Peugeot 306 Klub - Az Első Magyar Peugeot 306 Klub

Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Részletes kereső  

Szavazás

Volt már javítva a hídad?

Igen
- 57 (28.8%)
Nem
- 122 (61.6%)
Többször
- 2 (1%)
Inkább cseréltem bontottra
- 17 (8.6%)

Összes szavazó: 154


Oldalak: 1 2 [3] 4 5 ... 28   Le

Szerző Téma: Hátsó futóművel kapcsolatos problémák  (Megtekintve 444528 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

GiBR

  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 114
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.766
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 1999.03
  • Lakóhely: Békéscsaba-Győr
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
    • CarDomain
Re: Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #100 Dátum: 2009 Április, 26, 08:05:39 »

Ha nem belevaló a munkahenger, vagy a betét, akkor hiába is akarsz belőle bármit kihozni. Tárcsás fékkel sem lesz jobb a fékhatásod, mert az első fékek végzik a fékezés 70-80%-át. Viszont 3-4-szer gyakrabban kell betétet cserélned, a kéziféket állandóan állítgatni kell, és egy csomó pénzbe kerül az átalakítás. Persze a te autód és pénzed.
Hát, lehet, hogy elvileg így van, én éreztem a változást rajta. Mondjuk majd kiderül most az új tárcsákkal-betétekkel ::)

Az átalakítás pedig nem olcsó.
Vagy komplett hídcsere, ez mondjuk olyan 40-50, plusz kézifékkötelek, az még mondjuk 10, plusz munkadíj. És ebben az esetben még jók a tárcsák és a betétek.

Vagy híd átalakítása. Nyergek, nyeregtartó konzolok, hővédő lemezek, tengelycsonk, kerékcsapágy, tárcsa, betét, kézifékkötél, valamint nem árt egy fékerőszabályzó sem. És mindenzt csak úgy tudod megcsinálni, ha találsz olyan bontót, ahol ezeket így odaadják neked, mondjuk cserébe a dobfékes cuccokért, de ez ismeretség nélkül nem valószínű.
És még így is drága játék, és nem kevés munka.. :-\
Naplózva

thomasteam

  • Vendég
Re: Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #101 Dátum: 2009 Április, 26, 08:52:29 »

Hát az ugy volt, hogy elkopott a fékbetétem, Megvettem hozzá az uj pofákat. Nem jött le a dob csak nagy nehezen. Aztán vennem kellett bele csapágyat is, mert szétvertem. :-)) Összeraktam(azt kifelejtettem, hogy felszabályoztattam a hátsó dobot) és se kézifék, se "lábfék". Aztán egy idő múlva kifordult az egyik dugattyu a munkahengerből, mert gondolom nagy volt a hézag a fékpofa és a munkahenger dugattyuja között. És most arra jutottam, hogy egy tizes csavart hosszába bevágtam és ráhegesztettem. Így már sokkkal kisebb utat kell megtennie. MOst elvileg már 2 napja működik is, de enm akarom elkiabálni. MOst attól félek, hogy ezt eljátsza a másik oldal is. Ja hozzáteszem hogy vettem egy uj munkahengert, gondoltam valami gáz van vele(6500Ft felesleges pénzkidobás volt)!
És így arra jutottam hogy nincs kedvem szenvedni vele és ráraknék egy tárcsás hidat.
Kinek mi a véleménye???????

A kocsim típusa 306 XN 1.4 évj.:1997.07.28. alvázsz.:VF37BKFXE32063387
valaki adhatna pár tippet! Ja még egy problémám van: amikor bele megyek egy gödörbe akkor koppan egyet valami bal hátul.Szerintetek mi lehet az?

Akkor ott valami nem gömbölyű! Én így még sose jártam és már megszereltem egy jó pár féket!
Naplózva

tibcsi

  • Vendég
Re: Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #102 Dátum: 2009 Április, 26, 08:52:50 »

Hát, lehet, hogy elvileg így van, én éreztem a változást rajta. Mondjuk majd kiderül most az új tárcsákkal-betétekkel ::)

Az elmélet és a gyakorlat nem mindíg passzol. ;) Mondjuk nagyon nem mindegy, hogy mekkora terheléssel és mekkora fékezéssel számolunk. Anno a partneren volt teheratósra beállítva a fékerőszabályozó, de mivel állandóan üresen jártam vele, már közepes fékezésnél is blokkolt a hátulja. Nem gondolom, hogy egy tárcsás fék ennél nagyobb fékhatást tudna produkálni. :D Azt meg az összes "nagy" autógyár elismeri, hogy azért szerelnek hátulra is tárcsát, mert a vevők ezt igénylik a pénzükért...
Naplózva

GiBR

  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 114
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.766
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 1999.03
  • Lakóhely: Békéscsaba-Győr
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
    • CarDomain
Re: Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #103 Dátum: 2009 Április, 26, 08:56:04 »

Az elmélet és a gyakorlat nem mindíg passzol. ;) Mondjuk nagyon nem mindegy, hogy mekkora terheléssel és mekkora fékezéssel számolunk. Anno a partneren volt teheratósra beállítva a fékerőszabályozó, de mivel állandóan üresen jártam vele, már közepes fékezésnél is blokkolt a hátulja. Nem gondolom, hogy egy tárcsás fék ennél nagyobb fékhatást tudna produkálni. :D Azt meg az összes "nagy" autógyár elismeri, hogy azért szerelnek hátulra is tárcsát, mert a vevők ezt igénylik a pénzükért...
Ez oké, de ha a tárcsa nem lenne jobb, akkor még mindig elöl is dobfékes autók közlekednének az utakon ::)
Naplózva

tibcsi

  • Vendég
Re: Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #104 Dátum: 2009 Április, 26, 09:01:36 »

Ez oké, de ha a tárcsa nem lenne jobb, akkor még mindig elöl is dobfékes autók közlekednének az utakon ::)
Természetesen jobb a tárcsa, mint a dob! Mindössze arról van szó, hogy a hátsó tengelyen nem jönnek ki az előnyei, az árához, karbantartási költségeihez képest. Sokkal gyakrabban kell betétet cserélni, a kézifék is elég nyűgös. Az utólagos beszerelés pedig igen költséges(már akinek ugyebár ;D).
Naplózva

thomasteam

  • Vendég
Re: Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #105 Dátum: 2009 Április, 26, 09:12:28 »

Természetesen jobb a tárcsa, mint a dob! Mindössze arról van szó, hogy a hátsó tengelyen nem jönnek ki az előnyei, az árához, karbantartási költségeihez képest. Sokkal gyakrabban kell betétet cserélni, a kézifék is elég nyűgös. Az utólagos beszerelés pedig igen költséges(már akinek ugyebár ;D).

Ez pontosan így van. Ráadásul mivel ez egy biztonsági felszerelés a mérnökök nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy tökéletesen megfelelő legyen. A jól működő dolgokon meg minek változtatni. Amúgy még pugon nem csináltam hátsó tárcsát, de amennyire emlékszek bonyolultabb is a hátsó tárcsa mint a dob.
Naplózva

Rozsahegyir

  • Adminisztrátor
  • Le sem lehet lőni
  • *****
  • Népszerűség: 343
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 20.758
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 2002/06
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: Sedan
Re: Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #106 Dátum: 2009 Április, 26, 11:02:23 »

na jó, de ha kicserélném tárcsásra ahátsó hidat akkor jobb lenne  a fékhatás is. vagy nem? meg ráadásul könnnyebb fékbetétet cserélni. ::)

valamivel igen! jobb szerelni cserébe ha csapágyat kell bene cserélni akkor nagyon zsbe nyúlos a dolog!
a legegyszerübb modja tárcsafékesre cserélni a hídat híd cserélvel!
Naplózva

tibcsi

  • Vendég
Re: Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #107 Dátum: 2009 Április, 26, 11:07:34 »

valamivel igen! jobb szerelni cserébe ha csapágyat kell bene cserélni akkor nagyon zsbe nyúlos a dolog!
a legegyszerübb modja tárcsafékesre cserélni a hídat híd cserélvel!
Akkor ez itt a reklám helye? ;D Akciós tárcsafékes, ültetett híd reklámáron! 55 ha jól olvastam? ;D
Naplózva

Rozsahegyir

  • Adminisztrátor
  • Le sem lehet lőni
  • *****
  • Népszerűség: 343
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 20.758
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 2002/06
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: Sedan
Re: Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #108 Dátum: 2009 Április, 26, 12:39:11 »

Akkor ez itt a reklám helye? ;D Akciós tárcsafékes, ültetett híd reklámáron! 55 ha jól olvastam? ;D

mondhatni de nem érdekem, mert egy forintot nem keresek rajta!
Naplózva

lukacsnorbert

  • Vendég
Re: Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #109 Dátum: 2009 Április, 26, 16:33:52 »

köszönöm mindenkinek a hozzá szólást és a tanácsokat! Mondjuk igen azt hallottam hogy az első fék a lényeg, dehát most az elmult két napban elegem lett a dobfékből. Ha stimmelt volna minden akkor lehet hogy nincs ez a herce-hurca. Lehet hogy béna volt az eladó! Én megmértem a dob belső méretét, az olyan kb 18cm. Az lehet???? És az eladó azt mondta hogy jónak kell lennie, dehát nem lett jó! Tiszta ideg vagyok. angry Feleslegesssen költöttem rá. De mind1 ez már a  multé.... biggrin

Valaki akkor még tudna  válaszolni hogy miért van a kopogás a bal hátsó keréknél amikor bele megyek egy gödörbe?
Ja és nagy tortúra kicserélni a hátsó futóművet???
Előre is köszi a válaszokat!
Naplózva

Rozsahegyir

  • Adminisztrátor
  • Le sem lehet lőni
  • *****
  • Népszerűség: 343
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 20.758
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 2002/06
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: Sedan
Re: Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #110 Dátum: 2009 Április, 26, 17:03:39 »

köszönöm mindenkinek a hozzá szólást és a tanácsokat! Mondjuk igen azt hallottam hogy az első fék a lényeg, dehát most az elmult két napban elegem lett a dobfékből. Ha stimmelt volna minden akkor lehet hogy nincs ez a herce-hurca. Lehet hogy béna volt az eladó! Én megmértem a dob belső méretét, az olyan kb 18cm. Az lehet???? És az eladó azt mondta hogy jónak kell lennie, dehát nem lett jó! Tiszta ideg vagyok. angry Feleslegesssen költöttem rá. De mind1 ez már a  multé.... biggrin

Valaki akkor még tudna  válaszolni hogy miért van a kopogás a bal hátsó keréknél amikor bele megyek egy gödörbe?
Ja és nagy tortúra kicserélni a hátsó futóművet???
Előre is köszi a válaszokat!

kopogás:
tönkrement a lengés csillapitóban a szilent
híd tartó szilent ment tönkre
ki kopott a hídban a tűgörgö

híd csere:
emlékeimm szerint 6db csavar - kézifék kötél - fékcső
Naplózva

GiBR

  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 114
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.766
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 1999.03
  • Lakóhely: Békéscsaba-Győr
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
    • CarDomain
Re: Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #111 Dátum: 2009 Április, 26, 18:52:00 »

kopogás:
tönkrement a lengés csillapitóban a szilent
híd tartó szilent ment tönkre
ki kopott a hídban a tűgörgö

híd csere:
emlékeimm szerint 6db csavar - kézifék kötél - fékcső
Meg kipuff le
Naplózva

Rozsahegyir

  • Adminisztrátor
  • Le sem lehet lőni
  • *****
  • Népszerűség: 343
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 20.758
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 2002/06
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: Sedan
Re: Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #112 Dátum: 2009 Április, 26, 19:00:25 »

Naplózva

GiBR

  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 114
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.766
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 1999.03
  • Lakóhely: Békéscsaba-Győr
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
    • CarDomain
Re: Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #113 Dátum: 2009 Április, 26, 19:46:42 »

az adjamagát!
Hát ha így nézzük a kézifékkötél meg a fékcső is ::) biggrin
Naplózva

tibcsi

  • Vendég
Re: Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #114 Dátum: 2009 Április, 26, 19:51:39 »

Hát ha így nézzük a kézifékkötél meg a fékcső is ::) biggrin
De el ne felejtsétek előbb felemelni a járgányt! :-))
Naplózva

Kolin

  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 149
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.785
  • Autó színe: Zöld metál
  • Évjárat: 1996
  • Lakóhely: Borsod megye
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Sedan
Re: Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #115 Dátum: 2009 Április, 26, 19:56:29 »

De el ne felejtsétek előbb felemelni a járgányt! :-))
Előtte pedig meglazítani a felnicsavarokat! biggrin
Naplózva

WestBam

  • Vendég
Re: Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #116 Dátum: 2009 Április, 26, 20:11:29 »

De el ne felejtsétek előbb felemelni a járgányt! :-))
Előtte pedig meglazítani a felnicsavarokat! biggrin
Ha már mindenki ad okos tanácsot... szóval álljatok előtte az emelőre =)
Naplózva

GiBR

  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 114
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.766
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 1999.03
  • Lakóhely: Békéscsaba-Győr
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
    • CarDomain
Re: Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #117 Dátum: 2009 Április, 26, 20:46:06 »

Előtte pedig meglazítani a felnicsavarokat! biggrin
Bizony, ha elfelejted, akkor gyorsan el kell szaladni légkulcsot venni ;D
Naplózva

Kasz

  • Vendég
Re: Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #118 Dátum: 2009 Április, 27, 10:20:00 »

Ez oké, de ha a tárcsa nem lenne jobb, akkor még mindig elöl is dobfékes autók közlekednének az utakon ::)

A fékezés elöl hatákonyabb. Ezt tovább fokozza, ha a súly nagy része is a jármű első felében található (a motor nem könnyű). Nekem az Xsi-n hátul tárcsa volt, a mostanin dob, és az égvilágon semmi hátrányát nem érzem ennek. A másik dolog, hogy a fékezés hatékonysága a gumiktól függ elsősorban. Ha a féked képes blokkolni a kerekeket (nagy sebességnél is!), akkor teljesen értelmetlen bármiféle fék tuning, a fékhatást új (minőségibb), vagy szélesebb gumikkal lehet fokozni.
Naplózva

Andor

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 24
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 154
  • Lakóhely: Kakasd
  • http://peugeot-hatsofutomuvek.hupont.hu/
    • Peugeot hátsó futómű javítás garanciával
Re: Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #119 Dátum: 2009 Április, 27, 13:02:59 »

A fékezés elöl hatákonyabb. Ezt tovább fokozza, ha a súly nagy része is a jármű első felében található (a motor nem könnyű). Nekem az Xsi-n hátul tárcsa volt, a mostanin dob, és az égvilágon semmi hátrányát nem érzem ennek. A másik dolog, hogy a fékezés hatékonysága a gumiktól függ elsősorban. Ha a féked képes blokkolni a kerekeket (nagy sebességnél is!), akkor teljesen értelmetlen bármiféle fék tuning, a fékhatást új (minőségibb), vagy szélesebb gumikkal lehet fokozni.


Itt a pont, mintha könyvből olvastad volna  :-!
Naplózva
Hátsó futómű javítás, szerelés, garanciával.

Tel.: +36 20/320-3025
http://peugeot-hatsofutomuvek.hupont.hu/

Bobeek

  • Vendég
Re: Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #120 Dátum: 2009 Április, 29, 17:17:29 »

ma megejtettem a hátsó híd felújítást/átnézetés az Andorék által javasolt harci szerelő mesternél..
el kell mondjam, hogy ilyen korrekt, normális szerelővel már régen találkoztam, csak ajánlani tudom, értik a dolgukat a srácok..  :-! _pug
Naplózva

Szett

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 10
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 221
  • Évjárat: 1993
  • Lakóhely: Dunaújváros
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajtós
Re: Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #121 Dátum: 2009 Április, 29, 17:24:25 »

Minden fronton?Mert nekem váltó és motor problémám is van.
Naplózva

ma-Zo

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 5
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 181
  • Autó színe: Sötétkékeslilás
  • Évjárat: 2000,09
  • Lakóhely: Székesfehérvár
Re: Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #122 Dátum: 2009 Április, 29, 17:30:01 »

Minden fronton?Mert nekem váltó és motor problémám is van.

Én tegnap voltam náluk (torziócsere volt), nagyon sokat beszélgettünk és azt kell mondjam, minden fronton! Ugyanis a tulaj Pug szalonban volt szerelő  ;)

PROFI  :-!
Naplózva
"Mi ez a két gokart, csak nem Mercedes?! Az anyja, már verdákat is gyártanak?" :)

Szett

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 10
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 221
  • Évjárat: 1993
  • Lakóhely: Dunaújváros
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajtós
Re: Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #123 Dátum: 2009 Április, 29, 17:49:45 »

Köszi naggyon jó hír!
Naplózva

Andor

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 24
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 154
  • Lakóhely: Kakasd
  • http://peugeot-hatsofutomuvek.hupont.hu/
    • Peugeot hátsó futómű javítás garanciával
Re: Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #124 Dátum: 2009 Április, 29, 21:33:58 »

Köszi a jó szavakat a Szerelő nevében is.
Hát Én se  ismerek nála jobb autószerelőt, pedig az egész
országból ismerünk sok szerelőt.  _pug
Naplózva
Hátsó futómű javítás, szerelés, garanciával.

Tel.: +36 20/320-3025
http://peugeot-hatsofutomuvek.hupont.hu/

K Nándor

  • Vendég
Re: Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #125 Dátum: 2009 Április, 29, 21:35:57 »

Én tegnap voltam náluk (torziócsere volt), nagyon sokat beszélgettünk és azt kell mondjam, minden fronton! Ugyanis a tulaj Pug szalonban volt szerelő  ;)

PROFI  :-!

Na és most milyen, teher kombiét kapta meg?
Naplózva

ma-Zo

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 5
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 181
  • Autó színe: Sötétkékeslilás
  • Évjárat: 2000,09
  • Lakóhely: Székesfehérvár
Re: Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #126 Dátum: 2009 Április, 29, 22:37:38 »

Na és most milyen, teher kombiét kapta meg?

Nem, olyant nem találtam sehol, a sima kombiét (THX Jesi  leborul), de így utólag ez is elég.
Így nem ül meg a súly alatt annyira és már az első út alatt észrevettem, hogy sokkal stabilabb lett kanyarban, még így is, hogy a kanyarstabi maradt a régi (persze ide tartozik, hogy a előtte kicsit elő volt feszítve a rugó, így picit meg volt emelve, most vissza ment a gyári magasságba ).
Viszont nem pattog eszetlenül a kocsi az úton, tehát a stabilitás nem ment a komfort rovására oly mértékben, hogy az zavaró lenne.

A szerelésről még annyit, hogy azt mondta a szerelő, hogy előtte este ezzel a művelettel álmodott!  ;D  De még reggel is ezen járt az esze, hogy lehetne 1xűen megoldani...       Ez milyen komoly?  :-!

Ugye mondtam neki előtte a telefonba, hogy 1 bő hónapja újítottuk fel a hidat, úgyhogy biztos könnyen szétjön minden, magyarul nem kell órákig püfölni, hogy szétjöjjenek az összerohadt alkatrészek. Erre ő, "nehogymár' szétszedjen teljesen egy felújított hidat...", ezért kitalálta, ha leköti a lengéscsillapítókat, kiveszi a stabit és kiszabadítja a torziók végét, akkor azt onnan ki lehet húzni. Rögtönzött is gyorsan egy kihuzatót és simán ki lehetett cserélni a torziókat, anélkül, hogy fékek le, fékolaj le, hídtest szét, esetleg tűgörgők, szimering, tömítések megsérülnek...sorol6nám.
De mondta a végén, hogy ez esélytelen lett volna, ha előtte nincs felújítva a futómű, mert ütni vágni kellett volna mindent, ja és mondta, hogy szépen-jól van megcsinálva, úgyhogy szép munkát végeztünk a haverral  biggrin

Ki is próbálta, mert ilyet még senki nem kért tőle, és kíváncsi volt, hogy milyen a hatása, de mondta, hogy jó kis masszív lett a verda, meg legalább mondott véleményt a kuplungról, meg mindenről, és úgy tűnik, hogy egy jobbos gömbfejen kívül nem kell a kocsira költeni. (kopp-kopp) Az alját is végignézte, de mondta, hogy jó bőrben van... :-!

Annyi még a végére, hogy nagyon rendes, tiszta és jól felszerelt műhelye van. 3 beálló, abból kettőnél karos emelő, fékpad, futómű beállító...  Magyarul elég sok mindent meg tud oldani, CSAK AJÁNLANI TUDOM, csak ne lenne tőlem 1,5 órányi járóföldre..
 _pug
Naplózva
"Mi ez a két gokart, csak nem Mercedes?! Az anyja, már verdákat is gyártanak?" :)

Andor

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 24
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 154
  • Lakóhely: Kakasd
  • http://peugeot-hatsofutomuvek.hupont.hu/
    • Peugeot hátsó futómű javítás garanciával
Re: Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #127 Dátum: 2009 Április, 29, 22:38:47 »

Na és most milyen, teher kombiét kapta meg?


Engem is érdekelne mi lett a különbség. :)
Naplózva
Hátsó futómű javítás, szerelés, garanciával.

Tel.: +36 20/320-3025
http://peugeot-hatsofutomuvek.hupont.hu/

Rozsahegyir

  • Adminisztrátor
  • Le sem lehet lőni
  • *****
  • Népszerűség: 343
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 20.758
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 2002/06
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: Sedan
Re: Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #128 Dátum: 2009 Április, 29, 23:13:47 »


Engem is érdekelne mi lett a különbség. :)

sikerült zx torziót szereznem a GTi alá azaz kemény 1mm vastagabb ha gondold akkor ki probálhatod így is úgy is... azt akkor már csapágy csere meg ültetés! a teszt ára munkadíj menteség...  :P ;D
Naplózva

ma-Zo

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 5
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 181
  • Autó színe: Sötétkékeslilás
  • Évjárat: 2000,09
  • Lakóhely: Székesfehérvár
Re: Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #129 Dátum: 2009 Április, 29, 23:23:50 »

sikerült zx torziót szereznem a GTi alá azaz kemény 1mm vastagabb ...

Mekkora van a GTI-ben? Talán 20-24-20?

Nekem most ugye 0,7mm-rel lett vastagabb és azt is megérezni, úgy elég kemény lesz a kicsike  :-!
Naplózva
"Mi ez a két gokart, csak nem Mercedes?! Az anyja, már verdákat is gyártanak?" :)

Bobeek

  • Vendég
Re: Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #130 Dátum: 2009 Április, 29, 23:26:49 »

sikerült zx torziót szereznem a GTi alá azaz kemény 1mm vastagabb ha gondold akkor ki probálhatod így is úgy is... azt akkor már csapágy csere meg ültetés! a teszt ára munkadíj menteség...  :P ;D

kár, hogy nem jó embernél próbálkozol, nem Ő szereli a gépeket..   egyébként a csapágy-szett olcsóbb, mint a munkadíj..  ;D



Ezeket mind csak megerősíteni tudom!!!  :-!
Naplózva

K Nándor

  • Vendég
Re: Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #131 Dátum: 2009 Április, 30, 06:05:16 »

Nem, olyant nem találtam sehol, a sima kombiét (THX Jesi  leborul), de így utólag ez is elég.
Így nem ül meg a súly alatt annyira és már az első út alatt észrevettem, hogy sokkal stabilabb lett kanyarban, még így is, hogy a kanyarstabi maradt a régi (persze ide tartozik, hogy a előtte kicsit elő volt feszítve a rugó, így picit meg volt emelve, most vissza ment a gyári magasságba ).
Viszont nem pattog eszetlenül a kocsi az úton, tehát a stabilitás nem ment a komfort rovására oly mértékben, hogy az zavaró lenne.

A szerelésről még annyit, hogy azt mondta a szerelő, hogy előtte este ezzel a művelettel álmodott!  ;D  De még reggel is ezen járt az esze, hogy lehetne 1xűen megoldani...       Ez milyen komoly?  :-!

Ugye mondtam neki előtte a telefonba, hogy 1 bő hónapja újítottuk fel a hidat, úgyhogy biztos könnyen szétjön minden, magyarul nem kell órákig püfölni, hogy szétjöjjenek az összerohadt alkatrészek. Erre ő, "nehogymár' szétszedjen teljesen egy felújított hidat...", ezért kitalálta, ha leköti a lengéscsillapítókat, kiveszi a stabit és kiszabadítja a torziók végét, akkor azt onnan ki lehet húzni. Rögtönzött is gyorsan egy kihuzatót és simán ki lehetett cserélni a torziókat, anélkül, hogy fékek le, fékolaj le, hídtest szét, esetleg tűgörgők, szimering, tömítések megsérülnek...sorol6nám.
De mondta a végén, hogy ez esélytelen lett volna, ha előtte nincs felújítva a futómű, mert ütni vágni kellett volna mindent, ja és mondta, hogy szépen-jól van megcsinálva, úgyhogy szép munkát végeztünk a haverral  biggrin

Ki is próbálta, mert ilyet még senki nem kért tőle, és kíváncsi volt, hogy milyen a hatása, de mondta, hogy jó kis masszív lett a verda, meg legalább mondott véleményt a kuplungról, meg mindenről, és úgy tűnik, hogy egy jobbos gömbfejen kívül nem kell a kocsira költeni. (kopp-kopp) Az alját is végignézte, de mondta, hogy jó bőrben van... :-!

Annyi még a végére, hogy nagyon rendes, tiszta és jól felszerelt műhelye van. 3 beálló, abból kettőnél karos emelő, fékpad, futómű beállító...  Magyarul elég sok mindent meg tud oldani, CSAK AJÁNLANI TUDOM, csak ne lenne tőlem 1,5 órányi járóföldre..
 _pug

Akkor ezt nekem is meg kéne lépni,mert 1-2 hónapja lett felújítva a híd.
Naplózva

Rozsahegyir

  • Adminisztrátor
  • Le sem lehet lőni
  • *****
  • Népszerűség: 343
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 20.758
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 2002/06
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: Sedan
Re: Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #132 Dátum: 2009 Április, 30, 07:22:16 »

Mekkora van a GTI-ben? Talán 20-24-20?

Nekem most ugye 0,7mm-rel lett vastagabb és azt is megérezni, úgy elég kemény lesz a kicsike  :-!

jaja 20-24-20 lesz cserélve 21-24-21-re...

kár, hogy nem jó embernél próbálkozol, nem Ő szereli a gépeket..   egyébként a csapágy-szett olcsóbb, mint a munkadíj..  ;D


azt tudom de hátha meghív a mutatványra...  :-))
Amúgy is a mühelyben fogom csinálni ha már van az ismeretségi körben olyan ember akinek meg van minden úgymond gyári szerszáma!

Naplózva

lukacsnorbert

  • Vendég
Re: Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #133 Dátum: 2009 Május, 03, 10:17:45 »

sziasztok!

van egy olyan problémám, hogy rosssz fékpofát adtak nekem a boltba, és nagynehezen össszebágeroltem,  hogy működjön, mert mindig az volt a baj hogy kifordult a dugatttyu a munkahengerből. és most ráhegsztettem egy fél centis csavart a fékpofára hogy ne tudjon kifordulni a dugattyu, de nagyon szar lett a fékem. szerintetek mi lehet az ok?????? mert már nagyon idegesít a dolog hogy sosincs fékem.
Naplózva

Rozsahegyir

  • Adminisztrátor
  • Le sem lehet lőni
  • *****
  • Népszerűség: 343
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 20.758
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 2002/06
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: Sedan
Re: Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #134 Dátum: 2009 Május, 03, 10:21:41 »

sziasztok!

van egy olyan problémám, hogy rosssz fékpofát adtak nekem a boltba, és nagynehezen össszebágeroltem,  hogy működjön, mert mindig az volt a baj hogy kifordult a dugatttyu a munkahengerből. és most ráhegsztettem egy fél centis csavart a fékpofára hogy ne tudjon kifordulni a dugattyu, de nagyon szar lett a fékem. szerintetek mi lehet az ok?????? mert már nagyon idegesít a dolog hogy sosincs fékem.

estleg a nem hozzá való betét... vissza kelletvolna vinni, hogy nem jót adtak!
Naplózva

Nick88

  • V.I.P
  • Családtag
  • **
  • Népszerűség: 166
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 5.662
  • Autó színe: Silver
  • Évjárat: 2001.08
  • Lakóhely: Cegléd
  • Motor: 2.0HDI
  • Típus: Break
    • Nick's Carstyling Page
Re: Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #135 Dátum: 2009 Május, 03, 12:04:52 »

sziasztok!

van egy olyan problémám, hogy rosssz fékpofát adtak nekem a boltba, és nagynehezen össszebágeroltem,  hogy működjön, mert mindig az volt a baj hogy kifordult a dugatttyu a munkahengerből. és most ráhegsztettem egy fél centis csavart a fékpofára hogy ne tudjon kifordulni a dugattyu, de nagyon szar lett a fékem. szerintetek mi lehet az ok?????? mert már nagyon idegesít a dolog hogy sosincs fékem.

A házi barkács sose lesz olyan mint a pont passzoló gyári, vissza kellett volna vinni. Én másikat vennék, ami már jó.

bandit306

  • Vendég
Re: Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #136 Dátum: 2009 Május, 03, 15:57:18 »

sziasztok!

van egy olyan problémám, hogy rosssz fékpofát adtak nekem a boltba, és nagynehezen össszebágeroltem,  hogy működjön, mert mindig az volt a baj hogy kifordult a dugatttyu a munkahengerből. és most ráhegsztettem egy fél centis csavart a fékpofára hogy ne tudjon kifordulni a dugattyu, de nagyon szar lett a fékem. szerintetek mi lehet az ok?????? mert már nagyon idegesít a dolog hogy sosincs fékem.
Az áttverés az üzlettől jópofa, de akkor nem értenek hozzá vagy nem megfelelő mintát vittél vagy nem jó tipust mondtál abbol ami a tiedbe kellene, és én 1 métert nem mennék ha tudom hogy nem odailő fékpofa van benne, mert az nagy gáz lehet és akkor te leszel a felelős ha probléma lenne belőle.
Amúgy meg ha nem tudod mi kell bele, akkor szerelő megnézi és megmondja a gyártmányát és azt vedd meg akkor jó lesz a féked. :-! :-! :-!

estleg a nem hozzá való betét... vissza kelletvolna vinni, hogy nem jót adtak!
A házi barkács sose lesz olyan mint a pont passzoló gyári, vissza kellett volna vinni. Én másikat vennék, ami már jó.
A nem oda való ráadásúl baleset veszélyes is mert 1 váratlan helyzetben elszállhat oszt nem fog megálni.

Naplózva

Kolin

  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 149
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.785
  • Autó színe: Zöld metál
  • Évjárat: 1996
  • Lakóhely: Borsod megye
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Sedan
Re: Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #137 Dátum: 2009 Május, 05, 08:49:50 »

Hali!

Akinek lejjebb van rakva egy ricnivel a hátsó hídja, az mondhatna véleményt, hogy nem szokott-e pattogni rossz úton?
Mert azt mondta nekem egy szerelő, hogy ha lejjebb rakom pattogni fog mert minuszos az előfeszítés és a teló nem működik mindenhol... (vagy valami ilyesmi) ::)
Naplózva

Bally

  • V.I.P
  • Családtag
  • **
  • Népszerűség: 186
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 5.599
  • Autó színe: Noir Onyx
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Gödöllö
  • Motor: 1.8 - 16V
  • Típus: 3 ajtós
  • XU7JP4(RS Wannabe)
    • Taglap
Re: Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #138 Dátum: 2009 Május, 05, 11:37:11 »

Hali!

Akinek lejjebb van rakva egy ricnivel a hátsó hídja, az mondhatna véleményt, hogy nem szokott-e pattogni rossz úton?
Mert azt mondta nekem egy szerelő, hogy ha lejjebb rakom pattogni fog mert minuszos az előfeszítés és a teló nem működik mindenhol... (vagy valami ilyesmi) ::)

OFFomhoz képest sokkal pattogósabb a Pug már eredendően - kevéssé független a hátsó fertály két oldala egymástól.
Naplózva
           
                                            

ma-Zo

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 5
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 181
  • Autó színe: Sötétkékeslilás
  • Évjárat: 2000,09
  • Lakóhely: Székesfehérvár
Re: Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #139 Dátum: 2009 Május, 05, 11:47:11 »

Hali!

Akinek lejjebb van rakva egy ricnivel a hátsó hídja, az mondhatna véleményt, hogy nem szokott-e pattogni rossz úton?
Mert azt mondta nekem egy szerelő, hogy ha lejjebb rakom pattogni fog mert minuszos az előfeszítés és a teló nem működik mindenhol... (vagy valami ilyesmi) ::)

Szerintem hátul az ültetéshez, másik teló is dukál. Így is nagyon rövidke.
Naplózva
"Mi ez a két gokart, csak nem Mercedes?! Az anyja, már verdákat is gyártanak?" :)

Kolin

  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 149
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.785
  • Autó színe: Zöld metál
  • Évjárat: 1996
  • Lakóhely: Borsod megye
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Sedan
Re: Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #140 Dátum: 2009 Május, 05, 11:59:21 »

Szerintem hátul az ültetéshez, másik teló is dukál. Így is nagyon rövidke.
Ezt hogy érted? Nem pont rövidebb kellene?
Naplózva

Kolin

  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 149
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.785
  • Autó színe: Zöld metál
  • Évjárat: 1996
  • Lakóhely: Borsod megye
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Sedan
Re: Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #141 Dátum: 2009 Május, 05, 12:01:20 »

OFFomhoz képest sokkal pattogósabb a Pug már eredendően - kevéssé független a hátsó fertály két oldala egymástól.
De most az jutott eszembe, hogy lehet félreértett és feljebb emelésről beszélt, mert negatív előfeszítést mondott, meg hogy valami girling pogácsa kellene inkább.
Naplózva

ma-Zo

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 5
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 181
  • Autó színe: Sötétkékeslilás
  • Évjárat: 2000,09
  • Lakóhely: Székesfehérvár
Re: Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #142 Dátum: 2009 Május, 05, 13:20:26 »

Ezt hogy érted? Nem pont rövidebb kellene?

Igaz, az útjára gondoltam. Rövidebb, keményebb kellene, aminek a koppja beljebb esik.
Naplózva
"Mi ez a két gokart, csak nem Mercedes?! Az anyja, már verdákat is gyártanak?" :)

Bobeek

  • Vendég
Re: Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #143 Dátum: 2009 Május, 05, 15:35:50 »

Hali!

Akinek lejjebb van rakva egy ricnivel a hátsó hídja, az mondhatna véleményt, hogy nem szokott-e pattogni rossz úton?
Mert azt mondta nekem egy szerelő, hogy ha lejjebb rakom pattogni fog mert minuszos az előfeszítés és a teló nem működik mindenhol... (vagy valami ilyesmi) ::)

hát ha belegondolsz, akkor egy ültetett autóhoz olyan gátlók dukálnak, ami passzol az ültetéshez.. a gyári gátlók a gyári rugókhoz vannak igazítva, tehát ha csak ültetőrugót teszel be, akkor a gátlót összébb nyomod, és nem az eredeti pontok között fog mozogni..
a pattogásról nem tudok nyilatkozni, mert nekem kemény gátlók vannak hátul is..
Naplózva

Kolin

  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 149
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.785
  • Autó színe: Zöld metál
  • Évjárat: 1996
  • Lakóhely: Borsod megye
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Sedan
Re: Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #144 Dátum: 2009 Május, 06, 11:12:19 »

Nem tudja valaki, hogy szín szerint hogyan változik a torziós rudak keménysége???
Naplózva

ma-Zo

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 5
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 181
  • Autó színe: Sötétkékeslilás
  • Évjárat: 2000,09
  • Lakóhely: Székesfehérvár
Re: Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #145 Dátum: 2009 Május, 06, 11:31:44 »

Nem tudja valaki, hogy szín szerint hogyan változik a torziós rudak keménysége???

színkülönbség = vastagságkülönbség = keménységkülönbség

18,7mm JAUNE          - 3 ajtós, sima TU3 motor
19,3mm VIOLET         -lila, ilyen volt nekem a szedánban, elég sok típusban ezt használták
20mm    GRIS            -ezüst, ilyent raktam bele, kombié volt
21mm    VERT CLAIR   -ez lehet a teherkombié
Naplózva
"Mi ez a két gokart, csak nem Mercedes?! Az anyja, már verdákat is gyártanak?" :)

Kolin

  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 149
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.785
  • Autó színe: Zöld metál
  • Évjárat: 1996
  • Lakóhely: Borsod megye
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Sedan
Re: Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #146 Dátum: 2009 Május, 06, 21:16:35 »

színkülönbség = vastagságkülönbség = keménységkülönbség

18,7mm JAUNE          - 3 ajtós, sima TU3 motor
19,3mm VIOLET         -lila, ilyen volt nekem a szedánban, elég sok típusban ezt használták
20mm    GRIS            -ezüst, ilyent raktam bele, kombié volt
21mm    VERT CLAIR   -ez lehet a teherkombié
thx! ;)
Naplózva

Bally

  • V.I.P
  • Családtag
  • **
  • Népszerűség: 186
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 5.599
  • Autó színe: Noir Onyx
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Gödöllö
  • Motor: 1.8 - 16V
  • Típus: 3 ajtós
  • XU7JP4(RS Wannabe)
    • Taglap
Re: Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #147 Dátum: 2009 Május, 06, 21:26:22 »

színkülönbség = vastagságkülönbség = keménységkülönbség

18,7mm JAUNE          - 3 ajtós, sima TU3 motor
19,3mm VIOLET         -lila, ilyen volt nekem a szedánban, elég sok típusban ezt használták
20mm    GRIS            -ezüst, ilyent raktam bele, kombié volt
21mm    VERT CLAIR   -ez lehet a teherkombié

Mi a "hátsó rúd" a futóműben?
Ott is jelentős eltérések vannak - nálam 20as torziósok vannak 24es "hátsó rúd"-dal
Naplózva
           
                                            

ma-Zo

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 5
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 181
  • Autó színe: Sötétkékeslilás
  • Évjárat: 2000,09
  • Lakóhely: Székesfehérvár
Re: Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #148 Dátum: 2009 Május, 06, 22:18:44 »

Mi a "hátsó rúd" a futóműben?
Ott is jelentős eltérések vannak - nálam 20as torziósok vannak 24es "hátsó rúd"-dal

Az a kanyarstabilizátor rúd kolléga  :-!

Neked akkor eléggé együtt mozog a két oldal. A méretek, akárcsak Robi GTI-jében.
Naplózva
"Mi ez a két gokart, csak nem Mercedes?! Az anyja, már verdákat is gyártanak?" :)

Bally

  • V.I.P
  • Családtag
  • **
  • Népszerűség: 186
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 5.599
  • Autó színe: Noir Onyx
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Gödöllö
  • Motor: 1.8 - 16V
  • Típus: 3 ajtós
  • XU7JP4(RS Wannabe)
    • Taglap
Re: Hátsó futóművel kapcsolatos problémák
« Válasz #149 Dátum: 2009 Május, 06, 22:22:57 »

Az a kanyarstabilizátor rúd kolléga  :-!

Neked akkor eléggé együtt mozog a két oldal. A méretek, akárcsak Robi GTI-jében.

"Eléggé" - sajnos... ezért is pattogós :(
De köszi az infót  :-! - kissé más a stabi ebben mint az OFFomban....
Naplózva
           
                                            
Oldalak: 1 2 [3] 4 5 ... 28   Fel
 


Az oldal 0.438 másodperc alatt készült el 32 lekéréssel.