Blog > Saját kocsink története

zimurgy 2001 1.4 XR

(1/16) > >>

zimurgy:
2009.10.09-én végre ismét sikerült egy 306-ot vennem... ;)
Sok rágódás, keresgélés után, kompromisszumok árán jött össze.
Minél fiatalabbat szerettünk volna, így nem volt reális esélye, hogy szép állapotú S3-as 1.6-os háromajtóst találjunk...
A sok kombi és sedan közt nagyritkán találni csapotthátúakat, így végül megelégedtünk egy szép kis ötajtóssal, aminek a motorja is csak 1.4-es.

Reménység szerint valós a 89.000 km-es futásteljesítménye, a belső nagyon kulturált.
Kívül már árnyaltabb a kép: a lökhárítók, a motorházfedél, a bal első sárvédő, és mindkét oldalon a hátulja már újrafényezést kapott.
A fényezés a műanyagokon helyenként repedezett, kis sérülések is vannak, így a fényező elkerülhetetlen lesz.

2009.10.13:
Végre megvan az eredetiségvizsgálat, a forgalomba visszahelyezés, és az átírás is, szabad autóznom ;)
"Csekély" 53.480 Ft volt e három. :(

Este feltettük a motorházfedélre a belső hang-és hőszigetelő burkolatot.
Sajnos az S1-es burkolat csak az S2-re ment fel simán, az S3-on a legtöbb bolha helye másutt van.
Nem lett olyan szép, mint az S2-n, de persze még majd valamit finomítok rajt. Így is sokkal szebb, mint nélküle.

A hátsó ablaktörlőlapát ramaty állapotban volt: kapott 55 cm-es új lapátot, ez olyan hosszú, hogy még a harmadik féklámpa előtt is töröl valamelyest...

Másra nem maradt ma időm, pedig egy táskányi cucc várja, hogy beépítsem... ;)


zimurgy:
Szabadidőm semmi, így ma ebédszünetben szaladtam ki a parkolóba a műszerfali fényerőszabályozó rheosztátot betenni.
Így könnyű volt: A régi S2-es XN-emmel ellentétben itt be volt kábelezve, csak vakdugó ki, csati le, potit rá, és már van is végre fényerőszabályzóm. :)
Az meglepett, hogy a fényszórómagasságállító potijának (ellentétben az S2-vel) van háttérvilágítása. A régi potimnál nincs erre lehetőség, de kábelezés sincs az új autóban az esetleges háttérvilágításhoz. Így sajna most csak egyik szimbólum világít a sötétben.


Utána megigazgattam a motorházfedél belső burkolatát: 1-2 patentot át kellett helyeznem máshová, de végre egészen tűrhetően áll:


Kíváncsiságból kiemeltem a gyári rádiót is.
Meglepődtem, mert a kormánytávvezérlőtől mindössze 2 (!) szál vezeték jön a rádióba, holott már volt a kezemben S2-es kormánytávvzérlő, ami 5 vezetékes volt (a 4-állású joystick esetén az tűnik csak normális dolognak nekem...) A kormánytávvezérlő márpedig működik szépen...
Van még egy csati 8 vezetékkel, de az külön van bandázsolva, és megy a hátsó ülések alá mind a 8 vezeték. Tehát elvileg ez csak a CD-tár kábelezése lehet.

Sajna CD-tár persze nincs, illetve a rádión utalást sem láttam arra, hogy CD-tárat vezérelne... Így hát más készülékhz lett kábelezve.

zimurgy:
Kicseréltem az utasoldali napellenzőt fedlaposra:

zimurgy:
Ma megint volt egy kevés szabadidőm...
Felszereltem a csomagtérhez a védőburkolatot:

Kicseréltem a gyári ajtóhangszórókat MacAudio-ra:

Szerencsére ezen az autón van helye a csipogónak is, illetve be is kábelezték előre. Ott nincs gyárilag hangszóró, de sebaj: úgyis hulladék minőségű lenne... Így most rejtve vannak végre a szintén MacAudio csipogók is.

Nagyon határozottan javult a hangzás :)
Mára ennyi fért bele...

zimurgy:
Ma ismét finomítgattam az autót...

Először is lecseréltem az olajat (Q7000), olajszűrőt, levegőszűrőt.
Hálás köszönet Cirmynek a jutányos árakért.
Lehet, hogy még nem kellett volna, mert még meglehetősen egészséges színe volt az olajnak. De nem tudtam, hogy az előző tulaj mikor cserélte legutóbb, és hogy mi is volt benne. Nálam kizárólag csak a Total jöhet szóba.

Utána kicsit okosítottam az olvasólámpát: kapott tükröt, és 5 helyett 6W-os izzót. Kicsit jobb lett a fénye így.


Aztán az elakadásjelző kapcsolóját kicseréltem S2-esre (nekem nem tetszik a piros gomb).


Utána átcseréltem a sebességváltó gombját is S2-esre, az ezüstszínű fedlap nem tetszett, meg hideg is.


Beépítettem végre az "okosított" hátsó lámpákat.
helyzetjelző:

ködzáró:

féklámpa:


Kezd nekem tetsző lenni az autó... ;)

Módosítva: 1970 Január, 01, 00:59:59 Tegnap sikerült a régi autómból kimentett automata-ablakemelő áramkört hozzáilleszteni az S3-as tükörállítós kapcsolóhoz, így ma már csak be kellett építeni.
Végre automata lett a vezetőoldalról mindkét első ablak.

Navigáció

[0] Üzenetek főoldala

[#] Következő oldal