Peugeot 306 Klub - Az Első Magyar Peugeot 306 Klub

Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Részletes keresÅ‘  

Szavazás

Volt már javítva a hídad?

Igen
- 57 (28.8%)
Nem
- 122 (61.6%)
Többször
- 2 (1%)
Inkább cseréltem bontottra
- 17 (8.6%)

Összes szavazó: 154


SzerzÅ‘ Téma: Hátsó futóművel kapcsolatos problémák  (Megtekintve 443980 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

8x57js

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 4
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 217
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #1250 Dátum: 2015 Május, 11, 18:16:23 »

hello! TUDOM HOGY OFF!!! De öcsém készül venni egy 406-ot. Kérdezném esetleg tud e valaki valamit mire kell extran odafigyelni. a hátsó FUTÓMŰ..olyan bibis mint a 306nál?

köszi
Naplózva

Peugeot9

  • Chef bácsi:)
  • Moderátor
  • Tag
  • ****
  • Népszerűség: 40
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 935
  • Autó színe: Fekete
  • Évjárat: 2001
  • Kor: 34
  • Lakóhely: Ják
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 3 ajtós
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #1251 Dátum: 2015 Május, 11, 21:42:37 »

hello! TUDOM HOGY OFF!!! De öcsém készül venni egy 406-ot. Kérdezném esetleg tud e valaki valamit mire kell extran odafigyelni. a hátsó FUTÓMŰ..olyan bibis mint a 306nál?

köszi

Nem torziós ha arra gondolsz,de eljöhetsz megnézheted az enyémet:D
Naplózva
Savanyú a szőlő,mondta az oroszlán és megette a szüretelőket:)

prokop

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 144
  • Autó színe: kek
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 40
  • Lakóhely: Kolozsvár
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #1252 Dátum: 2015 Május, 13, 10:19:55 »

Szep napot mindenkinek! Meg tudnatok erositeni (vagy cafolni) abbeli gyanakvasomban, hogy a 306-os kombim utobbi idoben jelentkezo es nagyon zavaroan megnyilvanulo ringatozasat a hatso lengescsillapitok nem megfelelo mukodese okozza-e?
Olyan nagyon hintofiling vele autokazni. pont olyan mit ez a rozsasinu kis gifauto  blingdriveingsmiley
Allo helyzetben lenyomva, majd elengedve a hatso reszt bizony ket, harom aprobb kilenges utan csillapodik csak.  Ezt a probat az elso  kerekeknel ismetelve, rendben talaltatik a visszauti lenges. (1db) Felnik, gumiabroncsok allapota, utobbiak nyomasa oks.

Van hasonlo tapasztalata valakinek? Marmint ringatgozas, gatlocsere temaban? Netan ha ez a bibi oka, van olyan lengescsillapito marka, modell amit koztudottan ajanlott elkerulni, mert ar/ertek aranyban pocsek. Netan ellenkezoleg, javasolt megvasarolni es beszereleni a jelenlegiek helyere. (gondolom nalam meg mindig az eredeti gyariak vannak)

Jelzem, hogy latszolag semmi kulonoset nem fedeztem fel (pl. szokatlan kerekterpesztest, nyikorgast stb.), a hatso hid anno egy teflonperselyezeses buheracion esett at.

Koszonom.
udv.
Naplózva

parizs

  • Adminisztrátor
  • KlubfüggÅ‘
  • *****
  • Népszerűség: 200
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 2.135
  • Autó színe: sötétkék
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.8 - 16V
  • Típus: 5 ajtós
  • peugeot_boxer
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #1253 Dátum: 2015 Május, 13, 22:52:39 »

Szep napot mindenkinek! Meg tudnatok erositeni (vagy cafolni) abbeli gyanakvasomban, hogy a 306-os kombim utobbi idoben jelentkezo es nagyon zavaroan megnyilvanulo ringatozasat a hatso lengescsillapitok nem megfelelo mukodese okozza-e?
Olyan nagyon hintofiling vele autokazni. pont olyan mit ez a rozsasinu kis gifauto  blingdriveingsmiley
Allo helyzetben lenyomva, majd elengedve a hatso reszt bizony ket, harom aprobb kilenges utan csillapodik csak.  Ezt a probat az elso  kerekeknel ismetelve, rendben talaltatik a visszauti lenges. (1db) Felnik, gumiabroncsok allapota, utobbiak nyomasa oks.

Van hasonlo tapasztalata valakinek? Marmint ringatgozas, gatlocsere temaban? Netan ha ez a bibi oka, van olyan lengescsillapito marka, modell amit koztudottan ajanlott elkerulni, mert ar/ertek aranyban pocsek. Netan ellenkezoleg, javasolt megvasarolni es beszereleni a jelenlegiek helyere. (gondolom nalam meg mindig az eredeti gyariak vannak)

Jelzem, hogy latszolag semmi kulonoset nem fedeztem fel (pl. szokatlan kerekterpesztest, nyikorgast stb.), a hatso hid anno egy teflonperselyezeses buheracion esett at.

Koszonom.
udv.

Szia,

a gondolod méresd meg egy futóművesnél a lengéscsillapítókat, ott kiderül cserés-e.
Naplózva

Kolin

  • V.I.P
  • KlubfüggÅ‘
  • **
  • Népszerűség: 149
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 2.785
  • Autó színe: Zöld metál
  • Évjárat: 1996
  • Lakóhely: Borsod megye
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Sedan
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #1254 Dátum: 2015 Május, 14, 11:07:15 »

Szep napot mindenkinek! Meg tudnatok erositeni (vagy cafolni) abbeli gyanakvasomban, hogy a 306-os kombim utobbi idoben jelentkezo es nagyon zavaroan megnyilvanulo ringatozasat a hatso lengescsillapitok nem megfelelo mukodese okozza-e?
Olyan nagyon hintofiling vele autokazni. pont olyan mit ez a rozsasinu kis gifauto  blingdriveingsmiley
Allo helyzetben lenyomva, majd elengedve a hatso reszt bizony ket, harom aprobb kilenges utan csillapodik csak.  Ezt a probat az elso  kerekeknel ismetelve, rendben talaltatik a visszauti lenges. (1db) Felnik, gumiabroncsok allapota, utobbiak nyomasa oks.

Van hasonlo tapasztalata valakinek? Marmint ringatgozas, gatlocsere temaban? Netan ha ez a bibi oka, van olyan lengescsillapito marka, modell amit koztudottan ajanlott elkerulni, mert ar/ertek aranyban pocsek. Netan ellenkezoleg, javasolt megvasarolni es beszereleni a jelenlegiek helyere. (gondolom nalam meg mindig az eredeti gyariak vannak)

Jelzem, hogy latszolag semmi kulonoset nem fedeztem fel (pl. szokatlan kerekterpesztest, nyikorgast stb.), a hatso hid anno egy teflonperselyezeses buheracion esett at.

Koszonom.
udv.

Hali.
Ha libeg mint egy hajó az úton, illetve amit írtál is, hogy lenyomod a hátsó részt és csak 2-3 lengés után áll meg, ezek mind a lengéscsillapítóra utaló jelek...
Naplózva

prokop

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 144
  • Autó színe: kek
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 40
  • Lakóhely: Kolozsvár
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #1255 Dátum: 2015 Május, 14, 14:11:14 »

Parizs es Kolin, koszonom szepen a valaszokat. A jovo heten valoszinuleg a vegere jarok es cserelem a lengescsillapitokat.
Udv.
PZ
Naplózva

Szabimeister

  • V.I.P
  • KezdÅ‘
  • **
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 91
  • Autó színe: Kék
  • Évjárat: 1994
  • Lakóhely: Pécs
  • Motor: 2.0 - 8V
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #1256 Dátum: 2015 Május, 18, 12:44:04 »

Sziasztok!

Sikeresen megrendeltem az első rugókat. Ha már amúgy is szét lesz szerelve az első futómű arra gondoltam kicserélnék néhány egyéb alkatrészt, mint például a lengéscsillapítók porvédő gumiját illetve a lengéscsillapító ütközőit is.
Kérdésem ez utóbbira vontakozna.
Pontosan milyen méretű ütköző valo 306 XSI.be mert találtam több méretben is (79mm és bőven 100 mm fölött is).

Köszi a segítséget!
Szabi
Naplózva

Kolin

  • V.I.P
  • KlubfüggÅ‘
  • **
  • Népszerűség: 149
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 2.785
  • Autó színe: Zöld metál
  • Évjárat: 1996
  • Lakóhely: Borsod megye
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Sedan
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #1257 Dátum: 2015 Május, 18, 14:57:50 »

Sziasztok!

Sikeresen megrendeltem az első rugókat. Ha már amúgy is szét lesz szerelve az első futómű arra gondoltam kicserélnék néhány egyéb alkatrészt, mint például a lengéscsillapítók porvédő gumiját illetve a lengéscsillapító ütközőit is.
Kérdésem ez utóbbira vontakozna.
Pontosan milyen méretű ütköző valo 306 XSI.be mert találtam több méretben is (79mm és bőven 100 mm fölött is).

Köszi a segítséget!
Szabi

Hali.
Pontosan nem tudom, de bőven elég a rövidebb, főleg hogy ugye ültetsz...
Toronycsapágyat is érdemes ha nem volt mostanában cserélve..
Naplózva

Szabimeister

  • V.I.P
  • KezdÅ‘
  • **
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 91
  • Autó színe: Kék
  • Évjárat: 1994
  • Lakóhely: Pécs
  • Motor: 2.0 - 8V
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #1258 Dátum: 2015 Május, 18, 16:49:28 »

Hali.
Pontosan nem tudom, de bőven elég a rövidebb, főleg hogy ugye ültetsz...
Toronycsapágyat is érdemes ha nem volt mostanában cserélve..

Köszi a választ.
Azért érdeklődtem mert külföldi fórumon olvastam, hogy valaki megvágta ezeket az ütközőket/rövidebbeket szerelt be a gyárinál és ezzel tönkrevágva az autó viselkedését.Ezt szeretném elkerülni a teljesen gyári megvételével.
Viszont ma délután épp ezeket az ütközÅ‘ket keresgélve arra lettem figyelmes, hogy kicsit olajos a jobb  elsÅ‘ lengéscsillapító...lehet ez is csereérett lesz.. ::)
Naplózva

Kolin

  • V.I.P
  • KlubfüggÅ‘
  • **
  • Népszerűség: 149
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 2.785
  • Autó színe: Zöld metál
  • Évjárat: 1996
  • Lakóhely: Borsod megye
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Sedan
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #1259 Dátum: 2015 Május, 19, 08:28:29 »

Köszi a választ.
Azért érdeklődtem mert külföldi fórumon olvastam, hogy valaki megvágta ezeket az ütközőket/rövidebbeket szerelt be a gyárinál és ezzel tönkrevágva az autó viselkedését.Ezt szeretném elkerülni a teljesen gyári megvételével.
Viszont ma délután épp ezeket az ütközÅ‘ket keresgélve arra lettem figyelmes, hogy kicsit olajos a jobb  elsÅ‘ lengéscsillapító...lehet ez is csereérett lesz.. ::)

Hülyeségnek tartom, hogy tönkrevágta volna ezzel az autó viselkedését...
Ha picit olajos még attól pár évet elmegy...
Naplózva

prokop

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 144
  • Autó színe: kek
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 40
  • Lakóhely: Kolozsvár
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #1260 Dátum: 2015 Május, 19, 13:28:06 »

[quote ezek mind a lengéscsillapítóra utaló jelek...
[/quote]

Nos ugy nez ki, hogy inkabb a lengescsillapitas hianyara utalo jelek... ugyanis mindket hatso lengescsillapitom merev, mint egy-egy darab seprunyel. Johet a cserejuk.

Ki is néztem pár gyártó termékét, és leginkább a kayaba vásárlásán hezitálok. Tudja valaki, hogy mennyire megbízható márka?
Naplózva

Szabimeister

  • V.I.P
  • KezdÅ‘
  • **
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 91
  • Autó színe: Kék
  • Évjárat: 1994
  • Lakóhely: Pécs
  • Motor: 2.0 - 8V
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #1261 Dátum: 2015 Május, 19, 14:36:42 »

Hülyeségnek tartom, hogy tönkrevágta volna ezzel az autó viselkedését...
Ha picit olajos még attól pár évet elmegy...

Jah hát én se tartottam teljesen életszerünek , de sok tapasztalatom ezügyben eddig nem volt.



Naplózva

Kolin

  • V.I.P
  • KlubfüggÅ‘
  • **
  • Népszerűség: 149
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 2.785
  • Autó színe: Zöld metál
  • Évjárat: 1996
  • Lakóhely: Borsod megye
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Sedan
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #1262 Dátum: 2015 Május, 20, 07:58:07 »

[quote ezek mind a lengéscsillapítóra utaló jelek...


Nos ugy nez ki, hogy inkabb a lengescsillapitas hianyara utalo jelek... ugyanis mindket hatso lengescsillapitom merev, mint egy-egy darab seprunyel. Johet a cserejuk.

Ki is néztem pár gyártó termékét, és leginkább a kayaba vásárlásán hezitálok. Tudja valaki, hogy mennyire megbízható márka?

A Kayaba jó márka! Monroe-ból csak olajosat!
Naplózva

prokop

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 144
  • Autó színe: kek
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 40
  • Lakóhely: Kolozsvár
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #1263 Dátum: 2015 Május, 20, 16:27:01 »

A Kayaba jó márka! Monroe-ból csak olajosat!
Köszi, a kayabat megrendeltem. Csodákat várok tőlük. Hihetetlen mennyire hányingerkeltő az autózás így) pedig úttartásilag semmi anomáliát nem tapasztaltam. Csak ringat kegyetlenül...Közben sikerült szereznem eredeti Et18as 15" is peugeot alumínium felniket és bridgstone T001es abroncsokat. Csak ne kayabaljam el előre...hogy mennyire jó lesz)


folyt.: magam szeretném kicserélni a két hátsó lengéscsillapítót.  Valamire különösebben kell figyelni. Pl. szerelési sorrend. (FelsÅ‘, v. alsó csavar oldása elÅ‘bb, netán összeszereléskor szükséges valami préssel a hátsó hidat igazgatni, vagy mar leszereléskor pofán vághat valami?) Alsó csavar könnyen hozzáférhetÅ‘, de a felsÅ‘höz  nehezebben fér a kulcs. Egyszóval, valami trükkje an a dolognak?  Köszi
Naplózva

prokop

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 144
  • Autó színe: kek
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 40
  • Lakóhely: Kolozsvár
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #1264 Dátum: 2015 Május, 29, 10:53:18 »

Kedves fórum-társak, kérlek segítsetek az alábbiakban: említettem hogy ringatózik az autóm. A hétvégén új, kayaba lengéscsillapítókra cseréltem a régi, kopottakat. Sokkal jobb lett az autó viselkedése, de most sem az igazi. Elvittem kimérni a lengéscsillapítók milyenségét, azt mondták, hogy mivel torziós rendszerű, amit mérnek a EUSAMA rendszerrel, nem releváns, csak az elsőre vonatkozva. ? Azokat meg 62%nak mérték, tehát még jónak, hátsókról mit mértek áthúzták ( Mivel mérik az ilyen torziós csillapítókat?) Azonban kisült, hogy a hátsó hidat tartó gumibakkok csereérettek. (Oldalkaként mindkettőt cserélném, kicsit, nagyot)
A kérdésem az lenne, hogy ezek cseréjéhez mennyire kell lebontani a fékcsöveket, kézifékkábelt stbt? Egyáltalán le kell? Vagy elégséges csak kellő alátámasztás után a gumibakkok csavartait oldani, lent és a csomagtér felől, s lehet berakni az újakat. Esetleg a hátsó kipufogódobot leszerelném, de fékcsöveket nem oldanék, ha nem kell,csak bajom gyűlne meg velünk. Úgy tűnik a flexibilis gumirészük enged annyit, hogy a hidat le tudjam engedni 10cmt. Lehet tévedek.
Cserélt már közületek ilyen gumibakkokat? Mire kell vigyázni? Elképzelhető hogy a torziós rugók miatt, csavarok oldása után elcsavaródik az egész gumibakk/lengéscsillapító felső végét rögzítő U profilú rész, megnehezítve a visszaszerelését? Kb 70 eurót kért valaki e melóért, nekem soknak tűnik, főleg ha megoldható (2x3)x2 csavar oldásával. Vajon meg tudom oldani önerőből, szerelőakna, profi autóemelő nélkül, mint ahogy beszerelhettem a lengéscsillapítókat

Itt látható egy ilyenszerű meló, de jobban érdekel a ti véleményetek. http://www.306gti6.com/forum/showthread.php?id=28940

Elnézést, hogy hosszú lett...
Köszi előre is a válaszokat.
Naplózva

Kolin

  • V.I.P
  • KlubfüggÅ‘
  • **
  • Népszerűség: 149
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 2.785
  • Autó színe: Zöld metál
  • Évjárat: 1996
  • Lakóhely: Borsod megye
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Sedan
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #1265 Dátum: 2015 Június, 01, 08:45:03 »

Kedves fórum-társak, kérlek segítsetek az alábbiakban: említettem hogy ringatózik az autóm. A hétvégén új, kayaba lengéscsillapítókra cseréltem a régi, kopottakat. Sokkal jobb lett az autó viselkedése, de most sem az igazi. Elvittem kimérni a lengéscsillapítók milyenségét, azt mondták, hogy mivel torziós rendszerű, amit mérnek a EUSAMA rendszerrel, nem releváns, csak az elsőre vonatkozva. ? Azokat meg 62%nak mérték, tehát még jónak, hátsókról mit mértek áthúzták ( Mivel mérik az ilyen torziós csillapítókat?) Azonban kisült, hogy a hátsó hidat tartó gumibakkok csereérettek. (Oldalkaként mindkettőt cserélném, kicsit, nagyot)
A kérdésem az lenne, hogy ezek cseréjéhez mennyire kell lebontani a fékcsöveket, kézifékkábelt stbt? Egyáltalán le kell? Vagy elégséges csak kellő alátámasztás után a gumibakkok csavartait oldani, lent és a csomagtér felől, s lehet berakni az újakat. Esetleg a hátsó kipufogódobot leszerelném, de fékcsöveket nem oldanék, ha nem kell,csak bajom gyűlne meg velünk. Úgy tűnik a flexibilis gumirészük enged annyit, hogy a hidat le tudjam engedni 10cmt. Lehet tévedek.
Cserélt már közületek ilyen gumibakkokat? Mire kell vigyázni? Elképzelhető hogy a torziós rugók miatt, csavarok oldása után elcsavaródik az egész gumibakk/lengéscsillapító felső végét rögzítő U profilú rész, megnehezítve a visszaszerelését? Kb 70 eurót kért valaki e melóért, nekem soknak tűnik, főleg ha megoldható (2x3)x2 csavar oldásával. Vajon meg tudom oldani önerőből, szerelőakna, profi autóemelő nélkül, mint ahogy beszerelhettem a lengéscsillapítókat

Itt látható egy ilyenszerű meló, de jobban érdekel a ti véleményetek. http://www.306gti6.com/forum/showthread.php?id=28940

Elnézést, hogy hosszú lett...
Köszi előre is a válaszokat.

Hello!

A hátsókat (kicsik) viszonylag könnyedén ki tudod, mert annyit tudsz buktatni a hídon.
Az elsőket már bonyolultabb... a fékcső kellene, hogy engedjen annyit, a kézifékkötél már nem biztos...
A lengéscsillapítókat érdemes lenne elengedni, mert nem tudod majd szabadon mozgatni a hidat.
Hogy meg tudod-e akna nélkül? Jó kérdés... mindenesetre alá kell bakolni az autót és a hidat is, de úgy hogy tudd mozgatni (emelni-engedni).
Ãœdv!
Naplózva

prokop

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 144
  • Autó színe: kek
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 40
  • Lakóhely: Kolozsvár
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #1266 Dátum: 2015 Június, 01, 13:40:39 »

Hello!

 Jó kérdés... mindenesetre alá kell bakolni az autót és a hidat is, de úgy hogy tudd mozgatni (emelni-engedni).
Ãœdv!
\
Koszi Kolin. Sajnos nem annyira az gumi tamasztok, ill. a kifaradt/beszorult lengescsillapitok a baj okai. Azok megy egy darabig birtak volna. A 40ezer kmrnyivel korabban felperselyeztetett hatso hid miatt ringat az auto. (merev mint a ...)
Elozo tulaj teflon-perselyes lowbudetmegoldasa eddig tartott, zsirzogomb ide, oda  - tul az eddigi merev rugozason - ujabban mar meg is szorul a lengokar. (foleg teher alatt). Majd augusztus elejen szetkapom az egeszet, akkor fogom latni pontosan mi is a helyzet a csoben. Ketlem, hogy a mar perselyezett hidat vissza tudnam alakitatni tugorgos csapagyas gyari allapotura. Valoszinu a teljes hid+lengokarcsonkok cserejet nem uszom meg. Csak birja ki addig.
Szoval lesz egy kis koltsege a javitasnak.  udv.
Naplózva

sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 26
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 278
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1995
  • Lakóhely: Kolontár
  • Motor: 1.9TD
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #1267 Dátum: 2015 Június, 01, 19:07:20 »

\
Koszi Kolin. Sajnos nem annyira az gumi tamasztok, ill. a kifaradt/beszorult lengescsillapitok a baj okai. Azok megy egy darabig birtak volna. A 40ezer kmrnyivel korabban felperselyeztetett hatso hid miatt ringat az auto. (merev mint a ...)
Elozo tulaj teflon-perselyes lowbudetmegoldasa eddig tartott, zsirzogomb ide, oda  - tul az eddigi merev rugozason - ujabban mar meg is szorul a lengokar. (foleg teher alatt). Majd augusztus elejen szetkapom az egeszet, akkor fogom latni pontosan mi is a helyzet a csoben. Ketlem, hogy a mar perselyezett hidat vissza tudnam alakitatni tugorgos csapagyas gyari allapotura. Valoszinu a teljes hid+lengokarcsonkok cserejet nem uszom meg. Csak birja ki addig.
Szoval lesz egy kis koltsege a javitasnak.  udv.

Milyen zsírt használtál a futómű zsírzására? Pontosan nem tudom milyen rendszerű az enyém, de biztos, hogy nem tűgörgősre újították fel. Nekem elég híg zsírt ajánlottak hozzá.
Naplózva

prokop

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 144
  • Autó színe: kek
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 40
  • Lakóhely: Kolozsvár
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #1268 Dátum: 2015 Június, 01, 20:18:18 »

Nekem elég híg zsírt ajánlottak hozzá.
Valami akármilyen csapágyzsírt, mikor pont milyen volt kéznél. Utolsó alkalomkor TOTAL lítiumos lica2 hangzású zsírt. A gond az az ilyen zsírzógombbal ellátott perselyes buherációnak, ahogy ezt itt már többször elmondták, hogy lehetetlen kellő súrlódás"menetességet" biztosítani, mert a zsír a pumpálás hatásra sem jut el mindenhová. Olcsó hús, híg lé ... Én tuti maradtam volna a dágább, de jó csapágyas felújításnál. Két évet épp h kibírta így, s most kíváncsian várom, hogy megtudjam mit lehet ebből kimenteni, hogy felújíttassam rendesen.
Naplózva

sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 26
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 278
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1995
  • Lakóhely: Kolontár
  • Motor: 1.9TD
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #1269 Dátum: 2015 Június, 01, 21:15:33 »

Valami akármilyen csapágyzsírt, mikor pont milyen volt kéznél. Utolsó alkalomkor TOTAL lítiumos lica2 hangzású zsírt. A gond az az ilyen zsírzógombbal ellátott perselyes buherációnak, ahogy ezt itt már többször elmondták, hogy lehetetlen kellő súrlódás"menetességet" biztosítani, mert a zsír a pumpálás hatásra sem jut el mindenhová. Olcsó hús, híg lé ... Én tuti maradtam volna a dágább, de jó csapágyas felújításnál. Két évet épp h kibírta így, s most kíváncsian várom, hogy megtudjam mit lehet ebből kimenteni, hogy felújíttassam rendesen.

Na épp ezért nem jó a hagyományos gépzsír, hanem "folyósabb kell", mert az jobban eljut minden helyre. Nekem még csak fél éve van meg, ezért hosszú távú tapasztalatról nem tudok beszámolni.
Naplózva

prokop

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 144
  • Autó színe: kek
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 40
  • Lakóhely: Kolozsvár
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #1270 Dátum: 2015 Június, 02, 09:51:08 »

Na épp ezért nem jó a hagyományos gépzsír, hanem "folyósabb kell", mert az jobban eljut minden helyre. Nekem még csak fél éve van meg, ezért hosszú távú tapasztalatról nem tudok beszámolni.
Ez elmeletileg igy mukodhet egy jol zart rendszeren belul, de mig a teflonpersely = cső (ezert a hig zsir, fuggetlenul a teflonban kialakitott elvezeto-csatornaktol, elfolyik az elso lehetseges reszen, pl. a hid kozepe fele, vagy lengokar iranyaba) es amig a lengokar csonkja alig fordul max. 30-50 foknyit (es ezt is csak felemelt kocsiszekreny, oldott lengescsillapitok mellett), illetve a zsirzo lyuk ugye a hid aljan van. addig hosszu tavon kizart, hogy kello zsirozast biztosithass a forgo csonk felso oldalan. Az elso felevben nekem se viselkedett tulsagosan rosszul, mereve volt a rugozas, ez teny, de nem szorult. 3-4 havonta benyomtam egy kis zsirt, most mar hiaba tennem, mar utat tor maganak a lengokari resznel. kb 35e.kmt-t birt e perselyekkel. Utobbi jopar ezret, mert idegesitoen razva. Lehet van perselyezo ceg, mely minosegibb munkat vegez, de valahogy nem tunik jarhato utnak az ilyen hid-javitas. Bar ne lenne igazam..
Naplózva

Szabimeister

  • V.I.P
  • KezdÅ‘
  • **
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 91
  • Autó színe: Kék
  • Évjárat: 1994
  • Lakóhely: Pécs
  • Motor: 2.0 - 8V
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #1271 Dátum: 2015 Június, 02, 14:54:23 »

Ãœdv,

A múlt héten beszerelésre kerül az Eibach sport rugo(-30mm) illetve egy új pár első lengéscsilapító is.
Ilyenkor szükséges elvini a futóművel beállítatni? A szerelő azt mondta erre semmi szükség hiszen minden ugyanúgy rakott vissza mint volt. Valahol viszont azt olvastam érdemes. Most akkor kinek higgyek?:D

Amúgy az autó viselkedése még precízebb lett, mindemellett nőtt a menetkomfort is normál körülmények között.
Naplózva

Kolin

  • V.I.P
  • KlubfüggÅ‘
  • **
  • Népszerűség: 149
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 2.785
  • Autó színe: Zöld metál
  • Évjárat: 1996
  • Lakóhely: Borsod megye
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Sedan
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #1272 Dátum: 2015 Június, 03, 07:53:51 »

Ãœdv,

A múlt héten beszerelésre kerül az Eibach sport rugo(-30mm) illetve egy új pár első lengéscsilapító is.
Ilyenkor szükséges elvini a futóművel beállítatni? A szerelő azt mondta erre semmi szükség hiszen minden ugyanúgy rakott vissza mint volt. Valahol viszont azt olvastam érdemes. Most akkor kinek higgyek?:D

Amúgy az autó viselkedése még precízebb lett, mindemellett nőtt a menetkomfort is normál körülmények között.

Hali!

Csak akkor kell, ha kormánygömbfejet cserélsz.

\
Koszi Kolin. Sajnos nem annyira az gumi tamasztok, ill. a kifaradt/beszorult lengescsillapitok a baj okai. Azok megy egy darabig birtak volna. A 40ezer kmrnyivel korabban felperselyeztetett hatso hid miatt ringat az auto. (merev mint a ...)
Elozo tulaj teflon-perselyes lowbudetmegoldasa eddig tartott, zsirzogomb ide, oda  - tul az eddigi merev rugozason - ujabban mar meg is szorul a lengokar. (foleg teher alatt). Majd augusztus elejen szetkapom az egeszet, akkor fogom latni pontosan mi is a helyzet a csoben. Ketlem, hogy a mar perselyezett hidat vissza tudnam alakitatni tugorgos csapagyas gyari allapotura. Valoszinu a teljes hid+lengokarcsonkok cserejet nem uszom meg. Csak birja ki addig.
Szoval lesz egy kis koltsege a javitasnak.  udv.

Bár Én is a gyári megoldást tartom jobbnak, de a perselyest is meg lehet jól csinálni... lehet csak nem jó anyagból csinálták...
Naplózva

jocó vezér

  • V.I.P
  • KezdÅ‘
  • **
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 97
  • Autó színe: Grafit metál
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Baja
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #1273 Dátum: 2015 Június, 03, 08:50:02 »

Sziasztok!
Híd felújítás előtt állok, és kérdezném hogy a mostani dobfékes hátsó híd helyére be lehet-e szerelni tárcsafékeset.Mennyire lenne bonyolult, és esetleg drágább?
Naplózva

Perkele

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 5
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 204
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1995/12
  • Kor: 35
  • Lakóhely: Kazincbarcika
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: 5 ajtós
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #1274 Dátum: 2015 Június, 03, 09:47:25 »

Ãœdv,

A múlt héten beszerelésre kerül az Eibach sport rugo(-30mm) illetve egy új pár első lengéscsilapító is.
Ilyenkor szükséges elvini a futóművel beállítatni? A szerelő azt mondta erre semmi szükség hiszen minden ugyanúgy rakott vissza mint volt. Valahol viszont azt olvastam érdemes. Most akkor kinek higgyek? :D

Amúgy az autó viselkedése még precízebb lett, mindemellett nőtt a menetkomfort is normál körülmények között.

Szia!

Ültetőszettet vettél, vagy külön ültetőrugót meg sima lengéscsillapítót?
Hol vetted és mennyiért? Képet tudnál felrakni a mostani állapotról?
Naplózva
Pug306RG 1.6, 3 éve múltam 18... (byBelga)... still rollin'

Szabimeister

  • V.I.P
  • KezdÅ‘
  • **
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 91
  • Autó színe: Kék
  • Évjárat: 1994
  • Lakóhely: Pécs
  • Motor: 2.0 - 8V
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #1275 Dátum: 2015 Június, 03, 17:38:07 »

Szia!

Ültetőszettet vettél, vagy külön ültetőrugót meg sima lengéscsillapítót?
Hol vetted és mennyiért? Képet tudnál felrakni a mostani állapotról?

Szia!

Külön vettem a rugót (Eibach pro-kit) a Kárászynál, illetve a lengéscsillapítókat a Bárdinál.(Bilstein B4).

Amúgy ültetni szerintem nem ültetett sokat, kb 2 cm ha összejött de eddig  nagyon magas volt az orra hiába XSI. Próbálok majd felrakni képet is(elÅ‘tte utána)
Naplózva

dudoli90

  • Férfiak
  • KezdÅ‘
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 7
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1994/6
  • Kor: 25
  • Lakóhely: Vác
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: 5 ajtós
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #1276 Dátum: 2015 Június, 04, 21:04:20 »

Szia!

Ültetőszettet vettél, vagy külön ültetőrugót meg sima lengéscsillapítót?
Hol vetted és mennyiért? Képet tudnál felrakni a mostani állapotról?

Van eladó ültető rugóm. Holnap tudok róla képet csinálni. Ennyit ültettet rajta. Csak az elejét nézd hátulja gyári :)


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Naplózva

donjoe

  • Férfiak
  • KezdÅ‘
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 7
  • Autó színe: kék
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Miskolc
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Sedan
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #1277 Dátum: 2015 Június, 29, 16:11:04 »

Sziasztok. Szeretnék segítséget kérni. Hátsó futóművemet Miskolcon, vagy annak környékén hol tudom javíttatni? Köszönöm a segítséget.
Naplózva

Lacipapo92

  • Férfiak
  • KezdÅ‘
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 36
  • Autó színe: 08 szürke
  • Évjárat: 1997
  • Lakóhely: tiszaújváros
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #1278 Dátum: 2015 Július, 19, 19:52:01 »

Sziasztok hátsó futóművemet honnan tudom meg kezd kopni vagy beállni  mert menet közben néha olyan mint ha rángatna a hátulja  ha kiszállok a kocsiból le nyomom nem recseg nem zörög maksz ha be van húzva a kézi fék az recseg mert fog  ha fel emelem a  kocsit a futómű teljesen ki enged ha le nyomom az autó farán keményen de rugózik  futóművesnél volt a kocsi azt mondta teljesen rendbe van a kocsi  de néha érzem a rázást köszi elÅ‘re is a választ !
Naplózva

gatterfighter1

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 14
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 720
  • Autó színe: EZÃœST
  • Évjárat: 2001.07
  • Lakóhely: Bögöt
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Sedan
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #1279 Dátum: 2015 Augusztus, 06, 10:44:16 »

Sziasztok!

Sajnos úgy néz ki a hátsó fotóművem megadta magát pl az autó és a jobb oldala 2 fokon van .


http://teamtwork.hu/feltengely-futomuszerviz/hatso-hid-felujitas-javitas

3 évet garancia 70000Ft Itt 2 nap a javítás sajnos az sok és a sajátomat szeretném vissza

http://www.hatsohid.hu/
2 év garancia 75000Ft

Naplózva

parizs

  • Adminisztrátor
  • KlubfüggÅ‘
  • *****
  • Népszerűség: 200
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 2.135
  • Autó színe: sötétkék
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.8 - 16V
  • Típus: 5 ajtós
  • peugeot_boxer
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #1280 Dátum: 2015 Augusztus, 06, 13:38:00 »

Sziasztok!

Sajnos úgy néz ki a hátsó fotóművem megadta magát pl az autó és a jobb oldala 2 fokon van .


http://teamtwork.hu/feltengely-futomuszerviz/hatso-hid-felujitas-javitas

3 évet garancia 70000Ft Itt 2 nap a javítás sajnos az sok és a sajátomat szeretném vissza

http://www.hatsohid.hu/
2 év garancia 75000Ft

Szia,

kakasdon Andoréknál megvárható a felújítás, de ha jól tudom drágább.
Beleznaynál Budaörsön 70.000 ft, 2 év garanciával, viszont ők már felújítottat raknak fel.
Nem tudom, hogy saját hidat vállalnak-e.
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • KlubfüggÅ‘
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: PezsgÅ‘metál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #1281 Dátum: 2015 Augusztus, 06, 13:40:12 »

Sziasztok!

Sajnos úgy néz ki a hátsó fotóművem megadta magát pl az autó és a jobb oldala 2 fokon van .


http://teamtwork.hu/feltengely-futomuszerviz/hatso-hid-felujitas-javitas

3 évet garancia 70000Ft Itt 2 nap a javítás sajnos az sok és a sajátomat szeretném vissza

http://www.hatsohid.hu/
2 év garancia 75000Ft

Kakasdon Andorék a saját futóművedet újítják fel, végignézheted. A minap csináltattam velük, nekem fél kilences kezdéssel tartott délután fél kettőig a munka.
Sajnos minden cserés volt, így 117.000 Ft lett a végösszeg.
Profin dolgoznak, ugyanakkor drágán.
Naplózva

gatterfighter1

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 14
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 720
  • Autó színe: EZÃœST
  • Évjárat: 2001.07
  • Lakóhely: Bögöt
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Sedan
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #1282 Dátum: 2015 Augusztus, 06, 13:41:57 »

Drágább igen meg 1 év garancia 3 év csak jobb ..
Pesten van mindkettő 70 000 3 év garancia ,de cserefutóművet ad nem sajátot az kb 2 nap..
Naplózva

gatterfighter1

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 14
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 720
  • Autó színe: EZÃœST
  • Évjárat: 2001.07
  • Lakóhely: Bögöt
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Sedan
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #1283 Dátum: 2015 Augusztus, 06, 13:43:46 »

Kakasdon Andorék a saját futóművedet újítják fel, végignézheted. A minap csináltattam velük, nekem fél kilences kezdéssel tartott délután fél kettőig a munka.
Sajnos minden cserés volt, így 117.000 Ft lett a végösszeg.
Profin dolgoznak, ugyanakkor drágán.

Az tényleg sok.. engem az 1 év zavar ha annyira profik miért csak ennyit adnak?
A másik amit linkeltem 75 de az a plafon ha minden cserés akkor is  2 év garanciával..

DE nekem Kakasdon 27 et mondtak a ki és beszerelésre plusz az odaút kb 14 az már sok ha minden jól megy haver megy Pestre és elviszi..
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • KlubfüggÅ‘
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: PezsgÅ‘metál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #1284 Dátum: 2015 Augusztus, 06, 14:25:20 »

Az tényleg sok.. engem az 1 év zavar ha annyira profik miért csak ennyit adnak?
A másik amit linkeltem 75 de az a plafon ha minden cserés akkor is  2 év garanciával..

DE nekem Kakasdon 27 et mondtak a ki és beszerelésre plusz az odaút kb 14 az már sok ha minden jól megy haver megy Pestre és elviszi..

igen, a ki-és beszerelés 27.000 Ft, amit egyébként nem Andorék végeznek, hanem a helyi csillivilli Mazda-szalonban. Már ez is húzós összeg. Kávéztatnak, meg minden, de velük vannak szerződésben, csak ott tudod csináltatni, ha nem a kiszerelt futóművedet viszed...
A csapágykészlet és a munkadíj még nem volna sok, de ha mindent cserélni kell, akkor 90.000 Ft a felújítás.

Elmondásuk alapján egyébként maguk készítik a cseredarabokat, csak a hőkezelést végzi külsős cég.

Azért csak egy év a garancia náluk, (rákérdeztem én is) mert már találkoztak olyan autóval, amelyikben 27.000 km valós futás volt, és már a hátsó futóműve kuka lett. Van az a használati mód, amellyel hamar tönkre lehet vágni.
Naplózva

szlevi

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 114
  • Autó színe: Bordó
  • Évjárat: 1997
  • Lakóhely: Veresegyház
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: 3 ajtós
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #1285 Dátum: 2015 Augusztus, 06, 15:03:02 »

igen, a ki-és beszerelés 27.000 Ft, amit egyébként nem Andorék végeznek, hanem a helyi csillivilli Mazda-szalonban. Már ez is húzós összeg. Kávéztatnak, meg minden, de velük vannak szerződésben, csak ott tudod csináltatni, ha nem a kiszerelt futóművedet viszed...
A csapágykészlet és a munkadíj még nem volna sok, de ha mindent cserélni kell, akkor 90.000 Ft a felújítás.

Elmondásuk alapján egyébként maguk készítik a cseredarabokat, csak a hőkezelést végzi külsős cég.

Azért csak egy év a garancia náluk, (rákérdeztem én is) mert már találkoztak olyan autóval, amelyikben 27.000 km valós futás volt, és már a hátsó futóműve kuka lett. Van az a használati mód, amellyel hamar tönkre lehet vágni.

Sziasztok!

Én Veresegyházán csináltattam, ott is végig lehet nézni, ahogy elkészül.
60.000 Ft. volt 1 év garanciával. Megvagyok elégedve velük, szokták szerelni az autóm.

Levente
Naplózva

Perkele

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 5
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 204
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1995/12
  • Kor: 35
  • Lakóhely: Kazincbarcika
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: 5 ajtós
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #1286 Dátum: 2015 Augusztus, 06, 16:24:47 »

Akkor nekem is lenne egy kérdésem:
a kocsi hátulja felől, lassú tempónál, szar úton, olyan hangot hallani, mintha egy vödör alját verném.
Ez lehet a hátsó futómű? Vagy annak más a hangja? Eléggé terpeszt már egyébként.
Hétvégén aknán megemelve megpróbálom reprodukálni, mert eléggé zavaró.


Hétvégi upadte:
bal hátsó kerék felől jön a zaj, a kasznit billegtetve oldalról olyan, mintha a hídat verném kalapáccsal.

Naplózva
Pug306RG 1.6, 3 éve múltam 18... (byBelga)... still rollin'

prokop

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 144
  • Autó színe: kek
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 40
  • Lakóhely: Kolozsvár
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #1287 Dátum: 2015 Augusztus, 10, 21:01:50 »

Udvozlok minden forumtarsat, es ujra a segitsegkeres miatt zavarom koreitek. Eljott az ideje, hogy a mar tobbszor emlitett teflonperselyezett hatso felfuggesztesem szetszedjem, ha meg van esely, akkor ugyancsak teflonnal ujraperselyezzem, ha meg ez nem lehetseges, akkor beszerezzek egy meg - gyarihoz hasonlo modon, csapagyakkal - feljavithatott egyseget.
A keresem, es most itt foleg a forumadminhoz fordulok kello alazattal, de barikhez, ki tud segiteni nekem.
Arra gondoltam,talan van e forumnak egy ilyen, elsore nem publikusan linkelt alfejezete, ahol az ilyen csinald-magad szerelesek feltoltodtek, illetve kello hozzafereset birtokaban elerhetoek. Ha ilyesmi nincs, vagy nem erheto el szamomra, az se gond, csak szeretnem, ha kaphatnek par nagyon szajbaragos linket a 306os hatso felfuggesztes szetszedesehez. Johet angol nyelvu leiras, youtube-video, barmi. (en csak ezeket a linkeket talaltam elso nekifutasbol: http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=288941

https://www.youtube.com/watch?v=CGyqysXHGEc xsara tengely szetszedes
Segitsegetek elore is koszonom.
Az auto mar elokeszitve a mutetre) holnap delelott - ha sikerul leodlani az abs-vezetekeket , fek-csoveket es a kezifek-kabeleit, levalasztom a teljes hatso hid-lenkokarok-stb.stb.t a kasznirol. Ez kovetoen segithetne az altalatok kuldott infok.
Elore is koszonom.
Naplózva

subi78

  • Férfiak
  • KezdÅ‘
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 24
  • Autó színe: bordó
  • Évjárat: 1996
  • Kor: 37
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: 5 ajtós
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #1288 Dátum: 2015 Augusztus, 10, 23:01:06 »

Hello

Mivel nekem is dől a bal hátsó kerekem , vagy felújitásban gondolkodom , vagy cserében.
Ezt találtam a jófogás-on. 45-ért adná az ember. Vélemény róla ?
És még egy kérdés , egy 1996-os xtdt-be menne , ami most hátul dobfékes. Mit kell még változtatni rajta hogy jó legyen a fékerő elosztás ? Főféket , vagy elég azt ami a hídon van ?

Ãœdv
Naplózva

Kolin

  • V.I.P
  • KlubfüggÅ‘
  • **
  • Népszerűség: 149
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 2.785
  • Autó színe: Zöld metál
  • Évjárat: 1996
  • Lakóhely: Borsod megye
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Sedan
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #1289 Dátum: 2015 Augusztus, 11, 16:00:54 »

Udvozlok minden forumtarsat, es ujra a segitsegkeres miatt zavarom koreitek. Eljott az ideje, hogy a mar tobbszor emlitett teflonperselyezett hatso felfuggesztesem szetszedjem, ha meg van esely, akkor ugyancsak teflonnal ujraperselyezzem, ha meg ez nem lehetseges, akkor beszerezzek egy meg - gyarihoz hasonlo modon, csapagyakkal - feljavithatott egyseget.
A keresem, es most itt foleg a forumadminhoz fordulok kello alazattal, de barikhez, ki tud segiteni nekem.
Arra gondoltam,talan van e forumnak egy ilyen, elsore nem publikusan linkelt alfejezete, ahol az ilyen csinald-magad szerelesek feltoltodtek, illetve kello hozzafereset birtokaban elerhetoek. Ha ilyesmi nincs, vagy nem erheto el szamomra, az se gond, csak szeretnem, ha kaphatnek par nagyon szajbaragos linket a 306os hatso felfuggesztes szetszedesehez. Johet angol nyelvu leiras, youtube-video, barmi. (en csak ezeket a linkeket talaltam elso nekifutasbol: http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=288941

https://www.youtube.com/watch?v=CGyqysXHGEc xsara tengely szetszedes
Segitsegetek elore is koszonom.
Az auto mar elokeszitve a mutetre) holnap delelott - ha sikerul leodlani az abs-vezetekeket , fek-csoveket es a kezifek-kabeleit, levalasztom a teljes hatso hid-lenkokarok-stb.stb.t a kasznirol. Ez kovetoen segithetne az altalatok kuldott infok.
Elore is koszonom.

Hello!

Néztem az első linket van rajta sok jó dolog, meg sok felesleges is...

A hidat nem úgy kell leszedni, mert sokkal nehezebb!
Egyszerűbb ha a bakok a helyükön maradnak, csak a 4 átmenő csavart engeded el. A két fékcsövet pedig lent kell, ahol a gumifékcső találozik a dobhoz menő csővel, ez jóval egyszerűbb mint fent a bakon lévő csövet elengedni. Melegíteni is ajánlott egy picit, majd csavarlazítóval befújni.
Ha kint van, akkor a stabilizátort kell először, ez a középső rúd, mindkét műanyag kupak levesz, megnézed ahol több a hely a fül és a rúd között (vagyis kevesebb borda fogja) oda egy erős 12x1,5-ös csavar becsavar. Közben ütni kell a csavart és mindig menni fog egy negyedet, vagy felet. A másik oldalon a 8-as csavar maradjon, hogy ne tudjon elforogni a kar, de lehetőleg hosszabb legyen, mert a fül a másik irányba is megindulhat majd.
Ha ez kész jönnek a torziós rudak. A torx csavarokat nem kell bántani!!! A másik végén lévő 8-as anyákat leszed és ilyenkor már nem fogja már más a hidat csak csapágy, illetve a rozsda a torziónál. A híd feltámaszt és a lengőkar leüt a torziós rúddal együtt. A torziós rúd azon részét ami ki fog csúszni (ahonnan levetted az anyát), érdemes megmelegíteni-hűteni, illetve kalapálni. Ha nem volt szétszedve a hidat az elmúlt két évben, akkor a torziót kihúzni úgy ahogy mutatják a képen (csavarral kihúzatni) lehetetlen. Szétütés előtt jelöld össze a hidat és a rudat, hogy tudd hogy menjen majd vissza.
A csapágyakat úgy kell ahogy mutatják, bár neked perselyes lesz. Összeszerelés fordított sorrendben.

Hello

Mivel nekem is dől a bal hátsó kerekem , vagy felújitásban gondolkodom , vagy cserében.
Ezt találtam a jófogás-on. 45-ért adná az ember. Vélemény róla ?
És még egy kérdés , egy 1996-os xtdt-be menne , ami most hátul dobfékes. Mit kell még változtatni rajta hogy jó legyen a fékerő elosztás ? Főféket , vagy elég azt ami a hídon van ?

Ãœdv

Nincs link.
Naplózva

prokop

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 144
  • Autó színe: kek
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 40
  • Lakóhely: Kolozsvár
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #1290 Dátum: 2015 Augusztus, 11, 19:49:59 »

Idézetet írta: Kolin link=topic=242.msg203359#msg203359 ...
A csapágyakat úgy kell ahogy mutatják, bár neked perselyes lesz. Összeszerelés fordított sorrendben.
Nincs link.
[/quote

Kedves Kolin, nagyon szépen köszönöm részletes útbaigazításod.
Mielőtt megkaptam volna soraid az alábbi lépéseket sikerült letudnom:
Az ABSkábel ABSk és fék-csővek + kézifékbowden leoldása után sikerült leszerelni a hidat. Én a csomagtéri irányból oldottam a gumibakkokat, majd így engedtem le az egész hidat, stbt. Sikerült leszerelnem a lengéscsillapítókat is.Egész eddig minden jól ment,a bajok ezután kezdőttek.
Annyira megszorulva van minden, hogy sehogy nem tudok tovább lépni. Hiába vettem ki a fekete műanyag dugókat (beleszakadt mindkettő a mentbe, roncsolva jöttek ki), ezt követően semmit nem tudtam megmozdítani. Sem csavaroldó, sem gázlámpás melegítés nem segített. A torxokat meg az excentrikus alátétet és túlról az állítós anyát is kivettem, de hiába próbáltam belehajtott csavar + anyja+ cső préssel kihúzni, meg se moccant a piros rúd. Félek, hogy beleszakad a préscsavar. A teflonperselyben szintén beszorulva áll a két fül, finom hidegbavágós ütögetés ellenére is. Magyarán, úgy áll össze az egész fél napos kínlódás után, mint ahogy volt leszedéskor. Tényleg nem tudom mit csináljak, hogy semmi el ne törjön, bele ne szakadjon. Utoljára kb 3 éve volt összerakva. 40e.kmt ment az autó így.
Kérlek segíts, segítsen bárki, akinek ötlete van merre probaékozhatok tovább. Köszönöm.
Naplózva

Kolin

  • V.I.P
  • KlubfüggÅ‘
  • **
  • Népszerűség: 149
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 2.785
  • Autó színe: Zöld metál
  • Évjárat: 1996
  • Lakóhely: Borsod megye
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Sedan
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #1291 Dátum: 2015 Augusztus, 12, 21:01:28 »

[quote author=Kolin link=topic=242.msg203359#msg203359 ...
A csapágyakat úgy kell ahogy mutatják, bár neked perselyes lesz. Összeszerelés fordított sorrendben.
Nincs link.


Kedves Kolin, nagyon szépen köszönöm részletes útbaigazításod.
Mielőtt megkaptam volna soraid az alábbi lépéseket sikerült letudnom:
Az ABSkábel ABSk és fék-csővek + kézifékbowden leoldása után sikerült leszerelni a hidat. Én a csomagtéri irányból oldottam a gumibakkokat, majd így engedtem le az egész hidat, stbt. Sikerült leszerelnem a lengéscsillapítókat is.Egész eddig minden jól ment,a bajok ezután kezdőttek.
Annyira megszorulva van minden, hogy sehogy nem tudok tovább lépni. Hiába vettem ki a fekete műanyag dugókat (beleszakadt mindkettő a mentbe, roncsolva jöttek ki), ezt követően semmit nem tudtam megmozdítani. Sem csavaroldó, sem gázlámpás melegítés nem segített. A torxokat meg az excentrikus alátétet és túlról az állítós anyát is kivettem, de hiába próbáltam belehajtott csavar + anyja+ cső préssel kihúzni, meg se moccant a piros rúd. Félek, hogy beleszakad a préscsavar. A teflonperselyben szintén beszorulva áll a két fül, finom hidegbavágós ütögetés ellenére is. Magyarán, úgy áll össze az egész fél napos kínlódás után, mint ahogy volt leszedéskor. Tényleg nem tudom mit csináljak, hogy semmi el ne törjön, bele ne szakadjon. Utoljára kb 3 éve volt összerakva. 40e.kmt ment az autó így.
Kérlek segíts, segítsen bárki, akinek ötlete van merre probaékozhatok tovább. Köszönöm.
Úgy csináld ahogyan írtam, csavar beteker a középső rúd fülecsébe és közben meg kell jól ütni a csavart, ekkor menni fog egy felet (keresztszár+cső párossal, tehát nem könnyen), megint ütsz, megint megy. Aztán meg a lengőkart leütni úgy, hogy a hidat feltámasztod, de ezt elég keményen kell ütni!!!! szóval ez több emberes!
Naplózva

prokop

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 144
  • Autó színe: kek
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 40
  • Lakóhely: Kolozsvár
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #1292 Dátum: 2015 Augusztus, 12, 22:29:17 »

Sajnos annyira össze van állva a rozsda miatt, hogy a csavar,ütés, teker módszerrel meg se nyekkent. A gázlámpás melegítés, ütés,wd40 s 20kgs kalapács + 1t láncos emelőből improvizált prés cégül eredményt hozott, sikerült a két lengőkart leválssztani a hídról. Holnap következik a tüzetesebb szemrevételezés, s majd meglátom merre tovább. Életemben nem fog ki rajtam semmi, mely így meg lett volna szorulva.
Valószínű hosszú távon kezdhetem s söprés spórolást egy rendesen felújított híd vásárlására. Üdv
Naplózva

Perkele

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 5
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 204
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1995/12
  • Kor: 35
  • Lakóhely: Kazincbarcika
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: 5 ajtós
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #1293 Dátum: 2015 Augusztus, 13, 20:52:38 »

Felvettem telóval a kopogást: https://db.tt/H4wK2CIg
Ilyen hangot lehet hallani, ha oldalról billegtetem a bódét, valamint úthibák esetén is.
Elsőre olyan, mintha a kipufogó verne oda valamihez, de nem az.
Naplózva
Pug306RG 1.6, 3 éve múltam 18... (byBelga)... still rollin'

gatterfighter1

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 14
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 720
  • Autó színe: EZÃœST
  • Évjárat: 2001.07
  • Lakóhely: Bögöt
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Sedan
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #1294 Dátum: 2015 Augusztus, 14, 07:27:16 »

Sziasztok!

Be is szereltem a felújított hátsó hidat könnyen szétjött nem volt berohadva semmi szerencsére  most mozog szépen csendes is ,de most is ül a kocsi hátulja .
Nehéz a magasságán állítani?

Melyik ricnin kell fordítani sehol nem találok leírást a középső rúd a stabilizátor elvileg az marad( vagy azon kell ?) ahogy van de a másik két torziós rúddal hogyan állítom a magasságot .
Naplózva

Kolin

  • V.I.P
  • KlubfüggÅ‘
  • **
  • Népszerűség: 149
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 2.785
  • Autó színe: Zöld metál
  • Évjárat: 1996
  • Lakóhely: Borsod megye
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Sedan
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #1295 Dátum: 2015 Augusztus, 14, 10:39:26 »

Sziasztok!

Be is szereltem a felújított hátsó hidat könnyen szétjött nem volt berohadva semmi szerencsére  most mozog szépen csendes is ,de most is ül a kocsi hátulja .
Nehéz a magasságán állítani?

Melyik ricnin kell fordítani sehol nem találok leírást a középső rúd a stabilizátor elvileg az marad( vagy azon kell ?) ahogy van de a másik két torziós rúddal hogyan állítom a magasságot .

Hali!
Elengeded a lengéscsillapítókat, meg a középső rúd 8-as csavarjait. Aztán a torziós rúd kihúz, állítasz a lengőkar magasságán 2,5 cm-t és visszatolod a torziót!
Naplózva

gatterfighter1

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 14
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 720
  • Autó színe: EZÃœST
  • Évjárat: 2001.07
  • Lakóhely: Bögöt
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Sedan
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #1296 Dátum: 2015 Augusztus, 14, 17:19:38 »

Hali!
Elengeded a lengéscsillapítókat, meg a középső rúd 8-as csavarjait. Aztán a torziós rúd kihúz, állítasz a lengőkar magasságán 2,5 cm-t és visszatolod a torziót!



Akkor a középső a torzió??
Feloldom a középső rúd végén lévő fülek csavarjait meg a csillapító csavarját kiveszem.
Vagy a füleket is vegyem le és tegyem arrébb a ricnit???
Naplózva

gatterfighter1

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 14
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 720
  • Autó színe: EZÃœST
  • Évjárat: 2001.07
  • Lakóhely: Bögöt
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Sedan
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #1297 Dátum: 2015 Augusztus, 15, 21:59:33 »

Valaknek nincsen véletlenül hátsó futómű magasság beállítához neten nem tallok semmit.

Köszönöm
Naplózva

Kolin

  • V.I.P
  • KlubfüggÅ‘
  • **
  • Népszerűség: 149
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 2.785
  • Autó színe: Zöld metál
  • Évjárat: 1996
  • Lakóhely: Borsod megye
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Sedan
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #1298 Dátum: 2015 Augusztus, 16, 13:17:32 »



Akkor a középső a torzió??
Feloldom a középső rúd végén lévő fülek csavarjait meg a csillapító csavarját kiveszem.
Vagy a füleket is vegyem le és tegyem arrébb a ricnit???
A középső az a stabilizátor, feloldod a csavarokat és annyi, utána húzod ki a torzókat, amiknek az egyik végét egy kis torx csavar fogja, a másik végét pedig egy 8-as anya biztosítja.

http://www.szimpexbt.hu/citroenxara.pdf
Naplózva

subi78

  • Férfiak
  • KezdÅ‘
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 24
  • Autó színe: bordó
  • Évjárat: 1996
  • Kor: 37
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: 5 ajtós
Re:Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #1299 Dátum: 2015 Augusztus, 16, 21:03:23 »

Hello

MA kicsit tüzetesebben átvizsgáltam a hátsó futóművet. Csak a bal oldala terpeszt , és picit merevebbnek tűnik mint a jobb. Én úgy vettem az autót , hogy az eladó állitása szerint sport futómű van benne.
Szóval. Ha csak az egyik oldala terpeszt , hangok még nem jönnek belőle , és picit merev , akkor mekkora esély van hogy az újra csapágyazás a megoldás ?
Wd40, bezsirozzuk azt jólvan , az nálam felejtő.
A másik kérdés. Miért akartok mindenkit lebeszélni a tárcsás hidról ? Nem mozgok otthonosan a francia világban , eddig körbe zárt villámjaim vannak és voltak , de azokon nagy változást hozott a tárcsás hátsó futómű. Fékerőben , szerelhetőségben , design-ban.

Naplózva
 


Az oldal 0.487 másodperc alatt készült el 33 lekéréssel.