Peugeot 306 Klub - Az Első Magyar Peugeot 306 Klub

Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Részletes kereső  

Szavazás

Volt már javítva a hídad?

Igen
- 57 (28.8%)
Nem
- 122 (61.6%)
Többször
- 2 (1%)
Inkább cseréltem bontottra
- 17 (8.6%)

Összes szavazó: 154


Oldalak: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 28   Le

Szerző Téma: Hátsó futóművel kapcsolatos problémák  (Megtekintve 444054 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Tibcsi

  • Vendég
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #550 Dátum: 2010 Március, 06, 13:14:30 »

És ebben a műveletben a gyári csonk felületi keménysége elveszik, vagyis lesz egy sima acél darab ami könnyebben kopik, és kb azt az időt bírja ki, mint a garancia idő kitölt. pontosabban az ez idő alatt megtett kilométer viszonyában fog tönkremenni. Meg persze a zsírzási idők betartása is szerepet játszik.
Ha működik a dolog persze.

Ha a legjobb karbantartást és legtöbb futást veszem alapul, ez szerintem akkor sem több mint 50.000 km megtehető út. És újra szét szerelés.

Abban az esetben ha nem kell hídtestet cserélni, akkor ezen árban meg áll Andorék-nál is a munka, de itt nem kell attól tartani hogy a következő 80-100 ezer km-en belül hozzákel nyúlni a hídhoz, legfeljebb szintén 50-80e km után a csapágyat cserélni de legalábbis ellenőrizni. És ugye a csapágy csere már nem horror összeg.

De ez mind csak az én véleményemet jelenti, mindenki azt tesz amit akar. :-!

Ja és az sem mellékes, hogy míg egyik helyen ott hagyod az autódat, és nem láthatod mit is csinálnak vele, itt végig nézheted és kérdezhetsz láthatod miként készül a híd felújítása.  :-!

Módosítva: 2010 Március, 06, 12:44:50

Azt azért érdeklődd meg hogy a csonk hogy van edzve. vagy honnan veszik.
Nem akarom senkinek sem a pártját fogni, de ez a betét nem csak azon a 2x3cm-en fekszik fel mint a gyári csapágy, hanem a tengely teljes harmincx cm-es hosszán. Tehát a felület kopásáról már nem is érdemes beszélni. Na és azért élből elhárítani egy lehetőséget csak azért mert nem gyári, eléggé megkérdőjelezhető. Főleg azért, mert a gyári megoldás köztudottan rossz. Érdekes, hogy a rönó is mindkét oldalon csapágyazott hidakat használ, így nincs oldalra kopás, mint a pugnál. Mondjuk engem egyik megoldás sem érdekel, nekem komplett hidat kell hamarosan cserélnem. :-\
Naplózva

Andor

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 24
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 154
  • Lakóhely: Kakasd
  • http://peugeot-hatsofutomuvek.hupont.hu/
    • Peugeot hátsó futómű javítás garanciával
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #551 Dátum: 2010 Március, 06, 13:21:06 »

Pedig roppant egyszerű a válasz. Leesztergálják a megkopott részig a tengelyt, így lesz egy kicsit vékonyabb, de sima tengely. Ehhez esztergálnak egy perselyt, amit beletolnak a hídtestbe. Kap 1-2 zsírzógombot és már mehet is. Mondjuk nekem 35-öt mondtak egy pug szervízben erre a műtétre...


Perselyezés rendben így már kijön a költségvetésből. A minőséget most nem veszem alapul hogy milyen lesz a gyárihoz képest mert időtartamban, és minőségben sem közelíti meg a gyári technológiával történő felújítást.
Szóval az odáig okés hogy felperselyezik a lengőkar csonkokat, és mit csinálnak ha a hídház is kikopott???
Akkor itt már bukik is a perselyezéses művelet, mert hiába perselyeznek ha a hídház is kikopott. Csapnivaló és szánalmas lesz így a futómű egy perselyezéssel. Zsírzógombos megoldás se jó, ezt el hihetitek.

Módosítva: 2010 Március, 06, 13:24:15
Uj tengelyt tesznek bele. Ezek legalább is.

Nem jön ki a költségvetésből hidd el, és ha a hátsó hídház is kikopott?
Kezdj el számolgatni lejjebb már írtam, kb. 35 ezer ft marad a két új lengőkar csonkra meg a hátsó hídra? :D
Szerinted azok milyenek? Ez nem normális felújítás hidd el nekem. Sokan próbálnak ebből pénzt szerezni silány munkával, amit persze később a tulaj szenved meg.

Módosítva: 2010 Március, 06, 13:26:54
Pillanatnyilag se 70 se 100 ezrem nincs :D De mi lenne, ha valaki felhívná őket, aki mondjuk nálam jobban ért ehhez(szóval bárki :-)) ), és kifaggatná részletesen, mit nyújt ennyiért? Aki hajlandó rá, írjon privátba, és küldöm a telcsiszámot. Tényleg kiváncsi vagyok.


Úgysem fog igazat mondani, ezt elhiheted.

Módosítva: 2010 Március, 06, 13:35:07
Nem akarom senkinek sem a pártját fogni, de ez a betét nem csak azon a 2x3cm-en fekszik fel mint a gyári csapágy, hanem a tengely teljes harmincx cm-es hosszán. Tehát a felület kopásáról már nem is érdemes beszélni. Na és azért élből elhárítani egy lehetőséget csak azért mert nem gyári, eléggé megkérdőjelezhető. Főleg azért, mert a gyári megoldás köztudottan rossz. Érdekes, hogy a rönó is mindkét oldalon csapágyazott hidakat használ, így nincs oldalra kopás, mint a pugnál. Mondjuk engem egyik megoldás sem érdekel, nekem komplett hidat kell hamarosan cserélnem. :-\


Tudod mért rossz ez a megoldás?
Egy 30 cm hosszú perselyt oda berakni??? Úristen!
Azt nem lehet megfelelően zsírozni sem hogy a teljes felületén mindíg állandó zsír legyen.
Tudod mi lesz azzal? Be fog az egész rohadni és abszolút nem lesz semmi rugózása a futóműnek, de semmi.
Olyan lesz mint egy lovaskocsi hátul. 15 év tapasztalatából írom ezeket, nem csak dobálózom a szavakkal :)
A bontott hidakkal is az a szitu hogy nem 100 ezer km-t futott hidakat árulnak hanem rosszabbakat.
De kilehet fogni csak szerencse kérdése. Én nem adnék 50 ezret egy zsákbamacska futóműért ami használt is. Kitudja mennyit megy még el.


Módosítva: 2010 Március, 06, 13:42:25
De Én csak tanácsokat tudok adni, nem szólok bele ki mit csináljon :)
Mindenkinek a saját autója, úgy tartja karban ahogy neki megfelelő.
Csak próbálom megmagyarázni mért nem jó, és miért tartok lehetetlennek egy jó pár féle variációt.
Egyébként meg tévedés hogy a 306 nak nincs jó futóműve. Nagyon jó futóműve van sokkal stabilabb mint a többi torziórudas futómű. Csupán egy dolgot felejtettek el a Franciák.
Beleírni a szervízkönyvbe hogy 3 évente tűgörgő csere, és soha az életbe nem menne tönkre benne semmi.
Naplózva
Hátsó futómű javítás, szerelés, garanciával.

Tel.: +36 20/320-3025
http://peugeot-hatsofutomuvek.hupont.hu/

Tibcsi

  • Vendég
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #552 Dátum: 2010 Március, 06, 13:49:31 »


Tudod mért rossz ez a megoldás?
Egy 30 cm hosszú perselyt oda berakni??? Úristen!
Azt nem lehet megfelelően zsírozni sem hogy a teljes felületén mindíg állandó zsír legyen.
Tudod mi lesz azzal? Be fog az egész rohadni és abszolút nem lesz semmi rugózása a futóműnek, de semmi.
Olyan lesz mint egy lovaskocsi hátul. 15 év tapasztalatából írom ezeket, nem csak dobálózom a szavakkal :)
A bontott hidakkal is az a szitu hogy nem 100 ezer km-t futott hidakat árulnak hanem rosszabbakat.
De kilehet fogni csak szerencse kérdése. Én nem adnék 50 ezret egy zsákbamacska futóműért ami használt is. Kitudja mennyit megy még el.


Módosítva: 2010 Március, 06, 13:42:25

De Én csak tanácsokat tudok adni, nem szólok bele ki mit csináljon :)
Mindenkinek a saját autója, úgy tartja karban ahogy neki megfelelő.
Csak próbálom megmagyarázni mért nem jó, és miért tartok lehetetlennek egy jó pár féle variációt.
Egyébként meg tévedés hogy a 306 nak nincs jó futóműve. Nagyon jó futóműve van sokkal stabilabb mint a többi torziórudas futómű. Csupán egy dolgot felejtettek el a Franciák.
Beleírni a szervízkönyvbe hogy 3 évente tűgörgő csere, és soha az életbe nem menne tönkre benne semmi.
Ok tudom, én sem ellened akarok beszélni! :D Csak egyszerűen nincs arra pénzem, hogy egy 6-700 ezret érő autónak csak a hátsó futóművére költsek 120-at. Ha lenne rá keret akkor sem tenném, de mivel nincs, így könnyű a választás. ;D Keresgélek használt, de még használható hidat ennek az összegnek a töredékéért és akár 2-3 évente cserélve is olcsóbban jövök ki. De ez persze csak az én véleményem...
Naplózva

fisi306b1.4xn

  • Vendég
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #553 Dátum: 2010 Március, 06, 14:39:58 »

És ebben a műveletben a gyári csonk felületi keménysége elveszik, vagyis lesz egy sima acél darab ami könnyebben kopik, és kb azt az időt bírja ki, mint a garancia idő kitölt. pontosabban az ez idő alatt megtett kilométer viszonyában fog tönkremenni. Meg persze a zsírzási idők betartása is szerepet játszik.
Ha működik a dolog persze.

Ha a legjobb karbantartást és legtöbb futást veszem alapul, ez szerintem akkor sem több mint 50.000 km megtehető út. És újra szét szerelés.

Abban az esetben ha nem kell hídtestet cserélni, akkor ezen árban meg áll Andorék-nál is a munka, de itt nem kell attól tartani hogy a következő 80-100 ezer km-en belül hozzákel nyúlni a hídhoz, legfeljebb szintén 50-80e km után a csapágyat cserélni de legalábbis ellenőrizni. És ugye a csapágy csere már nem horror összeg.

De ez mind csak az én véleményemet jelenti, mindenki azt tesz amit akar. :-!

Ja és az sem mellékes, hogy míg egyik helyen ott hagyod az autódat, és nem láthatod mit is csinálnak vele, itt végig nézheted és kérdezhetsz láthatod miként készül a híd felújítása.  :-!


Na ebben az utolsó mondatodban van a lényeg. Napjainkban sajnos a nagy átverés show-t  lehet tapasztalni túlnyomó részt. Természetes vannak akik tisztességes  munkát végeznek korrekt árak mellett /Ők vannak kevesebben/.
Az eddigi hozzászólások  a Harc-i szaki munkájának, és Andorék által gyártott alkatrészek minőségéről tesznek tanúbizonyságot.  Nekik nincs takargatni valójuk, DE mit mondana a két napos szervíz, hogyha a gazda azt mondja: "ide hozom, azonnal megkezdik a szétbontást, látni akarom a belsejét, itt hagyom, de az alkatrészek cseréjénél és az összeszerelésnél itt kívánok lenni."
A kettő nap azt  sugallja, hogy  első nap szétszerelik, a pörgetyűs munkát elvégeztetik és utána következő nap visszaszerelik. Nonszensz, hogy egy autó kettő nap szétbontva felemelve áll, addig az emelőt nem lehet másra használni.
Naplózva

Andor

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 24
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 154
  • Lakóhely: Kakasd
  • http://peugeot-hatsofutomuvek.hupont.hu/
    • Peugeot hátsó futómű javítás garanciával
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #554 Dátum: 2010 Március, 06, 15:00:27 »

Ok tudom, én sem ellened akarok beszélni! :D Csak egyszerűen nincs arra pénzem, hogy egy 6-700 ezret érő autónak csak a hátsó futóművére költsek 120-at. Ha lenne rá keret akkor sem tenném, de mivel nincs, így könnyű a választás. ;D Keresgélek használt, de még használható hidat ennek az összegnek a töredékéért és akár 2-3 évente cserélve is olcsóbban jövök ki. De ez persze csak az én véleményem...

Ha keresgélsz a bontóban, mindenképpen azokat a futóműveket keresd amiken a legkevesebb a rozsda, és még szép élénk sárga a hátsó híd csöve. Talán azok nem futottak még annyit mint egy full rozsdás. És mindenképp kérd a garanciát hogyha esetleg kicserélnétek és rossz lenne az is, ne maradjon rajtad. De az a legjobb ha egy olyat találsz ami még autó alatt van és nem terpeszt. Ennél okosabbnak lenni ez ügyben már nem lehet, mert az ember nem lát bele milyen is legbelül. 
Naplózva
Hátsó futómű javítás, szerelés, garanciával.

Tel.: +36 20/320-3025
http://peugeot-hatsofutomuvek.hupont.hu/

K Nándor

  • Vendég
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #555 Dátum: 2010 Március, 06, 16:08:27 »

Ok tudom, én sem ellened akarok beszélni! :D Csak egyszerűen nincs arra pénzem, hogy egy 6-700 ezret érő autónak csak a hátsó futóművére költsek 120-at. Ha lenne rá keret akkor sem tenném, de mivel nincs, így könnyű a választás. ;D Keresgélek használt, de még használható hidat ennek az összegnek a töredékéért és akár 2-3 évente cserélve is olcsóbban jövök ki. De ez persze csak az én véleményem...

Én azért voksolok a híd felújítása mellett,mert akkor egy időre le van tudva ez a gond, a közeljövőben biztos nem kell vele kínlódni. Nekem a bontott híd valamilyen szinten zsákbamacska, sajnos nem látom ,hogy mit is veszek pontosan.
Naplózva

bandit306

  • Vendég
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #556 Dátum: 2010 Március, 06, 16:43:27 »

Nem akarom senkinek sem a pártját fogni, de ez a betét nem csak azon a 2x3cm-en fekszik fel mint a gyári csapágy, hanem a tengely teljes harmincx cm-es hosszán. Tehát a felület kopásáról már nem is érdemes beszélni. Na és azért élből elhárítani egy lehetőséget csak azért mert nem gyári, eléggé megkérdőjelezhető. Főleg azért, mert a gyári megoldás köztudottan rossz. Érdekes, hogy a rönó is mindkét oldalon csapágyazott hidakat használ, így nincs oldalra kopás, mint a pugnál. Mondjuk engem egyik megoldás sem érdekel, nekem komplett hidat kell hamarosan cserélnem. :-\
Igen részben igazad van. nagyrészben. :D
De ha valamit csapágyra találtak ki, és az én értelmezésemben ne az kerül bele hanem két sikló felület lesz, amit kenegetni kell, az már sajnos hibalehetőség, mert senki nem fog havonta kéthavonta azért az autó alá menni, hogy 1 zsírzópisztollyal felfegyverkezve kenegesse a dolgot. tehát, elmarad a kenés, és két fém dörzsölődik egymáson. ha pedig a betét csak a gyári méret miatt kerül felhelyezésre és vissza megy a csapágy és a többi alkatrész, a mozgás miatt előbb utóbb a persely is el tud mozdulni, bár az sokkal később mint gondolná az ember.

De mint írtam, semminek nem vagyok az elrontója, mindenki azt tesz amit akar. :-! :-!

Mit értesz komplett híd cserén? Mert ami tönkremehet, azt cserélik Andorék is.
Vagy esetleg tárcsásat akarsz beépíteni? :D :-!
Naplózva

Tibcsi

  • Vendég
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #557 Dátum: 2010 Március, 06, 17:07:54 »

Igen részben igazad van. nagyrészben. :D
De ha valamit csapágyra találtak ki, és az én értelmezésemben ne az kerül bele hanem két sikló felület lesz, amit kenegetni kell, az már sajnos hibalehetőség, mert senki nem fog havonta kéthavonta azért az autó alá menni, hogy 1 zsírzópisztollyal felfegyverkezve kenegesse a dolgot. tehát, elmarad a kenés, és két fém dörzsölődik egymáson. ha pedig a betét csak a gyári méret miatt kerül felhelyezésre és vissza megy a csapágy és a többi alkatrész, a mozgás miatt előbb utóbb a persely is el tud mozdulni, bár az sokkal később mint gondolná az ember.

De mint írtam, semminek nem vagyok az elrontója, mindenki azt tesz amit akar. :-! :-!

Mit értesz komplett híd cserén? Mert ami tönkremehet, azt cserélik Andorék is.
Vagy esetleg tárcsásat akarsz beépíteni? :D :-!
Előbb olvass, értelmezz és csak utána írj.
Naplózva

Davids

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 5
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 219
  • Autó színe: Kék
  • Évjárat: 1999.11
  • Lakóhely: BP.
  • Motor: 2.0HDI
  • Típus: 5 ajtós
  • Mr.
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #558 Dátum: 2010 Március, 06, 18:03:19 »


Módosítva: 2010 Március, 06, 13:42:25
Idézet
De Én csak tanácsokat tudok adni, nem szólok bele ki mit csináljon :)
Mindenkinek a saját autója, úgy tartja karban ahogy neki megfelelő.
Csak próbálom megmagyarázni mért nem jó, és miért tartok lehetetlennek egy jó pár féle variációt.
Egyébként meg tévedés hogy a 306 nak nincs jó futóműve. Nagyon jó futóműve van sokkal stabilabb mint a többi torziórudas futómű. Csupán egy dolgot felejtettek el a Franciák.
Beleírni a szervízkönyvbe hogy 3 évente tűgörgő csere, és soha az életbe nem menne tönkre benne semmi.

Én sajna most futottam bele abba hogy szét kellett szedni megint a hidat.
Két éve lett felujitva teljesen.A tengelyeket is cserélni kellett.A Lenkey-ék csinálták nemtudom ismered-e öket.
Most le akartam ültetni a hátulját és amikor szétszedtük a szerelö haverral ismét szét volt maródva a tengely igy megint teljesen fel kellett újítani az egészet.Remélem ez már nem csak két évig fogja birni.
Olvastam már hogy te nem a hagyományos görgökosaras csapágyat használod hanem a rézperselyes megoldást.
Ha a Kamionoknál bevált ez a megoldás akkor itt is biztos megálja a helyét.

zoli

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 25
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 986
  • Autó színe: Szürke
  • Évjárat: 1997,12
  • Lakóhely: Nyíregyháza
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #559 Dátum: 2010 Március, 06, 19:18:57 »

Úgy látom nagy a vita a tűgörgő és a persely között.
Nos mivel nekem perselyezve van (amit már régebben is írtam) és már több mint 30 ezer km-t mentem vele és semmi baja nincs. Igaz néha tényleg alá kell feküdni és bezsírozni de azért ez nem olyan nagy meló. Andor azt írta, hogy 3évente tűgörgő csere. Na most nekem ez a művelet 2007-ben volt és ha a 3évet veszem alapul akkor olcsóbb egy perselyt cserélni mint tűgörgőt. Félre értés ne essék nem az Andor munkája ellen beszélek mert bísztos, hogy jó munkát végeznek. De egy 300ezer Ft-s autónál több mint az egyharmadát kifizetni egy futómű javításért szerintem egy kicsit sok. A 405-s is perselyezve volt azt még 5 évig használtam utána hibátlanul.
Naplózva
Munkaidőm kötetlen, megyek mint a töketlen!

fisi306b1.4xn

  • Vendég
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #560 Dátum: 2010 Március, 06, 20:19:07 »

A hátsó híd javításához (tekinthetjük felújításnak is) még annyit, s ez a saját véleményem. Eddigi élet utam során sok tapasztalatot gyűjtöttem mások hibájából, hanyagságából. Amióta a Leo meg van, egyetlen egy alkalom nem volt, hogy a javítást, karbantartást jelenlétem nélkül végezték volna.
Mivel új (hja fiatalabb használtra)  autóra nincsen és nem is lesz a jövőben mani, ezért a javításoknál arra törekedek (nyilvánvaló ez alól van kivétel is, a h.híd), hogy lehetőleg a gyári minőségű, beszállítók által gyártott alkatrészek kerüljenek beépítésre.
Naplózva

Davids

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 5
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 219
  • Autó színe: Kék
  • Évjárat: 1999.11
  • Lakóhely: BP.
  • Motor: 2.0HDI
  • Típus: 5 ajtós
  • Mr.
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #561 Dátum: 2010 Március, 06, 20:46:05 »

Úgy látom nagy a vita a tűgörgő és a persely között.
Nos mivel nekem perselyezve van (amit már régebben is írtam) és már több mint 30 ezer km-t mentem vele és semmi baja nincs. Igaz néha tényleg alá kell feküdni és bezsírozni de azért ez nem olyan nagy meló. Andor azt írta, hogy 3évente tűgörgő csere. Na most nekem ez a művelet 2007-ben volt és ha a 3évet veszem alapul akkor olcsóbb egy perselyt cserélni mint tűgörgőt. Félre értés ne essék nem az Andor munkája ellen beszélek mert bísztos, hogy jó munkát végeznek. De egy 300ezer Ft-s autónál több mint az egyharmadát kifizetni egy futómű javításért szerintem egy kicsit sok. A 405-s is perselyezve volt azt még 5 évig használtam utána hibátlanul.

A tügörgö csere magába nem olyan sok.A két oldal anyagárban 15nápolyi a munkadij ha nem te csinálod meg 10-25 nápolyi.Ha elosztod 3 évre akkor nem is olyan nagy cucc.Szerintem.
Bár nekem ha a kocsimról van szó semmi se nagy  _pug biggrin.

zoli

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 25
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 986
  • Autó színe: Szürke
  • Évjárat: 1997,12
  • Lakóhely: Nyíregyháza
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #562 Dátum: 2010 Március, 06, 21:06:11 »

A tügörgö csere magába nem olyan sok.A két oldal anyagárban 15nápolyi a munkadij ha nem te csinálod meg 10-25 nápolyi.Ha elosztod 3 évre akkor nem is olyan nagy cucc.Szerintem.
Bár nekem ha a kocsimról van szó semmi se nagy  _pug biggrin.

OK ha csak tűgörgőt kell cserélni. Nálam a csonk be volt rágva ezért lett perselyezve.
Naplózva
Munkaidőm kötetlen, megyek mint a töketlen!

Davids

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 5
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 219
  • Autó színe: Kék
  • Évjárat: 1999.11
  • Lakóhely: BP.
  • Motor: 2.0HDI
  • Típus: 5 ajtós
  • Mr.
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #563 Dátum: 2010 Március, 06, 21:48:28 »

OK ha csak tűgörgőt kell cserélni. Nálam a csonk be volt rágva ezért lett perselyezve.

nekem is már 2x. :-! whistle

Módosítva: 2010 Március, 06, 21:49:38
A hátsó híd javításához (tekinthetjük felújításnak is) még annyit, s ez a saját véleményem. Eddigi élet utam során sok tapasztalatot gyűjtöttem mások hibájából, hanyagságából. Amióta a Leo meg van, egyetlen egy alkalom nem volt, hogy a javítást, karbantartást jelenlétem nélkül végezték volna.
Mivel új (hja fiatalabb használtra)  autóra nincsen és nem is lesz a jövőben mani, ezért a javításoknál arra törekedek (nyilvánvaló ez alól van kivétel is, a h.híd), hogy lehetőleg a gyári minőségű, beszállítók által gyártott alkatrészek kerüljenek beépítésre.

Ehhez csak gyári cucc van.A tengely csak gyári a görgökosár meg SNR ami szintén gyári.

palcsi

  • Vendég
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #564 Dátum: 2010 Március, 26, 21:27:01 »

Sziasztok!

Új vagyok a fórumon és árulóként ráadásul 206-osom van. A hátsó futóművel miatt találtam meg a fórumot, amivel kapcsolatban lenne egy kérdésem:

Az autómban 10 000 km van. A futóműnek semmi baja még (de idővel lesz  :-[). Visszaolvasva a témában egyetértek a véleménnyel, hogy kopott nyikorgó futóművet hiába zsíroz valaki, annak csak a hangja szűnik meg, de továbbra is kopott marad. Mi van viszont az én esetemmel? A hidam még be sincs járatva igazán. Szeretnék rá zsírzógombot tenni, mert ha új a csapágy és be van zsírozva, akkor biztos hagy az élettartama meghosszabbodik.

Picit tartok azonban a híd megfúrásától, mivel a furat feszültséggyűjtő hely, azaz kiindulhat belőle repedés a terhelés hatására.

Tudtok-e mondani a hídon olyan helyet ahol megfúrva nem fog elrepedni? Van-e már bevált furathely?

Lehet hogy feleslegesen aggódom, de jobb félni...

Köszönöm előre is!  _pug
Naplózva

Hoffy

  • Hamutipró
  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 65
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.804
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 2000.04
  • Lakóhely: Ajka
  • Motor: 2.0HDI
  • Típus: Break
  • Fehér oroszlánom
    • Carstyling
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #565 Dátum: 2010 Március, 26, 21:28:48 »

Sziasztok!

Új vagyok a fórumon és árulóként ráadásul 206-osom van. A hátsó futóművel miatt találtam meg a fórumot, amivel kapcsolatban lenne egy kérdésem:

Az autómban 10 000 km van. A futóműnek semmi baja még (de idővel lesz  :-[). Visszaolvasva a témában egyetértek a véleménnyel, hogy kopott nyikorgó futóművet hiába zsíroz valaki, annak csak a hangja szűnik meg, de továbbra is kopott marad. Mi van viszont az én esetemmel? A hidam még be sincs járatva igazán. Szeretnék rá zsírzógombot tenni, mert ha új a csapágy és be van zsírozva, akkor biztos hagy az élettartama meghosszabbodik.

Picit tartok azonban a híd megfúrásától, mivel a furat feszültséggyűjtő hely, azaz kiindulhat belőle repedés a terhelés hatására.

Tudtok-e mondani a hídon olyan helyet ahol megfúrva nem fog elrepedni? Van-e már bevált furathely?

Lehet hogy feleslegesen aggódom, de jobb félni...

Köszönöm előre is!  _pug

Úgy tudom nem érdemes megfúrni a hidat mert nem jut el oda zsír ahova kellene bored.
Naplózva

Andor

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 24
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 154
  • Lakóhely: Kakasd
  • http://peugeot-hatsofutomuvek.hupont.hu/
    • Peugeot hátsó futómű javítás garanciával
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #566 Dátum: 2010 Március, 27, 23:18:24 »

Sziasztok!

Új vagyok a fórumon és árulóként ráadásul 206-osom van. A hátsó futóművel miatt találtam meg a fórumot, amivel kapcsolatban lenne egy kérdésem:

Az autómban 10 000 km van. A futóműnek semmi baja még (de idővel lesz  :-[). Visszaolvasva a témában egyetértek a véleménnyel, hogy kopott nyikorgó futóművet hiába zsíroz valaki, annak csak a hangja szűnik meg, de továbbra is kopott marad. Mi van viszont az én esetemmel? A hidam még be sincs járatva igazán. Szeretnék rá zsírzógombot tenni, mert ha új a csapágy és be van zsírozva, akkor biztos hagy az élettartama meghosszabbodik.

Picit tartok azonban a híd megfúrásától, mivel a furat feszültséggyűjtő hely, azaz kiindulhat belőle repedés a terhelés hatására.

Tudtok-e mondani a hídon olyan helyet ahol megfúrva nem fog elrepedni? Van-e már bevált furathely?

Lehet hogy feleslegesen aggódom, de jobb félni...

Köszönöm előre is!  _pug


Teljesen felesleges amin gondolkozol. A szimering is ludas a meghibásodásban mivel elöregszik és be engedi a port.
A megoldás 3 évente tűgörgőket kell cseréltetni a futóműben és örökös lesz.
3 évente durván munka díjjal együtt, durván 40 ezer szerintem nem sok.


Módosítva: 1970 Január, 01, 00:59:59

Módosítva: 1970 Január, 01, 00:59:59
Én sajna most futottam bele abba hogy szét kellett szedni megint a hidat.
Két éve lett felujitva teljesen.A tengelyeket is cserélni kellett.A Lenkey-ék csinálták nemtudom ismered-e öket.
Most le akartam ültetni a hátulját és amikor szétszedtük a szerelö haverral ismét szét volt maródva a tengely igy megint teljesen fel kellett újítani az egészet.Remélem ez már nem csak két évig fogja birni.
Olvastam már hogy te nem a hagyományos görgökosaras csapágyat használod hanem a rézperselyes megoldást.
Ha a Kamionoknál bevált ez a megoldás akkor itt is biztos megálja a helyét.


Nem tudom milyen anyagokkal dolgoznak Ők, és milyen precizitással, De színvonal alatt az biztos ha neked 2 év alatt szétment minden újra. Ha mi ezt így csinálnánk több százan vernék a balhét és állandóan csak azzal foglalkoznánk hogy újra szereljük azt az autót amit már megcsináltunk. Nem beszélve a hírnévről ami a legfontosabb.
Valami ott nem kóser az biztos. a réz bronz persely nem jó megoldás, ha valaki akinek megmagyarázták és azt hiszi akkor sem :) Minden nap ezzel foglalkozunk nem hülyeségből írom ezeket. mi már 15 éve ezt csináljuk 1 autó sem jött még vissza, ezt lekopogom, de szerintem nem is fog. Mondjuk annak megéri perselyezni aki utána eladja az autót, és nem akar költeni rá. És az hogy 2 év után bemaródik újra a lengőkar tengely, azon megint csak mosolyogni tudok, színvonal alatti alkatrész, ennyi, semmi más magyarázat nincs rá. Ez teljességgel megengedhetetlen és kizárt hogy ennyi időt bírjon.
Naplózva
Hátsó futómű javítás, szerelés, garanciával.

Tel.: +36 20/320-3025
http://peugeot-hatsofutomuvek.hupont.hu/

Dakar 306

  • Füred-Team
  • V.I.P
  • Családtag
  • **
  • Népszerűség: 219
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 6.724
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Maglód
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #567 Dátum: 2010 Március, 28, 12:16:20 »

3 évente 40ezer, az több, mint 10 évente 100 ezer :) Mondjuk lényegesen egyszerűbb munka csak csapágyat cserélni, mint robbantani mindent. Na meg kiadni is könnyebb alkalmanként 40-et, mint egyszerre 100-at.
Vizsgán mennire nézik a hidat? Nekem még nem ér bele egyik oldalon se a dobbetétbe, de azért már picit látszik, hogy terpeszt. Mondjuk épp sportosan :-))
Naplózva

K Nándor

  • Vendég
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #568 Dátum: 2010 Március, 28, 12:22:20 »

3 évente 40ezer, az több, mint 10 évente 100 ezer :) Mondjuk lényegesen egyszerűbb munka csak csapágyat cserélni, mint robbantani mindent. Na meg kiadni is könnyebb alkalmanként 40-et, mint egyszerre 100-at.
Vizsgán mennire nézik a hidat? Nekem még nem ér bele egyik oldalon se a dobbetétbe, de azért már picit látszik, hogy terpeszt. Mondjuk épp sportosan :-))

Azért nem szólnak szerintem. Nekem is sportosan terpeszt egy kicsit a jobb oldala :D Kapi szerint a szemem szar.
Naplózva

bandit306

  • Vendég
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #569 Dátum: 2010 Március, 28, 12:41:15 »

3 évente 40ezer, az több, mint 10 évente 100 ezer :) Mondjuk lényegesen egyszerűbb munka csak csapágyat cserélni, mint robbantani mindent. Na meg kiadni is könnyebb alkalmanként 40-et, mint egyszerre 100-at.
Vizsgán mennire nézik a hidat? Nekem még nem ér bele egyik oldalon se a dobbetétbe, de azért már picit látszik, hogy terpeszt. Mondjuk épp sportosan :-))
Most voltam megnézetni a kocsit, és a hátsónál a lengés csillit nézik, meg azt hogy ne rohadjon a cucc meg a szilenteket hogy ne akarjon szét esni azt kész. ja meg a féket hogy megfelelően dolgozik e mint pedálról mint kézifékről.
Naplózva

palcsi

  • Vendég
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #570 Dátum: 2010 Március, 28, 13:13:48 »


Teljesen felesleges amin gondolkozol. A szimering is ludas a meghibásodásban mivel elöregszik és be engedi a port.
A megoldás 3 évente tűgörgőket kell cseréltetni a futóműben és örökös lesz.
3 évente durván munka díjjal együtt, durván 40 ezer szerintem nem sok.


Módosítva: 1970 Január, 01, 00:59:59

Nem tudom milyen anyagokkal dolgoznak Ők, és milyen precizitással, De színvonal alatt az biztos ha neked 2 év alatt szétment minden újra. Ha mi ezt így csinálnánk több százan vernék a balhét és állandóan csak azzal foglalkoznánk hogy újra szereljük azt az autót amit már megcsináltunk. Nem beszélve a hírnévről ami a legfontosabb.
Valami ott nem kóser az biztos. a réz bronz persely nem jó megoldás, ha valaki akinek megmagyarázták és azt hiszi akkor sem :) Minden nap ezzel foglalkozunk nem hülyeségből írom ezeket. mi már 15 éve ezt csináljuk 1 autó sem jött még vissza, ezt lekopogom, de szerintem nem is fog. Mondjuk annak megéri perselyezni aki utána eladja az autót, és nem akar költeni rá. És az hogy 2 év után bemaródik újra a lengőkar tengely, azon megint csak mosolyogni tudok, színvonal alatti alkatrész, ennyi, semmi más magyarázat nincs rá. Ez teljességgel megengedhetetlen és kizárt hogy ennyi időt bírjon.

Ebben az esetben a szimering is feljavításra szorul! Nem szedtem még szét, soha de duplaajkas esetleg jobb lenne bele? Milyen van benne gyárilag?
Naplózva

hdi90

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 1
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 146
  • Autó színe: ezüst metál
  • Évjárat: 2000.08
  • Lakóhely: Dombóvár
  • Motor: 2.0HDI
  • Típus: 3 ajtós
  • 306
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #571 Dátum: 2010 Április, 01, 17:55:16 »

Hali!Az lenne a kérdésem,hogy ha hátul 1 ricnivel arréb állítom a rudat akkor hány centit ül meg a vas??Meg szeretném ültetni!Előre is THX!
Naplózva
Topolino         Firnyákosan Furmányos        ;D

Break 306

  • Vendég
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #572 Dátum: 2010 Április, 01, 18:10:08 »

Hali!Az lenne a kérdésem,hogy ha hátul 1 ricnivel arréb állítom a rudat akkor hány centit ül meg a vas??Meg szeretném ültetni!Előre is THX!
hát ez attól is függ hogy hátúl mekkora a lengéscsillapító.nekem kicsi van és hiába akartam  emeltetni a ****ét,nem engette a lengéscsilapító. egy ricnit lehetett de ez nemhozott nagy változást(nem látható)l(2000-es break) :-!
Naplózva

hdi90

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 1
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 146
  • Autó színe: ezüst metál
  • Évjárat: 2000.08
  • Lakóhely: Dombóvár
  • Motor: 2.0HDI
  • Típus: 3 ajtós
  • 306
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #573 Dátum: 2010 Április, 01, 18:12:21 »

hát ez attól is függ hogy hátúl mekkora a lengéscsillapító.nekem kicsi van és hiába akartam  emeltetni a ****ét,nem engette a lengéscsilapító. egy ricnit lehetett de ez nemhozott nagy változást(nem látható)l(2000-es break) :-!

Vettem bele gázos sport lengéscsillapítót,az nem tudom mekkora ahhoz képest,ami benne van,és le akarom ültetni!Azért köszönöm!
Naplózva
Topolino         Firnyákosan Furmányos        ;D

Kolin

  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 149
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.785
  • Autó színe: Zöld metál
  • Évjárat: 1996
  • Lakóhely: Borsod megye
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Sedan
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #574 Dátum: 2010 Április, 01, 18:16:27 »

Vettem bele gázos sport lengéscsillapítót,az nem tudom mekkora ahhoz képest,ami benne van,és le akarom ültetni!Azért köszönöm!
Ha jól tudom általában 3 cm-t!
Naplózva

hdi90

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 1
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 146
  • Autó színe: ezüst metál
  • Évjárat: 2000.08
  • Lakóhely: Dombóvár
  • Motor: 2.0HDI
  • Típus: 3 ajtós
  • 306
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #575 Dátum: 2010 Április, 01, 18:18:11 »

Ha jól tudom általában 3 cm-t!

THX!   :-!
Naplózva
Topolino         Firnyákosan Furmányos        ;D

Rozsahegyir

  • Adminisztrátor
  • Le sem lehet lőni
  • *****
  • Népszerűség: 343
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 20.758
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 2002/06
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: Sedan
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #576 Dátum: 2010 Április, 01, 21:14:44 »

Ha jól tudom általában 3 cm-t!

én 2,5cm-re emlékszem!
Naplózva

Bally

  • V.I.P
  • Családtag
  • **
  • Népszerűség: 186
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 5.599
  • Autó színe: Noir Onyx
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Gödöllö
  • Motor: 1.8 - 16V
  • Típus: 3 ajtós
  • XU7JP4(RS Wannabe)
    • Taglap
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #577 Dátum: 2010 Április, 01, 21:24:52 »

hát ez attól is függ hogy hátúl mekkora a lengéscsillapító.nekem kicsi van és hiába akartam  emeltetni a ****ét,nem engette a lengéscsilapító. egy ricnit lehetett de ez nemhozott nagy változást(nem látható)l(2000-es break) :-!

Van hátsó "hosszú" lengéscsillapító?
Naplózva
           
                                            

hdi90

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 1
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 146
  • Autó színe: ezüst metál
  • Évjárat: 2000.08
  • Lakóhely: Dombóvár
  • Motor: 2.0HDI
  • Típus: 3 ajtós
  • 306
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #578 Dátum: 2010 Április, 01, 21:44:44 »

Naplózva
Topolino         Firnyákosan Furmányos        ;D

gatterfighter1

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 14
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 720
  • Autó színe: EZÜST
  • Évjárat: 2001.07
  • Lakóhely: Bögöt
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Sedan
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #579 Dátum: 2010 Április, 01, 23:03:25 »

Helló!

Múlt héten sikerült vennem egy 306 -ost 1.6 benzin 98 LE.

Lenne pár kérdésem:
-AIR BAG felirt elkezdett világítani a műszerfalon mitől lehet ez??
-a váltóm nagyon nehezen veszi az egyest kuplung jó váltóolaj új

Segitségeteket előre is köszönöm

Üdv :Peti
Naplózva

lajos

  • Férfi
  • Klubfüggő
  • *
  • Népszerűség: 162
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.855
  • Autó színe: "ezüst metál"
  • Évjárat: 1999.10
  • Lakóhely: Szentes
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: Sedan
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #580 Dátum: 2010 Április, 01, 23:11:40 »

Helló!

Múlt héten sikerült vennem egy 306 -ost 1.6 benzin 98 LE.

Lenne pár kérdésem:
-AIR BAG felirt elkezdett világítani a műszerfalon mitől lehet ez??
-a váltóm nagyon nehezen veszi az egyest kuplung jó váltóolaj új

Segitségeteket előre is köszönöm

Üdv :Peti
Üdv Köztünk.
Az air bag csatikat kell megnézni /ülés alatt kormányburkolat mögött/
A váltóra passz.

Keresés....     /jobbra fent/  légzsák visszajelző, légzsák csati ........     sokat segithet.
Naplózva
"Ezt valóban élmény...."

Lukino Luki

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 30
  • Autó színe: Fekete
  • Évjárat: 1998
  • Lakóhely: Rimaszombat
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajtós
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #581 Dátum: 2010 Április, 09, 19:54:19 »

Helló !

Fontos kérdésem lenne...

Van egy 306 osom 98as évjárat és beblokkolt menet kozben a jobb hátsó kerekem ...

Mi okozhatta? Várom tippeiteket és elore koszonom.

 :-[
Naplózva

Hoffy

  • Hamutipró
  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 65
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.804
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 2000.04
  • Lakóhely: Ajka
  • Motor: 2.0HDI
  • Típus: Break
  • Fehér oroszlánom
    • Carstyling
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #582 Dátum: 2010 Április, 09, 19:56:32 »

Helló !

Fontos kérdésem lenne...

Van egy 306 osom 98as évjárat és beblokkolt menet kozben a jobb hátsó kerekem ...

Mi okozhatta? Várom tippeiteket és elore koszonom.

 :-[

Leesett a ferodol a betétről!
Betét csere kell.Elkopott.
Naplózva

Lukino Luki

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 30
  • Autó színe: Fekete
  • Évjárat: 1998
  • Lakóhely: Rimaszombat
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajtós
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #583 Dátum: 2010 Április, 18, 12:49:46 »

Leesett a ferodol a betétről!
Betét csere kell.Elkopott.

És megtudod nekem mondani hogyan tudom szétszedni a féket? Van ott valami csavar a pléh lemez allat?

Elore koszi...
Naplózva

bandit306

  • Vendég
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #584 Dátum: 2010 Április, 18, 18:40:55 »

És megtudod nekem mondani hogyan tudom szétszedni a féket? Van ott valami csavar a pléh lemez allat?

Elore koszi...
Kerék levesz, középen levő ANYA leteker, ha jól emlékezem akkor 35 ös kulcs, és leszeded a dobot, alatta a fék pofákkal teli tűzdelt rész. Ott meg látható hogyan is van rögzítve.
De ha nem szerelted, akkor inkább szerelővel nézesd meg.
Ja és ha leveszed a dobot, akkor lehetőleg az anyára vigyázz vissza tudd biztosítani. vagy szerezz be 1 tartalékot.
Naplózva

vasi

  • Füred-Team
  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 105
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 749
  • Évjárat: 1999.06
  • Lakóhely: Székesfehérvár
  • Motor: 1.4
  • Típus: Break
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #585 Dátum: 2010 Április, 18, 18:52:34 »

Kerék levesz, középen levő ANYA leteker, ha jól emlékezem akkor 35 ös kulcs, és leszeded a dobot, alatta a fék pofákkal teli tűzdelt rész. Ott meg látható hogyan is van rögzítve.
De ha nem szerelted, akkor inkább szerelővel nézesd meg.
Ja és ha leveszed a dobot, akkor lehetőleg az anyára vigyázz vissza tudd biztosítani. vagy szerezz be 1 tartalékot.

Például nálam nem ilyen... Kerék levesz, a fékdobon lévő 1 db torxot kivesz, majd fékdob lejön DE A KERÉKAGY FENN MARAD! Azt az általad említett módszerrel külön kell levenni! Tehát nem mindegy, hogy kisfékdobos, vagy nagyfékdobos (ez - ha jól tudom - leginkább kombi sajátosság)
Naplózva
Brékó, Brékó...BREAK Óóóóóó!!!!!

bandit306

  • Vendég
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #586 Dátum: 2010 Április, 18, 18:56:30 »

Például nálam nem ilyen... Kerék levesz, a fékdobon lévő 1 db torxot kivesz, majd fékdob lejön DE A KERÉKAGY FENN MARAD! Azt az általad említett módszerrel külön kell levenni! Tehát nem mindegy, hogy kisfékdobos, vagy nagyfékdobos (ez - ha jól tudom - leginkább kombi sajátosság)
Meg ABS függő ha jól gondolom. és neked az van benne ha jól gondolom. :D
A kis dob így jön le csak az anya tarja. és bene marad a komplett csapágyazás.
Naplózva

vasi

  • Füred-Team
  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 105
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 749
  • Évjárat: 1999.06
  • Lakóhely: Székesfehérvár
  • Motor: 1.4
  • Típus: Break
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #587 Dátum: 2010 Április, 18, 19:01:27 »

Meg ABS függő ha jól gondolom. és neked az van benne ha jól gondolom. :D
A kis dob így jön le csak az anya tarja. és bene marad a komplett csapágyazás.

Csak az abs-től nem függ...  whistle  Jesinek is kisdobos futóműve volt eredetileg hátul (ha jól emlékszem - de majd megcáfolja, ha nem így van) és az is abs-es volt.

Mod: Közben eszembe jutott, hogy amikor átépítette tárcsásra, akkor kellett tengelycsonkot is cserélnie emiatt. Ha nagydobos lett volna, akkor nem kellett volna cserélnie.
Naplózva
Brékó, Brékó...BREAK Óóóóóó!!!!!

bandit306

  • Vendég
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #588 Dátum: 2010 Április, 18, 19:12:26 »

Csak az abs-től nem függ...  whistle  Jesinek is kisdobos futóműve volt eredetileg hátul (ha jól emlékszem - de majd megcáfolja, ha nem így van) és az is abs-es volt.

Mod: Közben eszembe jutott, hogy amikor átépítette tárcsásra, akkor kellett tengelycsonkot is cserélnie emiatt. Ha nagydobos lett volna, akkor nem kellett volna cserélnie.
Vagyis össze lehetne szedni, a szerelt dobokat hogyan is lehet leszedni.
Nem is rossz ötlet.
Naplózva

Tibcsi

  • Vendég
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #589 Dátum: 2010 Április, 18, 19:40:49 »

Például nálam nem ilyen... Kerék levesz, a fékdobon lévő 1 db torxot kivesz, majd fékdob lejön DE A KERÉKAGY FENN MARAD! Azt az általad említett módszerrel külön kell levenni! Tehát nem mindegy, hogy kisfékdobos, vagy nagyfékdobos (ez - ha jól tudom - leginkább kombi sajátosság)
A korrektséghez hozzátartozik, hogy 3 féle méretű fékdob létezik, nem csak 2. Sajnos van egy "közepes" méret is.
Naplózva

bandit306

  • Vendég
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #590 Dátum: 2010 Április, 18, 19:41:58 »

A korrektséghez hozzátartozik, hogy 3 féle méretű fékdob létezik, nem csak 2. Sajnos van egy "közepes" méret is.
ÉS ezek gondolom léteznek ABS sel és annélkül is?
Naplózva

vasi

  • Füred-Team
  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 105
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 749
  • Évjárat: 1999.06
  • Lakóhely: Székesfehérvár
  • Motor: 1.4
  • Típus: Break
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #591 Dátum: 2010 Április, 18, 19:44:18 »

A korrektséghez hozzátartozik, hogy 3 féle méretű fékdob létezik, nem csak 2. Sajnos van egy "közepes" méret is.

Csalódtam volna a franciákban, ha nem így lenne...  :D
Naplózva
Brékó, Brékó...BREAK Óóóóóó!!!!!

Tibcsi

  • Vendég
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #592 Dátum: 2010 Április, 18, 19:50:41 »

ÉS ezek gondolom léteznek ABS sel és annélkül is?
Nem, ebből kettő abs-es csak. ;D Nehogy már egyszerű legyen!
Naplózva

bandit306

  • Vendég
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #593 Dátum: 2010 Április, 18, 19:55:18 »

Nem, ebből kettő abs-es csak. ;D Nehogy már egyszerű legyen!
Vagyis akkor mint nekem kicsi dob van, és ABS nélküli, és ez után levők már nagyobbak és két szerelékkel vannak?

Bár itt csak az a lényeg, hogyan lehet szétt szerelni.
De mennyünk át a szerelésbe mert szétt lesz rúgva az alfelünk.
Bár hátsófutómű. ;D
Naplózva

Tibcsi

  • Vendég
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #594 Dátum: 2010 Április, 18, 20:00:20 »

Vagyis akkor mint nekem kicsi dob van, és ABS nélküli, és ez után levők már nagyobbak és két szerelékkel vannak?

Bár itt csak az a lényeg, hogyan lehet szétt szerelni.
De mennyünk át a szerelésbe mert szétt lesz rúgva az alfelünk.
Bár hátsófutómű. ;D
Nekem a közepes méretű 203-as fékdobom van, ABS-es és középen van a nagy anya(renault fék).
Naplózva

bandit306

  • Vendég
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #595 Dátum: 2010 Április, 18, 20:22:19 »

Nekem a közepes méretű 203-as fékdobom van, ABS-es és középen van a nagy anya(renault fék).
Na ezért lenne jó össze szedni hogy mely dob hogyan jön le és ezt aki szerelte vagy szedte le szedi le, fényképpel lehetne ilusztrálni, és 1 doksiban öszerakni.
Naplózva

nyalee

  • Vendég
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #596 Dátum: 2010 Április, 18, 20:26:47 »

Na ezért lenne jó össze szedni hogy mely dob hogyan jön le és ezt aki szerelte vagy szedte le szedi le, fényképpel lehetne ilusztrálni, és 1 doksiban öszerakni.
nekem kis dobom van,van egy fémkupak középen azt le kell venni az alatt van egy nagyanya csavar azt le kell csavari és aztán lejön az egész bob és csak a fékszerkezet marad a tengellyel.
Naplózva

Kolin

  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 149
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.785
  • Autó színe: Zöld metál
  • Évjárat: 1996
  • Lakóhely: Borsod megye
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Sedan
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #597 Dátum: 2010 Április, 19, 09:15:30 »

Na ezért lenne jó össze szedni hogy mely dob hogyan jön le és ezt aki szerelte vagy szedte le szedi le, fényképpel lehetne ilusztrálni, és 1 doksiban öszerakni.
Nagydobféket a kombik alá raktak (228mm), a többi kis (180mm) vagy közepes (203mm) dobbal szerelt!
Naplózva

Jesi

  • Füred-Team (Senior Engineer)
  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 190
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.578
  • Autó színe: Diablo Red - MOKQ
  • Évjárat: 1997.07
  • Lakóhely: Balatonfüred
  • Motor: Egyéb
  • Típus: Break
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #598 Dátum: 2010 Április, 19, 16:31:04 »

Csak az abs-től nem függ...  whistle  Jesinek is kisdobos futóműve volt eredetileg hátul (ha jól emlékszem - de majd megcáfolja, ha nem így van) és az is abs-es volt.

Mod: Közben eszembe jutott, hogy amikor átépítette tárcsásra, akkor kellett tengelycsonkot is cserélnie emiatt. Ha nagydobos lett volna, akkor nem kellett volna cserélnie.

Rosszul emléxel: kombira csak nagydobos féket tettek (vagy tárcsásat...). Az más tészta hogy én egy másik hidat tettem alá... :-!
Naplózva
2.0T 8v (nem dízel)= ;D

vasi

  • Füred-Team
  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 105
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 749
  • Évjárat: 1999.06
  • Lakóhely: Székesfehérvár
  • Motor: 1.4
  • Típus: Break
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #599 Dátum: 2010 Április, 19, 16:42:16 »

Rosszul emléxel: kombira csak nagydobos féket tettek (vagy tárcsásat...). Az más tészta hogy én egy másik hidat tettem alá... :-!

Na tessék... Összekevered itt a szegény embert... Megállj, ezért majd jól megitatlak pálinkával!  ;D
Naplózva
Brékó, Brékó...BREAK Óóóóóó!!!!!
Oldalak: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 28   Fel
 


Az oldal 0.5 másodperc alatt készült el 33 lekéréssel.