Peugeot 306 Klub - Az Első Magyar Peugeot 306 Klub

Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Részletes kereső  
Oldalak: [1] 2 3 ... 28   Le

Szerző Téma: Festés, Fényezés, Karosszériamunkák...  (Megtekintve 354899 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

III. Ricardo

  • Vendég
Festés, Fényezés, Karosszériamunkák...
« Dátum: 2008 Május, 29, 15:32:35 »

Itt lehet majd megbeszélni a festési dolgokat, és lehet tanácsot adni, ha valakinek valamilyen festési ügyben segítség kell!!!
Naplózva

III. Ricardo

  • Vendég
Re: Festés-Fényezés, Karosszériamunkák...
« Válasz #1 Dátum: 2008 Május, 29, 15:35:58 »

Ma kocsimosás közben sikerült megkarcolni a fényezést, és egy pontocska ékeskedik a karosszérián, ami nem mutat jól! A baj ott kezdődik, hogy a szín alatti 2 réteg is látszódik, viszont nagyon zavaró a dolog, de egy egyszerű festékfújás nem biztos, hogy megoldás lenne!!!

Van valakinek ötlete az effajta "foltok" eltüntetésére?
Naplózva

Kolin

  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 149
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.785
  • Autó színe: Zöld metál
  • Évjárat: 1996
  • Lakóhely: Borsod megye
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Sedan
Re: Festés-Fényezés, Karosszériamunkák...
« Válasz #2 Dátum: 2008 Május, 29, 15:41:09 »

Ma kocsimosás közben sikerült megkarcolni a fényezést, és egy pontocska ékeskedik a karosszérián, ami nem mutat jól! A baj ott kezdődik, hogy a szín alatti 2 réteg is látszódik, viszont nagyon zavaró a dolog, de egy egyszerű festékfújás nem biztos, hogy megoldás lenne!!!

Van valakinek ötlete az effajta "foltok" eltüntetésére?
Elvileg ezt úgy kellene javítani, hogy egy szintre hozod (pl: gittel) majd fújás és összepolírozás!
Naplózva

III. Ricardo

  • Vendég
Re: Festés-Fényezés, Karosszériamunkák...
« Válasz #3 Dátum: 2008 Május, 29, 15:42:53 »

Elvileg ezt úgy kellene javítani, hogy egy szintre hozod (pl: gittel) majd fújás és összepolírozás!

Igen, de a baj ott kezdődik, hogy 1 gramm gitt is elég lenne, azért meg nem érdemes venni egy csomaggal...

Viszont a bal hátsó ajtón már nagyobb a nyomódás...
Naplózva

Rozsahegyir

  • Adminisztrátor
  • Le sem lehet lőni
  • *****
  • Népszerűség: 343
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 20.758
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 2002/06
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: Sedan
Re: Festés-Fényezés, Karosszériamunkák...
« Válasz #4 Dátum: 2008 Május, 29, 15:46:33 »

Igen, de a baj ott kezdődik, hogy 1 gramm gitt is elég lenne, azért meg nem érdemes venni egy csomaggal...

Viszont a bal hátsó ajtón már nagyobb a nyomódás...

Kevertes ki festéket a legkisebb menyiségben és a festék boltban javitó tampont is lehet kapni (olyasmi mint egy fülpucoló) ezzel fel hordasz annyi réteget, hogy szintbe legyen aztán polir! a nagyok is így csinálják ha kavics felverődést kell javitani!
Naplózva

III. Ricardo

  • Vendég
Re: Festés-Fényezés, Karosszériamunkák...
« Válasz #5 Dátum: 2008 Május, 29, 15:51:43 »

Kevertes ki festéket a legkisebb menyiségben és a festék boltban javitó tampont is lehet kapni (olyasmi mint egy fülpucoló) ezzel fel hordasz annyi réteget, hogy szintbe legyen aztán polir! a nagyok is így csinálják ha kavics felverődést kell javitani!

Az Lesz!!!

Viszont van egy rész a bal hátsó részén a kocsinak, ahol egy foltban megfakult a szín, arra van javaslatod, hogy hogy tüntessem el?
Naplózva

Rozsahegyir

  • Adminisztrátor
  • Le sem lehet lőni
  • *****
  • Népszerűség: 343
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 20.758
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 2002/06
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: Sedan
Re: Festés-Fényezés, Karosszériamunkák...
« Válasz #6 Dátum: 2008 Május, 29, 15:57:32 »

Az Lesz!!!

Viszont van egy rész a bal hátsó részén a kocsinak, ahol egy foltban megfakult a szín, arra van javaslatod, hogy hogy tüntessem el?

2000 vízes csiszpapír aztán gépi polir!
Naplózva

III. Ricardo

  • Vendég
Re: Festés-Fényezés, Karosszériamunkák...
« Válasz #7 Dátum: 2008 Május, 29, 15:59:49 »

2000 vízes csiszpapír aztán gépi polir!

A kisebb karcolásokat is a fülpucolós módszerrel tudom eltüntetni?
Naplózva

Tonyo83

  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 60
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.434
  • Autó színe: Saxon kék
  • Évjárat: 1993
  • Lakóhely: BP
  • Motor: 1.8
  • Típus: 5 ajtós
  • Executive
Re: Festés-Fényezés, Karosszériamunkák...
« Válasz #8 Dátum: 2008 Május, 29, 16:04:29 »

Ricardo kérésére "áthelyeztem" ide az egyszer megtárgyalt belső műanyagok festése témát biggrin _pug

Mindennek az alapja a tervezés és az előkészületek. Alap kérdés milyen színt akarunk használni. Ez azért fontos hogy milyen alapozót kell vennünk. Apropó hozzávalók 4 személyre  A teljes közép konzol+oldalsó légbefúvók festése 3x3x3 rétegben igényel 3 flakon festéket 1 alapozót, színt, lakkot. Némi magas alkohol tartalmú folyadékot zsírtalanításhoz (benzol, vondka, denaturált szesz stb), mosogatószert és vizet, csiszolópapírt, egy tekercs maszkoló szallagot pl tesa.
Ok akkor szedjünk mindent darabokra. Nekem ugye S1 van de a felépítése mindegyiknek nagyjából azonos. Közép konzolt levenni nem nagy meló: alul lepattintjuk felül csavarozunk a rádiónál 2 oldalt vannak a csavarok óvatosan kell ki- és betenni nehogy beessenek. Kibogarászni elég macerás. A középső légbeömlőket kiszedni vagy inkább ki tépni lehet mivel alul és felül is műanyag fogak kapaszkodnak amiket csak feszegetni lehet. Trükk: ki kell szedni a felső kesztyűtartót így hátulról levehető a levegő cső és tudjuk tolni a kivételre szánt darabot. Ha már kint van a felső rekeszünk akkor szintén mögé nyúlós módszerrel szedjük ki a jobb oldali befúvókát is. Bal oldalon szarban vagyunk mivel vagy kifeszegetjük csavarhúzók segítségével az elemet ami könnyen törik és reped vagy kivesszük a km órát. Utóbbit javaslom mivel visszatenni is csak úgy lehet a problémás bal oldalt hogy jobb kéz benyúl a km óránál és fogja a gumi levegő csövet a másik kézzel meg visszanyomjuk a rakoncátlan műanyag vackokat. Itt akár 2 darabra szedve is vissza lehet pakolni a befúvót. Ügyeljünk a pontos illesztésre mert különben nem fog rendesen szelelni a kicsike.
Kicsit előre szaladtunk. Na kint van minden amit festeni akarunk. Akkor mindent szedjünk még inkább szét főleg az oldalsó elemeket. Itt 2 nagy elemre lehet szétszedni a befúvót és aztán ki lehet venni a lamellákat is és azokat is darabokra szedni. Nem kell semmit se erőből feszegetni kis küszködés árán szétjön minden. A középkonzol levegő nyílásai rajtam kifogtak mivel csak letörni tudtam volna őket a felső egységről. Itt más megoldást alkalmaztam. Ha azonban ezt is festeni akarjuk (szerintem felesleges és ronda lenne) akkor vagy ügyesen maszkoló szallaggal nagyon apránként kitakarjuk amit nem akarunk festeni (lamellák első sorban) vagy telibe fújjuk ami nagyon nehéz mert sok szögből kell megfújni és valahol meg fog folyni a festék amit aligha lehet javítani. Na akkor ha minden megvan mossuk le őket mosószeres vízben. Ez zsírtalanít és tisztít is egyben.
Száradás után ha kell és akarjuk csiszoljuk meg 600-800-as vizes papírral a felületet és tüntessük el az esetleges hibákat. Ezután tessék kézbe venni egy kést és maszkoló szallagot és leragasztani MINDENT PONTOSAN amit nem akarunk festeni. Figyelem! a szétszedett oldalsó elemek forgó részeit ahol műanyag felületek súrlódnak nem kell lefesteni mert onnan lekopik a festék és/vagy összerakásnál fogjuk őseinket emlegetni mert lekarcoltuk a fényezést. Tehát nem kell kapkodni. Maszkolás közben gondolkodjunk el azon festés közben hogy akarjuk fogni a festendő elemeket a kezünkben. Érdemes a kis elemekhez drótból vázat, fogantyút hajtogatni. A nagyobb elemeket pedig a lemaszkolt csatlakozási pontokon tudjuk kényelmesen megfogni és forgatni.
Festés előkészítés gyanánt gumikesztyűben zsírtalaní kötelező valamilyen alkoholos folyadékkal. Ne vattát használjuk hanem tiszta rongyot ami  lehetőleg nem szöszöl. Ha ez megvan akkor festhetünk. Gumikesztyű inenntől marad végig.
Festés... na akkor szinek. Alapozni azért kell hogy ne pattogjon le a festék. Sötét színek alá szürke alapozót használnak, metál alá tört fehéret és ezüstöt (utóbbit nem mindíg). Na most alap esetben egy világos alapozó kell nekünk. Festeni a következő képpen kell: egyenletes lágy mozdulatokkal 30-40 cm távolságból permetezzük a festéket a felületre, a gombot nem nyomjuk folyamatosan hanem csak mikor a szisztematikus oldalazó mozgással amit lentről felfelé vagy lefelé haladunk. Érdemes minden egyes festési fázis elején egy lapra az első adag festék pamacsot kifújni nehogy a fejben felgyülemlett anyagot ráfújjuk a felületre. A másik hogy ügyeljünk arra hogy a fej tiszta legyen ne csöppenjen a felületre a cucc. A különböző vonalak és vájatok fújásához térben kell forgatni az elemeket de vigyázzunk nehogy egy sarokba több festék kerüljön mert megfolyik! VÁKONYAN kell fújni. Az első réteg sose fog teljesen fedni de a 3. után tökéletes felületet kapunk. Vigyázni kell nehogy valahol hólyagos legyen a festék (ekkor ad 1 nincs rendesen felrázva a flakon ad 2 túl közelről fújtunk). Csak semmi kapkodás. Ha az első rétegben hiba van nem kell aggódni. 20 perc száradási időt tartsuk be mindíg de egy fajta festéknél 30 percnél több se legyen mert akkor nem kötnek egymáshoz a rétegek! Ha hiba van akkor vizes finom csiszolóvászonnal lehet javítani a felületet és újra festeni. Igyekezzünk csak a felső réteget lecsiszolni ha ilyen adódik.
Alapozás után hagyjunk időt száradni. És jöhet a szín fújása. Ez a legnehezebb. Eljárás azonos 3x vékony rétegben felvisszük a festéket 20 perces időközökkel. Majd megint 1-2 óra száradás. Egy flakon elég 3 teljes réteg felvitelére és még javításra is maradnia kell egy picinek ha ügyesen fújkászunk.
A lakkozás nem kötelező de szerintem érdemes megcsinálni mert védő réteget képez szebbé teszi a fényezést. Lakkozni ugyan így kell de mivel nem látjuk effektíve a festéket a megfolyásra és a réteg vastagságára itt ismét nagyon kell figyelni nehogy foltos legyen.
Ha minden megszáradt és jó akkor a maszkolás eltávolítása után lehet kicsit polírozni a felületet de ez már ízlés dolga. Én nem tettem anélkül is fényes volt.

Festéket venni én Tecsóban vettem. Ügyeljünk arra, hogy azonos márkát használjuk a 3 réteghez. A kupakokon mindíg rajta van hogy milyen lakk kell adott színcsaládhoz. A legtöbb ilyen festék akrill alapú és ennek megfelelő akrill lakkot lehet használni. Ha valaki metál fényt akar akkor vagy eleve metál színt vesz ami az egyszerűbb vagy ezüst alapozást használ és rétegenként figyeli mennnyi üt át a szinen így érve el metál hatást. Metál esetén természetesen kötelező a lakkozás.

Visszaszerelésnél ügyeljünk az elemekre ne sérüljenek. Az  elemeket visszatenni nem nagy ügy, a problémás bal oldat már kiveséztük.

Remélem segített ez a pár sor annak aki festésre adja a fejét. 
Naplózva
Életem első saját autója és büszke vagyok rá :D
Peugeot 306 XT 1.8i 8V benzinfaló

McCoy

  • Vendég
Re: Festés, Fényezés, Karosszériamunkák...
« Válasz #9 Dátum: 2008 Május, 29, 20:25:36 »

Itt lehet majd megbeszélni a festési dolgokat, és lehet tanácsot adni, ha valakinek valamilyen festési ügyben segítség kell!!!

Szia

Lehet kapni ilyen kis sérülések javítására ilyen lakkfestéket színkód alapján! Elnekezd fujigálni mert azon kapod magad, hogy polírozhatod át az egész kocsit! Az elöttem szólónak abban igaza van, hogy ha kigitteled lefujod és egybepolírozod nemfog látszódni de egy egész elemet ha lepolírozól az kifog ütni a többítől mert fényesebb lesz, és ez megint csunyán néz ki!
Naplózva

III. Ricardo

  • Vendég
Re: Festés, Fényezés, Karosszériamunkák...
« Válasz #10 Dátum: 2008 Május, 30, 14:15:13 »

Ha én kalapálnám ki a karosszériát, akkor hülyén nézne ki?
Naplózva

Rozsahegyir

  • Adminisztrátor
  • Le sem lehet lőni
  • *****
  • Népszerűség: 343
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 20.758
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 2002/06
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: Sedan
Re: Festés, Fényezés, Karosszériamunkák...
« Válasz #11 Dátum: 2008 Május, 30, 14:18:05 »

Ha én kalapálnám ki a karosszériát, akkor hülyén nézne ki?

nagyon!
1, életedben nem csináltál (kérdésedből egyből le jött)
2, nincs hozzá szerszámod
Naplózva

III. Ricardo

  • Vendég
Re: Festés, Fényezés, Karosszériamunkák...
« Válasz #12 Dátum: 2008 Május, 30, 14:20:01 »

nagyon!
1, életedben nem csináltál (kérdésedből egyből le jött)
2, nincs hozzá szerszámod

Akkkor hozzá sem fogok, viszon tgittből kelene rá, így majd viszem egy karosszériáshoz...
Naplózva

McCoy

  • Vendég
Re: Festés, Fényezés, Karosszériamunkák...
« Válasz #13 Dátum: 2008 Május, 30, 15:51:22 »

Ha én kalapálnám ki a karosszériát, akkor hülyén nézne ki?

Szia

Még véletlenül se álljál neki kikalapálni puklikat! A karosszériások is speckó szerszámmal csinálják! De ha te kis puklit akarsz ki kalapálni amit mondjuk egy kavics okozott azt nemis kikalapálni szokták, hanem kigittelni! Kikalapálni a nagy terjedelmü horpadásokat szokták, és nem olyan egyszerü szépen kikalapálni, nem olyan mint aminek látszik! A karsszériások is inkább ugy kalapálják ki a nagyon horpadást, hogy még befelé horpadjon kicsit és azt gittel simára hozzák, mertha esetleg túlkalapálnak egy horpadást és kivelé domborodik akkor azt nagyon nehéz visszahozni normálisra, hogy ne látszódjon !!
Naplózva

WestBam

  • Vendég
Re: Festés, Fényezés, Karosszériamunkák...
« Válasz #14 Dátum: 2008 Május, 30, 15:56:44 »

Szia

Még véletlenül se álljál neki kikalapálni puklikat! A karosszériások is speckó szerszámmal csinálják! De ha te kis puklit akarsz ki kalapálni amit mondjuk egy kavics okozott azt nemis kikalapálni szokták, hanem kigittelni! Kikalapálni a nagy terjedelmü horpadásokat szokták, és nem olyan egyszerü szépen kikalapálni, nem olyan mint aminek látszik! A karsszériások is inkább ugy kalapálják ki a nagyon horpadást, hogy még befelé horpadjon kicsit és azt gittel simára hozzák, mertha esetleg túlkalapálnak egy horpadást és kivelé domborodik akkor azt nagyon nehéz visszahozni normálisra, hogy ne látszódjon !!
Ezt még azzal egészíteném ki, hogy a horpadásnál megnyúlik a lemez amit "zsugorítani" kell mikor kiegyengeted, ez nagyobb felületű enyhe benyomásnál kalapáccsal orvosolható de kisebb és mélyebb horpinál- húzásnál csak hegesztőpisztoly-melegít és úgy zsugoríttal lehet megoldani. Vagy elem kivagdosása utánna peremezés és pótlás és utánna gittelés aztán fújás.
Naplózva

Rozsahegyir

  • Adminisztrátor
  • Le sem lehet lőni
  • *****
  • Népszerűség: 343
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 20.758
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 2002/06
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: Sedan
Re: Festés, Fényezés, Karosszériamunkák...
« Válasz #15 Dátum: 2008 Május, 30, 16:03:36 »

Ezt még azzal egészíteném ki, hogy a horpadásnál megnyúlik a lemez amit "zsugorítani" kell mikor kiegyengeted, ez nagyobb felületű enyhe benyomásnál kalapáccsal orvosolható de kisebb és mélyebb horpinál- húzásnál csak hegesztőpisztoly-melegít és úgy zsugoríttal lehet megoldani. Vagy elem kivagdosása utánna peremezés és pótlás és utánna gittelés aztán fújás.

figy nem tudnál hátra sétálni a mühelybe és meg kérdezni milyen márkáju festékel dolgoznak a fényezők?
Kellene egy bizonyos márkából kevertetni de balatonon találtam a legközelebbit...
Naplózva

K Nándor

  • Vendég
Re: Festés, Fényezés, Karosszériamunkák...
« Válasz #16 Dátum: 2008 Május, 30, 16:05:13 »

Szia

Még véletlenül se álljál neki kikalapálni puklikat! A karosszériások is speckó szerszámmal csinálják! De ha te kis puklit akarsz ki kalapálni amit mondjuk egy kavics okozott azt nemis kikalapálni szokták, hanem kigittelni! Kikalapálni a nagy terjedelmü horpadásokat szokták, és nem olyan egyszerü szépen kikalapálni, nem olyan mint aminek látszik! A karsszériások is inkább ugy kalapálják ki a nagyon horpadást, hogy még befelé horpadjon kicsit és azt gittel simára hozzák, mertha esetleg túlkalapálnak egy horpadást és kivelé domborodik akkor azt nagyon nehéz visszahozni normálisra, hogy ne látszódjon !!

Horpadást nem csak kalapálni szoktak. Speckó szerszámmal vissza szokták nyomni a horpadást anélkül ,hogy a festék réteg megsérülne.
Naplózva

III. Ricardo

  • Vendég
Re: Festés, Fényezés, Karosszériamunkák...
« Válasz #17 Dátum: 2008 Május, 30, 16:07:27 »

Horpadást nem csak kalapálni szoktak. Speckó szerszámmal vissza szokták nyomni a horpadást anélkül ,hogy a festék réteg megsérülne.

Mindezt csak azért kérdeztem, mert nekem ott éktelenkedik a két karc a jobb oldalon...
Naplózva

WestBam

  • Vendég
Re: Festés, Fényezés, Karosszériamunkák...
« Válasz #18 Dátum: 2008 Május, 30, 16:13:12 »

Horpadást nem csak kalapálni szoktak. Speckó szerszámmal vissza szokták nyomni a horpadást anélkül ,hogy a festék réteg megsérülne.
Leginkább jégverést szotak ezzel. Van egy figura az szokott hozzánk is jönni ilyenekkel, de azt mondta meg sem mondja mennyi lenne ha magadnak csináltatnád... csak a biztosítóktól kapja a fizuját mert kicsit drága mulatság. Mondjuk elég időigényes az bizti, egy mocitető majd egy félnap.
Naplózva

Gege

  • Vendég
Re: Festés, Fényezés, Karosszériamunkák...
« Válasz #19 Dátum: 2008 Május, 30, 18:52:52 »

Leginkább jégverést szotak ezzel. Van egy figura az szokott hozzánk is jönni ilyenekkel, de azt mondta meg sem mondja mennyi lenne ha magadnak csináltatnád... csak a biztosítóktól kapja a fizuját mert kicsit drága mulatság. Mondjuk elég időigényes az bizti, egy mocitető majd egy félnap.

Én a Würth-ösöket ismerem, akik foglalkoznak ezzel, nekem a csomagtartómon és a hátfalamon van két hupli, amit gitt+fényezéssel nem szeretném, mert ahhoz mély, viszont hagyományos lakatos módszerekkel nem lehet hozzáférni. Talán a hátfalhoz még igen, de a csomitartóhoz nem...
Ha jól emlékszem 30 000 - 40 000 ft-ot mondtak rá. Ennyire még nem piszkálja a szemem.
Naplózva

WestBam

  • Vendég
Re: Festés, Fényezés, Karosszériamunkák...
« Válasz #20 Dátum: 2008 Május, 30, 19:11:33 »

Én a Würth-ösöket ismerem, akik foglalkoznak ezzel, nekem a csomagtartómon és a hátfalamon van két hupli, amit gitt+fényezéssel nem szeretném, mert ahhoz mély, viszont hagyományos lakatos módszerekkel nem lehet hozzáférni. Talán a hátfalhoz még igen, de a csomitartóhoz nem...
Ha jól emlékszem 30 000 - 40 000 ft-ot mondtak rá. Ennyire még nem piszkálja a szemem.
Igen, teljesen reális árat adtak meg, ezért írtam, hogy elsősorban biztosítózott autókkal dolgoznak!
Ha belegondolsz: normális szervíz teljes felszereltséggel itt Pesten egy elemet 60+áfa áron fúj, erre még jönnek a járulékos összegek mert ugye ez csak a fújás maga. Egy jégvert verdán gitt+fújás cirka 80+áfa míg ezzel a módszerrel (amivel még a fényeés is gyári marad) 40+áfába kijön a biztosító. Naná, hogy ezt választja ő is, de magánemberként mikor 20ért akármelyik maszek lefújja a géped egy elemét nem fog ilyenekkel xarozni... gitt fúj, lóvé kitesz oszt csá.
Naplózva

K Nándor

  • Vendég
Re: Festés, Fényezés, Karosszériamunkák...
« Válasz #21 Dátum: 2008 Május, 30, 19:57:10 »

Leginkább jégverést szotak ezzel. Van egy figura az szokott hozzánk is jönni ilyenekkel, de azt mondta meg sem mondja mennyi lenne ha magadnak csináltatnád... csak a biztosítóktól kapja a fizuját mert kicsit drága mulatság. Mondjuk elég időigényes az bizti, egy mocitető majd egy félnap.

Egy német riportot néztem erről és nem csak jéverést vittek oda. Brutál horpadásokat javítottak vele anélkül ,hogy a gyári festék megpattant volna. Lehet drága mutalság ,de kalkulálni kell ,hogy mi a jobb. Nekem speciel jobban tetszik,ha kihúzzák a horpadás mint hogy azt az elemet újrafestik... Pontosan azt a színt sose fogják kikeverni.
Naplózva

Rozsahegyir

  • Adminisztrátor
  • Le sem lehet lőni
  • *****
  • Népszerűség: 343
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 20.758
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 2002/06
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: Sedan
Re: Festés, Fényezés, Karosszériamunkák...
« Válasz #22 Dátum: 2008 Május, 30, 23:32:16 »

Egy német riportot néztem erről és nem csak jéverést vittek oda. Brutál horpadásokat javítottak vele anélkül ,hogy a gyári festék megpattant volna. Lehet drága mutalság ,de kalkulálni kell ,hogy mi a jobb. Nekem speciel jobban tetszik,ha kihúzzák a horpadás mint hogy azt az elemet újrafestik... Pontosan azt a színt sose fogják kikeverni.

Nándi!

Nekem 1x ki keverték de már azt hittem, hogy ott fogok aludni a festékesnél!
Meg volt a színkód abból indult ki és vagy 4órán át kevergette illetve dobálta ki a kikevert színeket ameddigre jó lett!

Egy részen bele polirozott a kocsiba aztán rá festett meg száradt nem volt jó le törölte és így tovább... még egyszer ilyett nem láttam és amikor utána kevertettem színt akkor mondtam a festékesnek és ki röhögött, hogy Ő ilyet nem csinál mert csődbe menne!
Naplózva

III. Ricardo

  • Vendég
Re: Festés, Fényezés, Karosszériamunkák...
« Válasz #23 Dátum: 2008 Május, 30, 23:35:14 »

Nándi!

Nekem 1x ki keverték de már azt hittem, hogy ott fogok aludni a festékesnél!
Meg volt a színkód abból indult ki és vagy 4órán át kevergette illetve dobálta ki a kikevert színeket ameddigre jó lett!

Egy részen bele polirozott a kocsiba aztán rá festett meg száradt nem volt jó le törölte és így tovább... még egyszer ilyett nem láttam és amikor utána kevertettem színt akkor mondtam a festékesnek és ki röhögött, hogy Ő ilyet nem csinál mert csődbe menne!

Mennyibe kerülhet a színkikeverés?
Naplózva

Rozsahegyir

  • Adminisztrátor
  • Le sem lehet lőni
  • *****
  • Népszerűség: 343
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 20.758
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 2002/06
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: Sedan
Re: Festés, Fényezés, Karosszériamunkák...
« Válasz #24 Dátum: 2008 Május, 30, 23:38:50 »

Mennyibe kerülhet a színkikeverés?

attól függ!
Kilója olyan 11-12eFt-től olyan 240eFt-ig!
a kocsira meg szép meló esetén kell 3-3,5kg
Naplózva

III. Ricardo

  • Vendég
Re: Festés, Fényezés, Karosszériamunkák...
« Válasz #25 Dátum: 2008 Május, 30, 23:41:30 »

attól függ!
Kilója olyan 11-12eFt-től olyan 240eFt-ig!
a kocsira meg szép meló esetén kell 3-3,5kg

Ha én veszem meg a festéket, akkor a festési díjon felül szoktak még rászámolni valamit?
Naplózva

Rozsahegyir

  • Adminisztrátor
  • Le sem lehet lőni
  • *****
  • Népszerűség: 343
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 20.758
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 2002/06
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: Sedan
Re: Festés, Fényezés, Karosszériamunkák...
« Válasz #26 Dátum: 2008 Május, 30, 23:42:47 »

Ha én veszem meg a festéket, akkor a festési díjon felül szoktak még rászámolni valamit?

nem de pont az a drága és nem a festék! De ha te veszed a festéket akkor nincs színeltérés gar!
Naplózva

III. Ricardo

  • Vendég
Re: Festés, Fényezés, Karosszériamunkák...
« Válasz #27 Dátum: 2008 Május, 30, 23:45:02 »

nem de pont az a drága és nem a festék! De ha te veszed a festéket akkor nincs színeltérés gar!

Magyaránszólva, ha az elemek különböző árnyalatúak, akkor mehetek a S..R-hoz sírni, ha én veszem a festéket?
Naplózva

Rozsahegyir

  • Adminisztrátor
  • Le sem lehet lőni
  • *****
  • Népszerűség: 343
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 20.758
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 2002/06
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: Sedan
Re: Festés, Fényezés, Karosszériamunkák...
« Válasz #28 Dátum: 2008 Május, 30, 23:45:40 »

Magyaránszólva, ha az elemek különböző árnyalatúak, akkor mehetek a S..R-hoz sírni, ha én veszem a festéket?

ahogyan mondja!
Naplózva

K Nándor

  • Vendég
Re: Festés, Fényezés, Karosszériamunkák...
« Válasz #29 Dátum: 2008 Május, 31, 00:00:00 »

Nándi!

Nekem 1x ki keverték de már azt hittem, hogy ott fogok aludni a festékesnél!
Meg volt a színkód abból indult ki és vagy 4órán át kevergette illetve dobálta ki a kikevert színeket ameddigre jó lett!

Egy részen bele polirozott a kocsiba aztán rá festett meg száradt nem volt jó le törölte és így tovább... még egyszer ilyett nem láttam és amikor utána kevertettem színt akkor mondtam a festékesnek és ki röhögött, hogy Ő ilyet nem csinál mert csődbe menne!

Az szép...többet se csinál ilyet az tuti :P
Naplózva

III. Ricardo

  • Vendég
Re: Festés, Fényezés, Karosszériamunkák...
« Válasz #30 Dátum: 2008 Május, 31, 00:09:51 »

Az szép...többet se csinál ilyet az tuti :P

Nándi!!!

Neked meddig állt a fényezőnél a kocsid?
Naplózva

K Nándor

  • Vendég
Re: Festés, Fényezés, Karosszériamunkák...
« Válasz #31 Dátum: 2008 Május, 31, 00:15:05 »

Nándi!!!

Neked meddig állt a fényezőnél a kocsid?

2 hét.
Naplózva

III. Ricardo

  • Vendég
Re: Festés, Fényezés, Karosszériamunkák...
« Válasz #32 Dátum: 2008 Május, 31, 00:16:34 »

2 hét.

Gondolkodtam énis a teljes átfújatáson, de  2hétig halott lennék, ha nem lenne autóm...

Egy átlagos full fényezés mennyibe fájhat?
Naplózva

K Nándor

  • Vendég
Re: Festés, Fényezés, Karosszériamunkák...
« Válasz #33 Dátum: 2008 Május, 31, 00:21:36 »

Gondolkodtam énis a teljes átfújatáson, de  2hétig halott lennék, ha nem lenne autóm...

Egy átlagos full fényezés mennyibe fájhat?

Amikor eltört a motortartó izéd akkor többet is kibirtál mint 2 hét. Nem tudom az árakat,ha kell adok egy számot és informálódj.
Naplózva

III. Ricardo

  • Vendég
Re: Festés, Fényezés, Karosszériamunkák...
« Válasz #34 Dátum: 2008 Május, 31, 00:24:08 »

Amikor eltört a motortartó izéd akkor többet is kibirtál mint 2 hét. Nem tudom az árakat,ha kell adok egy számot és informálódj.

Najó, de azért az egy kicsit más volt!!!

Az a srác lenne, aki neked is csinálta a fényezést?

Mennyi amúgy a metál, és a nem metál közti árkülömbözet kb-ra?
Naplózva

K Nándor

  • Vendég
Re: Festés, Fényezés, Karosszériamunkák...
« Válasz #35 Dátum: 2008 Május, 31, 00:26:56 »

Najó, de azért az egy kicsit más volt!!!

Az a srác lenne, aki neked is csinálta a fényezést?

Mennyi amúgy a metál, és a nem metál közti árkülömbözet kb-ra?
igen.Nem tudom.
Naplózva

III. Ricardo

  • Vendég
Re: Festés, Fényezés, Karosszériamunkák...
« Válasz #36 Dátum: 2008 Május, 31, 00:35:14 »

igen.Nem tudom.

Így kell két kérdésre gyorsan és tömören válaszolni... :D :D :D :-!
Naplózva

Break 306

  • Vendég
Re: Festés, Fényezés, Karosszériamunkák...
« Válasz #37 Dátum: 2008 Május, 31, 06:01:12 »

hát nekem amit a szinkód alapján kevertek a festékboltban az nem jött össze,valahogy nem akart sikerülni/olyan lenni mint a karosszéria nem napszívta részén/De mikor a törés után a fényezőt kérdeztem idézem:kikeverik a szint a gépbe,és utánna még árnyalnak valamit.Nekem a sérült elemen csinálta.és persze az össze polir az kell.Kavics felverödés az nekem is lett de pötyölve javit.mást nem tudok tenni vele.De nagyon jó ez az oldal is. :-! ???
Naplózva

Rozsahegyir

  • Adminisztrátor
  • Le sem lehet lőni
  • *****
  • Népszerűség: 343
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 20.758
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 2002/06
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: Sedan
Re: Festés, Fényezés, Karosszériamunkák...
« Válasz #38 Dátum: 2008 Május, 31, 06:33:34 »

Az szép...többet se csinál ilyet az tuti :P

nem kell mert abból a márkából már így meg van a spec színkód! most is kellene kevertetnem de balatól alsófelére valahogyan nem vissz rá a lélek, hogy le menyek!
Naplózva

K Nándor

  • Vendég
Re: Festés, Fényezés, Karosszériamunkák...
« Válasz #39 Dátum: 2008 Május, 31, 08:13:36 »

Így kell két kérdésre gyorsan és tömören válaszolni... :D :D :D :-!

Bocs már,csak hulla fáradt voltam és a hozzászólás után már ki is léptem. Nos, ha informálódni szeretnél a pontos árakkal kapcsolatosan akkor megkérdezed Robit ,hogy Ő hol kevertetet és lmész oda vagy adok egy telefonszámot. Az elős szerintem a legpontosabb.
Naplózva

III. Ricardo

  • Vendég
Re: Festés, Fényezés, Karosszériamunkák...
« Válasz #40 Dátum: 2008 Május, 31, 10:16:06 »

Bocs már,csak hulla fáradt voltam és a hozzászólás után már ki is léptem. Nos, ha informálódni szeretnél a pontos árakkal kapcsolatosan akkor megkérdezed Robit ,hogy Ő hol kevertetet és lmész oda vagy adok egy telefonszámot. Az elős szerintem a legpontosabb.

Inkább elmegyek, mert az a tutibb!!! :-!
Naplózva

pirinyo

  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 13
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.628
  • Autó színe: MOKQ
  • Évjárat: 1994
  • Lakóhely: Veszprémvarsány
  • Motor: 1.9D
  • Típus: 5 ajtós
Re: Festés, Fényezés, Karosszériamunkák...
« Válasz #41 Dátum: 2008 Május, 31, 13:32:09 »

nem kell mert abból a márkából már így meg van a spec színkód! most is kellene kevertetnem de balatól alsófelére valahogyan nem vissz rá a lélek, hogy le menyek!
Piktor festékbolt Győr.
Mészáros Lőrinc utca.
Nekem ott keverték ki :-!
Naplózva
"Letiporhatnak,de meg nem győzhetnek,vádolhatnak,de meg nem hazudtolhatnak,elvehetik életed,de nem vehetik el igazságod."

Koviszabi

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 12
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 518
  • Autó színe: Világoskék
  • Kor: 24
  • Lakóhely: Zala
Re: Festés, Fényezés, Karosszériamunkák...
« Válasz #42 Dátum: 2008 Május, 31, 13:57:34 »

Írjunk pár szót az alvázvédelemről is!Az enyém 97es de kezd rozsdásodni!
Hátul a lengéscsillapítók bekötésénél,meg a fenéklemez itt-ott.
A jövőhónapban meg is csinálom!
Szerencsére a műhelyben van kerékemelő,amivel oldalra tudom borítani a kis
autót!Csápon vagy aknából sztem macerásabb...
Ledrótkorongozom a rozsdát aztán lefújom alapozófestékkel.Ezután megkapja az alvázvédőt.Azthallottam hogy az üregvédő zsír a legjobb!Van aki a rücsire esküszik...Erről azt hallottam hogy magába szívja a nedvességet,ami nem olyan jó. _pug
Naplózva

Hoffy

  • Hamutipró
  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 65
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.804
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 2000.04
  • Lakóhely: Ajka
  • Motor: 2.0HDI
  • Típus: Break
  • Fehér oroszlánom
    • Carstyling
Re: Festés, Fényezés, Karosszériamunkák...
« Válasz #43 Dátum: 2008 Május, 31, 14:06:46 »

Írjunk pár szót az alvázvédelemről is!Az enyém 97es de kezd rozsdásodni!
Hátul a lengéscsillapítók bekötésénél,meg a fenéklemez itt-ott.
A jövőhónapban meg is csinálom!
Szerencsére a műhelyben van kerékemelő,amivel oldalra tudom borítani a kis
autót!Csápon vagy aknából sztem macerásabb...
Ledrótkorongozom a rozsdát aztán lefújom alapozófestékkel.Ezután megkapja az alvázvédőt.Azthallottam hogy az üregvédő zsír a legjobb!Van aki a rücsire esküszik...Erről azt hallottam hogy magába szívja a nedvességet,ami nem olyan jó. _pug

Az alvázvédő szetinem nem szívja be a vizet!

Annak mi lenne az értelme?
Naplózva

Break 306

  • Vendég
Re: Festés, Fényezés, Karosszériamunkák...
« Válasz #44 Dátum: 2008 Május, 31, 19:23:51 »

Írjunk pár szót az alvázvédelemről is!Az enyém 97es de kezd rozsdásodni!
Hátul a lengéscsillapítók bekötésénél,meg a fenéklemez itt-ott.
A jövőhónapban meg is csinálom!
Szerencsére a műhelyben van kerékemelő,amivel oldalra tudom borítani a kis
autót!Csápon vagy aknából sztem macerásabb...
Ledrótkorongozom a rozsdát aztán lefújom alapozófestékkel.Ezután megkapja az alvázvédőt.Azthallottam hogy az üregvédő zsír a legjobb!Van aki a rücsire esküszik...Erről azt hallottam hogy magába szívja a nedvességet,ami nem olyan jó. _pug
hány éves a verda hogy rozsdás a padlólemez?
Naplózva

pirinyo

  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 13
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.628
  • Autó színe: MOKQ
  • Évjárat: 1994
  • Lakóhely: Veszprémvarsány
  • Motor: 1.9D
  • Típus: 5 ajtós
Re: Festés, Fényezés, Karosszériamunkák...
« Válasz #45 Dátum: 2008 Június, 01, 08:53:08 »

hány éves a verda hogy rozsdás a padlólemez?
Írta 97 :-!
Naplózva
"Letiporhatnak,de meg nem győzhetnek,vádolhatnak,de meg nem hazudtolhatnak,elvehetik életed,de nem vehetik el igazságod."

McCoy

  • Vendég
Re: Festés, Fényezés, Karosszériamunkák...
« Válasz #46 Dátum: 2008 Június, 01, 13:58:43 »

Írjunk pár szót az alvázvédelemről is!Az enyém 97es de kezd rozsdásodni!
Hátul a lengéscsillapítók bekötésénél,meg a fenéklemez itt-ott.
A jövőhónapban meg is csinálom!
Szerencsére a műhelyben van kerékemelő,amivel oldalra tudom borítani a kis
autót!Csápon vagy aknából sztem macerásabb...
Ledrótkorongozom a rozsdát aztán lefújom alapozófestékkel.Ezután megkapja az alvázvédőt.Azthallottam hogy az üregvédő zsír a legjobb!Van aki a rücsire esküszik...Erről azt hallottam hogy magába szívja a nedvességet,ami nem olyan jó. _pug

Én az alvázvédőnél a Bitumenes alvázvédő voksolnék! :) A bitumen elég rugalmas, elég jól tapad és nagyon taszítja a vizet is! És aki azt hiszi, hogy a bitumen könnyen megolvad az nem igaz, mert az alvázvédő modifikált bitumen alapanyagú és a modifikált bitumen olvadáspontja 180C-fok.
(szakmai ártalom, hogy tudom, az útépítés alapanyaga is a bitumen és az aszfalt sem változik pocsolyává nyáron)!
Naplózva

FunTom

  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 45
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.287
  • Autó színe: piros
  • Évjárat: 1993.04
  • Lakóhely: Vác
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: 5 ajtós
Re: Festés, Fényezés, Karosszériamunkák...
« Válasz #47 Dátum: 2008 Június, 01, 19:44:37 »

Én az alvázvédőnél a Bitumenes alvázvédő voksolnék! :) A bitumen elég rugalmas, elég jól tapad és nagyon taszítja a vizet is! És aki azt hiszi, hogy a bitumen könnyen megolvad az nem igaz, mert az alvázvédő modifikált bitumen alapanyagú és a modifikált bitumen olvadáspontja 180C-fok.
(szakmai ártalom, hogy tudom, az útépítés alapanyaga is a bitumen és az aszfalt sem változik pocsolyává nyáron)!
Nekem valami spéci ARAL anyagot fujtak rá, kicsit gumis, rugalmas fekete izé...
Naplózva
FunTom

McCoy

  • Vendég
Re: Festés, Fényezés, Karosszériamunkák...
« Válasz #48 Dátum: 2008 Június, 01, 22:02:56 »

Nekem valami spéci ARAL anyagot fujtak rá, kicsit gumis, rugalmas fekete izé...

Az bitumenes! :) A kaucsuk alapu nem fekete hanem fehéres, a bitumenes alvázvédőnek van a jellegzetes fekete színe! Meghát ARAL anyag olajtársaság csak bitumenes alapút készít mert annak van köze az olajhoz! A bitumen kőolaj finomításából visszamaradt massza valójában! :)
Naplózva

III. Ricardo

  • Vendég
Re: Festés, Fényezés, Karosszériamunkák...
« Válasz #49 Dátum: 2008 Június, 14, 14:52:48 »

Valaki írta, hogy színre festette a kilincseket...

Hogyan lettek kiszedve, illetve, ha a helyükön vannak, akkor macerás fújkálni?
Naplózva
Oldalak: [1] 2 3 ... 28   Fel
 


Az oldal 0.421 másodperc alatt készült el 30 lekéréssel.