2023 Október, 03, 10:28:45
Üdvözlünk,
vendég
Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Főoldal
Forum
Súgó
Keresés
Naptár
Galéria
Bejelentkezés
Regisztráció
Peugeot 306 Klub - Az Első Magyar Peugeot 306 Klub
>
Blog
>
Saját kocsink története
>
Téma:
Ltb XRdt 1993
« előző
következő »
Oldalak: [
1
]
Le
Nyomtatás
Szerző
Téma: Ltb XRdt 1993 (Megtekintve 3677 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
ltb
Vendég
Ltb XRdt 1993
«
Dátum:
2008 Október, 14, 21:23:40 »
Üdv mindenkinek!
Ezennel megprobalom leirni sajat 306 os om eddigi törtenetet.
A törtenet Nemetorszegban kezdödött,ahol vendegsegben voltam egy baratomnal,es szokas szerint az internetet böngesztük.
Egy szep vasarnap reggel ebredes utan epp bekapcsoltam a laptopomat,atneztem azt az oldalt ahol este abbamaradt a kocsinezegetes,eszrevettem hogy van egy kocsi ami este meg nem volt a sorba,na ez volt az en 306 os om.
Az iranyito szam es a cim szerint epp abban a faluban volt ahol baratom lakik, 700 kemeny europai penzt kertek erte.
Gondoltam egyet es atkuldtem a link et a baratonmak,mire azt mondta erdekes a dolog es ha akarom felhivja a tagot telefonon,ami meg is törtent,majd közölte ha gondolom mehetunk is megnezni a kocsit.
Egy szo mint szaz,motor meghalgatasa es kocsi körülnezelödese utan ratertünk az ar temajara,az elado mondta hogy a kuplungja csuszik a kocsinak,baratom kiprobalta behzta a kezifeket es kezdte kiengedni a kuplungot ,mondvan nem anyira veszeljes szerinte.
Vegül kiegyeztek 450 europai penzbe,es kerdezte hogy nekem ok e a dolog igy? en meg mondtam hogy azert enyi penzer mar csak nem hagyjuk ott!
Kifizettuk a penzt megcsinaltuk a szerzodest,majd megegyeztunk hogy valami modon minnel hamarabb elviszuk az autot,mivel a tulaj fö gondja az volt hogy a szomszed ceg parkolojaban tarolta es szoltak hogy jo lenne ha eltuntetne onnan.
Azoknak akik nem jartasak nemetorszagban elmondanam hogy a parkolas tema eleg kenyes dolog arrafele,es ha a kocsi ki van veve forgalombol nem szabad közterületen parkolni.
Masnap elmentem egy masik kocsival amit elözetes terepfelmeres utan leparkoltam egy alkalmasnak velt helyen,
beultem es elvittem a kocsit a baratom haza közelebe,es elrejtettem egy hasznalaton kivuli közepulet udvaraban,
estig amig elhatarozzuk hogy hova teszük,majd este atcsempesztuk a vasuthoz tartozo teruletre,ott ugyanis kevesbe volt feltünö mivel egy török illetösegü szerelömuhelynek is vannak ott parkolt autok meg rendszam nelkul is.
Ezekutan haza kelett utazzak,es mivel masik kocsival voltam nem birtam elhozni a 306 ost.
Naplózva
ltb
Vendég
Re: Ltb XRdt 1993
«
Válasz #1 Dátum:
2008 Október, 14, 21:57:41 »
Akkor folytatnam a törtenetet..
Meg kint nemetorszagba ratalatam a 306 os klub ra amit azota is latogatok rendszeresen.
Hazajovetelem utan jo ideig holt szezon volt,ugyanis nem jott osze hogy kimenjek a kocsit hazahozni.
Közben utanajartam hogy müködik a dolog a fizetni valokkal,eddig ugyanis nem mondtam de Romaniaba elek,Arad varosba.
Nallunk most kulönleges kaosz van kocsi ugybe,miutan a regisztracios ado egyik formaja megbukott az Europai unio felszolitasara,ujabb valtozatot talaltak ki ,amit környezet szenyezesi dij nak neveztek el ,uj formaju szamitasi rendszerrel megtuzdelve,amihez igazodva a legjobb ar aranyt akkor ered el ha euro2 ös minösitesü az auto ,
15 evnel öregebb ,es minnel kisebb terfogatu a motorja.
Namarmost a nemet forgalmiba es törzskönyvbe hiaba euro 2 es a kocsi!
Bukaresti okos felugyelet hatarozza meg mirol is van szo!
Ök döntik el milyen besorolast kap megpedig a motor kodja utan, ami ugye dt pug 1905 cm3 nel DHY amit 1997 ig gyartottak.
Elozetesen le lehet vizsgaltatni hogy hova soroljak be a dolgokat,kerveny a kocsi adataival es nemi keszpenz befizetese melett,ami meg is tortent ,es a dhy motrokod alapjan euro 2 !
Hurra!
Ez azt jlenti hogy a környezetszenyezesi ado 314 euro lesz! a többi fizetni valo kb. ugyanenyi.
Ezek utan sikerült kiutaznom nemetorszagba ,majd 5 napos ideiglenes rendszammal elindultunk hazafele egy kamionos baratom tarsasagaban,aki epp jött haza,egesz uton nem unatkoztunk,cb radion beszelgettunk,az uton a kocsi jol viselkedett,azon kivul hogy a nemet rendorseg a szokasos maffia stilusaban megalitott ellenorzesre mas problema nem volt.
Egyedul a Tornya i vamba hitte a roman vamos hogy jott a mikulas pedig az meg odebb van!
Azzal kezdett szivatni hogy ilyen iratokat csak kocsikereskedoknek adhatnak a nemet hatosagok,es miert nincs kitoltve a biztositasi irat.
Erre mondtam neki hogy az nem az en dolgom!amit en kell kitöltsek azt kitöltöttem,erre azt mondja parkoljak le es menjek visza hozza,az idö közbe beerkezett autokat ugy hajtotta at mint a legyeket,nehogy elrontsak az üzletet.
Aztan volt ideje megfigyelni hogy üres kezzel mentem visza es nem lettem okosabb idöközbe,mormogott valamit hogy maskor ügyeljek az iratokkal es mehettem is.
(ha egyszer mar ezeket nem latom ott a bodejukban az nagy nap lesz!)
Naplózva
ltb
Vendég
Re: Ltb XRdt 1993
«
Válasz #2 Dátum:
2008 Október, 14, 22:35:36 »
Kicsit hoszura sikerült az elso ket resz,de hozza tartozik a törtenethez!
Most a lenyegröl beszelek vegre,az elso tapasztalatok jok a kocsival:kenyelem-uttartas-fogyasztas
Fogyasztas 5 liter alatt!
Hatfajas mentes ules
Kupplung normalis körulmenyek közt nem csuszik meg,2250 fordulat felett hirtelen gaznal viszont mar igen,csere lesz de nem egetöen surgös.
Tüzetesebb atnezes utan a kocsit eleg jo alapotunak talatam.
Belter korahoz viszonyitva jo allapotban van,nem szakadt ,törött,furkalt.
Motor olajat nem fogyasztott az uton=1200 kilometer
Hibak:kuplung,hatso kipuf dob,taviranytos kulcs szetesve ,taviranyito belteri erzekelö rosz,egyik lampa allito motor dogölött,motorhaz teto elol meg volt ütve enyhen,javitva barbar modra,bal elso sarhanyo lefestve ugyanugy,
ködlampa egyik peldany beazva kifakulva,hutoracs repedezett,motor tipikus nemetorszagi allapot=teli utszoro anyagtol oxidacio ,hatso ablaktörlo motor nem mukodik.
Ezekbol renbehozva mai napig:tiviranyitos kulcs,belteri erzekelö,kipufogo dob kicserelve,motor lemosva körbenezve,
hatso ablaktörlö motor kitakaritva muödökepes,
Beiratas varat magara,2-3 honap ba telik mire sorba lehet kerülni, ügyintezö cegek =rablo banda!
ideiglenes rendszam eleg draga mulatsag,nem igazan sürgös,1200 kilometeren ki birtam probalni amire kivancsi voltan.
Spekulalas folyamatban,hogy lehet beirast meguszni olcsobban.
Körülbelul itt tartok most
Vegul a felszereltseg:tipus xrdt 1993
motor 1905 turbo intercooler 66kw=90 paci
motortipus xud9te DHY
valto be3 5 sebesseg fokozat
szervokormany
elektromos abalkok es napfenytetö
5 ajtos valtozat
katalizator
ami nincs:abs
legzsak
klima
Naplózva
ltb
Vendég
Re: Ltb XRdt 1993
«
Válasz #3 Dátum:
2008 Október, 20, 23:26:45 »
Hetvegen ismet sorra kerult a kocsi!
Atvizsgaltam az elsö es hatso fekeket,elöl a fekbetetek allapotara voltam kivancsi,hatul a fekdobok,munkahengerek es betetek.
Elsö fekbetetek majdnem ujj allapotban,hatsok jo allapotban,fekdob jo allapotban.
Közben kideritettem hogy a csavo igazat mondott,a lengokarok nemreg lettek cserelve.
Viszont volt egy szomoru felfedezesem! Jo szokasom szerint benezek mindenhova,igy rajottem hogy amit nedvessegnek ereztem az valojaban 2 ujjnyi viz!!!! a padloszonyeg alatt!Hol folyik be a viz nem tudom,teny hogy ott volt,erdekes kepp csak bal oldalaon elol es hatul is.
Mergembe kiszedtem a szekeket es a padlo burkolatot mindenestul es nekilattam kiszaritani a vizet.
A szönyegeket meg kitettem szaradni,es kint is maradnak amig nem jövök ra hol jön be a viz.
Ha esetleg valakinek volna valami tapasztalata ezen a teren szivesen vennem ha megosztana velem!
Viszont ma talaltam valamit ami gondolom a hiba oka,a hatso biztonsagi öv felfogatasi pontja alat ki volt cserelve egy darab lemez feltehetöen rozsdasodasi okokbol, ugyanott kivurol a sarhanyoba talatam egy elrohadt reszt,egy kis perem van aminek a felso resze par centi hoszan at van rozsdasodva,ott pedig mar dupla fal van ami lefele iranyba a mereviteshez tartozik es ureges kikepzesu,a küszöb merevites a folytatasa.
A teoria az hogy mikor esöbe megy az auto, a kerek altal felvert es lecsapodott viz szepen beszivarog az atrozsdazott lukas darabon es onnan lefolyva kifolyik a küszöbön talalhato lukakon epp a szonyeg ala ,ahol a szivacs hangcsilapitas szepen beszivja.
Amugy kivüröl agyonlocsoltam a kocsit es sehol nem jott be viz!
Naplózva
ltb
Vendég
Re: Ltb XRdt 1993
«
Válasz #4 Dátum:
2008 Október, 23, 18:12:56 »
Tegnap kiprobaltam a viz teoriamat,es beigazolodott!
Olajat öntöttem a lukas reszbe, ami aztan belül szepen elöjött.
Hogy miert olaj? vizet mar latni se akartam
Közben utanna keresve a forumon rajöttem hogy hianyzik a bal hatso sarvedö betet.
Gyarilag hijanyzik,csak az a kis csonk van meg amit K Nandor altal csinalt kepeken is latni lehet,ugyhogy minden vilagos ezekutan.
Mivel hozzaferhetetlen helyen van a problema,egyenlöre mas megoldas nem volt,elökerestem egy bostik nak nevezett maszlagot ami alvazvedö anyagkent volt forgalomba ezelött 20 evvel.
Eböl volt valamikor egy 20 literes hordocska,szinte minden kocsimnak jutott belölle,es meg van 5 ujnyi a bödön aljan.
Mar jo vastag a cucc,ezzel szepen bemaszlagoltam a rohadt reszt mivel mas kocsiknal bevalt a dolog,nem szarad ki csak a felulete belül puha marad.
Javitani csak ugy lehet ha beluröl kivagjak az ellentetes reszt es ugy kipotoljak a rohadt darabot,majd visza heggesztik a belso reszt is,es erre most nincs lehetöseg.
Ezutan müanyagbol hajlitottam egy sarvedö betet amit befogattam a helyire,mivel ekkor meg nem tudtam hogy van gyari alkatresz is,remenyeim szerint ez megteszi amig eljön az ideje hogy beszerezzek egy eredetit.
Ma viszaszereltem a padloburkolatot es a szekeket meg a többi cuccot.
Naplózva
ltb
Vendég
Re: Ltb XRdt 1993
«
Válasz #5 Dátum:
2008 December, 29, 17:44:32 »
Sziasztok!
Az utobbi idöben nem irtam semmit a kocsirol,ugyanis rohadt rosz kedvem volt.
Hönszeretett neokommunista europai unios kormanyunk
ugyanis rögtön a parlamenti valasztasok utan , Mikulas alkalmi ajandek kepen , felemelte a regisztracios adot csekely 3 szorosara!
Na nesze neked jokivansagok es boldog ünnep!
Ez azt jelenti durvan hogy 300 euro helyett majd 1000,amit eszem agaban sincs kifizetni.
Tüntetesek voltak itt ott szerte az orszagba,volt ahol engedelyel volt ahol annelkül,Aradon tobben voltak engedely nelkul mint Nagy olah faluba (bukarest) engedelyel,Aradon utlezarassal vegzodott ,majd a video felvetelek alapjan a resztvevöknek bünugyi aktat csinaltak es borsos bünteteseket osztogattak!
Most egyenlöre ez van,kivarjuk a veget,legroszabb esetben megy a kocsi visza nemetorszagba,es ha mas lehetöseg nincs beiratom ott forgalomba,ugyanis szinte mindegy lesz lassan hol fizetsz adot es biztositast anyira felemeltek itt az arakat.
ES vegezetul mielött teljesen OFF lennek irjak valamit a kocsirol is,
tegnapp reggel -7 fok volt,gondoltam kiprobalom mit tud a pug indulas temaban,(kb 2 honap ota nem gyujtottam be!)
miutan elaludt a melegitogyertya viszajelzoje eslö kulcsra elindult!!! Na azert erre nem szamitottam,dizel röl leven szo!
Ez a dolog most olyan volt mint a meleg vizes es a hideg zuhany egymas utan,mivel megjobban mergelödök azert mert nincs forgalomba!
Körülbelül ezek törtentek velünk az utobbi idöben!
Neokommunista diktatura mentes
Boldog ujjevet mindenkinek!!
Naplózva
ltb
Vendég
Re: Ltb XRdt 1993
«
Válasz #6 Dátum:
2009 Március, 05, 22:44:22 »
SZiasztok!
VEGRE törtent valami a kocsi ügyebe!
Multheten szerdan sikerült elvinni törzskönyvezni a gepet,nem kis ismeretseg es kenöpenz aran ugy ment at a vizsgan mint a futoszallagon,(nem tudom hogy van magyarorszagon,itt romaniaba egyuttal muszakit isi adnak 2 evre).
Ma vegre kezhez kaptam a törzskönyvet,amivel elmehettem egy rakas masolatot es közjegyzö altal hitelesitett forditast,meg sajat
felelössegre tett nyilatkozatot tenni arrol hogy a kocsit tavaly december 15 elött hoztam be az orszagba.
Az ujj fejlemeny az hogy a regisztracios ado maradt azzal a külömb****el hogy csokkentettek valamenyit abbol amit tavaly 3x ra emeltek az azelöttihez kepest, azoknak meg akik azelött vettek kocsit ha bebizonyitod hogy igy van a regi adot fizetheted ki!(Mekkora öröm)en ezt se akarom kifizetni!
Ezekutan 2 szer kialtam a sort az adohivatalba,elsöre azert hogy megtudjam mi is kell meg az iratokhoz(persze kelett meg)aztuan meg vegre sikerült beadnom az irathalmaz masolatot es masik sor kiallasa utan regisztraltak is,es majd valamikor 1 het mulva megtudom menyit kell fizetnem a rabloknak,majd azutan jöhet az adohivatal masik resze ahol bejelentem a kocsit mint tulajdont az eves ado miatt es mikor kifizettem az öszes tartozasomat a roman alammal szembe(haz ado,motorbicikli ado,kocsi ado,es szemetelszallitasi dijj azutan mehetek az okmanyirodara hogy kervenyezzem a forgalmi es a rendszam kiadasat,persze ez ujabb par het be telik,mivel ujabban a forgalmikat es a rendszamnokat bukarestböl küldik,persze hisz ez romania!ne kell csodalkozni! fejlödes elvtarsak!viszafejlödes.
SZoval nem semmi az egesz,es mikor ragondolok hogy Nemetorszagba max 10 perc a kocsiatiratas............
Naplózva
ltb
Vendég
Re: Ltb XRdt 1993
«
Válasz #7 Dátum:
2009 Március, 17, 21:03:23 »
Ujj fejlemeny törtent a kocsi ügyeben!
Tegnap elküldtem a paromat nezzen utanna kiszamoltak e a fizetni valokat.
Ramtelefonal hogy holtvaganyra van teve az irathalmaz mert nem erthetö mikor volt kivonva Nemetorsztagba forgalombol!!
Azt hittem bedilizek,erre a paroma odaadta a telefont a köztisztviselö nö nek hogy mondja az el mi van,aztan elkezd magyarazni hogy nem ugy irja a forditasba hogy törölve van forkalombol hanem hogy kivonva! anyam ezek nem normalisak! Na többet nem jutott mondani mert leordibaltam hogy micsida dolog az hogy aki atvette az iratokat leellenörizte,3 szor atnyalazta megnezett mindent,3 szor lepecsetelt es alairt mindent annak jo volt minden,majd az iktatoba a koleganöje szinten 3 szor atnezte mielött atvette!most meg mar nem jo,ott van minden leforditva, fenymasolva.Akkor megis hogy van pofajuk azt mondeni hogy nem jo!
Aztuan egy kellemes napot kivantam neki es lezartam a telefont.
Par perc mulva felhivtam a paromat es kerdeztem mi volt a reakcio,erre mondja hogy mennek a hivatal fönökhöz rendezni.
Na ezt nem lehetett volna ordibalas nelkül igy kezdeni!
A vege az lett hogy a Nemet forgalmit el keleltt vinni hogy fenymasoljak le mert ugyebart ott a pecset meg a datum hogy mikor volt kivonva forgalombol,na mondom ecsem ez mar totalis ,egyszer Nemetül nem tudnak,aztan romanul,mikor ott van leforditva közjegyzö altal hitelesitve es a sajat embereik aöltal atnyalazva es hitelesitve.
Azutan a parom mondta hogy most mar azonnal szamoljak ki a fizetnivalot,nem megint 1 het mulva szarakodjanak fel perc munka miatt.
ES vegül az eredmeny az lett hogy 275 euro nak megfelelö olah penzt kell fizessek,ugyhogy megerte varni,igy ugyanis enyhen szolva en huztam at a roman allamot,mivel ha tavaly fizetem ki 440 euro lett volna es azert van egy kis külömbseg szerintem.
EZT a roman allamnak!
Naplózva
ltb
Vendég
Re: Ltb XRdt 1993
«
Válasz #8 Dátum:
2009 Március, 25, 12:37:39 »
Tegnap vegre eröt vettem magamon es elindultam az utolso viadalra a kocsi forgalomba helyezesevel kapcsolatba!
NA mit mondjak,megint kalandos napom volt,kezdesnek felvaltottam valami 150 eurot ,kifizettem a ingatlan adot ,motrobiciklikre az adot,
60 euro val könyebben a varos fele vettem az utamat,utközben betertem a biztositohoz megkötni a kötelezöt egy olyan kocsira ami meg forgalomba sincs,es se forgalmija se rendszamja nem letezik.
A hölgy igencsak elcsodalkozott azon mikor azt mondtam neki hogy legyen szives jövö honap 10 ketöl szamitva ervenybe leptetni a biztositast,röviden elmagyaraztam neki hogy szamomra nincs ertelme fizetni egy olayn szolgaltatast amit tutti hogy addig nem fogok igenybe venni mivel a forgalmira es a rendszamra 10 napot kell varni,es külömben is elutazom Nemetorszagba es a kocsi magatol nem fog jarkalni sehova .
Ezutan elmentem az adohivatalba,ott a gepiro irodaba hogy megcsinaltassam a meg hianyzo kervenyeket,ez meg is törtent,miutan a hölgy sajnalkozva közölte hogy nem tudja most mit fogok csinalni mivel az adohivatalba mar nem iktatjak az adoztatasi kervenyt csak a RAR nal ami a roman autonyilvantartsi hivatal,vagy a varos szinten masik vegen levö irodaba aminek addig a letezeseröl se tudtam.
Na ettöl szinten 5 percig magamba beszeltem,ugyanis az esö szep csendesen csepergett, a szel fujdogalt,a tomegközlekedes nem müködik mivel a villamos sineket turjak epp varos szerte
es a 2 hely kb 12 kilometerre van egymastol.
Miutan megnyugodtam telefonos segitseget kertem egy taxis ismeros szemelyeben aki elvitt es segitett kideriteni hol is van a nevezett iroda.
Az irodan a tiszviselö nö elkezdte a szokasos dumat hogy 30 nap alatt kelett volna bejelenteni a kocsit ,ezt nem jutott vegigmondani,ekkor kikeltem magambol es raorditottam hogy most nehogy elkezdje nekem a szokasos dumat hogy meg kell buntessenek ,a durva az egeszbe hogy mar 3 doszie ra valo iratom volt es ez mind kell ahoz hogy bejelenthessem annelkül hieba is akartam volna.
A nö sajat szerencsejere volt olyan okos hogy nem folytatta a mondokajat hanem elkezdte kitölteni a pairokat,majd közölte hogy mivel a szerzodes a tavaly lett csinalva a mult evre is kell fizessek 2 honapra adot amire mar emeles is van,erre gunyosan viszamondtam hogy meg isteni szerencse hogy nem akkortol kell miota a kocsi kijött a gyarbol!
A nö ekkor vegleg feladta ,atadta az iratokat,vegezetül megkerdezte kivanom e kifizetni az adot ,hatarozottan közöltem hogy arra meg varhatnak ! közöltem vele hogy szemelyesen semmi bajom vele ,egy kellemes napot kivantam es tavosztam az irodabol.
2 kilkometer gyaloglas es 2 szall cigaretta utan ujbol telefonos segitseget kertem,majd elmentem a bankba hogy kifizessem a forgalmi kiallitasi dijjat hogy teljes legyen a doszie.
A bankba ujabb kaland volt, miutan fizettem es a hölgy kinyomtatta a szamlat rajött hogy hiba van mert ugy jelent meg mint külömbözet a szamlan(a mult heten felemeltek a dijjat 30 lej röl 37 re es mar anyira ehesek hogy a külömbözetet ki kel lfizetni ami maskor hasonlo esetbe maradt az öszeg ha elöbb kifizetted)
Azutan hivta a fönöknöjet hogy mit csinaljon,az se tudta,telefonalt, semlegesitette a regi szamlat,csinalt ujjat eredmeny ugyaz!!,ujra fönöknö, meg több telefonalas,közben odasugtam a hölgynek hogy ha alkalma lesz inditsa ujra a szoftvert,ami az ujjab szemlegesites utan meg is törtent es lass csodat a harmadik szamal vegül sikeres lett!
Igy ujabb 20 perc utan ismet az utcan voltam es mentem az okmanyirodara ahol az egysz irathalmazt atadtam egy tisztviselonek,aki a nem kellö peldanyokat viszahajigalta majd közölte hogy 40 lej,amiröl szamlat adott es vegül azt mondta hogy jövö het kedden 2-4 ora közt.
Remelem most mar befejezödik a beirats regenye es vegre kezhez kapom a forgalmit meg a rendszamokat.
UI eddig 1300 euromba all a kocsi! (az all szo szerint ertendö)
Naplózva
ltb
Vendég
Re: Ltb XRdt 1993
«
Válasz #9 Dátum:
2009 Április, 12, 15:41:06 »
Na vegre!
Csütörtökön megkaptam a forgalmit is,a rendszamot mar 1,5 hete ideadtak , a forgalmit helyettesitö bizonylat kisereteben, de mivel közben elutaztam Nemetorszagba nem mentem a kocsival sehova.
Penteken kihasznaltuk a szep idöt es hogy megvan minden irat ,atugrottunk Békésre egy baratukhoz,öszesen 240 kilometert setaltunk,a tank mutatoja 40 literröl 30 ra esett mire hazaertünk,igy szerintem kb 11 liter lenolaj-gazolaj keverek fogyott el.
Kellemes volt vezetni a kocsit,habar a Ford Tranizit ba eltöltött 2 ev utan olyan erzesem van mintha a földön ülnek
Naplózva
ltb
Vendég
Re: Ltb XRdt 1993
«
Válasz #10 Dátum:
2009 Április, 13, 20:06:09 »
Na ez is jol kezdödik!
Multkor Békésen ablakot akartam törölni,a lapatok fel mentek a fel ablakig es ott meg is altak,nem tudtam mire velni a dolgot.
Tegnap lekaptam az egesz cuccot es beleneztem,azt hittem dobok egy hatast!Az egesz tekercseles szenne volt egve,pedig amikor hoztam a kocsit semmi baja nem volt,hiszen az uton esett az esö es a törlö jol ment.
Ez a telen törtenhetett mikor le volt fagyva a törlölapat es valoszinüleg beütöttem a kezem a karba es ugy maradt,meg jo hogy nem gyulladt fel az egesz!
Na ma reggel elmentem vettem 50 meter 0,60 as tekercselödrotot,es szigetelö anyagot,azutan nekialltam es megtekercseltem a motort,csinaltam ujj tartot a szenkefeknek,mert az is szarra volt egve.
A tekercseles sikeres lett ,felszereltem a motort a helyere,ezutan nekilattam megkeresni mi törtent az automatikaval mivel az idözitö rele sem müködött mar.
Miutan az öszes relet sorra vettem es rajöttem hogy egyik se az idözitö,mergembe leszedtem a bisztositek panelt es beneztem möge,na ekkor megtalatam az idözitö relet is ami a drotkötegek között van felfogatva relytelyes okokbol.
Megvizsgalva rajöttem hogy elegett a nyomtatott aramkör,miutan ez kijavitottam vegre müködik az egesz vackak ugy ahogy azelött.
Eddig eletemben ez volt a masodik leegett ablaktörlö motor amit lattam,az elsö egy regi 1300 as dacia e volt,ugy latszik a romanok tenyleg rokonok a franciakkal..........
Ugyhogy igy telt a husvet munkaval ünnepelve.
Naplózva
ltb
Vendég
Re: Ltb XRdt 1993
«
Válasz #11 Dátum:
2009 Május, 06, 15:55:41 »
Megvolt a kocsi elsö tüzkeresztsege Majus 1 alkalmabol!
Van ugyanis nekünk egy kedvenc helyünk 80 kilometerre ithonrol,egy baratomek hegyi tanyaja ami tavol van minden falutol es civilizaciotol,ahol azt csinalhat az ember amit epp akar es nem kell masok tarsasagat elvezni hozza.
A terep eleg nehez,nem epp sportos kocsinak valo,ezert kivancsi voltam egyben marad e a kocsi,mivel hogy eleg alacsony es akadnak az uton dombok ,kövek meg mindenfele veszelyes tereptargy.
A vege az lett hogy sikeresen meguszta a terepet,igaz sarosan es porosan de egy darabba sertetlenül hazaertünk.
Vegül par kep.
http://picasaweb.google.com/yo2ltb/Peugeot?feat=directlink
Naplózva
ltb
Vendég
Re: Ltb XRdt 1993
«
Válasz #12 Dátum:
2009 Május, 21, 17:25:48 »
Sok nap keresgeles utan sikerült vegyek egy olcso kategorias riasztot.
Azelött körülneztem a Metro,Real,Praktiker nevü szemettelepeken,es az interneten online boltoktol ebay ig,mit mondjak aki szupermarketba vasarol az nem normalis!
Az olcso kategorias sz@r riaszto is 50 euro körül van a fentebb emlitett szemetelepeken,az ebay en lett volna 25 euro postastul,viszont ahoz nem jar a szirena mivel Nemetek dijazzak a szirenazast es ha jol tudom tiltva is van az efele rendszer,na es varni kelett volna amig megerkezik.
Miutan a hazai online boltok araitol es kinalatatol szinten kiabrandultam elmentem egy helyi autos boltba amit nemigazan szeretek,dehat ott megis volt amit kerestem.
4 fele valtozat volt olcso modell böl ami ugyanaz a cucc csak a taviranyito dobozolasa valtozo es persze az ara.
A bicskakulcsos nem jött be mivel nagy es idetlen,a muanyag hazas vilagoskek piros gombokkal szinten nem,igyhat maradt egy femkeretes fem gombokkal ami ugyan nem epp az amit szerettem volna de megteszi.
Utmutato miert is ne,csak angol nyelven volt hozza,bekötesi utmutato abban merült ki hogy leirja melyik drot milyen szinü es mit csinal,plusz a centralzar kombinaciokat vazoltak röviden,na meg a taviranyito funkcioit es a jumperek beallitasat irja meg le.
Elsö dolgom az volt hogy labortaprol beuzemeltem es kiiktattam az automatikus zaras funkciot es leteszteltem a müködest.
Sajnos azt nem lehet kiiktatni hogy bezarja az ajtot indulas utan.
Miutan ezekkel megvoltam este elökeszitettem a szerszamokat es kikotorasztam a kocsiba a megfelelö helyet a közpinti egysegnek es a drotokat amire ra kell csatlakozni + 12v,+12v kontakt kulcsal, testeles ,a centralzar 2 drotja ki be zaras,a jelzölampak jobb-bal.
A központi egyseget a müszerfal alatt felszereltem a csatlakozokat tarto konzolra egy a csomagban talahato müanyag bilincs segitsegevel,egesz jo kis hely van ott szerencsere,mintha neki talatak volna ki,
Ezutan bekötöttem a drotok egy reszet es mivel fel 12 volt mar elhuztam pihenni.
Reggel folytattam 8 ora utan, a szirenat a motorhazba szereltem fel az ABS helyire,mivel az nincs a kocsin,az ütes erzekelöt a motohazba szereltem azzal az öntapado cuccal amit a gyar tett ra,bekötöttem a maradek drotokat is,aramot is adtam vegül a riasztonak,majd probat tartottam élesbe.
Amit meg csinalni kell, a hatso ajtokba be kell szerelni a megszakitokat mivel a bekazabalok kisporoltak.
A regi infras vezerles is müködökepes maradt.
AZ inditasgatlo relet nem kötöttem be,mivel anyira nem bizok ezekben a kinai csodakban es nincs kedvem hogy esetleg leallitsa a motort menet közben.
Az ara a cuccnak 7555 forintnak megfelelö szep ujj olah lej volt,a mester 3 doboz sörbe került amit szereles közben fogyasztottam.
Naplózva
Nyomtatás
Oldalak: [
1
]
Fel
« előző
következő »
Peugeot 306 Klub - Az Első Magyar Peugeot 306 Klub
>
Blog
>
Saját kocsink története
>
Téma:
Ltb XRdt 1993