Szerelés és Tuning > Szerelés és Tuning
Festés, Fényezés, Karosszériamunkák...
III. Ricardo:
--- Idézetet írta: Rozsahegyir - 2008 Május, 29, 15:46:33 ---Kevertes ki festéket a legkisebb menyiségben és a festék boltban javitó tampont is lehet kapni (olyasmi mint egy fülpucoló) ezzel fel hordasz annyi réteget, hogy szintbe legyen aztán polir! a nagyok is így csinálják ha kavics felverődést kell javitani!
--- ---
Az Lesz!!!
Viszont van egy rész a bal hátsó részén a kocsinak, ahol egy foltban megfakult a szín, arra van javaslatod, hogy hogy tüntessem el?
Rozsahegyir:
--- Idézetet írta: III. Ricardo - 2008 Május, 29, 15:51:43 ---Az Lesz!!!
Viszont van egy rész a bal hátsó részén a kocsinak, ahol egy foltban megfakult a szín, arra van javaslatod, hogy hogy tüntessem el?
--- ---
2000 vízes csiszpapír aztán gépi polir!
III. Ricardo:
--- Idézetet írta: Rozsahegyir - 2008 Május, 29, 15:57:32 ---2000 vízes csiszpapír aztán gépi polir!
--- ---
A kisebb karcolásokat is a fülpucolós módszerrel tudom eltüntetni?
Tonyo83:
Ricardo kérésére "áthelyeztem" ide az egyszer megtárgyalt belső műanyagok festése témát biggrin _pug
Mindennek az alapja a tervezés és az előkészületek. Alap kérdés milyen színt akarunk használni. Ez azért fontos hogy milyen alapozót kell vennünk. Apropó hozzávalók 4 személyre A teljes közép konzol+oldalsó légbefúvók festése 3x3x3 rétegben igényel 3 flakon festéket 1 alapozót, színt, lakkot. Némi magas alkohol tartalmú folyadékot zsírtalanításhoz (benzol, vondka, denaturált szesz stb), mosogatószert és vizet, csiszolópapírt, egy tekercs maszkoló szallagot pl tesa.
Ok akkor szedjünk mindent darabokra. Nekem ugye S1 van de a felépítése mindegyiknek nagyjából azonos. Közép konzolt levenni nem nagy meló: alul lepattintjuk felül csavarozunk a rádiónál 2 oldalt vannak a csavarok óvatosan kell ki- és betenni nehogy beessenek. Kibogarászni elég macerás. A középső légbeömlőket kiszedni vagy inkább ki tépni lehet mivel alul és felül is műanyag fogak kapaszkodnak amiket csak feszegetni lehet. Trükk: ki kell szedni a felső kesztyűtartót így hátulról levehető a levegő cső és tudjuk tolni a kivételre szánt darabot. Ha már kint van a felső rekeszünk akkor szintén mögé nyúlós módszerrel szedjük ki a jobb oldali befúvókát is. Bal oldalon szarban vagyunk mivel vagy kifeszegetjük csavarhúzók segítségével az elemet ami könnyen törik és reped vagy kivesszük a km órát. Utóbbit javaslom mivel visszatenni is csak úgy lehet a problémás bal oldalt hogy jobb kéz benyúl a km óránál és fogja a gumi levegő csövet a másik kézzel meg visszanyomjuk a rakoncátlan műanyag vackokat. Itt akár 2 darabra szedve is vissza lehet pakolni a befúvót. Ügyeljünk a pontos illesztésre mert különben nem fog rendesen szelelni a kicsike.
Kicsit előre szaladtunk. Na kint van minden amit festeni akarunk. Akkor mindent szedjünk még inkább szét főleg az oldalsó elemeket. Itt 2 nagy elemre lehet szétszedni a befúvót és aztán ki lehet venni a lamellákat is és azokat is darabokra szedni. Nem kell semmit se erőből feszegetni kis küszködés árán szétjön minden. A középkonzol levegő nyílásai rajtam kifogtak mivel csak letörni tudtam volna őket a felső egységről. Itt más megoldást alkalmaztam. Ha azonban ezt is festeni akarjuk (szerintem felesleges és ronda lenne) akkor vagy ügyesen maszkoló szallaggal nagyon apránként kitakarjuk amit nem akarunk festeni (lamellák első sorban) vagy telibe fújjuk ami nagyon nehéz mert sok szögből kell megfújni és valahol meg fog folyni a festék amit aligha lehet javítani. Na akkor ha minden megvan mossuk le őket mosószeres vízben. Ez zsírtalanít és tisztít is egyben.
Száradás után ha kell és akarjuk csiszoljuk meg 600-800-as vizes papírral a felületet és tüntessük el az esetleges hibákat. Ezután tessék kézbe venni egy kést és maszkoló szallagot és leragasztani MINDENT PONTOSAN amit nem akarunk festeni. Figyelem! a szétszedett oldalsó elemek forgó részeit ahol műanyag felületek súrlódnak nem kell lefesteni mert onnan lekopik a festék és/vagy összerakásnál fogjuk őseinket emlegetni mert lekarcoltuk a fényezést. Tehát nem kell kapkodni. Maszkolás közben gondolkodjunk el azon festés közben hogy akarjuk fogni a festendő elemeket a kezünkben. Érdemes a kis elemekhez drótból vázat, fogantyút hajtogatni. A nagyobb elemeket pedig a lemaszkolt csatlakozási pontokon tudjuk kényelmesen megfogni és forgatni.
Festés előkészítés gyanánt gumikesztyűben zsírtalaní kötelező valamilyen alkoholos folyadékkal. Ne vattát használjuk hanem tiszta rongyot ami lehetőleg nem szöszöl. Ha ez megvan akkor festhetünk. Gumikesztyű inenntől marad végig.
Festés... na akkor szinek. Alapozni azért kell hogy ne pattogjon le a festék. Sötét színek alá szürke alapozót használnak, metál alá tört fehéret és ezüstöt (utóbbit nem mindíg). Na most alap esetben egy világos alapozó kell nekünk. Festeni a következő képpen kell: egyenletes lágy mozdulatokkal 30-40 cm távolságból permetezzük a festéket a felületre, a gombot nem nyomjuk folyamatosan hanem csak mikor a szisztematikus oldalazó mozgással amit lentről felfelé vagy lefelé haladunk. Érdemes minden egyes festési fázis elején egy lapra az első adag festék pamacsot kifújni nehogy a fejben felgyülemlett anyagot ráfújjuk a felületre. A másik hogy ügyeljünk arra hogy a fej tiszta legyen ne csöppenjen a felületre a cucc. A különböző vonalak és vájatok fújásához térben kell forgatni az elemeket de vigyázzunk nehogy egy sarokba több festék kerüljön mert megfolyik! VÁKONYAN kell fújni. Az első réteg sose fog teljesen fedni de a 3. után tökéletes felületet kapunk. Vigyázni kell nehogy valahol hólyagos legyen a festék (ekkor ad 1 nincs rendesen felrázva a flakon ad 2 túl közelről fújtunk). Csak semmi kapkodás. Ha az első rétegben hiba van nem kell aggódni. 20 perc száradási időt tartsuk be mindíg de egy fajta festéknél 30 percnél több se legyen mert akkor nem kötnek egymáshoz a rétegek! Ha hiba van akkor vizes finom csiszolóvászonnal lehet javítani a felületet és újra festeni. Igyekezzünk csak a felső réteget lecsiszolni ha ilyen adódik.
Alapozás után hagyjunk időt száradni. És jöhet a szín fújása. Ez a legnehezebb. Eljárás azonos 3x vékony rétegben felvisszük a festéket 20 perces időközökkel. Majd megint 1-2 óra száradás. Egy flakon elég 3 teljes réteg felvitelére és még javításra is maradnia kell egy picinek ha ügyesen fújkászunk.
A lakkozás nem kötelező de szerintem érdemes megcsinálni mert védő réteget képez szebbé teszi a fényezést. Lakkozni ugyan így kell de mivel nem látjuk effektíve a festéket a megfolyásra és a réteg vastagságára itt ismét nagyon kell figyelni nehogy foltos legyen.
Ha minden megszáradt és jó akkor a maszkolás eltávolítása után lehet kicsit polírozni a felületet de ez már ízlés dolga. Én nem tettem anélkül is fényes volt.
Festéket venni én Tecsóban vettem. Ügyeljünk arra, hogy azonos márkát használjuk a 3 réteghez. A kupakokon mindíg rajta van hogy milyen lakk kell adott színcsaládhoz. A legtöbb ilyen festék akrill alapú és ennek megfelelő akrill lakkot lehet használni. Ha valaki metál fényt akar akkor vagy eleve metál színt vesz ami az egyszerűbb vagy ezüst alapozást használ és rétegenként figyeli mennnyi üt át a szinen így érve el metál hatást. Metál esetén természetesen kötelező a lakkozás.
Visszaszerelésnél ügyeljünk az elemekre ne sérüljenek. Az elemeket visszatenni nem nagy ügy, a problémás bal oldat már kiveséztük.
Remélem segített ez a pár sor annak aki festésre adja a fejét.
McCoy:
--- Idézetet írta: III. Ricardo - 2008 Május, 29, 15:32:35 ---Itt lehet majd megbeszélni a festési dolgokat, és lehet tanácsot adni, ha valakinek valamilyen festési ügyben segítség kell!!!
--- ---
Szia
Lehet kapni ilyen kis sérülések javítására ilyen lakkfestéket színkód alapján! Elnekezd fujigálni mert azon kapod magad, hogy polírozhatod át az egész kocsit! Az elöttem szólónak abban igaza van, hogy ha kigitteled lefujod és egybepolírozod nemfog látszódni de egy egész elemet ha lepolírozól az kifog ütni a többítől mert fényesebb lesz, és ez megint csunyán néz ki!
Navigáció
[#] Következő oldal
[*] Előző oldal