Peugeot 306 Klub - Az Első Magyar Peugeot 306 Klub

Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Részletes kereső  

Szerző Téma: edgar - '96 1.4 XT  (Megtekintve 8556 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

edgar

  • Vendég
edgar - '96 1.4 XT
« Dátum: 2008 November, 02, 12:17:36 »

"Na jó, kezdjük..." - ahogy Ray Tango mondaná :]]
Naplózva

edgar

  • Vendég
Re: edgar - '96 1.4 XT
« Válasz #1 Dátum: 2008 November, 02, 14:20:57 »

Kb. 2 hónap keresgélés után bukkantam a szépségre Csongrádon. Kifejezetten 3 ajtós 306-osban gondolkodtam, így a viszonylag szegényes felhozatal mellett nem volt könnyű dolgom még megfelelőt is találni. Előtte Nándi kolléga révén alaposan utánajártam a dolgoknak, rengeteg dolgot mondott el nekem, mire kell figyelnem, mik az általános hibák, stb. Országjáró körútba kezdtem, végül édesapám és Nándi hathatós közbenjárása folytán eljutottam a megfelelő helyre.

A kasztni nagyon rendben van, kisebb karcolásokon és kavicsfelverődésen kívül semmi kifogásolható nincs rajta. Alánézni sajnos vásárláskor nem volt lehetőségem, szerencsére azóta kiderült, odalenn is minden a legnagyobb rendben. Bal hátsó műanyag dobbetét persze ebben sem volt, de a "kritikus csavar" sem jelez belül rozsdásodást.
A színe nem fogott meg, de azóta megbarátkoztunk :D Felszereltségét tekintve örültem, hogy XT-t fogtam ki (állítólag nagyon ritka az 1.4-es XT, így pláne :P), így többek között manuális klímával, fordulatszámmérővel, vezető oldali légzsákkal, elektromos ablakokkal és még gyári immobilizerrel is rendelkezik az autó. Sajnos még hitel is volt a járgányon, így miután a tulaj azt rendezte, 500e HUF ellenében már sajátomnak tudhattam a kocsit.

Ahogy hazahoztam:



Azután "némi" tisztogatást követően:



Jó hogy van egy hely, ahol ha másnak nem, magamnak vezetni tudom az autó szépülését/alakulását/aktuális állapotát - és itt jegyezném meg, hogy rendkívül segítőkész csapatot alkotnak az itt fórumozók! Remélem majd idővel én is tudok segíteni másoknak, és nem csak "élősködöm".. :]

Az ismert hibák:
- alapjárat gondok
- rossz kartergázcső
- váltóolaj-csöpögés
- jobb első helyzetjelző kiégve
- hibás csomagtartó világítás (izzó jó, valószínűleg a vezeték rossz)
- hibas csomagtartófedél teleszkópok
- hibás ablakemelő-kapcsolók alatti ledek
- hibás fordulatszámmérő
- hibás a hátsó ablaktörlő elektronikája és/vagy a vezetékek (elképzelhető, hogy még az ablaktörlő motor is)

A cél tehát adott, ezeket kéne kijavítgatni, időköben pedig - ha a lehetőségek is adottak lesznek - tovább csinosítani.
Naplózva

edgar

  • Vendég
Re: edgar - '96 1.4 XT
« Válasz #2 Dátum: 2008 November, 03, 15:24:57 »

Az első dolgom természetesen az volt, hogy elvittem szakihoz az autót, és megkapta a motorolaj, olajszűrő, légszűrő hármast.
Castrol Magnatec 10W-40-et kapott:
[imgt]http://www.olajplaza.hu/kepek/nagy_kepek/motorolaj_shel/castrol_mag_10w40_4l.jpg[/imgt]

Időközben megvettem a kötelező elsősegélycsomagot és a láthatósági mellényt is.

Rendelni akartam pollenszűrőt is, még jó hogy a srác megkérdezte, hogy melyik fajta kellene.. Ugynis mikor szétszedtük a légbeömlőt, kiderült hogy ebben a szériában nincs is pollenszűrő gyárilag :D Illetve: :( (azért egy klímás autóból pont ezt kispórolni, na mind1) Szóval ebből majd házi eszkábálás lesz :]

Ekkor tudtam ellenőrizni a teljes alvázat először, kierült, hogy a váltó mellett csöpög az olaj, valószinűsíthető volt a szimmering probléma. Azt meg is rendeltem, hogy amint a szaki ráér, a beszerzéssel már ne kelljen foglalkozni.
Naplózva

edgar

  • Vendég
Re: edgar - '96 1.4 XT
« Válasz #3 Dátum: 2008 November, 04, 12:32:33 »

Október közepén Nándinál jártam, aki néhány dolgot kiderített nekem:
- a fordulatszámmérő nem a vezetékek ill. csatlakozók hibája miatt nem működik, hanem valamilyen elektronikai gond van az óracsoport belsejében
- hátsó ablaktörlő elektronika tuti hogy szar, de elképzelhető, hogy az ablaktörlő motor is (az ő működőképes motorja sem mozgott)
- csomagtartó világításnál szintén elektronika gond van

Ezen kívül kisegített egy helyzetjelző izzóval, illetve egy műanyag pöcökkel, ami az ajtóba való :P Mindkettőt ezúton is még egyszer köszönöm!

Még a váltóolaj csöpögésének elhárítása előtt sikerült beszereznem és kicserélnem a kartergázcsövet - természetesen gyári került bele :]

Előtte:



Utána:



A régi "szép" nagy hurkára hízott, sajnos abban nem csak gáz volt :S
Naplózva

edgar

  • Vendég
Re: edgar - '96 1.4 XT
« Válasz #4 Dátum: 2008 November, 13, 18:33:32 »

Kb. 2 héttel ezelőtt ismét szervízben volt az autó.
A váltóolaj-csöpögés megszüntetése volt a fő cél, csakhogy közben elszakadt a jobbos kézifékbowden is, így egyúttal azt is kicseréltettem. A csöpögés szerencsére csak egy szimmering-problémára utalt, a diagnózis azóta helyesnek bizonyult.
Még szerencse, hogy a szerelő ellenőrizte a fékbetéteket a féltengelyek kivételekor, így derült ki, hogy iszonyatosan el voltak kopva az elsők (főleg 2db) - így azokat is cseréltettem rögtön.

Akkor a képek (ezek a kivett alkatrészek - a fékbetétek megnézése előtt kapaszkodjatok :D )



És a még fennálló problémák:

- alapjárat gondok
- hibás csomagtartó világítás (izzó jó, valószínűleg a vezeték rossz)
- hibas csomagtartófedél teleszkópok
- hibás ablakemelő-kapcsolók alatti ledek
- hibás fordulatszámmérő
- hibás a hátsó ablaktörlő elektronikája és/vagy a vezetékek (elképzelhető, hogy még az ablaktörlő motor is)
Naplózva

edgar

  • Vendég
Re: edgar - '96 1.4 XT
« Válasz #5 Dátum: 2008 November, 17, 17:08:00 »

Megtörtént a hátsó ajtót tartó teleszkópok cseréje is. Az összes kombinációt kipróbálva egy régi és egy "új"-bontott mellett maradtam, a két legerősebbet hagytam bent. Igy felemás, de nem érdekel. Úgy néz ki, hogy az egyik "újabb" is gyengébb a kelleténél, mert amikor a két importáltat tettem bele, csak tartották az ajtó súlyát, de nem emelték fel. Majd ha gazdag leszek veszek egy új párt szalonból.

Naplózva

edgar

  • Vendég
Re: edgar - '96 1.4 XT
« Válasz #6 Dátum: 2008 November, 19, 15:44:12 »

Hétvégén felkerült a téli szett az autóra: elöl BF 165/65/14, hátul Kumho 165/65/14-esek vannak most (az autóhoz járt a szett :)). Sok különbséget nem vettem észre az úttartásukban, mondjuk a nyárim se a legszélesebb (175-ösök) :] Szóval most kissé hülyén fest az autó ezekkel a virslikkel, de ez van. Inkább bízom egy téli szettben télen, mint egy szélesebb nyáriban.

A képeken jól látható miről beszélek - mintha mankókerekeken mennék :D Ha minden úgy alakul ahogy tervezem, akkor jövőre váltok és bevállalok majd egy szélesebb futófelületű téli szettet.



Naplózva

edgar

  • Vendég
Re: edgar - '96 1.4 XT
« Válasz #7 Dátum: 2008 November, 24, 14:37:16 »

Eldőlt, hogy jövőre váltok téli szettet. Hóban ugyan jobban érvényesülne a virsli, de nem olyan országban élünk, ahol olyan rengeteg hóra számítani (pláne nem tartósan). Szóval kijött a várt eredmény: mint egy üres konzervdobozt a vízfelszín, úgy mozgatja a menet-és oldalszél a kasztnit. Egyszerűen nem érzem biztonságosnak így az autót.

A hétvégén Nándi barátomnál jártam, ahol kiderült, hogy a fordulatszámmérő és a km óra modulonként cserélhető, és mivel Nándié működött az enyémben, így csak arra lenne szükség (nameg a törött plexi helyett egy másikra).



Bekerült a gépbe egy gyári hőmérős óra is, amit Bobeek szerzett nekem. Köszönöm még1x! A hőmérő szondáját - amit Nándi egy 155Ft-os alkatrészből hozott össze :D - ideiglenesen a középkonzol és a hátsó ülések alatt elvezetve végül a hátsó lökhárító belsejében "helyeztük el", és viszonylag jól is teszi a dolgát, néhány fokos eltéréssel dolgozik csupán. Amíg nem találok gyári szondás tükröt, addig valószínűleg marad ez a megoldás, nem szeretnék kókányolni-fúrni-faragni.



Legutóbb a Peugeot "6-ot 1 csapásra" akció keretein belül átvizsgáltattam és kitisztíttattam az autót, és kiderítették, hogy nem működik a hátsó ablaktörlőm - mondom köszi, erre már nekem is sikerült rájönnöm :D Kérdezi az ügyintéző, adjon-e a hátsó ablaktörlőmotorra árajánlatot, mondom miért ne, legfeljebb megtudom mennyiért mérik. Amikor kiderült, hogy 46e HUF, nagyon szépen megköszöntem inkább :D
Amiért az egészet elmondtam: kiderült, hogy csak a motorban található relé ment tönkre, ami kb. ezer ft-os tétel. Szóval most működik.. Aki meg egy kicsit is rászedhető és pénze is van annak eladták volna nyugodt szívvel 46-ért az újat..



Amire viszont mindenki figyeljen, akinek egyedi rendszámtáblatartója van, hogy hajlamosak kicserélni! Enyém egy kereskedésből származott, nekem teljesen mindegy kit reklámozok, de ez is Nándinál derült ki, és nem szóltak róla, nem kérdeztek meg, régit nem kaptam vissza stb..
Mindenesetre érdekes eljárásnak tartom, és gondolom senki sem szeretné x hét után megtudni, hogy pl. a klubos rendszámtáblatartója helyén egy márkakert reklámoz..


Ezúton is még egyszer köszönöm a diagnosztikát és a szerelést Nándi, remélem majd én is belejövök, és szép lassan eltanulom a dolgokat! :] Hálám jeléül pajtás:



:DD
Naplózva

edgar

  • Vendég
Re: edgar - '96 1.4 XT
« Válasz #8 Dátum: 2008 December, 07, 21:20:02 »

A héten megkaptam a donor km órát, így ki tudtam cserélni a fordulatszámmérőt, és a repedt plexit. Betettem két hiányzó izzót, és még egy kis "visszajelző-lapkát" is kicseréltem, azon jobban tetszett a kézifék visszajelzője :p



Most így már tökéletesen működik minden, még a plasma számlap hiányzik, és akkor azt hiszem az óracsoport-projekt letudva jó időre.. :]
Naplózva

edgar

  • Vendég
Re: edgar - '96 1.4 XT
« Válasz #9 Dátum: 2008 December, 16, 12:08:19 »

Két hete a műanyagos, múlt héten pedig a fényező srác is kész lett a ráeső feladattal, így miután nagy nehezen kierőszakoltam ma reggel ismét az eredeti maszkot - meg természetesen beszereztem néhány gyári műanyag szegecset a rögzítéshez -, bepattintottam a logomentes változatot :] (Nándi + Gibr - kösz még 1x, hogy megmutattátok, hogy hogy a túróba kell letörni a füle... őő akarom mondani kiszedni a maszkot a bajuszlécek mellől :D ). Összességében kicsit drága lett végül, viszont szerintem megérte, annak ellenére, hogy nem tökéletesen illeszkedik a széleinél (valószínűsíthető hogy a műanyagos huzta kicsit jobban össze a kelleténél a formát) - természetesen várom az ötleteket, miként lehetne "egy szintbe hozni" az alját, előre is köszönöm! :]



Ha már logomentesítés, akkor a már említett hirtelen felindulásból elkövetett ütközésünk alkalmával Nándi megszabadított azoktól a fránya, zavaró feliratoktól.. :]]]
A ragacs eltávolítása még szintén nem 100%-os, de csak közelről "zavaró". Most így néz ki:

Naplózva

edgar

  • Vendég
Re: edgar - '96 1.4 XT
« Válasz #10 Dátum: 2009 Február, 24, 20:02:05 »

A hosszúra nyúlt "postszünet" után sajnos nem olyan hozzászólással fogom most gyarapítani ezt a blogot, mint szeretném. Néhány hete észrevettem az autón ezt:



Ez "még csak" 10-15 cm hosszú, közelről észrevehető.

Ma délután a kocsihoz tartva viszont újabb két "gyönyörűség" fogadott:



Ez meg van vagy 25 cm..

Az a nagy szar ott a 2. képen a karc tövében gondolom valamelyik paraszt kiváló ajtónyitásának eredménye, de a másik kettő tuti kulcs, vagy hasonló. Azt az érzést nem igazán tudom leírni amit akkor éreztem, amikor ezeket megláttam..

Alapjában véve egy nyugodt, higgadt, megfontolt embernek tartom magam. De ez most kicsapta nálam a biztosítékot. Aztán találtam ezt:
http://www.okorszem.hu/karomkodas/400381 ,
és generáltam a kollégának egy ilyen szépséget:

"Azt a kurváknak az igennagyon..., megrökönyödött, bolhamarta, kutyarágta, tripperes, véreres, esperes, halvány ámde gyönyörű, csutoraszerű, lelógó, rohadó, görcsberándult csöffedményét, olyat rúgok abba a csődörtejbe mártott majom**** képébe, hogy a Kakasos Templom tetején szánkázó bőgőmajomnak nézi az öreganyja rézzel kivert csatakos valagát!"

Jól esett. Csak épp semmire nem megyek vele.

Felháborítónak tartom, hogy ebben az agyonművelt országban ennyire képesek az emberek más tulajdonával.
Naplózva

edgar

  • Vendég
Re: edgar - '96 1.4 XT
« Válasz #11 Dátum: 2009 Március, 08, 22:56:38 »

Péntek-szombat-vasárnap édesapámmal tartottunk egy szerelős hosszú hétvégét. Jópár dolog frissítve vagy cserélve, esetleg módosítva lett.. :]

Az első ezek közül a bal hátsó műanyag dobbetét beépítése volt. Mint általában minden gyári alkatrész, ez is viszonylag drága volt (11E), viszont talán megér annyit majd, hogy hosszútávon nem fog szétrohadni belülről szép lassan az egész bal oldali c-oszlop.


Bal hátsó dobbetét (cikkszám: 852997)


Szerencsére még semminemű rohadás nem tapasztalható odabent, ezt örömmel konstatáltam. Igyekeztem minél jobban megtisztítani a belső fémrészt, mielőtt betettük volna a műanyagot.


Eddig ilyen volt..



Beszerelésre várva


Némi taktikázás (ez elméletileg nem 3 ajtós dobbetét), nameg két műanyag bolha és egy csavar beszerelése után sikerült a helyére imádkozni.


De mostmár ilyen!

Remélem ez majd megvédi a sok mocsoktól a kasztnit, amit eddig a kerék bedobált.
Naplózva

edgar

  • Vendég
Re: edgar - '96 1.4 XT
« Válasz #12 Dátum: 2009 Március, 10, 19:32:02 »

Ha már itt a tavasz, felkerültek a frissen vásárolt nyári gumik is. Yokohama Parada 195/50/R15 82V-re esett a választásom, a tanácsért még egyszer hálás köszönet, Rob!  :-! Ilyen gumik mit érnének egy mutatós felni nélkül? Dezent V 6,5" 4x108 ET18 R15-re kerültek! 45E HUF-ért vettem a Vaterán egy makulátlan állapotú, egy nyarat futott szettet egy 405 tulajtól!

[imgt]http://www.ya.hu/stfu/pug306klub/edgar/036.jpg[/imgt]
Yokohama Parada 195/50/R15 82V

[imgt]http://www.autoprocentar.hr/catalog/images/DEZENT-V.jpg[/imgt]
Dezent V 6,5" 4x108 ET18 R15

A végeredményt egyelőre nem publikálom, mindenki nézze csak meg a találkozón!  :-! :]]
Naplózva

edgar

  • Vendég
Re: edgar - '96 1.4 XT
« Válasz #13 Dátum: 2009 Március, 14, 22:25:47 »

Ha már itt a tavasz, akkor kicseréltem az első ablaktörlőlapátokat. A néhány klubtársnál már jól bevált Bosch A551S-re esett a választásom.

[imgt]http://www.ya.hu/stfu/pug306klub/edgar/037.jpg[/imgt] [imgt]http://www.ya.hu/stfu/pug306klub/edgar/038.jpg[/imgt]
Bosch AeroTwin A551S


Gondoltam megnézem, mikori az akkumlátorom, mert nem emlékeztem rá. Hát nem kis meglepetésemre valószinűleg eddig fel sem figyeltem rá, mert 2004. 11. havi gyártású volt! Legalábbis a rajta lévő címke szerint én így értelmeztem! Oo Elképzelhető, hogy a kora miatt voltak nehézségei a kocsinak téli indulásoknál.
A helyére egy Varta került, gyakorlatilag két választási lehetőségem volt: 44 vagy 60Ah-s. Mivel a nagyobb akcióban alig volt drágább, így azt választottam. Ki tudja, mit hoz majd ez elkövetkezendő 2-3 év, amikor szükség lehet a nagyobb energiájára.

[imgt]http://www.ya.hu/stfu/pug306klub/edgar/039.jpg[/imgt]
A múlt: Banner 12V 58Ah 450A


[imgt]http://www.ya.hu/stfu/pug306klub/edgar/040.jpg[/imgt]
A jelen: Varta 12V 60Ah 540A
Naplózva

edgar

  • Vendég
Re: edgar - '96 1.4 XT
« Válasz #14 Dátum: 2009 Április, 02, 20:45:56 »

A találkozó óta hallatszódó szép duruzsolás miatt ma elvittem az autót egy kipuf szakihoz. Ő pedig szépen meghegesztette a középdobomat (pontosabban a bemenő cső és a középdob közötti részt), így mostmár újra a régi hangját hallom :]
Naplózva

edgar

  • Vendég
Re: edgar - '96 1.4 XT
« Válasz #15 Dátum: 2009 Április, 11, 16:29:30 »

Ma végre sikerült csinálnom néhány képet az "új" belsőről, ami a többivel együtt szintén március 7-én pattant be az autóba.

[imgt]http://www.ya.hu/stfu/pug306klub/edgar/001.jpg[/imgt] [imgt]http://www.ya.hu/stfu/pug306klub/edgar/002.jpg[/imgt]
No comment.. :]
Naplózva

edgar

  • Vendég
Re: edgar - '96 1.4 XT
« Válasz #16 Dátum: 2009 Április, 18, 19:09:08 »

Ma Nándorral tartottunk egy olajcserés mini találkozót. Egyebek mellett szó esett az ültetőrugóról és a "Pugjel-pózról" is :D

[imgt]http://www.ya.hu/stfu/pug306klub/edgar/003.jpg[/imgt] [imgt]http://www.ya.hu/stfu/pug306klub/edgar/004.jpg[/imgt] [imgt]http://www.ya.hu/stfu/pug306klub/edgar/005.jpg[/imgt]
-5cm vs. gyári
Naplózva

edgar

  • Vendég
Re: edgar - '96 1.4 XT
« Válasz #17 Dátum: 2009 Május, 29, 21:16:51 »

Ma megtörtént a rendkívül sok munkával járó műszakira való felkészítés:

2db gumifékcső ill. a szelepfedéltömítés cseréje történt meg.. :D

Nagyon tiptop állapotú a kisautó. De azt mondják ez is a gazdájától függ leginkább :PPP
Naplózva

edgar

  • Vendég
Re: edgar - '96 1.4 XT
« Válasz #18 Dátum: 2009 Június, 13, 08:42:49 »

11-én természetesen mindenből elsőre megfelelt a kis autóm, 25e huf vizsgadíjak ellenében letudva mind a zöldkártya, mind a műszaki  :-!
Naplózva

edgar

  • Vendég
Re: edgar - '96 1.4 XT
« Válasz #19 Dátum: 2009 Július, 23, 14:21:02 »

Ma elvittem átnézetni a futóművet, mielőtt holnap útra kelnénk, és a sejtésem beigazolódott. Fura hangokra lettem figyelmes a jobb első kerék felől, plusz némi extra rázkódást tapasztaltam fékezéskor. Kiderült, hogy a jobbos kormányösszekötőm ment tönkre, így azt kicseréltettem. Már viszonylag nagy holtjátéka volt a keréknek, kb 1cm..

Ha már ott voltam, feltöltettem a klímát is gázzal, a szükséges mennyiség negyede volt benne.. Ezt éreztem is régóta, hogy talán nem ilyennek kellene lennie a klímás levegőnek, de most már az is jól szuperál.
Naplózva

edgar

  • Vendég
Re:edgar - '96 1.4 XT
« Válasz #20 Dátum: 2009 Augusztus, 18, 15:32:54 »

Ma három alakítás is történt az autón:

- lecsaptam egy ledes hátsó lámpára (fekete színben) a közelmúltban, ami testproblémákkal küszködött
- a vásárlás óta halott csomagtér világításom életre kelt
- Nánditól vásárolt gyári "csipogós" tükörborítások is a helyükre kerültek, és rákötötték a rendszerre

Egy autóvillamosságisnál csináltattam meg ezeket, így jár, aki nem ért az ilyesmihez..

*Képek hamarosan*
Naplózva

edgar

  • Vendég
Re:edgar - '96 1.4 XT
« Válasz #21 Dátum: 2009 Augusztus, 23, 16:16:45 »

Akkor az ígért helyzetjelentés képek formájában:

Naplózva

edgar

  • Vendég
Re:edgar - '96 1.4 XT
« Válasz #22 Dátum: 2009 Szeptember, 02, 16:08:28 »

Alapjárati motor pucolás, üzemanyagtank igazítás történt az autón és kapott előre új féktárcsákat fékbetétekkel együtt.
Naplózva

edgar

  • Vendég
Re:edgar - '96 1.4 XT
« Válasz #23 Dátum: 2009 Október, 13, 11:13:44 »

A hétvégét Tibcsiéknél töltöttük. Úgy indult, hogy kivételesen nem lesz semmiféle szerelés, viszont mivel az indulás előtt 1 órával csengetett nálam a postás, és meghozta az angel eyes lámpionokat Ausztriából, így kénytelen voltam változtatni az eredeti elképzelésen  ;D
Így hát becuppantak az autóba egészen véletlenül.

A bajuszléceket és a hűtőmaszkot majd hozzá kell igazíttatnom a lámpákhoz, de azzal azt hiszem megvárom a jó időt, ami még kisség odébb lesz..

A beszerzésért Nándinak, a szerelésért pedig Tibcsinek tartozom köszönettel! :]

Naplózva

edgar

  • Vendég
Re:edgar - '96 1.4 XT
« Válasz #24 Dátum: 2009 Október, 28, 17:37:17 »

1 napig nélkülöznöm kellett az autót. Váltó le, stb.. Főtengely szimering, féltengely csapágy, kinyomócsapágy csere. 33-mal megint könnyebb lettem.

A következő komolyabb beruházás: kuplung szett + motorfelújítás. Nem kis összeg lesz.
Naplózva

edgar

  • Vendég
Re:edgar - '96 1.4 XT
« Válasz #25 Dátum: 2010 Január, 22, 10:26:17 »

Egy hete 150ezernél megtörtént az olaj-és szűrőcsere. ~Nyárig ez is letudva.
Naplózva
 


Az oldal 0.329 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.