Blog > Saját kocsink története

zimurgy 2001 1.4 XR

<< < (2/18) > >>

zimurgy:
Dakar jóvoltából (1000 hála!) sikerült jutányos áron (20.000 Ft) egy garnitúra Topaze-felnit vennem, pénteken hozta is a talira őket. :)
Az állapotuk sajnos nagyon siralmas volt, de legalább nem ütnek, ezt Daki megvizsgálta.
Íme egy fotó az eredeti állapotról (és ennél volt még csúnyább felni is):


Ma sikerült a homokfúvást megcsináltatnom (3.000 Ft + 2 liter bor / garnitúra):


Élőben még én sem láttam, de fotókon egészen meggyőzőnek tűnnek...

Most valami helyet kellene még találnom, ahol szinterezést vállalnak, ha nem jön össze, akkor festés lesz a dologból. Sajnos sürgős, lassan fel kellene tenni a téli gumikat...
Módosítva: 1970 Január, 01, 00:59:59 Ma végre kiszereltem a műszeregységet.
Nagyon kíváncsi voltam, hogy mi is lehet oldallégzsák-ügyben.
Nos: izzó nem volt bent, de szerintem soha nem is volt:

Kivettem egy szomszédos izzót (a fotón a bal alsó), és ilyen a nyoma a kivett foglalatnak:

A műszeregységen a "maszkot" átcseréltem S2-es feketére, de sajnos a mutatókat nem bírtam levenni (húztam felfele, mint a güzü), pedig a Robtól tanult villás módszerrel próbáltam őket lefeszíteni. Tönkretenni nem akartam, így egyelőre maradtak sajnos a fehér mutatók. (Szerintem S2-es narancssárga mutatókkal az igazi.)
Volt egy hibás háttérvilágítás-izzóm, azt kicseréltem, és nagy meglepetésemre a fordulatszámmérő középpontja mögötti foglalatban egyáltalán nem volt izzó, sőt korábban sem... Pedig az is nagyon háttérvilágításnak tűnik. Sajnos nem volt nálam semmi, amivel leellenőrizhettem volna, így oda is tettem egy izzót (biztos, ami biztos), és a középső oldallégzsák-visszajelzőhöz is, de ez utóbbi (várakozásomnak megfelelően) szerencsére egyáltalán nem világít, így végre megnyugodtam oldallégzsák-ügyben.

zimurgy:
Még csak ma jutottam el odáig, hogy fogyasztást is tudtam mérni, holott csaknem egy hónapja megvettük már az autót (bár az meg most kicsit hihetetlennek tűnik, hogy a vásárlás napján kellett a klímát használni...).
Szóval az első tankoláskor első kattanásig telitankoltam, és ma ismét ugyanúgy, sőt ugyanazon a kúton is.
Jól kicentiztem, mivel 59,89 litert bele tudtam tolni, és még csak tartalék benzin sem volt nálam. :)
A napi számlálóm 938,9 km-t mutatott, így sejtettem már, hogy egészen elfogadható értéket fogok kapni. Ez 6,38 liter/100 km. Így ősz végén szerintem egészen korrekt érték, főleg, hogy nem gyári méretű gumik vannak fent, hanem "szekérkerekek" (195/55 R15). Remélem, hogy majd a 185-ös gumikkal ez még némileg mérséklődni fog.

zimurgy:
A múlt hét végére elkészült a Topaze-garnitúra fényezése is. Szépen dolgozott a fényező, bár nem kimondottan olcsón. 20000 Ft volt mindösszesen.
ilyen lett:

A középső kupakok közül egyik törött, hiányos és repedt volt:

Műanyaghegesztéssel orvosoltuk,

 a festés után már csak közelről látszik, hogy melyik is a javított:

Az első lökhárító tartója, ami a fehér korongra csúszik rá, teljesen ripityára volt törve, emiatt állt csálén az első lökös. Szerencsére az autóhoz adtak egy bontott csúszkát ahol vettem, így szombaton ez is cserélődött végre:

A bal ködlámpa egyik füle törött volt, itt is a műanyaghegesztés segített:

Ha már lent volt a lökhárító, akkor mindkét ködlámpa kapott új izzókat. Osram Allseason 55W-os, +30%-os, sárgás fényű izzókat tettem be, ami a kedvencem már régóta. Ködfényszóróba szerintem ez a nyerő. Maximálisra állítottam a ködlámpák magasságát, így már _nagyon_ meggyőzően világít.  :)
Igaza volt Tibcsinek: az S3-as ködlámpa többet tud, mint az S2-es...

A bal oldali fényszóró alsó tartófüle letört, sőt hiányzott is. Így lemezzel lett rögzítve. végre be tudtam állítani a fényszórókat.


Módosítva: 1970 Január, 01, 00:59:59 Tegnap végre felkerültek a téligumik is.
GoodYear UG7+ lett, 185/65 R14 méretű.
Sajnos a 266-os fékek kicsit nagyok a Topaze felnikhez, ugyanis a kiegyensúlyozó tömegek beleértek a fékbe. A gumis srác ekkor levette újra a kerekeket, és keresett extra keskeny kiegyensúlyozó tömegeket, majd újra centírozta a két első kereket. Így sincs egészen 1mm hely a súlyok és a fék között, de talán jó lesz... Felkalapált súlyokat nem akartam semmiképp.

zimurgy:
Ma sikerült megoldanom a pollenszűrőt.
Sajnos hiába volt remek megoldásom az S2-ből, az S3-ason más a levegő bevezetése, komplikáltabb a konyhai páraelszívó-betétet ráapplikálni.
Végülis azt a megoldást választottam, hogy ahova lehetett, apró furatokat készítettem a kereten körben, majd 0,35-ös egyeres rézhuzallal rögzítettem a szorosan rásimított szűrőt.
Nem szép, az biztos, de remélhetőleg nem fog tudni szűretlen levegőt átengedni.


zimurgy:
Nem éppen az autó, de mégiscsak ide kapcsolódik: Ma sikerült a közelben egy garázst vennünk.
Már nagyon hiányzott...
Nem valami nagy, de van bent áram, és van egy relatíve nagy padlása is. Kár, hogy akna az nincs.
Végre ismét bütykölgethetek,:) csak egy satupadot kell még hamarjában valahonnét szereznem...

Navigáció

[0] Üzenetek főoldala

[#] Következő oldal

[*] Előző oldal