Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Főoldal
Frum
Súgó
Keresés
Naptár
Galéria
Bejelentkezés
Regisztráció
Peugeot 306 Klub - Az Első Magyar Peugeot 306 Klub
»
Blog
»
SajĂĄt kocsink tĂśrtĂŠnete
»
Téma:
Uwel - 306XT 94" fosbarna dejĂł :)
« előző
következő »
Nyomtatás
Oldalak: [
1
]
Le
Szerző
Téma: Uwel - 306XT 94" fosbarna dejĂł :) (Megtekintve 2898 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
uwel
Vendég
Uwel - 306XT 94" fosbarna dejĂł :)
«
Dátum:
2009 Június, 09, 23:10:21 »
HĂĄt eljĂśtt hogy ĂŠn is kiĂrom magambĂłl szeretett autĂłm eddigi tĂśrtĂŠnetĂŠt.
MĂŠg valamikor asszem februĂĄrban hoztam el a masinĂĄt rossz fĹątĹmotorral ĂŠs enyhe beĂĄzĂĄssal.
Az elsĹ dolgom volt a fĹątĂŠs javĂtĂĄsa, hisz tĂŠlen azĂŠ hideg van
Kiszedtem a motor meg volt szorulva nagyon, hiba elhĂĄrĂtva 12 V tĂĄpfesz utĂĄn pĂśrgĂśtt mint a veszedelem.
Este 7 ra sĂśtĂŠt, havazĂĄs. Motor vissza, kapcsol, ĂśrĂśm az arcomon hogy dejĂł meleg lesz holnap reggel
aztĂĄn semmi. Ăsszes bizti ki vissza egyik se volt rossz. Mondom akkor a kocsi nyert feladom.
ZĂĄrnĂĄm be, kĂśzponti zĂĄrĂłgomb megnyom reakciĂł NULLA. JAJJADEJĂ, ĂśrĂśm bĂłdottĂĄ.
Ez a nap nem volt sikeres. Sebaj.
JĂśn a hĂŠtvĂŠge nah majd akkor.
Kocsi belseje megbont, mĂŠrĂŠs itt ott tĂĄpfesz sehol. AztĂĄn kiszĂşrtam valami kis szart a fĹątĹmotor felett. Nagynehezen kibĂĄnyĂĄsztam
bentrĹl (ekkor mĂŠg nem tudtam hogy kivĹąlrĹl megbontva 5 perc, ezvan tanul az ember), ĂŠs JĂĂĂĂ a hĹbizti eldurrant.
Kapott egy jĂł kis rĂśvidzĂĄrat a hĹbizti helyett ĂŠs mĂĄr tolta is az arcomba a poros bĂźdĂśs meleg.
De ahol bĂźdĂśs van ott meleg is, ĂŠs elsĹdlegesen a meleg volt a lĂŠnyeg.
AztĂĄn jĂśtt az enyhĂźlĂŠs olvadĂĄs esĹ. Kocsi meg csak ĂĄzott.
SzĂŠtbontottam az egĂŠsz belsejĂŠt kiszĂĄrĂtottam, kitakarĂtottam, egy hĂŠtig egy ĂźlĂŠssel jĂĄrtam, kerestem a beĂĄzĂĄs helyĂŠt.
NemtalĂĄltam. AjtĂłszigetelĂŠsek lebontva, rendbeszedve, ajtĂłfelett kivĂźl gumi rendbehozva visszaragasztva (ugyanis az a fĂŠmsĂn elrohadt itt ott).
MĂŠg mindig ĂĄzik a beste. AztĂĄn jĂśtt a fĂźles itt a fĂłrumon hogy ajtĂł burkolat alatt a ,,szigetelĂŠs,, nem e rossz.
Kezdett jĂĄrni az agyam melĂłbĂłl haza, egybĹl nekiestem lebontani, ĂŠs lĂĄss csodĂĄt egy ĂśklĂśmnyi luk fogadott.
Tesa szalag beragaszt mindenhol Ăśsszes ajtĂł ellenĹriz rendbehoz. NemĂĄzik, dejóóóó.
BelsĹ kĂĄrpitokat Venis szĂĄraz kĂĄrpittisztĂtĂłval kipucol, csillog villog, ĂŠs mehetett is Ăśssze.
KĂśzponti mĂŠg mindig nem ment de meleg volt bent, a vĂz kint, ĂŠs tisztasĂĄg.
VasĂĄrnap teletankoltam, hĂŠtfĹn innnyektortisztĂtĂł lĂśtyi, ĂŠs egy Ăşj H4 es izzĂł mert megĂŠrdemli a jĂĄrgĂĄny.
Nah jĂśtt a kedd, kezem eltĂśrtem, sebaj ebcsont beforr. Nahde jĂśtt a csĂźtĂśrtĂśk mikoris megcsĂłkoltam egy Mazda kisbusz
hĂĄtuljĂĄt. TĂśrĂśtt kĂŠz tĂśrĂśtt autĂł, ĂGYISKELL. KĂŠtsĂŠgbe nemestĂźnk, Apu gyere me ez nem megy haza. Apu jĂśtt kĂśtelet nemhozott.
AztĂĄn hazazavartam a kellĂŠkĂŠrt, majd vonatatĂĄs haza, persze elĹtte a kĂŠksĂĄrga szakszerĹąen tĂśrtĂśtt kĂŠzzel kitĂśltve ugyanis a
kĂĄrosult kettĹig nemlĂĄtott szemĂźveg nĂŠlkĂźl. HĂĄla ĂŠgnek emberĂźnknek nem lett baja bĂĄr a nyaka tuti fĂĄj vagy egy hĂłnapig,
orrvĂŠrzĂŠsem meg hamar abba maradt. Ăs nem nem a tĂśrĂśtt kĂŠz volt itt a baj hanem hogy elbambultam. SzarĂźgy, bennevan.
Haverom 80ĂĄl aludt el a nullĂĄson (ekkor ĂŠn is aludtam hĂĄtul, biztos megirigyelte:))) a 18 as kilomĂŠter tĂĄblĂĄt kicsit megkoccoltuk majd a
Vento szlĂĄjdolt is a betonkordonon. Mindenki megĂşszta.
Nah vissza....
Szal vĂŠgre kĂŠsz a kocsi - kĂśzpontit leszĂĄmĂtva - tele a tank, azt ĂśsszetĂśrĂśm.
KĂśvetkezĹ hĂŠt elejĂŠn tĂśrĂśtt kĂŠzzel elkezdtem a munkĂĄlatokat. SzĂŠtbontottam, ami nemkellett kuk.
Jobb nyĂşlvĂĄny meg megrogyott, de szerencsĂŠre csak egy pĂśttyet, 5000 ft leszurkolĂĄsĂĄt kĂśvetĹen kĂŠsz is lett.
Lakatosmunka kĂŠsz jĂśhetnek az alkatrĂŠszek.
HĂĄt ugye minden nyomorult a kocsi elejĂŠt tĂśri, Ăgy bontott alkatrĂŠsz elĂŠg kevĂŠs ĂĄllt rendelkezĂŠsre, ami volt jobbos lĂĄmpa,
talĂĄn lĂśkĂśs, motorhĂĄz, se hĹątĹ se semmi ĂŠrtelmes ĂĄron ĂŠs tĂĄvolsĂĄgra.
Nah akkor jĂśhet a kĂśzeli autĂł alkatrĂŠszes. LĂĄmpa ~6800 index ~2300 zĂĄrhĂd ~7000 motorhĂĄz 23000.
Folyt kĂśv.
Naplózva
uwel
Vendég
Re: Uwel - 306XT 94" fosbarna dejĂł :)
«
Válasz #1 Dátum:
2009 Június, 09, 23:49:33 »
NahszĂłval gyorsvoltam.......
JĂśtt a hĹątĹkeresgĂŠlĂŠs merugye az boltbĂłl vagy 60000.
RĂĄtalĂĄltam itt a fĂłrumon az emberemre alias Robert777.
CsĂźtĂśrtĂśk volt, vasĂĄrnap ment ki kocsiĂŠr AusztriĂĄba, hazafelĂŠ hĂvott is hogy ****a a hĹątĹ csak ez a kisebb fajta.
Mondom jĂł lesz az vĂŠgĂźl is nem AfrikĂĄba vagyunk. VasĂĄrnap ki is szedte 7 fĹ posta, kedden mĂĄr itt is volt egy
beszarĂĄs de krva jĂł ĂĄllapotĂş hĹątĹ. Mintha Ăşj lett volna - aztĂĄn lehet az is volt azon a kocsin
.
ĂrĂśm volt, korrekt ĂĄron, nagyon jĂł hĹątĹt kaptam. (THX mĂŠgegyszer)
NahszĂłval, megvan minden dobjuk Ăśssze. Sajna nekem idĹm nem volt mer sokĂĄig melĂłzok, de Apu aki hazahĂşzott
24 72 be dolgozik Ăgy ideje bĹven akadt, szaktudĂĄsa pedig hatĂĄrtalan ĂŠs nagyon jĂłl megcsinĂĄl mindent, Ăgy bĂĄtran rĂĄbĂztam
DĂŠlutĂĄnra mĂĄr zĂśrgĂśtt is vĂŠgre a masina.
HazaĂŠrtem azt kĂźldtem is neki, 2 hĂŠt ĂĄllĂĄs utĂĄn jĂĄrt ez neki.
LĂśkĂśs hĂjĂĄn a levegĹ visĂt a felcsavarozott rendszĂĄm tĂĄblĂĄn, de legalĂĄbb a vadakat elĹązi ĂŠs nem ugrik be egy Ĺz a szĂŠlvĂŠdĹn
ApropĂł szĂŠlvĂŠdĹ......
AblaktĂśrlĹ szerelĂŠs kĂśvetkezett, kiszedtem kitakarĂtottam a motort, meg kapott olajat az egĂŠsz.
Jajj de jĂł ez is letudva, mehet is vissza, de hĂĄt miĂŠrt is ne a pĂŠnz Ăşgyis felvet a vĂĄlsĂĄg kellĹs kĂśzepĂŠn, csak odaĂźtĂśttem a szĂŠlvĂŠdĹ
szĂŠlĂŠnek a szerkezetet - nah jĂł odavĂĄgtam de nem oda cĂŠloztam az okĂĄt meg inkĂĄbb hagyjuk
.
Kicsit idegesek lettĂźnk de Ăşgyis karcos volt az Ăźveg mĂĄr. HĂŠtfĹn telefon 15500ĂŠr van szĂŠlvĂŠdĹ, gyĂĄri zĂśld - ekkor tudtam meg hogy zĂśld szĂnĹą a
szĂŠlvĂŠdĹm, mĂĄrmegĂŠrte
- ĂŠs 7800ĂŠr beteszik. szerdĂĄn vihetem dĂŠlutĂĄn kĂŠsz. Ăgy is lett, jĂł munkĂĄt is vĂŠgeztek a mesteremberek.
Teltek a napok, mire egyik hĂŠtvĂŠgĂŠn nekilĂĄttam ĂŠs az elektromos kĂĄbeleket a kormĂĄny alatt meg Ăşgy amerre jĂĄrtam Ăşjraforrasztottam
normĂĄlisan leszigeteltem, mire egyszer csak a szemem sarkĂĄban a riasztĂł visszajelzĹje ĂŠrdekesen felvillant.
Hmmm, mondom minek kĂśszĂśnhetĹ ez a fĂŠnyĂĄradat. HĂĄt csak rĂĄnyomtam a bezĂĄrĂł gombra ĂŠs lĂĄss csodĂĄt mĹąkĂśdĂśtt a kĂśzponti.
JipĂĂĂĂĂĂĂ. Hogy mi lehetett a baja arrĂłl a mai napig fogalmam sincs mert amit Ăşjraforrasztottam vagyis az Ăśsszetekert kĂĄbeleket leforrasztottam
jĂłl ĂŠrintkeztek. De hĂĄt Ăşgy fest kellett neki ez a plusz komfortĂŠrzet
Nah mĂĄsszunk be alĂĄ mi is van ott, HĂĄt egy szĂŠtfoszlott tartĂłbak. Megrendeltem persze nagy jĂśtt, Citroen tĂpus alatt viszont megtalĂĄltam
ami nekem kell. A benne lĂŠvĹt 2 Ăłra munkĂĄval sikerĂźlt kivĂŠsnem, ugyanis semmi kedvem nem volt szĂŠtszedni ott a dolgokat.
TennĂŠm be az Ăşjat, mikor is lĂĄtom mint emlĂtettem hogy ez nagy. TolĂłmĂŠrĹ elĹ, mĂŠgis mennyivel nagyobb, hĂĄt 5 mm volt az eltĂŠrĂŠs.
Fizikai tanulmĂĄnyaimra visszaemlĂŠkezve van a hĹtĂĄgulĂĄs, de semmilyen kĂŠpletbe nem tudtam behelyettesĂteni amiben 5 mm-t ĂśsszĂŠbb
menne az anyag, ekkor rendeltem meg a kisebbet.
KĂŠt napra rĂĄ megint be alĂĄ persze ez sem akart bemenni mert ez 5 tizeddel nagyobb volt. ĂtĂśgettem feszĂtettem nyomtam befele de semmi.
ElĹkerĂźlt egy reszelĹ, csinĂĄlunk neki egy kis megvezetĂŠst azzal hogy lereszelem a szĂŠlĂŠt. MegtĂśrtĂŠnt de nem ment be.
Ajjaj kezd este lenni, jĂśjjĂśn aminek jĂśnnie kell, elĹ a flex Kapott az anyag rendesen, de csak nem fĂŠrt be. Vissza a satuhoz kap mĂŠg a
mocsok ha ennyi nem volt elĂŠg. Persze a sima henger formĂĄjĂĄt elveszĂtette de a cĂŠl lebegett a szemem elĹtt hogy a helyĂŠn legyen most mĂĄr bĂĄrmi ĂĄron.
Ăs elindult befele egĂŠsz jĂłl. ĂtĂśm finoman az 500 grammos kalapĂĄccsal mikoris elkezdett megszorulni. Ne ne Ăźss rĂĄ tĂśbbet jĂśtt a sugallat mert ha megszorul
az isten nem szedi ki, de a jĂł hiszem bennem volt mĂĄr 4 Ăłra munka utĂĄn - de de jĂł lesz csak vĂŠgezzĂźnk mĂĄr - de ez kevĂŠs volt, megszorult. Se ki se be.
AztĂĄn jĂśtt az elkeseredĂŠs, kalapĂĄcsot nagyobb fokozatra ĂĄllĂtottam, ĂŠs ment az befele, bĂĄr nĂŠmi anyagfĂĄradĂĄs vĂŠltem ĂŠszrevenni a bak szĂŠlĂŠn.
De nem ĂŠrdekelt, nem lett rendesen a helyĂŠn kb 3 mm hiĂĄnyzik de jĂł Ăgy. UtĂĄllok trehĂĄny munkĂĄt vĂŠgezni, de mĂĄr nagyon fĂĄradt voltam, ĂŠs ha megbontom
jobban az egĂŠszet elsĹkĂŠnt cserĂŠlem ki.
Minden jĂł minden mĹąkĂśdik csak lĂśkĂśs nincs pĂŠnz hĂjĂĄn, de ez nem ĂŠrdekes
Nofene, csĂśrĂśg a katalizĂĄtor, ejj ejj ez milehet?! MerĂźl fel bennem a kĂŠrdĂŠs.
Egyik szabad 7vĂŠgĂŠn leszedtem az egĂŠsz rendszert ĂŠs a katalizĂĄtorbĂłl kipottyant egy darab. HĂĄt ha egy kicsi kijĂśtt jĂśjjĂśn az egĂŠsz. Kivertem belĹle az egĂŠszet.
Tudom a zĂśldkĂĄrtya, de nincs mit tenni most ez van
Ez volt az egyetlen olyan dolog eddig amivel vĂŠgeztem 3 Ăłra alatt koszos sem lettem annyira, ĂŠs amit kitĹąztem cĂŠlnak el is lett vĂŠgezve.
A katalizĂĄtor hiĂĄnya ĂŠrzĹdik a hangjĂĄba mert kicsit recsegĹs lett, majd ezzel is kezdĂźnk valami, mert utĂĄllom ha egy autĂł hangos, fĹleg ha nincs mĂśgĂśtte
teljesĂtmĂŠny
HĂĄt jelenleg Ăgy ĂĄllok, lĂśkĂśs nĂŠlkĂźl lukas katalizĂĄtorral, ĂŠs fekete motorhĂĄzzal.
VĂĄrosba jĂĄrva meg sok mindenkiben felĂŠled a versenyszellem mikor meglĂĄtja a kocsim hogy nincs eleje ĂŠs ,,carbon gĂŠptetĹ,, domborĂt rajta.
Mi jĂĄrhat a fejĂźkbe? Mer az tuti nem hogy csĂłri ĂśsszetĂśrte ĂŠs nem maradt pĂŠnze befejezni, neeem az kizĂĄrt, tuti valami sztrĂtracsing a verda
Carbon tetĹ, bitos a lĂśkĂśs meg azĂŠ van lent mer jĂśn a kĂşler rĂĄ, nah akko essĂźnk neki azt nyomjuk le. Ekkor ĂŠn csak rĂśhĂśgĂśk egyet
mikor az opeles gyerek betĂŠpi 3 asba a piros kombi astrĂĄt 70 nĂŠl ĂŠs letol mint a szart.
EgĂŠszsĂŠgĂŠre. biztos ettĹl jobb neki
Naplózva
uwel
Vendég
Re: Uwel - 306XT 94" fosbarna dejĂł :)
«
Válasz #2 Dátum:
2009 Június, 11, 00:00:59 »
KĂŠsĹ este ismĂŠt esik, reggelre vajon beĂĄzik megint?
MĂĄr nem kell sok ĂŠs meg is lĂĄtom....., remĂŠlem nem:)
Viszont leĂĄlltunk megint, most ez az Ăşj hobbija.
MĂŠsz vele szĂŠpen majd Ăźresbe gurulsz ĂŠs mĹąszerfalon felvillan az ĂŠgvilĂĄgon minden.......
GyĂşjtĂĄs le vissza ĂŠs megy is mintha nem is tĂśrtĂŠnt volna semmi....
Ăs fingom nincs hogy mi a fene lehet.
Valamelyik nap csinĂĄltam egy ECU tesztet 12 es kĂłd felvillan majd a 11 es teszt vĂŠge.....
Nem akartam elhinni hogy egy nyomorult hiba sincs benne....
Vagy mĂŠgsincs benne semmi, hĂĄt tegyĂźnk bele hogy kiderĂźljĂśn az eljĂĄrĂĄs jĂł e.
Motor beindĂt......
LehĂşztam egy kĂŠt elektromos csatlakozĂłt, elkezd dadogni.....
Ezaz hiba lesz az ECU-ba van mit kiolvasni....
Nah de ennyi nem volt elĂŠg... lehĂşztam egy vĂĄkuumcsĂśvet is.....
TĂśbb sem kellett neki majdnem leĂĄllt....
CsĹ vissza gyorsan a motor ismĂŠt erĹre kapott....
HĂĄĂĄĂĄ, de ha ez ilyen hibĂĄt generĂĄl jĂĄtszunk mĂŠg vele.....
Csak leĂĄllt..
JĂśhetett a teszt....
12 es kĂłd, majd kis izgalom hogy vajon mi lesz....
JĂśttek a hibakĂłdok sorra, Ăgy megbizonyosodtam rĂłla hogy a teszter jĂł.
Este irĂĄny a vĂĄros egyĂźnk egy palacsintĂĄt este 11 kor.
HatĂĄr Ăşton kis dugĂł, ekkor volt az az elsĹ pillanat mikor az autĂłt elkaptĂĄk
az ĂŠrzelmek ĂŠs felragyogott a mĹąszerfala mint a karĂĄcsonyfa.
HĂĄt ez van, hiba persze mĂŠg most sincs az ECU-ba, de igazĂĄbĂłl most
nem is nagyon van kedvem vele foglalkozni.
Naplózva
uwel
Vendég
Re: Uwel - 306XT 94" fosbarna dejĂł :)
«
Válasz #3 Dátum:
2009 Június, 17, 00:01:37 »
A leĂĄllĂĄst befejezte.....MegjĂśtt a jĂł idĹ
Most tervbe van az eleje befejezĂŠse (lĂśkĂśs, hĹątĹrĂĄcs, bajuszlĂŠc), persze nem a rĂŠgi elemekkel....
Kicsit ĂşjĂtunk..... LegalĂĄbbis terv szerint.....
AztĂĄn jĂśn a fĂŠnyezĂŠs.
BĂĄr a helyszĂn mĂŠg kĂŠrdĂŠses, mert a pincĂŠnk be lett lakva, Ăgy apĂĄm nem hiszem hogy nagyon ĂśrĂźlne a
hĂgĂtĂł szagnak napokon keresztĂźl
Mindegy ez legyen a legkevesebb........
SzĂne terv szerint fehĂŠr lesz....
De ez azĂŠrt mĂŠg odĂŠbb van.....
Azt hiszem hĂŠtvĂŠgĂŠn kijavĂtom a sĂŠrĂźlt kĂźszĂśbrĂŠszt.
TehĂĄt az Ăźtemterv:
HĂŠt vĂŠge: kĂźszĂśb javĂtĂĄs, meg talĂĄn kikalapĂĄlom a bal ajtĂłt mert egy kicsit be van horpadva
HĂł vĂŠge: lĂśkĂśs, hĹątĹrĂĄcs, ĂŠs bajuszlĂŠc beszerzĂŠse
KĂśv hĂłnap: apĂĄm kilakoltatĂĄsa, ĂŠs a pince birtokba vĂŠtele
Nah jĂł nem rakom ki az Ăśreget, majd megoldom
HĂĄt igen, szĂŠp is ez az Ăźtemterv de majd kiderĂźl hogy a pĂŠnztĂĄrcĂĄm mit szĂłl ehhez
Naplózva
uwel
Vendég
Re: Uwel - 306XT 94" fosbarna dejó :)
«
Válasz #4 Dátum:
2009 Június, 17, 13:26:14 »
Egy két kép hogy milyen ügyes voltam:
[imgt]http://users.atw.hu/uwel3168/20090321.jpg[/imgt]
[imgt]http://users.atw.hu/uwel3168/20090321(002).jpg[/imgt]
[imgt]http://users.atw.hu/uwel3168/20090321(004).jpg[/imgt]
[imgt]http://users.atw.hu/uwel3168/20090321(010).jpg[/imgt]
Nem volt vészes a mutatvány mert csak pótolni kellett a hiányzó dolgokat
meg egy 5000 ft os lakatosmunka, de két nappal előtte törtem a kezem
így egy kicsit rosszul érintett , hogy még ez is
Naplózva
uwel
Vendég
Re: Uwel - 306XT 94" fosbarna dejĂł :)
«
Válasz #5 Dátum:
2009 Június, 23, 10:03:06 »
HĂĄt a hĂŠtvĂŠgĂŠre betervezett kĂźszĂśbjavĂtĂĄs elmaradt idĹhiĂĄny miatt
(szombat melĂł, vasĂĄrnap suli + melĂł este 10 ig) No mindegy.......
De ha mĂĄr a fĂłrumban szĂłba kerĂźlt a trabicsek gondoltam megemlĂŠkezek itt is rĂłla.......
17 ĂŠvesen kaptam meg a jogsimat, ekkor mĂĄr Trabink volt mĂĄr vagy 25 ha nem 30 ĂŠve......
Igazi trabantos csalĂĄd
NĂŠha becsĂşszott mĂĄsodik autĂłnak egy Wartburg (ez meg volt kb 2 hĂŠtig) meg volt egy
Aleko is egy darabig (csalĂĄdi okokbĂłl kellett egy nagyobb autĂł, de ezt nem rĂŠszleteznĂŠm)
De ezek mellett mindig volt egy Trabant is a hĂĄznĂĄl.
VisszatĂŠrve......
2008 nyarĂĄig koptattam a kis masinĂĄt folyamatosan.
HĂĄla ĂŠgnek apĂĄm nem volt az a fajta ember aki nem engedett volna vezetni.
Megkaptam az ideiglenes jogsim ĂŠs mĂĄr aznap este ĂştraszĂĄlltam
AztĂĄn persze jĂśttek a kisebb nagyobb kalandok a NĂŠmet csodĂĄval.
Gumik azon sose voltak jĂłk (nem azĂŠrt lett tarbi mert az olyan luxus hanem mert ezt engedhettĂźk meg magunknak),
a legmelegebb nyĂĄri napon egy erĹteljes kĂŠzifĂŠkessel sem tudtad csikorgĂĄsra ĂŠs csĂkhĂşzĂĄsra bĂrni.
VisszapillantĂłba nĂŠzve csak egy tiszta csĂk maradt az Ăşton a gumi nyomĂĄba.
Emiatt egyszer keresztbe is ĂĄlltam vele barĂĄtnĹmmel egyĂźtt, hĂĄla ĂŠgnek egy karcolĂĄs nĂŠlkĂźl (hozzĂĄteszem nem mentem gyorsan
csak poros volt az Ăşt nah meg ezek a csoda slikkgumik nem fogtĂĄk az utat)
Ăzemanyag sose volt benne, mindig csak amennyi kellett 10 - 15 liter
Mikor megkaptam a jogsit fater mondta hogy mivel ez egy gyenge autĂł egy kicsit forgassam jobban hogy a kĂśvetkezĹ
sebessĂŠgfokozatot ne erĹlkĂśdve forgassa (mint utĂłlag leesett 2000 helyett 4 5 ezerre gondolt) nah ez nekem olyan jĂłl sikerĂźlt
hogy 4 hĂłnap mĂşlva mĂĄr jĂśhetett is a motorcsere. De mivel mint mondtam nagyon sokĂĄig trabiztunk Ăgy apĂĄm
melĂł mellett ezeknek a szĂśrnyeknek a javĂtĂĄsĂĄbĂłl szerzett + betevĹt a csalĂĄdnak, Ăgy volt otthon minden hozzĂĄ.
SzaktudĂĄs is ĂŠs alkatrĂŠsz is bĹven raktĂĄron. Polc tetejĂŠn felĂşjĂtott fĹtengely, szekrĂŠnyben a szĂŠpen felĂşjĂtott ĂśnindĂtĂłk,
a kerti tĂĄrolĂłhelyisĂŠgekben pedig az egyĂŠb alkatrĂŠszek (komplett vĂĄltĂł, fĂŠltengely, blokkok, hengerfejek, dugĂłk).
Ăgy aztĂĄn reggel nekikezdett ĂŠs dĂŠlutĂĄnra mĂĄr dĂźbĂśrgĂśtt is benne az erĹtĹl duzzadĂł felĂşjĂtott agregĂĄt
Volt mĂŠg a verdĂĄval a hegyekben rallizĂĄs, persze csak ĂŠsszel, volt hogy ĂźltĂźnk benne 7 en, meg EgerbĹl hazafelĂŠ
4 en nem kisdarab emberekkel egy tĂĄrsasĂĄgban.
Trabantos talĂĄlkozĂłn sikerĂźlt rekordod dĂśntenem a fogyasztĂĄsĂĄval a felvonulĂĄs vĂŠgĂŠre, mĂĄr nem emlĂŠkszem mennyire is
jĂśtt ki de azt tudom hogy egy tankĂŠval vetekedett. Nah ez ĂŠrthetĹ is volt, hisz 20 kilomĂŠteren keresztĂźl 1 es padlĂł 2 es fĂŠlig aztĂĄn STOP
A legbĂźszkĂŠbb pedig arra voltam hogy kĂśzel s tĂĄvol a miĂŠnk volt a legjobb ĂĄllapotĂş ĂŠs a legtĂśbb eredeti alkatrĂŠszt tartalmazĂł autĂł ami
kĂśzĂşton gurult mindennapos hasznĂĄlatban.
Nagyon vigyĂĄztunk rĂĄ, ĂŠs nem azĂŠrt mert pĂłtolhatatlan anyagi ĂŠrtĂŠket kĂŠpviselt hanem mert erre tellett.
Vezetni pedig megtanultam rajta az szent. Ebben az autĂłban csak a telefonod pĂŠnztĂĄrcĂĄd ĂŠs nem utolsĂł sorban az
ĂŠleted jelentette az egyetlen ĂŠrtĂŠket, fĂŠkĂşt egyenlĹ volt a vĂŠgtelennel, vilĂĄgĂtĂĄs csak egy jobb halogĂŠn elemlĂĄmpĂĄval
vetekedett, a kaszni meg ha tĂśrt akkor Ăşgy szĂĄllt szĂŠt 50-nĂŠl mint egy Forma 1 egy 300-nĂĄl.
De egy szĂł mint szĂĄz nagyon ĂŠsznĂŠl kellett vele lenni hogy ĂŠletben maradj, ĂŠs ennek tudatĂĄban meg is tanultam vele
kĂśzlekedni. BĂĄr mindenki fosott mellettem mikor kĂźldtem neki, oldaltĂĄvolsĂĄgra egy idĹ utĂĄn ĂŠreztem annyira hogy
elmentem vele pont akkora helyen mint amekkora a kocsi volt, de ezt a mellettem ĂźlĹk elsĹre nem igazĂĄn akartĂĄk elhinni
Ăgy kapaszkodtak amibe csak tudtam (persze ĂŠn tudtam hogy ez ĂŠrtelmetlen mert ha nem is jĂśn Ăśssze a manĹver akkor
is a kezĂźkben marad bĂĄrmi amit fognak HAHA
Igen igen aztĂĄn jĂśtt a sajĂĄt kocsi amit 1 hĂłnap mĂşlva a kĂŠpen lĂĄthatĂłra tĂśrtem, de kĂśzel 6 ĂŠv alatt ez volt az egyetlen
ĂŠs remĂŠlem az utolsĂł olyan tĂśrĂŠs ami komolyabbra sikerĂźlt (KOPKOPKOP), mĂg a kĂśrnyezetemben lĂŠvĹ haverok egy kĂŠt ĂŠvvel
fiatalabb jogsival aputĂłl kapott sajĂĄt kocsit mĂĄr pĂĄrszor kitettĂŠk a prĂłbababĂĄs filmes tĂśrĂŠsi teszteknek a kĂśzĂşton.
Emiatt nem is bĂĄnom hogy nekĂźnk ,,csak,, egy Trabantunk volt......
Mikor megvĂĄltunk tĹle (nem anyagi okok miatt hanem elĂŠg rendezetlenek voltak a papĂrjai, lejĂĄrt a forgalmija ĂŠs meg is telt,
az Ăşj forgalmi pedig kb a kocsi ĂŠrtĂŠkĂŠnek az 5-szĂśrĂśsĂŠbe lett volna), ĂŠs megmondom ĹszintĂŠn mikor kigurult az Ăşj tulaj
vele az utcĂĄnkbĂłl a szĂvem szakadt meg a kis egĂŠrszĂźrke masinĂĄĂŠrt.
de az ĂŠlet megy tovĂĄbb ĂŠs ha trabi lenne mĂŠg akkor most nem lenne kĂŠt Pug is a csalĂĄdban
De azĂŠrt mĂŠg annyit hogy TRABANT FOREVER
Naplózva
uwel
Vendég
Re: Uwel - 306XT 94" fosbarna dejĂł :)
«
Válasz #6 Dátum:
2009 Június, 28, 22:28:22 »
HĂĄt az Ăźtemterv termĂŠszetesen felborult idĹhiĂĄny vĂŠgett, ĂŠs jelenleg mĂŠg most sincs semmi elĹrehaladĂĄs,
ĂŠs sajnos Ăşgy nĂŠz ki nem is lesz mivel az alaptĹke ismĂŠt kiesik, ugyanis fogat csinĂĄltatok.
A kocsi mĂŠg egy pĂśttyet beĂĄzik, ezt a mai hatalmas esĹt sem bĂrta. A jobb ajtĂłnĂĄl olyan mint ha az ajtĂłszigetelĂŠs
megtelne vĂzzel ĂŠs a lukakon amin a levegĹ kijĂśn mikor becsukĂłdik az ajtĂł ĂŠs befolyik az utastĂŠrbe.
Ezt mĂĄr valamelyest kikĂźszĂśbĂśltem azzal hogy kis lukakat csĂptem az aljĂĄra ĂŠs be is vĂĄlt kivĂŠve ennĂŠl az ajtĂłnĂĄl.
De azt hiszem holnap azĂŠrt annyi idĹm lesz hogy erre kitalĂĄljak valamit
Naplózva
uwel
Vendég
Re:Uwel - 306XT 94" fosbarna dejĂł :)
«
Válasz #7 Dátum:
2010 Január, 03, 04:59:26 »
HĂĄt jĂł rĂŠg jĂĄrtam itt de most bepĂłtolom az elmaradtakat.
TetĹ kijavĂtva, ugyanis a remek szakemberek ĂŠs a tetĹablak szigetelĂŠs konstrukciĂłjĂĄnak hibĂĄja miatt kirohadt. Az Ăśssze lukat megkerestĂźk ,,kitisztĂtottuk,, majd le lett festve a tetĹablak kĂśrĂźl. Pontosabban csak alapozĂłval van ĂĄtfĂşjva.
Az alvĂĄz mĂŠg a hĂł ĂŠs a sĂłzĂĄs elĹtt megkapta a megfelelĹ vĂŠdelmet, a kĂźszĂśb kĂśrĂźl az alvĂĄzon lĂŠvĹ rohadĂĄsok lukak betakarva, ĂŠs ideiglenesen a bal kĂźszĂśbĂśn a nagy rohadĂĄs is eltĂźntetve.
Van ilyen kĂĄtrĂĄnyos csĹszigetelĹm, nagyon jĂł anyag, rĂĄmelegĂted a fĂŠmre ĂŠs nagyon f@szĂĄn rĂĄtapad, arrĂłl nem is beszĂŠlve hogy jĂłl bĂrja az ,,igĂŠnybevĂŠtelt,, is.
BĂĄr nem valami elegĂĄns megoldĂĄs de sajna ennek a hibĂĄnak az orvoslĂĄsĂĄra mĂŠg nem volt keret.
Ha nem lenne ilyen rohadt Ăves a kĂźszĂśb mĂĄr rĂŠges rĂŠg ki lett volna javĂtva. No mindegy.
OktĂłber elejĂŠn sikerĂźlt hozzĂĄjutnom egy gyĂĄri lĂśkĂśshĂśz, ĂŠs egy hĹątĹmaszkhoz egĂŠsz jĂł ĂĄron, Ăgy vĂŠgre minden karosszĂŠriaelem fent van az autĂłn. A motorhĂĄztetĹ telibe lett fĂşjva fĂźllerrel, ĂŠs ezzel egyĂźtt a rozsdĂĄsodĂł rĂŠszek is a kasznin, szĂŠpen kitakarva, ĂŠs kijavĂtva.
ElĂŠg tarka barka a kocsi, de nem igazĂĄn ĂŠrdekel, a lĂŠnyeg hogy ne rohadjon ĂŠs ne rozsdĂĄsodjon. Majd talĂĄn nyĂĄron kap egy telifĂŠnyt, nah de ez mĂŠg odĂŠbb van.
TetĹre visszatĂŠrve....
A tetĹablak tĂĄlcĂĄjĂĄnak egyik kifolyĂł csĂśve sem volt a helyĂŠn, emiatt is kapott rendesen vizet az utastĂŠr. Na de ez a hiba is elhĂĄrĂtva.
Jah...
A hĹątĂśm is megadta magĂĄt Ăgy a tĂŠl kezdetĂŠn, szĂŠtcsĂşszott az a nyavalyĂĄs, ĂŠs a csĂśveknĂŠl szivĂĄrgott a vĂz. HĂĄla egyik kollĂŠgĂĄmnak vadi Ăşjat szerzett nekem 15.000Ft-ĂŠrt a nagyobb kiadĂĄsbĂłl.
Ezt a plusz kiadĂĄst mondjuk nem vettem annyira rosszul, inkĂĄbb ĂśrĂźltem hogy van benne egy jĂł nagy ĂŠs Ăşj hĹątĹ
Viszont a fĹątĂŠs csĂśvem megadta magĂĄt. Szereztem egy ugyanolyan mĂŠretĹą darabot mint amekkora kellett nekem ĂŠs jĂłl megtoldottam. BĂĄr ennek a cserĂŠje is hamarosan bekĂśvetkezik mert a mĂşltkor ez a betoldott csĹ is elszakadt a toldĂĄsnĂĄl, bĂĄr ez mĂŠg nem volt vĂŠszes problĂŠma. Na de tudom hogy elkerĂźlhetetlen a dolog.
A hĹątĂŠssel pedig szĂźntelen kĂźzdĂśk, vagy anyaghiba vagy olyan hiba amirĹl fingom sincs mi okozhatja.
Jelen pillanatban olyan mintha a menetszĂŠl meghĹątenĂŠ a termosztĂĄtot ami nem nyit ki viszont a motor tĂşlmelegszik. BĂĄr ez elĂŠg abszurd, de nem tudok mire gondolni, mivel hĹątĹ Ăşj, termosztĂĄt Ăşj ĂŠs tesztelt is, hĹkapcsolĂł kisebb ĂŠrtĂŠkĹą (92-87 fokos) ĂŠs ez is tesztelt, a vizet ĂŠs a nyomĂĄst nem engedi sehol.
HĂŠtfĹn veszek egy Ăşj hĹmĂŠrsĂŠklet jeladĂłt, jĂłl kimĂŠrem hogy hogyan vĂĄltozik a karakterisztikĂĄja, majd a helyĂŠn a kocsiban lĂŠvĹt is, ha mind a kettĹ ugyanazt az eredmĂŠnyt adja akkor ezek utĂĄn nem lesz nehĂŠz a mĹąszert tesztelni, ĂŠs valamelyik csak hibĂĄs lesz
Ha nem akkor mĂĄr csak a vĂzpumpa maradt, de hĂĄt majd meglĂĄtjuk.
Naplózva
Nyomtatás
Oldalak: [
1
]
Fel
« előző
következő »
Peugeot 306 Klub - Az Első Magyar Peugeot 306 Klub
»
Blog
»
SajĂĄt kocsink tĂśrtĂŠnete
»
Téma:
Uwel - 306XT 94" fosbarna dejĂł :)