Szerző Téma: Uwel - 306XT 94" fosbarna dejĂł :)  (Megtekintve 2898 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

uwel

  • Vendég
Uwel - 306XT 94" fosbarna dejĂł :)
« Dátum: 2009 Június, 09, 23:10:21 »
HĂĄt eljĂśtt hogy ĂŠn is kiĂ­rom magambĂłl szeretett autĂłm eddigi tĂśrtĂŠnetĂŠt.

Még valamikor asszem februárban hoztam el a masinát rossz fűtőmotorral és enyhe beázással.
Az első dolgom volt a fűtés javítása, hisz télen azé hideg van :)
Kiszedtem a motor meg volt szorulva nagyon, hiba elhĂĄrĂ­tva 12 V tĂĄpfesz utĂĄn pĂśrgĂśtt mint a veszedelem.
Este 7 ra sĂśtĂŠt, havazĂĄs. Motor vissza, kapcsol, ĂśrĂśm az arcomon hogy dejĂł meleg lesz holnap reggel
aztán semmi. Összes bizti ki vissza egyik se volt rossz. Mondom akkor a kocsi nyert feladom.
Zárnám be, központi zárógomb megnyom reakció NULLA. JAJJADEJÓ, öröm bódottá.
Ez a nap nem volt sikeres. Sebaj.
JĂśn a hĂŠtvĂŠge nah majd akkor.

Kocsi belseje megbont, mérés itt ott tápfesz sehol. Aztán kiszúrtam valami kis szart a fűtőmotor felett. Nagynehezen kibányásztam
bentről (ekkor még nem tudtam hogy kivűlről megbontva 5 perc, ezvan tanul az ember), és JÉÉÉÉ a hőbizti eldurrant.
Kapott egy jó kis rövidzárat a hőbizti helyett és már tolta is az arcomba a poros büdös meleg.
De ahol büdös van ott meleg is, és elsődlegesen a meleg volt a lényeg.

Aztán jött az enyhülés olvadás eső. Kocsi meg csak ázott.
SzĂŠtbontottam az egĂŠsz belsejĂŠt kiszĂĄrĂ­tottam, kitakarĂ­tottam, egy hĂŠtig egy ĂźlĂŠssel jĂĄrtam, kerestem a beĂĄzĂĄs helyĂŠt.
NemtalĂĄltam. AjtĂłszigetelĂŠsek lebontva, rendbeszedve, ajtĂłfelett kivĂźl gumi rendbehozva visszaragasztva (ugyanis az a fĂŠmsĂ­n elrohadt itt ott).
MĂŠg mindig ĂĄzik a beste. AztĂĄn jĂśtt a fĂźles itt a fĂłrumon hogy ajtĂł burkolat alatt a ,,szigetelĂŠs,, nem e rossz.
Kezdett járni az agyam melóból haza, egyből nekiestem lebontani, és láss csodát egy öklömnyi luk fogadott.
Tesa szalag beragaszt mindenhol összes ajtó ellenőriz rendbehoz. Nemázik, dejóóóó.
Belső kárpitokat Venis száraz kárpittisztítóval kipucol, csillog villog, és mehetett is össze.
KĂśzponti mĂŠg mindig nem ment de meleg volt bent, a vĂ­z kint, ĂŠs tisztasĂĄg.

Vasárnap teletankoltam, hétfőn innnyektortisztító lötyi, és egy új H4 es izzó mert megérdemli a járgány.
Nah jĂśtt a kedd, kezem eltĂśrtem, sebaj ebcsont beforr. Nahde jĂśtt a csĂźtĂśrtĂśk mikoris megcsĂłkoltam egy Mazda kisbusz
hátulját. Törött kéz törött autó, ÍGYISKELL. Kétségbe nemestünk, Apu gyere me ez nem megy haza. Apu jött kötelet nemhozott.
Aztán hazazavartam a kellékért, majd vonatatás haza, persze előtte a kéksárga szakszerűen törtött kézzel kitöltve ugyanis a
károsult kettőig nemlátott szemüveg nélkül. Hála égnek emberünknek nem lett baja bár a nyaka tuti fáj vagy egy hónapig,
orrvérzésem meg hamar abba maradt. És nem nem a törött kéz volt itt a baj hanem hogy elbambultam. Szarügy, bennevan.
Haverom 80ĂĄl aludt el a nullĂĄson (ekkor ĂŠn is aludtam hĂĄtul, biztos megirigyelte:))) a 18 as kilomĂŠter tĂĄblĂĄt kicsit megkoccoltuk majd a
Vento szlĂĄjdolt is a betonkordonon. Mindenki megĂşszta.

Nah vissza....
Szal vĂŠgre kĂŠsz a kocsi - kĂśzpontit leszĂĄmĂ­tva - tele a tank, azt ĂśsszetĂśrĂśm.
Következő hét elején törött kézzel elkezdtem a munkálatokat. Szétbontottam, ami nemkellett kuk.
Jobb nyúlvány meg megrogyott, de szerencsére csak egy pöttyet, 5000 ft leszurkolását követően kész is lett.
Lakatosmunka kĂŠsz jĂśhetnek az alkatrĂŠszek.
HĂĄt ugye minden nyomorult a kocsi elejĂŠt tĂśri, Ă­gy bontott alkatrĂŠsz elĂŠg kevĂŠs ĂĄllt rendelkezĂŠsre, ami volt jobbos lĂĄmpa,
talán lökös, motorház, se hűtő se semmi értelmes áron és távolságra.
Nah akkor jĂśhet a kĂśzeli autĂł alkatrĂŠszes. LĂĄmpa ~6800 index ~2300 zĂĄrhĂ­d ~7000 motorhĂĄz 23000.

Folyt kĂśv.





uwel

  • Vendég
Re: Uwel - 306XT 94" fosbarna dejĂł :)
« Válasz #1 Dátum: 2009 Június, 09, 23:49:33 »
NahszĂłval gyorsvoltam.......
Jött a hűtőkeresgélés merugye az boltból vagy 60000.
RĂĄtalĂĄltam itt a fĂłrumon az emberemre alias Robert777.
Csütörtök volt, vasárnap ment ki kocsiér Ausztriába, hazafelé hívott is hogy ****a a hűtő csak ez a kisebb fajta.
Mondom jó lesz az végül is nem Afrikába vagyunk. Vasárnap ki is szedte 7 fő posta, kedden már itt is volt egy
beszarás de krva jó állapotú hűtő. Mintha új lett volna - aztán lehet az is volt azon a kocsin :).
Öröm volt, korrekt áron, nagyon jó hűtőt kaptam. (THX mégegyszer)

Nahszóval, megvan minden dobjuk össze. Sajna nekem időm nem volt mer sokáig melózok, de Apu aki hazahúzott
24 72 be dolgozik így ideje bőven akadt, szaktudása pedig határtalan és nagyon jól megcsinál mindent, így bátran rábíztam :)
DĂŠlutĂĄnra mĂĄr zĂśrgĂśtt is vĂŠgre a masina.

HazaĂŠrtem azt kĂźldtem is neki, 2 hĂŠt ĂĄllĂĄs utĂĄn jĂĄrt ez neki.
Lökös híján a levegő visít a felcsavarozott rendszám táblán, de legalább a vadakat elűzi és nem ugrik be egy őz a szélvédőn :)
Apropó szélvédő......
Ablaktörlő szerelés következett, kiszedtem kitakarítottam a motort, meg kapott olajat az egész.
Jajj de jó ez is letudva, mehet is vissza, de hát miért is ne a pénz úgyis felvet a válság kellős közepén, csak odaütöttem a szélvédő
szĂŠlĂŠnek a szerkezetet - nah jĂł odavĂĄgtam de nem oda cĂŠloztam az okĂĄt meg inkĂĄbb hagyjuk :).
Kicsit idegesek lettünk de úgyis karcos volt az üveg már. Hétfőn telefon 15500ér van szélvédő, gyári zöld - ekkor tudtam meg hogy zöld színű a
szélvédőm, mármegérte :) - és 7800ér beteszik. szerdán vihetem délután kész. Így is lett, jó munkát is végeztek a mesteremberek.

Teltek a napok, mire egyik hĂŠtvĂŠgĂŠn nekilĂĄttam ĂŠs az elektromos kĂĄbeleket a kormĂĄny alatt meg Ăşgy amerre jĂĄrtam Ăşjraforrasztottam
normálisan leszigeteltem, mire egyszer csak a szemem sarkában a riasztó visszajelzője érdekesen felvillant.
Hmmm, mondom minek köszönhető ez a fényáradat. Hát csak rányomtam a bezáró gombra és láss csodát működött a központi.
JipĂ­Ă­Ă­Ă­Ă­Ă­Ă­. Hogy mi lehetett a baja arrĂłl a mai napig fogalmam sincs mert amit Ăşjraforrasztottam vagyis az Ăśsszetekert kĂĄbeleket leforrasztottam
jĂłl ĂŠrintkeztek. De hĂĄt Ăşgy fest kellett neki ez a plusz komfortĂŠrzet :)

Nah mĂĄsszunk be alĂĄ mi is van ott, HĂĄt egy szĂŠtfoszlott tartĂłbak. Megrendeltem persze nagy jĂśtt, Citroen tĂ­pus alatt viszont megtalĂĄltam
ami nekem kell. A benne lĂŠvőt 2 Ăłra  munkĂĄval sikerĂźlt kivĂŠsnem, ugyanis semmi kedvem nem volt szĂŠtszedni ott a dolgokat.
Tenném be az újat, mikor is látom mint említettem hogy ez nagy. Tolómérő elő, mégis mennyivel nagyobb, hát 5 mm volt az eltérés.
Fizikai tanulmĂĄnyaimra visszaemlĂŠkezve van a  hőtĂĄgulĂĄs, de semmilyen kĂŠpletbe nem tudtam behelyettesĂ­teni amiben 5 mm-t ĂśsszĂŠbb
menne az anyag, ekkor rendeltem meg a kisebbet.
Két napra rá megint be alá persze ez sem akart bemenni mert ez 5 tizeddel nagyobb volt. Ütögettem feszítettem nyomtam befele de semmi.
Előkerült egy reszelő, csinálunk neki egy kis megvezetést azzal hogy lereszelem a szélét. Megtörtént de nem ment be.
Ajjaj kezd este lenni, jöjjön aminek jönnie kell, elő a flex Kapott az anyag rendesen, de csak nem fért be. Vissza a satuhoz kap még a
mocsok ha ennyi nem volt elég. Persze a sima henger formáját elveszítette de a cél lebegett a szemem előtt hogy a helyén legyen most már bármi áron.
És elindult befele egész jól. Ütöm finoman az 500 grammos kalapáccsal mikoris elkezdett megszorulni. Ne ne üss rá többet jött a sugallat mert ha megszorul
az isten nem szedi ki, de a jĂł hiszem bennem volt mĂĄr 4 Ăłra munka utĂĄn - de de jĂł lesz csak vĂŠgezzĂźnk mĂĄr - de ez kevĂŠs volt, megszorult. Se ki se be.
AztĂĄn jĂśtt az elkeseredĂŠs, kalapĂĄcsot nagyobb fokozatra ĂĄllĂ­tottam, ĂŠs ment az befele, bĂĄr nĂŠmi anyagfĂĄradĂĄs vĂŠltem ĂŠszrevenni a bak szĂŠlĂŠn.
De nem ĂŠrdekelt, nem lett rendesen a helyĂŠn kb 3 mm hiĂĄnyzik de jĂł Ă­gy. UtĂĄllok trehĂĄny munkĂĄt vĂŠgezni, de mĂĄr nagyon fĂĄradt voltam, ĂŠs ha megbontom
jobban az egészet elsőként cserélem ki.
 

Minden jĂł minden mĹąkĂśdik csak lĂśkĂśs nincs pĂŠnz hĂ­jĂĄn, de ez nem ĂŠrdekes :)
Nofene, csĂśrĂśg a katalizĂĄtor, ejj ejj ez milehet?! MerĂźl fel bennem a kĂŠrdĂŠs.
Egyik szabad 7végén leszedtem az egész rendszert és a katalizátorból kipottyant egy darab. Hát ha egy kicsi kijött jöjjön az egész. Kivertem belőle az egészet.
Tudom a zĂśldkĂĄrtya, de nincs mit tenni most ez van :)
Ez volt az egyetlen olyan dolog eddig amivel vĂŠgeztem 3 Ăłra alatt koszos sem lettem annyira, ĂŠs amit kitĹąztem cĂŠlnak el is lett vĂŠgezve.

A katalizátor hiánya érződik a hangjába mert kicsit recsegős lett, majd ezzel is kezdünk valami, mert utállom ha egy autó hangos, főleg ha nincs mögötte
teljesĂ­tmĂŠny :)

HĂĄt jelenleg Ă­gy ĂĄllok, lĂśkĂśs nĂŠlkĂźl lukas katalizĂĄtorral, ĂŠs fekete motorhĂĄzzal.

Városba járva meg sok mindenkiben feléled a versenyszellem mikor meglátja a kocsim hogy nincs eleje és ,,carbon géptető,, domborít rajta.
Mi jĂĄrhat a fejĂźkbe? Mer az tuti nem hogy csĂłri ĂśsszetĂśrte ĂŠs nem maradt pĂŠnze befejezni, neeem az kizĂĄrt, tuti valami sztrĂ­tracsing a verda
Carbon tető, bitos a lökös meg azé van lent mer jön a kúler rá, nah akko essünk neki azt nyomjuk le. Ekkor én csak röhögök egyet
mikor az opeles gyerek betĂŠpi 3 asba a piros kombi astrĂĄt 70 nĂŠl ĂŠs letol mint a szart.
Egészségére. biztos ettől jobb neki :)

uwel

  • Vendég
Re: Uwel - 306XT 94" fosbarna dejĂł :)
« Válasz #2 Dátum: 2009 Június, 11, 00:00:59 »
Késő este ismét esik, reggelre vajon beázik megint?
MĂĄr nem kell sok ĂŠs meg is lĂĄtom....., remĂŠlem nem:)

Viszont leĂĄlltunk megint, most ez az Ăşj hobbija.
MĂŠsz vele szĂŠpen majd Ăźresbe gurulsz ĂŠs mĹąszerfalon felvillan az ĂŠgvilĂĄgon minden.......
GyĂşjtĂĄs le vissza ĂŠs megy is mintha nem is tĂśrtĂŠnt volna semmi....
És fingom nincs hogy mi a fene lehet.

Valamelyik nap csinĂĄltam egy ECU tesztet 12 es kĂłd felvillan majd a 11 es teszt vĂŠge.....
Nem akartam elhinni hogy egy nyomorult hiba sincs benne....
Vagy mĂŠgsincs benne semmi, hĂĄt tegyĂźnk bele hogy kiderĂźljĂśn az eljĂĄrĂĄs jĂł e.
Motor beindĂ­t......
LehĂşztam egy kĂŠt elektromos csatlakozĂłt, elkezd dadogni.....
Ezaz hiba lesz az ECU-ba van mit kiolvasni....
Nah de ennyi nem volt elĂŠg... lehĂşztam egy vĂĄkuumcsĂśvet is.....
TĂśbb sem kellett neki majdnem leĂĄllt....
Cső vissza gyorsan a motor ismét erőre kapott....
HĂĄĂĄĂĄ, de ha ez ilyen hibĂĄt generĂĄl jĂĄtszunk mĂŠg vele.....
Csak leĂĄllt..
JĂśhetett a teszt....
12 es kĂłd, majd kis izgalom hogy vajon mi lesz....
JĂśttek a hibakĂłdok sorra, Ă­gy megbizonyosodtam rĂłla hogy a teszter jĂł.

Este irĂĄny a vĂĄros egyĂźnk egy palacsintĂĄt este 11 kor.
Határ úton kis dugó, ekkor volt az az első pillanat mikor az autót elkapták
az ĂŠrzelmek ĂŠs felragyogott a mĹąszerfala mint a karĂĄcsonyfa.

HĂĄt ez van, hiba persze mĂŠg most sincs az ECU-ba, de igazĂĄbĂłl most
nem is nagyon van kedvem vele foglalkozni. :)

uwel

  • Vendég
Re: Uwel - 306XT 94" fosbarna dejĂł :)
« Válasz #3 Dátum: 2009 Június, 17, 00:01:37 »
A leállást befejezte.....Megjött a jó idő :)
Most tervbe van az eleje befejezése (lökös, hűtőrács, bajuszléc), persze nem a régi elemekkel....
Kicsit ĂşjĂ­tunk..... LegalĂĄbbis terv szerint.....
AztĂĄn jĂśn a fĂŠnyezĂŠs.
BĂĄr a helyszĂ­n mĂŠg kĂŠrdĂŠses, mert a pincĂŠnk be lett lakva, Ă­gy apĂĄm  nem hiszem hogy nagyon ĂśrĂźlne a
hĂ­gĂ­tĂł szagnak napokon keresztĂźl :)
Mindegy ez legyen a legkevesebb........
SzĂ­ne terv szerint fehĂŠr lesz....
De ez azĂŠrt mĂŠg odĂŠbb van.....
Azt hiszem hĂŠtvĂŠgĂŠn kijavĂ­tom a sĂŠrĂźlt kĂźszĂśbrĂŠszt.

TehĂĄt az Ăźtemterv:
HĂŠt vĂŠge: kĂźszĂśb javĂ­tĂĄs, meg talĂĄn kikalapĂĄlom a bal ajtĂłt mert egy kicsit be van horpadva
Hó vége: lökös, hűtőrács, és bajuszléc beszerzése
KĂśv hĂłnap: apĂĄm kilakoltatĂĄsa, ĂŠs a pince birtokba vĂŠtele :) Nah jĂł nem rakom ki az Ăśreget, majd megoldom :)

HĂĄt igen, szĂŠp is ez az Ăźtemterv de majd kiderĂźl hogy a pĂŠnztĂĄrcĂĄm mit szĂłl ehhez :)

uwel

  • Vendég
Re: Uwel - 306XT 94" fosbarna dejó :)
« Válasz #4 Dátum: 2009 Június, 17, 13:26:14 »
Egy két kép hogy milyen ügyes voltam:
[imgt]http://users.atw.hu/uwel3168/20090321.jpg[/imgt]
[imgt]http://users.atw.hu/uwel3168/20090321(002).jpg[/imgt]
[imgt]http://users.atw.hu/uwel3168/20090321(004).jpg[/imgt]
[imgt]http://users.atw.hu/uwel3168/20090321(010).jpg[/imgt]

Nem volt vészes a mutatvány mert csak pótolni kellett a hiányzó dolgokat
meg egy 5000 ft os lakatosmunka, de két nappal előtte törtem a kezem
így egy kicsit rosszul érintett , hogy még ez is :)

uwel

  • Vendég
Re: Uwel - 306XT 94" fosbarna dejĂł :)
« Válasz #5 Dátum: 2009 Június, 23, 10:03:06 »
Hát a hétvégére betervezett küszöbjavítás elmaradt időhiány miatt
(szombat melĂł, vasĂĄrnap suli + melĂł este 10 ig) No mindegy.......

De ha mĂĄr a fĂłrumban szĂłba kerĂźlt a trabicsek gondoltam megemlĂŠkezek itt is rĂłla.......

17 ĂŠvesen kaptam meg a jogsimat, ekkor mĂĄr Trabink volt mĂĄr vagy 25 ha nem 30 ĂŠve......
Igazi trabantos csalĂĄd  ;D
NĂŠha becsĂşszott mĂĄsodik autĂłnak egy Wartburg (ez meg volt kb 2 hĂŠtig) meg volt egy
Aleko is egy darabig (csalĂĄdi okokbĂłl kellett egy nagyobb autĂł, de ezt nem rĂŠszleteznĂŠm)
De ezek mellett mindig volt egy Trabant is a hĂĄznĂĄl.

VisszatĂŠrve......
2008 nyarĂĄig koptattam a kis masinĂĄt folyamatosan.
HĂĄla ĂŠgnek apĂĄm nem volt az a fajta ember aki nem engedett volna vezetni.
Megkaptam az ideiglenes jogsim ĂŠs mĂĄr aznap este ĂştraszĂĄlltam  
AztĂĄn persze jĂśttek a kisebb nagyobb kalandok a NĂŠmet csodĂĄval.

Gumik azon sose voltak jĂłk (nem azĂŠrt lett tarbi mert az olyan luxus hanem mert ezt engedhettĂźk meg magunknak),
a legmelegebb nyári napon egy erőteljes kézifékessel sem tudtad csikorgásra és csíkhúzásra bírni.
VisszapillantĂłba nĂŠzve csak egy tiszta csĂ­k maradt az Ăşton a gumi nyomĂĄba.
Emiatt egyszer keresztbe is álltam vele barátnőmmel együtt, hála égnek egy karcolás nélkül (hozzáteszem nem mentem gyorsan
csak poros volt az Ăşt nah meg ezek a csoda slikkgumik nem fogtĂĄk az utat)

Üzemanyag sose volt benne, mindig csak amennyi kellett 10 - 15 liter :)

Mikor megkaptam a jogsit fater mondta hogy mivel ez egy gyenge autó egy kicsit forgassam jobban hogy a következő
sebességfokozatot ne erőlködve forgassa (mint utólag leesett 2000 helyett 4 5 ezerre gondolt) nah ez nekem olyan jól sikerült
hogy 4 hĂłnap mĂşlva mĂĄr jĂśhetett is a motorcsere. De mivel mint mondtam nagyon sokĂĄig trabiztunk Ă­gy apĂĄm
meló mellett ezeknek a szörnyeknek a javításából szerzett + betevőt a családnak, így volt otthon minden hozzá.
Szaktudás is és alkatrész is bőven raktáron. Polc tetején felújított főtengely, szekrényben a szépen felújított önindítók,
a kerti tĂĄrolĂłhelyisĂŠgekben pedig az egyĂŠb alkatrĂŠszek (komplett vĂĄltĂł, fĂŠltengely, blokkok, hengerfejek, dugĂłk).
Így aztán reggel nekikezdett és délutánra már dübörgött is benne az erőtől duzzadó felújított agregát

Volt még a verdával a hegyekben rallizás, persze csak ésszel, volt hogy ültünk benne 7 en, meg Egerből hazafelé
4 en nem kisdarab emberekkel egy tĂĄrsasĂĄgban.

Trabantos talĂĄlkozĂłn sikerĂźlt rekordod dĂśntenem a fogyasztĂĄsĂĄval a felvonulĂĄs vĂŠgĂŠre, mĂĄr nem emlĂŠkszem mennyire is
jĂśtt ki de azt tudom hogy egy tankĂŠval vetekedett. Nah ez ĂŠrthető is volt, hisz 20 kilomĂŠteren keresztĂźl 1 es padlĂł 2 es fĂŠlig aztĂĄn STOP  

A legbĂźszkĂŠbb pedig arra voltam hogy kĂśzel s tĂĄvol a miĂŠnk volt  a legjobb ĂĄllapotĂş ĂŠs a legtĂśbb eredeti alkatrĂŠszt tartalmazĂł autĂł ami
kĂśzĂşton gurult mindennapos hasznĂĄlatban.
Nagyon vigyĂĄztunk rĂĄ, ĂŠs nem azĂŠrt mert pĂłtolhatatlan anyagi ĂŠrtĂŠket kĂŠpviselt hanem mert erre tellett.

Vezetni pedig megtanultam rajta az szent. Ebben az autĂłban csak a telefonod pĂŠnztĂĄrcĂĄd ĂŠs nem utolsĂł sorban az
életed jelentette az egyetlen értéket, fékút egyenlő volt a végtelennel, világítás csak egy jobb halogén elemlámpával
vetekedett, a kaszni meg ha tĂśrt akkor Ăşgy szĂĄllt szĂŠt 50-nĂŠl mint egy Forma 1 egy 300-nĂĄl.
De egy szĂł mint szĂĄz nagyon ĂŠsznĂŠl kellett vele lenni hogy ĂŠletben maradj, ĂŠs ennek tudatĂĄban meg is tanultam vele
közlekedni. Bár mindenki fosott mellettem mikor küldtem neki, oldaltávolságra egy idő után éreztem annyira hogy
elmentem vele pont akkora helyen mint amekkora a kocsi volt, de ezt a mellettem ülők elsőre nem igazán akarták elhinni
így kapaszkodtak amibe csak tudtam (persze én tudtam hogy ez értelmetlen mert ha nem is jön össze a manőver akkor
is a kezĂźkben marad bĂĄrmi amit fognak  HAHA

Igen igen aztĂĄn jĂśtt a sajĂĄt kocsi amit 1 hĂłnap mĂşlva a kĂŠpen lĂĄthatĂłra tĂśrtem, de kĂśzel 6 ĂŠv alatt ez volt az egyetlen
és remélem az utolsó olyan törés ami komolyabbra sikerült (KOPKOPKOP), míg a környezetemben lévő haverok egy két évvel
fiatalabb jogsival aputĂłl kapott sajĂĄt kocsit mĂĄr pĂĄrszor kitettĂŠk a prĂłbababĂĄs filmes tĂśrĂŠsi teszteknek a kĂśzĂşton.

Emiatt nem is bĂĄnom hogy nekĂźnk ,,csak,, egy Trabantunk volt......

Mikor megváltunk tőle (nem anyagi okok miatt hanem elég rendezetlenek voltak a papírjai, lejárt a forgalmija és meg is telt,
az új forgalmi pedig kb a kocsi értékének az 5-szörösébe lett volna), és megmondom őszintén mikor kigurult az új tulaj
vele az utcĂĄnkbĂłl a szĂ­vem szakadt meg a kis egĂŠrszĂźrke masinĂĄĂŠrt.
de az ĂŠlet megy tovĂĄbb ĂŠs ha trabi lenne mĂŠg akkor most nem lenne kĂŠt Pug is a csalĂĄdban
De azĂŠrt mĂŠg annyit hogy TRABANT FOREVER  :-!

uwel

  • Vendég
Re: Uwel - 306XT 94" fosbarna dejĂł :)
« Válasz #6 Dátum: 2009 Június, 28, 22:28:22 »
Hát az ütemterv természetesen felborult időhiány végett, és jelenleg még most sincs semmi előrehaladás,
és sajnos úgy néz ki nem is lesz mivel az alaptőke ismét kiesik, ugyanis fogat csináltatok.

A kocsi még egy pöttyet beázik, ezt a mai hatalmas esőt sem bírta. A jobb ajtónál olyan mint ha az ajtószigetelés
megtelne vízzel és a lukakon amin a levegő kijön mikor becsukódik az ajtó és befolyik az utastérbe.
Ezt mĂĄr valamelyest kikĂźszĂśbĂśltem azzal hogy kis lukakat csĂ­ptem az aljĂĄra ĂŠs be is vĂĄlt kivĂŠve ennĂŠl az ajtĂłnĂĄl.
De azt hiszem holnap azért annyi időm lesz hogy erre kitaláljak valamit :)

uwel

  • Vendég
Re:Uwel - 306XT 94" fosbarna dejĂł :)
« Válasz #7 Dátum: 2010 Január, 03, 04:59:26 »
HĂĄt jĂł rĂŠg jĂĄrtam itt de most bepĂłtolom az elmaradtakat.
Tető kijavítva, ugyanis a remek szakemberek és a tetőablak szigetelés konstrukciójának hibája miatt kirohadt. Az össze lukat megkerestük ,,kitisztítottuk,, majd le lett festve a tetőablak körül. Pontosabban csak alapozóval van átfújva.

Az alváz még a hó és a sózás előtt megkapta a megfelelő védelmet, a küszöb körül az alvázon lévő rohadások lukak betakarva, és ideiglenesen a bal küszöbön a nagy rohadás is eltüntetve.
Van ilyen kátrányos csőszigetelőm, nagyon jó anyag, rámelegíted a fémre és nagyon f@szán rátapad, arról nem is beszélve hogy jól bírja az ,,igénybevételt,, is.
BĂĄr nem valami elegĂĄns megoldĂĄs de sajna ennek a hibĂĄnak az orvoslĂĄsĂĄra mĂŠg nem volt keret.
Ha nem lenne ilyen rohadt Ă­ves a kĂźszĂśb mĂĄr rĂŠges rĂŠg ki lett volna javĂ­tva. No mindegy.

Október elején sikerült hozzájutnom egy gyári lököshöz, és egy hűtőmaszkhoz egész jó áron, így végre minden karosszériaelem fent van az autón. A motorháztető telibe lett fújva füllerrel, és ezzel együtt a rozsdásodó részek is a kasznin, szépen kitakarva, és kijavítva.
ElĂŠg tarka barka a kocsi, de nem igazĂĄn ĂŠrdekel, a lĂŠnyeg hogy ne rohadjon ĂŠs ne rozsdĂĄsodjon. Majd talĂĄn nyĂĄron kap egy telifĂŠnyt, nah de ez mĂŠg odĂŠbb van.

Tetőre visszatérve....
A tetőablak tálcájának egyik kifolyó csöve sem volt a helyén, emiatt is kapott rendesen vizet az utastér. Na de ez a hiba is elhárítva.

Jah...
A hĹątĂśm is megadta magĂĄt Ă­gy a tĂŠl kezdetĂŠn, szĂŠtcsĂşszott az a nyavalyĂĄs, ĂŠs a csĂśveknĂŠl szivĂĄrgott a vĂ­z. HĂĄla egyik kollĂŠgĂĄmnak vadi Ăşjat szerzett nekem 15.000Ft-ĂŠrt a nagyobb kiadĂĄsbĂłl.
Ezt a plusz kiadĂĄst mondjuk nem vettem annyira rosszul, inkĂĄbb ĂśrĂźltem hogy van benne egy jĂł nagy ĂŠs Ăşj hĹątő  ^-^

Viszont a fűtés csövem megadta magát. Szereztem egy ugyanolyan méretű darabot mint amekkora kellett nekem és jól megtoldottam. Bár ennek a cseréje is hamarosan bekövetkezik mert a múltkor ez a betoldott cső is elszakadt a toldásnál, bár ez még nem volt vészes probléma. Na de tudom hogy elkerülhetetlen a dolog.

A hűtéssel pedig szüntelen küzdök, vagy anyaghiba vagy olyan hiba amiről fingom sincs mi okozhatja.
Jelen pillanatban olyan mintha a menetszél meghűtené a termosztátot ami nem nyit ki viszont a motor túlmelegszik. Bár ez elég abszurd, de nem tudok mire gondolni, mivel hűtő új, termosztát új és tesztelt is, hőkapcsoló kisebb értékű (92-87 fokos) és ez is tesztelt, a vizet és a nyomást nem engedi sehol.
HĂŠtfőn veszek egy Ăşj hőmĂŠrsĂŠklet jeladĂłt, jĂłl kimĂŠrem hogy hogyan vĂĄltozik a karakterisztikĂĄja, majd a helyĂŠn a kocsiban lĂŠvőt is, ha mind a kettő ugyanazt az eredmĂŠnyt adja akkor ezek utĂĄn nem lesz nehĂŠz a mĹąszert tesztelni, ĂŠs valamelyik csak hibĂĄs lesz ;D Ha nem akkor mĂĄr csak a vĂ­zpumpa maradt, de hĂĄt majd meglĂĄtjuk. 





 

 


Google PageRank