Blog > Saját kocsink története

1.6 Break 2001 HPR-388 by sattila

(1/3) > >>

sattila:
A gondolat
3 fős családunk, kinőtte a 20éves Skoda Favoritot, váltani kellett. Kombira vadásztunk, elsősorban Xsara, vagy Escort, 10 év körüliek, 1-2 légzsákkal, és a Skodánál egy "picit" jobb megbízhatósággal.

A megvalósítás
Elindultunk a keleti végekbe (Miskolc, Edelény, Nyíregyháza, Debrecen), Xsarázni és Escortozni. Miskolcon megláttunk egy 306-ost, tetszett, de nem ez volt az igazi (levetett e-on flotta, több darab). Nem találtuk az "igazit", így csalódottan jöttünk visszafelé a sürű ködben az M3-on a skodával, mikor a fater kitalálta, hogy látott tegnap egy budai Peugeot-ot. A kereskedő mosolya nem lehetett túl őszinte, este 6 után, tök sötétben értünk oda. De a sötétben, a por és kosz alatt (remélem) gyémántot találtunk.

A jármű
Egy sötétzöld 1.6-os kombi, Mistral csomaggal, azaz:
ködlámpa
emelhető B1 ülés
ülésfűtés
villanyablak
klíma
meg a többiek.
154 000 km

az átírás jelenleg folyamatban, jövő hét elején kerül a karmaim közé, addig is hajrá PUG

sattila:
Skoda -->Peugeot
Ma átvettem a 306-ot, cserébe otthagytam a Skodát. Egy kicsit fáj ám a szívem.
Az új járgányról az első benyomások nagyon jók, szükséges anyagokat jövő héten cseréljük.
Most tele lett tankolva, 55 liter ment bele, ennyi benzinnel a Skoda meg sem bírt volna moccanni.
 _pug

sattila:
Tegnap este vittem le a szerelőhöz a kocsit, előtte a motorolajat megvettem (Total Q 7000, 4 liter).
Ma jelentkezett, hogy mi a helyzet:
+ A kocsi alja teljesen rendben van, minden fék, lengéscsillapító, futómű OK  :-!
- A vezérmű elég kopottas, csere, vele együtt feszítők, és vízpumpa, valamint
- A kuplung kuka, komplett csere (VALEO)

A fentieken kívűl cseréjük a lég-, és olajszűrőt, benzinszűrőt.

Összességében ~130e -re számíthatok. Ennek a fele jobban esett volna, de ami jár, az jár.
Csak ne váljon rendszeressé.

sattila:
Tegnap elhoztam a jószágot:
Cserélve lett az olaj, olajszűrő, vezérmű, feszítők, hosszú ékszíj, benzinszűrő, légszűrő, váltóolaj, hűtővíz és nem utolsó sorban a kuplung szerkezet.
Fékek, futómű, lengéscsillapító ok, a hűtőből egy ponton csöpög a víz, azt megpróbálta befoltozni a mester, majd kiderül, hogy sikerült e neki.

Motorikusan mostmár jónak gondolom a helyzetet, már csak a külcsínyre kéne picit adni, de az egy másik történet ...

sattila:
A múlt héten szürkületben csak a helyzetjelzőt kapcsoltam be, mégis villogtak rám. Nem nagyon tudtam hová tenni a dolgot, de hétvégén, gondoltam, hogy végre csinálok egy közös képet a verdával. Na akkor vettem észre, hogy egyik első helyzetjelző sem égett! 
Az egyik csak kontaktos volt, a másik kiégett. Ez hétvégén cserélve lett, de szükséges egy izzót a műszerfalban, és egyet a középkonzolban is cserélni. Igy minden egység szerelését megismerhetem  :-\

Más: még mindig az első tank benzin van benne, már 600 km felett, kíváncsi vagyok a fogyasztásra.

Navigáció

[0] Üzenetek főoldala

[#] Következő oldal