Peugeot 306 Klub - Az Első Magyar Peugeot 306 Klub

Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Részletes kereső  

Szerző Téma: davepapa - 306 Break 1.4 XN  (Megtekintve 11406 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

davepapa

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 10
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 135
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 1997.11
  • Lakóhely: Várpalota
  • Motor: 1.4
  • Típus: Break
davepapa - 306 Break 1.4 XN
« Dátum: 2008 Szeptember, 30, 21:40:29 »


No, 2008. augusztus 21-én sikerült megvásárolnom az autót, de már április óta vártam rá. Autószerelő ismerősömék vették, törötten, s már az elejétől fogva úgy indult a projekt, hogy nekem rakják össze. Az előző tulaj jobb oldalon árkot fogott, majd az eleje megakadt, így még egy bukfenc is megkoronázta a piruettet. Ehhez képest "egyben" maradt az autó. Természetesen első zárhíd, lökhárító, fényszóró, sárvédő, motortértető csere megtörtént, a tető jobb hátsó részén kapott deformálódást is helyrehozta két karosszériás szaki.
Sajnos a festésével nem vagyok megelégedve, az újra fújt hátsó rész eléggé elüt a többi karosszériaelemtől. Ha egy későbbi polírozás nem segíti, akkor lesz rajta egy komplett újrafújás.
A csomagtartóajtó is cserélve lett, sötétített hátsó üveget kapott, s lemaradtak róla a típusjelzések. Ez amúgy elég jól áll neki, szerintem.
Mivel már elég régóta olvasgatom a 306Klubot, próbáltam figyelni a típushibákra.  Szerencsére a hátsó hidat az előző tulaj még az esemény előtt javíttatta, így abban bízok, hogy azzal nem lesz mostanában problémám.
Az autót 1997. novemberében helyezték forgalomba. XN felszereltségű, tehát alap, annyi különbséggel, hogy manuál klímás. Az összerakás során kapott ködlámpás lökhárítót, illetve még szétszerelt állapotában jutottam hozzá egy fordulatszámmérős műszerblokkhoz, amit beszereltünk.
Igazából az első 10 perc után meg voltam elégedve az autó kényelmével, ezek a franciák tényleg tudnak futóművet építeni. A motor teljesítménye nem nagyon foglalkoztat, nem erőgépre vágytam  :)
A fogyasztása már most a szívem csücske, az első ezer km-en, amit nálam töltött, 6,6-os fogyasztást produkált.
Szóval azt hiszem, jól választottam.
Eleinte kicsit féltem, hogy hát törött autó, meg nem ismerem az előéletét, de aztán arra gondoltam, hogy adott esetben egy autókereskedésben álló autóról is elmondhatom ugyanezeket :)

Így meg legalább nyomon követtem az autó teljes összerakását. Bár vannak pontjai az autónak, ahonnan látható a csúnya baleset jele ( a festésen kívül), úgy gondolom, hogy jól dolgoztak a srácok. Remélem, hogy a tisztelt klubtagok is minél előbb megkritizálják majd egy találkozón ;)

Mivel egy lassan 11 éves autóról van szó, természetesen van hibalista is  :)

- Nem szól a duda
- Az indexkapcsoló néha rakoncátlankodik, ha jobbra akarok indexelni
- Mivel alapból nem ködlámpás autóra ködlámpás lökös ment fel, így pillanatnyilag még nincs kapcsolója az első ködlámpáknak ;D (ha valaki tud tippet, szívesen fogadom. Gondoltam, hogy rákötni a hátsó ködfény kapcsolóra, csak nem tudom, megoldható-e)
- Hiányoznak a hátsó fejtámlák (valahol a baleset meg az ide-oda szállítás során elkeveredtek)
- lyukas a klímahűtő, így pillanatnyilag nincs feltöltve a rendszer (bár már dolgozunk a javításán, nem hiányzik egy hűtőcsere...)
- nem működött az utastéri ventillátor - GiBR jóvoltából sikerült hozzájutnom egy fordulatszám jeladóhoz, amivel megoldódott ez a probléma ;)
- az utastéri ventillátor kapcsolója nem ad állandó fordulatszámot a motornak, emiatt annak ingadozik a járása - talán potméter-csere lesz, ha cserélhető
- a pozitív akkusaru elrepedt, emiatt egyszer alig akart elindulni a gép - a hétvégén cserélve lesz
- nagyon csúnyán elmállott a kormány - ha lesz kedvem, kap egy Roland Garros bőrt...

Hát azt hiszem, ennyi. Ezek töbsége csak apróság, így nem vagyok bosszús miattuk.

Audió: vásároltam a kocsihoz egy PIONEER DEH-4000UB rádiót. A különleges kezelhetőségen kívül a legnagyobb pozitívum benne az USB-fogadás volt.
[imgt]http://www.hifidepo.hu/kepek/admin-1200592355[/imgt]

A műszaki október 30-án jár le, addig igyekszem majd a főbb dolgokat helyrehozni rajta - na nem a vizsga miatt, hanem saját magam megnyugtatására ;D

Eddig nem volt a szívem csücske a Peugeot, de az elmúlt egy hónap alatt gyökeresen megváltozott a véleményem. Még egy ilyen szép cicaszemű autó, mint a 306, nem létezik  :)
 blingdriveingsmiley
Naplózva

davepapa

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 10
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 135
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 1997.11
  • Lakóhely: Várpalota
  • Motor: 1.4
  • Típus: Break
Re: davepapa - 306 Break 1.4 XN
« Válasz #1 Dátum: 2008 Október, 03, 19:21:12 »

Két kép a kocsiról. Semmi meglepő nincs bennük, inkább kiindulási alapként kell kezelni. Ki tudja, mi lesz a kocsiból 1 év múlva...  whistle

[imgt]http://kepfeltoltes.hu/081003/DSC00114_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgt]

[imgt]http://kepfeltoltes.hu/081003/DSC00119_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgt]

ja, a teszkós dísztárcsák szándékosak. Eddig egy Skoda Favoritot hajtottam, most meg ugye ezt, és úgy vagyok vele, hogy amíg megszokom a méreteit, addig inkább a 400 ft-os dísztárcsákat padkázzam le, mint valami minőségibb cuccot. ;D
Naplózva

davepapa

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 10
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 135
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 1997.11
  • Lakóhely: Várpalota
  • Motor: 1.4
  • Típus: Break
Re: davepapa - 306 Break 1.4 XN
« Válasz #2 Dátum: 2008 Október, 04, 13:05:33 »

Ma reggelre medencévé változott a kocsi. Adott ugyebár a csillaggarázs, az esti zuhé, és így reggelre szép kis tócsa állt a bal hátsó ülés előtt :-[

Attól tartok, az ajtógumi öregedett el véglegesen, és az ereszti be a vizet. Majd utána kell néznem, mennyibe fáj egy új ajtógumi, a bontottól picit tartanék  :-\

Ennek ellenére imádnivaló a kocsi, és még szárogatni is jól esett a délelőtt folyamán :)
Naplózva

davepapa

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 10
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 135
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 1997.11
  • Lakóhely: Várpalota
  • Motor: 1.4
  • Típus: Break
Re: davepapa - 306 Break 1.4 XN
« Válasz #3 Dátum: 2008 Október, 30, 19:00:57 »

Holnap lejár a műszaki, szerdára megkapta az időpontot.
Hétfőn volt átvizsgáláson, a következő hibák merültek fel:
- 2 kormány gömbfej csereérett
- nem szól a duda (hát ez már bizony nekem is feltűnt)
- nincs első ködlámpa kapcsoló (no, erről is tudtam, Nyalee-nak köszönhetően már megérkezett az új bajuszkapcsoló)
- bal hátsó fék 60%-os.

A szerelők hétfőn reggel rontanak majd a kocsira. Leginkább a hátsó féktől félek, hogy az nagy kiadás lesz, a többi nem tétel. Jövő héten okosabbak leszünk.

Ja, még valami:
angol kocsiról származó első lámpákat raktak be a srácok, mikor pakolták össze a kocsit. Ez nekem már feltűnt, mert egészen máshogy világít, mint a normális kocsik esetében. Engem nem zavar, mert jobb a fényterítése így bal oldalra, a jobb oldalit meg felhúztuk, amennyire lehetett. Az átvizsgáláson hümmögtek a szervízben, de az nézte át, aki majd vizsgáztatni is fogja, és mondta, hogy át fog menni a kocsi.
 blingdriveingsmiley
Naplózva

davepapa

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 10
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 135
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 1997.11
  • Lakóhely: Várpalota
  • Motor: 1.4
  • Típus: Break
Re: davepapa - 306 Break 1.4 XN
« Válasz #4 Dátum: 2008 November, 08, 13:29:33 »

Kicsit elhúzódott, de végülis megvan a műszaki újabb 2 évre  :)

Akkor a szerelés:
- két kormány gömbfej csere - majd futómű beállítás
- a bal hátsó féknél fékbetét és fék munkahenger csere, ezen kívül a fékcsövek cseréje.
- duda: hibája: nem volt  ;D no, ez ideiglenes úgy lett megszerelve, hogy kapott egy öreg Lada dudát. no, ezzel nem fogok csajozni, az tuti...
- első ködlámpa bekötve.

Viszont ma reggel újabb baki történt: zuhanyzó a plafonról. Ahogy átnéztem, az antennánál szivároghatott be a víz. Gyors orvoslás: szilikon ragasztóval körbekentem az antenna lábát.
Ekkor derült ki amúgy a kp. zár hibája (gomból nem, csak kulcsról nyílik). A plafonon található infra érzékelő szét van berhelve, s nem is tudom bekötni, mer a nyáklapon nincsenek meg a lábak, amikre a sarut dughatnám. No, ebből vagy infracsere lesz, ami gondolom elég macerás, meg az kulcscserével is járhat, vagy inkább kap húsvétra a kocsi bicskakulcs készletet.
Naplózva

davepapa

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 10
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 135
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 1997.11
  • Lakóhely: Várpalota
  • Motor: 1.4
  • Típus: Break
Re: davepapa - 306 Break 1.4 XN
« Válasz #5 Dátum: 2009 Január, 02, 11:54:00 »

Nos, karácsonyra valószínűleg több ajándékot kapott a kocsi, mint a gazdája, de hát ez már csak így van  :)
Az első fényszórókba ultraxenon magas fényű izzók költöztek, míg a csomagtartóba egy emelő szett - sajna fél megoldás, mert a pótkereket még mindig nem tudom mivel leengedni. De ebben a hónapban elkészül a hozzá való célszerszám.
Kaptam még egy sebváltógombot is, aminek cseréjében azonban eléggé kételkedek, hisz sztem a gyári elég pöpecül néz ki.
Kicseréltem az elrepedt pozitív akkusarut, aminek az lett a következménye, hogy a motor leállítása után 10-20 mp-en belül visszaküldi a benzinszivattyú az üzemanyagcsőben maradt folyadék - az akkucsere előtt ez olyan 5-6 perc múlva következett be. Ezek szerint akkor néha tényleg kell egy kis áramszünet... :D

Idei évre betervezett munkák:
- az autó újrafújása
- kipufogó rendszer átalakítása
- alufelni garnitúra beszerzése
- bicskakulcs készlet

Remélem, ezeken kívül nem kell babrálni a kocsival :)
Naplózva

davepapa

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 10
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 135
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 1997.11
  • Lakóhely: Várpalota
  • Motor: 1.4
  • Típus: Break
Re: davepapa - 306 Break 1.4 XN
« Válasz #6 Dátum: 2009 Február, 25, 20:05:07 »

Egy apróság kipipálva.

Múltkor vásároltam a Megla Gabitól (még egyszer thx érte) zárakat, gyújtáskapcsolót, infraérzékelőt, hogy megoldódjon a távirányítós kp zár problémám (hiányzott az infraérzékelő, külön záras volt az ajtó és a gyújtás).

No, ez ma szépen megoldódott, ugyanis kb. egy hónap tétlenkedés után sikerült beszerelni őket, így már távirányítós a kocsi. Na, nem otthon fotelben ülős, szőnyegen brummogós távirányítós ;D

Ezen kívül a kipufogó egyik bakját is ma lecseréltük, mert néha belevert a kasztniba.

És még annyi teendő hátravan  8)
Naplózva

davepapa

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 10
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 135
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 1997.11
  • Lakóhely: Várpalota
  • Motor: 1.4
  • Típus: Break
Re: davepapa - 306 Break 1.4 XN
« Válasz #7 Dátum: 2009 Március, 11, 21:47:21 »

Ma olyan történt, aminek nem kellett volna...

Levelet hozott a postás a székesfehérvári önkormányzat jegyzőjétől, hogy az ÉN autóm ügyében folytatott tulajdonjogi vizsgálatot felfüggeszti, mert az ügy rendőrségi nyomozati szakaszba kerül. Mivan???

Teljesen értetlenül álltam a dolog előtt, hisz semmi előélete nem volt.

Az írás folytatódik (A neveket nem írom ki): Indoklás:
2007.12.19-én X eladja a kocsit Y-nak. 2008.08.21-én megkötöm az adásvételit X-szel. Mindez nem személyesen történik, hanem közvetítőn keresztül. A mai napig nem találkoztam a kocsi korábbi tulajával. A közvetítő elküldi az aláírt adásvételimet X-nek.
Én 2008.08.21-én az Okmányirodában nevemre iratom a kocsit, nincs semmi probléma, nálam az adásvételi, a korábbi törzskönyv, a gépjármű nyilvántartás sem mutat hibát.
2008.09.12-én X bejelenti a szfvári okmányirodán, hogy 2007.12.19-én Y-nak eladta a kocsit! Itt kezdődik a baj, mert akkor a rendszer már úgy mutatja, hogy 08.21 óta a nevemen van a kocsi.
2009.02.17-én X nyilatkozik a jegyzői hivatalnak, hogy ő 2007 decemberében eladta Y-nak a kocsit. És itt kerül az ügy rendőrségi nyomozati szakaszba.

Én a mai napig nem tudtam, hogy volt Y a képben, illetve azt sem, hogy tavaly szeptember óta a szfvári okmányiroda próbálja kideríteni az igazságot.
Úgy érzem, teljesen fedve vagyok, én mindent szabályosan csináltam, adásvételi, új törzskönyv nálam, a gépjármű nyilvántartóban a nevemen a kocsi, biztosítás az első naptól van, a 2009-es súlyadó első fele befizetve...

Igazából nem értem a lépéseket, amik történtek. Félek, hogy elkerül tőlem a kocsi.
Ha van a csapatban ügyvéd, szakértő, akkor legyen szíves mondja meg, mire számíthatok, mert pillanatnyilag vonalkódos az alsó - úgy, hogy én tiszta vagyok.
Naplózva

davepapa

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 10
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 135
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 1997.11
  • Lakóhely: Várpalota
  • Motor: 1.4
  • Típus: Break
Re: davepapa - 306 Break 1.4 XN
« Válasz #8 Dátum: 2009 Március, 30, 19:00:16 »

Nincs is annál jobb, mint a hónap végén akksit venni a kocsiba, merthogy ma ez történt. Már a tél eleje óta tudtam, hogy csereérett lesz, csak reménykedtem benne, hogy kihúzza őszig.
No nem baj, egy, a Varta csoporthoz tartozó gyártótól vásároltam, 45Ah, 455 A a főbb jellemzői, 24 hónap garanciával. Tuti megbízhatóbb lesz, a korábbi akksi ugyanis 420A-ral indított csupán.

A kocsi ellen indított nyomozással kapcsolatban pedig kicsit megnyugodtam, ugyanis valószínű anélkül rendeződik majd az ügy Székesfehérváron, hogy engem kihallgatnának. Minderre utal az, hogy mindeddig nem kerestek meg, viszont egy füles alapján tudom, hogy már múlt héten megtörtént a többi érdekelt kihallgatása.
Naplózva

davepapa

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 10
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 135
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 1997.11
  • Lakóhely: Várpalota
  • Motor: 1.4
  • Típus: Break
Re: davepapa - 306 Break 1.4 XN
« Válasz #9 Dátum: 2009 Április, 09, 14:40:38 »

Tegnap sikeresen bevásároltam nyári gumikból.
BF Goodrich G-Grip 175/65 R14-esek lettek. Már csak alufelnik hiányoznak, és teljes a gyönyör  :)

Képek a gumiról:

[imgt]http://keptar.306klub.hu/show.php/119/dsc00255-m.jpg[/imgt][imgt]http://keptar.306klub.hu/show.php/120/dsc00252-m.jpg[/imgt][imgt]http://keptar.306klub.hu/show.php/121/dsc00254-m.jpg[/imgt][imgt]http://keptar.306klub.hu/show.php/122/dsc00256-m.jpg[/imgt][imgt]http://keptar.306klub.hu/show.php/122/dsc00256-m.jpg[/imgt]
Ma délután kerülnek fel majd a kocsira.

Naplózva

davepapa

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 10
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 135
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 1997.11
  • Lakóhely: Várpalota
  • Motor: 1.4
  • Típus: Break
Re: davepapa - 306 Break 1.4 XN
« Válasz #10 Dátum: 2009 Június, 01, 20:53:17 »

Nos, az elmúlt közel két hónapban történt pár dolog az autóval.
Húsvét hétfőn Keszthelyre ugrottunk volna le, ám az előző napi rutinellenőrzésen olajat találtam a hűtővíztartályban, és sajnos nem is keveset. Így ugrott a túra, helyette kedden került a kocsi a szerelőhöz, HF tömítés cserére. Ha már a motor bontva lett, akkor megejtettük a vásárlás óta esedékes vezérműszíj cserét is. Elring szettet kapott a kocsi, hamár... Mivel a hengerfej szép állapotban volt, a síkolónak nem volt nagy melója vele. Ezeken kívül a szelepszárszimeringeket is cseréltük. 58.000 Ft-ból megúsztam a procedúrát.
Aztán a következő nagy dolog a klímahűtő javítása volt. Ugye orra bukott anno a kocsi , és a klímahűtő alsó kivezető csonkja elrepedt. Mivel nagyon meg volt feszülve a csonk, így egyszerűbbnek látszott újat esztergálni, és azt ráhegeszteni a hűtőre. Egy székesfehérvári klímahűtős vállalta el a hegesztést, 3.000 Ft-ért, a csonkot itthon, Palotán egy ismerősnél esztergáltattam egy üveg jófajta borért.  :)
Most hétvégén pedig beépítettük a hűtőt, és úgy volt, hogy szombat délelőtt visszük a Bosch-ba nyomáspróbáztatni illetve tölteni, de a Bosch a Pannóniafesztivál miatt zárva volt, így ez holnapra marad. Remélem, nem lesz már gond vele, és keddtől lesz klíma meg sok-sok hűvös fuvallat a kocsiban. A mostani mínuszokban ez jól is jönne...
Ha már bontva volt most az eleje, az alapjárati motort is kitisztítottuk, mert dadogott kicsit az alapjárat. Ja, meg bal oldali stab.pálcát is cseréltünk, mert kotyogott az első futómű. Köszönjük neked, magyar utak...
Azt hiszem ennyi, ami az elmúlt két hónapban történt a kocsival.
Ja, a hengerfejezés óta több, mint 800 km-t vezettem, és a fogyasztás 6,62-re jött ki. Emellett azt sem fogom bánni, ha a klíma mindezt 1 literrel meg fogja majd dobni.
Naplózva

davepapa

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 10
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 135
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 1997.11
  • Lakóhely: Várpalota
  • Motor: 1.4
  • Típus: Break
Re: davepapa - 306 Break 1.4 XN
« Válasz #11 Dátum: 2009 Június, 05, 20:14:50 »

Csak ennyi: működik a klíma a kocsiban!  _pug

(habár a gáztöltés után volt egy kis gubanc: nem indult a klímakompresszor, de végül megtaláltuk azt a vezetéket, amely a ludas volt a hibában :))
Naplózva

davepapa

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 10
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 135
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 1997.11
  • Lakóhely: Várpalota
  • Motor: 1.4
  • Típus: Break
Re: davepapa - 306 Break 1.4 XN
« Válasz #12 Dátum: 2009 Július, 05, 19:28:19 »

119.900 km

Kicsit vicces az előző hsz után ezeket írni:

nem működik a klíma a kocsiban.
No, ez úgy volt, hogy nem fújt 10 fokos hideget, csak langyosat. Először arra gyanakodtunk, hogy elszökött a tömszelencénél a hűtőközeg. Ezt megvizsgálandó szétszedtük a klímarendszert, ám benne volt 720 gr hűtőközeg, ergo a tömszelence nem ereszt.
Ezt követte az a sejtés, hogy talán valahol kosz van a rendszerben, emiatt az expanziós szelep talán eldugult. Na, a csövek vizsgálatánál azonban arra jöttünk rá, hogy a klímahűtőn alig lehet átfújni levegőt, vagyis a hegesztésnél valószínűleg befojt az aluminium, ami teljesen beszűkíthette a csonk keresztmetszetét. Ekkor vásároltam Szállítótól klímahűtőt (köszi még egyszer), majd újra összeraktuk a rendszert, de még mindig nem adta a megfelelő hideget a rendszer.
Így már csak két hibalehetőség maradt: expanziós szelep és kompresszor.
Mivel a kisebbik rossz az expanziós szelep, így kölcsönvettem Jesitől (nagy köszönet) egyet, hogy azzal kicserélve a régit kiderüljön, a szelep a ludas, vagy a kompresszor. Ha a kompresszor, akkor szerintem le is állok a mutatvánnyal, mert ahogy néztem, elég horror árban vannak az új kompresszorok.
Holnap viszem le a szervízbe a kocsit nyomáspróbára illetve töltésre, remélem most már működni fog.
Naplózva

davepapa

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 10
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 135
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 1997.11
  • Lakóhely: Várpalota
  • Motor: 1.4
  • Típus: Break
Re: davepapa - 306 Break 1.4 XN
« Válasz #13 Dátum: 2009 Július, 07, 14:48:50 »

119.970 km

Tegnap nyomáspróbázás majd töltés után kipróbáltuk a klímarendszert. A tágulószelep cseréje azt hozta, hogy kb 60%-os működésre bírható lett a klímám. Ez nagyjából azt jelenti, hogy az utastéri levegőnyílásokon 15-16 fokos levegő érkezik be (szemben a 11 fokkal, amit szállítania kéne a rendszernek), ami így hűti a levegőt, csak természetesen sokkal lassabban érem el az optimális hőfokot az utastérben, ha mondjuk fél napig napon áll a kocsi.
Ennyiben maradtunk, így használom, megfázni legalább nem, vagy csak nehezebben fogok tőle. A jövőben, ha "kedvem" engedi, újra cserélem az expanziós szelepet, illetve a kompresszort, hogy a nagykönyv szerinti 11 fokot elérjem. Sokat gondolkodtam azon, hogy talán kevés a hűtőközeg, amit a rendszerbe raktak, de sztem a 720 gr megfelelő. Akinek van pontos értéke, az szóljon rám, legyen szíves :)

ha jól számolom, négyszer látogattam meg a Bosch szervízt, minden alkalommal volt nyomáspróba és töltés, illetve szerelés, ellenőrzés, s a végösszeg 12.000 Ft lett. Asszem baráti.
Naplózva

davepapa

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 10
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 135
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 1997.11
  • Lakóhely: Várpalota
  • Motor: 1.4
  • Típus: Break
Re:davepapa - 306 Break 1.4 XN
« Válasz #14 Dátum: 2009 Augusztus, 21, 17:21:34 »

121.800 km

Voltunk nyaralni a csajszival múlt héten, 6,3-as fogyasztást produkált. Minden rendben volt. A klíma rendesen működött, vagy hozzászoktam, vagy javult a teljesítménye a használat során.
Augusztus 18-án ismét megkapta egy évre a zöldkártyát.
A bal hátsó biztonsági öv elromlott, nem csévéli fel az övet a dob. Már szétszedtem a burkolatot, befújtam szilikonnal, de sokat nem használt, megpróbálom valami erősebb anyaggal, hátha rendbe jön. Mivel ezt az övet használjuk a legkevesebbszer az autóban, így nem csodálom, ha beállt. Jó lenne, ha nem kellene cserélni.
Naplózva

davepapa

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 10
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 135
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 1997.11
  • Lakóhely: Várpalota
  • Motor: 1.4
  • Típus: Break
Re:davepapa - 306 Break 1.4 XN
« Válasz #15 Dátum: 2009 Szeptember, 10, 10:18:29 »

122.260 km

Tegnap az M7-esen beleszaladt az autó a 180 km/h-ba, majd egy ideig ott tartózkodott. Teljesen meg voltam lepődve, úgy, hogy még nem nyomtam ki a szemét sem.

Kapott navigációs berendezést is a héten, egy Mio S555 készüléket.
[imgt]http://keptar.306klub.hu/show.php/326/mios5552.jpg[/imgt]

Naplózva

davepapa

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 10
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 135
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 1997.11
  • Lakóhely: Várpalota
  • Motor: 1.4
  • Típus: Break
Re:davepapa - 306 Break 1.4 XN
« Válasz #16 Dátum: 2009 Szeptember, 29, 20:14:49 »

123.100 km

Sikerült gyorsan alufelnit találnom, ráadásul olyat, amilyet szerettem volna, eredeti Peugeot, és szép, megkímélt állapotban. Megkaptam hozzá a 16 kadmiumozott kerékcsavart is.
Tavaszig még gondolkodok azon, hogy vegyek kerékőrt is.

[imgt]http://keptar.306klub.hu/show.php/355/dsc00091-mód.jpg[/imgt]
[imgt]http://keptar.306klub.hu/show.php/356/dsc00092-mód.jpg[/imgt]
[imgt]http://keptar.306klub.hu/show.php/357/dsc00093-mód.jpg[/imgt]
Naplózva

davepapa

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 10
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 135
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 1997.11
  • Lakóhely: Várpalota
  • Motor: 1.4
  • Típus: Break
Re:davepapa - 306 Break 1.4 XN
« Válasz #17 Dátum: 2009 Október, 07, 19:47:46 »

123.700 km

Ma két fontos dolog történt a kocsival. Egyrészt váltóolajat cseréltünk, mert a hideg időben nehezebben vette a fokozatokat. Szerencsére a leengedett olaj "szép" volt, nem volt benne se forgács, se takony. Lecseréltük a hűtőfolyadékot is, miután sterimovval átmostuk a rendszert.

A másik fontos dolog, hogy csak nem hagytam, hogy tavaszig a garázsban pihenjenek az alufelnik. Így a nyári gumikat átrakattam, a téliket meg felszereltettem az acélfelnikre. Így, ha csak 3-4 hétre is, de fényes zoknikat hord a kocsi. Eszméletlen sokat dob az autó kinézetén, abszolút nem bántam meg, hogy ezeket a típusú felniket választottam.

Bocs a képekért, de már erős szürkületben, mobillal készültek.

[imgt]http://keptar.306klub.hu/show.php/369/dsc00094-mód.jpg[/imgt]  [imgt]http://keptar.306klub.hu/show.php/370/dsc00095-mód.jpg[/imgt]
[imgt]http://keptar.306klub.hu/show.php/371/dsc00096-mód.jpg[/imgt]  [imgt]http://keptar.306klub.hu/show.php/372/dsc00097-mód.jpg[/imgt]
[imgt]http://keptar.306klub.hu/show.php/373/dsc00098-mód.jpg[/imgt]
Naplózva

davepapa

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 10
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 135
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 1997.11
  • Lakóhely: Várpalota
  • Motor: 1.4
  • Típus: Break
Re:davepapa - 306 Break 1.4 XN
« Válasz #18 Dátum: 2009 Október, 24, 12:55:29 »

124.200 km

Tegnap fel lett avatva a kocsi, részt vett az első klubtalin. Nicktől kaptam S2-es szivargyújtót. Dohányzás továbbra sincs a kocsiban, viszont lyuk sincs már a középkonzolon.
Ma délelőtt felszereltem a klubos rendszámkereteket.

Ja, és a klubos póló is teljesen jó :)

[imgt]http://keptar.306klub.hu/show.php/408/dsc00100-mód.jpg[/imgt] [imgt]http://keptar.306klub.hu/show.php/409/dsc00106-mód.jpg[/imgt] [imgt]http://keptar.306klub.hu/show.php/410/dsc00107-mód.jpg[/imgt]
Naplózva

davepapa

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 10
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 135
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 1997.11
  • Lakóhely: Várpalota
  • Motor: 1.4
  • Típus: Break
Re:davepapa - 306 Break 1.4 XN
« Válasz #19 Dátum: 2009 November, 04, 21:29:14 »

124.500 km

Ma gyalog mentem munkába. És milyen jól is tettem, mert délután vettem észre, hogy a ház előtt parkoló PUG bal hátsó kereke lapos - defekt.
Ha viszont így van, akkor gyorsan feldobtam a téli kerekeket (hétvégén akartam), aztán majd valamikor elugrok a gumishoz, hogy megnézzük, hol ereszt. Jövő héten tervezek egy olajcserét, mert már pár 100 km-rel átléptem a 10.000 km-t.
Naplózva

davepapa

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 10
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 135
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 1997.11
  • Lakóhely: Várpalota
  • Motor: 1.4
  • Típus: Break
Re:davepapa - 306 Break 1.4 XN
« Válasz #20 Dátum: 2009 November, 09, 20:05:41 »

124.700 km

No, olajcsere még nem volt, ellenben mától garázsban áll a PUG - sikerült bérelnem egyet a közelben télre.
Szombaton meg előjött egy probléma: nem zárja le a kp zár a bal első ajtómat. Van, amikor nem zárja le, máskor vissza is nyitja a többit. Mindezt csak akkor csinálja, ha távirányítóval zárom, ha kulccsal, akkor rendben van. Nyitásnál nincs probléma. Én vezeték problémára gyanakszok az A oszlopnál, de ha valakinek van valami tippje, akkor ossza meg velem pls.
Naplózva

davepapa

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 10
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 135
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 1997.11
  • Lakóhely: Várpalota
  • Motor: 1.4
  • Típus: Break
Re:davepapa - 306 Break 1.4 XN
« Válasz #21 Dátum: 2009 November, 14, 17:54:19 »

124.800 km

Ma szétszedtem Tibcsi tanácsára a bal első ajtó csatlakozóját. Jó pár saru el volt oxidálódva, kicsit kitisztítottam, meg kapott WD-40-et rendesen. És lám, a kp zár újra tökéletes :)
Viszont a csatlakozó műanyag karikája törött, szal tuti nem lesz már hosszú életű.
Kedden talán olajcsere, a Castrol olaj már megvan.
Naplózva

davepapa

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 10
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 135
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 1997.11
  • Lakóhely: Várpalota
  • Motor: 1.4
  • Típus: Break
Re:davepapa - 306 Break 1.4 XN
« Válasz #22 Dátum: 2009 November, 17, 17:26:26 »

124.800 km

Ma szétszedtem Tibcsi tanácsára a bal első ajtó csatlakozóját. Jó pár saru el volt oxidálódva, kicsit kitisztítottam, meg kapott WD-40-et rendesen. És lám, a kp zár újra tökéletes :)
Viszont a csatlakozó műanyag karikája törött, szal tuti nem lesz már hosszú életű.
Kedden talán olajcsere, a Castrol olaj már megvan.

Na, olajcsere megvolt olaj- és levegőszűrő cseréjével együtt.
[imgt]http://keptar.306klub.hu/show.php/459/castrol_magnatec_10w_40.1.jpg[/imgt]
Mondjuk az most jutott eszembe, hogy a számlálót elfelejtettem átállítani, de holnap megteszem.
Jártam autóvillamosságisnál is, merthogy a hátsó bontott szélvédőmről hiányoznak a fűtőszál sarui. Sajna elkeserített, azt mondta, hogy nem lehet sem felhegeszteni, sem felragasztani új sarukat, mert a kötés nem vinné át a feszültséget. Szélvédőcserét javasolt - az meg ugye elég húzós összeg lenne ahhoz, hogy ne párásodjon be a hátsó szélvédőm...
Mondjuk ha valakinek van tippje, vagy bontott olcsó kombi szélvédője (fűtőszál sarukkal ;D), azt szívesen fogadom.
Naplózva

davepapa

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 10
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 135
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 1997.11
  • Lakóhely: Várpalota
  • Motor: 1.4
  • Típus: Break
Re:davepapa - 306 Break 1.4 XN
« Válasz #23 Dátum: 2009 November, 27, 09:44:58 »

124.900 km

Tegnap este sikeresen nekem tolattak. Épp a szfvári színház parkolójából tartottunk kifele, mikor az előttem haladó autó megállt, így én is, meg a mögöttem lévő is. Persze mindkét oldalt parkoló autók álltak. Aztán egyszer csak jobbról elkezdett tolatni egy Suzuki Vagyonőr+. Dudálhattam én neki...
Szerencsére nem volt nagy a tempója, de így is megnyomta kicsit a jobb első sárvédő hátsó felét, az indexnél. A sötétben nem is látszott semmi különösebb probléma, ma reggel néztem, hogy a sárvédő 1-2 millit hátramozdult, így az ajtónyitásnál összeért kicsit a két elem. A szerelők vetettek rá egy pillantást, délután visszaütik a sárvédőt kicsit, a sérült felületet meg lefújjuk (még tavalyról maradt kevés festék). Kicsit az index meg az XN felirat kapott festéket a Suzukitól.
Betétlapot nem töltöttünk, telefonszámot cseréltünk, meg felírtam a kocsi rendszámát.

[imgt]http://keptar.306klub.hu/show.php/474/dsc00143-mód.jpg[/imgt] [imgt]http://keptar.306klub.hu/show.php/475/dsc00144-mód.jpg[/imgt]
Naplózva

davepapa

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 10
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 135
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 1997.11
  • Lakóhely: Várpalota
  • Motor: 1.4
  • Típus: Break
Re:davepapa - 306 Break 1.4 XN
« Válasz #24 Dátum: 2010 Március, 20, 20:47:55 »

126.580 km

Fúú, de régen írtam már ide. Azért, mert nem történt semmi érdemleges a mai napig  :)
Ma felraktam a nyári kerekeket, ha már tavasz, illetve beszereltem a karácsonyra kapott noname könyöklőt-pohártartóval. Sajnos, az eddigi kis kacattartó lyukat ezután nem használhatom, szerepét nem fogja maradéktalanul betölteni a könyöklő "bele", mert az nincs kellően kiburkolva, így a kis cuccok - aprópénz - zörögnének benne.
Keresek küszöbspoilert, szóval aki tud eladót/elfekvőt, az szóljon rám.
Ha minden jól alakul, akkor augusztus egytől franciaországi nyaralásra viszem a kocsit, és első állomásnak már ki is néztem Sochaux-t, ugye a szülővárost. A gyári Peugeot múzeumot mindenképp útba ejtjük.  _pug
Naplózva

davepapa

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 10
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 135
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 1997.11
  • Lakóhely: Várpalota
  • Motor: 1.4
  • Típus: Break
Re:davepapa - 306 Break 1.4 XN
« Válasz #25 Dátum: 2010 Május, 01, 17:48:42 »

Tegnap elugrottam Celldömölkre Zimuékhoz, ugyanis vettem tőle egy sérült küszöbspoilert. Ennek javítását majd dokumentálom.
Ami fontosabb, hogy miután megérkeztünk, csakhamar kis tócsa jelent meg a kocsi alatt, a hűtőnél. Ahogy láttam, a hűtő jobb alsó sarkánál indul a csöpögés, de hogy pontosan honnan, azt nem fedeztem fel. Érdekes, mielőtt útnak indultam volna, megnéztem a kiegyenlítő tartályban a hűtővíz mennyiségét, illetve Celldömölkön is, és nem vettem észre különbséget. A kocsi menet közben kissé melegedett, 90-95 fok körött mozgott a mutató. Ez már nekem feltűnő volt, mert korábban nem ment 90 fölé sosem.
Hazafelé óvatosan vezettem, itthon, miután beálltam a ház elé, ismét megjelent a tócsa - láttam is, ahogy csöpög a víz. 6 órával később lenéztem, és a korábbi tócsa felszáradt - tehát a csöpögés nem állandó jellegű. Arra gyanakszok, hogy valami irtó kis lyuk lehet a hűtőn, ami üzemi nyomás alatt szivárog. Nem jó hír. Holnap veszek hűtőtömítőt, hátha az megoldja.
Még valami: érezhetően "lustább" volt a kocsi, nehezebben vette a fordulatot, mint korábban. Hogy ez összefüggésben lehet a hűtővíz csöpögésével, azt nem tudom. Akinek van ötlete, ossza meg  :)

Módosítva: 2010 Május, 02, 17:00:34
Ma délelőtt lokalizáltam a hűtőhibát. Mint ahogy az alábbi képeken is látszik, a legfelső sorban található hűtőcső gumitömítése jött ki a helyéről, s megnövekedett nyomásnál ott prüszköl ki a hűtővíz. Sajnos nem tudom a tömítést visszatenni a helyére, elöregedett a gumi valószínűleg. Holnap megnézik a szerelők, remélem, valamilyen tömítőragasztóval megoldható a hiba helyben. Ha nem, akkor gondban leszek.
[imgt]http://keptar.306klub.hu/show.php/633/2010-05-02 10.52.01-mód2.jpg[/imgt]
[imgt]http://keptar.306klub.hu/show.php/634/vágólap02.jpg[/imgt]
[imgt]http://keptar.306klub.hu/show.php/635/vágólap01.jpg[/imgt]
[imgt]http://keptar.306klub.hu/show.php/636/vágólap03.jpg[/imgt]
Naplózva

davepapa

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 10
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 135
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 1997.11
  • Lakóhely: Várpalota
  • Motor: 1.4
  • Típus: Break
Re:davepapa - 306 Break 1.4 XN
« Válasz #26 Dátum: 2010 Május, 07, 21:31:37 »

127.456 km

Tegnap hűtő ki, Székesfehérvárra, hűtőszerelőhöz be, majd áll koppanása a földön: nem javítható.
Így gyorsan rendeltünk egy újat, ami mára meg is érkezett - kisebb vagyon kifizetése után. Ráadásul az új, utángyártott hűtő pár milliméterrel szélesebb az eredetinél, így a műanyag felső védőcsíkot nem tudtam rátenni  :-\

Mindegy, lényeg, hogy egyben van a kocsi. Közel két éve van meg, és ez volt az első ilyen jellegű gond vele.
Naplózva

davepapa

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 10
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 135
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 1997.11
  • Lakóhely: Várpalota
  • Motor: 1.4
  • Típus: Break
Re:davepapa - 306 Break 1.4 XN
« Válasz #27 Dátum: 2010 Július, 29, 15:20:13 »

Ma regisztráltam magunkat a Peugeot Főnix programba.

Vasárnap pedig indulás Sochaux-ba - sajnos a kocsi nélkül, de Peugeot-val megyünk.  _pug
Igyekszem majd sok képet készíteni a PUG Múzeumban, majd tolom fel ide is őket.

A Zimutól vásárolt küszöbspoiler alakul, már közel járunk ahhoz, hogy elkerüljön a festőkhöz. Még egy két helyen megfolyt a gyanta, amit le kell csiszolnom, aztán mehet a festőkabinba. Képek majd a felújítás végén  :)
Naplózva

davepapa

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 10
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 135
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 1997.11
  • Lakóhely: Várpalota
  • Motor: 1.4
  • Típus: Break
Re:davepapa - 306 Break 1.4 XN
« Válasz #28 Dátum: 2010 Október, 31, 15:41:44 »

Még a velencei talin szereztem 2 db XN fejtámlát a hátsó ülésekhez, illetve gumikédert a küszöbspoilerek majdani felrakásához. Amik egyébként köszönik, jól vannak. Sajna nincs idő a festésükre, pedig már megvettem a festéket, szórógittet, edzőt, lakkot is. Majd talán a téli "szünetben".
Ma felkerültek a téli papucsok, ismét rútul a látvány, majd talán jövőre sikerül beszerezni egy téli alufelni garnitúrát.
Megmértem a hűtővizet, -15 fokig okés, majd még kell kicsit hozzáönteni. -20 foknál már nyugodtabb leszek. Ablakmosótartályban téli lé lötyög.
Még kell vennem ablaktörlő lapátokat, amik most fenn vannak, már közel egy évesek, elöregedtek, illetve műanyag tálcaszőnyeget is, ha jön a hólé.

Kedden viszem szerelőhöz a kocsit, ugyanis nov 7-én lejár a műszaki. Gatya felkötve, felkészültem minden rosszra (kipuff rendszerben valami elszelel, zajos és búg, szóval ott valami csereérett, a fékek már két éve is határesetek voltak.) Talán megúszom kevésből.
Naplózva

davepapa

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 10
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 135
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 1997.11
  • Lakóhely: Várpalota
  • Motor: 1.4
  • Típus: Break
Re:davepapa - 306 Break 1.4 XN
« Válasz #29 Dátum: 2010 November, 08, 19:39:54 »

132.183 km

No, akkor a műszaki megvan.
A hátsó kipuffogó dobot cserélni kellett, emellett a jobb első stab. pálcát és az első fékbetéteket is. A vizsga előtti átvizsgáláson a szakik összevonták a szemöldöküket a hátsó ablaktörlőkupakom hiánya miatt, ezért gyorsan kellett cselekedni:

  ;D

Ezeken kívül a -15 fokos hűtővizet - leginkább a saját megnyugtatásom miatt - -30 fokosra lőttük be, biztos ami biztos alapon.

Ezt követően a vizsga végén jött a meglepetés: a forgalmiban tévesen szerepel a kocsi környezetvédelmi osztályba sorolása, emiatt új papírt kell csináltatnom - elvileg ingyen. Így nem kaptam környezetvédelmi plakettet sem a rendszámra. Felesleges macera, csupán azt nem értem, hogy az elmúlt két évben volt 2 zöldkártya és 1 műszaki, akkor miért nem figyeltek erre fel a szakik?  ::)

Összességében 69e Ft-ot fizettem, alkatrésszel, munka- és vizsgadíjjal együtt. Szerintem nem volt vészes.
Naplózva
 


Az oldal 0.35 másodperc alatt készült el 28 lekéréssel.