Peugeot 306 Klub - Az Első Magyar Peugeot 306 Klub

Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Részletes kereső  

Szerző Téma: Reset - 306 XT '93 1.8i 8V  (Megtekintve 6378 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Reset

  • Vendég
Reset - 306 XT '93 1.8i 8V
« Dátum: 2008 Április, 30, 03:24:44 »

Én már nagyon rég kinéztem magamnak a ferdehátút, kb 16 éves korom óta akartam ilyet, egyszerüen tetszik. Tavaly januárban el is határoztam, hogy mostmár továbbléptetem az álom szintről és erősen kezdtem rá vadászni neten, találtam is egyet egy kereskedésben ami annyira rossz állapotban volt (a képeken persze tiptop) hogy szörnyű, ekkor kicsit csalódtam a gépben, de rájöttem, hogy ez nemis a gép hibája hanem inkább az előző tulajé.. találtam 1 másikat is de sokallottam az árát, ezért kb 6 hónapon át vadásztam, mire a januárban kinézett ára sokat esett, június elején meg is néztem, nemtaláltam benne kivetnivalót ezért pár nap múlva az üzlet meg is köttetett, és boldog 306 tulaj lettem!  biggrin



Mikor meglett elvittem a szokásos cserékre (vezérműszíj, vízpumpa, olaj, gyertyák). Mivel ez volt az első kocsim, nemnagyon volt összehasonlítási alapom, de valahogy énis éreztem, hogy egy 1,8-as benzinmotornak nemszabadna így mennie. A szerelőm kicserélte a vezérmű szíjat, kipróbálta majd felhívott, hogy ugye kb 1,3-as motor van a gépben? Közöltem, hogy nem, ez 1,8. Nagy csodálkozása olyan hatással lett rá, hogy utána járt a dolognak és kiderült hogy nem a saját vezérműkereke van rajta hanem állítólag egy 16 szelepesé ami fogszámra illetve átmérőre passzol de a jelölés nem ott van rajta ahol a 8 szelepesén. Utánajárt a különbségnek és végül sikerült belőnie, azóta úgy megy ahogy kell neki (szerintem). Igaz egy kicsit csalódtam a teljesítményben dehát tényleg nem sportkocsi, viszont sokszor jóljött az ereje. A fogyasztással elégedett vagyok. Ja és a kocsiban szitne minden gyári volt, kivéve a bal első lengőkart, meg mint kiderült a vezérműkerék. Úgyhogy a gép rendbejött énmeg csak mégboldogabb voltam.

Jött a tél, a téligumi a csomitartóban várt a felszerelésre, ex-barátnőm vezetett, kicsit elszámolta magát 1 balosban és úgy a járdának csúszott a gép hogy a jobb első felfüggesztés és meghajtás totálisan széttört, a jobb hátsó tengelye elgörbült.



1 hónapon át javítottam és a pénztárcám is durca lett utána de megjavult és sose voltam tán boldogabb. Megemlíteném, hogy valszeg sose sikerült volna főleg Rozsahegyir, M-Tom, Nick88 és sok fúrumtárs segítsége nélkül! 1000 köszönet érte!  :-!

Azóta a gép rendbenvan, apró hibák vannak már csak, idő kérdése és pöpec lesz, nyáron kezdődik a nagy tuningőrület  biggrin
Naplózva

Reset

  • Vendég
Re: Reset - 306 XT '93 1.8i 8V
« Válasz #1 Dátum: 2008 Július, 02, 17:26:09 »

Na ma hogy a kocsinak is legyen valami öröme kapott egy új középboxot, igaz nem azt a fajtát ami felmegy a középkonzolig, de legalább nem is a tipikus S1-es miniatűrje van benne  ;D

Naplózva

Reset

  • Vendég
Re: Reset - 306 XT '93 1.8i 8V
« Válasz #2 Dátum: 2008 Július, 11, 20:48:59 »

na ma is kicsit buheráltam. lett 1 kormány távkapcsolóm K_Nándor jóvoltából, örök hála érte, csináltam hozzá egy Pioneer illesztőt, úgyhogy mostmár onnan is lehet vezérelni a cd-t  biggrin

Naplózva

Reset

  • Vendég
Re: Reset - 306 XT '93 1.8i 8V
« Válasz #3 Dátum: 2009 Április, 11, 02:02:38 »

Elfelejtettem írni, de januárban kapott előre zsír új Monroe Reflex gátlókat és acél stabpálcákat, rengeteget dobott a stabilitáson és ezáltal a vezetésélményen. Örülés volt érte  :D

Ezt már csak ma sikerült tetéznem mikor végre megszereztem a 2 éve kiszemelt Momo Corse felniket 15"-os méretben. Sajnos feketét nem sikerült szerezni pedig azt akartam, de ez se csúnya. Nem hittem volna hogy ez is ilyen sokat fog dobni a stabilitáson, de nem mindegy hogy 175/70 vagy 195/50 van a gépen... sokkal kisebb a kúszása a guminak és ezáltal sokkal stabilabbnak érződik kanyarokban. Nameg arról nem is beszélve, hogy a féktávom a töredékére csökkent blokkolásnál (ami mondjuk nem túl meglepő mert a 175-ös az téli gumi és már elég meleg az aszfalt neki), dehát mit lehet tenni, eddig télivel jártam nyáron is  :-\

Úgyhogy mostmár téli/nyári szettem is van, teljes az öröm (egyelőre)  :-)) _pug

Naplózva

Reset

  • Vendég
Re: Reset - 306 XT '93 1.8i 8V
« Válasz #4 Dátum: 2009 Május, 09, 23:53:21 »

Na mostmár írok valamit ide is.

A kocsi "kisebb" átalakuláson fog átesni  _pug

Az egész kiindulási alapja az volt, hogy a bal C oszlop elkezdett rohadni, ott ahol "kell" neki... Meg sajnos voltam olyan ügyes hogy a hátulját is megnyomtam picit tolatáskor, úgyhogy eldöntöttem, lakatoshoz megy. Szállító segitett, ezért köszönet is neki! A C oszlopon ki lett vágva a rohadó rész és újra be lett foltozva, hátul a nyomást is szépen kiütötte a lakatos. Az oszlopban a további rohadás elkerülése végett szépen le lett alvázvédőzve belül, meg Robinak köszönet, hogy az aranyból kiszerelt bal hátsó kerékdobot megszerezte nekem és segített is betenni.  :-! Ámde cinkspay kívül nem elég, ilyenkor illik fényezni is az elemeket. De én nem akartam olyan színűre fényeztetni mint amilyen a kocsi, mert én eleve feketét akartam, úgyhogy akkor már az egész kocsit metálfeketére fujatom. Na de ha az ember már telibefujat egy S1-est akkor a minimum, hogy S3-as elsőt csináltat hozzá, akkor legyen már minden egyszerre fújva, ezért nagynehezen beszereztem hozzá az alkatrészeket.  ;D Köszönet Nándinak meg Robinak a segítségért. Nándinak főleg, mert segített megvenni ebay-ről az új fekete AE projectoros lámpáimat.  ;D



Ha minden jól megy kb 10 nap múlva mehetek a fényezőhöz, akik megengedték, hogy ott velük rakjam össze majd a kocsit, úgyhogy akkor majd csinálok ilyen elötte, közben, utána képeket.

Ez után már csak 1 fóliázás jön és kívülről (EGYELŐRE) kész.  :D

Bár egy hátsó lámpa cserén és valami küszöbön még gondolkodok...  ::)

Bár amúgy így se nézne ki rosszul akkor is metálfekete lesz ;)
Naplózva

Reset

  • Vendég
Re: Reset - 306 XT '93 1.8i 8V
« Válasz #5 Dátum: 2009 Május, 11, 12:00:13 »

Na!
Leugrott a kocsi eleje, kiflexeltem az ominúzus különbséget és máris felment az S3 zárhíd. Ennek úgy megörültem, hogy rögtön fel is próbáltuk a motorháztetőt ami már az első pillanatban tökéletesen illeszkedett a kasztni többi eleméhez és a zárba is simán ugrott be ű
Csináltam is pár képet a munkafolyamatról:

Épp ugrik le az S1-es lökős.


Na ezt kell kivágni, hogy bemenjen a zárhíd.

Itt már kivágtam, be is ment azonnal

Még sehol se tart de már sokat dobott rajta az új lámpi

Hát igen, szép ez a gépháztető is, imádom a formáját 

Minden elsőre passzol. Dögös lesz
Egyelőre ennyi, majd a héten még bemegyek megnézni hogy áll, aztán fotózgatok
Naplózva

Reset

  • Vendég
Re: Reset - 306 XT '93 1.8i 8V
« Válasz #6 Dátum: 2009 Május, 14, 17:21:06 »

Na, ma voltam bent rajtaütésszerüen megnéznmi hogy áll a gépezet.

Mindenki az én alkatrészeimet csiszolta  ;D



Végülis nagyon szép lett, eltüntettek a kasztniról minden pici horpadást, itt-ott még meg kellett ütni mert csomó ív csak akkor mutatta meg magán, hogy nem úgy áll ahogy kéne miután le lett csiszolva az egész, de megnéztem, nagyon szép sima felület fogadott mindemhol.  :-!



Holnap reggel kezdik fényezni a kasztnit, hétvégén szárad, jövőhét elején gondolom a többi kis darabka lesz lefújva.
Azt mondták szerda reggel már mehetek is összerakni. Mondanom se kell, hogy várom már  ;D
Naplózva

Reset

  • Vendég
Re: Reset - 306 XT '93 1.8i 8V
« Válasz #7 Dátum: 2009 Május, 18, 13:30:08 »

Ma is voltam bent megnézni mi a helyzet meg elhozni a régi lökőst, motorháztetőt, zárhidat...

Épp fényezés elött értem oda, ha délután megyek már feketében láthattam volna, de sebaj már csak 2-t kell aludni és kész a gép  ;D


Szétugorva.

Így lehet hogy egész jól menne a gép főleg ha kidobom belőle az ülléseket is  ::)


Hát nem sok minden maradt rajta
Naplózva

Reset

  • Vendég
Re: Reset - 306 XT '93 1.8i 8V
« Válasz #8 Dátum: 2009 Május, 19, 17:03:38 »

Ma behívtak összeszerelgetni, mert ugye abban egyeztünk meg, hogy ők csak fényeznek. DagiLaci volt olyan kedves megint, hogy elvitt és segített is beállítani az ajtókat meg visszatenni a gumi és műanyag alkatrészeket (örök hála ismét)

Hát igen, végre fekete volt a gép!
Bár elsőre nem kápráztatott el olyan nagyon mert nagyon szét volt esve szegény, meg kicsit narancsos is volt a felülete, de meg lettem nyugtatva, hogy a polírozás még csak most jön és olyan lesz mint a tükör, ámde ahogy elkezdtünk összerakni és kerültek vissza az alkatrészek úgy szépült. Amíg mi szerelgettünk addig fújták a kamrában a müanyag alkatrészeket, lökősöket, a gépháztetőt, a csomiajtót és a tükreimet. Nagyjából összeállt a gép de a többi dolog nélkül nem jutottunk tovább. Holnap reggel még megyek vissza és délután már hozom is elfele. Első utam egy külső belső takarításhoz fog vezetni mert a telephelyen elég sok a kosz és ez meglátszik kívül is belül is. Utána meg valszeg irály a fóliás  biggrin



Bepróbáltam a lámpákat is és az átalakító csatlakozókat amiket csináltam, elsőre tökéletes minden.


Lehetne már holnap...
Naplózva

Reset

  • Vendég
Re: Reset - 306 XT '93 1.8i 8V
« Válasz #9 Dátum: 2009 Május, 20, 20:27:51 »

Eljött a nagy nap de sajnos nem lett elég nagy  :-\

Reggel 10-től este 7-ig szereltem össze a cangát de még mindíg nincs kész, arról nem is beszélve, hogy 1 polír is kell neki, amit csak holnap fog megkapni. Reggel vissza kell mennem folytatni a melót. Amíg polírozódik én állítom be a zárakat, motorháztetőt, csomiajtót és építem az elejét, meg teszem vissza a belső részeket. Gyanítom, hogy ez lesz kb még legalább 8 óra meló, de végre kész lesz!  ;)

A sok meló miatt nem csináltam képeket, amúgyis minek... Holnap ha kész majd akkor  ::)
Naplózva

Reset

  • Vendég
Re: Reset - 306 XT '93 1.8i 8V
« Válasz #10 Dátum: 2009 Május, 21, 23:58:40 »

Végre elhozhattam a gépet!

Egész nap raktam össze de még mindíg nincs egyben  :-[
Majd holnap reggel nekiállok, utána mosatás kívül belül, mert csupa retek mindenütt.
Aztán ha talán az égiek is úgy akarják akkor fólia   8)

Sajnos képet nem csináltam mert amint az elsőt akartam lőni ki is kapcsolt a fotógépem LOW BATTERY felirattal  :(

De annyira nem is baj, mert sajnos nem maradt idő mindenre, sok helyen lesz még csiszolva a fényezés, javítva, összeszereléskor is kapott, de megigérte a fényező srác, hogy ezekből semmi nem fog látszódni, de még 1 napig ott kell hagynom a gépet majd valamikor jövőhéten.

Sajnos a mai polír nem teljesen jött össze mert a reggel 2 ajtó után beszart a polírgépük és elrohantak venni egy másikat, de az meg nem volt olyan jó mint a régi. Ez meg is látszik a fényen, hogy nem tünt el teljesen a polír elötti csiszolás.

Ettől független nekem így is nagyon tetszik, csak ki kell retkelni.  ;D

Képek holnap, aki meg jön minitalira lurdyhoz az meg úgy is meglátja  _pug
Naplózva

Reset

  • Vendég
Re: Reset - 306 XT '93 1.8i 8V
« Válasz #11 Dátum: 2009 Május, 22, 15:11:30 »

TALÁLD MEG A KÜLÖBSÉGET!  :-)) ;D _pug

Naplózva

Reset

  • Vendég
Re: Reset - 306 XT '93 1.8i 8V
« Válasz #12 Dátum: 2009 Május, 23, 00:20:04 »

Na pár új kép:



biggrin _pug
Naplózva

Reset

  • Vendég
Re: Reset - 306 XT '93 1.8i 8V
« Válasz #13 Dátum: 2009 Május, 26, 18:32:49 »

No. Csak mert ma 45 fokot mutatott a hőmérőm úgyéreztem, hogy ideje kicsit szerelgetni.



Kicseréltem a kotyogós váltórudam arra amit az uccsó talin vettem. Végre nem csörög 3500-4000-es fordulatnál! Mostmár 4500-nál csörög!
Sejtem, hogy itt valami más van a dologban, de nem baj, megérte a cserét, ez sokkal stabilabb és nem kotyog, ellenben a rükinél valamihez nagyon surlódik a hosszú rúd. Majd egyszer megnézem, hogy mi is az oka, mert nem nagy bánat, használható, csak az én csőröm b4ssz4.

Holnap viszem vissza a kocsit polírozni mert mára bemattult (végre megkötött a lakk) meg kijavítani a hibákat, egy egész napot ott lesz. Hogy milyen lesz utána arról majd beszámolok, nameg a következő talin úgy is mindenki vizsgabiztosként fogja átnézni töviről hegyire  :P
Naplózva

Reset

  • Vendég
Re: Reset - 306 XT '93 1.8i 8V
« Válasz #14 Dátum: 2009 Május, 27, 13:45:46 »

Hát elvittem a kocsit de sajnos kb 2 óra késéssel mert reggel betettem rükibe és onnan sehova nem ment, úgyhogy reggeli spontán váltórúd szerelés jött. Sajnos ezalatt a 2 óra alatt már belekezdtek más munkába, úgyhogy abban egyeztünk meg, hogy keddre halasztódik a korrekciós műtét.
Naplózva

Reset

  • Vendég
Re: Reset - 306 XT '93 1.8i 8V
« Válasz #15 Dátum: 2009 Május, 30, 03:37:48 »

Ma a keletinél belémtolatott egy swift.  :-\  Gondolom nem kell mondanom, hogy nem köszöntem meg. 45 fokban a lökőse bal hátsó sarkával a jobb első és jöbb hátsó ajtó közé úgy, hogy a kocsim egy jó 5-6 centit emelkedett azon az oldalon arra a pillanatra. Én megúsztam egy 3 centis karccal horpadás nélkül, neki eltört a lökőse. Az illető egy kétajtós nyaktalan volt, nem álltam neki vitázni, szerencsére ő se. De az igazi szerencse, hogy a csúszás miatt kedden megyek a hibákat javíttatni, remélem ez még belefér, csak a lakk karcolódott meg, az se túl mélyen, elég rugalmas anyag.

Több tanulsága is van a dolognak: Senki ne menjen be a keleti parkolójába csúcsidőben, mert nem elég hogy mindenki 2 centire áll/megy el a másiktól de még vezetni se tudnak és ezzel együtt vakok is. Továbbá ne gondold, hogy ha szép új a fényezése a kocsidnak, akkor majd vigyáznak rá. Ezenkívűl hiába S1, ez még anyagból van, ellentétben a swifttel.

Gyász ez a mo/bp  :'(
Naplózva

Reset

  • Vendég
Re: Reset - 306 XT '93 1.8i 8V
« Válasz #16 Dátum: 2009 Június, 03, 22:16:55 »

Tegnap végre sor került a hibajavítgatásokra, írtam egy listát arról amiket találtam és azokat szépen ki is javították!

Eltünt a karc is amit a belémtolató illető okozott (sajnos jó mély lett a karc, nagyon közelről látszik/kitapintható, de nem látszik ha csak úgy nézi az ember)! Viszont felfedeztem az első ajtón egy horpadást amit ugyancsak a tolató illető okozott  :-\ szerencsére nem mély, és eleve csak 2 nappal késöbb vettem észre szal nem olyan nagy gáz, majd egyszer talán megjavíttatom. Megfolyások eltüntek és szépen fel is lett polírozva, most ismét olyan mint egy fekete tükör  ;D

Olyan szépen lelkiismereten mosták le amikor mentem érte, hiába mondtam, hogy ne, mert innen egyenesen autópályára megyek, fél óra múlva csupa retek lesz, dehát legalább fél óráig szép volt. Most le kell bogarazni/stb. Bár mindig aznap esik amikor lemosatom, szal lehet csak a bogarakat oldom le róla aztán egy zuhany és semmi extra.

Következő állomás a fólia, bár most a pénztárca nem kompatibilis semmilyen kiadással  :-\ de ez hamarosa változni fog (remélem)  ;)

Ja meg nagyjából beállítottam a fényszórókat még 1,5 hete kb ahogy a nagykönyvben meg van írva, de most tudtam elöször tesztelni sötétben autópályán. Hát mit ne mondjak, S1 H4 vs H1 Projector... Eddig azt hittem látok... hát ég és föld. Ezzel most tényleg látok! Városban nem annyira szembetűnő a különbség de pályán teljesen más...
Naplózva

Reset

  • Vendég
Re:Reset - 306 XT '93 1.8i 8V
« Válasz #17 Dátum: 2009 Szeptember, 08, 18:30:03 »

Már rég írtam ide, úgyhogy most se írok semmi újat, ellenben leírom a hibalistát, amit már rég össze akartam szedni, csak lusta voltam, meg máshova összegyűjteni meg ide is felesleges, úgyhogy inkább csak ide. Van a kocsinak pár apróbb bánata, elhanyagoltam kicsit az elmúlt hónapokban. :\

Javítani/módosítanivalók:
----------------------------------------------------------
- Ködlámpák bekötése
- Ablakmósó pumpa javítása
- Ablakmosó folyadék szivárgásának meszüntetése
- Hibakód kiolvasás
- Egy hőgomba cseréje (szerintem rossz)
- Lambda szonda csere
- Első féktárcsa felszabályozás
- Első fékbetét csere
- Vagy hátsó híd tárcsásra cserélése, vagy új fékdobok/fékpofák beszerzése
- Első fékbetét kopását jelző kábel újra bevezetése (valami barom tőből kivágta)
- Szelepfedélház tömítés csere (ezzel együtt hézagmérés)
- Sebességjeladó bevezetése a műszerfalhoz
- Klíma beáramló levegő hőmérő javítása
- Műszerfal zajok megszüntetése
- Ablakok fóliázása
- Kézifék behúzását jelző kapcsoló javítása/hiba keresése
- Egyedi ablakemelő modul készítése, beszerelése
- Egyedi immobiliser készítése, beszerelése
- Erősítőkbe puffanásgátló/hangszóróvédelem beépítése
- Generátorzaj megszüntetése a hangrendszerből
- S2/3 ajtókárpitok + műszerfal beszerzése

Na most, hogy látom a lista milyen rövid, adok magamnak kb 1 évet, hogy ezeket megcsináljam  :-))
Naplózva

Reset

  • Vendég
Re:Reset - 306 XT '93 1.8i 8V
« Válasz #18 Dátum: 2009 Október, 14, 22:52:04 »

Na!

Keződik a project.

Bally jóvóltából hozzájuthatok az xsi-ből kipattant motorjához, a beszerelés ha minden jól megy jövöhét elején meg is történik. Megjött az új lambda szondám is  :-!



Egész olcsón jutottam hozzá, hála az alulfizetett munkásoknak  :-))

A motorcsere által megszűnik elég sok gond, ezeket most ki is húzom. Robi jóvoltából az ablakmosó pumpám is kicserélődött, mert a másik eldugult, ezzel viszont látszólag megszűnt a folyadék szivárgása is.


Javítani/módosítanivalók:
----------------------------------------------------------
- Ködlámpák bekötése
- Ablakmósó pumpa javítása
- Ablakmosó folyadék szivárgásának meszüntetése
- Hibakód kiolvasás
- Egy hőgomba cseréje (szerintem rossz)
- Lambda szonda csere
- Első fékbetét csere
- Vagy hátsó híd tárcsásra cserélése, vagy új fékdobok/fékpofák beszerzése
- Első fékbetét kopását jelző kábel újra bevezetése (valami barom tőből kivágta)
- Szelepfedélház tömítés csere (ezzel együtt hézagmérés)
- Sebességjeladó bevezetése a műszerfalhoz
- Klíma beáramló levegő hőmérő javítása
- Műszerfal zajok megszüntetése
- Ablakok fóliázása
- Kézifék behúzását jelző kapcsoló javítása/hiba keresése
- Egyedi ablakemelő modul készítése, beszerelése
- Egyedi immobiliser készítése, beszerelése
- Erősítőkbe puffanásgátló/hangszóróvédelem beépítése
- Generátorzaj megszüntetése a hangrendszerből
- S2/3 ajtókárpitok + műszerfal beszerzése


Na egyelőre ennyi az újság. A klíma vezérlő nem lesz megjavítva, mert az egy külön project lesz. Majd meglátjátok  whistle
Naplózva

Reset

  • Vendég
Re:Reset - 306 XT '93 1.8i 8V
« Válasz #19 Dátum: 2009 Október, 19, 18:39:25 »

Holnap talán motorcsere, tehát ma bevásároltam jól.

- 5L Mobil Motorolaj
- 2L Mittomén Váltóolaj
- 1L Szervófolyadék
- 2db Féltengely szimmering
- 1db Főtengely szimmering
- 1 Olajszűrő
- 1 Légszűrő
- 1 Pár Valeo ablaktörlőlapát

Remélem az égiek is úgy akarják és holnap reggel már neki is lehet ugrani, nem bánnám  whistle

Már csak azért is mert nem volt kevés pénz és nem lenne baj, ha élvezhetném az előnyét.  _pug
Naplózva

Reset

  • Vendég
Re:Reset - 306 XT '93 1.8i 8V
« Válasz #20 Dátum: 2009 Október, 31, 18:38:35 »

Bekerült az új motor (XU10J2), 3 napi kemény szívás, és még nincs teljesen vége, de legalább megy  ^-^
Sokminden nem volt kompatibilis az előző motorról az újhoz. Előre szólok, hogy aki hasonlóban töri a fejét, az mindenképp nézze meg, hogy van-e a motoron generátor/szervó tartó konzol, generátor tartó lemezek, mert az XU7JP-é nem jó rá, sem a felső motortartó nyúlvány, se a szervópumpa! (a tárcsája távolabb van). Új benzincsövek legyenek előkészítve, mert kellhet. Az XU7JP kuplungszerkezete se jó az XU10 lendkerékre, kénytelen voltunk lendkereket cserélni (hála az égnek legalább az kompatibilis volt) de ez nem maradhat sokáig, mert a mostani kuplungom csak 200mm átmérőjű és 215-ös kéne.

Ami nem jó:
Egy csavarnál az olajteknőn még könnyezik, egy este alatt kb 30 centis foltot csinált. A szervóm megint csikorog, hogy a zisten verje meg, pedig ez már a 3. a kocsiban. Most se áll jól, remélem, ha megint kiveszem a hátsó csavarját elkussol. A régi motoromat maximum 2-3x kellett átforgatni az önindítónak, gyakorlatilag pöccre indult, az újat van, hogy 4-5x is át kell forgatni, de ma jó 5mp-ig kellett indítózni mire észheztért. Remélem elmúlik.

Ami jó:
Megy mint a zállat. A nyomaték és a lóerő nem lett sokkal több, de amivel igen az sokat számít. régen az 1.8-al mindig úgy indultam, hogy épp ne pörögjön ki a kerék, most, mivel ez van a lábamban úgyanúgy indulok, de mindig kipörög. Még szokni kell. Jobb, hogy nem kell sokszor visszaváltani, mert simán visszahozza a fordulatot a motor lentebbről is. Alul elég nyomatékos, 2000-3500 közt a legjobb vele közlekedni, ha elkapom a fordulatot nagyon jól húz minden sebességben. Jövőhéten ausztria, kiváncsi leszek milyen lesz pályázni vele, mert az előző motornak 3000-4000 közt volt a legjobb a nyomatéka, ennek kicsit lejjebb... Na meg a fogyasztás is kiváncsivá tesz.

Elötte:


Közben:


Utána:



Javítani/módosítanivalók:
----------------------------------------------------------

- Ablakmósó pumpa javítása
- Ablakmosó folyadék szivárgásának meszüntetése
- Hibakód kiolvasás
- Egy hőgomba cseréje (szerintem rossz)
- Lambda szonda csere
- Első fékbetét csere -> rájöttem, hogy még alig kopott
- Szelepfedélház tömítés csere (ezzel együtt hézagmérés)
- Sebességjeladó bevezetése a műszerfalhoz -> majd az ECU csatlakozójától
- Klíma beáramló levegő hőmérő javítása -> más lesz itt a megoldás  ;)
- Ködlámpák bekötése
- Vagy hátsó híd tárcsásra cserélése, vagy új fékdobok/fékpofák beszerzése
- Első fékbetét kopását jelző kábel újra bevezetése (valami barom tőből kivágta)
- Műszerfal zajok megszüntetése
- Ablakok fóliázása
- Kézifék behúzását jelző kapcsoló javítása/hiba keresése
- Egyedi ablakemelő modul készítése, beszerelése
- Egyedi immobiliser készítése, beszerelése
- Erősítőkbe puffanásgátló/hangszóróvédelem beépítése
- Generátorzaj megszüntetése a hangrendszerből
- S2/3 ajtókárpitok + műszerfal beszerzése
Naplózva

Reset

  • Vendég
Re:Reset - 306 XT '93 1.8i 8V
« Válasz #21 Dátum: 2009 November, 02, 16:54:24 »

Ma kijavítottam a műszerfalas hibákat (4 led és 2 égő nem égett) meg mentem pár kört, tetszik még mindig  ^-^

Meg találtam egy régebbi képet, úgyhogy nosztalgia:



Szép volt ő így is  ::)
Naplózva

Reset

  • Vendég
Re:Reset - 306 XT '93 1.8i 8V
« Válasz #22 Dátum: 2009 November, 08, 11:21:52 »

Most értem vissza az első külföldi túrámról a új motorral.

Csak pozitívumot tudok mondani. Budapest -> Graz -> Budapest. Egy pillanatra sem volt semmilyen technikai gond. A fogyasztás is elfogadható. Induláskor teletankoltam, majd valahol máshol is 180km körül, de ott kiszámoltam pontosan. ebben a 180km-ben volt 44km város, végig 4-en ültünk a kocsiban és 160-as átlagtempóval haladtunk. 10,6L/100Km lett a fogyi így "vegyesen". Szerintem teljesen korrekt. Ha egyedül mentem volna, a várost kihagyom, és nem 150-170 közt ingázok hanem mondjuk 130-140-et tartom végig akkor sztem 8 alá is mehetett volna. Városban még nem mértem le, de szerintem nem is baj, mert nem kímélem  ::) whistle

A fogyasztáson kívül nagyon tetszik, hogy nem csak a 2000-3500-as fordulat közt húz, hanem ha 4000-5000 körül odalépek ötösben akkoris megindul, és lehet vele előzni bátran. Arról nem is beszélve, hogy mostanában az 5-ös sebesség előnyeit egyre jobban élvezem. mehetek vele 50-el is meg 150-el is, mindkét esetben egész jól gyorsul ha kell. Az előző motorral ilyen nem volt. Azzal 50-et nem lehetett menni mert már rángatott, 60-nál lehetett elöször 5-öst tenni, de akkor is max ha csak a sebességet akartam tartani, komoly gyorsulással járó manővereket max 100-120-tól 160-ig. Az alatt és felett csak erölködés valami nagyon lassú reakcióval. Tehát hiába "csak" 200cm3 különbség, sokat számít.

Mindenképp megérte ez a csere.  :-! _pug
Naplózva

Reset

  • Vendég
Re:Reset - 306 XT '93 1.8i 8V
« Válasz #23 Dátum: 2009 December, 14, 21:03:10 »

Feltettem a téliket. Csudaszép  :-\



De legalább nem csúszkálok (vajon az jó?  hmm )
Naplózva

Reset

  • Vendég
Re:Reset - 306 XT '93 1.8i 8V
« Válasz #24 Dátum: 2009 December, 28, 20:37:17 »

Nos ma meglepett a gépem és nagyon kellemest csalódtam.

Tettem egy utat Budapest - Kazincbarcika közt. M3-as feljárónál teletankoltam (csordulásig), utána nem mondom, hogy öregurasan, de nem a kocsi lelkét kitaposva közlekedtem, pályán 125-135-ös tempót tartva.

188.8km-nél volt egy kút, ott tele tankoltam újra ismét csordulásig, itt most egy fél deci le is folyt a kocsi oldalán. 12,44 liter fért bele!  :o

( 12,44 / 188.8 ) * 100 = ~ 6,59 liter / 100 km

Azért egy 2.0i 8V-től ez nagyon szép szerintem úgy, hogy minden sebességkorlátot tartottam végig.

 _pug
Naplózva

Reset

  • Vendég
Re:Reset - 306 XT \\\'93 1.8i 8V
« Válasz #25 Dátum: 2010 Január, 21, 23:39:58 »

Na, hogy velem is történjen már valami kb 3 hete nem jó a fűtésem. Illetve hát a 60 fokos levegő helyett maximum 30-at fúj be. Gondoltam én hátha az a baj, ami szokott lenni, hogy a hídeg/meleg választó lapátot amit egy erős áttételes léptetőmotor forgat azon van egy műanyag adapter ami elkopott, mert el szokik.

http://www.peugeotlogic.com/workshop/wshtml/electric/ac306/heatcont/heatcont.htm


Ezen a képen látszik, hogy a motor végén van egy 6 szöglet keresztmetszetű fém tengely ami bele megy egy műanyag perselybe, mely vége négyzet keresztmetszetű. Ebben a 6 szögletű persely szokott elkopni és a motor tengelye kiforog benne ezért nem állít fűtésbox.

Elsőnek kiszereltük Robival (illetve ő kiszerelte nekem) az állító motort. A motor az anyúsüllés elött a középkonzol alatt található az utastér legelejénél, le kell bontani az alsó takaró műanyagot és azt a kis darab kárpitot ami takarja.



Középen van, elöbb azt a csavart kell kicsavarni ami azt a sárgásfehér müanyagot lefogja, majd utána el lehet forgatni egy kb 45°-ot magunk felé utána lefelé kihúzni.

Nekem a hatszögletű tengely műanyagból volt, szélei meg voltak kopva. Gondoltam készítek fémből egy ilyen adaptert, hogy az majd dejó lesz, de nagyon bonyolult lett volna, ezért arra a megoldásra jutottam, egy hogy 8-as dugókulcs feje pontosan illeszkedik a motor hatszögletű tengelyére illetve átmérőben is tökéletesen passzol a fűtésboxba, csak a vége nem négyszögletű. Egy csavarból flexxel vágtam/csiszoltam a végére egy adaptert, egyik vége a dugókulcsba illett (a dugókulcs fejet rövidebbre kellett vágni), a másikvége pedig a fűtésbox lapátjába.



Na ez így egy picit hosszabb lett egy jó 4mm-t le kellett vágni belőle, de utána már bele lehetett tuszkolni a boxba, majd a motort is a helyére tettem. Tökéletesen állít, de sajnos nem ez a baja  :(

Amúgy valamiért semmi víz nem volt a tágulási tartályban, utántöltöttük, de így se lett jó, továbbra is legjobb esetben is max 30 fokos levegőt fúj.

Ha másért nem is, legalább arra jó volt ez a mutatvány, hogy megjavuljon az állítómotor, ez már tutira nem kopik ki, mostmár a motor tengelyén lévő műanyag hatszögletű vacak fog kikopni. Mindez azért, mert lusták voltak egy végálláskapcsolót tenni a motorra, és minden gyújtásráadáskor kitekeri teljesen mindkét oldalra a motort a klímavezérlő, hogy tudja, hogy hol áll... tehát ha mondjuk teljesen hideg állásban áll akkoris addig tekeri hideg irányba amíg szerinte oda nem kell, hogy érjen, tehát ha meg is van szorulva akkor vagy a motor van lefogva, vagy valamelyik alkatrész van extra terhelésnek kitéve. Áldassék a hülye ámde lusta mérnökök neve.

Következő lépés majd egyszer valamikor Robi tanácsára: átmosni a fűtőradiátort slaggal (belülről természetesen) víz áramlási iránnyal ellentétes irányban, hátha kijön ami belement.. ha egyáltalán ez a baj..

Ettől független köszi a segítséget Robi  :-!



Módosítva: 1970 Január, 01, 00:59:59
Idézetet írta: Reset link=topic=151.msg146314#msg146314
Feltettem a téliket. Csudaszép  :-\



De legalább nem csúszkálok (vajon az jó?  hmm )

Hát annyira nem rossz  ;D

Naplózva

Reset

  • Vendég
Re:Reset - 306 XT '93 1.8i 8V
« Válasz #26 Dátum: 2010 Január, 25, 21:05:43 »

Ma kicseréltem a termosztátot. Hátha jobb lesz a fűtés.



Hát az üzemi hőmérséklet normálisabban és hamarabb állt be és maradt a helyén, de a fűtésem továbbra sem melegebb.

Támadt az a "jó" ötletem, hogy töltök egy fél liter vízkőoldót a hűtővízbe aztán járatom egy fél órát. Járattam is mentem is vele vagy 10km-t, nyomtam is neki, hogy legyen nyomás. A fűtésem határozottan jobb lett, már jó 40 fokos levegő is jött belőle néhol, de amint megálltam és csak alapjáraton ment azonnal visszaesett testmelegre. Azt hiszem estére még bennehagyom had oldja amit lehet, reggel újra melegre járatom és utána leeresztem, megvárom míg kihűl aztán kap új fagyállót.

Talán jobb lesz. Ha nem, akkor tényleg átmosom már nagynyomású vízzel a radiátort ellentétes irányba, hátha.. addigis marad a reménykedés   :-\
Naplózva

Reset

  • Vendég
Re:Reset - 306 XT '93 1.8i 8V
« Válasz #27 Dátum: 2010 Február, 02, 00:08:29 »

Na. Új radiátor.



Mert a f*szom is kivan már a fűtéshiánnyal.
Naplózva

Reset

  • Vendég
Re:Reset - 306 XT '93 1.8i 8V
« Válasz #28 Dátum: 2010 Február, 04, 00:17:26 »

Beszereltem az új radiátort. Tegnap délután 4-kor kezdtem, másnap reggel 9:30-ra lett kész a kocsi. Nagyon tré meló. Akinek klímája van, jobban jár ha leengedi, lecsatlakoztatja a boxról majd visszatölteti, mert nagyon gáz, hogy csak úgy lehet elfeszíteni a fűtéxboxot a faltólt, hogy 1) majdnem eltörnek a klímacsövek/csatlakozások, 2) a radiátor csatlakoztásánál csomó gumit meg borítást meg mindent szét kell cs*szni, hogy épphogy ki lehessen feszegetni a helyéről, arról nem is beszélve, hogy az új radiátort betenni, na az is szép. Gyárilag nagyon passzentosra van csinálva, annyira, hogy ököllel se tudtam beütni a helyére 1 óra alatt, le kellett kaparni a széléről a szivacsot, illetve még úgy is egy jó 3-4mm-el keskenyíteni, hogy bemenjen a helyére. De végülis bement, és úgyahogy mindent sikerült is visszacsinálni. Hála az égnek a radiátort csaltakozója b*szott befogadni a fűtéscsövek csatlakozóját. Ami az előzőbe úgy csusszant be ahogy kell neki ebbe bekalapálni se tudtam. csak egy kb 1cm-t, úgyhogy most az lett, hogy a fűtéscső csatlakozójának a végéből levágtam egy jó 2cm-t, így végülis pont sikerült annyira beszenvedni a radiátorba, hogy illeszkedik, "szorul", nem ereszt. A lényeg, hogy egy kín volt az egész. Viszont utána feltöltöttem, melegre járattam, légtelenítettem, olyan melegett nyomott, hogy hű. Rendesen égette a kezem a befújt levegő. Helyette most a klímavezérlőm hülyéskedik, hiába csináltam meg a motor adapterét, beállt hidegre és ott is maradt. Kiborít. De majd megoldom. A lényeg, hogy mostmár a képessége megvan, hogy meleget is fújjon. Hogy közben legalább 5x felgyújtottam volna az egészet az már más téma   :-\  ::)

Egyébként ezt leszámítva a műszerfal leszedésével szívtam sokat leginkább, mert egyszerűen nem akart jönni, nagyon, de tényleg, nagyon sok kábel volt összevissza átfűzve a kormányoszlopon ami utólag buheráltak bele, vagy 100 méter drótot kiszedtem ami szerintem felesleg, a gyári kábelek vagy 30 ponton meg voltak bontva, ezeket restauráltam, visszakötöttem mindent a gyári helyére, volt 6 relé beépítve, ami nem csinált semmit, most újra gyári állapotú az elektronikám. Minden működik, és végre újra minden csatlakozós.

Na mindegy. Megy, fűt, csak a fűtésvezérlés rossz, de azzal majd alkotok valamit.

Ezúton is köszönet Goodmannek (nem klubtag) aki bengedett egy mélygarázsba erre a műveletre és segített is sokat az akcióban!  :-!





Naplózva
 


Az oldal 0.368 másodperc alatt készült el 20 lekéréssel.