Blog > Saját kocsink története

zimurgy 2001 1.4 XR

<< < (18/18)

zimurgy:
Már rég írtam ide, pedig igencsak voltak történések az autómmal. Most pótolom…
A tél végétől erősen kezdett az autó alatt olajtócsa gyűlni, de pontosan nem bírtam beazonosítani: sok minden olajban úszott… Ezen túl 85-95 km/h közötti sebességtartományban csúnyán rázott is az autó.
Kicseréltem a szelepfedél-tömítést, de nem változott a helyzet. Elvittem az autót szerelőhöz, és nagygenerált javasolt.
Cseréltettem főtengely-szimmeringet, vezértengely-szimmeringet, féltengelyekét csakúgy.
Új Valeo kupplung-szettet is beépítettek, lett hengerfej is síkoltatva gépműhelyben. új vezérlést is kapott az autó, új első lengéscsillapítókat is beépíttettem, a toronycsapágyak is cserélve lettek. A gyújtógyertyák is újak, a szívósor-tömítés is, a hengerfejcsavarok és a hengerfej-tömítés szintúgy. Kapott az autó új stabpálcákat, és jobb oldali féltengely támasztócsapágyat is.
Alkatrészre elment így 195.000 Ft, plusz még munkadíjra további 132000 Ft…
A motor határozottan jobb lett, a tengelykapcsoló is szépen, puhán működött, csakhogy az olaj folyt továbbra is, és rázott az autó, ugyanúgy, mint előtte… ☹
Ekkor jött segítségemre Sohadani, aki ingyen dolgozott nekem!!! Ráadásul a saját bontott féltengelyeit is felajánlotta tesztelésre, és mivel a sejtése beigazolódott, hogy azok miatt rázott az autó, a teszt után az original féltengelyeket is beépítette, melyeket vittem magammal hozzá, de a tesztelés után építette csak be őket.
Az alkatrészek újabb 45.000 Ft-ba kerültek, és Dani arra is pillanatok alatt rájött, hogy az olajfolyás oka egy repedt olajnyomás-gomba. Ezt egy 1.700 Ft-os alkatrész cseréjével már magam orvosoltam.
Nagyon jó lett az autó végre, jó sok költséggel…

Májusban még egy 22.000 Ft-os akkumulátor-csere történt.

Július közepén aztán jött a krach, egy Mercedes áttolt egy kereszteződésen, az autóm gazdasági totálkáros lett. ☹
Három hónapig tartott a kálváriám. Először a károkozó fél nem akarta elismerni a felelősségét, aztán két hónap után mégiscsak megtette, a biztosító 244.000 Ft-ot utalt.
Sajnos csak a harmadik bontott csomagtérajtó vált be, ott is sok idő elment, a karosszérialakatosra, és a fényezőre várakozással szintén, így csaknem három hónapig autó nélkül voltam.
Cserélni kellett a csomagtérajtót és a lökhárítót, valamint húzatópadon kellett a deformált karosszéria-részeket az eredeti helyzetbe visszaállítani.
Alkatrész+munkadíj+utazgatások összköltsége nagyjából 284.000 Ft-ra jött ki, ez 40.000 Ft-tal több, mint amit a biztosítótól kaptam, de ebben a költségben benne van még egy első lökhárító fényezése és felszerelése is, amelyet még a tavalyi őz-balesetem miatt akartam már egy ideje megejteni. Tehát szinte pontosan annyit fizetett a biztosító, mint amibe az autó kijavíttatása került. Persze azt, hogy három hónapig nem volt autóm, és hogy mennyi időm ráment, azt nem számoltam bele…

zimurgy:
A mai napon lett pontosan húsz éves az autóm (ámbár az első forgalomba helyezés az majd csak márciusban éri el ezt a kerek számot), így mától én is a youngtimeresek táborához tartozom...

zimurgy:
Tegnap megvolt a műszaki vizsga ismét. Kellett két flexibilis fékcső, és egy jobbb oldali talpas gömbfej. Ha már megbontották, akkor az teljes mennyiségű fékfolyadékot is kicseréltettem. Összességében nem sok minden kellett a sikeres vizsgához.

Navigáció

[0] Üzenetek főoldala

[*] Előző oldal