Peugeot 306 Klub - Az Első Magyar Peugeot 306 Klub

Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Részletes kereső  
Oldalak: [1] 2 3 ... 15   Le

Szerző Téma: Müszaki vizsgára, ami fontos lehet!  (Megtekintve 196286 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

bandit306

  • Vendég
Müszaki vizsgára, ami fontos lehet!
« Dátum: 2007 December, 23, 21:20:48 »

Itt elolvashatod mire kell figyelni mielőtt műszakira viszed a gépedet
Naplózva

bandit306

  • Vendég
Re: Müszaki viszgára felkészítési segédlet
« Válasz #1 Dátum: 2007 December, 23, 21:21:38 »

Általános tájékoztató       
A közúti járművek időszakos műszaki megvizsgálását az 5/1990. (IV.12.) KöHÉM rendelet írja elő, ennek értelmében, a meghatározott időszakonként, illetve a jármű eredeti állapotának olyan módosítása után, amely a jogszabályi előírások szerinti átalakításnak minősül, a hatóság a jármű közúti közlekedésben való részvételre vonatkozó alkalmasságát megvizsgálja és meghatározza azt az érvényességi időt, amelynek letelte után a járművet ismételten vizsgálaton kell bemutatni.

A vizsgálati jármű darabszám nagysága indokolja, hogy a Nemzeti Közlekedési Hatóság (a továbbiakban: közlekedési hatóság) műszaki vizsgáló állomásai mellett, a közlekedési hatóság által feljogosított gépjármű fenntartó szervezetek (közismertebb nevükön autószervizek) is végezzék ezt a hatósági tevékenységet.

Míg a közlekedési hatóság kizárólag a járművek műszaki megvizsgálását végzi - a jogszabályban előírt hatósági díjak felszámításával - és az eredmények értékelése alapján dönt az alkalmasságról, addig a gépjárműfenntartó szervezeteknél lehetőség van a megvizsgálásra történő előkészítés során észlelt hiányosságok javítására is - természetesen csak megrendelés esetén. A vizsgálatra felkészített jármű alkalmasságáról a hatóság képviselője, megbízottja dönt ugyanazon előírások alapján, amelyek szerint történik a vizsgálat a közlekedési hatóság vizsgálóállomásain is. Ebben az esetben természetesen a vizsgadíj mellett egyéb díjak is felszámolásra kerülnek, amelyek nagysága már nem szabályozott, a szerviz által használt óradíjtól és a ráfordított munkaidőtől függ.

A jármű műszaki megvizsgálását a forgalmi engedély érvényességi határidejének lejárta előtt kell kezdeményezni a közlekedési hatóság illetékes vizsgáló állomásán, illetve a kiválasztott gépjármű fenntartó szervezetnél.

A közlekedési hatóság a járművet kérelemre vizsgálja meg. A kérelmet az általános illetékességi szabályoktól - amelynél a jármű tulajdonos/üzembentartó lakóhelye/telephelye az irányadó - függetlenül, az adott jármű vizsgálatára feljogosított vizsgáló állomáson, illetve közle-kedési felügyeletnél lehet benyújtani. A kérelem benyújtása, azaz a vizsgálatra történő jelent-kezés természetesen szóban is történhet.

Az egységes közlekedési hatóságnál a vizsgálatra jelentkezés történhet:

személyesen
telefonon
írásban.
Amennyiben a kérelmet a forgalmi engedély érvényességi idejének lejárta előtt benyújtották, de a hatóság a járművet csak az érvényességi idő lejárta után tudja fogadni, a vizsgálati napról kiadott értesítő, az értesítésben közölt időpontig, a forgalmi engedély érvényességi idejét meghosszabbítja.

Amennyiben a kérelmet a forgalmi engedély érvényességi idejének lejárta után nyújtották be, a vizsgálati napról kiadott értesítő egy alkalomra szóló forgalmi engedélyként lehetővé teszi a jármű vizsgálati napon, a vizsgálat helyszínére való közlekedését, amennyiben az érte-sítőt 2000 Ft-os illetékbélyeggel látták el.

A kérelem benyújtásakor, illetve a vizsgálat időpontjának meghatározásakor közlekedési hatóság területileg illetékes kirendeltsége részletes tájékoztatást nyújt a vizsgálaton bemutatandó iratokról, okmányokról, a jármű vizsgálatra történő előkészítéséről.

A járművet műszaki megvizsgálásra a forgalmi engedélybe bejegyzett tulajdonos, üzembentartó, vagy ezek megbízottja mutathatja be. A megbízás esetén meghatalmazás szükséges, amelyen az adatokat két tanúval kell hitelesíttetni.

A műszaki megvizsgálást a közlekedési hatóság a jogszabályban kihirdetett díj alapján végzi. A díj befizetését igazolni kell. A díj a műszaki érvényességi idő meghosszabbítása előtt befizetendő.

Az adatok ellenőrzéséhez át kell adni a jármű forgalmi engedélyét, továbbá a vizsga időpontjáról szóló értesítőt (ha van).

Be kell mutatni a jármű kötelező felelősségbiztosítását igazoló kötvényt, illetve a díjbefizetés igazolását (a biztosító által küldött igazolást, amelyet a jármű használatakor a járművezetőnek egyébként is magánál kell tartania).

A jármű környezetvédelmi vizsgálatáról készült igazolólap ("zöldkártya"), és a rendszámon elhelyezett plakett érvényességét is ellenőrzik. A gázzal is működő, kettős üzemű gépkocsik megvizsgálásának feltétele a 30 napnál nem régebbi "Gázbiztonsági szemle tanúsítás" megléte.

Az érvényes rendeletek szabályozzák, és a vizsgálatra jelentkezéskor kiadott tájékoztató is tartalmazza, hogy egyes speciális járművek esetén milyen - más hatóság által kiadott - igazolás benyújtása szükséges a vizsgálat megkezdése előtt.

A közúti közlekedésben résztvevő legkülönbözőbb jármű fajták, gyártmányok, típusok tekintetében - a teljesség igénye nélkül - néhány szemponttal kívánjuk elősegíteni a járművek műszaki megvizsgálásra való felkészítését.

A járművel tiszta, vizsgálható állapotban kell megjelenni. A jármű azonosítását szolgáló rendszám, alvázszám, motorszám, és adattáblák jó láthatóságát biztosítani kell. Fontos, hogy az erősen szennyezett alváz vizsgálatra alkalmatlanná teszi a járművet, ezért szükség esetén azt is meg kell tisztíttatni.

A vizsgálat során a szükséges kötelező tartozékokat is be kell mutatni, ezek a következők:

Elsősegélynyújtó felszerelés

Az elsősegélynyújtó felszerelést tartalmazó dobozban megtalálható a doboz tartalmának szavatossági ideje. Lejárt szavatosságú felszerelést a vizsgálat előtt ki kell cserélni.

Izzólámpa készlet

A készletnek tartalmaznia kell a biztonságos közlekedéshez feltétlenül szükséges világító berendezésekbe való tartalékizzókat, így az első és hátsó helyzetjelző lámpába, a tompított fényszóróba, a féklámpába és az irányjelző lámpába használt izzólámpák minden fajtájából legalább egy-egy darabot, az izzólámpacsere elvégzéséhez szükséges szerszámokat, valamint a járművön alkalmazott olvadó biztosíték minden fajtájából 1-1 db-ot.

Amennyiben a jármű gyártója az izzólámpa cseréjéhez szakműhely igénybevételét írja elő, a kötelezettség ezekre az izzókra nem vonatkozik.

Elakadásjelző háromszög

Csak jóváhagyott elakadásjelző háromszög fogadható el. A szükséges minősítés jeleinek szerepelnie kell rajta.

Célszerűnek tartjuk, hogy az alább felsorolt ellenőrzéseket a megvizsgálás előtt feltétlenül végezzék el.

A jármű karosszériájának esztétikusnak, a terhet viselő szerkezeti elemeknek épeknek, és funkciójuknak megfelelően, szilárdnak kell lenniük. A már káros mértékű korróziós elválto-zásokat - különösen az adott típusra jellemző helyeken (pl. sárvédő, küszöb, padlólemez, stb.) - fel kell tárni, szükség esetén meg kell szüntetni. Amennyiben az elváltozás a jármű alvázszámát is érinti, annak javítása csak előzetes eredetiségvizsgálat után, és a közlekedési hatóság előzetes átalakítási engedélye alapján lehetséges. Az alvázszámot hordozó szerkezeti elem javításához csak gyári új alkatrész használható fel. A javítást követően a járművet hatósági alvázszámmal kell ellátni.

A külső-belső visszapillantó tükrök felerősítésének szilárdnak, az elfordulást biztosító részeknek szoros illeszkedésűnek kell lenniük, annak érdekében, hogy menet közben, a rázkódástól, és a menetszéltől a beállítási pozíció ne változzon meg. A tükör felületek épek, és tisztán tükrözők legyenek.

Minden járműnek (kivéve a pótkocsikat) hangjelző berendezéssel kell rendelkeznie. A jármű hangjelző berendezésének üzemképesnek, kellő távolságból jól hallhatónak kell lennie. Csak azonos hangmagasságú, a nyomógomb nyomva tartásának ideje alatt folyamatosan, azonos hangerejű kürt alkalmazható. A dallamkürt használata nem engedélyezett.

A lámpáknál feltétlenül ellenőrizni kell, hogy az üvegek, a búrák épek legyenek (törött, repedt nem megfelelő), minden izzó világítson, minden lámpafajtában az előírásnak megfelelő fényt kibocsátó izzó legyen és a kibocsátott fény színe is megfelelő, legyen. Ezt vagy a beszerelt izzó, vagy a lámpabúra kivitele határozza meg. A megfelelő színhatás elérése érdekében csak gyári kivitelű jóváhagyott színes izzók és lámpa búrák használhatók fel, azok festékkel történő javítása a megfelelő színhatás (pl. kék) elérése érdekében tilos.

A tompított és távolsági fényszóró beállítását ellenőrizni kell, hogy azok ne zavarják a közlekedés résztvevőit. Meg kell vizsgálni, hogy azoknál a járműveknél, amelyeknél a fényszóró világítási magasságát az utastérben elhelyezett kapcsolóval lehet szabályozni, a berendezés megfelelő módon mozgatja a fényszóró betétet.

Az irányjelzők villogási száma 90 ± 30 villogás /perc mindkét oldalon.

Gyakran elmulasztják ellenőrizni - egyedül nehezen ellenőrizhető - a féklámpát.

A műszerfalon található, a lámpák bekapcsolását jelző ellenőrző lámpák működéséről is meg kell győződni.

Az ablaktisztító berendezésbe az évszaknak megfelelő folyadékot kell tölteni és az összes fúvókának terítenie kell a tisztítandó üveg felületre. A hátsó ablak mosó- és törlő berendezé-sének is működnie kell. Amennyiben a jármű fényszóró mosó berendezéssel is fel van szerelve, ezek üzemképességét is ellenőrizni kell.

Az ablaktörlő lapát guminak ép, töredezettség mentes állapotúnak kell lenni, és a teljes törlési felületen érvényesülnie kell a tisztító hatásnak. A törölt ablakfelületek nem lehetnek karcosak, elmattultak.

Az első és a hátsó szélvédő, valamint az első ajtóüvegek csak olyan fóliával lehetnek borítva, amelynek fényáteresztő képessége megfelel az előírásoknak. Szükség esetén ezt műszeres méréssel ellenőrzik. Ha a fényáteresztő képesség nem megfelelő, akkor a fóliát el kell távolí-tani.

A járműveket különböző műszerekkel, ellenőrző lámpákkal szerelik fel. A közlekedésbiztonság szempontjából kiemelt jelentőségű a sebességmérő műszer.

Napjainkban már széles körben kaphatók olyan járművek, amelyek működését, környezetvédelmi szempontból fontos károsanyag kibocsátását bonyolult berendezések szabályozzák, továbbá számos biztonsági berendezés (pl. ABS, légzsák, fékfolyadék szint ellenőrző, stb.) működőképességét is jelzőberendezések mutatják. A biztonsági funkciókat ellenőrző lámpák általános működési jellemzője, hogy a motor beindítása előtt ezek a lámpák világítanak jelezve, hogy a biztonsági rendszer működőképes, és a motor beindítása után néhány másodperccel kialszanak. Ha ez nem következik be, illetve a lámpák indítás előtt nem világítanak, az meghibásodást jelez.

A biztonságos közlekedést szolgálja a belső napellenző, ami a szemből sütő nap elvakítását akadályozza meg. A napellenző rögzítését is ellenőrizni kell.

Az ülések rögzítettsége fontos biztonsági előírás. Egyrészt az ülés tartó konzol hegesztéseit, másrészt az ülést mozgató szerkezet rögzítettségét kell ellenőrizni. A fokozatos állítást biztosító szerkezet túlzott lötyögése, az egyes fokozatokat rögzítő szemek kitörése nem megengedett.

A biztonsági öveknél fontos követelmény, hogy a megfelelő szakítószilárdsággal rendelkezzenek. A berepedt, foszlott, kirojtosodott öv nem ad kellő biztonságot, ezért ezek cseréje szükségessé válhat.

A kormány holtjáték ellenőrzéséből sok, a kormányberendezést érintő hibára lehet következtetni. Egy egyszerű vizsgálattal meg lehet állapítani a holtjáték mértékét. Álló motornál - különösen szervokormányos jármű esetén - egyenesbe állított kerékkel, óvatosan kezdjük mozgatni a kormánykereket az egyik forgásirányba, amíg a kerék épp, hogy megmozdul. Ezt a kormány pozíciót megjegyezve, forgassuk a kormánykereket a másik irányba, amíg a kerék éppen megmozdul. Ha a két kormánykerék pozíció közötti elmozdulás az 5 fokot meghaladja, ajánlott a jármű kormány szerkezetének szakemberrel való átvizsgáltatása.

A kerekekhez érve fontos ellenőrzési szempont a gumi bordázat mélységének ellenőrzése. Az elégséges bordázat mélység gumimérettől függ, 0,75 méternél kisebb gumiabroncs átmérőig 1,6 mm (személytaxinál 3 mm), ennél nagyobb átmérőjű gumiabroncs esetén 3 mm (nemzetközi közúti személyszállításhoz használt autóbusznál 5 mm) a legkisebb megengedett bordázat mélység.

Az előírt bordázatmélység a futófelület teljes szélességében értendő, azaz annak a futófelület szélén is meg kell lennie. A biztonság érdekében ennél mélyebb bordázat a kívánatos.

Ugyancsak lényeges, hogy egy tengelyen azonos szerkezetű (diagonál vagy radiál), és mintázatú (téli, nyári,) gumi használata az engedélyezett.

A jármű műszaki megvizsgálásakor végzendő mérések egy részénél fontos, hogy a jármű kerekei a gyári előírás szerinti guminyomással rendelkezzenek. Célszerű a megvizsgálás előtt az előírt értékeket beállítani.

A műszaki megvizsgáláskor a pótkereket nem kell bemutatni.

Bár nem kifejezetten műszaki biztonsági előírás a motor kenését biztosító motorolaj szintjének ellenőrzése, de a jól felkészített járműnél ennek az ellenőrzésére is érdemes időt fordítani. Az olajszintet, a vízszintes talajon álló gépkocsin, meleg motornál, a motor leállítása után 5-10 perccel kell ellenőrizni. Az olajszint az ellenőrző pálca alsó jelölése fölött biztosítja a motor megfelelő kenését.

Ugyan ilyen fontos a hűtőfolyadék szintjének (és télen fagyáspontjának) ellenőrzése is.

Vonóhoroggal felszerelt jármű esetén célszerű megvizsgálni a szerkezet rögzítettségét, a vonógömb állapotát, valamint a pótkocsi elektromos csatlakoztatásának előírás szerinti működését. A csatlakozó aljzat szabványos kialakítású és fedéllel takart legyen. Az elektromos berendezések működtetéséhez szükséges üzemképes kapcsolatot a legegyszerűbben úgy lehet ellenőrizni, ha egy pótkocsit csatlakoztatunk az ellenőrzés idejére a vontató gépjárműhöz. A pótkocsi irányjelzőinek működését a jármű műszerfalán külön lámpával vissza kell jelezni.

Javasoljuk, hogy az összkerékhajtású járművek megvizsgálásának megkezdése előtt tájékoztassák az eljáró vizsgabiztost a jármű összekerékhajtásáról, annak érdekében, hogy a vizsgálat során a jármű kialakításából következő speciális vizsgálati módszerek szakszerű alkalmazásával vizsgálják meg a járművet.

A fentiekben néhány olyan ellenőrzési szempontot soroltunk fel, amelyeket "házilag" nagyobb műszaki felkészültség nélkül is el lehet végezni, és hozzájárulhatnak a jármű műszaki megvizsgálásának eredményes elvégzéséhez, a további forgalomban tartás engedélyezéséhez. A felsorolt fogások hasznosak lehetnek a két műszaki megvizsgálás közötti időszakban is a jármű műszaki állapotának alkalmankénti ellenőrzéséhez.
Naplózva

Bobeek

  • Vendég
Re: Müszaki viszgára felkészítési segédlet
« Válasz #2 Dátum: 2008 Január, 09, 18:59:17 »

ki tudja, hogy mostanában mennyiért vesztegetik a műszakit.. lassan esedékes lesz, és már nem emléxem 2 éve mennyi volt.

más: ültetőrugóba belekötnek vajon??
Naplózva

bandit306

  • Vendég
Re: Müszaki viszgára felkészítési segédlet
« Válasz #3 Dátum: 2008 Január, 09, 19:02:36 »

ki tudja, hogy mostanában mennyiért vesztegetik a műszakit.. lassan esedékes lesz, és már nem emléxem 2 éve mennyi volt.

más: ültetőrugóba belekötnek vajon??
14.000 körül van legalábbis ezt mondták nekem mert Májusban vinnem kell enyémet is
és új forgalmit kapsz mert nem írnak a régibe ugy hogy még okmányiroda is lessz a müszaki után.
ha van papírod akkor elméletileg nem de ha kifogsz olyan vizsgabiztost mint Rob akkor kösd fel a nacit
Naplózva

lajos

  • Férfi
  • Klubfüggő
  • *
  • Népszerűség: 162
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.855
  • Autó színe: "ezüst metál"
  • Évjárat: 1999.10
  • Lakóhely: Szentes
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: Sedan
Re: Müszaki viszgára felkészítési segédlet
« Válasz #4 Dátum: 2008 Január, 09, 19:09:14 »

14.000 körül van legalábbis ezt mondták nekem mert Májusban vinnem kell enyémet is
és új forgalmit kapsz mert nem írnak a régibe ugy hogy még okmányiroda is lessz a müszaki után.
ha van papírod akkor elméletileg nem de ha kifogsz olyan vizsgabiztost mint Rob akkor kösd fel a nacit
Októberben müszakiztattam + zöldkártya és meglepően drágának találtam a 20000 feletti árat.
 Kollegám azt mondta hogy azé volt ilyen drága mert nem volt a tulajdonomba a törzskönyv.
 Az okmányiroda meg akkor kell ha nem tudnak a forgalmiba bejegyezni. A rendszámot neked kell az irodába bevinni.
Naplózva
"Ezt valóban élmény...."

III. Ricardo

  • Vendég
Re: Müszaki viszgára felkészítési segédlet
« Válasz #5 Dátum: 2008 Január, 09, 19:19:20 »

14.000 körül van legalábbis ezt mondták nekem mert Májusban vinnem kell enyémet is
és új forgalmit kapsz mert nem írnak a régibe ugy hogy még okmányiroda is lessz a müszaki után.
ha van papírod akkor elméletileg nem de ha kifogsz olyan vizsgabiztost mint Rob akkor kösd fel a nacit

Mi történt Robbal???
Naplózva

bandit306

  • Vendég
Re: Müszaki viszgára felkészítési segédlet
« Válasz #6 Dátum: 2008 Január, 09, 19:32:13 »

Mi történt Robbal???
Semmi csak kifogott egy igazán kukacos vizsgabiztost aki még abba is belekötött ami gyári volt a kocsin.
Naplózva

Rozsahegyir

  • Adminisztrátor
  • Le sem lehet lőni
  • *****
  • Népszerűség: 343
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 20.758
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 2002/06
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: Sedan
Re: Müszaki viszgára felkészítési segédlet
« Válasz #7 Dátum: 2008 Január, 09, 21:11:38 »

ki tudja, hogy mostanában mennyiért vesztegetik a műszakit.. lassan esedékes lesz, és már nem emléxem 2 éve mennyi volt.

más: ültetőrugóba belekötnek vajon??
ha észre veszi a paraszt akkor igen!
nekem is szinte mindenbe bele kötöt a köcsög!
gyári felniben gyári spoilerbe, gyári küszöbbe xenonba, lámpába, eü dobozba, láthatósági mellénybe stb...
azt hajtépve el zavart!
Naplózva

Rozsahegyir

  • Adminisztrátor
  • Le sem lehet lőni
  • *****
  • Népszerűség: 343
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 20.758
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 2002/06
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: Sedan
Re: Müszaki viszgára felkészítési segédlet
« Válasz #8 Dátum: 2008 Január, 09, 21:13:32 »

Semmi csak kifogott egy igazán kukacos vizsgabiztost aki még abba is belekötött ami gyári volt a kocsin.

minden gyári a kocsin a fényszórón kivűl!!!! + ültető rugó de azt meg nem vette észre és azt sem vette észre, hogy egyik ködzárom sem mükszik!
Naplózva

Bobeek

  • Vendég
Re: Müszaki viszgára felkészítési segédlet
« Válasz #9 Dátum: 2008 Január, 09, 21:32:12 »

ha észre veszi a paraszt akkor igen!
nekem is szinte mindenbe bele kötöt a köcsög!
gyári felniben gyári spoilerbe, gyári küszöbbe xenonba, lámpába, eü dobozba, láthatósági mellénybe stb...
azt hajtépve el zavart!

a xenont hogy magyaráztad ki??
Naplózva

lajos

  • Férfi
  • Klubfüggő
  • *
  • Népszerűség: 162
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.855
  • Autó színe: "ezüst metál"
  • Évjárat: 1999.10
  • Lakóhely: Szentes
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: Sedan
Re: Müszaki viszgára felkészítési segédlet
« Válasz #10 Dátum: 2008 Január, 09, 21:33:21 »

ha észre veszi a paraszt akkor igen!
nekem is szinte mindenbe bele kötöt a köcsög!
gyári felniben gyári spoilerbe, gyári küszöbbe xenonba, lámpába, eü dobozba, láthatósági mellénybe stb...
azt hajtépve el zavart!
Ki kinek a haját tépte?
Naplózva
"Ezt valóban élmény...."

Rozsahegyir

  • Adminisztrátor
  • Le sem lehet lőni
  • *****
  • Népszerűség: 343
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 20.758
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 2002/06
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: Sedan
Re: Müszaki viszgára felkészítési segédlet
« Válasz #11 Dátum: 2008 Január, 10, 10:52:45 »

a xenont hogy magyaráztad ki??

kérte a műbizonylatott... én meg mondtam, hogy nincs de a forgalmazótól be tudok szerezni, ő oké hozzam erre mondtam neki, hogy holandul tud-e mert azon a nyelven van!
az nem jó nekem megyar kell azt nem tudoik adni mert unióban vagyunk és mindegy, hogy melyik országban készül ha unios akkor itt is jó! azt a végén nagy nehezen el fogata a trafón lévő E jelzést!!!

Ki kinek a haját tépte?

a sajátját!
Naplózva

Nick88

  • V.I.P
  • Családtag
  • **
  • Népszerűség: 166
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 5.662
  • Autó színe: Silver
  • Évjárat: 2001.08
  • Lakóhely: Cegléd
  • Motor: 2.0HDI
  • Típus: Break
    • Nick's Carstyling Page
Re: Müszaki viszgára felkészítési segédlet
« Válasz #12 Dátum: 2008 Január, 10, 16:15:17 »

"Okos" vizsgára kell vinni és akkor nincs szarakodás, és kész!

pirinyo

  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 13
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.628
  • Autó színe: MOKQ
  • Évjárat: 1994
  • Lakóhely: Veszprémvarsány
  • Motor: 1.9D
  • Típus: 5 ajtós
Re: Müszaki viszgára felkészítési segédlet
« Válasz #13 Dátum: 2008 Január, 10, 22:24:28 »

"Okos" vizsgára kell vinni és akkor nincs szarakodás, és kész!
Így igaz! :-!
Naplózva
"Letiporhatnak,de meg nem győzhetnek,vádolhatnak,de meg nem hazudtolhatnak,elvehetik életed,de nem vehetik el igazságod."

bandit306

  • Vendég
Re: Müszaki viszgára felkészítési segédlet
« Válasz #14 Dátum: 2008 Január, 10, 22:40:20 »

"Okos" vizsgára kell vinni és akkor nincs szarakodás, és kész!
:-! :-! :-! whistle whistle
Naplózva

Rozsahegyir

  • Adminisztrátor
  • Le sem lehet lőni
  • *****
  • Népszerűség: 343
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 20.758
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 2002/06
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: Sedan
Re: Müszaki viszgára felkészítési segédlet
« Válasz #15 Dátum: 2008 Január, 11, 09:23:04 »

"Okos" vizsgára kell vinni és akkor nincs szarakodás, és kész!


oda ment és mégsem az volt az enyém...
de majd 2év múlva keritünk egy rendes vizsgát, hogy ne kelljen magyarázkodin!
Naplózva

Dakar 306

  • Füred-Team
  • V.I.P
  • Családtag
  • **
  • Népszerűség: 219
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 6.724
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Maglód
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re: Müszaki viszgára felkészítési segédlet
« Válasz #16 Dátum: 2008 Január, 11, 09:24:54 »

"Okos" vizsgára kell vinni és akkor nincs szarakodás, és kész!

Vagy gyári állapotu kocsit kell odavinni  :)
Naplózva

Nick88

  • V.I.P
  • Családtag
  • **
  • Népszerűség: 166
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 5.662
  • Autó színe: Silver
  • Évjárat: 2001.08
  • Lakóhely: Cegléd
  • Motor: 2.0HDI
  • Típus: Break
    • Nick's Carstyling Page
Re: Müszaki viszgára felkészítési segédlet
« Válasz #17 Dátum: 2008 Január, 11, 12:16:58 »

Vagy gyári állapotu kocsit kell odavinni  :)

Azzal is tökölnek! Ebben az országban zsebpénzre megy minden! angry

K Nándor

  • Vendég
Re: Müszaki viszgára felkészítési segédlet
« Válasz #18 Dátum: 2008 Január, 11, 12:50:03 »

Azzal is tökölnek! Ebben az országban zsebpénzre megy minden! angry

Ez egy ilyen szar rendszer amiről megin csak Magyarország híres...Nyugaton sokkal szigorúbbak az ellenörzések és mégis tuningolják az autókat...és miért?Mert ha papírjai rendbe vannak és műszakilag teljesen rendben van akkor akár az autó alját is húzhatod a földön,senkit se érdekel.Tudják ,hogy az olyan emberek akik áldoznak az autóra biztos nem fog a féken spórolni vagy valami hasolnó.
Naplózva

Rozsahegyir

  • Adminisztrátor
  • Le sem lehet lőni
  • *****
  • Népszerűség: 343
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 20.758
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 2002/06
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: Sedan
Re: Müszaki viszgára felkészítési segédlet
« Válasz #19 Dátum: 2008 Január, 11, 13:53:51 »

Ez egy ilyen szar rendszer amiről megin csak Magyarország híres...Nyugaton sokkal szigorúbbak az ellenörzések és mégis tuningolják az autókat...és miért?Mert ha papírjai rendbe vannak és műszakilag teljesen rendben van akkor akár az autó alját is húzhatod a földön,senkit se érdekel.Tudják ,hogy az olyan emberek akik áldoznak az autóra biztos nem fog a féken spórolni vagy valami hasolnó.

ez melyik országban van?
Szlovákiában a kipufről is műbizonyalt kell meg mindenről lázsd Gebikét!
Németeknél is ott is bele van írva a forgalmiba az is, hogy mikor voltál klótyon...
többiről nem tudok nyilatkozni!
Naplózva

Break 306

  • Vendég
Re: Müszaki viszgára felkészítési segédlet
« Válasz #20 Dátum: 2008 Január, 11, 19:38:12 »

Én ezért visze zártkörüre.Hála istennek tőlem 500-m-re van. A pasi felméri és amit kimond az az amenn.Tehát megmondja hogy mit kell csinálni, és csak azt kell semmi mást.Az idén április a cél.Hogy mennyi lessz, ki tudja.2-éve 14200HUF volt.Délután elvitem, másnap délútán mentem érte.És ami furcsa volt mikor átvette a verdát,fényképek, km-állás, és átadási jegyzőkőnyv.És mikor mentem érte, ezzel vettem át.
Naplózva

K Nándor

  • Vendég
Re: Müszaki viszgára felkészítési segédlet
« Válasz #21 Dátum: 2008 Január, 11, 22:33:45 »

ez melyik országban van?
Szlovákiában a kipufről is műbizonyalt kell meg mindenről lázsd Gebikét!
Németeknél is ott is bele van írva a forgalmiba az is, hogy mikor voltál klótyon...
többiről nem tudok nyilatkozni!

A szlovák rendszert nem ismerem,de Németországban be kell írni mindent a forgalmiba,de mi ezzel a gond? Nálunk nincs erre lehetőség,hiába van a műbizonylatod bármiröl is.(mellesleg a német forgalmi olyan ,hogy az autó születésétől a végéig kíséri az autót szóval többet lehet tudni az autóról mint hazánkban.)Speciel angliában azt csinálsz az autóddal amit akarsz,csak műszakilag legyen rendben. Nem foglalkoznak vele ,hogy az autód húzza az alját a földön.
Én ezért visze zártkörüre.Hála istennek tőlem 500-m-re van. A pasi felméri és amit kimond az az amenn.Tehát megmondja hogy mit kell csinálni, és csak azt kell semmi mást.Az idén április a cél.Hogy mennyi lessz, ki tudja.2-éve 14200HUF volt.Délután elvitem, másnap délútán mentem érte.És ami furcsa volt mikor átvette a verdát,fényképek, km-állás, és átadási jegyzőkőnyv.És mikor mentem érte, ezzel vettem át.

Az én szomszédom műszakiztat.Mindig annyit mondott nekem ,hogy "Nándikám,csak egy dolgot tudok megigérni,ezen az autón holnap műszaki lesz"  ;D
Naplózva

gebike

  • Vendég
Re: Müszaki viszgára felkészítési segédlet
« Válasz #22 Dátum: 2008 Január, 11, 22:36:28 »

A szlovák rendszert nem ismerem,de Németországban be kell írni mindent a forgalmiba,de mi ezzel a gond? Nálunk nincs erre lehetőség,hiába van a műbizonylatod bármiröl is.(mellesleg a német forgalmi olyan ,hogy az autó születésétől a végéig kíséri az autót szóval többet lehet tudni az autóról mint hazánkban.)Speciel angliában azt csinálsz az autóddal amit akarsz,csak műszakilag legyen rendben. Nem foglalkoznak vele ,hogy az autód húzza az alját a földön.
Az én szomszédom műszakiztat.Mindig annyit mondott nekem ,hogy "Nándikám,csak egy dolgot tudok megigérni,ezen az autón holnap műszaki lesz"  ;D

Neh kinek a jóóóóóóóóóóó!! whistle
Naplózva

Bobeek

  • Vendég
Re: Müszaki viszgára felkészítési segédlet
« Válasz #23 Dátum: 2008 Január, 11, 22:58:58 »

A szlovák rendszert nem ismerem,de Németországban be kell írni mindent a forgalmiba,de mi ezzel a gond? Nálunk nincs erre lehetőség,hiába van a műbizonylatod bármiröl is.(mellesleg a német forgalmi olyan ,hogy az autó születésétől a végéig kíséri az autót szóval többet lehet tudni az autóról mint hazánkban.)Speciel angliában azt csinálsz az autóddal amit akarsz,csak műszakilag legyen rendben. Nem foglalkoznak vele ,hogy az autód húzza az alját a földön.
Az én szomszédom műszakiztat.Mindig annyit mondott nekem ,hogy "Nándikám,csak egy dolgot tudok megigérni,ezen az autón holnap műszaki lesz"  ;D

megyek hozzátok vizsgára..  :-))
Naplózva

Rozsahegyir

  • Adminisztrátor
  • Le sem lehet lőni
  • *****
  • Népszerűség: 343
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 20.758
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 2002/06
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: Sedan
Re: Müszaki viszgára felkészítési segédlet
« Válasz #24 Dátum: 2008 Január, 12, 09:01:37 »

A szlovák rendszert nem ismerem,de Németországban be kell írni mindent a forgalmiba,de mi ezzel a gond? Nálunk nincs erre lehetőség,hiába van a műbizonylatod bármiröl is.(mellesleg a német forgalmi olyan ,hogy az autó születésétől a végéig kíséri az autót szóval többet lehet tudni az autóról mint hazánkban.)Speciel angliában azt csinálsz az autóddal amit akarsz,csak műszakilag legyen rendben. Nem foglalkoznak vele ,hogy az autód húzza az alját a földön.
Az én szomszédom műszakiztat.Mindig annyit mondott nekem ,hogy "Nándikám,csak egy dolgot tudok megigérni,ezen az autón holnap műszaki lesz"  ;D

ja benne van de milyen árban... meg sasoltatni ha elfogadják akkor bele vésik aztán utána nincs gond!
Náluk sem lehet azért a 8-9"széles felnire hivatalosan 195gummát rakni.
Naplózva

Petya27

  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 14
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.325
  • Autó színe: Fehér
  • Lakóhely: Mónosbél
  • Típus: Sedan
Re: Müszaki viszgára felkészítési segédlet
« Válasz #25 Dátum: 2008 Április, 03, 16:29:28 »

Cső Srácok! Mennyibe kerül most a zöldkártya? Előre is köszi a választ.
Naplózva
Ne vezess gyorsabban mint ahogy az angyalod repülni tud.

K Nándor

  • Vendég
Re: Müszaki viszgára felkészítési segédlet
« Válasz #26 Dátum: 2008 Április, 03, 16:31:23 »

Cső Srácok! Mennyibe kerül most a zöldkártya? Előre is köszi a választ.
7-8e Ft,ha jól emlékszem.
Naplózva

Hoffy

  • Hamutipró
  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 65
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.804
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 2000.04
  • Lakóhely: Ajka
  • Motor: 2.0HDI
  • Típus: Break
  • Fehér oroszlánom
    • Carstyling
Re: Müszaki viszgára felkészítési segédlet
« Válasz #27 Dátum: 2008 Április, 03, 16:33:32 »

Cső Srácok! Mennyibe kerül most a zöldkártya? Előre is köszi a választ.

8ezer
Naplózva

Petya27

  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 14
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.325
  • Autó színe: Fehér
  • Lakóhely: Mónosbél
  • Típus: Sedan
Re: Müszaki viszgára felkészítési segédlet
« Válasz #28 Dátum: 2008 Április, 03, 17:19:51 »

Köszi!  _pug
Naplózva
Ne vezess gyorsabban mint ahogy az angyalod repülni tud.

Hoffy

  • Hamutipró
  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 65
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.804
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 2000.04
  • Lakóhely: Ajka
  • Motor: 2.0HDI
  • Típus: Break
  • Fehér oroszlánom
    • Carstyling
Re: Müszaki viszgára felkészítési segédlet
« Válasz #29 Dátum: 2008 Április, 03, 17:51:32 »

Naplózva

K Nándor

  • Vendég
Re: Müszaki viszgára felkészítési segédlet
« Válasz #30 Dátum: 2008 Április, 03, 17:52:58 »


A műszakim:17 e Ft volt!Átment.

nekem csak 9e Ft,kpm-hez vittem.Jövőre biztos nem oda viszem :P
Naplózva

Sali

  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 19
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.366
  • Autó színe: schwarz
  • Évjárat: 1996
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: 3 ajtós
Re: Müszaki viszgára felkészítési segédlet
« Válasz #31 Dátum: 2008 Április, 03, 18:52:00 »

nekem csak 9e Ft,kpm-hez vittem.Jövőre biztos nem oda viszem :P

kpm-hez olcsóbb?? én úgy tudtem ezek hatóságilag szabályozott fix árak... Most vittem a haveromat a kocsiért 27e volt a zöld meg a műszaki és az övé is ugyanolyan paraméterekkel rendelkező autó mint az én PUG-om...
Naplózva
könnyű annak, akinek nem nehéz...

tibcsi

  • Vendég
Re: Müszaki viszgára felkészítési segédlet
« Válasz #32 Dátum: 2008 Április, 03, 18:58:50 »

kpm-hez olcsóbb?? én úgy tudtem ezek hatóságilag szabályozott fix árak... Most vittem a haveromat a kocsiért 27e volt a zöld meg a műszaki és az övé is ugyanolyan paraméterekkel rendelkező autó mint az én PUG-om...
Hát fogalmam nincsmennyire vannak ezek az árak szabályozva, de nekem a tavalyi műszakim 17 volt, és bárkivel beszéltem,mindenki azt kérdezte, hogy ezt hogy csináltam. Az a 9 nekem kicsit gyanús, de nem értek hozzá...
Naplózva

Sali

  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 19
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.366
  • Autó színe: schwarz
  • Évjárat: 1996
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: 3 ajtós
Re: Müszaki viszgára felkészítési segédlet
« Válasz #33 Dátum: 2008 Április, 03, 19:35:26 »

Hát fogalmam nincsmennyire vannak ezek az árak szabályozva, de nekem a tavalyi műszakim 17 volt, és bárkivel beszéltem,mindenki azt kérdezte, hogy ezt hogy csináltam. Az a 9 nekem kicsit gyanús, de nem értek hozzá...

így-így! Jelen esetben 19valamennyi volt a műszaki és 7valamennyi a grünkard, semmit nem kellett +ban semmire fizetni így jött ki a huszonhétkörüli összeg. Az utóbbi fél évben kb 6 ismerősöm vizsgáztatott és mindenkinek 19 körül volt a vizsgadíj a 9et nem tudom elképzelni...
Naplózva
könnyű annak, akinek nem nehéz...

Bobeek

  • Vendég
Re: Müszaki viszgára felkészítési segédlet
« Válasz #34 Dátum: 2008 Április, 03, 19:44:25 »

így-így! Jelen esetben 19valamennyi volt a műszaki és 7valamennyi a grünkard, semmit nem kellett +ban semmire fizetni így jött ki a huszonhétkörüli összeg. Az utóbbi fél évben kb 6 ismerősöm vizsgáztatott és mindenkinek 19 körül volt a vizsgadíj a 9et nem tudom elképzelni...

én úgy tudom, hogy csak a zöldkártya fixáras..  ::)
amúgy nekem 2 éve 23ezer volt a kettő, tavaly a zöldkari 7 ezer körül..
Naplózva

bandit306

  • Vendég
Re: Müszaki viszgára felkészítési segédlet
« Válasz #35 Dátum: 2008 Április, 03, 19:48:36 »

így-így! Jelen esetben 19valamennyi volt a műszaki és 7valamennyi a grünkard, semmit nem kellett +ban semmire fizetni így jött ki a huszonhétkörüli összeg. Az utóbbi fél évben kb 6 ismerősöm vizsgáztatott és mindenkinek 19 körül volt a vizsgadíj a 9et nem tudom elképzelni...
Na a vizsga dijjak ha nem KPM nél csinálod magasabbak a15.000-20.000 (kerekítettem az összegeket ) a KPM nél az a 10.000 ben megáll csak lehet visszaviszed 2X (szöröznek nagyon) a zöldkari meg mindenhol egyforma árban van az államilag megállapított összeg nem lehet eltérés sehol sem
Naplózva

K Nándor

  • Vendég
Re: Müszaki viszgára felkészítési segédlet
« Válasz #36 Dátum: 2008 Április, 03, 19:48:54 »

kpm-hez olcsóbb?? én úgy tudtem ezek hatóságilag szabályozott fix árak... Most vittem a haveromat a kocsiért 27e volt a zöld meg a műszaki és az övé is ugyanolyan paraméterekkel rendelkező autó mint az én PUG-om...

KPM olcsóbb. Ha máshová viszed ott is ugyanannyi ,csak ott kötelezően fizetned kell még egy autóátvizsgálást ami helyenként változik. KPM-nél ilyen nincs.
Naplózva

Sali

  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 19
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.366
  • Autó színe: schwarz
  • Évjárat: 1996
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: 3 ajtós
Re: Müszaki viszgára felkészítési segédlet
« Válasz #37 Dátum: 2008 Április, 03, 19:51:21 »

KPM olcsóbb. Ha máshová viszed ott is ugyanannyi ,csak ott kötelezően fizetned kell még egy autóátvizsgálást ami helyenként változik. KPM-nél ilyen nincs.

Na a vizsga dijjak ha nem KPM nél csinálod magasabbak a15.000-20.000 (kerekítettem az összegeket ) a KPM nél az a 10.000 ben megáll csak lehet visszaviszed 2X (szöröznek nagyon) a zöldkari meg mindenhol egyforma árban van az államilag megállapított összeg nem lehet eltérés sehol sem


Ahha! mostmár stimmmm! Végül is ezért van ez a topic ;)
Naplózva
könnyű annak, akinek nem nehéz...

Bobeek

  • Vendég
Re: Müszaki viszgára felkészítési segédlet
« Válasz #38 Dátum: 2008 Április, 03, 19:53:12 »

KPM olcsóbb. Ha máshová viszed ott is ugyanannyi ,csak ott kötelezően fizetned kell még egy autóátvizsgálást ami helyenként változik. KPM-nél ilyen nincs.

naja, olcsóbb.. és oda is vinném énis, ha nem lenne leültetve, xenon, szemöldök...  whistle :D
Naplózva

bandit306

  • Vendég
Re: Müszaki viszgára felkészítési segédlet
« Válasz #39 Dátum: 2008 Április, 03, 19:55:48 »

Akkor egyértelmüsítem a vizsga dijakat
A KPM nél és mindenhol a vizsgadij ugyan annyi csak mint Nándi is írta rárakódnak különböző dolgok a végösszegre a kocsi áttvizsgálásátol a munkaóradijjakon át még amit kitalálnak mivel azok nincsenek szabályozva és ezért van kissebb nagyobb eltérés a különböző vizsgáztató állomások között.
Naplózva

K Nándor

  • Vendég
Re: Müszaki viszgára felkészítési segédlet
« Válasz #40 Dátum: 2008 Április, 03, 19:56:25 »


Ahha! mostmár stimmmm! Végül is ezért van ez a topic ;)

A kötelező átvizsgálást is csak azért kell csinálni ,hogy a szervíznek megérje műszakiztatni ,mert a valós műszaki költség a közlekedési felügyeleté továbbra is.

naja, olcsóbb.. és oda is vinném énis, ha nem lenne leültetve, xenon, szemöldök...  whistle :D

Tavaly januárban még az enyém is full gyári volt.Aztán műszaki után 3 órával már körbe lett fóliázva :P
Naplózva

pirinyo

  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 13
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.628
  • Autó színe: MOKQ
  • Évjárat: 1994
  • Lakóhely: Veszprémvarsány
  • Motor: 1.9D
  • Típus: 5 ajtós
Re: Müszaki viszgára felkészítési segédlet
« Válasz #41 Dátum: 2008 Április, 03, 22:44:01 »

Akkor egyértelmüsítem a vizsga dijakat
A KPM nél és mindenhol a vizsgadij ugyan annyi csak mint Nándi is írta rárakódnak különböző dolgok a végösszegre a kocsi áttvizsgálásátol a munkaóradijjakon át még amit kitalálnak mivel azok nincsenek szabályozva és ezért van kissebb nagyobb eltérés a különböző vizsgáztató állomások között.
A nem KPM vizsgaállomásokon történt vizsgáztatást Zártkörű Műszaki Vizsgának nevezik.
Ilyen sok helyen van.
Ez az amiről Nándi is írt.
Kötelező gépkocsi átvizsgálás.
A KPM Állomásokon csak a vizsgadíjat fizeted és az Minisztérium által megszabott fix ár.
A többi helyen ehhez hozzájön a Zárt Technológia (ellenörzés,átvizsgálás amit meg sem csinálnak csak az árát kérik el)díja.
Bővebben
A műszaki vizsgálathoz kapcsolódó díjak:
A forgalomba helyezés előtti, illetőleg az időszakos műszaki vizsgálat díja normál, alap személygépkocsi esetében 7.700 Ft. Sikeres műszaki vizsgálat esetén a műszaki adatlap kiadásának díja 1.190 Ft, az érvényesítő címke kiadásának díja 420 Ft. Amennyiben integrált vizsgálat szükséges, annak díja 7.200 Ft.

Naplózva
"Letiporhatnak,de meg nem győzhetnek,vádolhatnak,de meg nem hazudtolhatnak,elvehetik életed,de nem vehetik el igazságod."

Gege

  • Vendég
Re: Müszaki viszgára felkészítési segédlet
« Válasz #42 Dátum: 2008 Április, 03, 23:31:33 »

A nem KPM vizsgaállomásokon történt vizsgáztatást Zártkörű Műszaki Vizsgának nevezik.
Ilyen sok helyen van.
Ez az amiről Nándi is írt.
Kötelező gépkocsi átvizsgálás.
A KPM Állomásokon csak a vizsgadíjat fizeted és az Minisztérium által megszabott fix ár.
A többi helyen ehhez hozzájön a Zárt Technológia (ellenörzés,átvizsgálás amit meg sem csinálnak csak az árát kérik el)díja.
Bővebben
A műszaki vizsgálathoz kapcsolódó díjak:
A forgalomba helyezés előtti, illetőleg az időszakos műszaki vizsgálat díja normál, alap személygépkocsi esetében 7.700 Ft. Sikeres műszaki vizsgálat esetén a műszaki adatlap kiadásának díja 1.190 Ft, az érvényesítő címke kiadásának díja 420 Ft. Amennyiben integrált vizsgálat szükséges, annak díja 7.200 Ft.



Pécsen KPM-nél: ~9000 (vizsga) + 3000 (elő műszaki) + 7000 (zöldkártya)
Itt egész korrektek a műhelyes srácok, idén kell majd 2 kölcsön első oldalsó ablak, más gond nem lesz szerintem.
Naplózva

K Nándor

  • Vendég
Re: Müszaki viszgára felkészítési segédlet
« Válasz #43 Dátum: 2008 Április, 03, 23:47:13 »

Pécsen KPM-nél: ~9000 (vizsga) + 3000 (elő műszaki) + 7000 (zöldkártya)
Itt egész korrektek a műhelyes srácok, idén kell majd 2 kölcsön első oldalsó ablak, más gond nem lesz szerintem.
mi a fene az az előműszaki?
Naplózva

GiBR

  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 114
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.766
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 1999.03
  • Lakóhely: Békéscsaba-Győr
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
    • CarDomain
Re: Müszaki viszgára felkészítési segédlet
« Válasz #44 Dátum: 2008 Április, 03, 23:48:33 »

mi a fene az az előműszaki?
Kb mint mikor a regadóra volt áfa ;D Lehúzás egy újabb hangzatos néven, ami még nem volt...
Naplózva

pirinyo

  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 13
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.628
  • Autó színe: MOKQ
  • Évjárat: 1994
  • Lakóhely: Veszprémvarsány
  • Motor: 1.9D
  • Típus: 5 ajtós
Re: Müszaki viszgára felkészítési segédlet
« Válasz #45 Dátum: 2008 Április, 03, 23:48:39 »

Pécsen KPM-nél: ~9000 (vizsga) + 3000 (elő műszaki) + 7000 (zöldkártya)
Itt egész korrektek a műhelyes srácok, idén kell majd 2 kölcsön első oldalsó ablak, más gond nem lesz szerintem.
Én 2006 augusztusban leengedett első üvegekkel mentem vizsgára :-))
Bejött :-!
Naplózva
"Letiporhatnak,de meg nem győzhetnek,vádolhatnak,de meg nem hazudtolhatnak,elvehetik életed,de nem vehetik el igazságod."

pirinyo

  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 13
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.628
  • Autó színe: MOKQ
  • Évjárat: 1994
  • Lakóhely: Veszprémvarsány
  • Motor: 1.9D
  • Típus: 5 ajtós
Re: Müszaki viszgára felkészítési segédlet
« Válasz #46 Dátum: 2008 Április, 03, 23:49:11 »

mi a fene az az előműszaki?
Lehúzás,Lerántás :'(
Naplózva
"Letiporhatnak,de meg nem győzhetnek,vádolhatnak,de meg nem hazudtolhatnak,elvehetik életed,de nem vehetik el igazságod."

K Nándor

  • Vendég
Re: Müszaki viszgára felkészítési segédlet
« Válasz #47 Dátum: 2008 Április, 03, 23:51:13 »

Kb mint mikor a regadóra volt áfa ;D Lehúzás egy újabb hangzatos néven, ami még nem volt...

Nekem tavaly nem volt ilyen. Átgurultam,~9e Ft,matrica fel és csá.
Naplózva

Gege

  • Vendég
Re: Müszaki viszgára felkészítési segédlet
« Válasz #48 Dátum: 2008 Április, 03, 23:51:45 »

mi a fene az az előműszaki?

Amit, más kereskedelmi vizsgahelyeken műszaki átvizsgálásnak hívnak...  :)

Én 2006 augusztusban leengedett első üvegekkel mentem vizsgára :-))
Bejött :-!

 :-)) :-)) :-)) :-! :-!
Naplózva

K Nándor

  • Vendég
Re: Müszaki viszgára felkészítési segédlet
« Válasz #49 Dátum: 2008 Április, 03, 23:53:01 »

Amit, más kereskedelmi vizsgahelyeken műszaki átvizsgálásnak hívnak...  :)

 :-)) :-)) :-)) :-! :-!

És ezt a szolgáltatást te kérted vagy ez kötelező volt?
Naplózva
Oldalak: [1] 2 3 ... 15   Fel
 


Az oldal 0.446 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.