Peugeot 306 Klub - Az Első Magyar Peugeot 306 Klub

Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Részletes kereső  

Szerző Téma: 1.6 Break 2001 HPR-388 by sattila  (Megtekintve 4000 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

sattila

  • Vendég
1.6 Break 2001 HPR-388 by sattila
« Dátum: 2009 Január, 23, 15:46:03 »

A gondolat
3 fős családunk, kinőtte a 20éves Skoda Favoritot, váltani kellett. Kombira vadásztunk, elsősorban Xsara, vagy Escort, 10 év körüliek, 1-2 légzsákkal, és a Skodánál egy "picit" jobb megbízhatósággal.

A megvalósítás
Elindultunk a keleti végekbe (Miskolc, Edelény, Nyíregyháza, Debrecen), Xsarázni és Escortozni. Miskolcon megláttunk egy 306-ost, tetszett, de nem ez volt az igazi (levetett e-on flotta, több darab). Nem találtuk az "igazit", így csalódottan jöttünk visszafelé a sürű ködben az M3-on a skodával, mikor a fater kitalálta, hogy látott tegnap egy budai Peugeot-ot. A kereskedő mosolya nem lehetett túl őszinte, este 6 után, tök sötétben értünk oda. De a sötétben, a por és kosz alatt (remélem) gyémántot találtunk.

A jármű
Egy sötétzöld 1.6-os kombi, Mistral csomaggal, azaz:
ködlámpa
emelhető B1 ülés
ülésfűtés
villanyablak
klíma
meg a többiek.
154 000 km

az átírás jelenleg folyamatban, jövő hét elején kerül a karmaim közé, addig is hajrá PUG
Naplózva

sattila

  • Vendég
Re: 1.6 Break 2001 HPR-388 by sattila
« Válasz #1 Dátum: 2009 Január, 28, 20:19:05 »

Skoda -->Peugeot
Ma átvettem a 306-ot, cserébe otthagytam a Skodát. Egy kicsit fáj ám a szívem.
Az új járgányról az első benyomások nagyon jók, szükséges anyagokat jövő héten cseréljük.
Most tele lett tankolva, 55 liter ment bele, ennyi benzinnel a Skoda meg sem bírt volna moccanni.
 _pug
Naplózva

sattila

  • Vendég
Re: 1.6 Break 2001 HPR-388 by sattila
« Válasz #2 Dátum: 2009 Február, 05, 21:44:22 »

Tegnap este vittem le a szerelőhöz a kocsit, előtte a motorolajat megvettem (Total Q 7000, 4 liter).
Ma jelentkezett, hogy mi a helyzet:
+ A kocsi alja teljesen rendben van, minden fék, lengéscsillapító, futómű OK  :-!
- A vezérmű elég kopottas, csere, vele együtt feszítők, és vízpumpa, valamint
- A kuplung kuka, komplett csere (VALEO)

A fentieken kívűl cseréjük a lég-, és olajszűrőt, benzinszűrőt.

Összességében ~130e -re számíthatok. Ennek a fele jobban esett volna, de ami jár, az jár.
Csak ne váljon rendszeressé.
Naplózva

sattila

  • Vendég
Re: 1.6 Break 2001 by sattila
« Válasz #3 Dátum: 2009 Február, 10, 11:53:48 »

Tegnap elhoztam a jószágot:
Cserélve lett az olaj, olajszűrő, vezérmű, feszítők, hosszú ékszíj, benzinszűrő, légszűrő, váltóolaj, hűtővíz és nem utolsó sorban a kuplung szerkezet.
Fékek, futómű, lengéscsillapító ok, a hűtőből egy ponton csöpög a víz, azt megpróbálta befoltozni a mester, majd kiderül, hogy sikerült e neki.

Motorikusan mostmár jónak gondolom a helyzetet, már csak a külcsínyre kéne picit adni, de az egy másik történet ...
Naplózva

sattila

  • Vendég
Re: 1.6 Break 2001 HPR-388 by sattila
« Válasz #4 Dátum: 2009 Február, 16, 20:45:53 »

A múlt héten szürkületben csak a helyzetjelzőt kapcsoltam be, mégis villogtak rám. Nem nagyon tudtam hová tenni a dolgot, de hétvégén, gondoltam, hogy végre csinálok egy közös képet a verdával. Na akkor vettem észre, hogy egyik első helyzetjelző sem égett
Az egyik csak kontaktos volt, a másik kiégett. Ez hétvégén cserélve lett, de szükséges egy izzót a műszerfalban, és egyet a középkonzolban is cserélni. Igy minden egység szerelését megismerhetem  :-\

Más: még mindig az első tank benzin van benne, már 600 km felett, kíváncsi vagyok a fogyasztásra.

Naplózva

sattila

  • Vendég
Re: 1.6 Break 2001 HPR-388 by sattila
« Válasz #5 Dátum: 2009 Február, 18, 20:37:38 »

Más: még mindig az első tank benzin van benne, már 600 km felett, kíváncsi vagyok a fogyasztásra.
Nos, tankoltam, nem ugyanannál a kútnál, de ugyananúgy kagylónál. Igazából még nem volt száraz a tank, de féltem levinni pirosig a mutatót, így kút lett a vége.
49.06 liter ment bele, ezzel 703,3 km-t mentem, azaz 6.98 liter/100 kmwhistle
Kellemesen csalódtam, mivel a skodával (1.2-es) ennyi benzinnel 550, max 600km-re futotta. Egy 1.6-os kombitól, télen, fűtéssel, 3 napi szerelőnél állással, teszteléssel együtt nagyon baráti  :-! :-! :-! :-!
Naplózva

sattila

  • Vendég
Re: 1.6 Break 2001 HPR-388 by sattila
« Válasz #6 Dátum: 2009 Február, 22, 21:44:17 »

A bokros hétvégi - családi - programok közé befért egy autós kellék-shopping is. A másik énem a kocsiban aludni próbáló gyerekre figyelt, így nekem viszonylag szabadon volt időm körbenézni.
Elsősorban üléshuzat volt a cél - a múlkori LIDL-st elpasszoltuk - csakúgy mint most ezt. Akciós nem volt, a többi viszont ronda és/vagy drága. Végül egy világos trikó huzatot vettem, a semminél jobban véd...
Vettem még LED-es (fehér) helyzetjelzőt, 2 pár alu küszöblécet, és egy könyöklőt.
Ezekkel már meg is van az eheti barkácsolni való  ;D
[imgt]http://lh5.ggpht.com/_BbbxyhV4GHI/SaG3Mfv-XSI/AAAAAAAABBQ/NRQwUbsc2F8/s400/100_4842.JPG[/imgt]
Naplózva

sattila

  • Vendég
Re: 1.6 Break 2001 HPR-388 by sattila
« Válasz #7 Dátum: 2009 Február, 25, 17:03:49 »

Tegnap végre volt egy kis időm a kényemmel kapcsolatos dolgokra.
A múltkor vásárolt led-es helyzetjelzőt még a hét elején kicseréltem. Nappal semmi extra, pici pislákolás, de szürkületben, szemből, nagyon állat :)
Tegnap feltettem egy pár trikó huzatot előre, illetve egy könyöklőt. Mire a könyöklőt beapplikáltam, szépen rám sötétedett. A magasságán még állítani kell, de máris sokkal kényelmesebb vezetni...

[imgt]http://lh5.ggpht.com/_BbbxyhV4GHI/SaWlZT_eLmI/AAAAAAAABBk/ysTIBXkCEjE/s720/100_4861.JPG[/imgt]        [imgt]http://lh3.ggpht.com/_BbbxyhV4GHI/SaWlZdloaII/AAAAAAAABBs/cYq-99qNkcE/s576/100_4862.JPG[/imgt]
Naplózva

sattila

  • Vendég
Re: 1.6 Break 2001 HPR-388 by sattila
« Válasz #8 Dátum: 2009 Február, 25, 17:06:58 »

Ma jöttem haza a munkából, mint szoktam, és a kertkapuban arra lettem figyelmes, hogy a kuplung benyomásakor enyhe duruzsolás jön a motortérből, de váltani lehetetlen. Meg sem bírtam moccanni, még jó, hogy befelé lejt a terep, így be tudtam gurulni.
Azonnal hívtam a szerelőt, meglátjuk mi lesz...
A szerelő szerint anyaghibás volt a VALEO készletben lévő kinyomócsapágy. Járóképessé tette a kocsit, és elvitte. Nagyon remélem, hogy péntek reggelre visszakapom, ugyanis befizetett nyaralásunk van a bükkbe.
Naplózva

sattila

  • Vendég
Re: 1.6 Break 2001 HPR-388 by sattila
« Válasz #9 Dátum: 2009 Február, 27, 07:32:41 »

Tegnap elhoztam a szerelőtől, tényleg a kinyomócsapágy feszült meg, és tört el.
Nem tudták neki kicserélni, mert szettben vette, és a komplett szettet kellet volna visszavigye. Így vett egy újat, és gariba megcsinálta.
Ma reggel irány Eger, remélem nem lesz semmi gond.

 hmm :-\  blingdriveingsmiley
Naplózva

sattila

  • Vendég
Re: 1.6 Break 2001 HPR-388 by sattila
« Válasz #10 Dátum: 2009 Április, 04, 22:36:48 »

Gyorsjelentés:
túl vagyok két mosatáson, szereztem 15" felniket, a gumik holnap jönnek, csere valamikor a jövő héten. ;D
pénteken a garázsba álláskor sikerült meghúznom a bal hátúlját, megsérült a kerékív, és a lökhárító is, elég béna vagyok :'(
csütörtökön tankolás, 841 km, 55,7 l -->6,4 l/100, egyre jobb. (Ebbe benne van az egri turné, és a 70-es tempóval munkába járás)  toot
Naplózva
 


Az oldal 0.314 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.