82.000 Ft-ban ĂĄllt meg.
ĂrdekessĂŠgkĂŠnt ideĂrom, hogy az Euro2-nek minĹsĂtett (valĂłjĂĄban Euro3-asnak gyĂĄrtott, de hĂĄt idehaza ez nem ĂŠrvĂŠnyesĂthetĹ...) motor milyen mĂŠrĂŠsi adatokat produkĂĄlt:
alapjĂĄrati CO: 0% (hatĂĄrĂŠrtĂŠk: 0,5%)
emelt fordulati CO: 0,02% (hatĂĄrĂŠrtĂŠk: 0,3%)
Naplózva
zimurgy
ModerĂĄtor
KlubfĂźggĹ
Hozzászólások: 3.576
NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
:2024 Április, 18, 09:50:02
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
«
Válasz #77 Dátum:
2017 Február, 03, 12:40:01 »
A mĹąszaki vizsgĂĄt kĂśvetĹen, mĂŠg aznap ĂŠrkezett meg a Peugeot vezĂŠrkĂŠpviselettĹl az igazolĂĄs, hogy a motor Euro3-as.
Ăgy megkerestem ismĂŠt az NKH-t, ahol azt javasoltĂĄk, hogy a vizsgĂĄztatĂĄst vĂŠgzĹ helyre vigyem vissza, ahol valami "korrekciĂłs dokumentumot" kell kĂŠrnem, utĂĄna irĂĄny az okmĂĄnyiroda.
Megtettem, de a vizsgĂĄztatĂĄst vĂŠgzĹ helyen ilyennel nem foglalkoznak, Ăgy vissza az NKH-hoz.
Ott kĂśzĂśltĂŠk, hogy a pdf-ben megkĂźldĂśtt igazolĂĄs kevĂŠs, kĂŠrjem meg papĂralapon is...
Tegnap megĂŠrkezett, felhĂvtam az NKH-t, hogy ma mehetek-e? Igen volt a vĂĄlasz, ĂŠs kĂśzĂśltĂŠk, hogy 1700 Ft kĂśrĂźli Ăśsszegbe fog kerĂźlni.
FelhĂvtam a figyelmĂźket arra, hogy mĂşlt hĂŠten mĂŠg ingyenesnek neveztĂŠk ezt az utĂłlagos szemlĂŠt...
Ma reggel ott kezdtem, ĂŠs mĂŠgiscsak ingyen kiĂĄllĂtottĂĄk az Ăşj adatlapot.
MeglepĹ mĂłdon nem csak a kĂśrnyezetvĂŠdelmi besorolĂĄst mĂłdosĂtottĂĄk 04-rĹl (Euro2) 06-ra (Euro3), hanem az autĂł tĂpusĂĄt mĂłdosĂtottĂĄk 306-rĂłl 7-re
. A kereskedelmi megjelĂślĂŠst pedig XR-rĹl 306 XR-re. Minimum ĂŠrdekes.
Ezeken tĂşl -szĂĄmomra felfoghatatlan okbĂłl- Ăgy 16 ĂŠv utĂĄn kiderĂtettĂŠk, hogy a motorszĂĄmnak PSAKFW karakterekkel kell kezdĹdnie, Ăgy az okmĂĄnyirodĂĄban kĂśzĂśltĂŠk, hogy majd menjek vissza az autĂł tĂśrzskĂśnyvĂŠvel, mivel a forgalmin tĂşl Ăgy mĂĄr azt is cserĂŠlni kell.
SzĂłval mozgalmas, ĂŠrdekes tĂśrtĂŠnet kerekedett belĹle.
De a lĂŠnyeg: az okmĂĄnyirodĂĄban is ingyenes volt az ĂźgyintĂŠzĂŠs, rĂĄadĂĄs bĂłnuszkĂŠnt most 5 helyett egyetlen bejegyzĂŠs van a jelenlegi forgalmi engedĂŠly ĂŠrvĂŠnyessĂŠgi rovatĂĄban, Ăgy jĂł sokĂĄra fog csak betelni.
A forgalmi belepillantva laikus most azt lĂĄtja, hogy egy Peugeot 7-es autĂłrĂłl van szĂł.
Naplózva
zimurgy
ModerĂĄtor
KlubfĂźggĹ
Hozzászólások: 3.576
NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
:2024 Április, 18, 09:50:02
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
«
Válasz #78 Dátum:
2017 Július, 19, 22:00:28 »
PĂĄr hete sajnos szĂŠtesett a vĂĄltĂłgombom.
A szĂŠp, ĂĄtbĹrĂśzĂśtt...
Szalonban rendeltem Ăşjat, nĂŠmileg ĂŠrdekes volt a tĂśrtĂŠnet: S3-hoz ĂŠs S2-hĂśz is (alvĂĄzszĂĄm alapjĂĄn) ugyanazt a kĂłdot hozza a servicebox. Ez kb. 17.000 Ft, rĂĄadĂĄsul jelenleg nem elĂŠrhetĹ, egy mĂĄsik cikkszĂĄmot ajĂĄnlanak helyette. A helyettesĂtĹ, kevĂŠsbĂŠ drĂĄga volna: kb. 14.000 Ft.
Viszont alvĂĄzszĂĄm nĂŠlkĂźl rĂĄkeresve egy harmadik cikkszĂĄmot is hoz a sb, amire azt adjĂĄk meg, hogy bĹr. Ărdekes mĂłdon ez a legkevĂŠsbĂŠ drĂĄga: 8.900 Ft.
Ez utĂłbbit rendeltem meg, ma mentem ĂŠrte.
Sokkal nehezebb, mint az eddigi vĂĄltĂłgombjaim, meg is mĂŠrtem: 26 dkg. A bĹr az persze csak bĹrnek lĂĄtszĂł akĂĄrmi, ĂĄmbĂĄr egĂŠszen elfogadhatĂł a fogĂĄsa.
Naplózva
zimurgy
ModerĂĄtor
KlubfĂźggĹ
Hozzászólások: 3.576
NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
:2024 Április, 18, 09:50:02
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
«
Válasz #79 Dátum:
2018 Április, 23, 14:38:54 »
A minap sajnos ĂźtkĂśztem egy Ĺzzel.
Alkonyodott, szembejĂśvĹ is kissĂŠ elvakĂtott, semmit nem lĂĄttam belĹle.
Szerencse a szerencsĂŠtlensĂŠgben, hogy lakott terĂźlet utĂĄn mĂŠg csak gyorsĂtottam, de Ăgy is igen nagy volt a csattanĂĄs.
ElsĹre Ăşgy tĹąnt, hogy csodĂĄval hatĂĄron mĂłdon csak a rendszĂĄmtĂĄbla-tartĂł sĂŠrĂźlt, de aztĂĄn kiderĂźlt, hogy az egyik fĂŠnyszĂłrĂłmosĂł is eltĂśrt, ĂŠs maga a lĂśkhĂĄrĂtĂł is belsĹ sĂŠrĂźlĂŠseket kapott, emiatt ide-oda mozgathatĂł a helyĂŠn.
RĂĄadĂĄsul egyik kĂśdfĂŠnyszĂłrĂłnak is eltĂśrt mindhĂĄrom tartĂłeleme.
Most lĂśkhĂĄrĂtĂłt keresek, ezt mĂĄr nem javĂttatom, ugyanis mĂĄr eddig is bugos volt, nem illeszkedett szĂŠpen.
MĂŠg a tĂŠlen szert tettem egy teljesen sĂŠrtetlen klĂmagombra. Most, a meleg idĹ beĂĄlltĂĄval cserĂŠltem csak ki a rĂŠgivel (nehogy tĂśrjĂśn egy rĂśgzĂtĹkarom), ahol az A/C felirat szĂŠlei voltak elrepedve, mĂĄr a hĂĄttĂŠrvilĂĄgĂtĂĄs fĂŠnye is kiszivĂĄrgott sĂśtĂŠtben a repedĂŠs mentĂŠn.
MĂŠg szerencse, hogy a fĹątĂŠspanel elejĂŠnek visszapattintĂĄsa utĂĄn kiprĂłbĂĄltam, hogy kapcsolja-e a klĂmĂĄt.
Ugyanis nem kapcsolt, ĂŠs nem nullĂĄrĂłl kellett Ăgy Ăşjrakezdenem, hanem csak a hĹfokszabĂĄlyzĂł elĹlapjĂĄnak a leszerelĂŠsĂŠvel.
A nem-kapcsolĂĄs oka egĂŠszen profĂĄn volt:
EbbĹl a klĂma-gombbĂłl kĂŠtfĂŠle lĂŠtezik a jelek szerint, ĂŠs amit szereztem bontĂłbĂłl (pedig a donor is manuĂĄlis klĂmĂĄs volt!) annĂĄl a panelon lĂŠvĹ kapcsolĂł "pĂśckĂŠnĂŠl" egy furat volt az ĂĄtlĂĄtszĂł betĂŠtben a nyomĂłgomb belsejĂŠben. Ăgy hiĂĄba nyomtam be a gombot, nem tudta a panelon lĂŠvĹ kapcsolĂłt benyomni.
SzerencsĂŠre ezt az ĂĄtlĂĄtszĂł betĂŠtet kĂśnnyĹą kivenni, Ăgy ĂĄtcserĂŠltem a kĂŠt gomb betĂŠtjeit, ĂŠs remekĂźl mĹąkĂśdik a kĂvĂźlrĹl sĂŠrtetlen sĂŠrtetlen A/C gombbal, (belsĹ felĂŠn a "teli" ĂĄtlĂĄtszĂł betĂŠttel).
Naplózva
zimurgy
ModerĂĄtor
KlubfĂźggĹ
Hozzászólások: 3.576
NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
:2024 Április, 18, 09:50:02
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
«
Válasz #80 Dátum:
2019 Január, 11, 10:50:38 »
Pontosan ma lett "nagykorĂş" az autĂłm: 18 ĂŠvvel ezelĹtt gyĂĄrtottĂĄk...
RĂśvidesen mĹąszaki vizsgĂĄra viszem, ĂŠs aztĂĄn fĂŠnyezĹhĂśz, elsĹsorban az Ăşj lĂśkhĂĄrĂtĂł miatt.
AmĂşgy megy szĂŠpen, remek kis autĂł.
Naplózva
zimurgy
ModerĂĄtor
KlubfĂźggĹ
Hozzászólások: 3.576
NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
:2024 Április, 18, 09:50:02
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
«
Válasz #81 Dátum:
2019 Január, 14, 20:22:03 »
Ma megvolt a mĹąszaki vizsga. Annyi volt a felkĂŠszĂtĂŠs, hogy szĂŠpen lemostam, kiporszĂvĂłztam elĹtte...
Naplózva
zimurgy
ModerĂĄtor
KlubfĂźggĹ
Hozzászólások: 3.576
NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
:2024 Április, 18, 09:50:02
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
«
Válasz #82 Dátum:
2019 Április, 02, 09:24:39 »
Feltettem a nyĂĄri kerĂŠk-szettet, illetve megjavĂtottam a hĂĄtsĂł szĂŠlvĂŠdĹ fĹątĂŠsĂŠt. A minap reggel kis fagy volt, ĂŠs dĂśbbenten tapasztaltam, hogy nem mĹąkĂśdik a fĹątĹszĂĄl. Hamar meglett a hiba: az egyik vezetĂŠk (a testelĂŠs) elĂŠgett az ĂĄtvezetĹ gumiharmonika alatt. InkĂĄbb nem toldozgattam, hanem (mivel volt otthon egy vadonatĂşj szilikon-szigetelĂŠses, megfelelĹ ĂŠrintkezĹvel ellĂĄtott vezetĂŠkem) a komplett kis vezetĂŠket cserĂŠltem. A burkolatok bontĂĄsa miatt tartott viszonylag sokĂĄig a mĹąvelet. Ha mĂĄr lent volt a burkolat, akkor kĂśrĂźlnĂŠztem, hogy van-e esetleg korrĂłziĂł. Nem lĂĄttam gyanĂşs dolgot, jĂł dolog hĂĄt, hogy gyĂĄrilag tettek ebbe az autĂłba bal dobbetĂŠtet...
Naplózva
zimurgy
ModerĂĄtor
KlubfĂźggĹ
Hozzászólások: 3.576
NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
:2024 Április, 18, 09:50:02
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
«
Válasz #83 Dátum:
2019 Április, 10, 22:00:53 »
Ma reggel egy piros lĂĄmpĂĄnĂĄl ĂĄlltam, mikor egy jĂłindulatĂş motoros bekopogott az oldalablakomon, hogy egyik fĂŠklĂĄmpĂĄm sem vilĂĄgĂt... Kedves gesztus volt tĹle, igazĂĄn ĂśrĂźltem a figyelmessĂŠgĂŠnek. KĂŠsĹ dĂŠlutĂĄn nekiestem, ĂŠs persze, hogy a nyomĂłgomb volt a hibĂĄs, mi mĂĄs.
Peugeot9 kollĂŠgĂĄnak hĂĄla, lett egy csere-nyomĂłgomb, sĹt Gabesz olyan elĹzĂŠkeny, hogy mĂŠg hĂĄzhoz is hozta a cuccot!
Ez kĂźlĂśnĂśsen jĂłl esett, mert ott ĂĄllt az autĂł leeresztett kormĂĄnyoszloppal, ĂŠs ilyen kĂŠsĹn termĂŠszetesen mĂĄr bontĂł sincs nyitva.
MĂŠg a visszarakĂĄsa sem volt egyszerĹą, kĂźlĂśnĂśsen, hogy a mĹąszerfal alatti lemezek-konzolok egyike sincs lesorjĂĄzva. Ăgy jĂłpĂĄr aprĂł horzsolĂĄssal-vĂĄgĂĄssal sikerĂźlt csak a mĹąvelet.
Lehet, hogy ha mĂĄr szĂŠt volt szerelve, akkor meg kellett volna relĂŠznem is egyĂşttal: tĂśbb, mint 100W terhelĂŠst kap ez a pici kis nyomĂłgomb. (Nekem oldalankĂŠnt 2-2 fĂŠklĂĄmpĂĄm van...)
Naplózva
zimurgy
ModerĂĄtor
KlubfĂźggĹ
Hozzászólások: 3.576
NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
:2024 Április, 18, 09:50:02
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
«
Válasz #84 Dátum:
2019 Október, 09, 20:27:30 »
Most semmi nem tĂśrtĂŠnt az autĂłval, viszont ĂŠpp' ma napra pontosan tĂz ĂŠve, hogy megvettem.
Egy excelben vezetem az Ăśsszes kĂśltsĂŠget (illetve majdnem mindent, a kĂśtelezĹ biztosĂtĂĄsokat valamiĂŠrt kifelejtettem kezdettĹl).
Ăgy egyben kissĂŠ sokkolĂłan hat:
Ăssz megtett tĂĄv. 90.450 km
Ăssz tankolĂĄs: 116 alkalom (ĂĄtlag kb. 51,5 liter/tankolĂĄs)
Ăssz benzinkĂśltsĂŠg: 2.154.516 Ft
ĂtlagfogyasztĂĄs: 6,35 liter/100 km
Szerviz-jellegĹą kiadĂĄsok (alkatrĂŠsz+munkadĂjak+extrĂĄk+mĹąszaki vizsgĂĄk+fĂŠnyezĂŠs, stb.): 1.211.000 Ft
Pedig komolyabb, nem kopĂłalkatrĂŠszre kiadott Ăśsszeg csak a 62.000 Ft-os lĂŠgzsĂĄkvezĂŠrlĹ, illetve a 117.000 Ft-os hĂĄtsĂłfutĂłmĹą-felĂşjĂtĂĄs volt.
Ezekhez kĂŠpest szinte elenyĂŠszĹ volt a 700.000 Ft-os vĂŠtelĂĄr.
Naplózva
zimurgy
ModerĂĄtor
KlubfĂźggĹ
Hozzászólások: 3.576
NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
:2024 Április, 18, 09:50:02
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
«
Válasz #85 Dátum:
2020 Október, 16, 10:54:08 »
MĂĄr rĂŠg Ărtam ide, pedig igencsak voltak tĂśrtĂŠnĂŠsek az autĂłmmal. Most pĂłtolomâŚ
A tĂŠl vĂŠgĂŠtĹl erĹsen kezdett az autĂł alatt olajtĂłcsa gyĹąlni, de pontosan nem bĂrtam beazonosĂtani: sok minden olajban Ăşszott⌠Ezen tĂşl 85-95 km/h kĂśzĂśtti sebessĂŠgtartomĂĄnyban csĂşnyĂĄn rĂĄzott is az autĂł.
KicserĂŠltem a szelepfedĂŠl-tĂśmĂtĂŠst, de nem vĂĄltozott a helyzet. Elvittem az autĂłt szerelĹhĂśz, ĂŠs nagygenerĂĄlt javasolt.
CserĂŠltettem fĹtengely-szimmeringet, vezĂŠrtengely-szimmeringet, fĂŠltengelyekĂŠt csakĂşgy.
Ăj Valeo kupplung-szettet is beĂŠpĂtettek, lett hengerfej is sĂkoltatva gĂŠpmĹąhelyben. Ăşj vezĂŠrlĂŠst is kapott az autĂł, Ăşj elsĹ lengĂŠscsillapĂtĂłkat is beĂŠpĂttettem, a toronycsapĂĄgyak is cserĂŠlve lettek. A gyĂşjtĂłgyertyĂĄk is Ăşjak, a szĂvĂłsor-tĂśmĂtĂŠs is, a hengerfejcsavarok ĂŠs a hengerfej-tĂśmĂtĂŠs szintĂşgy. Kapott az autĂł Ăşj stabpĂĄlcĂĄkat, ĂŠs jobb oldali fĂŠltengely tĂĄmasztĂłcsapĂĄgyat is.
AlkatrĂŠszre elment Ăgy 195.000 Ft, plusz mĂŠg munkadĂjra tovĂĄbbi 132000 FtâŚ
A motor hatĂĄrozottan jobb lett, a tengelykapcsolĂł is szĂŠpen, puhĂĄn mĹąkĂśdĂśtt, csakhogy az olaj folyt tovĂĄbbra is, ĂŠs rĂĄzott az autĂł, ugyanĂşgy, mint elĹtte⌠âš
Ekkor jĂśtt segĂtsĂŠgemre Sohadani, aki ingyen dolgozott nekem!!! RĂĄadĂĄsul a sajĂĄt bontott fĂŠltengelyeit is felajĂĄnlotta tesztelĂŠsre, ĂŠs mivel a sejtĂŠse beigazolĂłdott, hogy azok miatt rĂĄzott az autĂł, a teszt utĂĄn az original fĂŠltengelyeket is beĂŠpĂtette, melyeket vittem magammal hozzĂĄ, de a tesztelĂŠs utĂĄn ĂŠpĂtette csak be Ĺket.
Az alkatrĂŠszek Ăşjabb 45.000 Ft-ba kerĂźltek, ĂŠs Dani arra is pillanatok alatt rĂĄjĂśtt, hogy az olajfolyĂĄs oka egy repedt olajnyomĂĄs-gomba. Ezt egy 1.700 Ft-os alkatrĂŠsz cserĂŠjĂŠvel mĂĄr magam orvosoltam.
Nagyon jĂł lett az autĂł vĂŠgre, jĂł sok kĂśltsĂŠggelâŚ
MĂĄjusban mĂŠg egy 22.000 Ft-os akkumulĂĄtor-csere tĂśrtĂŠnt.
JĂşlius kĂśzepĂŠn aztĂĄn jĂśtt a krach, egy Mercedes ĂĄttolt egy keresztezĹdĂŠsen, az autĂłm gazdasĂĄgi totĂĄlkĂĄros lett. âš
HĂĄrom hĂłnapig tartott a kĂĄlvĂĄriĂĄm. ElĹszĂśr a kĂĄrokozĂł fĂŠl nem akarta elismerni a felelĹssĂŠgĂŠt, aztĂĄn kĂŠt hĂłnap utĂĄn mĂŠgiscsak megtette, a biztosĂtĂł 244.000 Ft-ot utalt.
Sajnos csak a harmadik bontott csomagtĂŠrajtĂł vĂĄlt be, ott is sok idĹ elment, a karosszĂŠrialakatosra, ĂŠs a fĂŠnyezĹre vĂĄrakozĂĄssal szintĂŠn, Ăgy csaknem hĂĄrom hĂłnapig autĂł nĂŠlkĂźl voltam.
CserĂŠlni kellett a csomagtĂŠrajtĂłt ĂŠs a lĂśkhĂĄrĂtĂłt, valamint hĂşzatĂłpadon kellett a deformĂĄlt karosszĂŠria-rĂŠszeket az eredeti helyzetbe visszaĂĄllĂtani.
AlkatrĂŠsz+munkadĂj+utazgatĂĄsok ĂśsszkĂśltsĂŠge nagyjĂĄbĂłl 284.000 Ft-ra jĂśtt ki, ez 40.000 Ft-tal tĂśbb, mint amit a biztosĂtĂłtĂłl kaptam, de ebben a kĂśltsĂŠgben benne van mĂŠg egy elsĹ lĂśkhĂĄrĂtĂł fĂŠnyezĂŠse ĂŠs felszerelĂŠse is, amelyet mĂŠg a tavalyi Ĺz-balesetem miatt akartam mĂĄr egy ideje megejteni. TehĂĄt szinte pontosan annyit fizetett a biztosĂtĂł, mint amibe az autĂł kijavĂttatĂĄsa kerĂźlt. Persze azt, hogy hĂĄrom hĂłnapig nem volt autĂłm, ĂŠs hogy mennyi idĹm rĂĄment, azt nem szĂĄmoltam beleâŚ
Naplózva
zimurgy
ModerĂĄtor
KlubfĂźggĹ
Hozzászólások: 3.576
NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
:2024 Április, 18, 09:50:02
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
«
Válasz #86 Dátum:
2021 Január, 11, 10:47:35 »
A mai napon lett pontosan hĂşsz ĂŠves az autĂłm (ĂĄmbĂĄr az elsĹ forgalomba helyezĂŠs az majd csak mĂĄrciusban ĂŠri el ezt a kerek szĂĄmot), Ăgy mĂĄtĂłl ĂŠn is a youngtimeresek tĂĄborĂĄhoz tartozom...
Naplózva
zimurgy
ModerĂĄtor
KlubfĂźggĹ
Hozzászólások: 3.576
NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
:2024 Április, 18, 09:50:02
Re:zimurgy 2001 1.4 XR
«
Válasz #87 Dátum:
2021 Január, 23, 20:41:49 »
Tegnap megvolt a mĹąszaki vizsga ismĂŠt. Kellett kĂŠt flexibilis fĂŠkcsĹ, ĂŠs egy jobbb oldali talpas gĂśmbfej. Ha mĂĄr megbontottĂĄk, akkor az teljes mennyisĂŠgĹą fĂŠkfolyadĂŠkot is kicserĂŠltettem. ĂsszessĂŠgĂŠben nem sok minden kellett a sikeres vizsgĂĄhoz.
Naplózva
Nyomtatás
Oldalak:
1
[
2
]
Fel
« előző
következő »
Peugeot 306 Klub - Az Első Magyar Peugeot 306 Klub
»
Blog
»
SajĂĄt kocsink tĂśrtĂŠnete
»
Téma:
zimurgy 2001 1.4 XR